Pluim voor de parate kennis!quote:Op maandag 26 september 2016 13:48 schreef freako het volgende:
[..]
België, Finland, Zwitserland vroeger. Alledrie landen waar de grootste partij net aan 20% behaalt/behaalde.
edit: Tsjechië momenteel ook.
Nee, want toen had je ook nog de PvdA die decennialang ongeveer 25-30% scoorde. Het minimum tot nu toe is de VVD in 2010, met 20,5%.quote:Op maandag 26 september 2016 13:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Pluim voor de parate kennis!
Wellicht dat in het verleden in de tijd dat het CDA nog uit de verschillende Christelijke geloofspijlers bestond, de verspreiding ook vergelijkbaar was.
"instorten" -1 en nog steeds de grootste. En die zetel is naar "pleurt op"-Rutte gegaan. Boeien! Het grootste deel van de VVD-achterban ziet t liefst een kabinet met de PVV. Du moment Rutte duidelijkheid moet geven over zijn kabinetsvoorkeur en opnieuw de onmogelijkheid van een PVV-deelname benadrukt kan het weer omslaan. Maar ik denk dat de VVD wel de grootste wordt. Veel VVD-stemmers geven in peilingen nog steeds de PVV als favoriet op, in de hoop dat Rutte nog meer rechtse ballentaal zal uitslaan, en bij iedere "tuig van de richel" of "pleurt op", wordt Rutte beloond met een lolly zeteltje.quote:Op maandag 26 september 2016 17:02 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie dat in de peilingen de PVV inmiddels aan het instorten is, goh wat een verassing weer.
Bij NIPO en De Hond stond de PVV een paar maand terug op meer dan 35 zetels en nu onder de 30. Ze zitten bij die peilingen wel echt in de hoek waar de klappen vallen.quote:Op maandag 26 september 2016 17:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"instorten" -1 en nog steeds de grootste. En die zetel is naar "pleurt op"-Rutte gegaan. Boeien! Het grootste deel van de VVD-achterban ziet t liefst een kabinet met de PVV. Du moment Rutte duidelijkheid moet geven over zijn kabinetsvoorkeur en opnieuw de onmogelijkheid van een PVV-deelname benadrukt kan het weer omslaan. Maar ik denk dat de VVD wel de grootste wordt. Veel VVD-stemmers geven in peilingen nog steeds de PVV als favoriet op, in de hoop dat Rutte nog meer rechtse ballentaal zal uitslaan, en bij iedere "tuig van de richel" of "pleurt op", wordt Rutte beloond met een lolly zeteltje.
Daar geloof ik niks van, vrijwel niemand ziet de PVV nog als serieuze coalitie partner.quote:Op maandag 26 september 2016 17:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het grootste deel van de VVD-achterban ziet t liefst een kabinet met de PVV.
De VVD zal best willen als het zo uitkomt hoor.quote:Op maandag 26 september 2016 18:15 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van, vrijwel niemand ziet de PVV nog als serieuze coalitie partner.
Dat betekent nog niet dat 'het grootste deel van de VVD_achterban liefst een kabinet met de PVV ziet".quote:Op maandag 26 september 2016 18:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD zal best willen als het zo uitkomt hoor.
Correct, al zal de PVV daar wel beter scoren dan bijvoorbeeld de PvdA of GroenLinks. En als het niet met de PVV lukt zal zeker een van die twee aan moeten schuiven.quote:Op maandag 26 september 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat 'het grootste deel van de VVD_achterban liefst een kabinet met de PVV ziet".
Ik denk alleen in een uiterst geval als er niks anders mogelijk is.quote:Op maandag 26 september 2016 18:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De VVD zal best willen als het zo uitkomt hoor.
Laatste peilingen...quote:26 - 23 - 22 - 24 VVD
14 - 10 - 12 - 8 PVDA
28 - 30 - 36 - 37 PVV
14 - 19 - 18 - 15 SP
20 - 19 - 15 - 17 CDA
18 - 18 - 18 - 13 D66
5 - 7 - 7 - 6 CU
11 - 10 - 9 - 16 GL
4 - 3 - 3 - 3 SGP
4 - 5 - 3 - 4 PVDD
6 - 5 - 6 - 5 50Plus
0 - 1 - 1 - 2 Overigen (DENK, VNL, Piratenpartij)
Helaas heb ik de huidige VVD daarvoor niet hoog genoeg zitten.quote:Op maandag 26 september 2016 18:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik denk alleen in een uiterst geval als er niks anders mogelijk is.
Als het CDA weer net zo groot wordt als in de tijd van van Agt, Lubbers of Balkenende, zal ongetwijfeld de liberale voorkeur naar het CDA uitgaan. Echter: de huidige zetelverhoudingen zijn zodanig dat een PVV-loos kabinet alleen een meerderheid kan halen met bv Groen Links, en dat zien veel VVD'ers denk ik, ook niet zitten. Ik denk dat bij veel VVD'ers de hoop is, dat er weer één of andere gedoogcontructie komt met de PVV. Waarbij dit keer Wilders zich wat langer gedeisd weet te houden.quote:Op maandag 26 september 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat 'het grootste deel van de VVD_achterban liefst een kabinet met de PVV ziet".
Ik denk van wel. Ten eerste omdat ik de eerste helft van mijn stemgerechtigde leven op de VVD hebt gestemd en ik me nog wel een beetje in kan leven in een VVD'er.quote:Op maandag 26 september 2016 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En met welke twee partijen gaan de PVV en de SP dan een meerderheid vormen, of heeft Geert er wellicht ook 5 nodig?quote:Op vrijdag 30 september 2016 20:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
http://destemming.eenvandaag.nl/
Nog steeds 5 partijen nodig voor een coalitie zonder PVV en SP en time is not on their site. Ruim 6 maanden tot de verkiezingen en 6 maanden gebakken lucht prikken de meeste kiezers wel makkelijk doorheen. Ach, dan maar een 6- of 7 partijen-coalitie. Schijnt heel makkelijk te zijn als ik de deskundigen mag geloven.
PVV/VVD/CDA/50PLUS. Ik wil niet beweren dat dat waarschijnlijk is maar het zou wel een coalitie zijn waarvan de achterban zich het best in kan vinden vergeleken met de achterban van andere mogelijke coalities.quote:Op maandag 3 oktober 2016 07:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En met welke twee partijen gaan de PVV en de SP dan een meerderheid vormen, of heeft Geert er wellicht ook 5 nodig?
CDA en mindere mate VVD zien het niet zitten met de PVV.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
PVV/VVD/CDA/50PLUS. Ik wil niet beweren dat dat waarschijnlijk is maar het zou wel een coalitie zijn waarvan de achterban zich het best in kan vinden vergeleken met de achterban van andere mogelijke coalities.
50 plus, over enge partijen gesproken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 13:00 schreef Snackman het volgende:
[..]
CDA en mindere mate VVD zien het niet zitten met de PVV.
Ik verwacht meer CDA-VVD-D66-CU en GL
Niet mijn voorkeur, D66 en GL vind ik echt enge partijen,
Mijn voorkeur zou gaan naar VVD-CDA-CU-50plus, maar dan moet er nog wel wat veranderen gezien de peilingen.
Eng??? Valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:16 schreef bamibij het volgende:
[..]
50 plus, over enge partijen gesproken.
egoistische babyboomers zijn eng.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:44 schreef Snackman het volgende:
[..]
Eng??? Valt wel mee toch?
Ik zie liever 50plus in een regering dan GL, D66 of de PVV.
Rare tijden leven we in. Als je als partij je kiezers bedriegt en je idealen verloochend dan ben je betrouwbaar en als je naar je kiezers luistert dan ben je onbetrouwbaar.quote:Op zondag 23 oktober 2016 09:20 schreef Nielsch het volgende:
VVD en PVV lijken tot elkaar veroordeeld. Jammer dat Wilders een zwaar onbetrouwbare partner is gebleken.
Het punt is natuurlijk vooral dat Wilders heel snel wegliep toen het lastig begon te worden.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Rare tijden leven we in. Als je als partij je kiezers bedriegt en je idealen verloochend dan ben je betrouwbaar en als je naar je kiezers luistert dan ben je onbetrouwbaar.
Bedoel je met "lastig" dat hij wegliep toen er weer bezuinigd moest worden, bezuinigingen waarvan heel wat economen nu toegeven dat ze onnodig en desastreus waren? Geert wou dit land niet verder kapot maken. De schande.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk vooral dat Wilders heel snel wegliep toen het lastig begon te worden.
Tja, als je op voorhand afspreekt dat er extra bezuinigd moet worden als er problemen ontstaan is wegrennen als het er om gaat inderdaad vrij laf.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Bedoel je met "lastig" dat hij wegliep toen er weer bezuinigd moest worden, bezuinigingen waarvan heel wat economen nu toegeven dat ze onnodig en desastreus waren? Geert wou dit land niet verder kapot maken. De schande.
Afscheid nemen als een relatie niet werkt is niet laf. Bij elkaar blijven als een relatie niet werkt is laf.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je op voorhand afspreekt dat er extra bezuinigd moet worden als er problemen ontstaan is wegrennen als het er om gaat inderdaad vrij laf.
Maar goed Mark zal het vast weer gaan proberen met Geert. Zal wel vermakelijk worden.
Een relatie is wat anders dan het besturen van een land in diepe crisis.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Afscheid nemen als een relatie niet werkt is niet laf. Bij elkaar blijven als een relatie niet werkt is laf.
De PVV was een gedoogpartner, niet een gratis hoer. Als Markie met zijn infantiele economische plannetjes dit land kapot wil bezuinigingen om zijn toekomstige carrière in Brussel veilig te stellen dan moet hij daar wel iets voor terug geven aan de PVV. De PVV kreeg er niks voor terug. Het was tijd om afscheid te nemen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een relatie is wat anders dan het besturen van een land in diepe crisis.
Tot nu toe nog niets. De uitslag wordt pas over een week of zes bekend, dus tot dan is het even afwachten.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben benieuwd wat de PvdA in de peilingen gaat doen nu ze met een nieuwe fractievoorzitter bezig zijn.
Als het een wedstrijdje in de rug steken wordt zal het ze weinig helpen. Anders kan het wel gunstig zijn in verband met de media-aandacht.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ben benieuwd wat de PvdA in de peilingen gaat doen nu ze met een nieuwe fractievoorzitter bezig zijn.
Gelul natuurlijk maar het tekent wel de mentaliteit van de PVV'ers. Boos weglopen als het je even niet zint en er lastige besluiten genomen moeten worden.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De PVV was een gedoogpartner, niet een gratis hoer. Als Markie met zijn infantiele economische plannetjes dit land kapot wil bezuinigingen om zijn toekomstige carrière in Brussel veilig te stellen dan moet hij daar wel iets voor terug geven aan de PVV. De PVV kreeg er niks voor terug. Het was tijd om afscheid te nemen.
Schadelijke plannen van je partner niet willen steunen is iets anders dan boos weglopen. Rutte was degene die boos achterbleef.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk maar het tekent wel de mentaliteit van de PVV'ers. Boos weglopen als het je even niet zint en er lastige besluiten genomen moeten worden.
Daarom zeg ik ook: gaat.quote:Op zondag 23 oktober 2016 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tot nu toe nog niets. De uitslag wordt pas over een week of zes bekend, dus tot dan is het even afwachten.
Veel lager kunnen ze sowieso niet gaan zinken in de peilingen. Misschien dat de nieuwe persoon daar moed uit kan putten.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het een wedstrijdje in de rug steken wordt zal het ze weinig helpen. Anders kan het wel gunstig zijn in verband met de media-aandacht.
Nou ja, ondertussen ziet Samsom zichzelf gewoon minister-president worden hoor:quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: gaat.
[..]
Veel lager kunnen ze sowieso niet gaan zinken in de peilingen. Misschien dat de nieuwe persoon daar moed uit kan putten.
Op zich was de situatie in de peilingen een half jaar voor de verkiezingen de vorige keer ook vrij dramatisch en toen scheelde net niet veel.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ondertussen ziet Samsom zichzelf gewoon minister-president worden hoor:
Samsom wil premier worden
Nee, hij wil het. Dat is wat anders. Ik heb het fragment gezien. Direct nadat Rick Nieman vroeg of hij premier wilde worden zei hij ja, maar voegde daaraan toe dat het hem een zeer onwaarschijnlijk scenario leek waar hij zich verder niet mee bezig hield.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ondertussen ziet Samsom zichzelf gewoon minister-president worden hoor:
Samsom wil premier worden
Sssst. Ik heb het ook gezien, maar dit klinkt natuurlijk leuker.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, hij wil het. Dat is wat anders. Ik heb het fragment gezien. Direct nadat Rick Nieman vroeg of hij premier wilde worden zei hij ja, maar voegde daaraan toe dat het hem een zeer onwaarschijnlijk scenario leek waar hij zich verder niet mee bezig hield.
Dus je bent maar gewoon dom aan het lullen op de FP? En dan vragen mensen zich af waarom daar van die populistische idioten rondhangen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 11:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sssst. Ik heb het ook gezien, maar dit klinkt natuurlijk leuker.
Dat vraag ik me ook af. Maar dat is vooral omdat die site zo instabiel is dat ik me niet voor kan stellen dat iemand dat vrijwillig bezoektquote:Op zondag 23 oktober 2016 11:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus je bent maar gewoon dom aan het lullen op de FP? En dan vragen mensen zich af waarom daar van die populistische idioten rondhangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |