abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2016 @ 13:10:33 #151
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165008557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

voorbeeld: Harvest, die het hier zo moeilijk heeft staat gelijk met de botte bijl klaar in het topic over Gülen leerlingen. Ik vind het aan de ene kant vermakelijk, aan de andere kant sneu.
Jij vindt het een schitterende zaak dat leerlingen van een school op een lijst gegooid worden, en dat dat doorgespeeld wordt naar Turkije?

Ik ben inderdaad vaak extreem naar dat hele immigratiegedoe en de multiculturele samenleving, ik geloof er totaal niet in. Voor de rest ben ik best een linkse (conservatieve) sociale rukker.

Ik kan er niet tegen als de verzorgingsstaat klappen krijgt. Of dat verwerpelijke voorstel wat daar in de OP staat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165008594
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij vindt het een schitterende zaak dat leerlingen van een school op een lijst gegooid worden, en dat dat doorgespeeld wordt naar Turkije?

Ik ben inderdaad vaak extreem naar dat hele immigratiegedoe en de multiculturele samenleving, ik geloof er totaal niet in. Voor de rest ben ik best een linkse (conservatieve) sociale rukker.

Ik kan er niet tegen als de verzorgingsstaat klappen krijgt. Of dat verwerpelijke voorstel wat daar in de OP staat.
Voor mijn standpunten daaromtrent verwijs ik je naar die topics. En raad je aan minder te rukken en wat meer initiatief te nemen. Dan wordt het leven wat gemakkelijker. Misschien net zo makkelijk als in de jaren 70 :)
pi_165008617
quote:
11s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een uitkering is dan ook niet bepaald luxe leven.
Mwah. Vergeleken met een minimumloon baantje lijkt het mij prima toeven hoor.
pi_165008691
*O* Werkgevers lekker de mogelijkheid geven je te kunnen chanteren, jeuheuj! *O*
  donderdag 1 september 2016 @ 13:18:14 #155
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165008735
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is ook het grote probleem. Je moet een manier vinden om dat minimumloon omhoog te krijgen, of de lasten te verlagen, in plaats om mensen in uitkeringen te pesten.

Als je werkt voor minimumloon heb je volgens mij netto maar ¤200 meer binnen dan iemand in de bijstand.

En dan krijgen mensen het "wonderbaarlijke" idee om de uitkeringen te verlagen, terwijl dat bar weinig zal oplossen. Je krijgt er alleen nog maar grotere problemen mee.
pi_165009040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja? Ik werk liever, hoef ik in ieder geval niks met het UWV te maken te hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165009067
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja? Ik werk liever, hoef ik in ieder geval niks met het UWV te maken te hebben.
Mwah. Je werkcoach in de BCC zetten van je sollicitaties is niet zo vermoeiend als hamburgers bakken denk ik.
pi_165009094
verkeerde topic

[ Bericht 93% gewijzigd door Yreal op 01-09-2016 13:44:31 ]
pi_165009168
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yreal het volgende:
Ik ben persoonlijk blij met deze verandering. Als ik dan in de spits uitcheckte halverwege moest ik gaan lopen bedelen bij de conducteur. Mooie verandering. Dubbele ov truc was sowieso al goedkoper dan herinchecken :P
euhh...?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  donderdag 1 september 2016 @ 13:35:50 #160
256666 leeell
I know you're lonely
pi_165009210
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:31 schreef Yreal het volgende:
Ik ben persoonlijk blij met deze verandering. Als ik dan in de spits uitcheckte halverwege moest ik gaan lopen bedelen bij de conducteur. Mooie verandering. Dubbele ov truc was sowieso al goedkoper dan herinchecken :P
PTA / Het grote treinentopic #1010 Waar we al rijdend pissen in de wasbak...

daaro :*
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_165009266
Dus nu kunnen ze hun werknemers chanteren?
pi_165009275
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah. Je werkcoach in de BCC zetten van je sollicitaties is niet zo vermoeiend als hamburgers bakken denk ik.
Komt wel iets meer bij kijken.

quote:
U moet aangeboden werk aanvaarden en zien te behouden.
U moet zich op verzoek inschrijven bij een uitzendbureau.
U moet eerst actief naar werk zoeken in de gemeente, waar u naartoe wilt verhuizen.
U moet bereid zijn om maximaal 3 uur per dag reizen als dit nodig is om werk te krijgen.
U moet bereid zijn om te verhuizen als het niet mogelijk is om binnen 3 uur reizen per dag werk te vinden. Maar wel ergens anders voor tenminste een jaar met een beloning tenminste net zo hoog als de bijstand.
U moet er alles aan doen om benodigde kennis en vaardigheden te verkrijgen en te behouden.
U moet meewerken aan de ondersteuning die uw gemeente u oplegt of aanbiedt gericht op arbeidsinschakeling.
U moet ervoor zorgen dat uw kleding, persoonlijke verzorging of gedrag het krijgen van werk niet belemmert.
Lees; je moet alles aannemen wat wij voor je hebben, ook aan de andere kant van het land (en anders moet je verhuizen), je moet naar domme cursussen die wij voor je regelen en je moet verplicht vrijwilligerswerk doen als de gemeente dat van je vraagt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165009278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wanneer voeg je niets toe? :)

Het is leefbaar Rotterdam maar. Gelukkig is niet iedereen een voorstander van een klik ,communistische maatschappij waar eventueel een team manager waar je toevallig geen klik mee hebt even kan beoordelen of je wel iets bijdraagt.
Leefbaar Rotterdam is met afstand de grootste partij in R'dam. Het is tevens de partij die het snelste groeit onder allochtonen.

Dus je, 'het is Leefbaar Rotterdam maar' is niet serieus te nemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_165009450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dus nu kunnen ze hun werknemers chanteren?
Het zou niet de eerste keer zijn.
Waar de vorige generaties zo keihard voor hebben gevochten, wordt nu in een razend tempo afgebroken.
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 13:46:33 #166
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165009481
Goed idee, laten we werkgevers nog meer macht geven ipv de gemeente gewoon haar werk te laten doen. Je werkgever kan je dus ontslaan en de tijd erna ook nog zuur maken. Chantage 2.0
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165009511
Niet per se tegen. Er zijn er zat die er op uit zijn om ontslagen te worden. Die moet je ook wel aan kunnen pakken hoor.
pi_165009535
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed idee, laten we werkgevers nog meer macht geven ipv de gemeente gewoon haar werk te laten doen. Je werkgever kan je dus ontslaan en de tijd erna ook nog zuur maken. Chantage 2.0
*O* En zo heb je voor 3 FTE aan werk te pakken.
Dreig je er aan onderdoor te gaan? Niet zeiken, anders wordt er een klacht over je ingediend! *O*
pi_165009537
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:57 schreef Harvest89 het volgende:
Oke dus je hebt hebt gewoon de basisverz. dan? Ik ben bang dat veel kosten dan niet vergoed worden.
Aan wat voor kosten zit je dan te denken? Je bent toch jong? Ben je gezond, of mankeer je iets?
pi_165009564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:47 schreef Yreal het volgende:
Niet per se tegen. Er zijn er zat die er op uit zijn om ontslagen te worden. Die moet je ook wel aan kunnen pakken hoor.
Snap ik wel, maar dit kan ook echt heel verkeerd uitpakken.
pi_165009585
En waaruit verdedigt deze mevrouw dat beleid?
I´m back.
pi_165009587
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:47 schreef Yreal het volgende:
Dat kan al aangepakt worden trouwens. Wie verwijtbaar werkloos wordt kan al geweigerd worden voor de 1e maand uitkering bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen betreft dit overduidelijke gevallen zoals ontslag op staande voet bijvoorbeeld.

Een werkgever die naar eigen inzicht moet bepalen of iemand voldoende gemotiveerd is om dit vervolgens te kunnen doorgeven aan een uitkeringsinstantie lijken me echter een beetje stasi-praktijken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165009594
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap ik wel, maar dit kan ook echt heel verkeerd uitpakken.
Uiteraard. Ligt er een beetje aan hoe ze het aankleden natuurlijk.
  donderdag 1 september 2016 @ 13:50:47 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165009613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:48 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Aan wat voor kosten zit je dan te denken? Je bent toch jong? Ben je gezond, of mankeer je iets?
Oh ik ben gezond, maar het is meer een "what if" scenario.
pi_165009633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat kan al aangepakt worden trouwens. Wie verwijtbaar werkloos wordt kan al geweigerd worden voor de 1e maand uitkering bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen betreft dit overduidelijke gevallen zoals ontslag op staande voet bijvoorbeeld.

Een werkgever die naar eigen inzicht moet bepalen of iemand voldoende gemotiveerd is lijken me echter een beetje stasi-praktijken.
Ja, en vervolgens gaan we toch vrolijk weer door met iedereen geld geven, want humaan. Je zit gewoon met een heel groot bewijsprobleem in dit soort gevallen.
  Forum Admin donderdag 1 september 2016 @ 13:52:26 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165009663
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:48 schreef ToT het volgende:

[..]

*O* En zo heb je voor 3 FTE aan werk te pakken.
Dreig je er aan onderdoor te gaan? Niet zeiken, anders wordt er een klacht over je ingediend! *O*
Zo is, dat bek houden en werken, want anders ben je je baan kwijt en wordt je gekort op je uitkering. Als je mazzel hebt mag je een tegenprestatie leveren in de vorm van onbetaalde arbeid.

Nederland anno 2016 :')! :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165009674
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, en vervolgens gaan we toch vrolijk weer door met iedereen geld geven, want humaan. Je zit gewoon met een heel groot bewijsprobleem in dit soort gevallen.
Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165009723
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, maar dan heb ik liever dat er een paar mensen wegkomen met een gebrek aan motivatie, dan dat er een paar mensen ten onrechte beschuldigd worden van een gebrek aan motivatie (terwijl ze wellicht hele andere problemen hebben).
Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangen
pi_165009774
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alleen in Rotterdam gaat het niet om een paar mensen die in de bijstand hangen
Klopt, in heel Nederland gaat het niet om een paar mensen die in de Bijstand "hangen" (het woord hangen suggereert ook het één en ander trouwens).

Maar het zal wel om een paar mensen gaan waar dit voorstel van Leefbaar Rotterdam op van toepassing zou zijn. Niet iedereen in de Bijstand is daarin gekomen na een ontslag door een gebrek aan motivatie op de werkvloer. :P
  donderdag 1 september 2016 @ 13:57:31 #180
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165009805
Eerst wordt je gedwongen aan het werk gezet omdat je anders geen uitkering krijgt, vervolgens wordt je ontslagen door gebrek aan motivatie en op je uitkering gekort.

Zullen we dan maar stoppen met het dwingen van mensen om aan het werk te gaan? Dan hou je alleen gemotiveerde mensen over als sollicitant.
En misschien kunnen bedrijven bijdragen aan het motiveren van werknemers door goede arbeidsvoorwaarden en dergelijke, in plaats van een verziekte sfeer met uitbuiting en psychische mishandeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')