abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165929885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tja het blijft een leuk spelletje hè.
Als wij nog een club hadden die mee deed in de kwart finales en halve finales, dan zouden wij net zo verknocht aan de CL zijn geweest als Portugal. Zo werkt het natuurlijk ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165929890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:51 schreef Klopkoek het volgende:
Zou goed zijn als de Atlantic League er snel komt. Het succes van de Premier League overtrof ook elke verwachting.
Vergeet niet dat de PL al jarenlang de sterkste competitie is, tel daarbij de vermogende eigenaren en lucratieve tv-deals bij op en je hebt een competitie waar je u tegen zegt.
Qua naam dan, want er wordt in Engeland vaak heel slecht of weinig attractief gevoetbald.

Het huidige voetbal is gewoon veranderd in een gedrocht en daar gaat een Atlantic League niet zomaar verandering in brengen.
pi_165929910
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als wij nog een club hadden die mee deed in de kwart finales en halve finales, dan zouden wij net zo verknocht aan de CL zijn geweest als Portugal. Zo werkt het natuurlijk ook.
Precies de reden waarom ik denk dat een Super League niet goed uit gaat pakken voor de grote clubs.
pi_165929927
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de PL al jarenlang de sterkste competitie is
Toen de PL werd opgericht was dat absoluut niet zo. Ze kwamen net uit een vijfjarige verbanning. Keken even goed in de spiegel en zie daar....

https://www.researchgate.(...)ng_in_a_Super_League
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165929939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja maar die komen daar ook niet heel vaak in (de halve finale dan). De kwartfinale halen ze soms wel nog met een gelukje maar dan worden ze ook afgeslacht (herinner me Porto nog tegen Bayern paar jaar terug)
Oh.
pi_165929940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Precies de reden waarom ik denk dat een Super League niet goed uit gaat pakken voor de grote clubs.
De vijf grote landen zijn verantwoordelijk voor 90% van de opbrengsten in de UEFA.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165929996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De vijf grote landen zijn verantwoordelijk voor 90% van de opbrengsten in de UEFA.
Heb je daar concrete cijfers van, want dat zou me namelijk heel erg verbazen.
pi_165930015
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar die komen daar ook niet heel vaak in (de halve finale dan). De kwartfinale halen ze soms wel nog met een gelukje maar dan worden ze ook afgeslacht (herinner me Porto nog tegen Bayern paar jaar terug)
Vorig jaar was heel close. Ze waren heel dichtbij de halve finale. Boden Bayern goed partij mét vrij redelijk voetbal. Kijk eens wat het buitenland van ons voetbal vind, hoe PSV speelt. Niet te vergelijken.

Laatste Nederlandse kwartfinale is van 2003.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165930070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vorig jaar was heel close. Ze waren heel dichtbij de halve finale. Boden Bayern goed partij mét vrij redelijk voetbal. Kijk eens wat het buitenland van ons voetbal vind, hoe PSV speelt. Niet te vergelijken.

Laatste Nederlandse kwartfinale is van 2003.
Nee hoor, PSV haalde de halve finale CL in 2005 :P

De laatste kwartfinale in Europees verband was voor Ajax in 2003 ja.
Oh.
pi_165930242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee hoor, PSV haalde de halve finale CL in 2005 :P

De laatste kwartfinale in Europees verband was voor Ajax in 2003 ja.
Owja, sorry. Was dat vergeten ja. Iig hebben sindsdien veel meer Portugese clubs de kwartfinales gehaald, plus een aantal Europa League finales en halve finales terwijl Nederland sinds 2005 op nul staat als ik me niet vergis.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165930270
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Heb je daar concrete cijfers van, want dat zou me namelijk heel erg verbazen.
Ik zal even kijken.

Dit is iig wat er weer terug wordt betaald, volgens Financial Times:

Dat is inclusief solidariteitsheffingen e.d. Wat deze top vijf landen aan de UEFA bijdragen (aan o.a. televisiegelden) is meer dan ze ontvangen.

Natuurlijk werkt het systeem wel dusdanig in hun voordeel dat ze vrij eenvoudig deze positie kunnen behouden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165930321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Owja, sorry. Was dat vergeten ja. Iig hebben sindsdien veel meer Portugese clubs de kwartfinales gehaald, plus een aantal Europa League finales en halve finales terwijl Nederland sinds 2005 op nul staat als ik me niet vergis.
Dat de Portugezen het beter doen klopt wel ja, maar dat lag er ook aan dat ze vaak gebruik maakte van third-party agreements, het voordeel van het klimaat met alle Zuid-Amerikanen en de tv-gelden zullen wel anders verdeeld zijn. Want als je naar die competitie kijkt is het buiten die top-3 echt helemaal niks qua clubs. Allemaal niveautje Excelsior als je kijkt naar die stadions.
Oh.
pi_165930472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat de Portugezen het beter doen klopt wel ja, maar dat lag er ook aan dat ze vaak gebruik maakte van third-party agreements, het voordeel van het klimaat met alle Zuid-Amerikanen en de tv-gelden zullen wel anders verdeeld zijn. Want als je naar die competitie kijkt is het buiten die top-3 echt helemaal niks qua clubs. Allemaal niveautje Excelsior als je kijkt naar die stadions.
TPO is nu bijna drie jaar verboden. Bovendien deed Nederland er ook vrolijk aan mee.

Het feit dat subtoppers zoals Vitesse, AZ en Twente zich aardig vertild hebben de afgelopen 10-15 jaar - en zeer weinig hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van talent en het Nederlandse voetbal - is voor mij ook een solide argument om daar niet al te veel rekening mee te houden. Misschien stoppen ze dan wel met gekke dingen doen wanneer de Grote Drie eruit stappen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165931029
Cocu speelt net zoals Guardiola? Uhhh nee.

http://www.sportskeeda.co(...)-pep-guardiola-aside

quote:
Cocu's teams place a lot of importance on building from the back of midfield. He isn't the kind of manager to place a 'passer' at the heart of defence but instead chooses to play three dynamic midfielders in the centre of the park. They attack, they defend, and they do it together. It's isn't as vulgar as it sounds but its effective in getting you three points. Especially in the Netherlands.
Was het maar waar ;(
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165932512
Heb nog geen antwoord of het nou een competitie wordt naast de Eredivisie, of in plaats van?
pi_165932537
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

TPO is nu bijna drie jaar verboden. Bovendien deed Nederland er ook vrolijk aan mee.

Het feit dat subtoppers zoals Vitesse, AZ en Twente zich aardig vertild hebben de afgelopen 10-15 jaar - en zeer weinig hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van talent en het Nederlandse voetbal - is voor mij ook een solide argument om daar niet al te veel rekening mee te houden. Misschien stoppen ze dan wel met gekke dingen doen wanneer de Grote Drie eruit stappen.
Wie draagt er wel wat aan bij dan? Wat was er gebeurd als Ajax en PSV geen CL hadden gehaald of door de gemeente gered waren?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:24:57 #292
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165934153
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:04 schreef Solstice1 het volgende:
Heb nog geen antwoord of het nou een competitie wordt naast de Eredivisie, of in plaats van?
Uit de Engelse vertaling van het oorspronkelijke artikel:
quote:
The clubs participating in the tournament will not participate in their national tournaments.
Wat overigens nog steeds kan betekenen dat het een soort bekercompetitie zou zijn waar clubs aan meedoen in plaats van de KNVB beker.
pi_165934347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:24 schreef hhh38 het volgende:
Wat overigens nog steeds kan betekenen dat het een soort bekercompetitie zou zijn waar clubs aan meedoen in plaats van de KNVB beker.
Ik zie dat eerlijk gezegd wel zitten. Als ze dan in de Eredivisie het aantal clubs met 2 verlagen. Die KNVB beker is momenteel toch om te huilen en van geen enkele toegevoegde waarde (voor de meeste clubs).
pi_165936242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Uit de Engelse vertaling van het oorspronkelijke artikel:

[..]

Dan zie ik het praktisch nut niet zo. Zie dat niet echt geld in het laatje brengen ofzo.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:19:17 #295
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165950223
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Wie draagt er wel wat aan bij dan?
De bovengenoemde clubs hebben maar zeer weinig materiaal aangeleverd voor het Nederlands elftal en het Nederlandse voetbal. Jeugdopleiding is m.u.v. AZ een stiefkindje. Dat is wat ik bedoelde met bovenstaande post.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165950273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De bovengenoemde clubs hebben maar zeer weinig materiaal aangeleverd voor het Nederlands elftal en het Nederlandse voetbal. Jeugdopleiding is m.u.v. AZ een stiefkindje. Dat is wat ik bedoelde met bovenstaande post.
Ah. Nederlands elftal boeit me niet zo. Het Nederlandse voetbal, sja. Vitesse heeft eigenlijk best wat spelers afgeleverd aan de Eredivisie. Berghuis, Promes, John, Bijen, v.d. Lely, Ter Avest, Marsman, Brama en een zooi andere spelers komen uit de Twentse jeugd. Het is allemaal niet top qua niveau, maar er worden wel spelers geleverd.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:37:41 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165950485
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:22 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ah. Nederlands elftal boeit me niet zo.
Dat is een groot verschil met Duitsland. Daar heeft het nationale elftal altijd boven de clubs gestaan. Op Bayern na misschien, sinds Hoeness daar zat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165950610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is een groot verschil met Duitsland. Daar heeft het nationale elftal altijd boven de clubs gestaan. Op Bayern na misschien, sinds Hoeness daar zat.
Vind het op zich best leuk om te volgen af en toe hoor, daar niet van. En vind het al helemaal leuk om na te denken over hoe bijvoorbeeld de opleidingen beter zouden kunnen. Maar dat Nederland er niet bij is op een EK, daar lig ik totaal niet wakker van.

Bij Schalke en Dortmund-supporters die ik ken of via via ken leeft het Duitse nationale elftal ook niet zo trouwens. Bij Hannover zat het niet eens vol laatst.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:48:24 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165950682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Maar dat Nederland er niet bij is op een EK, daar lig ik totaal niet wakker van.
Dat is slecht voor de uitstraling van het voetbal en het land. Ik snap dat men emotioneel er niet zoveel mee heeft, maar rationeel liggen de zaken m.i. duidelijk.

Voetbal kan inspirerend werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165950728
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is slecht voor de uitstraling van het voetbal en het land. Ik snap dat men emotioneel er niet zoveel mee heeft, maar rationeel liggen de zaken m.i. duidelijk.

Voetbal kan inspirerend werken.
Die uitstraling kan me eigenlijk ook wel gestolen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')