Vreemd verhaal. Als de aflevering toch één ding miste, dan was het de wetenschappelijke diepgang wel.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:20 schreef Disana het volgende:
https://www.vn.nl/zomergast-andrea-maier-vertelde-zelden/
Vrij Nederland heeft een kritische noot.
Ik vond het wel erg klinisch en werkgeraleteerd, hoor. Het wordt mi toch interessanter/spannender wanneer iemand zich wat meer blootgeeft aan de hand van wat fragmenten en persoonlijke verhalen. - Ik wist na 3 uur nog steeds vrijwel niets over deze dame. Ja, dat ze n gepassioneerd wetenschapper is die positief in het leven staat. Ok.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Al dat geslijm met het persoonlijke leven van de zomergast is toch nergens goed voor.
Ja, ik heb die avond ook lekker wat anders te doen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 23:53 schreef golfer het volgende:
Wacht maar. Rutte gaat het over z'n jeugd, zijn ouders en zijn persoonlijke leven hebben.(Hij doelde daar al op bij DWDD) Dat allemaal om kiezers te winnen.
Ik vind maar weinig mensen interessant 'als mens', zeker op televisie niet. Dat persoonlijke trammelant verveelt al gauw. Dat anekdotische gebabbel over vroeger zegt vaak ook maar heel weinig over de positie waarin iemand op latere leeftijd is terechtgekomen en de standpunten die iemand heeft ontwikkeld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:09 schreef DO2 het volgende:
Ik vond het wel erg klinisch en werkgeraleteerd, hoor. Het wordt mi toch interessanter/spannender wanneer iemand zich wat meer blootgeeft aan de hand van wat fragmenten en persoonlijke verhalen. - Ik wist na 3 uur nog steeds vrijwel niets over deze dame. Ja, dat ze n gepassioneerd wetenschapper is die positief in het leven staat. Ok.
Maar misschien is dat ook het 'probleem'. Dat ze als mens gewoon niet bijster interessant is. Dat kan, natuurlijk. Dat geldt voor velen.
Toegegeven; ik heb wel n zwak voor de getroebleerden en/of zwaarmoedigen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind maar weinig mensen interessant 'als mens', zeker op televisie niet. Dat persoonlijke trammelant verveelt al gauw. Dat anekdotische gebabbel over vroeger zegt vaak ook maar heel weinig over de positie waarin iemand op latere leeftijd is terechtgekomen en de standpunten die iemand heeft ontwikkeld.
Misschien heeft hij de opdracht gekregen van de vpro om niet te diep te graven bij de positivo's, maar het heel erg positief te houden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ligt ook een beetje aan de gast in mijn ogen. Bij de dame van gisteren had wellicht iemand als Coen Verbraak beter gepast. Bij de voorafgaande gasten vond ik hem eigenlijk niet slecht, maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verwacht van de presentator. Erdbrink laat het heel erg aan zijn gast over zonder erg diep graven.
goede film maarquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 00:02 schreef Kansenjongere het volgende:
Mogelijk was het al genoemd, maar de keuzefilm van Rutte is Intouchables.
De bovenste natuurlijk, die uit 2011quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:14 schreef DO2 het volgende:
Welke van de 2?
The Intouchables (2011) - IMDb?
The Untouchables (1987) - IMDb
Was het maar die tweede.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:14 schreef DO2 het volgende:
Welke van de 2?
Diegene die ook daadwerkelijk Intouchables heet, anders had ik wel The Untouchables gezegd...quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 17:14 schreef DO2 het volgende:
Welke van de 2?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 18:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Diegene die ook daadwerkelijk Intouchables heet, anders had ik wel The Untouchables gezegd...
Ook niet. Een effectieve feelgood is niet meteen ook een goede film. Je komt één keer in je leven in Zomergasten, één keer mag je een film uitkiezen waarvan je vindt dat het Nederlandse publiek die moet zien, en dan kom je met een recente kaskraker aan die gewoon niet zo heel veel om het lijf heeft.quote:
En dan te bedenken dat er ongetwijfeld een heel team is geweest dat zich er over gebogen heeft.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook niet. Een effectieve feelgood is niet meteen ook een goede film. Je komt één keer in je leven in Zomergasten, één keer mag je een film uitkiezen waarvan je vindt dat het Nederlandse publiek die moet zien, en dan kom je met een recente kaskraker aan die gewoon niet zo heel veel om het lijf heeft.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je komt één keer in je leven in Zomergasten, één keer mag je een film uitkiezen waarvan je vindt dat het Nederlandse publiek die moet zien
Je kent de motivatie nog niet, je weet zelfs niet eens of het zijn eerste keus was.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook niet. Een effectieve feelgood is niet meteen ook een goede film. Je komt één keer in je leven in Zomergasten, één keer mag je een film uitkiezen waarvan je vindt dat het Nederlandse publiek die moet zien, en dan kom je met een recente kaskraker aan die gewoon niet zo heel veel om het lijf heeft.
Denk (of vrees?) dat dit een misvatting is. Rutte wil dat niet, die doet dit soort dingen zoveel mogelijk zelf. Het is geen House of Cards.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:00 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er ongetwijfeld een heel team is geweest dat zich er over gebogen heeft.
Dan is hij wel een van de weinige politici op dat niveau. Hij heeft toch wel minstens één adviseur in dienst?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:49 schreef Franny_G het volgende:
Denk (of vrees?) dat dit een misvatting is. Rutte wil dat niet, die doet dit soort dingen zoveel mogelijk zelf. Het is geen House of Cards.
Uiteraard, maar ik betwijfel of die adviseur(s) hem bij Zomergasten hebben geholpen. Ze zullen vast een deel van de communicatie hebben gedaan met de redactie, omdat hij daar geen tijd voor heeft, maar de keuze voor fragmenten en ook de film zijn denk ik van hemzelf afkomstig.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan is hij wel een van de weinige politici op dat niveau. Hij heeft toch wel minstens één adviseur in dienst?
Zou die dan ook, heel romantisch, bed en bad met hem delen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |