Prima voorstel. Geen knoflooklanden erbij en een paar zijn goed innovatief bezig. Wannabe topclubs zoals Twente worden in toom gehouden.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:34 schreef hhh38 het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)tic-league~a2633c10/
Interessante reactie op een mogelijke Super League.
Natuurlijk wel een héél zelf serving voorstel van de Angelsaksen. 'Laat die heikneuters maar klein denken', hoor je hen zeggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:48 schreef Solstice1 het volgende:
Voel meer voor wat die Engelsen zeiden. Europa League voor de financieel minder sterke broeders. Of laat de grote clubs maar een Super League beginnen, dan zijn wij er vanaf en worden de Europa Cups weer competitief.
Het draait alleen maar om het grote en makkelijke geld. Maar ze beseffen niet dat ze de kleintjes ook nodig hebben. Zou de BPL net zo spannend zijn als de overige 14/16 clubs nog maar een kwart van de begroting zouden hebben dan nu?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een héél zelf serving voorstel van de Angelsaksen. 'Laat die heikneuters maar klein denken', hoor je hen zeggen.
Net alsof het mogelijk is om groot te denken voor de kleintjes. Al haal je een 10 miljoen extra binnen met zo'n atlantic league dan zet dat nog geen enkele zoden aan de dijk. En ik betwijfel zelfs of je dat al gaat halen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een héél zelf serving voorstel van de Angelsaksen. 'Laat die heikneuters maar klein denken', hoor je hen zeggen.
Je geeft het antwoord al: de EPL kleintjes vervullen de rol met verve. Hebben ze anderen niet voor nodig.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het draait alleen maar om het grote en makkelijke geld. Maar ze beseffen niet dat ze de kleintjes ook nodig hebben. Zou de BPL net zo spannend zijn als de overige 14/16 clubs nog maar een kwart van de begroting zouden hebben dan nu?
In een super league zullen geen kleine clubs mee doen. Ik betwijfel of Europa zit te wachten op jaarlijks dezelfde wedstrijden. Wat we nu al gaan zien vanaf de knock-out fase in de CL.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord al: de EPL kleintjes vervullen de rol met verve. Hebben ze anderen niet voor nodig.
Op termijn lijkt me +50 miljoen prima mogelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:30 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Net alsof het mogelijk is om groot te denken voor de kleintjes. Al haal je een 10 miljoen extra binnen met zo'n atlantic league dan zet dat nog geen enkele zoden aan de dijk. En ik betwijfel zelfs of je dat al gaat halen.
De massa zal vast nog wel naar die potjes gaan kijken. Dat doen ze ook nog met de CL.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In een super league zullen geen kleine clubs mee doen. Ik betwijfel of Europa zit te wachten op jaarlijks dezelfde wedstrijden. Wat we nu al gaan zien vanaf de knock-out fase in de CL.
Gebaseerd op wat lijkt je die +50 miljoen wel mogelijk?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op termijn lijkt me +50 miljoen prima mogelijk.
De competitie aangaan met United, Bayern en Real Madrid is natuurlijk onmogelijk. Je moet een niveau lager denken: de subtoppers (behalve die uit de PL), de Portugese topclubs en ploegen als Zenit.
Ik twijfel daar dus serieus aan.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De massa zal vast nog wel naar die potjes gaan kijken. Dat doen ze ook nog met de CL.
Ik zelf zou liever naar die Atlantic League kijken, maar ik ken ook wel wat mensen die qua voetbal alleen CL en eindtoernooien kijken. Die zouden een Super League wel prima vinden.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik twijfel daar dus serieus aan.
Uiteraard zullen er mensen naar kijken. Ik vraag me alleen af of het ten opzichte van de huidige CL meer kijkers zou trekken. Aangezien er nu nog een aantal clubs uit B-landen/C-landen meedoen in de groepsfase waar stiekem toch veel kijkers zitten die dan straks zeer waarschijnlijk niet allemaal meer gaan kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zelf zou liever naar die Atlantic League kijken, maar ik ken ook wel wat mensen die qua voetbal alleen CL en eindtoernooien kijken. Die zouden een Super League wel prima vinden.
Ik hoop maar dat het kapot klapt allemaal met die veel te grote clubs die alles voor zichzelf willen hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Uiteraard zullen er mensen naar kijken. Ik vraag me alleen af of het ten opzichte van de huidige CL meer kijkers zou trekken. Aangezien er nu nog een aantal clubs uit B-landen/C-landen meedoen in de groepsfase waar stiekem toch veel kijkers zitten die dan straks zeer waarschijnlijk niet allemaal meer gaan kijken.
Liefst vandaag nog. Maar eigenlijk snap ik niet waarom ik het voetbal nog zo intens volg. De eredivisie is belabberd slecht. De CL geeft voor mij niet de spanning (buiten vorig seizoen) die het 10 jaar geleden gaf. Nederlands elftal is echt onthutsend. Voetballers die alleen maar aan geld denken. Grote clubs die nog meer voor zichzelf willen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat het kapot klapt allemaal met die veel te grote clubs die alles voor zichzelf willen hebben.
De eredivisie vind ik nog best vermakelijk, ondanks dat het qua niveau zich natuurlijk niet kan meten met de top van Europa. Toch zijn er elk jaar wel weer een aantal ploegen die aanvallend, leuk voetbal spelen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Liefst vandaag nog. Maar eigenlijk snap ik niet waarom ik het voetbal nog zo intens volg. De eredivisie is belabberd slecht. De CL geeft voor mij niet de spanning (buiten vorig seizoen) die het 10 jaar geleden gaf. Nederlands elftal is echt onthutsend. Voetballers die alleen maar aan geld denken. Grote clubs die nog meer voor zichzelf willen.
Vermakelijk inderdaad. Maar vandaag de dag wordt er op weinig velden nog echt goed voetbal gespeeld. En dat geldt niet alleen voor de Nederlandse velden.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:36 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
De eredivisie vind ik nog best vermakelijk, ondanks dat het qua niveau zich natuurlijk niet kan meten met de top van Europa. Toch zijn er elk jaar wel weer een aantal ploegen die aanvallend, leuk voetbal spelen.
Het is wel heel erg met de roze bril kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vermakelijk inderdaad. Maar vandaag de dag wordt er op weinig velden nog echt goed voetbal gespeeld. En dat geldt niet alleen voor de Nederlandse velden.
Dat geldt lang niet voor elke club.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is wel heel erg met de roze bril kijken.
- Doelloos balbezit
- Keeper en verdedigers met meeste balcontacten
enz.
De clubs met dertien in een dozijn huurlingen van Chelsea en ManCity zeker. Waar het publiek zich amper mee kan identificeren.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:48 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat geldt lang niet voor elke club.
Natuurlijk zijn er synergie effecten. Net zoals bij de Premier League gebeurde. Daardoor wist men meer uit de binnenlandse markt te halen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op termijn lijkt me +50 miljoen prima mogelijk.
De competitie aangaan met United, Bayern en Real Madrid is natuurlijk onmogelijk. Je moet een niveau lager denken: de subtoppers (behalve die uit de PL), de Portugese topclubs en ploegen als Zenit.
Tja het blijft een leuk spelletje hè.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Liefst vandaag nog. Maar eigenlijk snap ik niet waarom ik het voetbal nog zo intens volg. De eredivisie is belabberd slecht. De CL geeft voor mij niet de spanning (buiten vorig seizoen) die het 10 jaar geleden gaf. Nederlands elftal is echt onthutsend. Voetballers die alleen maar aan geld denken. Grote clubs die nog meer voor zichzelf willen.
Als wij nog een club hadden die mee deed in de kwart finales en halve finales, dan zouden wij net zo verknocht aan de CL zijn geweest als Portugal. Zo werkt het natuurlijk ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tja het blijft een leuk spelletje hè.
Vergeet niet dat de PL al jarenlang de sterkste competitie is, tel daarbij de vermogende eigenaren en lucratieve tv-deals bij op en je hebt een competitie waar je u tegen zegt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zou goed zijn als de Atlantic League er snel komt. Het succes van de Premier League overtrof ook elke verwachting.
Precies de reden waarom ik denk dat een Super League niet goed uit gaat pakken voor de grote clubs.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als wij nog een club hadden die mee deed in de kwart finales en halve finales, dan zouden wij net zo verknocht aan de CL zijn geweest als Portugal. Zo werkt het natuurlijk ook.
Toen de PL werd opgericht was dat absoluut niet zo. Ze kwamen net uit een vijfjarige verbanning. Keken even goed in de spiegel en zie daar....quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de PL al jarenlang de sterkste competitie is
Ja maar die komen daar ook niet heel vaak in (de halve finale dan). De kwartfinale halen ze soms wel nog met een gelukje maar dan worden ze ook afgeslacht (herinner me Porto nog tegen Bayern paar jaar terug)quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als wij nog een club hadden die mee deed in de kwart finales en halve finales, dan zouden wij net zo verknocht aan de CL zijn geweest als Portugal. Zo werkt het natuurlijk ook.
De vijf grote landen zijn verantwoordelijk voor 90% van de opbrengsten in de UEFA.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik denk dat een Super League niet goed uit gaat pakken voor de grote clubs.
Heb je daar concrete cijfers van, want dat zou me namelijk heel erg verbazen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De vijf grote landen zijn verantwoordelijk voor 90% van de opbrengsten in de UEFA.
Vorig jaar was heel close. Ze waren heel dichtbij de halve finale. Boden Bayern goed partij mét vrij redelijk voetbal. Kijk eens wat het buitenland van ons voetbal vind, hoe PSV speelt. Niet te vergelijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar die komen daar ook niet heel vaak in (de halve finale dan). De kwartfinale halen ze soms wel nog met een gelukje maar dan worden ze ook afgeslacht (herinner me Porto nog tegen Bayern paar jaar terug)
Nee hoor, PSV haalde de halve finale CL in 2005quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vorig jaar was heel close. Ze waren heel dichtbij de halve finale. Boden Bayern goed partij mét vrij redelijk voetbal. Kijk eens wat het buitenland van ons voetbal vind, hoe PSV speelt. Niet te vergelijken.
Laatste Nederlandse kwartfinale is van 2003.
Owja, sorry. Was dat vergeten ja. Iig hebben sindsdien veel meer Portugese clubs de kwartfinales gehaald, plus een aantal Europa League finales en halve finales terwijl Nederland sinds 2005 op nul staat als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee hoor, PSV haalde de halve finale CL in 2005
De laatste kwartfinale in Europees verband was voor Ajax in 2003 ja.
Ik zal even kijken.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je daar concrete cijfers van, want dat zou me namelijk heel erg verbazen.
Dat de Portugezen het beter doen klopt wel ja, maar dat lag er ook aan dat ze vaak gebruik maakte van third-party agreements, het voordeel van het klimaat met alle Zuid-Amerikanen en de tv-gelden zullen wel anders verdeeld zijn. Want als je naar die competitie kijkt is het buiten die top-3 echt helemaal niks qua clubs. Allemaal niveautje Excelsior als je kijkt naar die stadions.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Owja, sorry. Was dat vergeten ja. Iig hebben sindsdien veel meer Portugese clubs de kwartfinales gehaald, plus een aantal Europa League finales en halve finales terwijl Nederland sinds 2005 op nul staat als ik me niet vergis.
TPO is nu bijna drie jaar verboden. Bovendien deed Nederland er ook vrolijk aan mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat de Portugezen het beter doen klopt wel ja, maar dat lag er ook aan dat ze vaak gebruik maakte van third-party agreements, het voordeel van het klimaat met alle Zuid-Amerikanen en de tv-gelden zullen wel anders verdeeld zijn. Want als je naar die competitie kijkt is het buiten die top-3 echt helemaal niks qua clubs. Allemaal niveautje Excelsior als je kijkt naar die stadions.
Was het maar waarquote:Cocu's teams place a lot of importance on building from the back of midfield. He isn't the kind of manager to place a 'passer' at the heart of defence but instead chooses to play three dynamic midfielders in the centre of the park. They attack, they defend, and they do it together. It's isn't as vulgar as it sounds but its effective in getting you three points. Especially in the Netherlands.
Wie draagt er wel wat aan bij dan? Wat was er gebeurd als Ajax en PSV geen CL hadden gehaald of door de gemeente gered waren?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
TPO is nu bijna drie jaar verboden. Bovendien deed Nederland er ook vrolijk aan mee.
Het feit dat subtoppers zoals Vitesse, AZ en Twente zich aardig vertild hebben de afgelopen 10-15 jaar - en zeer weinig hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van talent en het Nederlandse voetbal - is voor mij ook een solide argument om daar niet al te veel rekening mee te houden. Misschien stoppen ze dan wel met gekke dingen doen wanneer de Grote Drie eruit stappen.
Uit de Engelse vertaling van het oorspronkelijke artikel:quote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:04 schreef Solstice1 het volgende:
Heb nog geen antwoord of het nou een competitie wordt naast de Eredivisie, of in plaats van?
Wat overigens nog steeds kan betekenen dat het een soort bekercompetitie zou zijn waar clubs aan meedoen in plaats van de KNVB beker.quote:The clubs participating in the tournament will not participate in their national tournaments.
Ik zie dat eerlijk gezegd wel zitten. Als ze dan in de Eredivisie het aantal clubs met 2 verlagen. Die KNVB beker is momenteel toch om te huilen en van geen enkele toegevoegde waarde (voor de meeste clubs).quote:Op donderdag 13 oktober 2016 17:24 schreef hhh38 het volgende:
Wat overigens nog steeds kan betekenen dat het een soort bekercompetitie zou zijn waar clubs aan meedoen in plaats van de KNVB beker.
Dan zie ik het praktisch nut niet zo. Zie dat niet echt geld in het laatje brengen ofzo.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 17:24 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Uit de Engelse vertaling van het oorspronkelijke artikel:
[..]
Wat overigens nog steeds kan betekenen dat het een soort bekercompetitie zou zijn waar clubs aan meedoen in plaats van de KNVB beker.
De bovengenoemde clubs hebben maar zeer weinig materiaal aangeleverd voor het Nederlands elftal en het Nederlandse voetbal. Jeugdopleiding is m.u.v. AZ een stiefkindje. Dat is wat ik bedoelde met bovenstaande post.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:05 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wie draagt er wel wat aan bij dan?
Ah. Nederlands elftal boeit me niet zo. Het Nederlandse voetbal, sja. Vitesse heeft eigenlijk best wat spelers afgeleverd aan de Eredivisie. Berghuis, Promes, John, Bijen, v.d. Lely, Ter Avest, Marsman, Brama en een zooi andere spelers komen uit de Twentse jeugd. Het is allemaal niet top qua niveau, maar er worden wel spelers geleverd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De bovengenoemde clubs hebben maar zeer weinig materiaal aangeleverd voor het Nederlands elftal en het Nederlandse voetbal. Jeugdopleiding is m.u.v. AZ een stiefkindje. Dat is wat ik bedoelde met bovenstaande post.
Dat is een groot verschil met Duitsland. Daar heeft het nationale elftal altijd boven de clubs gestaan. Op Bayern na misschien, sinds Hoeness daar zat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:22 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ah. Nederlands elftal boeit me niet zo.
Vind het op zich best leuk om te volgen af en toe hoor, daar niet van. En vind het al helemaal leuk om na te denken over hoe bijvoorbeeld de opleidingen beter zouden kunnen. Maar dat Nederland er niet bij is op een EK, daar lig ik totaal niet wakker van.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is een groot verschil met Duitsland. Daar heeft het nationale elftal altijd boven de clubs gestaan. Op Bayern na misschien, sinds Hoeness daar zat.
Dat is slecht voor de uitstraling van het voetbal en het land. Ik snap dat men emotioneel er niet zoveel mee heeft, maar rationeel liggen de zaken m.i. duidelijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:44 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Maar dat Nederland er niet bij is op een EK, daar lig ik totaal niet wakker van.
Die uitstraling kan me eigenlijk ook wel gestolen worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is slecht voor de uitstraling van het voetbal en het land. Ik snap dat men emotioneel er niet zoveel mee heeft, maar rationeel liggen de zaken m.i. duidelijk.
Voetbal kan inspirerend werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |