Ow Sorry... Maar ik vergeet het lang niet altijd hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:01 schreef Bart2002 het volgende:
Omdat Klopkoek zoals gewoonlijk weer niet door had dat ie de LAPO had...
Ik regel dat wel. Hou jij je maar gewoon met je onderzoek bezig. Dan doen we beide waar we goed in zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ow Sorry... Maar ik vergeet het lang niet altijd hoor.
Over Noorwegen:
http://capx.co/how-norway-beats-the-eu/
Scheelt het veel met Zweden, behalve dat het niet bij de EU zit?quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:30 schreef Bart2002 het volgende:
Maar Noorwegen is m.i. het beste land wat er bestaat.
Enkel dat daar het excuus van grondstoffen niet op gaat.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:28 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Scheelt het veel met Zweden, behalve dat het niet bij de EU zit?
Ja, zeer zeker. Zweden heeft die overvloed aan natuurlijke hulpbronnen niet dacht ik. Het leeft natuurlijk gemakkelijk met al die overvloed. Noorwegen heeft de inkomsten niet verbrast maar gespaard. NL heeft dat wel gedaan en de aardgasovervloed gebruikt voor koude oorlogsspelletjes. Luns was hier de schuldige. Dat is echt onze pech dat die man (annex misdadiger) op de juiste tijd op de juiste plaats was. Joseph Luns heeft NL zeer veel schade berokkend in retrospectief.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:28 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Scheelt het veel met
Zweden, behalve dat het niet bij de EU zit?
Is het beschamend dat ik nog nooit van die man gehoord heb? Moet ik even googlen moet ik bekennen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
Luns was hier de schuldige. Dat is echt onze pech dat die man (annex misdadiger) op de juiste tijd op de juiste plaats was. Joseph Luns heeft NL zeer veel schade berokkend in retrospectief.
Jij bent een dertiger denk ik. Dus dat is niet gek hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:39 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Is het beschamend dat ik nog nooit van die man gehoord heb? Moet ik even googlen moet ik bekennen.
Dat is maar hoe je het bekijkt, er is idd gas beneden de kostprijs aan oa Italie verkocht onder druk van de NAVO maar dat neemt niet weg dat de gasopbrengsten op grote schaal zijn verbrast...quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
NL heeft dat wel gedaan en de aardgasovervloed gebruikt voor koude oorlogsspelletjes. Luns was hier de schuldige.
Wikiquote:In de periode 1959 tot 2009 is 85 procent van de aardgasbaten gebruikt voor sociale uitkeringen, rente op staatsschuld en uitgaven voor zorg, onderwijs en bestuur.[4] Ruim 52 miljard euro, of bijna een kwart van de totale baten, is besteed aan de sociale zekerheid. Op de tweede plaats komen openbaar bestuur en veiligheid. Slechts 15 procent van de gasinkomsten, zo'n 30 miljard euro is gebruikt voor investeringen in de infrastructuur.
Dat ook ja. Ach Jaquote:Op zaterdag 3 september 2016 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is maar hoe je het bekijkt, er is idd gas beneden de kostprijs aan oa Italie verkocht onder druk van de NAVO maar dat neemt niet weg dat de gasopbrengsten op grote schaal zijn verbrast...
[..]
Wiki
Klopt, de term Dutch Disease is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat ook ja. Ach Ja. Maar je zult het met me eens zijn dat het in retrospectief bijzonder onverstandig en onverantwoordelijk is aangepakt. En Luns had een zeer dikke vinger in de pap wat dat betreft.
Dat is een inktzwarte bladzijde in onze geschiedenis. Opdat wij er iets van leren.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, de term Dutch Disease is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen.
Dit komt vooral door de kabinetten Lubbers en Van Agt.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een inktzwarte bladzijde in onze geschiedenis. Opdat wij er iets van leren.
De Deltawerken zijn echter ook met aardgasgelden betaald.quote:Het begrotingstekort onder het kabinet-Van Agt loopt zelfs op tot 12%. Marcel van Dam: “Wiegel hield het raam open en Van Agt gooide het geld naar buiten.” Volgens Van Dam (PvdA) is het een zwakte van de democratie dat politici geen raad weten met extra inkomsten: “ Die willen ze direct uitgeven, daar zijn ze niet tegen bestand.”
Joseph Luns.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
op zijn 18e liet hij dit echter wijzigen in J.M.A.H.
Zeker. Maar vooral door onkunde. Kernenergie zou de macht macht overnemen waarna al dat gas uit Groningen onverkoopbaar zou worden. Dus wegens dat "inzicht" is het er in no time doorheen gejast.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Dit komt vooral door de kabinetten Lubbers en Van Agt.
Die delen dividend uit toch?quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ow Sorry... Maar ik vergeet het lang niet altijd hoor.
Over Noorwegen:
http://capx.co/how-norway-beats-the-eu/
In een bepaald tijdperk de meest invloedrijke man van NL en wellicht van Europa. Tevens een misdadiger en landverrader in retrospectief.quote:
Ik vermoed kwade opzet hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. Maar vooral door onkunde. Kernenergie zou de macht macht overnemen waarna al dat gas uit Groningen onverkoopbaar zou worden. Dus wegens dat "inzicht" is het er in no time doorheen gejast.
Dat is een ongehoord ernstige vergissing geweest in retrospectief. Maar men wist niet beter helaas.
Dat laatste... Ik weet niet?quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In een bepaald tijdperk de meest invloedrijke man van NL en wellicht van Europa. Tevens een misdadiger en landverrader in retrospectief.
Nou ja. De betrokkenen zijn reeds lang overleden. Het is water door de Maas en niets meer aan te doen helaas.quote:
Dit vooral inderdaad.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Een ander groot gemis is dat Noorwegen absoluut een veel groter deel van de opbrengst zelf houdt, en niet 30% erg geeft aan Exxon en Shell.
Laat de doden alsjeblieft met rust. Laten wij die beerput niet weer opnieuw op brute wijze opentrekken. Laat het rusten. Beter voor iedereen.quote:
Nee, ik ben echt benieuwd waarom je hem nu in 2016 ziet als een misdadiger en landverrader. Ik hoop dat je niet alleen doelt op dat NSB-lidmaatschap van hem. Je weet hoe dat zat, neem ik dan aan.quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Laat de doden alsjeblieft met rust. Laten wij die beerput niet weer opnieuw op brute wijze opentrekken. Laat het rusten. Beter voor iedereen.
Hij was m.i. een landverrader omdat hij vanuit zijn functie bij de NAVO onze enige natuurlijke hulpbron (aardgas) als wisselgeld heeft ingezet voor de koude oorlogsspelletjes waar hij van genoot. Waar wij op heden de wrange vruchten van plukken. Het was een zeer domme arrogante man die niet verder keek dan zijn neus lang was. Zoals we nu kunnen inzien is het zeer onverstandig om zeer domme en kortzichtige mensen veel invloed te geven. Zie ene meneer "Hilter", zodat het geen Godwin is.quote:Op zaterdag 3 september 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik ben echt benieuwd waarom je hem nu in 2016 ziet als een misdadiger en landverrader. Ik hoop dat je niet alleen doelt op dat NSB-lidmaatschap van hem. Je weet hoe dat zat, neem ik dan aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |