abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164941640
160821_134184_Header_Belgie.jpg

Na vier weken zomervakantie is het Formule 1-circus neergestreken in de Belgische Ardennen op het mooie Spa-Francorchamps. Het circuit staat bekend om zijn verraderlijke weersomstandigheden en mooie races, maar ook om de beroemde Eau Rouge, één dan de mooiste bochten van de kalender.

Lewis Hamilton is de zomerstop in gegaan als leider in het kampioenschap, na meerdere magere races van teamgenoot Nico Rosberg. De Duitser zal om het kampioenschap spannend te houden sterk aan de tweede seizoenshelft moeten beginnen. Een waarschijnlijke dubbele motorwissel van Hamilton met de bijbehorende gridstraf zal helpen, maar Hamilton gaat ook alles op alles zetten om niet te veel punten te verliezen.

Ook zal dit weekend blijken of Red Bull ook daadwerkelijk Ferrari definitief heeft ingehaald. De afgelopen races was het Oostenrijkse team keer op keer de betere van de twee, maar de verschillen waren klein. Voor Max Verstappen zal de GP van België aanvoelen als zijn thuisrace en aangemoedigd door de duizende Nederlandse fans en het wegvallen van Hamilton is een overwinning hier niet ondenkbaar.

160821_134184_kopje_belgie_circuit.gif

160821_134184_circuit_spa.jpg

FIA Grand Prix van Belgie Informatie

160821_134184_kopje_belgie_kalender.gif

160824_134184_forum_kalender_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_stand.gif

Coureurs:

160824_134184_forum_standcoureurs_belgie.jpg

Constructeurs:

160824_134184_forum_standteams_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_tijdschema.gif

160824_134184_forum_tijdschema_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_tvgids.gif

160824_134184_forum_tvgids_belgie.jpg

160821_134184_kopje_belgie_weerbericht.gif

160824_134184_weerbericht.jpg
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_164941657
Vreemd, ik heb Massa nog niet horen zeuren over Max na deze gp
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164941675
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:45 schreef F1gamer het volgende:
Vreemd, ik heb Massa nog niet horen zeuren over Max na deze gp
Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zo :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_164941692
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:39 schreef S95Sedan het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar Max heeft Kimi gewoon waar hij hem wil hebben. Die gaat echt geen actie maken als hij geen goede kans heeft of beter de bocht uit komt na 3x bijna erop te hebben gezeten.

Dan kan je het er mee eens zijn of niet maar ook dit hoort bij autosport vind ik.
De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_164941703
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zo :P
Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de race
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164941754
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:47 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de race
Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race.

Dat kan dus logischerwijs maar 1 ding betekenen:

Max deed niets fout.

Goed, we zijn er eindelijk over uit nu _O_
pi_164941769
Is de reactie van der Jacques eigenlijk al binnen?
Ben wel benieuwd naar zijn visie op dit geheel.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_164941777
Misschien moet al die 22 coureurs een straatfeest houden op het circuit van Monza voor teambuilding enzo
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_164941806
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:49 schreef F1gamer het volgende:
Misschien moet al die 22 coureurs een straatfeest houden op het circuit van Monza voor teambuilding enzo
Weekendje kartles van Max lijkt me beter. Weten ze daarna ook allemaal weer hoe het wél moet.
  maandag 29 augustus 2016 @ 16:51:01 #10
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_164941816
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik.
Je zag nu al dat Kimi meer afwachtend was. Vorige keer reed hij zijn vleugel eraf namelijk.
Held op de paddock? Woorden zijn 1, iemand moedwillig eraf rijden om je punt te maken zal harder gestraft worden.
pi_164941904
Ik lees overigens dat er serieuze verdenkingen zijn dat Red Bull met een flexende diffusor rondrijdt.

Benieuwd of daar nog protest aangetekend wordt of onderzoek naar komt.

:)
  maandag 29 augustus 2016 @ 16:56:45 #12
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_164941982
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:53 schreef Geralt het volgende:
Ik lees overigens dat er serieuze verdenkingen zijn dat Red Bull met een flexende diffusor rondrijdt.

Benieuwd of daar nog protest aangetekend wordt of onderzoek naar komt.

Zolang hij binnen de testen van de FIA goedgekeurd wordt is dat een topvinding natuurlijk :Y

Net zoals die voorvleugels die pas gaan flexen als er genoeg kracht op komt en dit bij stilstand niet te testen valt.

Zulk soort vindingen maken de F1 mooi en daar zit de innovatie wmb. De grenzen opzoeken binnen de regels door ze zo creatief mogelijk te interpreteren O+
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_164942046
Wat een gemoddergooi weer overal op internet over Max :')

Maar goed. Iedere keer als die weer in opspraak is snoert die bij de eerst volgende kans iedereen keihard de mond met zijn kunsten op het circuit. Oh.. en als die dan gepresteerd heeft hoor je niemand :')
pi_164942116
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef KingRadler het volgende:
als dit zo door gaat jagen ze Max uit de F1
Alsof Max en zijn vader de miljoenen euro's aan zich voorbij zouden laten gaan.
pi_164942136
En daar istie:

quote:
Villeneuve beticht FIA van in bescherming nemen Verstappen

Voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve denkt dat Max Verstappen in bescherming wordt genomen door de FIA door hem niet te bestraffen voor incidenten zoals tijdens de Grand Prix van België.

“Het was véél te veel”, oordeelde Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com. “De start niet. Nee, dat was gewoon racen. Het was een beetje GP2. Iedere ervaren coureur weet dat als je naar de binnenkant gaat er een incident volgt, want er is daar niet genoeg ruimte. Dat weet je van tevoren. Als je een slechte start hebt, dan moet je je daar gewoon bij neerleggen. Maar dat was niet wat er slecht was. Na de rode vlag begon hij over andere coureurs te klagen. ‘Ze hebben mijn race verpest.’ Relax, relax. Jij hebt een groot risico genomen en het heeft niet goed uitgepakt. Jij hebt hun race verpest en jij hebt je eigen race verpest. Dat is prima, dat hoort bij het leven.”

“Maar wat hij daarna deed, is onacceptabel", vervolgde de Formule 1-kampioen van 1997. "Wat hij tot twee keer toe bij Kimi deed op het lange rechte stuk en daarna ook bij Vettel. Doe eens rustig aan. Je rijdt nog eens iemand dood. Het probleem hier is echter de FIA. Want het lijkt erop dat Verstappen bescherming krijgt. Ze willen dat hij een ster wordt en niets mag dat in de weg staan. Denk maar eens terug aan Duitsland, waar Verstappen van lijn veranderde op het rechte stuk waardoor Nico zijn rempunt miste. Ze gingen een beetje wijd en Nico kreeg een straf. Voor iets wat helemaal niets voorstelde en het was niet eens zijn schuld. Dus er is iets wat niet klopt. Ik weet het niet. Het maakt me boos. Twintig jaar geleden had iemand hem de bossen in gereden.”
Respect voor elkaar

Volgens Villeneuve heeft Verstappen geen vrienden gemaakt in Spa. “Nee, en dat maakt hem ook niet uit en dat is zijn goed recht. Maar je moet wel een beetje respect naar elkaar tonen, want je maakt met zijn allen deel uit van dit kleine wereldje. De coureurs moeten respect voor elkaar hebben. Op het scherp van de snede racen is geweldig, maar heb wel wat respect. Je kan niet zomaar mensen van de baan rijden of ze op het rechte stuk in de ankers laten gaan. Dat is zeer, zeer gevaarlijk. Twintig jaar geleden losten de coureurs dit soort zaken onderling op.” Of de Canadees verwacht dat Verstappen ook nog een paar lesjes krijgt op het circuit? “Nee, want tegenwoordig raak je je licentie kwijt. In de politieke sfeer van nu zal het niet gebeuren.”

Villeneuve pleit wel voor ingrijpen bij de wedstrijdleiding: “Bij de Olympische Spelen verloren een paar scheidsrechters hun licentie. Zoiets zou hier ook moeten gebeuren, want wat er hier is gebeurd, is volstrekt onacceptabel", aldus de Canadees. Villeneuve verwacht niet Verstappen rustiger zal worden op de baan. “Natuurlijk niet. Nee. Het wordt elke race erger.”

bron:motorsport.com
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:01:46 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164942137
Ferrari zal iets moeten. Ze halen alles uit de kast natuurlijk om alsnog tweede te kunnen worden.
We wachten het af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_164942153
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race.

Dat kan dus logischerwijs maar 1 ding betekenen:

Max deed niets fout.

Goed, we zijn er eindelijk over uit nu _O_
Je zoekt niet goed.

http://nl.motorsport.com/(...)n-verstappen-811221/

edit: Toch wel!!
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:04:51 #18
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164942252
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:01 schreef Geralt het volgende:
En daar istie:

[..]

Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet.
pi_164942254
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:58 schreef davedavy het volgende:
Oh.. en als die dan gepresteerd heeft hoor je niemand :')
Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.

:')
pi_164942271
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet.
JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klas :X :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:07:00 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_164942316
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klas :X :)
Precies. Onbegrijpelijk dat juist hij zo negatief is.
pi_164942356
Ik zie nog steeds niet wat er mis is met zijn acties tov Kimi.

Kimi komt met hogere snelheid uit zijn slipstream en Max beweegt mee terwijl Kimi er nog gewoon achter zit. Dit mag. "Als ik niet rem, knal ik tegen hem aan." Ja, daarom moet je ook remmen Kimi en is de actie van Max succesvol.

Bij de andere move remt Verstappen net wat later, maar blokkeert niets en stuurt netjes in met Kimi nog naast hem. Hij moet iets corrigeren omdat de banden elkaar raken en belandt daarbij net iets buiten de baan. Als Kimi Verstappen niet raakt haalt Verstappen zijn bocht gewoon netjes, zonder blokkering of iets. Ook dit mag.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:09:19 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942383
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:01 schreef Geralt het volgende:
En daar istie:

[..]

Jaaaaaa *O*
Ik was al teleurgesteld dat hij niet kwam.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164942438
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:08 schreef marcodej het volgende:
Ik zie nog steeds niet wat er mis is met zijn acties tov Kimi.

Kimi komt met hogere snelheid uit zijn slipstream en Max beweegt mee terwijl Kimi er nog gewoon achter zit. Dit mag. "Als ik niet rem, knal ik tegen hem aan." Ja, daarom moet je ook remmen Kimi en is de actie van Max succesvol.

Bij de andere move remt Verstappen net wat later, maar blokkeert niets en stuurt netjes in met Kimi nog naast hem. Hij moet iets corrigeren omdat de banden elkaar raken en belandt daarbij net iets buiten de baan. Als Kimi Verstappen niet raakt haalt Verstappen zijn bocht gewoon netjes, zonder blokkering of iets. Ook dit mag.
Dat mag ook gewoon, want de stewards deden niet.

Verder weten we nu ook dat je een bocht gewoon blind in kan sturen ongeacht wie daar zit en of die ruimte maakt voor je en of je hem daarbij van de baan rost dat doet er niet toe. Want ook daar deden de stewards niks. Dus het mag.

Overigens vraag ik me af of Vettel Kimi niet ook gewoon gebeukt had als Verstappen daar niet naast zat nog. Volgens mij wel, zo scherp als ie stuurde :X
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 augustus 2016 @ 17:10:50 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164942440
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien.

:')
Laten we voor het gemak vergeten dat er altijd wel één Mercedes onverslaanbaar is en dat er al diverse 2e en 3e plaatsen zijn geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')