je bent van mening dat je volledig achter de groenlinkse opvattingen kan staan, en volledig achter erdogan kan staan?quote:
is dat mogelijk? In hun zetel blijven maar dan bij denk?quote:Op donderdag 1 september 2016 17:20 schreef begaaierd het volgende:
Nou die zit dus binnen een week bij DENK.
Ik zie overeenkomsten met het handelen van Erdogan.quote:Tekir spreekt op Twitter tegen dat er ,,intensieve gesprekken'' zijn gevoerd. ,,Met stomheid geslagen. Zonder pardon, zonder fatsoenlijk gesprek, zonder hoor en wederhoor uit de fractie gezet. GroenLinks onwaardig!'', aldus Tekir.
ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eerlijk gezegd maar dat is het punt toch niet?quote:Op donderdag 1 september 2016 17:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
je bent van mening dat je volledig achter de groenlinkse opvattingen kan staan, en volledig achter erdogan kan staan?
je doelt op hoor en wederhoor, dan is het afhankelijk van in wie je meer vertrouwen stelt.quote:Op donderdag 1 september 2016 17:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eerlijk gezegd maar dat is het punt toch niet?
Gewoon keihard politiek opportunisme, uiteraard. De verkiezingscampagne staat op het punt van losbarsten. Dan kun je dit soort gelul natuurlijk niet gebruiken.quote:
nee ik vind het gewoon gek dat Groenlinks iemand uit Groenlinks zet omdat hij van mening is dat Erdogan een goede baas van Turkije isquote:Op donderdag 1 september 2016 17:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
je doelt op hoor en wederhoor, dan is het afhankelijk van in wie je meer vertrouwen stelt.
Om tot die mening te komen moet je nogal wat andere standpunten (op het gebied van democratie en mensenrechten voornamelijk) accepteren die, op zijn zachtst gezegd, niet echt compatibel zijn met de standpunten die GroenLinks als partij uitdraagt.quote:Op donderdag 1 september 2016 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind het gewoon gek dat Groenlinks iemand uit Groenlinks zet omdat hij van mening is dat Erdogan een goede baas van Turkije is
dat vind ik een rare Erdoganeske actie die ik van Groenlinks niet verwacht had
het is een lange dag geweestquote:Op donderdag 1 september 2016 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind het gewoon gek dat Groenlinks iemand uit Groenlinks zet omdat hij van mening is dat Erdogan een goede baas van Turkije is
dat vind ik een rare Erdoganeske actie die ik van Groenlinks niet verwacht had
Je bent natuurlijk niet verplicht om een serie standpunten aan te hangen, op het moment dat je lid wordt van een partij. Wel kun je je afvragen of je wel thuishoort bij GL als je fan bent van Erdogan.quote:Op donderdag 1 september 2016 17:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om tot die mening te komen moet je nogal wat andere standpunten (op het gebied van democratie en mensenrechten voornamelijk) accepteren die, op zijn zachtst gezegd, niet echt compatibel zijn met de standpunten die GroenLinks als partij uitdraagt.
twitter:ITekir twitterde op donderdag 11-08-2016 om 15:37:30Mocht er na VK-interview onduidelijkheid bestaan; ook ik maak mij zorgen over rechtsstaat Turkije, zie eerdere blog:https://t.co/Y5XsBvVAz9 reageer retweet
En de partij kan zich afvragen of wat je vertelt wel bij hun past, blijkbaar zit daar nu een knelpunt.quote:Op donderdag 1 september 2016 17:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk niet verplicht om een serie standpunten aan te hangen, op het moment dat je lid wordt van een partij. Wel kun je je afvragen of je wel thuishoort bij GL als je fan bent van Erdogan.
hun standpunten over de vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 1 september 2016 17:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om tot die mening te komen moet je nogal wat andere standpunten (op het gebied van democratie en mensenrechten voornamelijk) accepteren die, op zijn zachtst gezegd, niet echt compatibel zijn met de standpunten die GroenLinks als partij uitdraagt.
Uit dat verhaal:quote:Op donderdag 1 september 2016 17:37 schreef Physsic het volgende:
Uit de reacties op deze Tweet begrijp ik dat er 11 augustus al wat onrust was over Ilhan als GroenLinkser.twitter:ITekir twitterde op donderdag 11-08-2016 om 15:37:30Mocht er na VK-interview onduidelijkheid bestaan; ook ik maak mij zorgen over rechtsstaat Turkije, zie eerdere blog:https://t.co/Y5XsBvVAz9 reageer retweet
Als dat zijn grootste zorg was is het erg vreemd dat hij Erdogan blijft steunen.quote:Mijn grootste zorg is de zwakke scheiding der machten in de Turkse rechtsstaat.
Vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk niet als je namens een politieke partij spreekt, je vertegenwoordigt dan een partij met bepaalde standpunten en opvattingen.quote:Op donderdag 1 september 2016 17:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
hun standpunten over de vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld?
besides, je kunt best de meest democratische democraat van Nederland zijn en toch vinden dat de semi dictatuur van Erdogan de best mogelijke optie is voor Turkije op dit moment
alternatief is een militaire junta, daar zie ik Groenlinks ook niet direct voor juichen
in Noord Korea wel jaquote:Op donderdag 1 september 2016 17:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk niet als je namens een politieke partij spreekt, je vertegenwoordigt dan een partij met bepaalde standpunten en opvattingen.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat een private organisatie (een politieke partij is immers geen overheidsinstelling) verplicht is om jou een podium te bieden om je mening te uiten, los van het feit of die mening wel of niet strookt met de standpunten van die organisatie. Het betekent overigens ook niet dat private partijen geen enkele consequenties mogen hangen aan wat jij allemaal zegt, het gaat er puur en alleen om dat de overheid je niet kan vervolgen voor wat je zegt (met een aantal uitzonderingen als haatzaaien en oproepen tot geweld dan) en dat gebeurt hier toch ook niet?quote:
Nou, dat laatste is overduidelijk niet helemaal goed aangekomen.quote:...
Daarbij heb ik één boodschap voor Nederlandse Nederlanders en één voor Turkse Nederlanders. Turkse Turken hebben zich ten slotte al heldhaftig weten te redden van de tirannie.
Mijn boodschap aan Nederlandse Nederlanders en met name de politici: stop met klagen over integratie! Je hebt niet in de gaten dat de kloof hierdoor groter wordt. Ik kan me tal van ontwikkelingen bedenken waarbij het terecht is om de integratie van Turken tegen het licht te houden, maar daar is dit het moment niet voor. Echt niet. Tenzij je definitie van integratie is het drinken van bier en haten van Erdogan. Er doet zich nu juist een kans voor om de integratie tussen Turken en Nederlanders te versterken. Laten we zij aan zij staan om te laten zien dat democratie een groot goed is, want dat is nu de gedeelde waarde.
Ook voor het vervolg. Laten we blij zijn dat Turken het record hebben verbroken als het gaat om maximaal aantal democratie scanderingen per dag. Laten we ze serieus het gevoel geven dat wij hun dubbele identiteit erkennen en daar geen moeite mee hebben. Wat er dan gebeurt? Dan zullen Turkse Nederlanders zich eindelijk -en daar wachten ze lang op- óók verbonden voelen met Nederland, net zoals ze verbonden zijn met Turkije. Verbondenheid is immers een kwestie van gevoel. En ja, dan zullen zij als het moet ook hier de straten op gaan, voor het milieu, de zorg, de toenemende armoede en wat dies meer zij.
Mijn boodschap aan Turkse Nederlanders en vooral degenen die hen vertegenwoordigen: sla de handen ineen, ongeacht de politieke meningsverschillen en de aantijgingen die over en weer worden geopperd. Het is toch gek dat juist de eensgezindheid onder het Turkse volk de coup heeft verslagen en hier in Nederland de spanningen oplopen?
Lastercampagnes zijn een gevaar voor de eenheid en saamhorigheid. Laten we niet vergeten dat onze jarenlange buren en vrienden niet verantwoordelijk zijn voor wat er zich in Turkije heeft afgespeeld. En als dat wel zo zou zijn, dan zal het recht vroeg of laat zegevieren en hoeven wij geen politieagent te spelen. Denk even aan de miljoenen Turken die tijdens de nacht van de couppoging onschuldige soldaten onder de arm namen om te voorkomen dat zij gelyncht zouden worden.
...
dat zeg ik ook niet, dat staat er ook nietquote:Op donderdag 1 september 2016 17:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat een private organisatie (een politieke partij is immers geen overheidsinstelling) verplicht is om jou een podium te bieden om je mening te uiten, los van het feit of die mening wel of niet strookt met de standpunten van die organisatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |