nee. Waarom zou je banden oproken als je toch achteraan moet starten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:36 schreef opgebaarde het volgende:
Is het niet gek dat Hamilton de kwalificatie helemaal niet lopen?
Met zo een gridstraf zit er toch geen voordeel aan om die te rijden? Dan loop je alleen maar je materiaal te slijten...quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:36 schreef opgebaarde het volgende:
Is het niet gek dat Hamilton de kwalificatie helemaal niet lopen?
je houdt toch sowieso een setje hard over?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee. Waarom zou je banden oproken als je toch achteraan moet starten?
Wanneer staat ie online denk je?quote:
Ja, maar dan moet je wel starten op de banden die je in Q2 hebt gebruikt, en dat kost net dat extra slijtage die je niet wil. + Nu mag hij morgen nog kiezen op welke banden hij wil starten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je houdt toch sowieso een setje hard over?
ah offcourse, thanksquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:52 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel starten op de banden die je in Q2 hebt gebruikt, en dat kost net dat extra slijtage die je niet wil. + Nu mag hij morgen nog kiezen op welke banden hij wil starten.
Ach, er is nog best een grote kans dat iedereen gewoon op wets of intermediates start.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef franklop het volgende:
Meh zit me toch niet lekker dat Max op SS start...
Max pakt met zn SS Rosberg in de eerste bocht. Daarna die ss 4-5 rondjes houden en dan 2 stints op softsquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef franklop het volgende:
Meh zit me toch niet lekker dat Max op SS start...
Als de baan niet inmiddels is opgedroogdquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:30 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ach, er is nog best een grote kans dat iedereen gewoon op wets of intermediates start.
Gewoon een keer wat proberen. Werkt het dan strijdt hij misschien weer om de zege en anders verliest hij wat, ach, jammer im dat geval... Altijd maar volgen en zelfde strategien kiezen is ook niks.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef franklop het volgende:
Meh zit me toch niet lekker dat Max op SS start...
met het geweldige commentaar van Stefaan Lammens die het over Mark Wehrlein en Magnus Ericsson heeftquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber die een hekel heeft aan streams, maar er normaal toch naar kijkt:
morgen is de race ook live te zien op de Belgische zender Eén
Regen in lap 3 terwijl hij voor de rest uit rijdt op z'n SS en hij is opeens briljant.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef franklop het volgende:
Meh zit me toch niet lekker dat Max op SS start...
Pouhon en Busstop voorzie ik daarbij als grootste kanshebbers. Canamasas en De Jong hebben geen plekken nodig, die vliegen er gewoon overal vanafquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de baan niet inmiddels is opgedroogd
Wat zijn plekken waar de GP3/GP2-wagens er snel afvliegen in de regen?
bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber die een hekel heeft aan streams, maar er normaal toch naar kijkt:
morgen is de race ook live te zien op de Belgische zender Eén
Oh leuk, dat zijn de twee kanshebbers voor morgen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Pouhon en Busstop voorzie ik daarbij als grootste kanshebbers. Canamasas en De Jong hebben geen plekken nodig, die vliegen er gewoon overal vanaf
Red Bull heeft nu niet echt de reputatie altijd een feilloze strategie te kiezen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Tja, heeft max zelf voor gekozen met z'n engineers. Ik denk dat die er beter kijk op hebben dan wij.
Dat is geen gegeven, als Max veel eerder naar binnen moet, en het gaat pas regenen na zijn stop, maar voor de rest op soft voor de eerste stop moet dan is hij flink in het nadeel door een extra stop die hij moet maken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:07 schreef Sunri5e het volgende:
Tja Max op de SS. Ik ben benieuwd. Hopen dat het gaat regenen dan is hij in het voordeel.
Goeie vraag, we zijn nog flink bezig met Gamescom te verwerken. Dat is maar goed ook, want ik heb nog niet genoeg kunnen spelenquote:
Ik had gelezen dat daar nu sensoren zitten waardoor dat niet meer kan. Je zult dan niet meer over die curbs mogen. Mede daardoor is die move van Max vorig jaar een klassieker. Zullen we niet meer zien.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:51 schreef aapnoodmies het volgende:
hopelijk weer inhaalmanourvres binnenkantje en buitenkant blanchimont.
Max verzint wel weer nieuwe klassiekersquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat daar nu sensoren zitten waardoor dat niet meer kan. Je zult dan niet meer over die curbs mogen. Mede daardoor is die move van Max vorig jaar een klassieker. Zullen we niet meer zien.
Buitenom in Pouhonquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Max verzint wel weer nieuwe klassiekers
zolang die niet met 4 wielen buiten de baan gaat is er geen probleem.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat daar nu sensoren zitten waardoor dat niet meer kan. Je zult dan niet meer over die curbs mogen. Mede daardoor is die move van Max vorig jaar een klassieker. Zullen we niet meer zien.
ligt er aan welke zender je kijkt RTL is 14UUR ZIGGO is 10 min later :-)quote:
En er zijn een hoop analytici die niet denken dat het de beste strategie is. Maar goed, we wachten af morgenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Tja, heeft max zelf voor gekozen met z'n engineers. Ik denk dat die er beter kijk op hebben dan wij.
Ik denk 3, outlap, snelle ronde, inlap, maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:24 schreef Gezicht het volgende:
Hoeveel laps zitten er eigenlijk al op die Supersofts waar 'ie mee begint?
Dan zou hij er in principe toch nog wel flink wat laps mee kunnen rijden, al helemaal als de baantemperatuur morgen iets lager is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk 3, outlap, snelle ronde, inlap, maar zeker weten doe ik dat niet.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:29 schreef heywoodu het volgende:
Wat zijn de weersverwachtingen morgen?
Dat dusquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:29 schreef heywoodu het volgende: Is nogal onduidelijk met al die wisselende voorspellingen
De rest van het veld moet ook ooit naar binnen. Dan rijdt Max weer vooraanquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:20 schreef Geralt het volgende:
Jamaar dan rijdt ie zn banden in een paar rondjes aan gort en komt ie terug op vers rubber ergens ver achteraan.
Nee, als je veel vroeger dan de rest naar binnen moet, kom je in het verkeer terecht. Dat kost tijd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
De rest van het veld moet ook ooit naar binnen. Dan rijdt Max weer vooraan
3 nieuwe auto'squote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
HAM heeft al 1 plek te pakken. ALO pakt 60 plaatsen straf.
Ja jongen, misschien is er ergens een algemene tendens of weet ik hetquote:
Bij Alonso zijn alle elementen dit weekend dubbel vervangen. Van de eerste serie viel alles binnen de regels, maar bij de tweede serie was het een zesde van:quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:50 schreef komrad het volgende:
[..]
3 nieuwe auto's
wat heeft hij allemaal wel niet vervangen?
je overdrijft. hij heeft 35 plaatsen penalty gekregen
De vorige keer werkte deze strategie ook niet zo goed (Starten op SS).. Benieuwd waarom hij deze keer bewust voor deze strategie heeft gekozen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, als je veel vroeger dan de rest naar binnen moet, kom je in het verkeer terecht. Dat kost tijd.
ik ging uit van de tweet van Benson, die 60 zeiquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:50 schreef komrad het volgende:
[..]
3 nieuwe auto's
wat heeft hij allemaal wel niet vervangen?
je overdrijft. hij heeft 35 plaatsen penalty gekregen
Midden Limburg begint ook aardig te keer te gaan qua onweer en allesquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:34 schreef Gezicht het volgende:
Er komt hier in zuid Limburg een fikse storm aanrollen, hoop voor alle campinggangers dat ze hun tentje goed hebben vastgezet.
Ik zeg doen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:49 schreef Anton91 het volgende:
Zit eraan te denken om in Monza te gaan... kaarten (staanplaatsen) zijn 100 euro of zo
Met de auto ben ik vanaf de plaats waar ik dan ben 2,5 uur onderweg![]()
Maar twijfel nog een beetje...
Na de kwalificatie moesten er nogmaals onderdelen vervangen worden, waardoor hij op 60 plaatsen gridstraf komt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij Alonso zijn alle elementen dit weekend dubbel vervangen. Van de eerste serie viel alles binnen de regels, maar bij de tweede serie was het een zesde van:
- Verbrandigsmotor
- Turbo
- MGU-H
- MGU-K
- Energy Storage
- Control Electronics
Dat levert 35 plaatsen gridstraf op
Wel in de vertequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:36 schreef Geralt het volgende:
https://www.lightningmaps.org/#m=sat;r=0;t=3;s=0;o=0;b=;n=0;y=50.7991;x=5.6798;z=9;d=2;dl=2;dc=0;
In Spa geen onweer in elk geval
Die 60 plaatsen moeten ze wel verdelen over de resterende races....quote:Op zondag 28 augustus 2016 00:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Na de kwalificatie moesten er nogmaals onderdelen vervangen worden, waardoor hij op 60 plaatsen gridstraf komt.
http://www.motorsport.com(...)ying-mistake-810670/
Dat is juist afgeschaft, anders stond McLaren nu nog achteraan van door de penalties van vorig jaar.quote:Op zondag 28 augustus 2016 06:45 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die 60 plaatsen moeten ze wel verdelen over de resterende races....
Anders is het eigenlijk een kul regel.
Ja jammer wel. Dit gaat nergens over natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is juist afgeschaft, anders stond McLaren nu nog achteraan van door de penalties van vorig jaar.
Dan pakken ze ook niet zoveel plekken natuurlijk. Nu nemen ze extra straf omdat het toch niks uitmaaktquote:Op zondag 28 augustus 2016 06:45 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die 60 plaatsen moeten ze wel verdelen over de resterende races....
Anders is het eigenlijk een kul regel.
Mazen in de wet he. Soms vraag je je af of die knakers daar simpelweg niet nadenken. Dit soort trucs waren gewoon te voorzien.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja jammer wel. Dit gaat nergens over natuurlijk.
60 plaatsen grid straf. Waar je maar 1 keer last van hebt.
Ja, volgens mij moet je er zelfs mee de pits uitrijden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mazen in de wet he. Soms vraag je je af of die knakers daar simpelweg niet nadenken. Dit soort trucs waren gewoon te voorzien.
Ik vraag me alleen nog af of dubbele onderdelen ook 2x echt gemonteerd moeten worden. Dus bv 2x een andere motor of versnellingsbak erin.
Waarom? Als je gewoon zegt tegen de FIA dat je bv 2x een versnellingsbakwissel wilt doen om zo beter te zitten voor de resterende races, waarom moet die dan daadwerkelijk 2x gemonteerd worden? Als je zegt deze bak en die bak gaan we inzetten en nemen de extra straffen. Hoezo moet dan 2x gemonteerd worden? Daar moet dan bij elk team iemand van de FIA op letten dat het allemaal gebeurd. Gewoon 1x vervangen en de straffen uitdelen voor de overige keer is toch precies hetzelfde, behalve dan dat de monteurs niet met extra werk opgezadeld worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, volgens mij moet je er zelfs mee de pits uitrijden.
Ik vind dat ook erg bizar idd dat het verder totaal geen consequenties heeft.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:02 schreef XL het volgende:
[..]
Dan pakken ze ook niet zoveel plekken natuurlijk. Nu nemen ze extra straf omdat het toch niks uitmaakt
Fixed, geen dankquote:
Dus dan melden we nu voor de resterende races 10 motoren, 10 transmissies en van elk ander mogelijk onderdeel evenveel stuks aan als er nog races te rijden zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom? Als je gewoon zegt tegen de FIA dat je bv 2x een versnellingsbakwissel wilt doen om zo beter te zitten voor de resterende races, waarom moet die dan daadwerkelijk 2x gemonteerd worden? Als je zegt deze bak en die bak gaan we inzetten en nemen de extra straffen. Hoezo moet dan 2x gemonteerd worden? Daar moet dan bij elk team iemand van de FIA op letten dat het allemaal gebeurd. Gewoon 1x vervangen en de straffen uitdelen voor de overige keer is toch precies hetzelfde, behalve dan dat de monteurs niet met extra werk opgezadeld worden.
Ik snap het niet.
Vorig jaar hoefde je die ook niet mee te nemen naar de volgende race. Kreeg je tijdstraf voor in de race variërend van 5 sec tot een stop & go.quote:Op zondag 28 augustus 2016 07:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is juist afgeschaft, anders stond McLaren nu nog achteraan van door de penalties van vorig jaar.
Daarvoor is de F1 veel te duur geworden. Kun je de kleine teams meteen opdoeken en rijden we GP's met 8 a 10 auto's.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:11 schreef Dennism het volgende:
De grootste farce is natuurlijk dit hele systeem, gewoon weer terug naar ongelimiteerde aantallen motoren / componenten, kan gelijk het spektakel weer omhoog. kwalificatie motoren terug die gebouwd worden om het een rondje of 12 uit te houden. Ongelimiteerde (motor) ontwikkeling en testen terug
De tijd dat Ferrari op de vrijdag tijdens het Monaco GP weekend nog even een 50KM shakedown test ging doen op Mugello of Fioriano gewoon omdat het kon.
Uiteraard, maar het was wel een mooie tijdquote:Op zondag 28 augustus 2016 10:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor is de F1 veel te duur geworden. Kun je de kleine teams meteen opdoeken en rijden we GP's met 8 a 10 auto's.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:23 schreef Abed het volgende:
Die lange files richting Spa hebben ook wel iets moois, zolang je er niet in staat natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |