Ze worden steeds gekjer bij KOM. Al die lage bedragen geven samen 15miljoen waar zi van leven en die ze te grabbel gooien het hun praktijken. Ik neem aan dat we al deze mails bewaren en gebruiken als ze een keer een misstap begaan toch?quote:Op donderdag 1 september 2016 14:54 schreef papernote het volgende:
KOM is inderdaad goed in kansloze reacties. Heb hetzelfde meegemaakt rondom de afhandeling van B&D Arnhem. Die is overigens nog steeds niet rond en vragen worden gewoon genegeerd.
Ook daarbij werd meegedeeld dat ik "maar" voor een laag bedrag meedeed en "maar" in twee projecten zat bij hun. Ik ben heel blij dat ik maar in twee projecten zit bij KOM, gezien hoe ze lopen.
Ja, ik denk dat je samenvatting juist is. Het is natuurlijk ook een hele toer om dit juist en stipt uit te voeren.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen werkt het samenvattend dus als volgt:
Melden ( potentiële) pandhouder op dag 1 bij Fiscus.
(Potentiële) pandhouder heeft van dag 1 tot dag 28 geen rechten boven fiscus.
Fiscus heeft mogelijkheid te reageren van dag 1 t/m dag 28 en alle rechten. Heeft fiscus niet gereageerd dan:
Mogelijkheid om verpanding gestand te doen van dag 29 tot dag 56
Om niet buiten de boot te vallen dient pand houder opnieuw te melden op dag 26.
Fiscus heeft op deze nieuwe melding de mogelijkheid om te reageren van dag 26 tot 54. Heeft fiscus niet gereageerd dan:
Mogelijkheid om verpanding gestand te doen van dag 54 tot dag 82
Enz.
Waarom is de overlapping van periodes nodig : Reageert de fiscus wel (bijvoorbeeld vlak voor het sluiten van de periode)dan heb je nog een aantal dagen van de vorige periode om je verpanding gestand te doen/ uit te voeren.
![]()
Als je het zo uitvoert dan zijn dus machines en inventaris veilig voor de belastingdienst lijkt mij.
Maar nu de stipte uitvoering nog door KOM, Collin en anderen die dit aanbieden/beloven aan de investeerder!
bedankt voor de verduidelijking.quote:Op donderdag 1 september 2016 20:35 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Gedeelte van de schuld aan aandeelhouders is omgezet in agio. Hoppa je schuld neem af en je ev neemt toe. (sjieke vorm van kwijtschelding)
Iets aanbieden wat je vervolgens niet kan leveren door mismanagement. Dat kan ze nog wel eens gaan opbreken.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:01 schreef Speekselklier het volgende:
5Waar het met verpanden en heel veel andere problemen omndraait is dat het platform geen belang heeft. Een bank zit met de gebakken peren als een lening mis loopt. Een platform stuurt een mail nar de investeerders en is klaar.
Het verpanden regelen is werk. Een bank heeft er 10.000den en neemt die taak serieus. Een KOM heeft erc100 maar heeft er geen last van als ze het niet doen. Althans ze denken dat. De platforms hebben algemene voorwaarden en wanen zich daarmee onschendbaar.
als die verpanding mis gaat, is het wachten totdat de eerste investeerders KoM aansprakelijk stellen. We horen daar waarschijnlijk niet snel wat van want als je dat doet kun je het beste stil houden en een schikking treffen van KoM.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Iets aanbieden wat je vervolgens niet kan leveren door mismanagement. Dat kan ze nog wel eens gaan opbreken.
Bleyenburg zit in de klankbordgroep en heeft in dit topic al om informatie gevraagd. Dus ik denk dat hij het wil gaan bespreken.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:09 schreef Speekselklier het volgende:
Je weet het, ik weet het. Maar hoe krijgen we KOM dat uitgelegd? Als ik nu hierboven weer lees hoe ze met kritiek omgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:peterverhaar twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:47:56en bij en bij @CollinCrowdfund een keukenwinkel; september begint goed reageer retweet
Dat is een van de opties. Je kunt natuurlijk ook juist wel publiciteit genereren en/of collectief proberen te opereren.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:13 schreef komrad het volgende:
[..]
als die verpanding mis gaat, is het wachten totdat de eerste investeerders KoM aansprakelijk stellen. We horen daar waarschijnlijk niet snel wat van want als je dat doet kun je het beste stil houden en een schikking treffen van KoM.
Ik denk dat de meeste van ons de bui al zagen hangen.... Mooi k-t voor AgD en al helemaal voor de investeerders in dit project (waaronder ik zelf). We wachten het nog maar even af. Iedere termijn die binnenkomt is er weer een.quote:Op vrijdag 2 september 2016 06:39 schreef djh77 het volgende:
Mogelijk slecht nieuws op komt voor project AGD en CCF:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:peterverhaar twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:47:56en bij en bij @CollinCrowdfund een keukenwinkel; september begint goed reageer retweet
Ben wel benieuwd waar Verhaar zijn info vandaan haalt. Best tricky om dit zonder onderbouwing online te kieperen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 06:39 schreef djh77 het volgende:
Mogelijk slecht nieuws op komst voor project AGD en CCF:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:peterverhaar twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:47:56en bij en bij @CollinCrowdfund een keukenwinkel; september begint goed reageer retweet
Omdat de deadline voor Peter van der Klok om zijn belofte na te komen op 1 september lag. Kennelijk heeft PV informatie dat deze deadline niet is gehaald.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar Verhaar zijn info vandaan haalt. Best tricky om dit zonder onderbouwing online te kieperen.
Deze campagne is weer verwijderd. Hij stond eerder vanmorgen ook nog op 0. Kansloos dus.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:45 schreef Benger het volgende:
Er is vanmiddag trouwens nog een nieuw project op Symbid bij gekomen: Agents of Style. Iets voor vrouwen. Ik ben geen vrouw. Vind 3 mln. waardering voor een app die nog gemaakt moet worden veel geld. Dat vinden er meer, want er is inmiddels ¤ 0,- opgehaald.
Ik kan mij geen keukenboer bij Collin herinneren. Wel een paar bij een ander hier veel genoemd platform. Zou Verhaar zich in het platform vergissen? Afijn we zullen het wel horen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 07:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste van ons de bui al zagen hangen.... Mooi k-t voor AgD en al helemaal voor de investeerders in dit project (waaronder ik zelf). We wachten het nog maar even af. Iedere termijn die binnenkomt is er weer een.
Die keuken winkel van Collin zegt mij nog even niets. Hier iemand die daar meer info over heeft?
Deze misschien?quote:Op vrijdag 2 september 2016 07:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste van ons de bui al zagen hangen.... Mooi k-t voor AgD en al helemaal voor de investeerders in dit project (waaronder ik zelf). We wachten het nog maar even af. Iedere termijn die binnenkomt is er weer een.
Die keuken winkel van Collin zegt mij nog even niets. Hier iemand die daar meer info over heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op vrijdag 2 september 2016 09:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Deze misschien?Hij had het over een winkel, ik had niet aan deze keukenaannemer gedacht. Zou kunnen dus. Website van deze keukenaannemer doet het nog wel. De tijd zal het leren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ziet eruit dat deze keukenaannemer op randje faillissement staat
[ Bericht 9% gewijzigd door Appeltje58 op 02-09-2016 10:37:00 ]
Op vrijdag 2 september 2016 10:17 schreef Appeltje58 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even in een spoiler graag voordat nieuws wekelijkheid is.
Tja, dit staat dus al publiekelijk op die website.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef djh77 het volgende:
[..]
[/spoiler]
Even in een spoiler graag voordat nieuws wekelijkheid is.
Een opmerking van een MeanRat is toch geen bron. Zal best waarheid in zitten, maar als we de investeerders zoveel mogelijk willen beschermen, gebruiken we hier de spoiler bij dit soort informatie.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:20 schreef Benger het volgende:
[..]
Tja, dit staat dus al publiekelijk op die website.
Mee eens.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Een opmerking van een MeanRat is toch geen bron. Zal best waarheid in zitten, maar als we de investeerders zoveel mogelijk willen beschermen, gebruiken we hier de spoiler bij dit soort informatie.
De tijd was kort waarin we het geleerd hebben. Dit forum is snel!quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:19 schreef djh77 het volgende:
[..]
[/spoiler]
Even in een spoiler graag voordat nieuws wekelijkheid is.
We zijn ruim een maand verder dus tijd voor een updatequote:Op woensdag 27 juli 2016 14:37 schreef komrad het volgende:
Ik ben nu ruim 5 kwartalen bezig met crowdfunden. Omdat we hier zijn om informatie te delen, heb ik een overzicht gemaakt hoe het gaat tot nu toe:
Geld voor elkaar:
18 projecten
Gemiddelde looptijd: 57 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 47,33 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 19,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 15
Min-max looptijd: 30 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,5% / 7,25%
Defaults: 0
Kapitaal op Maat:
6 projecten
Gemiddelde looptijd: 48 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 39,83 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 19,2%
Min-max betaalde termijnen: 6 - 11
Min-max looptijd: 36 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,33%
Investormatch:
8 projecten
Gemiddelde looptijd: 43,5 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 39,87 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 10,6%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 9
Min-max looptijd: 36 - 48
Gemiddeld rentepercentage: 8,25%
Verhouding ontvangen rente / grootste openstaande hoofdsom : 91,6%
Verhouding ontvangen rente / gemiddelde openstaande hoofdsom : 152,6%
Behalve de platforms hierboven zit ik voor kleine bedragen in Lendahand en een paar Oost- Europese platforms
Ik vind het op zich wel interessant, maar het hoeft van mij niet elke maand.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:44 schreef komrad het volgende:
[..]
Vinden jullie dit interessante informatie of helemaal niet? Kan dit regelmatig posten maar alleen als het op prijs gesteld wordt.
Ik kan gelukkig toch nog mee dansen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:39 schreef djh77 het volgende:
GvE site is helemaal van slag van de Gymjuf
Prima info over CFportefeuille opbouw van anderen, dank daarvoor.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:44 schreef komrad het volgende:
Vinden jullie dit interessante informatie of helemaal niet? Kan dit regelmatig posten maar alleen als het op prijs gesteld wordt.
eens per kwartaal lijkt me een mooie frequentie. Als er tips zijn over de opbouw van de portefeuille hoor ik dat ook graag van julliequote:Op vrijdag 2 september 2016 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
[..]
Prima info over CFportefeuille opbouw van anderen, dank daarvoor.
Eens per kwartaal vind ik ok.
En ben ook wel bereid om een eigen overzicht te posten als daar behoefte aan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |