abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2016 @ 19:11:26 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_165917330
https://mobile.twitter.com/SergioLaraUK/status/785747482693267456

Zegt ook in bio dat hij al in 2008 zag dat het de verkeerde kant op ging, met allemaal nitwits die zaten te vertellen hoeveel entertainmentwaarde de Eredivisie biedt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:34:32 #252
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165927500
http://www.ad.nl/buitenla(...)tic-league~a2633c10/

Interessante reactie op een mogelijke Super League.
pi_165927620
Atlantic League lijkt mij leuker dan een Super League. :)
pi_165927697
Voel meer voor wat die Engelsen zeiden. Europa League voor de financieel minder sterke broeders. Of laat de grote clubs maar een Super League beginnen, dan zijn wij er vanaf en worden de Europa Cups weer competitief.
pi_165927975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:34 schreef hhh38 het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)tic-league~a2633c10/

Interessante reactie op een mogelijke Super League.
Prima voorstel. Geen knoflooklanden erbij en een paar zijn goed innovatief bezig. Wannabe topclubs zoals Twente worden in toom gehouden.

Natuurlijk ligt het niet alleen aan geld dat momenteel depay en klaassen de buitenspelers van oranje zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165928065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:48 schreef Solstice1 het volgende:
Voel meer voor wat die Engelsen zeiden. Europa League voor de financieel minder sterke broeders. Of laat de grote clubs maar een Super League beginnen, dan zijn wij er vanaf en worden de Europa Cups weer competitief.
Natuurlijk wel een héél zelf serving voorstel van de Angelsaksen. 'Laat die heikneuters maar klein denken', hoor je hen zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165928305
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel een héél zelf serving voorstel van de Angelsaksen. 'Laat die heikneuters maar klein denken', hoor je hen zeggen.
Het draait alleen maar om het grote en makkelijke geld. Maar ze beseffen niet dat ze de kleintjes ook nodig hebben. Zou de BPL net zo spannend zijn als de overige 14/16 clubs nog maar een kwart van de begroting zouden hebben dan nu?
pi_165928384
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Net alsof het mogelijk is om groot te denken voor de kleintjes. Al haal je een 10 miljoen extra binnen met zo'n atlantic league dan zet dat nog geen enkele zoden aan de dijk. En ik betwijfel zelfs of je dat al gaat halen.
pi_165928410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het draait alleen maar om het grote en makkelijke geld. Maar ze beseffen niet dat ze de kleintjes ook nodig hebben. Zou de BPL net zo spannend zijn als de overige 14/16 clubs nog maar een kwart van de begroting zouden hebben dan nu?
Je geeft het antwoord al: de EPL kleintjes vervullen de rol met verve. Hebben ze anderen niet voor nodig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165928483
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord al: de EPL kleintjes vervullen de rol met verve. Hebben ze anderen niet voor nodig.
In een super league zullen geen kleine clubs mee doen. Ik betwijfel of Europa zit te wachten op jaarlijks dezelfde wedstrijden. Wat we nu al gaan zien vanaf de knock-out fase in de CL.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 12:39:31 #261
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165928534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:30 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Net alsof het mogelijk is om groot te denken voor de kleintjes. Al haal je een 10 miljoen extra binnen met zo'n atlantic league dan zet dat nog geen enkele zoden aan de dijk. En ik betwijfel zelfs of je dat al gaat halen.
Op termijn lijkt me +50 miljoen prima mogelijk.

De competitie aangaan met United, Bayern en Real Madrid is natuurlijk onmogelijk. Je moet een niveau lager denken: de subtoppers (behalve die uit de PL), de Portugese topclubs en ploegen als Zenit.
pi_165928901
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

In een super league zullen geen kleine clubs mee doen. Ik betwijfel of Europa zit te wachten op jaarlijks dezelfde wedstrijden. Wat we nu al gaan zien vanaf de knock-out fase in de CL.
De massa zal vast nog wel naar die potjes gaan kijken. Dat doen ze ook nog met de CL.
Oh.
pi_165928974
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De competitie aangaan met United, Bayern en Real Madrid is natuurlijk onmogelijk. Je moet een niveau lager denken: de subtoppers (behalve die uit de PL), de Portugese topclubs en ploegen als Zenit.
Gebaseerd op wat lijkt je die +50 miljoen wel mogelijk?

Ik heb me verder niet echt ingelezen trouwens. Maar zou die Atlantic league in plaats van de Eredivisie komen?
pi_165929012
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De massa zal vast nog wel naar die potjes gaan kijken. Dat doen ze ook nog met de CL.
Ik twijfel daar dus serieus aan.
pi_165929106
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik twijfel daar dus serieus aan.
Ik zelf zou liever naar die Atlantic League kijken, maar ik ken ook wel wat mensen die qua voetbal alleen CL en eindtoernooien kijken. Die zouden een Super League wel prima vinden.
Oh.
pi_165929178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zelf zou liever naar die Atlantic League kijken, maar ik ken ook wel wat mensen die qua voetbal alleen CL en eindtoernooien kijken. Die zouden een Super League wel prima vinden.
Uiteraard zullen er mensen naar kijken. Ik vraag me alleen af of het ten opzichte van de huidige CL meer kijkers zou trekken. Aangezien er nu nog een aantal clubs uit B-landen/C-landen meedoen in de groepsfase waar stiekem toch veel kijkers zitten die dan straks zeer waarschijnlijk niet allemaal meer gaan kijken.
pi_165929228
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Uiteraard zullen er mensen naar kijken. Ik vraag me alleen af of het ten opzichte van de huidige CL meer kijkers zou trekken. Aangezien er nu nog een aantal clubs uit B-landen/C-landen meedoen in de groepsfase waar stiekem toch veel kijkers zitten die dan straks zeer waarschijnlijk niet allemaal meer gaan kijken.
Ik hoop maar dat het kapot klapt allemaal met die veel te grote clubs die alles voor zichzelf willen hebben.
Oh.
pi_165929299
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat het kapot klapt allemaal met die veel te grote clubs die alles voor zichzelf willen hebben.
Liefst vandaag nog. Maar eigenlijk snap ik niet waarom ik het voetbal nog zo intens volg. De eredivisie is belabberd slecht. De CL geeft voor mij niet de spanning (buiten vorig seizoen) die het 10 jaar geleden gaf. Nederlands elftal is echt onthutsend. Voetballers die alleen maar aan geld denken. Grote clubs die nog meer voor zichzelf willen.
pi_165929480
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Liefst vandaag nog. Maar eigenlijk snap ik niet waarom ik het voetbal nog zo intens volg. De eredivisie is belabberd slecht. De CL geeft voor mij niet de spanning (buiten vorig seizoen) die het 10 jaar geleden gaf. Nederlands elftal is echt onthutsend. Voetballers die alleen maar aan geld denken. Grote clubs die nog meer voor zichzelf willen.
De eredivisie vind ik nog best vermakelijk, ondanks dat het qua niveau zich natuurlijk niet kan meten met de top van Europa. Toch zijn er elk jaar wel weer een aantal ploegen die aanvallend, leuk voetbal spelen.
pi_165929517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

De eredivisie vind ik nog best vermakelijk, ondanks dat het qua niveau zich natuurlijk niet kan meten met de top van Europa. Toch zijn er elk jaar wel weer een aantal ploegen die aanvallend, leuk voetbal spelen.
Vermakelijk inderdaad. Maar vandaag de dag wordt er op weinig velden nog echt goed voetbal gespeeld. En dat geldt niet alleen voor de Nederlandse velden.
pi_165929670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vermakelijk inderdaad. Maar vandaag de dag wordt er op weinig velden nog echt goed voetbal gespeeld. En dat geldt niet alleen voor de Nederlandse velden.
Het is wel heel erg met de roze bril kijken.

- Doelloos balbezit
- Keeper en verdedigers met meeste balcontacten

enz.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165929689
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is wel heel erg met de roze bril kijken.

- Doelloos balbezit
- Keeper en verdedigers met meeste balcontacten

enz.
Dat geldt lang niet voor elke club.
pi_165929727
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:48 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat geldt lang niet voor elke club.
De clubs met dertien in een dozijn huurlingen van Chelsea en ManCity zeker. Waar het publiek zich amper mee kan identificeren.

'Ze' zeggen altijd: de stadions zitten vol (iets dat trouwens recentelijk terug loopt). Maar als je de UEFA statistieken erbij pakt dan houdt het niet over qua enthousiasme onder de bevolking. Er zit nog zoveel meer in.

Zou goed zijn als de Atlantic League er snel komt. Het succes van de Premier League overtrof ook elke verwachting.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165929836
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er synergie effecten. Net zoals bij de Premier League gebeurde. Daardoor wist men meer uit de binnenlandse markt te halen.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om geld. Het gaat ook om weerstand en het vasthouden van kennis, ontwikkelen van kennis. De kaasstolp te doorbreken (en omdat het gebied zo groot is, zal er niet snel een nieuwe kaasstolp ontstaan).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_165929857
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Tja het blijft een leuk spelletje hè.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')