Ik ben geen fan van the Donald, die buigingen waren getroll. Maar liever nog hem dan die corrupte sociopaat.quote:
Hij heeft dus spijt en schuldgevoelens! Oftewel een echt mens!quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:27 schreef Woods het volgende:
Duterte heeft spijt van 'hoerenzoon' en hoopt alsnog op gesprek met Obama http://www.volkskrant.nl/(...)fdb03920f480dc1b0ce3 via @volkskrant
De enige die hier met emotie lijkt te reageren ben jij zo te lezenquote:Op dinsdag 6 september 2016 07:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zit je nogal hoogStraks wordt het al helemaal leuk. Dan is
The Donald
misschien president. Iets zegt me namelijk dat jij een corrupte Hillary aanhanger bent
quote:Op dinsdag 6 september 2016 08:27 schreef Woods het volgende:
Duterte heeft spijt van 'hoerenzoon' en hoopt alsnog op gesprek met Obama http://www.volkskrant.nl/(...)fdb03920f480dc1b0ce3 via @volkskrant
Waarom leg je ons woorden in mond, ouwe knar? We vinden het een prachtige man omdat hij in staat voor de normale man en vrouw en niet voor politici van andere naties of de VN. Als hij daar voor in stond dan kan hij meteen beter aftreden en een baantje zoeken in New York. Dat deden de Filipijnse familieclans al voor hem, die kropen voor het buitenland en grootindustrie, en lieten hun volk stikken. Al tientallen jaren een en al kommer en kwel. En woorden zijn maar woorden. Ik kijk liever naar daden van Duterte.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hier op FOK! vonden ze hem nog wel zo stoer omdat hij Obama 'irl liep te trollen'.
Daar blijft op deze manier weinig van over.
Dat blijft toch trollen? Hij heeft het wel gezegd. Een mooi voorbeeld van opstaan tegen de VS. Te veel Filipino's hebben een ongezonde obsessie met de VS en cijferen zichzelf compleet weg richting Amerika. Ken genoeg hoger opgeleide Filipino's die hierover klagen, dat zij eens trots moeten leren te zijn op hun land in plaats van altijd maar direct naar Amerika te kijken en de Amerikaanse levensstijl als het summum moeten zien. Hier hebben ze overigens in meer Aziatische landen last van. Een levensstijl die via tv en marketing wordt gepropageerd.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hier op FOK! vonden ze hem nog wel zo stoer omdat hij Obama 'irl liep te trollen'.
Was in ieder geval een groot succes. Hij heeft zijn woorden in moeten slikken en Obama komt alsnog niet.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat blijft toch trollen? Hij heeft het wel gezegd.
Via zijn woordvoerder. Maar hij heeft wel eerst even duidelijk gemaakt dat men niet zonder meer zomaar tegen Amerika opkijkt. Niet gek gezien de geschiedenis.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Jullie held heeft zijn excuses aangeboden hahahahhahahahah![]()
:p
quote:Richard Javad Heydarian, an assistant professor of political science at De La Salle University in Manila, said that Duterte’s comments tend to play well at home, where his spontaneity and audacity complement his image as a man of the people.
“His style has given him a 100% success rate with elections” in the Philippines, he said. “So he’s probably thinking, ‘I’ve had such a high success rate, why would I change tacks?’”
Duterte, in his remarks Monday, also blamed the U.S. for causing many of the country’s problems, including instability on the southern island of Mindanao. (The Philippines was a U.S. colony until 1946.) “We have long since ceased to be a colony of the United States,” Duterte said.
“Duterte is a very sensible person,” Heydarian said. “He may seem like a crude, third-world strongman. But he reads about the early 19th century, and the 20th century, and he knows about U.S. injustices — not only against its own Native American and African American population, but also towards the Philippines, when the Philippines was a U.S. colony.
“I think that’s the problem here — that Duterte makes a lot of sensible points, especially if you’re a progressive liberal,” Heydarian added. “The issue is that he has some problems with impulse control and preventing himself from making these statements. He’s also confident that he has domestic support — and that we’re reaching a post-American age, where the U.S. doesn’t have the power it did before.”
Ik snap niet waarom die niet gewoon normaal heeft gedaan. Je hebt wel een beetje fatsoen in je of niet... :pquote:Op dinsdag 6 september 2016 10:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Via zijn woordvoerder. Maar hij heeft wel eerst even duidelijk gemaakt dat men niet zonder meer zomaar tegen Amerika opkijkt. Niet gek gezien de geschiedenis.
http://www.latimes.com/wo(...)0905-snap-story.html
[..]
Nadat die even stevig heeft uitgehaald en laten zien dat hij zich door niemand de les laat lezen behalve het Filipijnse volk. Die hebben hem de fiat gegeven om het land drugs- en corruptie vrij te maken.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:15 schreef Yasmin23 het volgende:
Jullie held heeft zijn excuses aangeboden hahahahhahahahah![]()
:p
Ja maar schelden is stoer als je een jaar of 8 bent.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die niet gewoon normaal heeft gedaan. Je hebt wel een beetje fatsoen in je of niet... :p
Hij biedt alleen maar zijn excuses aan omdat Obama wel iets beters te doen heeft. Dat snap je toch wel?quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:23 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Nadat die even stevig heeft uitgehaald en laten zien dat hij zich niet de les laat lezen door iemand anders dan het Filipijnse volk.
Duterte heeft ook wel wat beters te doen dan een lesje krijgen in mensenrechten. Hij is goed bezig met de aanpak van drugsproblematiek. De eerste president die in staat voor de Pinoy en Pinay.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij biedt alleen maar zijn excuses aan omdat Obama wel iets beters te doen heeft. Dat snap je toch wel?
quote:http://www.nytimes.com/20(...)g-article-click&_r=0
MANILA — Rayzabell Bongol, an 18-year-old mother and methamphetamine user, was afraid to die in President Rodrigo Duterte’s war on drugs in the Philippines. So she turned herself in to the police. They made her sign a pledge that she would never take illegal drugs again, then sent her home.
Once a week now, she is expected to attend a police-sponsored Zumba dance workout, where she gets a health check and a meal. Mr. Duterte “promised change,” she said at a recent class as three dozen other recovering addicts bopped and swayed to a blaring Latin beat. “As you can see, I am changing.”
Across the Philippines, the killing of some 1,300 drug suspects in the last two months has frightened hundreds of thousands of people like Ms. Bongol into turning themselves in. Officials cite the estimated 687,000 people who have surrendered, which vastly exceeded expectations, as evidence that Mr. Duterte’s deadly campaign is succeeding.
Ik snap het wel hoor dat je niet wilt toegeven dat dit nogal een domme actie is.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:26 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Duterte heeft ook wel wat beters te doen dan een lesje krijgen in mensenrechten. Hij is goed bezig met de aanpak van drugsproblematiek. De eerste president die in staat voor de Pinoy en Pinay.
Dat komt omdat die FOK!ertjes eigenlijk gewoon pubertjes zijn die zich nog tegen hun ouders afzetten. Die vinden het stoer als grote mensen dat ook doen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik schelden nog echt stoer vond was ik 8.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat komt omdat die FOK!ertjes eigenlijk gewoon pubertjes kinderen zijn die zich nog tegen hun ouders afzetten. Die vinden het stoer als grote mensen dat ook doen.
Nee, je moet mij gewoon geen woorden in de mond leggen. Het was een prima actie van Duterte omdat hij duidelijk heeft laten merken dat hij niet gediend is dat iemand hem de les gaat lezen zonder verstand van zaken te hebben van de Filipijnse natie. Nu weet Obama dat hij het niet op prijs stelt. Duterte doet het met woorden. De VS doet dat via economische sancties en oorlog.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik snap het wel hoor dat je niet wilt toegeven dat dit nogal een domme actie is.
Als hij echt achter zijn woorden had blijven staan was er geen excuses gekomen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:29 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Nee, je moet mij gewoon geen woorden in de mond leggen. Het was een prima actie van Duterte omdat hij duidelijk heeft laten merken dat hij niet gediend is dat iemand hem de les gaat lezen zonder verstand van zaken te hebben van de Filipijnse natie. Nu weet Obama dat hij het niet op prijs stelt. Duterte doet het met woorden. De VS doet dat via economische sancties en oorlog.
Waarom niet? Hij heeft het ook met de VN op die manier gedaan. Eerst duidelijk maken waar hij voor staat, namelijk de normale Filipijn en de toekomst van zijn natie, en daarna komen relatief vaak excuses via zijn woordvoerder.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als hij echt achter zijn woorden had blijven staan was er geen excuses gekomen.
Je biedt niet je excuses aan voor iets waar je achter staat.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:31 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij heeft het ook met de VN op die manier gedaan. Eerst duidelijk maken waar hij voor staat, namelijk de normale Filipijn en de toekomst van zijn natie, en daarna komen relatief vaak excuses via zijn woordvoerder.
Goede zaken verdienen herhaling en herhaling. Het is net als een kleuter leren fietsen. Herhalen, herhalen, herhalen. Net als trainen, herhalen, herhalen, herhalen. Zodat mensen weten waar Duterte mee bezig is. Natuurlijk hebben ze het internet om de zaken te verifiëren. Slechte zaken overigens ook, maar ik zie het buitengerechtelijk doden van criminelen niet als slecht. En de paar onschuldige burgerdoden trouwens ook niet omdat ik kijk naar de middel- en lange termijn van de Filipijnen. De nuke op Japan was ook hartstikke nodig, ongeacht al die honderdduizenden burgerdoden, voor de toekomst. Het leven van een individuele burger is bij niet in beton gegoten. Ik ben meer voorstander van maatwerk per land.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:36 schreef Chewie het volgende:
Vanwaar die idiote knip en plak acties van je George, die reactie is inmiddels al meerdere keren per deel voorbij gekomen?
We zijn niet allemaal zoals jij die pas zaken gaan onthouden door herhaling, dat jij nog in die kleuterfase zit betekend niet dat de rest daar ook nog in zit.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:37 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Goede zaken verdienen herhaling en herhaling. Het is net als een kleuter leren fietsen. Herhalen, herhalen, herhalen. Net als trainen, herhalen, herhalen, herhalen. Zodat mensen weten waar Duterte mee bezig is. Natuurlijk hebben ze het internet om de zaken te verifiëren. Slechte zaken overigens ook, maar ik zie het buitengerechtelijk doden van criminelen niet als slecht. En de paar onschuldige burgerdoden trouwens ook niet omdat ik kijk naar de middel- en lange termijn van de Filipijnen.
Nou ja, niet iedereen gaat 5 reeksen langs om alles even netjes door te lezen. Jij bent waarschijnlijk een van de weinigen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:40 schreef Chewie het volgende:
We zijn niet allemaal zoals jij die pas zaken gaan onthouden door herhaling, dat jij nog in die kleuterfase zit betekend niet dat de rest daar ook nog in zit.
Wel schattig die blinde adoratie voor een "stoere sterke leider"
nou ja die reactie is dit deel al meerdere malen terug te vindenquote:Op dinsdag 6 september 2016 10:40 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Nou ja, niet iedereen gaat 5 reeksen langs om alles even netjes door te lezen. Jij bent waarschijnlijk een van de weinigen.
Zo'n 90 miljoen Filipijnen staan achter hem volgens de peilingen en dat zijn allemaal 'useful idiots'. Tering, wat een arrogantie van een D66-kwal vanuit het veilige en welvarende Nederland. Wil je hier lopen beweren dat je het beter weet dan 90 miljoen Filipino's, want dat is waar je nu mee bezig bent.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:40 schreef Kaas- het volgende:
Ah, de sterke leider en de adorerende volgers die een sterke leider nodig hebben en er enkel goed en pracht in zien.
Bekend psychologisch/sociologisch fenomeen. Zulke leiders moeten het natuurlijk ook hebben van useful idiots.
Lekker boeiend verder wat er in de Filipijnen gebeurt.
Natuurlijk weet ik het beter. Als die mensen wat konden hadden ze als land wel iets gepresteerd, maar het is een grote teringbende. Kunnen we de boel niet koloniseren en welvaart en beschaving brengen?quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:41 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Zo'n 90 miljoen Filipijnen staan achter hem volgens de peilingen en dat zijn allemaal 'useful idiots'. Tering, wat een arrogantie van een D66-kwal vanuit het veilige en welvarende Nederland. Wil je hier lopen beweren dat je het beter weet dan 90 miljoen Filipino's, want dat is waar je nu mee bezig bent.
Dan moeten wel de basiszaken zoals een goede overheid aanwezig zijn. Daarvoor is eerst een strijd nodig tegen corruptie en het grootkapitaal en familieclans en drugshandel. Jij weet trouwens niet hoe een land opgebouwd dient te worden. Je bent geboren in een welvarende natie waar alles al door vorige generaties was opgebouwd. Je bent in een warm bedje geboren. Duterte is de eerste Filipijnse president die geen belangen heeft in een familieclan, die al generaties de Filipijnen besturen, en heeft beloofd binnen 3 jaar (30 juni 2019) de eerste resultaten af te hebben geleverd ten gunste van de natie. De Filipijnen staan over 6 jaar onder zijn leiderschap een stuk beter voor. Hij is best vrijzinnig, kijk maar naar zijn standpunten op allerlei terreinen, maar alleen kei- en keihard als het aan komt op corruptie en criminaliteit. En zelfs op het gebied van bestrijding van drugscriminaliteit is bij best mild, doch streng, tegen drugsgebruikers die zich melden bij de politie en een verklaring tekenen en aan een afkickprogramma deelnemen. Een strenge vader die zijn volk opvoedt. Dat is de taak waar hij nu mee bezig is.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik het beter. Als die mensen wat konden hadden ze als land wel iets gepresteerd, maar het is een grote teringbende. Kunnen we de boel niet koloniseren en welvaart en beschaving brengen?
quote:http://www.nytimes.com/20(...)g-article-click&_r=0
MANILA — Rayzabell Bongol, an 18-year-old mother and methamphetamine user, was afraid to die in President Rodrigo Duterte’s war on drugs in the Philippines. So she turned herself in to the police. They made her sign a pledge that she would never take illegal drugs again, then sent her home.
Once a week now, she is expected to attend a police-sponsored Zumba dance workout, where she gets a health check and a meal. Mr. Duterte “promised change,” she said at a recent class as three dozen other recovering addicts bopped and swayed to a blaring Latin beat. “As you can see, I am changing.”
Across the Philippines, the killing of some 1,300 drug suspects in the last two months has frightened hundreds of thousands of people like Ms. Bongol into turning themselves in. Officials cite the estimated 687,000 people who have surrendered, which vastly exceeded expectations, as evidence that Mr. Duterte’s deadly campaign is succeeding.
Tering zeg komt die weer met deze oerdomme stelling, ben je nu echt zo simpel?quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:41 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Zo'n 90 miljoen Filipijnen staan achter hem volgens de peilingen en dat zijn allemaal 'useful idiots'.
Kom je nou een beetje klaar bij elke post die je tikt over die man aan de andere kant van de wereld of hoe moet ik dat beschouwen?quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:48 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Dan moeten wel de basiszaken zoals een goede overheid aanwezig zijn. Daarvoor is eerst een strijd nodig tegen corruptie en het grootkapitaal en familieclans en drugshandel. Jij weet trouwens niet hoe een land opgebouwd dient te worden. Je bent geboren in een welvarende natie waar alles al door vorige generaties was opgebouwd. Je bent in een warm bedje geboren. Duterte is de eerste Filipijnse president die geen belangen heeft in een familieclan, die al generaties de Filipijnen besturen, en heeft beloofd binnen 3 jaar (30 juni 2019) de eerste resultaten af te hebben geleverd ten gunste van de natie. De Filipijnen staan over 6 jaar onder zijn leiderschap een stuk beter voor. Hij is best vrijzinnig, kijk maar naar zijn standpunten op allerlei terreinen, maar alleen kei- en keihard als het aan komt op corruptie en criminaliteit.
Ik vraag me af of hij zich ook zo druk maakt om de situatie in Togo of Paraguay.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kom je nou een beetje klaar bij elke post die je tikt over die man aan de andere kant van de wereld of hoe moet ik dat beschouwen?
Tsja, dat hebben we de beste jongen al talloze malen proberen uit te leggen, maar het lijkt niet tot hem door te dringen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tering zeg komt die weer met deze oerdomme stelling, ben je nu echt zo simpel?
Met dit soort uitspraken is zo ongeveer elke massamoordenaar met een politieke functie in de afgelopen 100 jaar goed te maken.
Ik ben een realist en niet idealistisch. Dat is een verschil met D66'ers. Er zijn nou naties die een man als Duterte nodig hebben voor een betere toekomst. Ik bedoel waarom hoor ik jullie nu niet over Nicaragua, Belize en Cambodja klagen? De misstanden daar zijn grotesk alleen de corruptie bendeleiders die daar politici zijn opereren in de schaduw. Die hebben ook een puinruimer als leider nodig om orde op zaken te stellen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kom je nou een beetje klaar bij elke post die je tikt over die man aan de andere kant van de wereld of hoe moet ik dat beschouwen?
Afrika kent volgens mij ook wel een paar sterke mannen waar hij op kan fappen. Idc.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij zich ook zo druk maakt om de situatie in Togo of Paraguay.
Al die landen kunnen me niets schelen, maar ze zullen ongetwijfeld content zijn dat er ergens in Nederland een jongen is die zich vanachter z'n computertje aftrekt op al die stoere verhaaltjes van de andere kant van onze planeet. Lekker mee doorgaan wmb, whatever floats your boat.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:54 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik ben een realist en niet idealistisch. Dat is een verschil met D66'ers. Er zijn nou naties die een man als Duterte nodig hebben voor een betere toekomst. Ik bedoel waarom hoor ik jullie nu niet over Nicaragua, Belize en Cambodja klagen? De misstanden daar zijn grotesk alleen de corruptie bendeleiders die daar politici zijn opereren in de schaduw. Die hebben ook een puinruimer als leider nodig om orde op zaken te stellen.
Je hebt mij niks proberen uit te leggen. Het is verspilde tijd en moeite want ik heb geen enkel ander inzicht van je gekregen behalve persoonlijke aanvallen. Je kijkt vooral weg voor de misstanden die in de Filipijnen al generaties lang heersen, en blijft hangen in die knalrode Nederlandse wolk van je. Waarom ontken je dat de Filipijnen toe zijn aan een strenge vaderfiguur en puinruimer? Je hebt tal van artikelen, opinies, ervaring gelezen om die conclusie te kunnen trekken. Figuren als jij waren ook hard van leer getrokken tegen de architect en oprichter van Singapore toen hij in 1959 aan de macht kwam, omdat hij geen democraat was, maar een bouwer van een grootste natie ten koste van staatsvernietigende elementen. Hier nogmaals, dan kun je rustig door lezen waar deze man mee bezig is.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat hebben we de beste jongen al talloze malen proberen uit te leggen, maar het lijkt niet tot hem door te dringen.
Dan moet je je ook niet in dit topic mengen als die landen je niks kunnen schelen. Het is eenvoudig. Gewoon blijven hangen met je matties in POLSC onder het genot van een glas wijn en jullie zelf wijs maken dat jullie de 'goeden' zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Al die landen kunnen me niets schelen, maar ze zullen ongetwijfeld content zijn dat er ergens in Nederland een jongen is die zich vanachter z'n computertje aftrekt op al die stoere verhaaltjes van de andere kant van onze planeet. Lekker mee doorgaan wmb, whatever floats your boat.
Het ging puur even om het schermen met het 'argument' dat de complete bevolking van de Filipijnen het beleid van Duterte steunt. Dat bewijst namelijk niks en kan ook nooit een rechtvaardiging zijn. Hitler genoot immers ook de steun van het Duitse volk.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:59 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Je hebt mij niks proberen uit te leggen. Het is verspilde tijd en moeite want ik heb geen enkel ander inzicht van je gekregen behalve persoonlijke aanvallen. Je kijkt vooral weg voor de misstanden die in de Filipijnen al generaties lang heersen, en blijft hangen in die knalrode Nederlandse wolk van je. Waarom ontken je dat de Filipijnen toe zijn aan een strenge vaderfiguur en puinruimer? Figuren als jij waren ook hard van leer getrokken tegen de architect en oprichter van Singapore toen hij in 1959 aan de macht kwam, omdat hij geen democraat was, maar een bouwer van een grootste natie ten koste van staatsvernietigende elementen. Hier nogmaals, dan kun je rustig door lezen waar deze man mee bezig is.
[ afbeelding ]
Hij heeft al tienduizenden drugscriminelen en drugsgebruikers laten opsluiten de laatste twee maanden. Hij heeft 2400 op straat laten doden in het holst van de nacht. Hier en daar zullen wat onschuldige burgerdoden zijn gevallen door kogels en messen maar nietszeggend omdat Duterte uit utilitarisme handelt. Hij geeft die criminelen de volgende twee keuzes: zelf melden bij de politie of kogel op straat vangen! De Filipijnse gevangenissen zitten overvol met criminelen. Hij wil orde en rust creëren in de Filipijnen. Het is al jaren en jaren een land dat rampzalig aan toe is. Het is echt een legende in wording. Hij gaat vanaf volgend jaar meer geld uittrekken voor onderwijs (alfabetiseringsgraad om hoog krijgen) en politie.
Daarnaast heeft hij een milieu-activiste, Regina Lopez, benoemd als minister van Mijnbouw die de grote internationale mijnbouwbedrijven gaat aanpakken die de Filipijnse natuur vernietigen en het land leegplunderen voor het grote kapitaal. Zeer smerige industrie die mijnbouw. Ze heeft al een stop gezet op het uitgeven van nieuwe mijnbouwvergunningen en de laatste paar weken zijn al tien grote mijnbouwbedrijven door haar platgegooid. Momenteel wordt een nieuwe Mijnbouwwet klaargemaakt waarin men onder andere de controle op natuur en milieu zal verstevigen en mijnbouwbedrijven zal sluiten die zich niet aan de strengere milieuregels houden. De internationale industrie vindt dit totaal niet leuk. Onder de vorige corrupte regimes konden ze vergunningen kopen, onder Duterte kan dat niet meer, en als kers op de taart gaat hij ze ook nog eens aanpakken... Ze willen graag weer een corrupte president zien. De lobby om hem kapot te maken draait overuren is mijn vermoeden.
Daarnaast worden in de Filipijnen al jarenlang drie guerillaoorlogen uitgevochten waaronder tegen de communistische groepering NPA, waarmee hij vrij snel een wapenstilstand voor onbepaalde tijd heeft afgesloten, en in oktober gaan de onderhandelingen verder. Dat komt echt voor zijn rekening want hij heeft zich zeer coulant gedragen richting NPA zelfs nadat ze laatst een regeringssoldaat doodschoten. Hij wil ook snel de onderhandelingen met de Moro Islamic Liberation Front opstarten over vrede en heeft vorige week een handreiking gedaan aan de leider van die groep. Alleen Abu Sayyaf, bloeddorstige salafisten, voor die groep heeft hij een blik van 10.000 Filipijnse militairen open getrokken die binnenkort beginnen met een offensief om ze te vernietigen in hun thuisbasis Sulu. Ze hebben vorige week nog een terreuraanslag gepleegd in zijn geboortestad Davao City met als gevolg 14 burgerdoden en 60 gewonden. Hij wil snel vrede en rust, want vrede en rust zijn een voorwaarde voor meer investeringen en groei aldus Duterte, en daarmee een betere levenskwaliteit voor de Filipino's.
Hij heeft ook ziekenhuizen verplicht om een potje apart te houden voor de behandeling van allerarmsten. En least but not last wil hij de corruptie enorm gaan terugdringen, momenteel krijgt de Filipijnse overheid een derde minder aan dan wat men voor ogen heeft, en wat men aan belastingcenten binnen krijgt verdwijnt ook nog eens enorm deel in de zakken van corrupte politici en oligarchen. Uiteindelijk blijft heel weinig aan de strijkstok hangen. De familieclans hebben al tientallen jaren over de Filipijnen geregeerd en waren alleen maar bezig met zichzelf en hun familie te verrijken. Hij is ook bezig met nieuwe belastingplannen- en hervormingen zodat de Filipijnse overheid in de toekomst veel meer geld binnen krijgt om in het land te investeren. Dit is zo'n beetje wat hij de laatste twee maanden heeft gedaan als president. Duterte is een man opgestaan uit de wrakken omdat de Filipijnen een land is van smuilende puinhopen en de Filipino's wanhopig zijn. Ze zien geen andere uitweg meer richting een betere toekomst. Hij heeft beloofd om binnen 3 jaar al de nodige resultaten bereikt te hebben ten gunste van de inwoners. Een presidentstermijn in de Filipijnen duurt zes jaar. Alleen extremisten van allerlei stromingen willen hun normen en waarden projecteren op de hele wereld. Dat is de reden dat Duterte gisteren boos werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |