abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165058961
Werkgevers moeten 'klikken' bij de sociale dienst over ongemotiveerde, voormalige werknemers die na hun ontslag een uitkering aanvragen. Als ze niet hun best hebben gedaan, moeten ze gekort worden op hun uitkering, vindt Leefbaar Rotterdam.

De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst

,,De werkgever zou moeten zeggen: doe jij niet je best, dan verleng ik je contract niet en meld ik het bij de sociale dienst'', zegt Leefbaar-raadslid Ingeborg Hoogveld.

De maatregel moet een stok achter de deur zijn om te voorkomen dat ongemotiveerde en laagbetaalde werknemers zich laten ontslaan om aanspraak te maken op een uitkering.

Volgens Hoogveld is het voor deze groep Rotterdammers nu erg makkelijk om van hun arbeidscontract af te komen zonder dat dat gevolgen heeft. ,,Als je je werk niet goed doet, is je werkgever je liever kwijt dan rijk. Ik wil dat de reden bekend wordt bij de sociale dienst'', zegt Hoogveld. ,,Als het contract niet verlengd wordt door gebrek aan motivatie, dan moet een maatregel volgen op de uitkering.''

Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''

Leefbaar vindt dat het aan de afdeling Werk en Inkomen is om contact op te nemen en onderhouden met werkgevers, die regelmatig Rotterdammers uit deze doelgroep in dienst nemen. Hoogveld vermoedt dat werkgevers huiverig zullen te zijn om te 'klikken' over een voormalige werknemer.

Stappen naar voren
,,Werk is onlosmakelijk verbonden met het zetten van stappen naar voren. Daarbij is het natuurlijk ook belangrijk dat mensen gemotiveerd blijven'', betoogde Hoogveld gisteren tijdens de commissievergadering. ,,Door dit belang in gesprekken met werkgevers naar voren te brengen, creëer je begrip om het gebrek aan motivatie te melden.'' De grootste coalitiepartij wil binnenkort een motie indienen om deze maatregel in te voeren.

Wethouder Maarten Struijvenberg (werk, Leefbaar) stelt dat nu af en toe gebeld wordt met een werkgever over de reden van ontslag. Dat gebeurt volgens Hoogveld echter nog te weinig en niet als een contract niet wordt verlengd.

http://www.ad.nl/rotterda(...)-uitkering~a8c4d7bc/

'Meneer de werkgever. Deed ie echt zijn best niet ? Ok, dan moet ie maar onder het minimumloon gaan leven.'

:P

Oorspronkelijke OP door Tong, hier verder. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165058979
Omdat Klopkoek zoals gewoonlijk weer niet door had dat ie de LAPO had... :)

En op deze:

Leefbaar Rotterdam wil dit beleid toepassen bij de groep werklozen, die in 'een zorgtraject' zit. ,,Als deze Rotterdammers vanuit hun uitkering een baan vinden, zie je vaak lage motivatie op het werk'', zegt Hoogveld. ,,Zij hebben al problemen thuis. Doen meestal laaggeschoold werk en krijgen weinig betaald.''

Verbaast deze "lage motivatie" waar leefbaar Rotterdam zo van gruwt me eigenlijk niets. Het topkader van leefbaar Rotterdam lijdt hier niet onder. Terwijl ze ook heel weinig kunnen. Maar ze hebben wel een goedbetaalde functie vermoed ik.

[ Bericht 63% gewijzigd door Bart2002 op 03-09-2016 17:11:27 ]
pi_165059459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:01 schreef Bart2002 het volgende:
Omdat Klopkoek zoals gewoonlijk weer niet door had dat ie de LAPO had... :)
Ow Sorry... Maar ik vergeet het lang niet altijd hoor.

Over Noorwegen:
http://capx.co/how-norway-beats-the-eu/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165059532
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Over Noorwegen:
Ik regel dat wel. Hou jij je maar gewoon met je onderzoek bezig. Dan doen we beide waar we goed in zijn. ;)

En dat van Noorwegen nog niet gelezen maar ik weet ongezien dat dat een zeer benijdenswaardig land is: olie en waterkracht gewoon omdat het er is. En alle verdiende centjes netjes gespaard in een fonds voor iedere Noor. Het is echt orders of magnitude beter dan vrijwel ieder ander land. Het doet mij denken aan de vraag "What is the best Bear? (The Office)" Maar Noorwegen is m.i. het beste land wat er bestaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 03-09-2016 17:39:21 ]
pi_165061110
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:30 schreef Bart2002 het volgende:
Maar Noorwegen is m.i. het beste land wat er bestaat.
Scheelt het veel met Zweden, behalve dat het niet bij de EU zit?
pi_165061226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:28 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Scheelt het veel met Zweden, behalve dat het niet bij de EU zit?
Enkel dat daar het excuus van grondstoffen niet op gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165061227
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:28 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Scheelt het veel met
Zweden, behalve dat het niet bij de EU zit?
Ja, zeer zeker. Zweden heeft die overvloed aan natuurlijke hulpbronnen niet dacht ik. Het leeft natuurlijk gemakkelijk met al die overvloed. Noorwegen heeft de inkomsten niet verbrast maar gespaard. NL heeft dat wel gedaan en de aardgasovervloed gebruikt voor koude oorlogsspelletjes. Luns was hier de schuldige. Dat is echt onze pech dat die man (annex misdadiger) op de juiste tijd op de juiste plaats was. Joseph Luns heeft NL zeer veel schade berokkend in retrospectief.
pi_165061344
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:33 schreef Bart2002 het volgende:
Luns was hier de schuldige. Dat is echt onze pech dat die man (annex misdadiger) op de juiste tijd op de juiste plaats was. Joseph Luns heeft NL zeer veel schade berokkend in retrospectief.
Is het beschamend dat ik nog nooit van die man gehoord heb? Moet ik even googlen moet ik bekennen. :@
pi_165061390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:39 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Is het beschamend dat ik nog nooit van die man gehoord heb? Moet ik even googlen moet ik bekennen. :@
Jij bent een dertiger denk ik. Dus dat is niet gek hoor.

Dit is wel typerend:
Zijn voorletters waren formeel "J.A.M.H.": op zijn 18e liet hij dit echter wijzigen in J.M.A.H., omdat dit voor hem een beter ritme had.

Hij was een zeer ijdele en zeer rechtse man. Beetje zoals Piet V.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 03-09-2016 18:48:47 ]
pi_165062049
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:33 schreef Bart2002 het volgende:

NL heeft dat wel gedaan en de aardgasovervloed gebruikt voor koude oorlogsspelletjes. Luns was hier de schuldige.
Dat is maar hoe je het bekijkt, er is idd gas beneden de kostprijs aan oa Italie verkocht onder druk van de NAVO maar dat neemt niet weg dat de gasopbrengsten op grote schaal zijn verbrast...

quote:
In de periode 1959 tot 2009 is 85 procent van de aardgasbaten gebruikt voor sociale uitkeringen, rente op staatsschuld en uitgaven voor zorg, onderwijs en bestuur.[4] Ruim 52 miljard euro, of bijna een kwart van de totale baten, is besteed aan de sociale zekerheid. Op de tweede plaats komen openbaar bestuur en veiligheid. Slechts 15 procent van de gasinkomsten, zo'n 30 miljard euro is gebruikt voor investeringen in de infrastructuur.
Wiki
pi_165062133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is maar hoe je het bekijkt, er is idd gas beneden de kostprijs aan oa Italie verkocht onder druk van de NAVO maar dat neemt niet weg dat de gasopbrengsten op grote schaal zijn verbrast...

[..]

Wiki
Dat ook ja. Ach Ja ;) . Maar je zult het met me eens zijn dat het in retrospectief bijzonder onverstandig en onverantwoordelijk is aangepakt. En Luns had een zeer dikke vinger in de pap wat dat betreft.
pi_165062237
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat ook ja. Ach Ja ;) . Maar je zult het met me eens zijn dat het in retrospectief bijzonder onverstandig en onverantwoordelijk is aangepakt. En Luns had een zeer dikke vinger in de pap wat dat betreft.
Klopt, de term Dutch Disease is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen.
pi_165062578
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, de term Dutch Disease is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen.
Dat is een inktzwarte bladzijde in onze geschiedenis. Opdat wij er iets van leren.
pi_165063233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een inktzwarte bladzijde in onze geschiedenis. Opdat wij er iets van leren.
Dit komt vooral door de kabinetten Lubbers en Van Agt.

quote:
Het begrotingstekort onder het kabinet-Van Agt loopt zelfs op tot 12%. Marcel van Dam: “Wiegel hield het raam open en Van Agt gooide het geld naar buiten.” Volgens Van Dam (PvdA) is het een zwakte van de democratie dat politici geen raad weten met extra inkomsten: “ Die willen ze direct uitgeven, daar zijn ze niet tegen bestand.”
De Deltawerken zijn echter ook met aardgasgelden betaald.

Een ander groot gemis is dat Noorwegen absoluut een veel groter deel van de opbrengst zelf houdt, en niet 30% erg geeft aan Exxon en Shell.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165063314
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 18:41 schreef Bart2002 het volgende:
op zijn 18e liet hij dit echter wijzigen in J.M.A.H.
Joseph Luns. :D.
I´m back.
pi_165063319
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Dit komt vooral door de kabinetten Lubbers en Van Agt.

Zeker. Maar vooral door onkunde. Kernenergie zou de macht macht overnemen waarna al dat gas uit Groningen onverkoopbaar zou worden. Dus wegens dat "inzicht" is het er in no time doorheen gejast.
Dat is een ongehoord ernstige vergissing geweest in retrospectief. Maar men wist niet beter helaas.
pi_165063335
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Over Noorwegen:
Die delen dividend uit toch?
Uit de oliebaten?
I´m back.
pi_165063369
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joseph Luns. :D.
In een bepaald tijdperk de meest invloedrijke man van NL en wellicht van Europa. Tevens een misdadiger en landverrader in retrospectief.
pi_165063380
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Maar vooral door onkunde. Kernenergie zou de macht macht overnemen waarna al dat gas uit Groningen onverkoopbaar zou worden. Dus wegens dat "inzicht" is het er in no time doorheen gejast.
Dat is een ongehoord ernstige vergissing geweest in retrospectief. Maar men wist niet beter helaas.
Ik vermoed kwade opzet hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165063402
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In een bepaald tijdperk de meest invloedrijke man van NL en wellicht van Europa. Tevens een misdadiger en landverrader in retrospectief.
Dat laatste... Ik weet niet?
I´m back.
pi_165063415
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vermoed kwade opzet hoor.
Nou ja. De betrokkenen zijn reeds lang overleden. Het is water door de Maas en niets meer aan te doen helaas.
pi_165063477
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Een ander groot gemis is dat Noorwegen absoluut een veel groter deel van de opbrengst zelf houdt, en niet 30% erg geeft aan Exxon en Shell.
Dit vooral inderdaad.
pi_165063612
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste... Ik weet niet?
Laat de doden alsjeblieft met rust. Laten wij die beerput niet weer opnieuw op brute wijze opentrekken. Laat het rusten. Beter voor iedereen. ;)
pi_165063700
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Laat de doden alsjeblieft met rust. Laten wij die beerput niet weer opnieuw op brute wijze opentrekken. Laat het rusten. Beter voor iedereen. ;)
Nee, ik ben echt benieuwd waarom je hem nu in 2016 ziet als een misdadiger en landverrader. Ik hoop dat je niet alleen doelt op dat NSB-lidmaatschap van hem. Je weet hoe dat zat, neem ik dan aan.
I´m back.
pi_165064163
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ben echt benieuwd waarom je hem nu in 2016 ziet als een misdadiger en landverrader. Ik hoop dat je niet alleen doelt op dat NSB-lidmaatschap van hem. Je weet hoe dat zat, neem ik dan aan.
Hij was m.i. een landverrader omdat hij vanuit zijn functie bij de NAVO onze enige natuurlijke hulpbron (aardgas) als wisselgeld heeft ingezet voor de koude oorlogsspelletjes waar hij van genoot. Waar wij op heden de wrange vruchten van plukken. Het was een zeer domme arrogante man die niet verder keek dan zijn neus lang was. Zoals we nu kunnen inzien is het zeer onverstandig om zeer domme en kortzichtige mensen veel invloed te geven. Zie ene meneer "Hilter", zodat het geen Godwin is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')