Jij vindt het een schitterende zaak dat leerlingen van een school op een lijst gegooid worden, en dat dat doorgespeeld wordt naar Turkije?quote:Op donderdag 1 september 2016 12:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
voorbeeld: Harvest, die het hier zo moeilijk heeft staat gelijk met de botte bijl klaar in het topic over Gülen leerlingen. Ik vind het aan de ene kant vermakelijk, aan de andere kant sneu.
Voor mijn standpunten daaromtrent verwijs ik je naar die topics. En raad je aan minder te rukken en wat meer initiatief te nemen. Dan wordt het leven wat gemakkelijker. Misschien net zo makkelijk als in de jaren 70quote:Op donderdag 1 september 2016 13:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij vindt het een schitterende zaak dat leerlingen van een school op een lijst gegooid worden, en dat dat doorgespeeld wordt naar Turkije?
Ik ben inderdaad vaak extreem naar dat hele immigratiegedoe en de multiculturele samenleving, ik geloof er totaal niet in. Voor de rest ben ik best een linkse (conservatieve) sociale rukker.
Ik kan er niet tegen als de verzorgingsstaat klappen krijgt. Of dat verwerpelijke voorstel wat daar in de OP staat.
Mwah. Vergeleken met een minimumloon baantje lijkt het mij prima toeven hoor.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een uitkering is dan ook niet bepaald luxe leven.
Dat is ook het grote probleem. Je moet een manier vinden om dat minimumloon omhoog te krijgen, of de lasten te verlagen, in plaats om mensen in uitkeringen te pesten.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah. Vergeleken met een minimumloon baantje lijkt het mij prima toeven hoor.
Ja? Ik werk liever, hoef ik in ieder geval niks met het UWV te maken te hebben.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah. Vergeleken met een minimumloon baantje lijkt het mij prima toeven hoor.
Mwah. Je werkcoach in de BCC zetten van je sollicitaties is niet zo vermoeiend als hamburgers bakken denk ik.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja? Ik werk liever, hoef ik in ieder geval niks met het UWV te maken te hebben.
euhh...?quote:Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yreal het volgende:
Ik ben persoonlijk blij met deze verandering. Als ik dan in de spits uitcheckte halverwege moest ik gaan lopen bedelen bij de conducteur. Mooie verandering. Dubbele ov truc was sowieso al goedkoper dan herinchecken
PTA / Het grote treinentopic #1010 Waar we al rijdend pissen in de wasbak...quote:Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yreal het volgende:
Ik ben persoonlijk blij met deze verandering. Als ik dan in de spits uitcheckte halverwege moest ik gaan lopen bedelen bij de conducteur. Mooie verandering. Dubbele ov truc was sowieso al goedkoper dan herinchecken
Komt wel iets meer bij kijken.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah. Je werkcoach in de BCC zetten van je sollicitaties is niet zo vermoeiend als hamburgers bakken denk ik.
Lees; je moet alles aannemen wat wij voor je hebben, ook aan de andere kant van het land (en anders moet je verhuizen), je moet naar domme cursussen die wij voor je regelen en je moet verplicht vrijwilligerswerk doen als de gemeente dat van je vraagt.quote:U moet aangeboden werk aanvaarden en zien te behouden.
U moet zich op verzoek inschrijven bij een uitzendbureau.
U moet eerst actief naar werk zoeken in de gemeente, waar u naartoe wilt verhuizen.
U moet bereid zijn om maximaal 3 uur per dag reizen als dit nodig is om werk te krijgen.
U moet bereid zijn om te verhuizen als het niet mogelijk is om binnen 3 uur reizen per dag werk te vinden. Maar wel ergens anders voor tenminste een jaar met een beloning tenminste net zo hoog als de bijstand.
U moet er alles aan doen om benodigde kennis en vaardigheden te verkrijgen en te behouden.
U moet meewerken aan de ondersteuning die uw gemeente u oplegt of aanbiedt gericht op arbeidsinschakeling.
U moet ervoor zorgen dat uw kleding, persoonlijke verzorging of gedrag het krijgen van werk niet belemmert.
Leefbaar Rotterdam is met afstand de grootste partij in R'dam. Het is tevens de partij die het snelste groeit onder allochtonen.quote:Op donderdag 1 september 2016 11:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wanneer voeg je niets toe?
Het is leefbaar Rotterdam maar. Gelukkig is niet iedereen een voorstander van een klik ,communistische maatschappij waar eventueel een team manager waar je toevallig geen klik mee hebt even kan beoordelen of je wel iets bijdraagt.
Oh sorryquote:Op donderdag 1 september 2016 13:35 schreef leeell het volgende:
[..]
PTA / Het grote treinentopic #1010 Waar we al rijdend pissen in de wasbak...
daaro
Het zou niet de eerste keer zijn.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dus nu kunnen ze hun werknemers chanteren?
quote:Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed idee, laten we werkgevers nog meer macht geven ipv de gemeente gewoon haar werk te laten doen. Je werkgever kan je dus ontslaan en de tijd erna ook nog zuur maken. Chantage 2.0
Aan wat voor kosten zit je dan te denken? Je bent toch jong? Ben je gezond, of mankeer je iets?quote:Op donderdag 1 september 2016 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
Oke dus je hebt hebt gewoon de basisverz. dan? Ik ben bang dat veel kosten dan niet vergoed worden.
Snap ik wel, maar dit kan ook echt heel verkeerd uitpakken.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:47 schreef Yreal het volgende:
Niet per se tegen. Er zijn er zat die er op uit zijn om ontslagen te worden. Die moet je ook wel aan kunnen pakken hoor.
Dat kan al aangepakt worden trouwens. Wie verwijtbaar werkloos wordt kan al geweigerd worden voor de 1e maand uitkering bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:47 schreef Yreal het volgende:
Niet per se tegen. Er zijn er zat die er op uit zijn om ontslagen te worden. Die moet je ook wel aan kunnen pakken hoor.
Uiteraard. Ligt er een beetje aan hoe ze het aankleden natuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar dit kan ook echt heel verkeerd uitpakken.
Oh ik ben gezond, maar het is meer een "what if" scenario.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:48 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Aan wat voor kosten zit je dan te denken? Je bent toch jong? Ben je gezond, of mankeer je iets?
Ja, en vervolgens gaan we toch vrolijk weer door met iedereen geld geven, want humaan. Je zit gewoon met een heel groot bewijsprobleem in dit soort gevallen.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat kan al aangepakt worden trouwens. Wie verwijtbaar werkloos wordt kan al geweigerd worden voor de 1e maand uitkering bijvoorbeeld.
Maar over het algemeen betreft dit overduidelijke gevallen zoals ontslag op staande voet bijvoorbeeld.
Een werkgever die naar eigen inzicht moet bepalen of iemand voldoende gemotiveerd is lijken me echter een beetje stasi-praktijken.
Zo is, dat bek houden en werken, want anders ben je je baan kwijt en wordt je gekort op je uitkering. Als je mazzel hebt mag je een tegenprestatie leveren in de vorm van onbetaalde arbeid.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:48 schreef ToT het volgende:
[..]En zo heb je voor 3 FTE aan werk te pakken.
Dreig je er aan onderdoor te gaan? Niet zeiken, anders wordt er een klacht over je ingediend!
Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens gaan we toch vrolijk weer door met iedereen geld geven, want humaan. Je zit gewoon met een heel groot bewijsprobleem in dit soort gevallen.
Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangenquote:Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).
Klopt, in heel Nederland gaat het niet om een paar mensen die in de Bijstand "hangen" (het woord hangen suggereert ook het één en ander trouwens).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |