Dat is opzich ook niet echt heel verkeerd, maar het gaat er om dat kinderen hun school erdoor verwaarlozen en zelf vermoeid worden van veel te veel werken, alleen maar omdat pappa en mamma het goed vinden dat het kind zich idioot gaat gedragen om een facking telefoon te kunnen betalen.quote:Op zondag 4 september 2016 20:30 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Op zich is het volgens mij niet heel verkeerd om een kind te leren dat als ze iets willen kopen ze daar eerst geld voor moeten verdienen en daarvoor moeten werken/iets voor moeten doen.
Tot 12 uur 's avonds is misschien een beetje discutabel maar de insteek is niet verkeerd lijkt me.
Vind ik niet in het rijtje passen als geld vragen aan je kind omdat hij bij je in huis woont.
Het materealisme kan er niet vroeg genoeg worden ingeramd he!quote:Op zondag 4 september 2016 20:31 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dat is opzich ook niet echt heel verkeerd, maar het gaat er om dat kinderen hun school erdoor verwaarlozen en zelf vermoeid worden van veel te veel werken, alleen maar omdat pappa en mamma het goed vinden dat het kind zich idioot gaat gedragen om een facking telefoon te kunnen betalen.
En dat alles onder het motto dat het leerzaam is, net als kostgeld betalen.
Is toch idioot.quote:Op zondag 4 september 2016 20:36 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Het materealisme kan er niet vroeg genoeg worden ingeramd he!
Als ze tot 1 uur uit zouden willen dan zouden ze zeggen "ben je gek geworden?" maar zolang er maar gewerkt wordt is alles goed! Kunnen ze zelf een borreltje extra drinken...
Al kan je je afvragen, of dat school verwaarlozen vind ik onzin, want zo zwaar werk is het ook weer niet.
Met het grootste gemak halen ze een telefoon van ¤600 of Nike's voor ¤150 dus ik zie het probleem niet, hun trouwens ook niet.quote:Op zondag 4 september 2016 19:55 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dus ipv dat dat geld nu vast bij ze terecht komt, juist in de tijd waarin ze het hardste nodig hebben bewaar je het liever tot je dood bent en als er dan nog wat van over is mogen ze het hebben?
En waarbij de belastingdienst al handenwrijvend met het grote schepnet klaar staat te wachten? Je weet dat je (dacht ik) max 22K per kind belastingvrij mag schenken?
Note: Ik denk dat je trollt maargoed
Gvd nee, ik wist niet dat dit soort mensen echt bestondenquote:Op zondag 4 september 2016 18:22 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik betaal de hypo, gwl, voedsel.
Die ¤70 is voor het snellere internet, het veel langere douchen, de extra gewenste merk cola en chips, het extra warm houden van hun kamer, het meeliften op de Wa verzekering, de door ons betaalde begrafenisverzekering.
Gratis wonen dus, maar ze mogen gaan hoor!
Dat is wel veel voor een student.quote:Op zondag 4 september 2016 21:33 schreef kree het volgende:
250 pm moest ik betalen vanaf mijn 20e ongeveer en ik nog studeerde en thuis woonde.
Dat vond ik ook en zelfs toen kreeg ik nog het argument je kost veel meer als dat.quote:
Is net zoiets als je kinderen misbruiken voor vlogs. (Haha Djalychia kom eens even een dansje doen, haha Noraya vertel eens wat je leuk vindt aan Joaz, moeten jullie doen hoor zodat ik meer kijkers krijg en meer geld.)quote:Op zondag 4 september 2016 22:16 schreef topdeck het volgende:
Geld van je kinderen eisen__________
Hoe triest ben je dan
Tot de 21ste verjaardag van het kind zijn de ouders verantwoordelijk voor de huisvesting van een kind, en kan je zelfs als kind naar de rechter gaan. Dus het lijkt mij dat het dan ook niet 100% legaal is, tenzij je kind voltijd werkt misschien omdat je dan gekort kan worden.quote:Op zondag 4 september 2016 22:35 schreef KLTZK het volgende:
Het kind heeft er niet voor gekozen geboren te worden, ouders wel om een kind te krijgen.
Als je je kind dan kostgeld gaat vragen als ie nog studeert en geen redelijk inkomen heeft is dus moreel zeer verwerpelijk.
Ook niet te rijmen met de jubelende boodschappen van welkom op de geboortekaartjes die, diezelfde ouders een aantal jaar eerder verstuurden. Ergens a long the way is "Het grootste geschenk" veranderd in een kostenpost.quote:Op zondag 4 september 2016 22:35 schreef KLTZK het volgende:
Het kind heeft er niet voor gekozen geboren te worden, ouders wel om een kind te krijgen.
Als je je kind dan kostgeld gaat vragen als ie nog studeert en geen redelijk inkomen heeft is dus moreel zeer verwerpelijk.
Heb ik ook nooit begrepen. Van die ouders die op je 18e zeggen: ga nu maar op kamers. En niet even nog een paar jaar doorbetalen zodat je tenminste gewoon kunt afstuderen zonder enorme schuld.quote:Op zondag 4 september 2016 22:35 schreef KLTZK het volgende:
Kostgeld eisen van je kinderen die studeren is wel sneu ja.quote:Op zondag 4 september 2016 19:30 schreef Aiciu het volgende:
Nederlanders
Waarom zijn Nederlanders zo gierig?
Als je aan kinderen begint moet je voor ze zorgen, net zoals wij dat doen zodra zij met pensioen zijn en af en toe een financieel steuntje kunnen gebruiken.
Maar nee, profiteren van je kinderen, op hun 18e het huis uit en dus zijn de kinderen mad en schoppen ze de ouders in het bejaardenhuis. Lekker caren om je familie![]()
NederlandersRaar volk.
De dag dat de eerste kinderbijslag gestort wordt zal voor sommige sloebers ongetwijfeld een feestelijke dag zijn.quote:Op zondag 4 september 2016 23:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ook niet te rijmen met de jubelende boodschappen van welkom op de geboortekaartjes die, diezelfde ouders een aantal jaar eerder verstuurden. Ergens a long the way is "Het grootste geschenk" veranderd in een kostenpost.
Gewoon overboeken onder studiekosten of af en toe pinnen klaar.quote:Op zondag 4 september 2016 17:55 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dan moet je schenkbelasting betalen.![]()
Als het blijft zoals het nu is, zijn onze kinderen schuldenvrij na hun opleiding. Tenzij ze hun diploma niet halen. Dan is het hun pakkie an.quote:Op zondag 4 september 2016 23:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Heb ik ook nooit begrepen. Van die ouders die op je 18e zeggen: ga nu maar op kamers. En niet even nog een paar jaar doorbetalen zodat je tenminste gewoon kunt afstuderen zonder enorme schuld.
Netjes, Met mijn schrale loon van 700 euro mag ik 200 afstaan aan mn vader, Daarna ook nog eens iedere dag zelf eten enzo kopen, Heb nu 70 euro tot de 23e, Dus noodles en toast it is.quote:Op zondag 4 september 2016 17:54 schreef halfway het volgende:
¤70 per maand mogen ze mij betalen en anders gaan ze maar lekker op hun zelf wonen a 10x zoveel.
Overigens is het ook een kanker baby-boomer meme dat op jezelf wonen als je 18 bent.quote:Op maandag 5 september 2016 01:22 schreef IDkaart het volgende:
Nibud adviseert kostgeld te vragen aan studenten.Wat is dit nou. Zolang je niet verstandelijk gehandicapt bent snap je heus wel dat levensonderhoud geld kost maar Nibud denkt dat we allemaal achterlijk zijn.
https://www.nibud.nl/consumenten/kostgeld/
Maakte toevallig 100 euro met youtube, Was erg trots enzo, Werd mn vader toch kwaad... Niet te vergeten de constante ga uit huis comments, Of niet geloven dat ik geen geld meer hebquote:Op zondag 4 september 2016 20:17 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Vraag me ten zeerste af hoe dat soort mensen de wereld zien eigenlijk...dat geld altijd op de 1ste plaats moet staan ipv familie en gezelligheid.
Dat zijn ook de mensen die met vrienden/fam de rekening nooit willen splitten maar precies willen afrekenen wat ze betaald hebben waarschijnlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |