Een paar quotes uit de VK:quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:17 schreef Disana het volgende:
De recensie van de Volkskrant zit helaas achter een paywall.
quote:Maier (38), de jongste hoogleraar interne geneeskunde in Nederland, bezit een jaloersmakende drive en een optimisme dat naar het onmenselijke neigt. Zelfs als het over haar vader, die het gezin op haar achtste had verlaten en geen contact meer wilde, of haar vroeg overleden moeder ging, bleef Maier maar stralen en lachen. Het waren ook deze momenten dat Erdbrinks neiging niet door te vragen de grootste gaten in de avond sloegen.
quote:Haar schrikbeeld is de aftakeling, zei Maier, die telkens slissend ademhaalde, na een fragment uit de film Madame Rosa, over een gepensioneerde prostituee met een Auschwitz-verleden die ondanks kwaaltjes niet naar het ziekenhuis wil.
quote:Ja, we keken hier naar een ode aan de nieuwsgierigheid. Vrijheid, vooruitgang, perfectionisme en optimisme, allemaal voortgedreven door de wens om te leren. Was dat dan het 'Urgefühl' of 'oergevoel' dat Maier een paar keer noemde? Het was een avond die aan persoonlijke en ethische reflectie te wensen overliet, maar toch een prikkelend beeld gaf van Maiers drijfveren en visie.
Ah dank! Allemaal raak, wel, vooral die aan onmenselijkheid grenzende drive en dat optimisme. Een bijzondere vrouw.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Een paar quotes uit de VK:
[..]
[..]
[..]
En het niet kritisch doorvragen van de interviewer. Er waren in het kleine stukje dat ik gezien heb al veel om doorheen te prikken. En dat hij niet eens een opmerking plaatste toen zij begon over een "medicijn tegen veroudering" vond ik wat slapjes... hij nam alles wat zij zei voor zoete koek.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah dank! Allemaal raak, wel, vooral die aan onmenselijkheid grenzende drive en dat optimisme. Een bijzondere vrouw.
Nu ben ik geen bioloog, ik weet niks van die materie. Maar zij heeft toch wel een punt als ze stelt dat veroudering een ziekte is en ouderdomsziekten de symptomen daarvan. Dat we nu vooral bezig zijn om de symptomen te bestrijden, maar dat het haar liever gaat om het begrijpen (en elimineren) van de oorzaak?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
En dat hij niet eens een opmerking plaatste toen zij begon over een "medicijn tegen veroudering" vond ik wat slapjes... hij nam alles wat zij zei voor zoete koek.
Zo behandelen we veroudering nu wel ja, veroudering is een ziekte, ik vind dat niet. Sterker nog we zijn "voorgeprogrammeerd" om niet oneindig mee te gaan. Het gaat behoorlijk mis als bijvoorbeeld cellen wel oneindig lang mee gaan dat is namelijk bekend onder de term kanker. Nou wil ik niet zeggen dat veroudering tegen gaan kanker veroorzaakt maar soms zijn die verschillen in balans wel zo subtiel. Ik vind de aanpak van veroudering als zijnde een ziekte een vreemde, het komt ook een beetje bij het kanker en anti-immuum ziekten weg waar ons eigen lichaam tegen ons is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nu ben ik geen bioloog, ik weet niks van die materie. Maar zij heeft toch wel een punt als ze stelt dat veroudering een ziekte is en ouderdomsziekten de symptomen daarvan. Dat we nu vooral bezig zijn om de symptomen te bestrijden, maar dat het haar liever gaat om het begrijpen (en elimineren) van de oorzaak?
Ik weet niet welke argumenten je als leek daartegen zou kunnen inbrengen.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:18 schreef golfer het volgende:
Het Parool:
Erdbrink weet zich geen raad met gevoelsleven van zijn Zomergast
http://www.parool.nl/kuns(...)-zomergast~a4366393/
die kneus heeft langer nodig dan 90 jaarquote:Aan de andere kant: hij is pas veertig en heeft dus nog negentig jaar de tijd om dat belangrijke onderdeel van het vraaggesprek in de vingers te krijgen.
Henk Hofland beklaagde zich in 1986 al tegen Ischa Meijer over het 'nieuwe toontje' van Parool-journalisten: een soort 'tramconducteur-achtige tofheid' waarmee de lezer kennelijk aangesproken diende te worden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:20 schreef FANN het volgende:
die kneus heeft langer nodig dan 90 jaar
We kunnen onderhand misschien wel concluderen dat Thomas Erdbrink niet de beste gastheer van Zomergasten is die we ooit hebben gehad. Hij laat veelzeggende zaken liggen, bedient zich van abrupte topicwendingen, en lijkt veel niet te begrijpen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En het niet kritisch doorvragen van de interviewer. Er waren in het kleine stukje dat ik gezien heb al veel om doorheen te prikken. En dat hij niet eens een opmerking plaatste toen zij begon over een "medicijn tegen veroudering" vond ik wat slapjes... hij nam alles wat zij zei voor zoete koek.
Elke generatie heeft zijn zoektocht naar de bron van de eeuwige jeugd de onze heet "aging".
Het ligt ook een beetje aan de gast in mijn ogen. Bij de dame van gisteren had wellicht iemand als Coen Verbraak beter gepast. Bij de voorafgaande gasten vond ik hem eigenlijk niet slecht, maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verwacht van de presentator. Erdbrink laat het heel erg aan zijn gast over zonder erg diep graven.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:22 schreef Disana het volgende:
[..]
We kunnen onderhand misschien wel concluderen dat Thomas Erdbrink niet de beste gastheer van Zomergasten is die we ooit hebben gehad. Hij laat veelzeggende zaken liggen, bedient zich van abrupte topicwendingen, en lijkt veel niet te begrijpen.
Ik vind hem niet slecht, maar hij laat zoveel liggen waarmee meer diepgang bereikt zou kunnen worden.quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ligt ook een beetje aan de gast in mijn ogen. Bij de dame van gisteren had wellicht iemand als Coen Verbraak beter gepast. Bij de voorafgaande gasten vond ik hem eigenlijk niet slecht, maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je verwacht van de presentator. Erdbrink laat het heel erg aan zijn gast over zonder erg diep graven.
Da's best n treffende samenvatting, eigenlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:28 schreef Franny_G het volgende:
Erdbrink valt me ook behoorlijk tegen. Het is echt een schooljongetje: blij als het hem lukt om een paar goede vragen te stellen en dan zakt hij meteen in, gaat nog net niet zitten giechelen als het wat ongemakkelijk wordt, maakt de domste bruggetjes uit de geschiedenis, en bij emoties slaat hij compleet dicht.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:20 schreef golfer het volgende:
En de recensie uit de NRC:
De eerste vraag die zich aandiende (maar niet werd gesteld) bij de vijfde Zomergast van dit jaar was hoe ze de tijd had gevonden om al deze fragmenten uit te zoeken...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sme-4014799-a1518394
quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:20 schreef Disana het volgende:
https://www.vn.nl/zomergast-andrea-maier-vertelde-zelden/
Vrij Nederland heeft een kritische noot.
Al dat geslijm met het persoonlijke leven van de zomergast is toch nergens goed voor.quote:"Zomergast Andrea Maier vertelde veel, maar zelden over zichzelf"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |