Hier kun je de kaart bekijken:quote:Voor het eerst kunnen klanten weten welke restaurants door de Nederlandse Voedings- en Warenautoriteit (NVWA) extra goed in de gaten werden gehouden, omdat ze zich diverse keren niet hielden aan de regels over hygiëne en voedselveiligheid. RTL Nieuws publiceert op Buurtfacts de namen van restaurants die in 2015 onder verscherpt toezicht stonden bij de NVWA.
Het gaat om 172 restaurants die binnen twee jaar drie verschillende boetes hebben gekregen, of restaurants die zo vies waren dat ze met spoed moesten worden gesloten.
Ja nog meer regelsquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:32 schreef BaardaapAd het volgende:
Hier vlakbij zit een chinees .... de eigenaar had enorm ruzie met de winkel ernaast, vanwege de overlast. En de NVWA had 't restaurant herhaaldelijk boetes opgelegd, vervolgens kwam er een rechtszaak --- en ineens was dat restaurant van een andere eigenaar (de schoonzoon van de 'vorige' eigenaar).
In Engeland mag een inspecteur een restaurant per direct sluiten als het te erg is en als het wat minder erg is aanpassingen opleggen en een hercontrole doen (zijn dan die aanpassingen dan niet gedaan, dan gaat de tent dicht).
In delen van de VS (plaatje uit de stad New York) krijgen eetgelegenheiden een certificaat;
[ afbeelding ]
je moet wel frubbelgnurk zijn om ergens heen te gaan dat geen A - of toch minstens een B - heeft.
Dus waarom doen we in Nederland niet gewoon dat zelfde systeem verplicht?
Nee hoorquote:
De controleurs die ze daar naartoe gestuurd hebben zijn allemaal vermist.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik vertrouw het niet, heel Amsterdam West staat er niet, maar ik vertrouw die kamelenbakkers voor geen meter.
Mwah. Ik vind het wel logisch. Juist in de buitenwijken moeten zaken het hebben van klanten die vaker terugkomen. Dus die vertrouw ik meer dan tourist traps in het centrum.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:40 schreef Fer het volgende:
Ik vertrouw het niet, heel Amsterdam West staat er niet, maar ik vertrouw die kamelenbakkers voor geen meter.
Als z eenmaal op de lijst hebben gestaan vertrouw ik het nietquote:Op donderdag 1 september 2016 16:34 schreef Karina het volgende:
Hier in de buurt alles inmiddels weer in orde sinds ca. eind 2015. Dus ik maak me geen zorgen.
jaquote:Op donderdag 1 september 2016 16:41 schreef Unites het volgende:
Ik durf niet te kijken eigenlijk
Je zou er maar gegeten hebben en 'Oh, het was toch zo lekker' ...
Ik ga sowieso nooit uit etenquote:Op donderdag 1 september 2016 16:42 schreef FANN het volgende:
[..]
Als z eenmaal op de lijst hebben gestaan vertrouw ik het niet![]()
Maar goed die Chineze restaurants vertrouw ik sowieso niet![]()
Alleen die hele bekende waar iedereen zo lovend over is, ik geloof dat er eentje op de Zeedijk
zit, ga ik wel een keer heen met mijn zus
Ook nooit een broodje kameel van de Turk, of een patatje van de snackbar?quote:
toch wel een paar hoor hoofdweg, clerqstraat, overtoom nooit bij deze restaurats geweestquote:Op woensdag 31 augustus 2016 18:40 schreef Fer het volgende:
soms de snackbar hier die is superschoon: alles netjes afgdekt en die kerel staat steeds te boenen., Volgens mij heeft hij smetvrees.quote:Op donderdag 1 september 2016 16:50 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ook nooit een broodje kameel van de Turk, of een patatje van de snackbar?
Ik zéldenquote:
Loop je nou m'n post te verwijderen ???quote:Op donderdag 1 september 2016 17:56 schreef Karina het volgende:
[..]
soms de snackbar hier die is superschoon: alles netjes afgdekt en die kerel staat steeds te boenen., Volgens mij heeft hij smetvrees.
Overigens is het enige restaurant wat echt vlakbij mij is een paar weken terug afgebrand![]()
Nee man. Vraag maar ff in de FB hier als je iets daarover wil wetenquote:Op vrijdag 2 september 2016 14:28 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Loop je nou m'n post te verwijderen ???
Als ze zo graag iets willen verwijderen melden ze het maar lekker hierquote:Op vrijdag 2 september 2016 14:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee man. Vraag maar ff in de FB hier als je iets daarover wil weten
Jawel. Althans er staat hier een pizzeria/shoarmazaak in de lijst.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:33 schreef Forbry het volgende:
Maar dit is niet inclusief snackbars, shoarmazaken, e.d.? In dat geval verwacht ik wel een hoop meer vieze tenten...
Ja, toch wel??? Ik zag er zelf zo snel geen tussen staan. Valt me ENORM mee dan!quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Jawel. Althans er staat hier een pizzeria/shoarmazaak in de lijst.
Denk dat we ook wel de voorzichtige conclusie kunnen maken dat het vooral Chinezen zijn die hygiëne niet zo belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, toch wel??? Ik zag er zelf zo snel geen tussen staan. Valt me ENORM mee dan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |