abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165013211
http://www.telegraaf.nl/b(...)ie_om_Erdogan__.html
GORINCHEM - Het GroenLinks-raadslid Ilhan Tekir uit Gorinchem, die eerder in de media zijn steun uitsprak voor de AK-partij van Turkse president Recep Tayyip Erdogan, is uit de fractie gezet. ,,Steun aan de AK-partij staat diametraal tegenover de opvattingen van GroenLinks", aldus landelijk partijvoorzitter Marjolein Meijer donderdag in een verklaring.

In de Volkskrant vertelde Tekir begin vorige maand Erdogan te steunen. Dat was volgens GroenLinks aanleiding om ,,intensieve gesprekken" met het raadslid te voeren. In juli mislukte een militaire staatsgreep in Turkije. Daarna zijn er duizenden mensen opgepakt.

,,In die gesprekken bleek dat er met Ilhan geen overeenstemming kon worden bereikt hoe met de gevolgen daarvan (van zijn steun voor de AK-partij - red.) om te gaan. Dit maakt dat hij wat ons betreft niet verder kan functioneren als raadslid van GroenLinks", aldus de fractie van GroenLinks in Gorinchem. Tekir is uit de fractie gezet en gevraagd zijn zetel ter beschikking te stellen.

Tekir spreekt op Twitter tegen dat er ,,intensieve gesprekken'' zijn gevoerd. ,,Met stomheid geslagen. Zonder pardon, zonder fatsoenlijk gesprek, zonder hoor en wederhoor uit de fractie gezet. GroenLinks onwaardig!'', aldus Tekir.

Meteen na de uitlatingen van Tekir klonk harde kritiek van partijgenoten. De Amsterdamse fractievoorzitter Rutger Groot Wassink twitterde: ,,Je kunt nooit GroenLinkser en Erdogan-aanhanger zijn. Uitgesloten. Punt." En: ,,GroenLinks en Erdogan dienen kan alleen als je aan de meest extreme vorm van schizofrenie lijdt."
  donderdag 1 september 2016 @ 16:56:14 #2
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165013526
Wat mij betreft gebeurt dit met alle 'Nederlandse' politici die openlijk een fascist en dictator-in-wording zoals Erdogan steunen. Het wordt tijd dat we hier in Nederland eens op onze strepen gaan staan: of je zet je 100% in voor dit land, z'n burgers en de maatschappij hier of je rot gewoon op.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 16:59:25 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165013580
eigenaardige Erdoganeske actie _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_165013978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:59 schreef sp3c het volgende:
je bent van mening dat je volledig achter de groenlinkse opvattingen kan staan, en volledig achter erdogan kan staan?
  donderdag 1 september 2016 @ 17:20:49 #5
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_165014002
Nou die zit dus binnen een week bij DENK.
pi_165014034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:20 schreef begaaierd het volgende:
Nou die zit dus binnen een week bij DENK.
is dat mogelijk? In hun zetel blijven maar dan bij denk?
pi_165014122
quote:
Tekir spreekt op Twitter tegen dat er ,,intensieve gesprekken'' zijn gevoerd. ,,Met stomheid geslagen. Zonder pardon, zonder fatsoenlijk gesprek, zonder hoor en wederhoor uit de fractie gezet. GroenLinks onwaardig!'', aldus Tekir.
Ik zie overeenkomsten met het handelen van Erdogan. :P
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 17:27:20 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165014162
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

je bent van mening dat je volledig achter de groenlinkse opvattingen kan staan, en volledig achter erdogan kan staan?
ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eerlijk gezegd maar dat is het punt toch niet?
pi_165014204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eerlijk gezegd maar dat is het punt toch niet?
je doelt op hoor en wederhoor, dan is het afhankelijk van in wie je meer vertrouwen stelt.
pi_165014222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:59 schreef sp3c het volgende:
Gewoon keihard politiek opportunisme, uiteraard. De verkiezingscampagne staat op het punt van losbarsten. Dan kun je dit soort gelul natuurlijk niet gebruiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 17:30:47 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165014243
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

je doelt op hoor en wederhoor, dan is het afhankelijk van in wie je meer vertrouwen stelt.
nee ik vind het gewoon gek dat Groenlinks iemand uit Groenlinks zet omdat hij van mening is dat Erdogan een goede baas van Turkije is

dat vind ik een rare Erdoganeske actie die ik van Groenlinks niet verwacht had
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 17:31:17 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165014260
koosvogels snapte hem wel
pi_165014287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik vind het gewoon gek dat Groenlinks iemand uit Groenlinks zet omdat hij van mening is dat Erdogan een goede baas van Turkije is

Om tot die mening te komen moet je nogal wat andere standpunten (op het gebied van democratie en mensenrechten voornamelijk) accepteren die, op zijn zachtst gezegd, niet echt compatibel zijn met de standpunten die GroenLinks als partij uitdraagt.
pi_165014367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is een lange dag geweest :P toch kan elke partij wel een opruimactie houden
pi_165014370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Om tot die mening te komen moet je nogal wat andere standpunten (op het gebied van democratie en mensenrechten voornamelijk) accepteren die, op zijn zachtst gezegd, niet echt compatibel zijn met de standpunten die GroenLinks als partij uitdraagt.
Je bent natuurlijk niet verplicht om een serie standpunten aan te hangen, op het moment dat je lid wordt van een partij. Wel kun je je afvragen of je wel thuishoort bij GL als je fan bent van Erdogan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_165014398
Uit de reacties op deze Tweet begrijp ik dat er 11 augustus al wat onrust was over Ilhan als GroenLinkser.

ITekir twitterde op donderdag 11-08-2016 om 15:37:30 Mocht er na VK-interview onduidelijkheid bestaan; ook ik maak mij zorgen over rechtsstaat Turkije, zie eerdere blog:https://t.co/Y5XsBvVAz9 reageer retweet
pi_165014425
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk niet verplicht om een serie standpunten aan te hangen, op het moment dat je lid wordt van een partij. Wel kun je je afvragen of je wel thuishoort bij GL als je fan bent van Erdogan.
En de partij kan zich afvragen of wat je vertelt wel bij hun past, blijkbaar zit daar nu een knelpunt.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 17:40:23 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165014472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

hun standpunten over de vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld?

besides, je kunt best de meest democratische democraat van Nederland zijn en toch vinden dat de semi dictatuur van Erdogan de best mogelijke optie is voor Turkije op dit moment

alternatief is een militaire junta, daar zie ik Groenlinks ook niet direct voor juichen
pi_165014481
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:37 schreef Physsic het volgende:
Uit de reacties op deze Tweet begrijp ik dat er 11 augustus al wat onrust was over Ilhan als GroenLinkser.

ITekir twitterde op donderdag 11-08-2016 om 15:37:30 Mocht er na VK-interview onduidelijkheid bestaan; ook ik maak mij zorgen over rechtsstaat Turkije, zie eerdere blog:https://t.co/Y5XsBvVAz9 reageer retweet
Uit dat verhaal:
quote:
Mijn grootste zorg is de zwakke scheiding der machten in de Turkse rechtsstaat.
Als dat zijn grootste zorg was is het erg vreemd dat hij Erdogan blijft steunen.
pi_165014503
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

hun standpunten over de vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld?

besides, je kunt best de meest democratische democraat van Nederland zijn en toch vinden dat de semi dictatuur van Erdogan de best mogelijke optie is voor Turkije op dit moment

alternatief is een militaire junta, daar zie ik Groenlinks ook niet direct voor juichen
Vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk niet als je namens een politieke partij spreekt, je vertegenwoordigt dan een partij met bepaalde standpunten en opvattingen.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 17:45:53 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165014576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk niet als je namens een politieke partij spreekt, je vertegenwoordigt dan een partij met bepaalde standpunten en opvattingen.
in Noord Korea wel ja
pi_165014628
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

in Noord Korea wel ja
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat een private organisatie (een politieke partij is immers geen overheidsinstelling) verplicht is om jou een podium te bieden om je mening te uiten, los van het feit of die mening wel of niet strookt met de standpunten van die organisatie. Het betekent overigens ook niet dat private partijen geen enkele consequenties mogen hangen aan wat jij allemaal zegt, het gaat er puur en alleen om dat de overheid je niet kan vervolgen voor wat je zegt (met een aantal uitzonderingen als haatzaaien en oproepen tot geweld dan) en dat gebeurt hier toch ook niet?
  donderdag 1 september 2016 @ 17:52:17 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_165014724
Dit verbaast alleen mensen die de afgelopen 30 jaar met hun kop in het zand hebben gezeten.

Allochtonen binnenhalen is dan weliswaar leuk om wat extra stemvee op te lijnen, maar je mooie linkse standpunten worden natuurlijk alleen onderschreven als die tot doel hebben allochtonen te bevoordelen. Zijn allochtonen niet de doelgroep, of hebben we het over iets in het ingebeelde land van herkomst, dan zijn ze vanzelfsprekend rechtser dan de vvd.
&lt;signature here&gt;.
pi_165014739
quote:
...
Daarbij heb ik één boodschap voor Nederlandse Nederlanders en één voor Turkse Nederlanders. Turkse Turken hebben zich ten slotte al heldhaftig weten te redden van de tirannie.

Mijn boodschap aan Nederlandse Nederlanders en met name de politici: stop met klagen over integratie! Je hebt niet in de gaten dat de kloof hierdoor groter wordt. Ik kan me tal van ontwikkelingen bedenken waarbij het terecht is om de integratie van Turken tegen het licht te houden, maar daar is dit het moment niet voor. Echt niet. Tenzij je definitie van integratie is het drinken van bier en haten van Erdogan. Er doet zich nu juist een kans voor om de integratie tussen Turken en Nederlanders te versterken. Laten we zij aan zij staan om te laten zien dat democratie een groot goed is, want dat is nu de gedeelde waarde.

Ook voor het vervolg. Laten we blij zijn dat Turken het record hebben verbroken als het gaat om maximaal aantal democratie scanderingen per dag. Laten we ze serieus het gevoel geven dat wij hun dubbele identiteit erkennen en daar geen moeite mee hebben. Wat er dan gebeurt? Dan zullen Turkse Nederlanders zich eindelijk -en daar wachten ze lang op- óók verbonden voelen met Nederland, net zoals ze verbonden zijn met Turkije. Verbondenheid is immers een kwestie van gevoel. En ja, dan zullen zij als het moet ook hier de straten op gaan, voor het milieu, de zorg, de toenemende armoede en wat dies meer zij.

Mijn boodschap aan Turkse Nederlanders en vooral degenen die hen vertegenwoordigen: sla de handen ineen, ongeacht de politieke meningsverschillen en de aantijgingen die over en weer worden geopperd. Het is toch gek dat juist de eensgezindheid onder het Turkse volk de coup heeft verslagen en hier in Nederland de spanningen oplopen?

Lastercampagnes zijn een gevaar voor de eenheid en saamhorigheid. Laten we niet vergeten dat onze jarenlange buren en vrienden niet verantwoordelijk zijn voor wat er zich in Turkije heeft afgespeeld. En als dat wel zo zou zijn, dan zal het recht vroeg of laat zegevieren en hoeven wij geen politieagent te spelen. Denk even aan de miljoenen Turken die tijdens de nacht van de couppoging onschuldige soldaten onder de arm namen om te voorkomen dat zij gelyncht zouden worden.

...
Nou, dat laatste is overduidelijk niet helemaal goed aangekomen.
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 17:53:52 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165014758
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat een private organisatie (een politieke partij is immers geen overheidsinstelling) verplicht is om jou een podium te bieden om je mening te uiten, los van het feit of die mening wel of niet strookt met de standpunten van die organisatie.
dat zeg ik ook niet, dat staat er ook niet

maar het is op zijn zachts gezegd een tikje hypocriet als je iemand om zijn mening uit je private organisatie zet terwijl je in je programma hebt staan dat je een fan bent van vrije meningsuiting en er een voorstander wedijveren om de beperkingen op die vrijheid zoveel mogelijk weg te nemen

ik zeg nergens dat ze verplicht zijn hem aan te houden, enkel dat ik het een beetje een eigenaardige Erdoganeske actie vind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')