Hmja was ook mijn indruk, mannetje met veel praatjes.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:59 schreef Abed het volgende:
Die David is echt een kwal en toch trappen de vrouwtjes er weer in.
#teamolke
#olkearmy
Ohquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn ex was Nederlandse, de ex van Riks is een Canadees.
Zo vreemd is dat niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:18 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En de kinderen spreken geen Nederlands?
Zonde, tweetaligheid misgelopen. En daarnaast ook gewoon vreemd vind ik, om je kinderen niet op te voeden met je moedertaal.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet.
En ze zullen het best begrijpen maar zich in het Amerikaans een stuk makkelijker uiten.
Hoezo? Hij wil de boel daar al draaiende hebben voor een eventuele verkering fatsoenlijk van de grond kan komen, daarbij denk ik dat hij zelf het vuile werk ook niet gaat opknappen, daar huurt ie vast een stel Roemenen voor inquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:23 schreef Amarantha het volgende:
Relatie met David betekend sowieso dat je mee mag gaan helpen om dat bedrijf weer in orde te krijgen.
Hmm daar heb je wel een goed punt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo? Hij wil de boel daar al draaiende hebben voor een eventuele verkering fatsoenlijk van de grond kan komen, daarbij denk ik dat hij zelf het vuile werk ook niet gaat opknappen, daar huurt ie vast een stel Roemenen voor in
Davidquote:Wat voor gerecht zou je wel eens voor je partner willen maken?
Mijn lievelingseten is gepaneerde schnitzel. Ik heb vijf jaar in Duitsland gewoond en dan eet je dat vanzelf. Maar zelf maken? Ik zou niet weten hoe het moet!
Ik ben niet degene die riep dat de kinderen vloeiend Amerikaans spreken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:24 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zonde, tweetaligheid misgelopen. En daarnaast ook gewoon vreemd vind ik, om je kinderen niet op te voeden met je moedertaal.
Amerikaans is geen taal trouwens
Bij het vorige internationale avontuur kwam Jan uit Canada en werd op Schiphol opgewacht met de brieven. Hij ploegde 's nachts in het hotel door de stapel brieven. Volgende dag de uitverkorenen noemen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:02 schreef
Renesite het volgende: [..]
Hoe komen de brieven dan aan!!!
Misschien heeft hij alleen maar zijn studie wat tegen en trekt dat vanzelf weer bij als de camera's verdwenen zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:59 schreef Abed het volgende: Die David is echt een kwal en toch trappen de vrouwtjes er weer in.
#teamolke
#olkearmy
Typische FOK! uitspraken weerquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die riep dat de kinderen vloeiend Amerikaans spreken.
Daarbij kun je het met goed fatsoen geen Engels noemen, idem voor Iers en Australisch.
Maar juist westerse kinderen leren de moedertaal van hun ouders in de VS niet.
En nu de massale immigratie, zoals 100-150 geleden nog wel plaatsvond, nagenoeg niet meer voorkomt, is het ook logisch dat kinderen vooral Amerikaans spreken. Ze moeten het daar redden, hebben geen enorme groep van hun eigen achterban en moeten zich dus gewoon aanpassen.
Het is voor die kinderen nauwelijks van belang om NL te kunnen spreken.
Een tweede taal is handig, en als het een taal als Spaans is dan is het idd van belang, maar Nederlands als tweede taal is nauwelijks van belang te noemen, meer dan handig is het niet, daarbij denk ik dat de dochters van Olke het Nederlands (of Fries, want de kans is groter dat ze dat thuis en bij familie spreken) prima verstaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:39 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Typische FOK! uitspraken weer
En een tweede taal beheersen is altijd van belang, heeft een zeer positief effect op de algemene ontwikkeling van een kind. Erg zonde om die kans te laten schieten.
Heb je gelezen wat ik schreef over het effect op de ontwikkeling van een kind?quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een tweede taal is handig, en als het een taal als Spaans is dan is het idd van belang, maar Nederlands als tweede taal is nauwelijks van belang te noemen, meer dan handig is het niet, daarbij denk ik dat de dochters van Olke het Nederlands (of Fries, want de kans is groter dat ze dat thuis en bij familie spreken) prima verstaan.
Ja, leuk allemaal, en mijn kind zou absoluut tweetalig opgevoed worden, maar dat anderen die keuze niet maken sta ik (zeker in de VS) niet van te kijken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Heb je gelezen wat ik schreef over het effect op de ontwikkeling van een kind?
Er zijn denk ik plenty vrouwen die een IRL little house on the prairie-ervaring wel zien zittenquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:08 schreef Leandra het volgende:
Riks in Canada is wel leuk, hij kijkt ondeugend en z'n stallen ogen zoveel prettiger dan die in Texas.
Wel jammer dat ie zo van de kerk is, maar er is vast wel een gristelijke dame die nog wat vruchtbare jaren heeft en er wel wat in ziet.
Jawel, zo streng was hij volgens mij niet, een ijsje halen leek ook standaard onderdeel van het zondag-ritueel, en grefo's geven echt geen geld uit op zondag.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er zijn denk ik plenty vrouwen die een IRL little house on the prairie-ervaring wel zien zitten.
Ik betwijfel alleen of die op zondag televisie mochten kijken. Of überhaupt televisie mogen kijken.
Ah grappig, dat had ik niet meegekregen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:03 schreef Burdie het volgende:
BZV heeft wel voor hetere vuren gestaan ook. Maar écht leuke boeren vond ik er dit keer ook niet bij zitten... wie weet vallen ze mee.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij Marc gaat uitpakken; die komt over als een soort "Robin Hood meets filmster/onderbroekenmodel meets dierenvriend" (ik zag al een boel dames op Facebook zwijmelen over "die knappe man met de kitten"), maar hij is opgegroeid in Zimbabwe (?) en zal waarschijnlijk heel andere levensvisie hebben dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. En je zit daar wel érg ver weg.
Wat natuurlijk in de basis sowieso de kracht van BZV is....quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:03 schreef Burdie het volgende:
BZV heeft wel voor hetere vuren gestaan ook. Maar écht leuke boeren vond ik er dit keer ook niet bij zitten... wie weet vallen ze mee.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij Marc gaat uitpakken; die komt over als een soort "Robin Hood meets filmster/onderbroekenmodel meets dierenvriend" (ik zag al een boel dames op Facebook zwijmelen over "die knappe man met de kitten"), maar hij is opgegroeid in Zimbabwe (?) en zal waarschijnlijk heel andere levensvisie hebben dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. En je zit daar wel érg ver weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |