abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167094607
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 14:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als de media niet meewerkt krijg je ook geen tweestrijd.
Er is aanmerkelijk meer media dan de NPO. Waar de media trouwens mee zou mogen stoppen is het stomme gepeil om niks :P
  zondag 4 december 2016 @ 14:20:57 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167094817
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Egoïsme.

Deze hele campagne draait om wij-tegen-hun.
50+ is een soort Denk voor babyboomers
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167161176
Op zich wel opmerkelijk dat de SP zo slecht kan profiteren van de duikeling van de PvdA. Je zou toch verwachten dat de SP teleurgestelde PvdA ' ers zou kunnen opvangen, maar dat gebeurt dus niet....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_167161394
quote:
Ik zat het bericht zelf te lezen en ik dacht 'huh? 50+ een nieuwkomer? Die bestaan toch veel langer?', maar blijkbaar was 2012 het eerste jaar dat ze meededen.

In 1994 waren volgens Wikipedia er 2 ouderenpartijen, die samen 7 zetels hadden, dus er is volgens mij wel een basis voor een ouderenpartij met minimaal dat aantal zetels (en nu zijn er veel meer ouderen)

Lage aantal voor SP is ook wel opvallend, die hadden in 2006 wel 25 zetels, daar had ik ook eerder 20 verwacht in de peilingen, PvdA stemmers moeten ergens blijven (en ik kan mij niet voorstellen dat 50+ er 'slechts' 8 van de 31 verloren zetels pakt, en GL er 7 van overneemt in de doelgroep 'mijn auto is nog goed genoeg en ik wil daar in blijven rijden om overal te komen')

En het verschil voor DENK tussen de verschillende peilers is wel 'grappig': bij de ene 3 virtuele zetels, bij de ander 0.

En PVV? Ach, ik denk dat die bij de verkiezingen wel laag in de 20 zullen eindigen. 'Strategisch polls invullen' in plaats van 'strategisch stemmen', in de hoop dat de andere partijen beloftes doen om hun beleid iets aan te passen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 7 december 2016 @ 11:29:17 #231
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167164139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 07:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik zat het bericht zelf te lezen en ik dacht 'huh? 50+ een nieuwkomer? Die bestaan toch veel langer?', maar blijkbaar was 2012 het eerste jaar dat ze meededen.

In 1994 waren volgens Wikipedia er 2 ouderenpartijen, die samen 7 zetels hadden, dus er is volgens mij wel een basis voor een ouderenpartij met minimaal dat aantal zetels (en nu zijn er veel meer ouderen)
Het is natuurlijk wel zo dat de ouderen van twintig jaar geleden het minder breed hadden dan de huidige senioren. Niet dat dit betekent dat de ouderen van nu niet op een ouderenpartij gaan stemmen, maar ik verwacht minder stemmers die uit solidariteit met senioren op een dergelijke partij stemmen.

Ik vroeg me nog af of er iets bekend is over de diversiteit van de ondervraagde mensen voor dit soort polls. De reden dat DENK op nul zetels staat in veel polls (en dat MdH het zetelaantal voor deze partij aanpast op basis van andere gegevens) is het gebrek aan Nederlanders met een migratieachtergrond die meedoen met dit soort polls. Is de verhouding tussen jonge en oude deelnemers wel representatief? Is dat op te maken uit vorige verkiezingsuitslagen en polls? Want als die verhouding scheef loopt (bijvoorbeeld omdat jongeren niet vaak meedoen met polls), dan kan het wel zo zijn dat een partij als 50+ iets te hoog wordt ingeschat. Het doet mij een beetje denken aan de compleet foute inschatting over de opkomst van de jongeren bij het referendum over de Brexit. Die bleek achteraf veel hoger te zijn dan mensen aanvankelijk dachten. De situatie is daar iets anders (het gaat niet over een poll), maar gebruikte gegevens voor voorspellingen blijken nog wel eens slecht bruikbaar bij sommige groepen.
pi_167209942
Wilders berecht en dus overwinning voor hem straks in maart 2017.
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:15:45 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167212418
quote:
Ik blijf het bijzonder vinden dat bijna niemand van de "logische" partijen wint van de neergang van de PvdA. SP staat stil en D66 en GroenLinks pakken relatief weinig winst. Alleen 50Plus zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor die verschuiving van 32 zetels.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:27:40 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167212628
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik blijf het bijzonder vinden dat bijna niemand van de "logische" partijen wint van de neergang van de PvdA. SP staat stil en D66 en GroenLinks pakken relatief weinig winst. Alleen 50Plus zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor die verschuiving van 32 zetels.
Niet zo heel gek toch? PVV en 50+ vissen een beetje in dezelfde vijver waar vroeger de traditionele PvdA stemmers zaten (arbeidersproletariaat en verworven rechten). D66 en GL zijn elitaire eurofiele partijen dus die zwemmen nogal tegen de stroom in momenteel. Alleen het constant blijven van de SP is imo enigszins opmerkelijk, aangezien die een beetje in de linkerkant van de PVV vijver vissen. Waarschijnlijk zijn die gewoon niet zichtbaar genoeg.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:32:07 #235
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167212705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet zo heel gek toch? PVV en 50+ vissen een beetje in dezelfde vijver waar vroeger de traditionele PvdA stemmers zaten (arbeidersproletariaat en verworven rechten). D66 en GL zijn elitaire eurofiele partijen dus die zwemmen nogal tegen de stroom in momenteel. Alleen het constant blijven van de SP is imo enigszins opmerkelijk, aangezien die een beetje in de linkerkant van de PVV vijver vissen. Waarschijnlijk zijn die gewoon niet zichtbaar genoeg.
Dat laatste zou kunnen, maar de stap van PvdA naar PVV lijkt mij geen uitgemaakte zaak. Vooral omdat het dus een betrekkelijk late stap is, want de PVV is al even in de lucht en het is opmerkelijk dat personen die in 2012 nog PvdA stemden (in de wetenschap daarmee een centrumcoalitie mogelijk te maken) nu ineens het "licht" hebben gezien bij de PVV.
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:34:28 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167212740
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat laatste zou kunnen, maar de stap van PvdA naar PVV lijkt mij geen uitgemaakte zaak. Vooral omdat het dus een betrekkelijk late stap is, want de PVV is al even in de lucht en het is opmerkelijk dat personen die in 2012 nog PvdA stemden (in de wetenschap daarmee een centrumcoalitie mogelijk te maken) nu ineens het "licht" hebben gezien bij de PVV.
Heeft dat niet gewoon te maken met het salonfähig worden van de PVV? Waar stemden de "deplorables" vroeger op en waarop stemmen ze nu?
Mijn reisverslagen
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:40:04 #237
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167212832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heeft dat niet gewoon te maken met het salonfähig worden van de PVV? Waar stemden de "deplorables" vroeger op en waarop stemmen ze nu?
Het zou een mogelijke verklaring kunnen zijn. Of gewoon een teleurstelling in de eigen partij en de behoefte de coalitie en aanverwante politieke partners te laten merken dat dit niet de weg voorwaarts is, bovenop de interne chaos met Samsom en Asscher.

Ik moet nog zien of deze stand zo blijft als het verkiezingsgeweld in januari losbarst. In 2012 stond de SP ook lang hoog in de peilingen, maar uiteindelijk na 2,5 week premiersdebatten viel Roemer door de mand.
  vrijdag 9 december 2016 @ 15:58:22 #238
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167214341
Een tijdje geleden (twee weken o.i.d.) werden er zwevende kiezers geïnterviewd in De Volkskrant. Sommigen van hen 'zweven' tussen partijen die elkaars tegenpolen zijn. Volgens mij was er een meneer die tussen de PVV en D66 twijfelde. Ook was er iemand die nog niet weet of hij VVD of PvdA wil stemmen. Het kan dus heel goed zijn dat de PvdA stemmers niet naar de meest logische partijen zijn gegaan omdat er een groep stemmers is die niet op bepaalde waarden stemmen, maar op, bijvoorbeeld, gevoel. Daarom kan je nu ook nog niet heel veel zeggen over de uitslag. Sommigen zullen pas hun keuze maken in de laatste dagen en dan op basis van wie ze aardig vinden, wie grappig is of wie fijn overkomt.

Ook is het mogelijk dat er een paar linkse CDA'ers ook weer terug zijn op het oude nest nadat ze bij de vorige verkiezingen PvdA stemden. Ik kan mij best voorstellen dat die groep zich verraden heeft gevoeld nadat CDA in zee is gegaan met de PVV. En mogelijk zijn er een paar naar de SP, terwijl die partij weer mensen is verloren aan de PVV en 50PLUS.
pi_167214382
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zeker als je ziet dat de PVV net wat meer gewonnen heeft dan de VVD verliest in de peilingen. Dat zijn veel logischer communicerende vaten.
pi_167214394
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het zou een mogelijke verklaring kunnen zijn. Of gewoon een teleurstelling in de eigen partij en de behoefte de coalitie en aanverwante politieke partners te laten merken dat dit niet de weg voorwaarts is, bovenop de interne chaos met Samsom en Asscher.

Ik moet nog zien of deze stand zo blijft als het verkiezingsgeweld in januari losbarst. In 2012 stond de SP ook lang hoog in de peilingen, maar uiteindelijk na 2,5 week premiersdebatten viel Roemer door de mand.
Correct, het trekt nog wel wat bij.
pi_167229550
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat is logisch nog tegenwoordig? Weinig partijen zijn nog maar herkenbaar. CDA hoor je nooit over Jezus praten, Groenlinks hoor je nauwelijks over het milieu, D66 heeft zich als een referendumhater ontpopt, VVD voert met het grootste gemak sociaal-democratisch beleid uit. Het is niet alleen meer economisch links of economisch rechts. Je hebt een 5-dimensionale grafiek nodig om alle partijen in te delen.
  zaterdag 10 december 2016 @ 19:28:58 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167239090
Ik zat net nog eens te kijken naar de uitslag van de Tweede Kamer verkiezingen in 1986. Uitslag toen:

CDA: 54
PvdA: 52
VVD: 27
D66: 9
SGP: 3
PPR: 2
PSP: 1
GPV: 1
RPF: 1

Wat een andere tijden waren dat, met 133 zetels voor de 3 grootste partijen. En toen vond ik het eigenlijk al versnipperd omdat PPR en PSP niet samen één lijst hadden, evenals GPV en RPF.
Mijn reisverslagen
pi_167252553
Gelukkig heeft De Hond er geen verstand van. Dit zou een onbestuurbaar rotzooitje opleveren :P
pi_167252606
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:
Gelukkig heeft De Hond er geen verstand van. Dit zou een onbestuurbaar rotzooitje opleveren :P
6 partijen heb je al nodig voor een coalitie zonder de PVV. _O- Op naar de 7. w/
pi_167252624
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 10:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

6 partijen heb je al nodig voor een coalitie zonder de PVV. _O- Op naar de 7. w/
Ik ga er vanuit dat de PVV gewoon gaat regeren. De VVD wil dit ook graag. Moeten ze alleen wat andere clubjes nog zo gek krijgen maar dat lukt wel.
pi_167252680
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2016 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat de PVV gewoon gaat regeren. De VVD wil dit ook graag. Moeten ze alleen wat andere clubjes nog zo gek krijgen maar dat lukt wel.
Nee, niet van mening veranderen nu. Een regering met de PVV was onbestaanbaar, kans van 1 op 10 biljard. Het wordt gewoon een 6-partijen-kabinet, of 7, of 8. Dat wordt smullen. :Y)
pi_167253124
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, niet van mening veranderen nu. Een regering met de PVV was onbestaanbaar, kans van 1 op 10 biljard. Het wordt gewoon een 6-partijen-kabinet, of 7, of 8. Dat wordt smullen. :Y)
Ik roep al jaren dat ik een PVV-VVD kabinet verwacht hoor.
pi_167253247
Ik voorspel 2x verkiezingen in 2017 _O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167253334
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2016 11:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik roep al jaren dat ik een PVV-VVD kabinet verwacht hoor.
Ik hoop het niet. Misschien als Rutte, Dijkstal, Zijlstra en nog een paar anderen de VVD verlaten is Geert misschien bereid met zijn hand over het hart te strijken en de VVD een kans te geven maar de huidige VDD is echt kansloos.
  zondag 11 december 2016 @ 11:24:51 #251
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167253342
Ik schrik ook wel een beetje van de staat van het CDA hoor. Waar zijn al die mensen die tien jaar geleden nog op Balkenende stemden heen? Bij de vorige verkiezing was er nog het excuus dat ze net uit het gefaalde en problematische kabinet Rutte I kwamen rollen terwijl er een VVD-PvdA strijd aan de gang was. Maar die partijen zijn nu ook klein(er).

Verder is het inderdaad hopen dat de campagne nog wat verandert aan deze verdelingen. Want dit gaat natuurlijk geen stabiel kabinet opleveren. Zelfs een stabiel minderheidskabinet gaat moeilijk worden.
pi_167253450
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Misschien als Rutte, Dijkstal, Zijlstra en nog een paar anderen de VVD verlaten is Geert misschien bereid met zijn hand over het hart te strijken en de VVD een kans te geven maar de huidige VDD is echt kansloos.
Tja, als ze de grootste worden kan de PVV niet meer weglopen voor de verantwoordelijkheid... dan zullen ze dus compromissen moeten gaan sluiten.

Oh en Zijlstra is juist een van die VVD'ers die regelmatig door laat schemeren een nieuw experiment met de PVV wel te zien zitten. Die moet je koesteren. Dijkstal is al jaren uit beeld, hoeft enkel Rutte geloosd te worden en dat lukt wel na teleurstellende verkiezingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2016 11:37:07 ]
pi_167253468
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik schrik ook wel een beetje van de staat van het CDA hoor. Waar zijn al die mensen die tien jaar geleden nog op Balkenende stemden heen? Bij de vorige verkiezing was er nog het excuus dat ze net uit het gefaalde en problematische kabinet Rutte I kwamen rollen terwijl er een VVD-PvdA strijd aan de gang was. Maar die partijen zijn nu ook klein(er).

Verder is het inderdaad hopen dat de campagne nog wat verandert aan deze verdelingen. Want dit gaat natuurlijk geen stabiel kabinet opleveren. Zelfs een stabiel minderheidskabinet gaat moeilijk worden.
Het ligt ook nog eens in de lijn der verwachting dat een kabinet zonder de PVV en SP flink afgestraft wordt bij de Provinciale Statenverkiezingen waardoor ze een eventuele meerderheid in de Eerste Kamer na 2 jaar al weer kwijtraken. Italiaanse toestanden gaan we hier krijgen. :D
pi_167253479
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het ligt ook nog eens in de lijn der verwachting dat een kabinet zonder de PVV en SP flink afgestraft wordt bij de Provinciale Statenverkiezingen waardoor ze een eventuele meerderheid in de Eerste Kamer na 2 jaar al weer kwijtraken. Italiaanse toestanden gaan we hier krijgen. :D
Je moet niet vergeten dat de vorige Statenverkiezingen die partijen al flink hebben gewonnen. Daar zit maar beperkt ruimte.
pi_167253491
Hebben jullie het nou over Hans Dijkstal..?
pi_167253516
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als ze de grootste worden kan de PVV niet meer weglopen voor de verantwoordelijkheid... dan zullen ze dus compromissen moeten gaan sluiten.

Oh en Zijlstra is juist een van die VVD'ers die regelmatig door laat schemeren een nieuw experiment met de PVV wel te zien zitten. Die moet je koesteren. Dijkstal is al jaren uit beeld, hoeft enkel Rutte geloosd te worden en dat lukt wel na teleurstellende verkiezingen.
Dijkhoff bedoelde ik. Zijlstra en Dijkhoff had ik in het verleden wel een beetje sympathie voor maar bleken gewoon leugenachtige pluche-klevers te zijn die met het grootste gemak PVDA-beleid uitvoeren en PVDA-standpunten verkondigen. :r

De VVD zal flinke compromissen moeten gaan sluiten wil ze een kans hebben om met de PVV te mogen samenwerken.
pi_167253520
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:39 schreef Tuned22 het volgende:
Hebben jullie het nou over Hans Dijkstal..?
Ik denk wel dat hij het daarover had. Geen flauw benul waarom eigenlijk :P
pi_167253528
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dijkhoff bedoelde ik. Zijlstra en Dijkhoff had ik in het verleden wel een beetje sympathie voor maar bleken gewoon leugenachtige pluche-klevers te zijn die met het grootste gemak PVDA-beleid uitvoeren en PVDA-standpunten verkondigen. :r

De VVD zal flinke compromissen moeten gaan sluiten wil ze een kans hebben om met de PVV te mogen samenwerken.
Je vergeet dat in een coalitie met VVD en anderen de PVV het buitenbeentje is. Die zullen naar verhouding dus veel meer in moeten leveren.
pi_167253558
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij het daarover had. Geen flauw benul waarom eigenlijk :P
Eeh nee. Want die is idd al 6 jaar 'uit beeld' :{
  zondag 11 december 2016 @ 12:01:59 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167253761

Het kan gewoon niet anders dan dat degenen die Wilders hebben aangeklaagd op de payroll van de PVV staan. Anders kan ik me gewoon niet voorstellen dat iemand zo dom is om zo'n proces te beginnen midden in de verkiezingstijd.

Het was vooraf al duidelijk dat ongeacht de uitspraak Wilders altijd zou winnen. Bij een vrijspraak kon hij de overwinning claimen en bij een veroordeling is hij een soort Jezus die wordt gekruisigd voor de zonden van een groot deel van het electoraat die het gewoon met hem eens is.

De veroordeling is eigenlijk de beste uitkomst voor hem want nu kan hij ook nog eens in beroep gaan. Mogelijk speelt dat in het heetst van de verkiezingsstrijd. Ik heb wel medelijden met de rechters want die worden nu tegen hun wil voor het PVV-karretje gespannen terwijl ze niets anders kunnen doen dan de wet interpreteren.
Mijn reisverslagen
  zondag 11 december 2016 @ 12:04:10 #261
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167253794
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 12:01 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Het kan gewoon niet anders dan dat degenen die Wilders hebben aangeklaagd op de payroll van de PVV staan. Anders kan ik me gewoon niet voorstellen dat iemand zo dom is om zo'n proces te beginnen midden in de verkiezingstijd.

Jij wil vervolging laten afhangen van electorale gevolgen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 11 december 2016 @ 16:06:47 #262
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167258168
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Hans Dijkstal momenteel geen VVD-lid meer is. Hij is overleden in 2010.
pi_167258302
quote:
Zelfs de drie grootste partijen - los van of die bij elkaar passen - komen niet eens aan een meerderheid in één van de beide Kamers.
pi_167258380
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Correcte analyse, maar ik snap niet waarom je blij zou moeten zijn met een situatie waarin het land onbestuurbaar wordt en we afglijden richting het niveau van België, Italië etc.
  zondag 11 december 2016 @ 16:18:03 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167258396
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat de ouderen van twintig jaar geleden het minder breed hadden dan de huidige senioren. Niet dat dit betekent dat de ouderen van nu niet op een ouderenpartij gaan stemmen, maar ik verwacht minder stemmers die uit solidariteit met senioren op een dergelijke partij stemmen.

Ik vroeg me nog af of er iets bekend is over de diversiteit van de ondervraagde mensen voor dit soort polls. De reden dat DENK op nul zetels staat in veel polls (en dat MdH het zetelaantal voor deze partij aanpast op basis van andere gegevens) is het gebrek aan Nederlanders met een migratieachtergrond die meedoen met dit soort polls. Is de verhouding tussen jonge en oude deelnemers wel representatief? Is dat op te maken uit vorige verkiezingsuitslagen en polls? Want als die verhouding scheef loopt (bijvoorbeeld omdat jongeren niet vaak meedoen met polls), dan kan het wel zo zijn dat een partij als 50+ iets te hoog wordt ingeschat. Het doet mij een beetje denken aan de compleet foute inschatting over de opkomst van de jongeren bij het referendum over de Brexit. Die bleek achteraf veel hoger te zijn dan mensen aanvankelijk dachten. De situatie is daar iets anders (het gaat niet over een poll), maar gebruikte gegevens voor voorspellingen blijken nog wel eens slecht bruikbaar bij sommige groepen.
Bij Denk is het sowieso lastig in te schatten, omdat de opkomst onder allochtonen normaal gesproken laag is. En het is de vraag of dat nu anders is.
  zondag 11 december 2016 @ 16:26:25 #266
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167258564
quote:
15s.gif Op zondag 11 december 2016 16:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zelfs de drie grootste partijen - los van of die bij elkaar passen - komen niet eens aan een meerderheid in één van de beide Kamers.
Er zijn momenteel geen grote partijen meer. Partijen kunnen niet meer rekenen op een vaste achterban. Misschien jammer, maar ook niet het einde van de wereld.
pi_167269379
Ik verwacht niet dat de PVV, bij een soortgelijke stand in maart (aantal zetels zal dan wel anders zijn), een regering kan vormen.
Er zijn te weinig partijen, die voldoende groot zijn om een meerderheid te kunnen vormen.
Op dit moment zou dat VVD en 50+ zijn, zij zijn de enige die dat wellicht willen, Dat is te weinig..........

Dus......... dan is de VVD weer aan zet.

Of links moet ineens een enorme omzwaai maken....... Maar dat zie ik niet gebeuren.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2016 @ 22:47:40 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167269784
Alsjeblieft niet 50+... ik heb DENK nog liever.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_167272826
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:47 schreef Nattekat het volgende:
Alsjeblieft niet 50+... ik heb DENK nog liever.
Tja, 50+ sluit nu eenmaal vrij goed aan bij de PVV.
  maandag 12 december 2016 @ 07:54:51 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167273004
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2016 07:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, 50+ sluit nu eenmaal vrij goed aan bij de PVV.
Gaat de AOW-leeftijd alsnog naar 65.
pi_167273061
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 07:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gaat de AOW-leeftijd alsnog naar 65.
Moeten ze dat wel aan de VVD kunnen verkopen :P
pi_167273116
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Correcte analyse, maar ik snap niet waarom je blij zou moeten zijn met een situatie waarin het land onbestuurbaar wordt en we afglijden richting het niveau van België, Italië etc.
Omdat onze democratie verrot is. Een 6-partijen-kabinet wat elkaar de tent uit vecht zal de boel reinigen. Politici die hun kiezers minachten en zich niets aantrekken van hun kiezers zullen het veld ruimen. Kleinere partijen in combinatie met kortdurende kabinetten zal ervoor zorgen dat politici niet alleen rond de verkiezingen aandacht voor hun kiezers hebben.
  maandag 12 december 2016 @ 08:32:45 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167273295
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Moeten ze dat wel aan de VVD kunnen verkopen :P
Gewoon het geld halen bij het hoger onderwijs, mensen met een Wajong-uitkering en de kosten voor inburgeringscursussen verhogen.
pi_167273376
quote:
12s.gif Op maandag 12 december 2016 08:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gewoon het geld halen bij het hoger onderwijs, mensen met een Wajong-uitkering en de kosten voor inburgeringscursussen verhogen.
Uitkeringen versoberen is voor de PVV een lastige. Dan maar voor de vierde keer Ontwikkelingssamenwerking afschaffen :P
pi_167276278
Een andere mogelijkheid is ook nog: VVD+PVV+CDA+SGP. Maar dat zou pas echt een horrorscenario zijn. :X
pi_167276936
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 12:05 schreef Angry_Bird het volgende:
Een andere mogelijkheid is ook nog: VVD+PVV+CDA+SGP. Maar dat zou pas echt een horrorscenario zijn. :X
VVD+PVV+CDA+SGP dat gaat echt niet gebeuren. Tijdens het gedoog kabinet kostte het de CDA bijna de helft van zijn leden. Nee de CDA gaat dat echt niet doen.
pi_167278123
VVD/PVDA/CDA/D66/Groenlinks/Christenunie zou kunnen, 80 zetels. In theorie dan. Denk niet dat de stemmers op die partijen er blij mee zullen zijn.
  maandag 12 december 2016 @ 13:35:34 #278
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167278206
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:
VVD/PVDA/CDA/D66/Groenlinks/Christenunie zou kunnen, 80 zetels. In theorie dan. Denk niet dat de stemmers op die partijen er blij mee zullen zijn.
Mwah, dat zou best kunnen, het zijn alle middenpartijen bij elkaar.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 12 december 2016 @ 13:40:00 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167278311
Dan krijg je wel leuke compromissen

Verbod op autorijden (GL) op zondag (SGP/CU) behalve voor minima (PvdA) en Europarlementariërs (D66) mits rente aftrekbaar is (VVD)

...of zoiets

Dit is trouwens wel een leuk onderwerp voor een LOL topic
Mijn reisverslagen
pi_167278538
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2016 13:40 schreef SeLang het volgende:
Dan krijg je wel leuke compromissen

Verbod op autorijden (GL) op zondag (SGP/CU) behalve voor minima (PvdA) en Europarlementariërs (D66) mits rente aftrekbaar is (VVD)

...of zoiets

Dit is trouwens wel een leuk onderwerp voor een LOL topic
Uitruilen lijkt me ook heel lastig met 6 partijen.
  maandag 12 december 2016 @ 14:07:03 #281
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167278868
Gewoon een minderheidskabinet is natuurlijk ook een optie.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_167278985
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2016 14:07 schreef Gutmensch het volgende:
Gewoon een minderheidskabinet is natuurlijk ook een optie.
Dat geeft wel de PVV een hoop macht.
pi_167290522
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Klopt D66 en GL zijn niet mijn favorieten, eigenlijk totaal niet. Liever heb ik dan nog 50+ en SP ervoor in de plaats
pi_167519822
Vrij onverklaarbare verschuivingen weer :P
pi_167520483
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:27 schreef 99.999 het volgende:
Vrij onverklaarbare verschuivingen weer :P
stijging pvda agv Asscher
stijging pvv agv Berlijn
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_167520604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

stijging pvda agv Asscher
stijging pvv agv Berlijn
En de daling van D66 en CDA en de stijging van 50+? Allemaal zomaar zeker 3 zetels anders. Lijkt wel een erg grof model zo.
pi_167520715
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En de daling van D66 en CDA en de stijging van 50+? Allemaal zomaar zeker 3 zetels anders. Lijkt wel een erg grof model zo.
Gerommel bij de SP. En die gaan dan naar 50+.
En D66 en CDA.... Tsja. Ik ken niet al het nieuws. NL ontkerkelijkt natuurlijk steeds verder. Dus daling CDA is al decennia "Business as usual".
En D66..... wellicht ook Berlijn, en wellicht ook Asscher.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 december 2016 @ 16:53:29 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167678619
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167679141
_O-
pi_167679704
Moet een foutje zijn toch?
pi_167680995
De PiratenPartij op 1 zetel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167815286
Dat wordt, zoals het er nu naar uitziet: VVD/PvdA/D66/GroenLinks/(CU/CDA).
  zondag 8 januari 2017 @ 03:54:14 #295
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 januari 2017 @ 13:05:16 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167974474
Dit is ook wel een grappig tabelletje uit De Hond van deze week.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167974708
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:05 schreef borisz het volgende:
Dit is ook wel een grappig tabelletje uit De Hond van deze week.
[ afbeelding ]
58% wil Geert Wilders absoluut niet als premier. Oei.
pi_167974728
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

58% wil Geert Wilders absoluut niet als premier. Oei.
Hij scoort daarin nog slechter dan Henk Krol :o

Edit: Overigens scoren ze allemaal vrij slecht daarin, alleen Buma doet het nog redelijk, maar die wil dan weer bijna niemand wel graag als premier.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2017 13:19:16 ]
pi_167975027
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 13:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij scoort daarin nog slechter dan Henk Krol :o

Edit: Overigens scoren ze allemaal vrij slecht daarin, alleen Buma doet het nog redelijk, maar die wil dan weer bijna niemand wel graag als premier.
Rutte heeft de beste verhouding tussen de laatste twee vragen.
pi_168092833
Ik ben benieuwd wanneer het nou echt een beetje losbarst. Vorige TK verkiezingen stond SP ook een tijdje geniaal hoog totdat PVDA met een epische counterattack kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')