abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165017516
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij heeft in de Volkskrant een interiew gegeven waarin hij blijkbaar tegen een standpunt van GL ingaat. GL is daar niet blij mee, er worden gesprekken gevoerd. Als ze de mening van de man zo schokkend hadden gevonden, hadden ze em er wel meteen uitgetyft. Het gaat er dus om dat ie het publiekelijk uit.

Maar uit die gesorekken zijn ze niet gekomen, blijlbaar wilde hij dus niet doen wat de partij wil. Nou oke, dan gaat men uit elkaar.
Mag zo'n man wel lid zijn van de Gülen-sekte, denk je?
I´m back.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 19:48:10 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165017542
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

BartNijman twitterde op donderdag 11-08-2016 om 12:58:55 Üntmüskürd. Erdo-GroenLinkser Ilhan Terugkeer inderdaad actief geweest voor Diyanet, AKA de Lange Arm van Ankara. https://t.co/ENLnXK5mkD reageer retweet
dat lijkt me al iets van heel andere/kwalijkere orde

als ze dat nu als argument opgaven _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_165017768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me al iets van heel andere/kwalijkere orde

als ze dat nu als argument opgaven _O-
Dat weet ik niet eens. Wat is actief, dat-ie in het bestuur zat van een moskee? Doen veel van die bobo's.

Nee, ik vind dit ergens een onbegrijpelijke Jakobijnse terugval van GroenLinks.
I´m back.
pi_165017819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

BartNijman twitterde op donderdag 11-08-2016 om 12:58:55 Üntmüskürd. Erdo-GroenLinkser Ilhan Terugkeer inderdaad actief geweest voor Diyanet, AKA de Lange Arm van Ankara. https://t.co/ENLnXK5mkD reageer retweet
Hij heeft als vrijwilliger voetbaltoernooitjes en uitwisselingen met kerken georganiseerd. Dit verdient m.i. juist een compliment.

Diyanet en alle andere Turkse verenigingen zijn de belangrijkste reden dat er onder Turken nauwelijks terroristen voorkomen. Hun afwezigheid zou worden opgevuld met louche Salafistische internetimams. The Economist heeft hier een mooi artikel over geschreven.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:00:07 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165017854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet eens. Wat is actief, dat-ie in het bestuur zat van een moskee? Doen veel van die bobo's.

met de lange arm van erdogan bedoelen ze niet het bestuur van een moskee man, daar heeft hij geen kut mee te maken al zullen daar ook best leden tussen zitten _O-

ze bedoelen die figuren die lijsten opstellen van foute turken en gulemliefhebbers enzo informatie verzamelen enzo ... schien zelfs een beetje intimideren

dat soort dingen
pi_165017906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

met de lange arm van erdogan bedoelen ze niet het bestuur van een moskee man, daar heeft hij geen kut mee te maken al zullen daar ook best leden tussen zitten _O-

ze bedoelen die figuren die lijsten opstellen van foute turken en gulemliefhebbers enzo informatie verzamelen enzo ... schien zelfs een beetje intimideren

dat soort dingen
Diyanet is gewoon de moskee-koepel van die blagen hoor. Staat toch nergens dat-ie lijsten samenstelde?
I´m back.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:02:29 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165017911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:59 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hij heeft als vrijwilliger voetbaltoernooitjes en uitwisselingen met kerken georganiseerd. Dit verdient m.i. juist een compliment.

Diyanet en alle andere Turkse verenigingen zijn de belangrijkste reden dat er onder Turken nauwelijks terroristen voorkomen. Hun afwezigheid zou worden opgevuld met louche Salafistische internetimams. The Economist heeft hier een mooi artikel over geschreven.
ow

dan is de lange arm van Ankara een beetje een gekke omschrijving _O-

dan nog vind ik niet dat hij ermee in zee moet gaan
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:03:38 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165017947
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Diyanet is gewoon de moskee-koepel van die blagen hoor. Staat toch nergens dat-ie lijsten samenstelde?
er staat sowieso helemaal nergens iets maar als je het over de lange arm van Ankara hebt dan denk ik aan dat soort acties
pi_165018001
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

er staat sowieso helemaal nergens iets maar als je het over de lange arm van Ankara hebt dan denk ik aan dat soort acties
Ja, tenzij ze zwart op wit bewijs hebben dat-ie lijsten samenstelde, maar dan nog hadden ze dat er gewoon bij moeten vertellen, dan hebben ze een punt, want dat is juridisch dan wel niet verboden, maar moreel abject.
I´m back.
pi_165018058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Femke Halsema had de ballen om tegen de mediacratie in te vechten, maar behaagzuchtige en ijdele jongetjes als Klaver (en Trudeau :r ) waaien zonder ruggengraat met alle winden mee. Ze maken zich meer zorgen om hun imago dan dat ze voor een bepaald ideaal staan.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow

dan is de lange arm van Ankara een beetje een gekke omschrijving _O-

dan nog vind ik niet dat hij ermee in zee moet gaan
Dan schrijf je een groot deel van de Turkse gemeenschap af. "Het merendeel van de Turkse moskeeën in Nederland" is verbonden aan Diyanet.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:09:05 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165018077
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, tenzij ze zwart op wit bewijs hebben dat-ie lijsten samenstelde, maar dan nog hadden ze dat er gewoon bij moeten vertellen, dan hebben ze een punt, want dat is juridisch dan wel niet verboden, maar moreel abject.
agreed

in tegenstelling tot wat hij in dat volkskrant interview zegt want behalve het feit dat hij uberhaupt AKpartij stemt staat daar echt niets boeiends in en het lijkt me niet dat Groenlinks het stemrecht van haar leden op kan eisen
pi_165018114
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

agreed

in tegenstelling tot wat hij in dat volkskrant interview zegt want behalve het feit dat hij uberhaupt AKpartij stemt staat daar echt niets boeiends in en het lijkt me niet dat Groenlinks het stemrecht van haar leden op kan eisen
Ik zie dit net voorbij komen:

Gaat dus niet om lijsten of Diyant, maar zijn uitspraken in de VK.
I´m back.
pi_165018164
SP.A in België heeft ook een Turks pro-Erdogan lid uit de partij gezet, die had ondermeer verklaard (in de Turkse pers) dat hij geviseerd werd door Gülen aanhangers.
quote:
"Ze hebben mij als doelwit gekozen omwille van mijn duidelijke positie tegen FETÖ. Ze smeden alleen maar complotten en maken mensen die niet met hen eens zijn zwart."
Ook had ie na de coup-poging een oproep op facebook geplaatst:
quote:
"Allah, bescherm ons tegen de landverraders. Mensen kom in opstand, verenig u, geef hen geen kansen."
Wat later maakten tientallen Turken in Beringen zich klaar om een gebouw te slopen dat gelinkt wordt aan een Gülenistische organisatie. Volgens hem was z'n oproep gericht tot de mensen in Turkije, niet in België. Nu weet ik niet of hij die oproep in het Nederlands of het Turks schreef (geen enkele bron met screenshot te vinden), maar sowieso is het een oproep van een Belgisch politicus, en was hij bij de rellen aanwezig, volgens sommige getuigen als aanstoker. Hij beweert dat die beschuldigingen vanuit het Gulenkamp komen en hij integendeel de gemoederen trachtte te bedaren.

Het GL-lid daarentegen heeft zich duidelijk uitgesproken tegen het "importeren" van Turkse problemen en tegen het viseren van Gülen aanhangers. Z'n steun voor de AKP lijkt niet onvoorwaardelijk, en hij geeft toe dat Erdogan's regering de scheiding der machten aantast. Dan lijkt het me een twijfelachtige beslissing van GL om hem uit de partij te zetten, het kan toch niet de bedoeling zijn dat GL enkel Gülenisten en Koerden toelaat?
are we infinite or am I alone
pi_165018198
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:08 schreef Bilge het volgende:

[..]

Femke Halsema had de ballen om tegen de mediacratie in te vechten, maar behaagzuchtige en ijdele jongetjes als Klaver (en Trudeau :r ) waaien zonder ruggengraat met alle winden mee. Ze maken zich meer zorgen om hun imago dan dat ze voor een bepaald ideaal staan.

[..]

Dan schrijf je een groot deel van de Turkse gemeenschap af. "Het merendeel van de Turkse moskeeën in Nederland" is verbonden aan Diyanet.
Ja, hij zal voorwaar niet de enige zijn die als NLs politicus van Turkse komaf voor ome Erdo is idd.
Maar goed, dan ben je niet meer welkom bij GroenLinks dus kennelijk.
I´m back.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:13:23 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165018206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:08 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

naar de moskee gaan is wat anders dan (vrijwilligers)werk doen voor een Turkse overheidsinstelling

prima dat ze het doen, lijkt zo op het eerste gezicht een mooie organisatie maar je kunt in mijn ogen niet voor 2 overheden werken
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:15:06 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165018253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie dit net voorbij komen:

[ afbeelding ]

Gaat dus niet om lijsten of Diyant, maar zijn uitspraken in de VK.
pi_165018298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

naar de moskee gaan is wat anders dan (vrijwilligers)werk doen voor een Turkse overheidsinstelling

prima dat ze het doen, lijkt zo op het eerste gezicht een mooie organisatie maar je kunt in mijn ogen niet voor 2 overheden werken
Moskeeën doen niet aan politiek, roepen wel op wrs om op Erdo te stemmen, maar volgens mij is dat binnen brackets nog te dulden.
Turkije is immers ook onze heel grote vriend hè.
Als hij zuiveringslijsten opstelt dan gaat-ie duidelijk een paar stappen te ver, maar volgens mij heb ik daar niets over gelezen.
Punt is als je een Turk ergens in betrekt, bijv. de politiek, grote kans dat-ie stijve dönnerrol in zijn broek heeft mbt Erdo.
I´m back.
  donderdag 1 september 2016 @ 20:22:36 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165018443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

heb je het gelezen?

hij zegt helemaal niets raars of ondemocratisch, en al helemaal niets wat indruist tegen een GL standpunt
Het kan natuurkijk ook gewoon een verkiezingsstunt zijn. Even zieltjes winnen
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:24:25 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165018494
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het kan natuurkijk ook gewoon een verkiezingsstunt zijn. Even zieltjes winnen
ja dat zal wel niet
  donderdag 1 september 2016 @ 20:25:33 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165018520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat zal wel niet
Je lekker als partij profileren voor de erdohatende linkse mens. Kan best, GL is er een onfris genoege partij voor.

Blijft dat GL bepaalt wie er in hun partij zit en wie niet. Of we het leuk vinden of niet
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 20:32:52 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165018734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je lekker als partij profileren voor de erdohatende linkse mens. Kan best, GL is er een onfris genoege partij voor.

Blijft dat GL bepaalt wie er in hun partij zit en wie niet. Of we het leuk vinden of niet
das een drogredenering ... zo kun je elke discussie doodslaan bovendien staat het ook helemaal niet ter discussie of ze het wel of niet mogen doen

prima hoor, wmb gooien ze iedereen de partij uit en heffen ze het op, zal mij een zorg wezen maar deze specifieke actie is een tikje hypocriet en erdoganesk en ik vind het jammer dat er in Nederland organisaties zijn die naar eigen zeggen mensen ontslaan omdat die mensen op de verkeerde partij stemden

zeker van Groenlinks had ik het niet verwacht
pi_165018770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moskeeën doen niet aan politiek, roepen wel op wrs om op Erdo te stemmen, maar volgens mij is dat binnen brackets nog te dulden.
Turkije is immers ook onze heel grote vriend hè.
Als hij zuiveringslijsten opstelt dan gaat-ie duidelijk een paar stappen te ver, maar volgens mij heb ik daar niets over gelezen.
Punt is als je een Turk ergens in betrekt, bijv. de politiek, grote kans dat-ie stijve dönnerrol in zijn broek heeft mbt Erdo.
Gewoon mensen met Turkse afkomst overal uitsluiten?
  donderdag 1 september 2016 @ 20:36:27 #83
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165018853
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Achterin de bus
Laffe huichelaar
pi_165018879
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Volgens GroenLinks zou je dat dus moeten doen kennelijk.
I´m back.
pi_165018961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zijn ook veel Turken die geen fan zijn van Erdogan. Heel eerlijk gezegd snap ik het probleem niet zo. Als een PvdA-lid die geëmigreerd is uit de VS zou zeggen dat hij of zij in de VS altijd op de republikeinen zou stemmen, dan zou ik ook wel vraagtekens zetten bij zijn lidmaatschap.

Hoewel deze GroenLinkser er dus wel genuanceerder over bleek te denken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2016 20:39:46 ]
pi_165019027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:41 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ie_om_Erdogan__.html
GORINCHEM - Het GroenLinks-raadslid Ilhan Tekir uit Gorinchem, die eerder in de media zijn steun uitsprak voor de AK-partij van Turkse president Recep Tayyip Erdogan, is uit de fractie gezet. ,,Steun aan de AK-partij staat diametraal tegenover de opvattingen van GroenLinks", aldus landelijk partijvoorzitter Marjolein Meijer donderdag in een verklaring.

In de Volkskrant vertelde Tekir begin vorige maand Erdogan te steunen. Dat was volgens GroenLinks aanleiding om ,,intensieve gesprekken" met het raadslid te voeren. In juli mislukte een militaire staatsgreep in Turkije. Daarna zijn er duizenden mensen opgepakt.

,,In die gesprekken bleek dat er met Ilhan geen overeenstemming kon worden bereikt hoe met de gevolgen daarvan (van zijn steun voor de AK-partij - red.) om te gaan. Dit maakt dat hij wat ons betreft niet verder kan functioneren als raadslid van GroenLinks", aldus de fractie van GroenLinks in Gorinchem. Tekir is uit de fractie gezet en gevraagd zijn zetel ter beschikking te stellen.

Tekir spreekt op Twitter tegen dat er ,,intensieve gesprekken'' zijn gevoerd. ,,Met stomheid geslagen. Zonder pardon, zonder fatsoenlijk gesprek, zonder hoor en wederhoor uit de fractie gezet. GroenLinks onwaardig!'', aldus Tekir.

Meteen na de uitlatingen van Tekir klonk harde kritiek van partijgenoten. De Amsterdamse fractievoorzitter Rutger Groot Wassink twitterde: ,,Je kunt nooit GroenLinkser en Erdogan-aanhanger zijn. Uitgesloten. Punt." En: ,,GroenLinks en Erdogan dienen kan alleen als je aan de meest extreme vorm van schizofrenie lijdt."

Ik had Nederland toch hoger ingeschat dan Erdoganistan. Dit is typisch iets dat Erdogan zou doen.
pi_165019250
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is slechts jouw insinuatie. :P
pi_165019262
quote:
11s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er zijn ook veel Turken die geen fan zijn van Erdogan. Heel eerlijk gezegd snap ik het probleem niet zo. Als een PvdA-lid die geëmigreerd is uit de VS zou zeggen dat hij of zij in de VS altijd op de republikeinen zou stemmen, dan zou ik ook wel vraagtekens zetten bij zijn lidmaatschap.

Hoewel deze GroenLinkser er dus wel genuanceerder over bleek te denken.
Lijkt me een privé-zaak dus. Ik vind dit naar opportuniteit neigen en het lijkt een beetje op een Jakobijnse regressie. Nu ouwehoeren ze tegenwoordig wel mooi mee met de kleptocratie, maar die Jakobijnse bloedgroep zit nog altijd in hun karakter verweven natuurlijk.
I´m back.
pi_165019318
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Achterin de bus
Wel gevaarlijk hoor, met die stijve donerrollen.
pi_165019340
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is slechts jouw insinuatie. :P
Nee, hoor, het is slechts wat voortvloeit uit het gedrag en gedachtegoed van GroenLinks. :P.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')