Nee. Zelf ook twee keer gehad en dat doen ze pertinent niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:41 schreef hugecooll het volgende:
Dagvaarding flikkeren ze gewoon in de bus als je er niet bent
heb meerdere malen meegemaakt van wel in het studentenhuis waar ik toen woondequote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee. Zelf ook twee keer gehad en dat doen ze pertinent niet.
Het mag aan een huisgenoot uitgereikt worden. Die het dan in je bus flikkert waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
heb meerdere malen meegemaakt van wel in het studentenhuis waar ik toen woonde
Dat laatste lijkt me wel ja. Nooit aangifte tegen je gedaan waar je 'niets' meer van hebt gehoord? Gaat met gemak meer dan een jaar overheen. In verzet gegaan tegen een opgelegde strafbeschikking?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:46 schreef Suzanne1511 het volgende:
Heb geen telefoontjes of brieven gekregen de afgelopen maanden/jaren.. Niet dat ik weet in elk geval.
Ik zou niet weten waar ik een dagvaarding voor kan ontvangen.. Moet ik er dan niet eerst op een andere manier over horen (politie oid) dan meteen via een dagvaarding?
Nope! Wat ik me wel vaag kan herinneren is dat een familielid van mij bezwaar heeft aangetekend voor mijn zaak van 2 jaar geleden. In principe was deze zaak al afgedaan, maar daarna heeft dit familelid alsnog een brief gestuurd, ik geloof voor seponering van de zaak. Hier hebben we nooit concreet antwoord op ontvangen. Misschien is dat het. Maar betwijfel of zoiets via een gerechtelijke brief wordt verstuurd.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me wel ja. Nooit aangifte tegen je gedaan waar je 'niets' meer van hebt gehoord?
Eer ik de mogelijkheid heb om naar Zaandam te gaan is het ook alweer twee weken later, dus dan kan ik net zo goed wachten haha. Maar bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef nostra het volgende:
Je kan de IPKD overigens gewoon bellen en dan kan je waarschijnlijk 'direct' langskomen om hem op te halen. Zitten ergens in Zaandam dacht ik.
Wat is 'al afgedaan' en wat voor zaak? Als dat familielid alsnog vervolging heeft afgedwongen dan kan het goed zo zijn dat je alsnog voor moet komen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef Suzanne1511 het volgende:
[..]
Nope! Wat ik me wel vaag kan herinneren is dat een familielid van mij bezwaar heeft aangetekend voor mijn zaak van 2 jaar geleden. In principe was deze zaak al afgedaan, maar daarna heeft dit familelid alsnog een brief gestuurd, ik geloof voor seponering van de zaak. Hier hebben we nooit concreet antwoord op ontvangen. Misschien is dat het. Maar betwijfel of zoiets via een gerechtelijke brief wordt verstuurd.
Wil/Kun je aangeven waar die zaak over ging?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef Suzanne1511 het volgende:
[..]
Nope! Wat ik me wel vaag kan herinneren is dat een familielid van mij bezwaar heeft aangetekend voor mijn zaak van 2 jaar geleden. In principe was deze zaak al afgedaan, maar daarna heeft dit familelid alsnog een brief gestuurd, ik geloof voor seponering van de zaak. Hier hebben we nooit concreet antwoord op ontvangen. Misschien is dat het. Maar betwijfel of zoiets via een gerechtelijke brief wordt verstuurd.
Ik had een schikking getekend, en moest alleen een boete betalen, voor winkeldiefstal. Familielid was het er niet mee eens vanwege niet op heterdaad betrapt en agenten die druk uitoefenden. Na deze schikking heeft familielid dus brief geschreven met aanvraag voor seponering oid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat is 'al afgedaan' en wat voor zaak? Als dat familielid alsnog vervolging heeft afgedwongen dan kan het goed zo zijn dat je alsnog voor moet komen.
Die schikking is een strafbeschikking. Daarmee erken je schuld. Als je daar bezwaar tegen aantekent (even afgezien van de vraag of een familielid dat namens jou kan), dan ga je daar tegen in 'verzet'. Dan kan het OM vervolgens inderdaad tot seponering beslissen, maar gebruikelijker is dat de zaak dan voor de politierechter voorkomt. Dat is aan het OM om te beslissen en niet aan de briefschrijver. Hoogstwaarschijnlijk is het dat dus. Dat daar twee jaar overheen is gegaan is volstrekt normaal overigens.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:53 schreef Suzanne1511 het volgende:
Ik had een schikking getekend, en moest alleen een boete betalen, voor winkeldiefstal. Familielid was het er niet mee eens vanwege niet op heterdaad betrapt en agenten die druk uitoefenden. Na deze schikking heeft familielid dus brief geschreven met aanvraag voor seponering oid.
Bedankt voor de info. Ik kan me er zelf ontzettend weinig van herinneren, onderdrukt denk ikquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Die schikking is een strafbeschikking. Daarmee erken je schuld. Als je daar bezwaar tegen aantekent (even afgezien van de vraag of een familielid dat namens jou kan), dan ga je daar tegen in 'verzet'. Dan kan het OM vervolgens inderdaad tot seponering beslissen, maar gebruikelijker is dat de zaak dan voor de politierechter voorkomt. Dat is aan het OM om te beslissen en niet aan de briefschrijver. Hoogstwaarschijnlijk is het dat dus. Dat daar twee jaar overheen is gegaan is volstrekt normaal overigens.
Er is niet zoiets als een 'onofficieel bezwaar' of een verzoek als 'wil je seponeren en zo niet, dan betaal ik toch maar'. Je gaat in verzet en vervolgens beslist de OvJ: óf we gaan naar de rechter en je vertelt je verhaal daar maar, óf ik seponeer de zaak alsnog (of ik wijzig de strafbeschikking).quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:00 schreef Suzanne1511 het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Ik kan me er zelf ontzettend weinig van herinneren, onderdrukt denk ik. Het kan goed zo zijn dat mijn naam er ook onder stond, maar ik geloof niet dat het een officieel aangetekend bezwaar was. Of is het automatisch een bezwaar/verzet wanneer je een brief stuurt met verzoek tot seponering?
hm dat is in theorie ook mogelijk jaquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Het mag aan een huisgenoot uitgereikt worden. Die het dan in je bus flikkert waarschijnlijk.
Ik heb het nagevraagd aan desbetreffende familielid, en het scheen een klacht/bezwaar tegen de politie te zijn, niet tegen de zaak zelf. Dus het is nog steeds een mysteriequote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een 'onofficieel bezwaar' of een verzoek als 'wil je seponeren en zo niet, dan betaal ik toch maar'. Je gaat in verzet en vervolgens beslist de OvJ: óf we gaan naar de rechter en je vertelt je verhaal daar maar, óf ik seponeer de zaak alsnog (of ik wijzig de strafbeschikking).
Als de OvJ tot seponeren had besloten, dan had je dat niet via een gerechtelijke brief te horen gekregen, dus de kans is heel erg groot dat je voor dat feit alsnog naar de rechter moet. Dat zal waarschijnlijk de strafeis niet verzwaren (dus de officier zal waarschijnlijk dezelfde boete eisen), tenzij er nog meer aan de hand is.
Als je verhaal om niet veroordeeld te hoeven worden een sterk verhaal is, dan is het wel handig om daar een advocaat op te zetten. Dat kost je ook voor zoiets sowieso wel een paar honderd, maar dat is het het wel waard (en kan je terugvorderen bij vrijspraak). Niet zozeer om die straf te voorkomen, wel om een strafblad te voorkomen. Diefstal is toch een vrij naar delict voor veel VOG's.
Contact opnemen met wie? Ik heb een nieuwe bezorgafspraak gemaakt en meer kan ik niet doen volgens gerechtelijkebrief.nlquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:20 schreef hottentot het volgende:
Wanneer neem je contact op?
Wij hebben hier natuurlijk ook geen enkel idee. Het kan Brein zijn omdat je 1000 films op TPB hebt gezet, het kan de buurman zijn die zat is van jouw in zijn tuin schijtende kat, het kan een grap van je vrienden zijn.
Was je toen minderjarig en was dat familielid iemand die het gezag over je had?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef Suzanne1511 het volgende:
[..]
Ik was toen 19. En ja strafbeschikking etc. betaald.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 14:19 schreef Fe2O3 het volgende:
iig strafrecht, of een uitnodiging om ergens als getuige te verschijnen. Civiel gaat gewoon door de brievenbus als je er niet bent.
Inderdaad hoe oud was je toen bovenstaande allemaal speelde? Hoe oud ben je nu?
Is er destijds iets betaald?
Nee dat kan niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef nostra het volgende:
Je kan de IPKD overigens gewoon bellen en dan kan je waarschijnlijk 'direct' langskomen om hem op te halen. Zitten ergens in Zaandam dacht ik.
Weet je zeker dat het om diefstal ging en niet om roofmoord of zo?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 14:52 schreef Suzanne1511 het volgende:
I DNA afstaan (was mogelijk volgens het OM).
Diverse locaties:quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef nostra het volgende:
En een deurwaardersexploot?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dat staat nog op mijn bucket list.quote:
Nee, kun je zomaar ineens krijgen als je ergens van verdacht wordt. Had een familielid van me ook. Meestal is het wel aangetekend tho.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:46 schreef Suzanne1511 het volgende:
Heb geen telefoontjes of brieven gekregen de afgelopen maanden/jaren.. Niet dat ik weet in elk geval.
Ik zou niet weten waar ik een dagvaarding voor kan ontvangen.. Moet ik er dan niet eerst op een andere manier over horen (politie oid) dan meteen via een dagvaarding?
Onzin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Gewoon de waarheid.quote:
En hoe was de afloop?quote:
quote:Op zondag 18 september 2016 23:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Goeiste kick, ben ook erg benieuwd!
Gearresteerd en op water en brood natuurlijk.quote:Op maandag 19 september 2016 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
TS is sinds het vertrekken niet meer langs geweest
En?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 14:52 schreef Suzanne1511 het volgende:
[..]
Ik was toen 19. En ja strafbeschikking etc. betaald.
Ik heb het OM gesproken en het leek mevrouw sterk dat het om de oude zaak ging. Ook stond er geen nieuwe zaak in het systeem en vertelde ze mij dat je niet zomaar een dagvaarding krijgt zonder ook maar ergens over gehoord te hebben. Dus een dagvaarding kan het eigenlijk niet zijn. Wellicht toch een of andere getuigenoproep of DNA afstaan (was mogelijk volgens het OM).
Kan toch gewoon een kloon zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:42 schreef Messina het volgende:
[..]
laatste bezoek: 25 dagen, 19 uur geleden.
Persoonlijk vind ik dat FOK! iedereen moet gaan bannen die een topic begint en geen update meer geeft over hoe het afgelopen is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 18:56 schreef slacker_nl het volgende:
Jezus, ik ben nu erg benieuwd naar de uitkomst, kutkick.
Met als gevolg dat users die er toch niet meer komen er ook niet meer mogen komen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:39 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat FOK! iedereen moet gaan bannen die een topic begint en geen update meer geeft over hoe het afgelopen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |