abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:37:04 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164822101
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:38:43 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164822175
Voor sommige kleuters tot pubers is de school alweer begonnen. Anderen mogen nog bijna twee weken genieten van de vakantie. Is altijd zo'n rare periode vind ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 augustus 2016 @ 20:58:47 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_164823010
Zoon ging vandaag (eindelijk! zijn woorden :D ) ook weer naar school. En kwam helemaal happy thuis met een trui die ze met de hele klas hebben ontworpen als herinnering aan het examenjaar. Plus een dik compliment van zijn leraar Engels, die toegaf dat zoons Engels beter is dan dat van hemzelf _O-

Over 1,5 week gaan ze op schoolreis en daar kijken ze met z'n allen erg naar uit. Ergens richting Hamburg, een midweek in huisjes en zelf koken.

Er gaat een gourmetstel mee heb ik begrepen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:00:21 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164823058
Klinkt goed, Rewimo. En klinkt ook al zo groot en volwassen. Dat zijn die van mij nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 augustus 2016 @ 22:03:39 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_164826090
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:00 schreef livelink het volgende:
Klinkt goed, Rewimo. En klinkt ook al zo groot en volwassen. Dat zijn die van mij nog niet.
Tja, 15 (wordt in oktober 16) :) Maar nog steeds een lekker joch dat van knuffelen houdt O+ Maar het gaat hard...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_164853474
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 09:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja klopt ze gaan dus 4 spieren inkorten. Ze lossen op wat er nu nog zichtbaar is met bril.
Dus het zal niet helemaal weg zijn als de bril af is en ik verwacht ook niet dat hij weer met twee ogen zal gaan kijken dus dan behoudt je het luie oog helaas.
Succes morgen :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164853766
Lazi, succes morgen! :*
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 06:25:17 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164859869
Thanks ladies!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164859912
Dat ie maar mooi recht kijkt straks :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:22:51 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164860152
Sterkte en succes laziness.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:43:55 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_164860884
Succes en sterkte vandaag, laziness!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:03:53 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164878367
Dank allen. De pijn bij het wakker worden viel een stuk zwaarder uit dan verwacht. Dikke rode tranen rolden er uit zijn ogen wat tegelijk ook weer pijn deed want zout en dus prikken ;( Ze zaten ook helemaal dicht geplakt en het duurde lang voor hij ze weer langer dan een seconde open kon doen zonder te huilen dat het pijn deed.
Al met al was het voor hem en ons een lange intensieve dag maar in de loop van de middag ging het toch aanzienlijk beter en konden we naar huis. Alwaar onze dappere held een mooi cadeau heeft gekregen voor zijn stoerheid.
Vanaf morgen de uitdaging van 3x per dag oogzalf een week lang en daarna nog 2 weken oogdruppels :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:05:51 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164878415
Ah gos toch, arm joch zo in zo'n ziekenhuisbed.
Fijn dat het inmiddels beter gaat en de operatie geslaagd lijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:24:15 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164878896
Ach, hij ziet er inderdaad wel zielig uit. Wat naar dat het zo tegenviel wat de pijn betreft. Fijn dat hij weer lekker thuis is. Jullie zullen wel kapot zijn nu. Sterkte met de pijn, de oogzalf en de oogdruppels.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164879140
Och manneke. Maar wat is het een knapperd! Ondanks de dikke, zielige oogjes op de middelste foto heeft hij daar zo'n mooi jongenskoppie O+
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:03:59 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164879937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:35 schreef danic het volgende:
Och manneke. Maar wat is het een knapperd! Ondanks de dikke, zielige oogjes op de middelste foto heeft hij daar zo'n mooi jongenskoppie O+
precies wat ik ook, wat een mooi manneke :Y Heel veel beterschap :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_164881591
Inderdaad een mooie jongen zeg.
Heel veel beterschap!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:13:30 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_164884676
Dapper mooi mannetje! ^O^ Fijn dat het achter de rug is nu :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:48:37 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_164885039
Beterschap, en succes met de zalf en de druppels!
in de haak.
pi_164887670
Hopelijk heeft hij een goede nacht gehad Lazi. En is de heftigheid van de pijn weg. Beterschap!
Met een meidenkwartet
pi_164932390
Lazi, alles wat bijgekomen al? Zal nog wel wat beurs zijn?

Hier rust in huis. 2 jongens huppelend naar school gebracht. Daan bij zijn nieuwe duo-juf in groep 1 (andere duo juf had hij voor de vakantie al wel). En Chris naar zijn bovenbouwklas. Die liep de klas in, zocht zijn tafel op, om een hoekje. Die heb ik niet meer gezien daarna.. Toch fijn als ze allebei zo lekker ontspannen naar school gaan..
pi_164933213
Lazines Beterschap met je mannetje.
Df, wat fijn dat ze zo hun plekje hebben op school. Hier mogen ze over een week weer.

Lisa heeft iets nieuws en ik vind het vreselijk eng...

Ze slaapwandeld. Van de week loop ik savonds nadat lisa goed 1.5 uur in bed lag naar de gang om zelf ook naar bed te gaan. Sta ik bijna bovenop dr. Ze reageerde nergens op lag daar helemaal uitgestrekt in de gang. Me vriend heeft haar in bed gelegd waar ze enigzins op wakker werd. Gisteren vond ik haar weer op de grond onderweg naar de deur van haar kamer. Ik vind het echt zo griezelig.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164933245
Sam, is ze aan het slaapwandelen, of ligt ze te slapen? Mijn oudste vinden we nogal eens terug in rare slaaphoudingen. En dat is niet altijd in bed :P
pi_164933580
Waarom vind je het griezelig, Sam?

Vandaag weer eerste schooldag, alleen gaan ze vandaag niet naar school, maar zijn er kennismakingsgespreken tussen leerkracht(en), ouders en leerling. Eerste keer dit jaar, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik vind het wel een fijn idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164933803
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Waarom vind je het griezelig, Sam?

Vandaag weer eerste schooldag, alleen gaan ze vandaag niet naar school, maar zijn er kennismakingsgespreken tussen leerkracht(en), ouders en leerling. Eerste keer dit jaar, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik vind het wel een fijn idee.
Klikt als een goed plan om het jaar te starten Miss.

Hier beginnen ze maandag met een studiedag. Vanaf dinsdag naar school. Mijn oudste is in een combi gezet zonder haar vriendinnen. Enige positieve was de leuke juf. Waarvan we in week 1 van de vakantie hoorden dat ze vertrekt. Heb ik nog niet verteld. Dat gaat wat worden volgende week.
Met een meidenkwartet
pi_164933817
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:34 schreef miss_sly het volgende:
Waarom vind je het griezelig, Sam?

Vandaag weer eerste schooldag, alleen gaan ze vandaag niet naar school, maar zijn er kennismakingsgespreken tussen leerkracht(en), ouders en leerling. Eerste keer dit jaar, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik vind het wel een fijn idee.
Dat is ook wel een mooi begin van het jaar.
We hebben hier in de 3e/4e week een omgekeerd 10-minuten gesprek. Standaard voor groep 3&6 (die hebben een groepswisseling gedaan van bouw). Dan vertellen de ouders over het kind en luistert de leerkracht. Maar ze willen hier eerst een paar weken zelf een idee van het kind vormen.
In ons geval is thuis-Chris en school-Chris best wel verschillend, maar met het jaar minder. Dus ben nieuwsgierig hoe zijn nieuwe juf Chris leer kennen ;)

Zag net de kampindeling voor volgende week (Chris wist het al). Ze zijn met 4 kinderen uit de middenbouw in deze bovenbouwgroep gezet, daarvan zitten 3 kinderen in 1 kampgroep en Chris in een ander kampgroepje (van de 4) Maar hij kan dat ook wel prima aan. Hij kent 2 jongens die een jaar eerder naar de bovenbouw zijn gegaan. 2 meiden ken ik van de schoolbieb en zijn ook lief. Dus die trekken hem wel mee. Ben ergens nieuwsgierig of het een bewuste keuze is geweest om hem niet bij zijn beste vriend en vriendin te plaatsen ;)
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:28:20 #27
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_164934507
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:11 schreef Sam1993 het volgende:
Lazines Beterschap met je mannetje.
Df, wat fijn dat ze zo hun plekje hebben op school. Hier mogen ze over een week weer.

Lisa heeft iets nieuws en ik vind het vreselijk eng...

Ze slaapwandeld. Van de week loop ik savonds nadat lisa goed 1.5 uur in bed lag naar de gang om zelf ook naar bed te gaan. Sta ik bijna bovenop dr. Ze reageerde nergens op lag daar helemaal uitgestrekt in de gang. Me vriend heeft haar in bed gelegd waar ze enigzins op wakker werd. Gisteren vond ik haar weer op de grond onderweg naar de deur van haar kamer. Ik vind het echt zo griezelig.
Slaapwandelt ze, of zoekt ze een ander plekje om te slapen? We hadden het er gisteren toevallig over hoe mijn jongste regelmatig ergens anders ging liggen slapen: naast mijn bed, naast zijn eigen bed, in de badkamer of in de hal, bijvoorbeeld. Slaapwandelen deed hij ook wel eens, maar dat was anders. Daar ging hij ook mee door tot we hem opvingen of tot hij zelf naar bed terug liep.
pi_164934721
Slaapwandelen zou ik ook een beetje eng vinden, vooral als je je kind 's nachts ergens onverwacht tegenkomt en zelfs schrikt, ook is die zich dan minder bewust van eventuele gevaren denk ik...gelukkig heb ik dat bij ons nog niet opgemerkt, weet ook niet wat je ertegen kunt doen, lastig.

Schoolreisje gaat hier binnenkort naar een indoorspeeltuin samen voor groep 1 en 2. Denk wel dat ze dat leuk vinden, ook al doen veel ouders dat zelf met hun kinderen.

Het traktatiebeleid is dit schooljaar ook veranderd, het mag alleen nog maar gezond. De juffen hebben een bakje gemaakt met kaartjes met voorbeelden, wat ik zo snel kon zien alleen groente en fruit. (Ben wel benieuwd wat de traktatie op juffendag wordt, de afgelopen twee keer waren dat chips en pakjes drinken en op het schoolreisje krijgen ze (weer) een patatje.)

Ik heb de indruk dat nu in groep 2 iets meer op dezelfde tijd door alle kinderen "gewerkt" wordt, ook hebben ze een leeshoekje met andere boeken, soort beginnend lezen. Of zou dat door de andere juffen komen?

Hier zochten ze al weer "wasvrouwen" voor de thee- en handdoeken elke week van school. Ik weet niet, maar is dat nu niet iets wat gewoon bij het gewone schoolbedrijf hoort, vind het vreemd dat ze het door ouders laten doen, hoewel dat misschien een kleine moeite is.
Hoe zit dat bij jullie met de klassen- en luizenouders? Veranderen die elk jaar?

[ Bericht 6% gewijzigd door Zana op 29-08-2016 11:43:28 ]
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:17:54 #29
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164935472
Wasvrouwen vind ik ook wat vreemd. Hier is het iig niet gebruikelijk.

Vrijwilligers wisselen hier wel regelmatig, maar er is altijd wel een vast groepje ouders die klaar staat.

Daarover gesproken, we zitten hier nu een week voor het nieuwe schooljaar en het TSO rooster is nog steeds niet definitief. Vooral op maandag en dinsdag is de nood hoog en het zou toch wel een stunt zijn als er meteen de eerste dag geen TSO gedraaid kan worden...
pi_164935803
Hier ook wassen hoor! Maar ouderparticipatieschool. Ben allang blij dat er ook iets is dat ik thuis kan doen :') Dus ik offer mijn wasmachine wel op voor de schoolwas (die overigens altijd naar paddenstoelen ruikt, YAY!).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164935853
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:17 schreef NotTheSame het volgende:
Wasvrouwen vind ik ook wat vreemd. Hier is het iig niet gebruikelijk.

Vrijwilligers wisselen hier wel regelmatig, maar er is altijd wel een vast groepje ouders die klaar staat.

Daarover gesproken, we zitten hier nu een week voor het nieuwe schooljaar en het TSO rooster is nog steeds niet definitief. Vooral op maandag en dinsdag is de nood hoog en het zou toch wel een stunt zijn als er meteen de eerste dag geen TSO gedraaid kan worden...
Vangt de leerkracht het dan niet op?
pi_164935870
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:34 schreef pinquit het volgende:
Hier ook wassen hoor! Maar ouderparticipatieschool. Ben allang blij dat er ook iets is dat ik thuis kan doen :') Dus ik offer mijn wasmachine wel op voor de schoolwas (die overigens altijd naar paddenstoelen ruikt, YAY!).
Duh, je moet wel op z'n geitenwollensoks met wasnoten en zonder wasverzachter aan de slag he.
pi_164937506
Hier geen wasjes. Ik ben nu biebouder, daar die je dat veel mensen dat langer doen. Luizenouders, klassenouders, OR, en activiteitengroep zijn grofweg dezelfde ouders die wat roteren. Met wat nieuwe aanwas vanaf de kleuters, maar ook dan is het een beetje een kliekje ;)
Hier donderdagavond info avond, dan hoor ik hoe die dingen in de bovenbouw zijn geregeld.
  maandag 29 augustus 2016 @ 13:52:37 #34
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164937562
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 12:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vangt de leerkracht het dan niet op?
Die willen het niet opvangen :') :(.
Zij staan ook negatief tegenover een continurooster.
Maar als wij steeds met slechts 6 vrijwilligers 4 dagen TSO moeten gaan verzorgen zullen ze er toch een keer aan moeten geloven.

Heb er net maar eens een appje aan gewaagd en nu blijkt er dus inderdaad nog niets geregeld te zijn voor de eerste dagen :o. Het zal me benieuwen wat er nu gaat gebeuren.
pi_164938020
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:52 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Die willen het niet opvangen :') :(.
Zij staan ook negatief tegenover een continurooster.
Maar als wij steeds met slechts 6 vrijwilligers 4 dagen TSO moeten gaan verzorgen zullen ze er toch een keer aan moeten geloven.

Heb er net maar eens een appje aan gewaagd en nu blijkt er dus inderdaad nog niets geregeld te zijn voor de eerste dagen :o. Het zal me benieuwen wat er nu gaat gebeuren.
Vervelend als zijn precies degene zijn die dwars liggen.
Hier tot vorig jaar continurooster met overblijf ouders. Dat liep ook niet lekker. Vorig jaar hebben ze gedraaid met de leerkrachten en mensen van de kinderopvang. Dat liep goed en blijft ook dit jaar zo. De kinderen hebben soms niet direct na het eten pauze, weet dat mijn oudste vorig jaar soms om 12 uur at, dan werken tot 1 uur en dan een half uur uitwaaien. Maar de kleine pauze is ook een half uur uitwaaien, dus dat ging wel goed.
pi_164938123
Bij ons is ook continurooster. Overblijf draait hier niet op vrijwilligers, maar iedereen moet meedoen of je kan het afkopen..
Je mag van te voren 1 dag in de week opgeven dat je niet kunt en dan wordt er een rooster gemaakt. Iedereen wordt ingedeeld. Er is een lijstje met mensen die tegen betaling van 12,- voor je in willen vallen en die kun je dus inschakelen. Voor de rest kun je ruilen..
Als je niet op komt dagen wordt er op jouw kosten iemand ingehuurd...
  maandag 29 augustus 2016 @ 14:35:50 #37
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164938602
Wmik, dat principe zou mij ook wel aan staan, ware het niet dat we hier in een dorpje zitten waar ze elkaar met fluwelen handschoentjes oppakken :'). Bij elke vorm van dwang vliegt het hele dorp tegen elkaar op. Ik heb ook al eens aangegeven dat bijvoorbeeld ouders/verzorgers die hun kind minimaal 1x per week naar de TSO laten gaan, verplicht 1x per week/twee weken/maand mee moeten draaien. In ruil daarvoor word er x bedrag gecrediteerd op hun factuur.
Wij krijgen immers ook x bedrag betaalt.
Nou, toen ik dit vertelde keken ze me aan alsof ze water zagen branden :o. Dat kon ik toch niet maken?! :').
pi_164939095
Lastig zeg..Het scheelt dat je bij ons niet kunt kiezen om al dan niet over te blijven. Bij ons blijft de hele school over, er is geen tijd om naar huis te gaan tussendoor. Dan kun je wat makkelijker iedereen over 1 kam scheren..
Maar als iedereen moet dan valt t wel mee hoe vaak je moet. Bij 3 keer in de week overblijven (wo en vrijdag korte dagen) komt het bij een klas van 24 kinderen neer op 1 x per 8 weken.. Das dus ca 5 keer per jaar..
Maar wordt wel lastig natuurlijk als je meer kinderen hebt, ach ja, anders koop je t maar af.. overblijf kost verder niets dus moet kunnen...

[ Bericht 7% gewijzigd door watmoetikkiezen op 29-08-2016 15:39:17 ]
pi_164939319
Ze slaapwandeld echt. Van de week ging ik bijna op haar staan omdat ze meteen achter de deur lag en was niet te bereiken ook niet toen we haar "wakker" hadden. Gisteravond heb ik het even aangekeken en liep ze echt op en neer straal langs me af en sjouwde kussens en speelgoed en is dus voor haar slaapkamerdeur in slaap gevallen weer. De volgende dag weet ze het ook niet meer. Wel merk ik dat ze niet zogoed uitgeslapen is. Haar biologische vader deed het ook heel veel.

Hier kon je Tot de vakantie kiezen of je kind overbleef of niet. Met ingang van het nieuwe schooljaar is het een verplichting.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164939555
Ik heb vroeger ook best wel geslaapwandeld Sam. En ik ging bv ook wel eens op de grond liggen. Hebben jullie tegels op de grond? Ik herinner me dat ik half slapend in de hitte op de grond ging liggen om af te koelen op de tegels. Misschien is het ook zoiets? Zoekt ze een koeler plekje?
pi_164939715
Ik heb zelfs nu nog weleens dat ik 's nachts dingen zie en hoor die er niet zijn. Als mijn man pech heeft maak ik hem wakker (met mededelingen over water dat over de muur loopt of konijnen die ontsnapt zijn). Ik weet er zelf in de ochtend niks meer van totdat mijn man erover begint en dan blijk ik het niet gedroomd te hebben, maar echt gedaan te hebben. Gelukkig blijf ik inmiddels in bed, vroeger kwam ik er nog weleens uit.

Wat een gedoe met dat overblijven :o Hier is het continurooster en dus verplicht. Ze lossen het op met leerkrachten en pedagogisch medewerkers.

Lazi hoe is het met je manneke? Hij ziet er zo anders uit ineens, dat je ogen dan kennelijk zoveel bepalen.

En mijn mannen hebben nog een week vrij. Tijd om weer in het ritme te komen zo langzamerhand. Komend jaar groep 2 (wrs het hele jaar, maar misschien laatste periode ook groep 3) en groep 4. Ze hebben er wel weer zin in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164941055
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 14:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Bij ons is ook continurooster. Overblijf draait hier niet op vrijwilligers, maar iedereen moet meedoen of je kan het afkopen..
Je mag van te voren 1 dag in de week opgeven dat je niet kunt en dan wordt er een rooster gemaakt. Iedereen wordt ingedeeld. Er is een lijstje met mensen die tegen betaling van 12,- voor je in willen vallen en die kun je dus inschakelen. Voor de rest kun je ruilen..
Als je niet op komt dagen wordt er op jouw kosten iemand ingehuurd...
serieus? Belachelijke constructie.
pi_164941154
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

serieus? Belachelijke constructie.
Maar hoe dan? Dat de overblijf op een handjevol vrijwilligers draait die dus heel vaak moeten komen is ook niet ideaal. Standaard moeten betalen voor ingehuurde krachten is ook weer niet voor iedereen een oplossing, want dat kost. Er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is

(en de leerkrachten houden bij toerbeurt 'pleinwacht' en die gun ik ook best wat pauze in hun dag. Overblijfouders zijn echt alleen om in de klas de langzame eters gezelschap te houden en te zorgen dat de tafeltjes schoon en netjes zijn voor na de pauze)
pi_164941464
Als ik dit zo lees ben ik dolgelukkig met het continurooster op onze school. De leerkrachten eten met de kinderen en daarna gaan ze naar buiten met de overblijf. Overbijf wordt gedaan door de BSO geloof ik. Valt allemaal onder dezelfde brede school en ook de buurschool maakt er op deze manier gebruik van. (de pauzes van de leerkrachten zijn dan ook niet allemaal gelijktijdig)
  maandag 29 augustus 2016 @ 16:48:43 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164941753
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:38 schreef Kyara het volgende:
Als ik dit zo lees ben ik dolgelukkig met het continurooster op onze school. De leerkrachten eten met de kinderen en daarna gaan ze naar buiten met de overblijf. Overbijf wordt gedaan door de BSO geloof ik. Valt allemaal onder dezelfde brede school en ook de buurschool maakt er op deze manier gebruik van. (de pauzes van de leerkrachten zijn dan ook niet allemaal gelijktijdig)
Hier net zo op ons kindcentrum :Y

Ik werk schooltijden en zou niet bepaald gelukkig zijn als ik verplicht zoveel keer per week of maand moest helpen bij de TSO.
Ik heb TSO omdat ik zelf niet kan tenslotte :')

Het gaat beter met Ollie. Oogzalf is wel 3x per dag een drama en soms prikt het zomaar heel erg in zijn ogen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164941822
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 14:18 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Bij ons is ook continurooster. Overblijf draait hier niet op vrijwilligers, maar iedereen moet meedoen of je kan het afkopen..
Je mag van te voren 1 dag in de week opgeven dat je niet kunt en dan wordt er een rooster gemaakt. Iedereen wordt ingedeeld. Er is een lijstje met mensen die tegen betaling van 12,- voor je in willen vallen en die kun je dus inschakelen. Voor de rest kun je ruilen..
Als je niet op komt dagen wordt er op jouw kosten iemand ingehuurd...
Ik zou mn kind per direct van school halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164942265
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou mn kind per direct van school halen.
Goed idee, manier van overblijf regelen is inderdaad het enige waar je de school op uit zoekt..
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:15:35 #48
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164942593
Dan vraag ik me nu eigenlijk af hoe het bij jullie is qua kind/begeleiding ratio tijdens TSO/lunch bij continurooster?
Wij werken met de BSO ratio (1:10 en 4-ogen principe, dus minimaal 2 vrijwilligers). En dat vind ik af en toe toch wel wat weinig :@.
pi_164942615
Ik heb echt geen idee hoe het geregeld is bij school van m'n kind. Volgens mij eet de juf met de kinderen en gaan ze daarna naar buiten. En volgens mij letten de juffen dan op meer groepen zodat er gepauzeerd kan worden. Dr worden iig geen ouders of andere organisaties ingezet.
pi_164943191
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:15 schreef NotTheSame het volgende:
Dan vraag ik me nu eigenlijk af hoe het bij jullie is qua kind/begeleiding ratio tijdens TSO/lunch bij continurooster?
Wij werken met de BSO ratio (1:10 en 4-ogen principe, dus minimaal 2 vrijwilligers). En dat vind ik af en toe toch wel wat weinig :@.
Chris zegt dat er 2a3 grote mensen op het plein zijn. Dan zijn er 3 klassen tegelijk buiten (4e klas gaat met leerkracht naar speeltuin om de hoek). Ze eten samen met hun leerkracht. Soms gaan de leerkrachten naar buiten, maar de intern begeleider, directeur, verdwaalde ouder of kinderopvang springt zoveel mogelijk bij.

Kleuters weet ik zo niet. Maar niet meer dan 2 per klas. En eind vorig jaar met 35 kids stond juf soms alleen bij de lunch. Was ze nogal druk met bekers opendraaien. Daarna wel een half uur pauze verdient..

Zijn oude school had voor de overblijf 1 ouder per klas en 1 vrij rondlopend..ook bij de kleuters..
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:01:43 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164943827
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:15 schreef NotTheSame het volgende:
Dan vraag ik me nu eigenlijk af hoe het bij jullie is qua kind/begeleiding ratio tijdens TSO/lunch bij continurooster?
Wij werken met de BSO ratio (1:10 en 4-ogen principe, dus minimaal 2 vrijwilligers). En dat vind ik af en toe toch wel wat weinig :@.
Prima ratio. Voor de BSO urenlang voldoet het. Juf staat rustig het hele jaar alleen met 30 kinderen.
Ik zie voor max een uurtje overblijf geen probleem.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164943989
Bij ons staan ze met 3 overblijfkrachten voor 3 kleuterklassen.
pi_164943993
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier geen wasjes. Ik ben nu biebouder, daar die je dat veel mensen dat langer doen. Luizenouders, klassenouders, OR, en activiteitengroep zijn grofweg dezelfde ouders die wat roteren. Met wat nieuwe aanwas vanaf de kleuters, maar ook dan is het een beetje een kliekje ;)
Hier donderdagavond info avond, dan hoor ik hoe die dingen in de bovenbouw zijn geregeld.
Ik zit ook in de OV, en misschien worden we inmiddels een kliekje, maar mensen willen ook simpelweg niet. Echt, er is niemand te vinden die mee wil regelen en organiseren.

voelt zich een beetje aangesproken;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:08:18 #54
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164944023
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik tegen een continurooster ben, maar ik toch wel wil weten hoe dit op andere scholen gedaan word en wat daar de consequenties van zijn. Natuurlijk is het een voordeel voor de werkende ouders, maar ik ben echt op zoek naar voordelen voor het kind. Wat maakt een continurooster plezierig voor een kind?

Ik vind namelijk dat de middagpauze een middagpauze moet zijn, geen lopendebandwerk, maar persoonsgericht. Noem me van de oude stempel maar ik ben van mening dat ,zeker de jongere kinderen, stoom af moeten kunnen blazen tussen de lesuren door, en er ook een luisterend oor moet zijn zodat ze ook mentaal even los kunnen komen van de lesuren. Even helemaal uit de leeromgeving. Zeker als het het eea speelt in de klas of thuis is dit wel belangrijk, dat durf ik wel te zeggen na een jaar TSO-begeleider zijn.
Dit lijkt mijn schier onmogelijk bij een continurooster?

Daarnaast is Draak de vorige week vier dagen lang van 9 tot 5 weggeweest, maar ik merkt echt aan haar dat ze tussendoor niet even haar ei kwijt kon. Vooral het op een negatieve manier om aandacht vragen valt mij op (schreeuwen, streken uithalen, broertje pesten etc.).
pi_164944058
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:08 schreef NotTheSame het volgende:
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik tegen een continurooster ben, maar ik toch wel wil weten hoe dit op andere scholen gedaan word en wat daar de consequenties van zijn. Natuurlijk is het een voordeel voor de werkende ouders, maar ik ben echt op zoek naar voordelen voor het kind. Wat maakt een continurooster plezierig voor een kind?

Ik vind namelijk dat de middagpauze een middagpauze moet zijn, geen lopendebandwerk, maar persoonsgericht. Noem me van de oude stempel maar ik ben van mening dat ,zeker de jongere kinderen, stoom af moeten kunnen blazen tussen de lesuren door, en er ook een luisterend oor moet zijn zodat ze ook mentaal even los kunnen komen van de lesuren. Even helemaal uit de leeromgeving. Zeker als het het eea speelt in de klas of thuis is dit wel belangrijk, dat durf ik wel te zeggen na een jaar TSO-begeleider zijn.
Dit lijkt mijn schier onmogelijk bij een continurooster?

Daarnaast is Draak de vorige week vier dagen lang van 9 tot 5 weggeweest, maar ik merkt echt aan haar dat ze tussendoor niet even haar ei kwijt kon. Vooral het op een negatieve manier om aandacht vragen valt mij op (schreeuwen, streken uithalen, broertje pesten etc.).
is continuerooster bij jullie van 9-5?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164944068
Voordelen voor het kind: niet naar huis, snel een boterham naar binnen werken en dan heel heel heel even spelen en op het moment dat je net lekker in je spel zit weer de deur uit moeten terug naar school?

Ik heb geen idee hoor, maar 1 uurtje of 5 kwartier lijkt me gewoon vrij weinig om op en neer te gaan, te eten en dan ook nog stoom af te blazen? Lekker buiten spelen voldoet dan ook lijkt me. En s middags weer eerder thuis.
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:16:44 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164944199
Mijn kind is maar tot 14:15uur weg en daarna zijn wij er. Vind ik ideaal juist en is een groot voordeel voor hem. Meer tijd na schooltijd dan met een gewoon rooster.
Tevens vind ik tussen de middag vooral rennen en juist geen rust geven en de meerderheid blijft toch al over.
Ik vind het idd een ouderwetse gedachte die niet meer houdbaar is in de huidige maatschappij.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2016 @ 18:24:40 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164944354
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:10 schreef Kyara het volgende:
Voordelen voor het kind: niet naar huis, snel een boterham naar binnen werken en dan heel heel heel even spelen en op het moment dat je net lekker in je spel zit weer de deur uit moeten terug naar school?

Ik heb geen idee hoor, maar 1 uurtje of 5 kwartier lijkt me gewoon vrij weinig om op en neer te gaan, te eten en dan ook nog stoom af te blazen? Lekker buiten spelen voldoet dan ook lijkt me. En s middags weer eerder thuis.
voor mijn puber is het juist een rustpunt, ze eet samen met een vriendinnetje thuis. De overblijf was voornamelijk je eten naar binnenschrokken, aangemoedigd door de dames van de TSO om zo snel mogelijk naar buiten gebonjourd te worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:08:20 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164945433
Bij mijn beide kinderen (op verschillende scholen) ging het hetzelfde. Eerst eten in de klas bij de eigen leerkracht en dan buiten spelen op het speelplein met een stuk of 4 leerkrachten om op te letten. Geen vrijwilligers of ouders, alleen maar leerkrachten. Betekent dat de leerkrachten natuurlijk geen echte pauze hebben, dus voor hen lijkt het me niet ideaal, maar voor de kinderen was het prima. Nooit klachten over gehoord.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164945669
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef Zana het volgende:

Hier zochten ze al weer "wasvrouwen" voor de thee- en handdoeken elke week van school. Ik weet niet, maar is dat nu niet iets wat gewoon bij het gewone schoolbedrijf hoort, vind het vreemd dat ze het door ouders laten doen, hoewel dat misschien een kleine moeite is.
Hoe zit dat bij jullie met de klassen- en luizenouders? Veranderen die elk jaar?
Wasvrouwen hebben wij niet.
Wel luizenouders, per vorig jaar is dat per klas. We hadden een vast clubje luizenouders, maar dat werden er steeds minder op een vrij grote school, waardoor ze ipv een uurtje maximaal, de hele ochtend nodig hadden om te controleren.
Nu worden we geacht het met 2 ouders per klas te doen en dan ben je binnen een half uur klaar. Ging vorig jaar best wel goed, dit jaar schijnen er veel mensen gewoon niet te reageren op de vraag of ze het dit jaar blijven doen. Ik heb nu volgens mij 3 rondes luizencontrole meegedaan en dit jaar pluis ik gezellig verder mee naar luis... (na elke vakantie een keer).

Boekenouders ook, de kleuters mogen elke week een prentenboek mee naar huis, dat wordt geregeld door de boekenouders. Loopt helaas ook wat terug in aantallen. Veel ouders doen het alleen als hun kind in de kleuterklas zit. Die van mij zitten inmiddels in groep 4 en 6, maar ik vind het wel leuk om te doen. En met een beetje fatsoenlijke groep ben je ongeveer eens in de maand/anderhalve maand aan de beurt.

En zo hebben we nog een verkeerscommissie en volgens mij ook iets voor de feestdagen en een OR en MR. En dan zijn er nog losse activiteiten waar je je voor kan opgeven, maar dat is dan in de klas van je kind (kerststukjes maken, kerstdiner helpen of eten klaarmaken, schoolreisje enz). Ik vind het wel leuk om wat te doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164945938
Mijn kleuter begon met een gewoon rooster. Hij vroeg na een paar weken al of hij over mocht blijven. Dat haasten naast huis, snel eten, spelen, net in je spel weer de deur uit, en dan de klas weer in. Met overblijven merkten we heel sterk dat hij die wisseling van thuis-school slecht trok. Het ging hier dus echt beter met continu.

Hier betekent continu 3 lange dagen tot 14:45 en 2 korte tot 12:00 (vanaf groep 5 ook vrijdagmiddag).. Die lange dagen hebben ze altijd 2 keer een half uur buiten spelen.

De juffen vonden het ook fijn om bij de overblijf te zijn. Ze zien dan meer van de kinderen. De overdracht van overblijf-> juf kostte toch tijd. En niet elke overblijf had dezelfde regels/overwicht. Nu is er meer duidelijkheid. Iedereen blijft, dus ook minder onrust rond de lunch.

Daan is nu met continurooster begonnen, maar hij gaat gelijk vol mee, geen enkel probleem. Sommige kinderen redden het niet en beginnen met 5 halve dagen. En dan opbouwen..

Nu hebben we twee scholen gehad met iets verschillende aanpak, vind die 2 grote pauzes wel een plus van deze nieuwe school.
pi_164946141
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zit ook in de OV, en misschien worden we inmiddels een kliekje, maar mensen willen ook simpelweg niet. Echt, er is niemand te vinden die mee wil regelen en organiseren.

voelt zich een beetje aangesproken;)
Niet zo bedoeld hoor!
Hier is het toevallig zo'n groepje hippe dames die samen alles wel effe regelen. En daar kom je gewoon moeilijk tussen, als je aanschuift is het niet zo gezellig voor de nieuwen. Dat is jammer en kost mensen. Gelukkig zijn er genoeg taken buiten die klussen om.
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:38:26 #63
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164946362
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

is continuerooster bij jullie van 9-5?
Nee, dit was Kindervakantiewerk. Wij hebben nog een weekje vakantie :). Maar waar ik op doelde is dat ze dus in zo'n lange tijd nergens een rustpunt kon vinden, totdat ze thuis was, en het er dus thuis allemaal uit gooide. Bij een continurooster zouden ze hier van 8.30uur tot 15.00uur zitten (ma, di en do) met een half uurtje pauze.
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:58:09 #64
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164946935
Ik hoor jullie over rennen en haasten tijdens de middagpauze. Dat kan ik hier doorstrepen; wij wonen op 2 minuten van school af :).
Een uurtje geen tijd om te onthaasten? Misschien is het mijn geluk dat ik maar 1 schoolgaand kind heb daarin, want dat lukt hier eigenlijk ook prima.
Buiten spelen is natuurlijk fysiek stoom afblazen, maar praten met je ouder(s) over je ochtend, wat je gedaan hebt en wat er allemaal gebeurd is, dat kan denk ik niet in de pauze op school? Tijdens TSO (bij ons dan) kan dit wel, al dan niet samen met de rest van de kindjes aan tafel.

Ik probeer echt het positieve ervan in te zien. Maar het enige echte voordeel wat ik nu zie voor Draak is dat ze iets eerder klaar is 's middags. Of zie ik nu echt iets over het hoofd?

Nou hebben we het geluk dat ze hier niet stel op sprong in kunnen voeren, maar het zal geen 5-jarenplan zijn als het zo door gaat hier.
pi_164947039
Hier is het een kwartiertje eten in de klas en dan naar buiten. Er wordt gewerkt met vrijwillige ouders die een oogje in het zeil houden. Weet dat het vorig jaar wel eens lastig was om voldoende ouders te regelen en dan speelden die dagen alle kinderen op het 'grotenplein'.

Ik weet dat een aantal ouders een vaste dag doen en een aantal ouders op basis van beschikbaarheid (kunt het op een lijst invullen).

Ik werk onregelmatig, als de jongste ook naar school gaat wil ik ook af en toe wel meedraaien, ik ga nu geen opvang regelen om tussen de middag op het plein te staan, dat gaat me niet lukken.

Hier bevalt het wel goed, dat halfuur buitenspelen tussendoor, lekker uitkuren met vriendjes zodat je daarna weer even stil kunt zitten
;)
pi_164947339
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:58 schreef NotTheSame het volgende:
Buiten spelen is natuurlijk fysiek stoom afblazen, maar praten met je ouder(s) over je ochtend, wat je gedaan hebt en wat er allemaal gebeurd is, dat kan denk ik niet in de pauze op school? Tijdens TSO (bij ons dan) kan dit wel, al dan niet samen met de rest van de kindjes aan tafel.
De mijne vertellen toch weinig. Vakantieweek is ook anders denk ik, dan elke dag nieuwe indrukken. Een schooldag heeft redelijk duidelijk ritme en voorspelbaar. Dan is het minder heftig, denk ik. Maar jullie meisje i misschien wel een denkertje?
pi_164948483
Bij ons gaan ze op ma, di, do en vr van 8.30 tot 14.45 naar school. Ze hebben tussen de middag 45 minuten pauze. In de start-, onder- en middenbouw 30 minuten eten en 15 minuten buitenspelen. In de bovenbouw mogen ze geloof ik naar buiten als ze klaar zijn met eten. Voorheen werd de overblijf gedaan door ouders die daar dan per keer een vergoeding voor kregen.
Sinds vorig jaar hebben we de TSO. Er staat nu elke dag (behalve woensdag) dezelfde voor de klas.
Je mag je kinderen ook thuis laten eten maar dan heb je ook maar 45 minuten. Ik vind dat veel te veel gestress.

Daarnaast hebben ze in de ochtend 10-uurtje en spelen ze ook buiten en in de middag gaan ze ook naar buiten.

Dit jaar ga wil ik geen klassenmoeder zijn. Er is wel gevraagd of ik eventueel in de Ouderraad wil, maar daar ga ik nog even heel goed over nadenken. Vorig jaar was ik klassenouder bij beide dames en zat ik in de overblijfcommissie.

Luizen doe ik echt absoluut niet. Ze mogen me (bijna) overal voor vragen maar luizenmoeder is niet aan mijn besteed. Wasmoeders hebben wij niet :D Er staat een wasmachine en een droger op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_164948718
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

voor mijn puber is het juist een rustpunt, ze eet samen met een vriendinnetje thuis. De overblijf was voornamelijk je eten naar binnenschrokken, aangemoedigd door de dames van de TSO om zo snel mogelijk naar buiten gebonjourd te worden.
Hier eten ze met de juf

Maar het zal wel per kind verschillend zijn. En ik zou het ook echt niet tof vinden voor mijn 2 peuters die ik dan ook steeds moet meeslepen.

Nee, voor ons is het continurooster ideaal. En M vindt het prima. Hij weet natuurlijk ook niet beter. Hij vindt het ook wel wat hebben om op school te eten, kent hij natuurlijk ook al vanuit het kdv :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 20:54:50 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164948740
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:58 schreef NotTheSame het volgende:
Ik hoor jullie over rennen en haasten tijdens de middagpauze. Dat kan ik hier doorstrepen; wij wonen op 2 minuten van school af :).
Een uurtje geen tijd om te onthaasten? Misschien is het mijn geluk dat ik maar 1 schoolgaand kind heb daarin, want dat lukt hier eigenlijk ook prima.
Buiten spelen is natuurlijk fysiek stoom afblazen, maar praten met je ouder(s) over je ochtend, wat je gedaan hebt en wat er allemaal gebeurd is, dat kan denk ik niet in de pauze op school? Tijdens TSO (bij ons dan) kan dit wel, al dan niet samen met de rest van de kindjes aan tafel.

Ik probeer echt het positieve ervan in te zien. Maar het enige echte voordeel wat ik nu zie voor Draak is dat ze iets eerder klaar is 's middags. Of zie ik nu echt iets over het hoofd?

Nou hebben we het geluk dat ze hier niet stel op sprong in kunnen voeren, maar het zal geen 5-jarenplan zijn als het zo door gaat hier.
Ik denk dat jij meer beren ziet dan de meeste ouders ervaren met een continuerooster.
Niet iedereen woont naast de school en als je kind nog een beetje langzaam eet is het rennen om het te halen.
En feit wil dat de meeste ouders werken en kinderen dus toch al overblijven dus van het praten met je ouders komt dan al niks terecht. En inderdaad de meeste kindjes hebben geen behoefte om te praten. Daar krijg je met veel moeite er uit dat ze buiten gespeeld hebben en dat was het.
Ik heb beide ervaren met de wisseling van scholen en ik vind het continuerooster voor iedereen rust brengen. Juf, kind, ouders. Heel veel kinderen hebben moeite met het weer opladen voor de middag naar school als ze eenmaal thuis zijn want ze hadden net even speelgoed gepakt of hebben geen zin in sommen maken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164948861
Bij onze school is de organisatie al heel anders dan op een gewone school, dus eigenlijk niet te vergelijken,maar het komt neer op leerkrachten en pedagogisch medewerkers. De juffen en pedagogisch medewerkers eten met de 3 tot 6 jarigen aan tafel ergens op tussen twee tijden. Als het eten op is mogen ze gaan spelen (keuze binnen of buiten). De oudere kinderen eten met de mentorgroep en de mentor. De mentor leest in die tijd voor en de kinderen eten hun boterham. Daarna is dan ruimte voor ontspanning, meestal buitenspelen.
Maar goed, mijn kinderen hebben ook geen vaste eet-tijd in de ochtend. Ze hebben perioden waarin ze hun eten mogen pakken en opeten en er wordt gekeken of iedereen gegeten heeft voor de ochtendpauze. Als kinderen voorschoolse opvang hebben, eten ze vaak al rond negen uur en anders wat later.
Leraren hebben ook pauze, daar is ook gewoon een rooster voor. Maar dat kan dus omdat ze pedagogisch medewerkers en leraren inzetten door de hele dag heen.
Al met al denk ik dat de kinderen er veel van leren om samen te eten en drinken. Het is echt wel een rustpunt en het bespaart heel veel gedoe met halen en brengen op het schoolplein.

Wij hebben een kindcentrumraad (mr + oudercommissie), luizenmoeders en een evenemententeam en dat is het. Wel wordt bij elk thema aan ouders gevraagd of zij daar iets over willen vertellen. Zo hand jongste ooit uitleg over vliegen door een papa die piloot is en had oudste een workshop programmeren door iemand die op de hogeschool in het robotteam zit. Laatst ging het over talen en toen zijn van bijna alle nationaliteiten die school rijk is ouders geweest om de kinderen in die taal woorden te leren. Dus ja, wel ouderbetrokkenheid maar geen verplichtingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164949160
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:54 schreef laziness het volgende:

[..]

En inderdaad de meeste kindjes hebben geen behoefte om te praten. Daar krijg je met veel moeite er uit dat ze buiten gespeeld hebben en dat was het.

Driekus wat heb je op school gedaan vandaag?
"Binnen gespeeld, buiten gespeeld en boterhammen gegeten"

Dit is heel de kleuterklas eigenlijk het standaardantwoord geweest. En als ik niet uitkijk krijg ik dit antwoord nog steeds maar is spelen vervangen door "in de kring geweest, gegeten, buiten gespeeld en in het kernconceptendomijn geweest".

Ik sluit me bij Lazi aan. Het geeft hier ontzettend veel rust dat de kinderen de hele dag in hetzelfde gebouw zijn, elke dag dezelfde gezichten zien en dat het hele team wat voor hun leeftijdsgroep verantwoordelijk is de jongens door en door kent. Alles wat ze nodig hebben wordt om de kinderen heen gebouwd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2016 @ 21:48:21 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164950793
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier eten ze met de juf

Maar het zal wel per kind verschillend zijn. En ik zou het ook echt niet tof vinden voor mijn 2 peuters die ik dan ook steeds moet meeslepen.

Nee, voor ons is het continurooster ideaal. En M vindt het prima. Hij weet natuurlijk ook niet beter. Hij vindt het ook wel wat hebben om op school te eten, kent hij natuurlijk ook al vanuit het kdv :)
ik begrijp de voordelen van een continurooster, ik vond het vroeger zelf ook erg fijn. Hier wil de school er niet aan en de puber trok het overblijven niet goed. Dan dus maar de rust van het thuis eten. Ik ben gewoon op mijn werk dan trouwens.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_164969790
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:08 schreef NotTheSame het volgende:
Daarnaast is Draak de vorige week vier dagen lang van 9 tot 5 weggeweest, maar ik merkt echt aan haar dat ze tussendoor niet even haar ei kwijt kon. Vooral het op een negatieve manier om aandacht vragen valt mij op (schreeuwen, streken uithalen, broertje pesten etc.).
Onze kindervakantieweek was in week 1 van de vakantie dus hij zit er hier al weer even op. Maar het is echt niet te vergelijken met school. Er is minder structuur, het is op een andere plek, er zijn geen juffen, kortom, het is geen school (en dat is ook nou net de bedoeling). Opvegen kon ik die van mij na 5 dagen. Vorig jaar sliep oudste na de laatste dag 14(!) uur. Terwijl ze door de combi voorschoolse opvang, continurooster, bso en eten op school regelmatig van 8 tot 6 van huis zijn en dat doen ze zonder problemen.

Eerlijk gezegd: leerkrachten en pedagogisch medewerkers zijn niet voor niets opgeleid om met kinderen te werken, dus ik denk ook dat zij het beter doen dan ouders die zo af en toe de TSO doen. Ik zou me geen raad weten in een klas met 30 kleuters terwijl een juf daar (meestal) haar hand niet voor omdraait. Dus indien mogelijk: laat het lekker bij de professionals!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164970936
Op
De school waar ik werk hebben we geen continurooster, maar wel een professionele tso, die hoort bij de bso. Dus altijd dezelfde opgeleide juf. Zij blijft ook bij de klas tot groep 6 (7/8 zit op een dependance en daar blijft bijna niemand meer over).
Ik als leerkracht zijnde ben heel blij met m'n 50 min pauze en een vast aanspreekpunt :)

Mijn bijna kleuter gaat straks naar een school met continurooster. Ben ik weer erg blij mee, want hij weet al niet anders dan dat hij op schooltje/Kdv eet. En ik kan m'n bijna peuter echt ff alle aandacht geven, zonder haasten :)

Ouderraad/medezeggenschapsraad zou ik nooit doen straks op school. Maar dat vooral omdat ik bij dezelfde stichting werk en dus al veel info eerder weet. Daarbij zijn de juffen dus een soort van collega's, dat voelt niet helemaal oké :)
Ik houd het wel bij naar uitjes rijden :)

nog 5 maandjes ;)
pi_164976110
Op onze school is ook een continurooster, maar niet het voordeel van korte schooldagen. Start is om 8.45 (school open om 8.30) tot 15.00 op maandag, dinsdag, donderdag, tot 12.30 op woensdag en 12.00 op vrijdag. Ze hebben een half uur om boterhammen te eten met de juf in de klas en daarna met vrijwillige ouders een half uur buiten spelen.

Wij wonen wat verder van de school (ik reken 10 min fietsen, liever iets meer als dreumes ook mee moet), dus ik vind het voor I beter en rustiger dat hij op school kan blijven. I was de lange dagen op het kdv al gewend natuurlijk, dat zal vast ook schelen. Als ik het idee heb dat het te veel wordt, kan ik hem op de dinsdag ook een halve dag laten gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165042325
Wij kregen vandaag en mail dat Ean haar leerkracht al enkele weken ziek is. En dit nog wel even gaat duren. Maandag start ze dus met een nieuwe leerkracht. Ben ik de enige die de mail aan de late kant vind?
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:20:04 #77
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165042449
Is aan de late kant, ja. Maar het kan natuurlijk zijn dat het er in eerste instantie niet naar uitzag dat het zo lang zou duren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165042900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij kregen vandaag en mail dat Ean haar leerkracht al enkele weken ziek is. En dit nog wel even gaat duren. Maandag start ze dus met een nieuwe leerkracht. Ben ik de enige die de mail aan de late kant vind?
Wat zou het veranderen als je het een week eerder zou weten?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:46:36 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165043175
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat zou het veranderen als je het een week eerder zou weten?
Ik kan me voorstellen dat sommige kinderen misschien meer dan 1 weekend nodig hebben om aan dat idee te wennen, maar dat zullen uitzonderingen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165043274
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:46 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat sommige kinderen misschien meer dan 1 weekend nodig hebben om aan dat idee te wennen, maar dat zullen uitzonderingen zijn.
School begint maandag pas. Zal wel meevallen.
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:52:35 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165043352
Hier ook een continuerooster, er gezien we ruim 10 minuten fietsen (als hij mij mij op de fiets zit) van school wonen ben ik daar maar wat blij mee, anders was het ophalen, naar huis racen, boterham erin proppen en weer terug naar school.
Nu kunnen we na school ook nog eens ergens heen (museum/dierentuin) omdat hij om 14.30 al klaar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 september 2016 @ 20:52:57 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165043366
Zoon gaat volgende week op Klassenfahrt. Ergens in de buurt van Hamburg, met zijn vijven in een huisje, zelf voor het eten zorgen (10 euro per persoon per dag, moeten ze dus zelf boodschappen voor doen), een rondvaart door de havens, een dag zwemmen en nog een hele hoop meer :D

Ik heb al een recept voor pannenkoeken moeten dicteren plus het recept van "mama's gehaktballetjes" want die slimmeriken nemen een gourmetstel mee :Y)

Hij verheugt zich er enorm op *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 september 2016 @ 21:04:18 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165043760
Klinkt ook heel leuk, Rewimo. Stoer. Zijn het gemengde huisjes of zijn de jongens bij de jongens en de meisjes bij de meisjes geplaatst?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165044812
Dat klinkt echt geweldig, Rewimo. Ik kan me goed voorstellen dat hij zich verheugd :D
pi_165054509
Dat wordt vast een leuk uitje voor hem Rewimo!

Chris zijn spullen voor Hapskamp staan klaar. Van maandag tot woensdag terug naar de prehistorie.. geen tanderborstel, geen zeep, geen moderne spelletjes, geen zaklamp.. Lekker back-to-basic.. Eens kijken hoe lekker hij ruikt als hij terug komt :D

De eerste week bovenbouw viel hem reuze mee, ook heerlijk ontspannen erheen gegaan. Nu kamp nog en dan echt aan de slag..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 september 2016 @ 11:59:18 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165054549
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:04 schreef livelink het volgende:
Klinkt ook heel leuk, Rewimo. Stoer. Zijn het gemengde huisjes of zijn de jongens bij de jongens en de meisjes bij de meisjes geplaatst?
Nee, ze zitten gesorteerd ;) Hij zit met 4 vrienden in een huisje dus dat maakt het helemaal leuk :)

Deepfreeze, dat lijkt me ook een geweldig avontuur voor Chris! :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165058431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij kregen vandaag en mail dat Ean haar leerkracht al enkele weken ziek is. En dit nog wel even gaat duren. Maandag start ze dus met een nieuwe leerkracht. Ben ik de enige die de mail aan de late kant vind?
Nee, maar misschien wisten ze het ook niet eerder zeker dat het nodig zou zijn. Één van de twee nieuwe juffen van mijn zoon, is nu ook 2 weken niet, ze gaat haar man ondersteunen bij de Paralympics in Rio....ook niet ideaal so aan het begin van het schooljaar, maar aan de ander kant zou ik in haar situatie hetzelfde willen, die kans heb je maar één keer en van school hebben ze het denk ik prima opgelost. De andere juf werkt iets vaker en er komt nog een juf van een andere groep die ze ook een beetje kennen.
pi_165100336
Nou, hij is weg.. Ik mocht hem wegbrengen, jammer genoeg moesten we nog een poosje wachten op een verdwaalde ouder. Te lang voor Chris om zich groot te houden, dus een paar dikke tranen omdat hij eigenlijk ook wel bij mama wilde blijven. Ik kon ook niet weg, omdat zijn begeleidende papa degene was die verdwaald was.. Uiteindelijk een sniffende Chris toch overgegeven aan die vader. Juf kwam ook nog even zeggen dat hij Chris onder zijn hoede moest nemen.. Toen ik wegreed stond hij al rustiger, dus het komt vast goed..

En vanavond even kennis maken met een meisje uit de straat. is net 15 en wil wel op de jongens passen. Ze zat op dezelfde school als de jongens en bij dezelfde juf als Chris nu. Wat geven jullie die oppas eigenlijk? Ik zat te denken aan 4 euro, misschien 5 als ze wakker zijn? Iemand een tip?
pi_165100609
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Nou, hij is weg.. Ik mocht hem wegbrengen, jammer genoeg moesten we nog een poosje wachten op een verdwaalde ouder. Te lang voor Chris om zich groot te houden, dus een paar dikke tranen omdat hij eigenlijk ook wel bij mama wilde blijven. Ik kon ook niet weg, omdat zijn begeleidende papa degene was die verdwaald was.. Uiteindelijk een sniffende Chris toch overgegeven aan die vader. Juf kwam ook nog even zeggen dat hij Chris onder zijn hoede moest nemen.. Toen ik wegreed stond hij al rustiger, dus het komt vast goed..

En vanavond even kennis maken met een meisje uit de straat. is net 15 en wil wel op de jongens passen. Ze zat op dezelfde school als de jongens en bij dezelfde juf als Chris nu. Wat geven jullie die oppas eigenlijk? Ik zat te denken aan 4 euro, misschien 5 als ze wakker zijn? Iemand een tip?
Ik denk dat 3 of 3.5 aardig is. Ik ben 23 en krijg 5 euro soms iets minder soms iets meer ongeacht het aantal kinderen en wakker of slapend. En dat terwijl ik ook nog gecertificeerd gastouder ben dus ook kinder ehbo en kennis heb. De uurprijs is wat ik krijg bij gezinnen die niet via het gastouderbureau gaan dus zwart.

Via het bureau krijg ik 6.25 per kind waar ik 0.75 cent per kind per uur afdraagt aan het bureau en nog belasting over betaal. Maar als je 5 euro kunt missen zal ze er vast blij van worden haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 5 september 2016 @ 12:48:22 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165101714
Ons meisje van 15 krijgt ¤3,50 en dat vind ik ook echt prima passen bij die leeftijd. 15 is nog best jong. Heb ook de afspraak dat haar ouders thuis zijn zodat mocht ze echt een noodgeval hebben dat die er sneller dan wij bij kunnen zijn.

Verschil bij wakker of slapen doe ik ook niet aan. Soms moet je wat meer doen voor het geld want nog wakker en soms heb je een luie avond op de bank want slapend kind. Ik krijg op mijn werk ook hetzelfde betaalt of het nu een drukke of rustige dag is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165102307
Ons oppasmeisje is 20 En krijgt ¤5,- per uur.
Heb er eigenlijk nooit aan gedacht om onderscheid te maken tussen wakker en slapend.
pi_165102689
Wij geven dus behoorlijk veel, blijkbaar.. 6,0 per uur.. meisje van 18.
Maar inderdaad laatst ook gewoon 6,- toen ze ook met de kinderen moest eten en ze daarna in bed moest leggen..
Maar voor een meisje van 15 zou ik ook minder doen, zéker als ze meestal al in bed liggen als ze komt..
pi_165102794
Mijn nichtje (14) die hier wel eens komt oppassen krijgt ¤4.00 per uur (voor 2 kinderen). En komt meestal als de kinderen op bed liggen.
Ooit komt er een vriendinnetje mee oppassen, maar dat moeten ze dan samen maar verrekenen daar ga ik niet extra aan betalen.

Vind het op zich wel redelijk ruim in de prijs, weet ook niet meer hoe dat ontstaan is, zal m'n man wel zo een keer hebben afgesproken).

(Ze komt trouwens ook ooit opruimen/poetsen, dan krijgt ze het zelfde uurtarief, (haar hobby is poetsen en zocht een bijbaantje :P mijn hobby is alles behalve poetsen :') ). Maar dat hebben we wel gesplitst, ze hoeft niet te poetsen tijdens het oppassen, dan mag ze gewoon lekker tv kijken als ze wil)
pi_165103365
Onze oppas is 18 en krijgt ook 3,50 per uur, wat we wel altijd naar boven afronden op een leuk bedrag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165103540
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Onze oppas is 18 en krijgt ook 3,50 per uur, wat we wel altijd naar boven afronden op een leuk bedrag.
Dat afronden doe ik ook altijd. Ik ben niet zo van vast bedragen. Als ze vier kinderen naar bed moeten doen dan geef ik wel wat meer dan voor alleen tv kijken en chips eten.
Ik heb drie oppas meisjes. 13, 16 en 18. Prijs varieert van 2,50 tot 5.
Met een meidenkwartet
pi_165104849
Hmm, dat is minder dan ik dacht. Zag dat Nibud ook minder aangeeft. Denk dat het 4 euro gaat worden. Mijn man vond alles minder dan 5 euro te weinig, maar het is voor hun al een leuke aanvulling. En als we een een avond uit willen ben je nog snel 20 euro verder.
De eerste keer is volgende week van half 5 tot kwart voor 6, dus 5 euro dan. Maar dan is alleen Daan er. Dat is wel de intensiefste van de twee :P
pi_165105997
Het meisje kwam net al langs. Bij haar andere adres kreeg ze 3 euro. Dus 3,50 aangeboden en dan ronden we het wel af maar iets moois.
pi_165109208
Wauw. Wij betalen 5 voor onze 16jarige. En daarmee zitten we bepaald niet aan de bovenkant van de markt hier.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 5 september 2016 @ 18:45:47 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165109438
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:37 schreef Vanyel het volgende:
Wauw. Wij betalen 5 voor onze 16jarige. En daarmee zitten we bepaald niet aan de bovenkant van de markt hier.
Grote stad toch? ;)

Hier in de wijk is een 19 jarige die 8,50 vraagt als ze wakker zijn. Dat vind ik echt teveel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165110030
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 18:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Grote stad toch? ;)

Hier in de wijk is een 19 jarige die 8,50 vraagt als ze wakker zijn. Dat vind ik echt teveel.
Dat is wel echt teveel. Maar er is vast iemand die het betaalt.

Dat betaal ik mijn gastouder (aan huis) netto en zij zorgt voor (bijna) heel mijn leven. Of nou ja, alles voor vier kinderen.
Met een meidenkwartet
pi_165110333
Ik betaal 13 nog wat per uur voor de gastouder, zij past ook op in de avonden.

De belasting betaalt dus ook terug over die uren. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:22:31 #102
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165127562
Nieuwe fase nieuwe vragen. Sinds vorige week kunnen wij ook gaan meepraten over school. Hoewel ik nog geen ervaring heb kom ik het wel even vragen.

De school heeft nu al 3 formuliertjes van betaaldiensten voor borre boekjes, bobo, squla in de tas gestopt.

Hebben jullie ervaring? Wat is leuk, zijn er aanraders? Wellicht ook andere/leukere dan degene school mee aan komt zetten?

Ben benieuwd :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:24:33 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165127610
Wij hebben die dingen nooit gekocht, maar het kan best dat het heel leuk is hoor.
in de haak.
pi_165127642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:24 schreef trui het volgende:
Wij hebben die dingen nooit gekocht, maar het kan best dat het heel leuk is hoor.
dat eigenlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_165127701
Borre boekjes koop ik op de rommelmarkt. Vond hij in het begin wel leuk. Bobo vond hij nooit wat aan dus niet aan begonnen.
Squla wil hij heel graag. Op school vind iedereen het leuk. Ik vraag me alleen af of hij het thuis ook leuk blijft vinden. En voor die twijfel vind ik het te duur dus nog niet aangeschaft.
pi_165133519
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:22 schreef AwayTL het volgende:
Nieuwe fase nieuwe vragen. Sinds vorige week kunnen wij ook gaan meepraten over school. Hoewel ik nog geen ervaring heb kom ik het wel even vragen.

De school heeft nu al 3 formuliertjes van betaaldiensten voor borre boekjes, bobo, squla in de tas gestopt.

Hebben jullie ervaring? Wat is leuk, zijn er aanraders? Wellicht ook andere/leukere dan degene school mee aan komt zetten?

Ben benieuwd :) .
Vroeger had ik altijd bobo en daarna kaketoe ofzo. Maar je hebt ook zo'n boekenclub waar je voor 15 euro p/m elke keer wat anders krijgt
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165133766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:22 schreef AwayTL het volgende:
Nieuwe fase nieuwe vragen. Sinds vorige week kunnen wij ook gaan meepraten over school. Hoewel ik nog geen ervaring heb kom ik het wel even vragen.

De school heeft nu al 3 formuliertjes van betaaldiensten voor borre boekjes, bobo, squla in de tas gestopt.

Hebben jullie ervaring? Wat is leuk, zijn er aanraders? Wellicht ook andere/leukere dan degene school mee aan komt zetten?

Ben benieuwd :) .
Borreboekjes koop je gewoon op marktplaats per doos.

Ik vind al die abonnementen echt te duur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165133779
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:16 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Vroeger had ik altijd bobo en daarna kaketoe ofzo. Maar je hebt ook zo'n boekenclub waar je voor 15 euro p/m elke keer wat anders krijgt
Okki en de taptoe en de hello you.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:27:12 #109
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165133783
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:16 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Vroeger had ik altijd bobo en daarna kaketoe ofzo. Maar je hebt ook zo'n boekenclub waar je voor 15 euro p/m elke keer wat anders krijgt
Taptoe?

Wij hadden Bobo, Okki, Taptoe en Hello You.

Bij Draak werken ze met de schatkistmethode, en zodoende kregen wij een proefnummer van Rompom thuis. Aangezien Draak deze van voor tot achter doorgespit heeft hebben we haar zo'n abonnement gegeven.

Draak is weer ziek. Vorige week donderdag begon het met koorts en buikpijn. Pcm gaf geen verlichting, maar Nurofen wel. En dat was het eerste teken aan de wand dat er iets fout zat. Vrijdag bij de ha geweest, maar deze er geen ernst in. Toen ze op zondagmiddag nog steeds koorts en buikpijn had, hebben we naar de HAP gebeld. Na een bloedtest bleek Draak een infectiewaarde van 76mg/l te hebben, dus een bacteriële infectie. Ab meegekregen en afwachten was het devies. We zijn inmiddels meer dan 48 uur verder, de buikpijn is weg maar de koorts blijft bestaan. Dus morgen maar weer een retourtje ha maken ;(.
pi_165133824
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Okki en de taptoe en de hello you.
Die ja haha.

Heb ze beidde gehad. Las ze altijd helemaal uit maar bestaan denk ik niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 06-09-2016 20:44:28 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165134785
Ik heb daar zo'n hekel aan, dat reclame voor allerhande kinderblaadjes, computerprogramma's en sportclubjes aan de kinderen wordt meegegeven. Waarom wil je als school commerciële bedrijven faciliteren in hun pr? Kunnen ze prima zelf.
pi_165138446
Wat sneu NTS. Hopelijk knapt ze snel op.

M kreeg een Borreboekje mee naar huis. Er zaten wel papieren bij maar die liggen al bij het oud papier :D
pi_165139402
Mijn zoon heeft een abo op de Donald Duck. Dat is wel echt een goede investering voor hem.
pi_165140009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:18 schreef As1981 het volgende:
Mijn zoon heeft een abo op de Donald Duck. Dat is wel echt een goede investering voor hem.
Mijn beste vriend koopt elke week de donald duck, stapels en stapels heeft hij laatst aan Jen gegeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165140142
Hier is national geographic junior favoriet sinds hij kan lezen.
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:38:04 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165140582
Mijn zoon liep behoorlijk achter met lezen en las op een gegeven moment helemaal niks meer. Om hem toch weer aan het lezen te krijgen hebben we in groep 7 en 8 een abonnement op de taptoe genomen en dat hebben we dit jaar om laten zetten naar National Geographic Junior.

Elke regel die hij leest is meegenomen en ik moet zeggen dat hij met de taptoe in ieder geval weer wat leesplezier terug heeft gekregen, dus dat is al heel wat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165143016
Taptoe is voor groep 7?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165143091
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:13 schreef Ticootje het volgende:
Taptoe is voor groep 7?
8-11 jaar.
Volgens mij kreeg je in groep 7 al de hello you.
S. 2014
J. 2016
pi_165144220
Nog nooit in al die jaren abonnementen afgesloten n.a.v. schoolformulieren, maar zoon wilde nu zo graag de Borre boekjes (en knuffel ;)) dat we overstag zijn gegaan. Eerder veel tweedehands gekocht en die heeft hij ook echt wel vaak gelezen.
pi_165144225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:38 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon liep behoorlijk achter met lezen en las op een gegeven moment helemaal niks meer. Om hem toch weer aan het lezen te krijgen hebben we in groep 7 en 8 een abonnement op de taptoe genomen en dat hebben we dit jaar om laten zetten naar National Geographic Junior.

Elke regel die hij leest is meegenomen en ik moet zeggen dat hij met de taptoe in ieder geval weer wat leesplezier terug heeft gekregen, dus dat is al heel wat.
Hier ook een kind (groep 7) die niet graag leest en qua leestempo echt achterloopt. Wist niet dat er van NG ook een junior bestond. Dat soort bladen lijkt hij wel interessanter te vinden. Hij las het weleens van zijn vader.
Gaan we eens naar kijken 😀
  woensdag 7 september 2016 @ 05:56:57 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165144252
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:13 schreef Ticootje het volgende:
Taptoe is voor groep 7?
Nee, voor groep 5-6, maar hij liep achter met lezen. Dus voor hem was het prima voor groep 7/8
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 september 2016 @ 09:11:51 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165145479
Hier wel de Bobo en een tijd de Okki gehad, maar nu ligt prepuber elke donderdag onder de brievenbus te wachten op de Tina :D

School is goed begonnen, ze heeft er echt zin in O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 7 september 2016 @ 09:30:01 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165145739
Fijn Sjeen, een goede start is heel wat waard.

Hier ook abonnementen op National Geographic junior, Donald Duck & Tina. Oja en een of ander voetbalblad. We hebben ook een tijd de Kidsweek gehad, maar daar werd op een gegeven moment alleen nog de moppenpagina van gelezen dus daar vond ik 't iets te duur voor.
in de haak.
pi_165149672
Hier geen abonnementen meer. We hadden de Donald duck, maar die las Chris in 10 minuten uit en belande op de stapel. We zitten om de week wel in de bieb, dan neemt hij altijd wel een stripboek(Donald duck, ng junior, stoer!) mee. En een weetjesboeken en minimaal 2 leesboeken. Net zo'n boekenwurm als zijn moeder :P

En hij is weer terug van haps kamp. Het was leuk geweest en er was een gans met 1 oog.. Verder is hij niet zo spraakzaam, maar hij is blij terug en daar ben ik dan weer blij om ;)
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:20:35 #125
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165195560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:51 schreef WupWup het volgende:
Ik heb daar zo'n hekel aan, dat reclame voor allerhande kinderblaadjes, computerprogramma's en sportclubjes aan de kinderen wordt meegegeven. Waarom wil je als school commerciële bedrijven faciliteren in hun pr? Kunnen ze prima zelf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:51 schreef WupWup het volgende:
Ik heb daar zo'n hekel aan, dat reclame voor allerhande kinderblaadjes, computerprogramma's en sportclubjes aan de kinderen wordt meegegeven. Waarom wil je als school commerciële bedrijven faciliteren in hun pr? Kunnen ze prima zelf.
Nou ja dit eigenlijk wel.

Maar die borre boekjes vindt hij wel leuk. Vind het een goede tip om het gewoon van marktplaats te plukken!

Ik hoop ook dat ze de Donald duck leuk gaan vinden. Ik wel namelijk :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_165245095
Wij kregen ook een borre boekje en een squala uitnodiging. Een abo ga ik niet afsluiten

Ean heeft vandaag een kinderfeestje.

dit is het vervoer
  zondag 11 september 2016 @ 13:37:12 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165245197
Sjiek hoor.
pi_165250741
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 13:37 schreef amaranta het volgende:
Sjiek hoor.
Zeker. Er kwam een prinsesje thuis
Wij hadden maar een suffe speurtocht.
  zondag 11 september 2016 @ 18:11:07 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165250959
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:03 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zeker. Er kwam een prinsesje thuis
Wij hadden maar een suffe speurtocht.
Geef mij die speurtocht maar. Ze zijn 5. Wat is het dan met 16? Een privéjet naar Thailand?

Dit is precies wat ik haat aan die feestjes. Dat opbieden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 september 2016 @ 18:11:15 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165250967
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:03 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zeker. Er kwam een prinsesje thuis
Wij hadden maar een suffe speurtocht.
Ook leuk toch? Maar dit is ook wel heel erg leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165251022
Ik vind dit wel redelijk neigen naar overdreven voor een 5 of 6 jaar verjaardag.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_165251049
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Geef mij die speurtocht maar. Ze zijn 5. Wat is het dan met 16? Een privéjet naar Thailand?

Dit is precies wat ik haat aan die feestjes. Dat opbieden.
O+

Ik had je nog niet eens gezien.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_165251108
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Geef mij die speurtocht maar. Ze zijn 5. Wat is het dan met 16? Een privéjet naar Thailand?

Dit is precies wat ik haat aan die feestjes. Dat opbieden.
Ik snap zijn redenen wel. Maar een beetje overdreven vinden wij het ook wel
  zondag 11 september 2016 @ 18:39:03 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165251935
Ieder z'n ding toch? Het wordt toch pas opbieden als je eraan meedoet? Hier zijn feestjes soms nog vele malen erger (of 'leuker', net hoe je er tegenaan kijkt :+ ), maar ieder doet toch echt wat 'ie zelf wil en kan.

Het enige waar ik wel eens moeite mee heb is aantallen kinderen. Als dan dezelfde groep van 12 meiden steeds naar feestjes-met-logeren gaat en tja.... Dat paste echt niet 😳
  zondag 11 september 2016 @ 18:48:53 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165252169
Een limo vind ik nog overdreven voor een 16de verjaardag, we zijn geen Amerikanen die alleen maar als doel hebben het nog luxer te doen dan de buren.

Echt van de zotte dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165252310
Ik vind het ordinair ook eigenlijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 11 september 2016 @ 19:05:34 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_165252558
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:03 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zeker. Er kwam een prinsesje thuis
Wij hadden maar een suffe speurtocht.
Waarom haal je je eigen feestje zo naar beneden?
Hopelijk straal je je "negativiteit" niet af op je meiden.
pi_165252756
Ik vind het wel leuk. Of ik het ooit zou doen is een tweede. Maar ik vind het wel grappig. En je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Wil je niet mee doen aan dat opbieden vooral niet doen lijkt me.

Ik ben met mijn meiden en 3 extra meiden naar Monkey Town geweest. Ook prima. Een meid bij de oudste is de klas had de hele klas uitgenodigd. Maar ja die wonen op een boerderij en hebben plek zat. Ik niet. Volgend jaar kijk ik wel met hoeveel kindjes ze echt om gaat en bedenken we dan wel weer iets. Maar ik kijk daarbij echt niet naar de rest. Alleen naar de ruimte en mijn portomonnee :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 11 september 2016 @ 19:15:15 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_165252776
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 18:54 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het ordinair ook eigenlijk.
Ordinair? Waarom?
pi_165252838
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Ja lekker decadent, maar als je er geen boterham minder om eet boeit dat toch niet?

Kinderen maakt het niks uit trouwens, een speurtocht, bowlen, zwemmen of bios of thuis spelletjes. Zolang ze maar plezier hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165253014
Ik zit even te kijken he. Voor een limo met 16 personen betaal je 225 euro per uur, onbeperkte kilometers. Stel je voor dat je alle kindjes thuis laat ophalen en thuis een prinsessenfeest geeft. Dan valt het toch best wel mee?
Ik bedoel voor een kinderfeestjearrangement waar dan ook beginnen de prijzen ook rond de 12 eu per kind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 september 2016 @ 19:24:13 #142
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165253033
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het wel grappig eigenlijk. Ja lekker decadent, maar als je er geen boterham minder om eet boeit dat toch niet?

Kinderen maakt het niks uit trouwens, een speurtocht, bowlen, zwemmen of bios of thuis spelletjes. Zolang ze maar plezier hebben.
Precies. Het is alleen maar opbieden als je zelf het gevoel hebt dat je daar aan mee moet doen. Ik ben er heilig van overtuigd dat de kinderen zelf nog helemaal niet op die manier naar de feestjes kijken. Misschien als ze wat ouder zijn, maar als 6-jarige toch nog helemaal niet?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 11 september 2016 @ 19:26:55 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165253115
Beide kinderen hebben volgende week 4 toetsen plus overige huiswerk. Ik ben al sinds 12.00 vanmiddag bezig met helpen met huiswerk, overhoringen en zo. En nog lang niet klaar :')
En dan de rest van de week ook nog hetzelfde liedje.

Echt, ik haat school. Toen ik er zelf op zat haatte ik het al en nu met de kinderen zo mogelijk nog meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 11 september 2016 @ 19:37:01 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165253378
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Precies. Het is alleen maar opbieden als je zelf het gevoel hebt dat je daar aan mee moet doen. Ik ben er heilig van overtuigd dat de kinderen zelf nog helemaal niet op die manier naar de feestjes kijken. Misschien als ze wat ouder zijn, maar als 6-jarige toch nog helemaal niet?
Ouders bieden op, kinderen niet nee.
En in geen 100 jaar ben ik van plan er aan mee te doen. En in geen 100 jaar dat ik over de 200 euro aan één kinderfeestje uit geef.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165253436
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:15 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ordinair? Waarom?
De nadruk op uiterlijkheden en stoer doen met grote auto's. In mijn eigen ogen juist niet 'sjiek' maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Als mijn dochter ooit een keer zo'n soort feestje heeft vind ik het verder prima hoor, als dat dan een uitzondering is en niet de regel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 11 september 2016 @ 19:42:04 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_165253504
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Precies. Het is alleen maar opbieden als je zelf het gevoel hebt dat je daar aan mee moet doen. Ik ben er heilig van overtuigd dat de kinderen zelf nog helemaal niet op die manier naar de feestjes kijken. Misschien als ze wat ouder zijn, maar als 6-jarige toch nog helemaal niet?
De kinderen die ik ken die mopperen over hun eigen feestjes mopperden in die periodes over vrijwel alles en vooral alles waar hun ouders iets aan konden verpesten.....dus of het überhaupt iets met de ander te maken heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 11-09-2016 19:50:17 ]
pi_165253512
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Ouders bieden op, kinderen niet nee.
En in geen 100 jaar ben ik van plan er aan mee te doen. En in geen 100 jaar dat ik over de 200 euro aan één kinderfeestje uit geef.
Over 100 jaar kun je net een brood kopen voor 200 euro :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 september 2016 @ 19:49:01 #148
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_165253683
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:39 schreef Franny_G het volgende:

[..]

De nadruk op uiterlijkheden en stoer doen met grote auto's. In mijn eigen ogen juist niet 'sjiek' maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Als mijn dochter ooit een keer zo'n soort feestje heeft vind ik het verder prima hoor, als dat dan een uitzondering is en niet de regel.
Oké. Ik heb denk ik wat minder snel een beeld ofzo van zulke dingen want ik wist echt niet wat je bedoelde. Voor mij is een grote auto een grote auto en er hangt geen sjiek of ordinair aan dus ik had even geen idee waar dat vandaan kwam. Als je er zo in staat, dan snap ik het.
  Licht Ontvlambaar zondag 11 september 2016 @ 20:20:33 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165254475
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 19:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Ouders bieden op, kinderen niet nee.
En in geen 100 jaar ben ik van plan er aan mee te doen. En in geen 100 jaar dat ik over de 200 euro aan één kinderfeestje uit geef.
tsja, ga eens met een paar kinderen naar de bios of het zwembad, dan ben je zo ook flink wat euro's verder...

Ik vind het leuk om een feestje te organiseren wat helemaal past bij mijn kind op dat moment. En dat varieert van ouderwetse spelletjes als koekhappen en spijkerpoepen tot een high tea workshop of een glitterglamour photoshoot. En ja, die 200 euro heb ik al eens gehaald maar niet elk jaar... Zolang dochterlief het fijn gehad heeft :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165254495
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 20:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

tsja, ga eens met een paar kinderen naar de bios of het zwembad, dan ben je zo ook flink wat euro's verder...

Ik vind het leuk om een feestje te organiseren wat helemaal past bij mijn kind op dat moment. En dat varieert van ouderwetse spelletjes als koekhappen en spijkerpoepen tot een high tea workshop of een glitterglamour photoshoot. En ja, die 200 euro heb ik al eens gehaald maar niet elk jaar... Zolang dochterlief het fijn gehad heeft :)
Dat O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165264086
Mijn zoon zou het geloof ik geweldig vinden om in een limo te mogen zitten. :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 september 2016 @ 06:44:12 #152
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_165264653
Mijn zoon heeft op die leeftijd ook een in een limo gereden. Maar toen zat ie in Bloemendaal op school en daar was dat "normaal". Net als de vader die met Pasen heel de school uitnodigde om paaseieren te komen zoeken (van die gekleurde gekookte eieren) en terloops vertelde dat ie dat elk jaar deed en dat er 1200 eieren in de tuin lagen :')

Overigens gingen wij in dat jaar met een paar kinderen naar Ballorig en kwamen met heerlijk moegespeelde kinderen terug die een fantastisch partijtje hadden gehad :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_165265877
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 06:44 schreef Rewimo het volgende:
Mijn zoon heeft op die leeftijd ook een in een limo gereden. Maar toen zat ie in Bloemendaal op school en daar was dat "normaal". Net als de vader die met Pasen heel de school uitnodigde om paaseieren te komen zoeken (van die gekleurde gekookte eieren) en terloops vertelde dat ie dat elk jaar deed en dat er 1200 eieren in de tuin lagen :')

Overigens gingen wij in dat jaar met een paar kinderen naar Ballorig en kwamen met heerlijk moegespeelde kinderen terug die een fantastisch partijtje hadden gehad :)
Dat zal lekker ruiken na een maand ;)

Hell no dat ik 200 euro uitgeef voor een kinderfeestje, hoe gelukkig ze er ook van wordt. De helft is zo'n beetje mijn max en dat blijkt heel goed te doen. We hebben een thuisfeestje gehad met spelletjes en we zijn een keer met een groep naar ballorig geweest. Voor volgende keer ga ik me eens verdiepen in de themafeestjes die bij je thuis worden georganiseerd.
pi_165266029
Ik vind het wel grappig zo'n limo.
Dat opbieden met feestjes merk ik niet zo eigenlijk. Met traktaties heb ik eerder het idee dat het steeds maar groter/gekker moet. Ieder zn ding.

Mijn jongste heeft de meeste feestjes waar ze voor gevraagd wordt in Ballorig. Vinden ze hardstikke leuk de kinderen.
Ik heb zelf niet zoveel met Ballorig en wij houden het meestal als achter de hand optie in ons hoofd.

We hebben het tot nu toe, op 1 keer na, thuis gevierd voor beide meiden. Van creatief tot speurtocht en spelletjes.
Binnenkort maar eens gaan bekijken wat de oudste zou willen dit jaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_165266054
Ik zou het super leuk vinden als mijn meiden eens een feestje met een limo hadden. Lachen toch!
Zelf heb ik 1x een binnenspeeltuin feestje gedaan en daar had ik een erg onvoldaan gevoel over. De kinderen vonden het super.
Ik hoef pas weer in april dus geniet even van de feestjes-rust O+
Met een meidenkwartet
pi_165267312
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:54 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het wel grappig zo'n limo.
Dat opbieden met feestjes merk ik niet zo eigenlijk. Met traktaties heb ik eerder het idee dat het steeds maar groter/gekker moet. Ieder zn ding.

Mijn jongste heeft de meeste feestjes waar ze voor gevraagd wordt in Ballorig. Vinden ze hardstikke leuk de kinderen.
Ik heb zelf niet zoveel met Ballorig en wij houden het meestal als achter de hand optie in ons hoofd.

We hebben het tot nu toe, op 1 keer na, thuis gevierd voor beide meiden. Van creatief tot speurtocht en spelletjes.
Binnenkort maar eens gaan bekijken wat de oudste zou willen dit jaar.

Ik was compleet ideeloos afgelopen keer: het werd een lollyboom.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 september 2016 @ 11:41:18 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165267957
Kinderfeestje, ik mag ook binnenkort :X Wordt waarschijnlijk gewoon monkeytown, met 3 vriendinnen, meer past er niet in de auto ^O^ En om nou een bus te huren, zoals iemand het afgelopen jaar heeft gedaan, dat gaat mij te ver. (Of misschien auto lenen van opa, maar eigenlijk vind ik 3 vriendinnen wel best).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165268658
Tijdje terug geholpen bij het kinderfeest van mijn oppaskindje. In tilburg kun je bepaalde gymAlen voor 30 euro het uur huren. Kinderfeest duurde 2 uurtjes en er mocht gebruik gemaakt worden van bijna alle spullen. Rechtstreeks vanuit school gymspelletjes doen en bingo met action prijsjes zakje chips en drinken en de kids waren afgepeigerd en voldaan! Denk dat ik dat komend jaar met lisa ook ga doen. Wel fijn met een Verse baby :)

Ow en het was bij school in de buurt dus te voet met de kinderen erheen en mama's en papa's haalde ze daar zelf op! Dus jeep voor een hele klas uitnodigen :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165269264
Oh dat is ook tof zeg, een gymzaal! Lekker apekooien met het zootje O+
pi_165270379
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was compleet ideeloos afgelopen keer: het werd een lollyboom.
Dat klinkt wel creatief :). Als traktatie?

Gymzaal lijkt me ook wel leuk, zeker als je in herfst of winter zit, ze kunnen lekker rennen en doen, maar je bent niet afhankelijk van het weer. Ik heb het wel vaker gelezen, geen idee of dat hier ook kan eigenlijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_165270471
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 13:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat klinkt wel creatief :). Als traktatie?

Gymzaal lijkt me ook wel leuk, zeker als je in herfst of winter zit, ze kunnen lekker rennen en doen, maar je bent niet afhankelijk van het weer. Ik heb het wel vaker gelezen, geen idee of dat hier ook kan eigenlijk.
yup.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165270899
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 13:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat klinkt wel creatief :). Als traktatie?

Gymzaal lijkt me ook wel leuk, zeker als je in herfst of winter zit, ze kunnen lekker rennen en doen, maar je bent niet afhankelijk van het weer. Ik heb het wel vaker gelezen, geen idee of dat hier ook kan eigenlijk.
Ik wist het ook niet. Maar de verhuur gaat via de gemeente dus ik gok gewoon die bellen :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165271074
M'n grote wil lasergamen :o Is dat wat met z'n 4en? :') Ik heb geen limousine namelijk :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165271583
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 11:41 schreef Susie het volgende:
Kinderfeestje, ik mag ook binnenkort :X Wordt waarschijnlijk gewoon monkeytown, met 3 vriendinnen, meer past er niet in de auto ^O^ En om nou een bus te huren, zoals iemand het afgelopen jaar heeft gedaan, dat gaat mij te ver. (Of misschien auto lenen van opa, maar eigenlijk vind ik 3 vriendinnen wel best).
Ik heb ze daar laten afzetten en ophalen door hun ouders :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165271646
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 14:07 schreef pinquit het volgende:
M'n grote wil lasergamen :o Is dat wat met z'n 4en? :') Ik heb geen limousine namelijk :+
Een beetje klein groepje.. Kan wel, misschien dat ze dan als team tegen andere spelers kunnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165272168
Even iets anders. Ik las in het peutertopic wat over voorkeur naar 1 ouder en afwijzingen..

Lisa is bijna 2 jaar op mij teruggevallen tot papa(mijn vriend) in beeld kwam. Dol waren ze op elkaar en mama was bijzaak. Lekker verhaaltjes lezen knuffelen en spelen alles was papa op of onder. Nu is ze bijna 4.5 en moet ze niet meer zoveel van hem hebben. Savonds moet ik haar op bed leggen ze negeert de opdrachten die ze krijgt en als hij haar wil knuffelen gaat ze allemaal lopen kwijken en janken. Maar als papa een keer niet wil dan is dat natuurlijk niet eerlijk.

Mijn vriend die probeerd er nuchter over te denken en af en toe extra 1 op 1 tijd te nemen door bijv een spelletje te gaan doen met haar of als ik moet oppassen snachts haar thuis te houden en samen pannenkoeken te baken etc. Maar toch kwetst het hem. Ze huilt standaard als ze niet mee mag of als ik geen zin heb en haalt het bloed onder zijn nagels vandaan.

Als papa niet thuis is huilt ze wel omdat ze hem zo mist maar daar kan hij weinig mee natuurlijk

Met lisa erover gesproken dat dat niet lief is en papa daar ook wel verdrietig van word net als lisa verdrietig word als mama of papa niet willen. Maar haar reactie is altijd dat papa een jongetje is en hij zich niet moet aanstellen.

Ik vind het moeilijk want vriend word soms wel echt boos als ze zo reageerd en ergens wil ik haar helpen en verdedigen waardoor wij weer boos worden op elkaar maar eigenlijk is het gewoon verkeerd hoe ze reageerd.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165272999
Nou Sam, ik vind het nogal wat om tegen een kind van 4,5 te zeggen dat het niet lief is dat ze niet met papa wil knuffelen. Ik vind dat je dat soort dingen niet moet opdringen en er zeker niet boos om moet worden.
Een kind van 4.5 reageer heus niet zo om expres gemeen te doen, maar reageert zo vanuit een emotie. Blijkbaar hangt ze op dit moment erg aan jou en heeft ze dat nu nodig. Natuurlijk kan dat voor papa wat minder leuk zijn, maar ze zegt toch ook regelmatig dat ze hem mist?
pi_165273412
Pfoe, ik moest net even slikken. Mijn zoon zit in groep 7 in combinatieklas met groep 8. Hij kwam net thuis met de vraag of hij naar het strand toe mag, want vrijwel de hele klas gaat daar vanmiddag naartoe met elkaar. (Wij wonen bijna naast het strand en school staat ook naast het strand.) Zijn vrienden mogen allemaal zelfstandig naar het strand toe. Dus... Nu is mijn zoon op het strand, met zijn vrienden.

Ik vind het nogal wat hoor.. alleen naar het strand. :o Maar voel me ook heel bezwaard om nee te zeggen als al zijn vrienden dat ook mogen. Ik heb dus uiteindelijk maar toegestemd. Hij kan goed zwemmen. Wekelijks waterpolo en zwemtrainingen. Hij is opgegroeid met het strand en zwemmen in de zee. Hij kent de vlaggen, weet tot hoever hij mag, weet wat hij moet doen mocht hij in nood zijn of in een stroming terecht komt. Ook wordt er toezicht gehouden op het strand door strandwachten. Toch vind ik het eng.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 12-09-2016 16:27:48 ]
pi_165273478
Ga af en toe even spieken anders, appelsap? Ik zou t doodeng vinden :') Maar Max is dan ook niet zo'n sterke zwemmer. In jullie situatie vind ik het niet eens gek, maar bwaaah loslaten is zo moeilijk :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 12 september 2016 @ 16:52:37 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165274072
Oef, dat zou ik ook wel wat vinden appelsap. Niet eens zozeer vanwege m'n eigen kinderen, die zwemmen inderdaad ook goed en er zit ook een goede kop op ;) Maar je weet nooit wat anderen doen... Toen we in Thailand woonden kwamen ouders al snel niet meer mee naar het zwembad, maar ik ben er toch nog een paar keer ingedoken om er eentje op te duiken, juist vanwege onverwachte gebeurtenissen die vaak door een ander werden veroorzaakt. Gelukkig is er wel toezicht door de strandwachten...
pi_165275086
Gymzaal heb ik ook eens gedaan met een horde 10 jarige jongens. Perfect!
Een collega is opzichter bij een zaal dus voor mij was het graties.
pi_165276053
Grappig, we hebben het in dit topic al vaker over gehad, maar nu is het dan ook de staatssecretaris van Onderwijs opgevallen dat kleuters vaker blijven zitten dan andere leerlingen in het basisonderwijs: http://www.ad.nl/dossier-(...)e-kleuters~afd723c8/
Ben benieuwd of die controle nu beter gaat worden.

Sam, ik zou nooit, maar dan ook echt nooit, een kind dwingen om jouw vriend als papa te accepteren. Ze heeft twee jaar alleen jou gehad en is volledig aan jou gehecht. Hoe graag je het ook anders zou willen, het kost heel veel tijd en geduld om dat anders te maken. En misschien houdt ze wel altijd haar reserves. Geef haar die keuze, het is niet anders en wat schiet je op met dwingen?

En inmiddels zitten mijn mannen ook al weer een weekje op school. Alles weer terug naar normaal en ze vinden het heerlijk. De vakantie zijn ze goed doorgekomen en voor ze zich echt konden vervelen was de vakantie om. En nu zijn we druk met het organiseren van het feestje van oudste. Lasergamen bij Monkey Town is zijn wens. We hebben twee auto's dus die gooien we vol jongens en meer mogen er gewoon niet mee. Ik heb er zelf namelijk een hekel aan om kinderen te moeten brengen en halen naar de lokale schreeuw en krijs paleizen omdat je hier altijd moet betalen voor parkeren, dus dat ga ik andere ouders ook niet aan doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165276496
Sam, waar is de echte vader in het verhaal?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165276540
Sam, zou het kunnen zijn dat Lisa je vriend aan het uittesten is? Ik heb begrepen dat haar echte papa niet heel consequent is in het nakomen van afspraken e dat dit vaak op een teleurstelling uitdraait voor haar.
Ik kan me zomaar voorstellen dat Lisa hem nu uittest om te zien of zijn liefde wel onvoorwaardelijk is.

Niks forceren en niks bestraffen of negatief benoemen. Ik denk serieus dat ze te klein is om goed te begrijpen wat jij nu écht bedoeld. Het enige dat ze er dan aan overhoudt is een schuldgevoel.
  maandag 12 september 2016 @ 19:25:12 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165277184
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 18:51 schreef danic het volgende:
Sam, zou het kunnen zijn dat Lisa je vriend aan het uittesten is? Ik heb begrepen dat haar echte papa niet heel consequent is in het nakomen van afspraken e dat dit vaak op een teleurstelling uitdraait voor haar.
Ik kan me zomaar voorstellen dat Lisa hem nu uittest om te zien of zijn liefde wel onvoorwaardelijk is.

Niks forceren en niks bestraffen of negatief benoemen. Ik denk serieus dat ze te klein is om goed te begrijpen wat jij nu écht bedoeld. Het enige dat ze er dan aan overhoudt is een schuldgevoel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_165278063
Ik herken je worsteling Sam. Hoe natuurlijk het ook is dat een kind voorkeuren heeft, krijgt het altijd een extra lading wanneer er een stiefouder in het spel is. Als die bloedband er niet is, dan maakt het sneller onzeker want je weet nooit of ze zich nou ook zo zou gedragen als het haar echte vader is of niet. Het voelt ook voor jou kwetsbaar, want jij bent de lijm die het samen houdt. Een conflict kan dan zo persoonlijk voelen omdat er twee mensen van wie je zoveel houdt overhoop liggen en omdat je die lijm bent, word je er bijna automatisch in meegezogen.

Wij proberen thuis op een aantal dingen te letten. We zijn beleefd tegen elkaar; niemand hoeft te kussen en te knuffelen tegen zijn zin, maar we begroeten elkaar en nemen normaal afscheid. Dat mag ook met een hand of elkaar in de ogen kijken als je gedag zegt. Verder wil ik in huis geen wedstrijdjes wie de liefste is; mijn kind mag mij lief vinden en dat zeggen en daar hoeft hij heus niet achteraan te zeggen dat mijn partner net zo lief is, maar ik hoef geen 'ik vind jou liever dan haar, mama!" gedoe. Liefde is geen wedstrijd. Tot slot let ik er erg op dat ik niet tussen beiden kom. Ik sus mijn partner niet als zij zich afgewezen voelt en ik bagatelliseer het ook niet. Ik probeer (en dat is erg moeilijk, dus het lukt lang niet altijd) het niet als een aanval op mijn kind of mijn partnerkeuze te zien.

Verder helpt 1-op-1 tijd echt, zeker als het initiatief daartoe van mijn partner komt. Ik benoem ook wanneer mijn partner ter sprake is gekomen of wanneer mijn zoon verteld heeft haar gemist te hebben, wanneer hij erbij is. Probeer maar te vertrouwen op de band die ze samen hebben en daarin te investeren, het is gewoon ook ingewikkeld allemaal en dat zal het ook echt nog een tijd blijven.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165278431
Ik heb ook ooit in de rol van stiefouder gezeten en het is vaak een ondankbare rol: de liefde van het kind voor jou is toch anders dan voor de biologische ouders. Dat is niet altijd zo hoor, maar de vanzelfsprekende band en connectie is er niet per se met jou en die is er ook niet 'zomaar', dat heeft heel erg veel tijd nodig, en heel veel geduld, en heel veel investering van alle partijen. Daarbij ga je ook door fases heen. Ik herken ook dat in fase 1 een kind helemaal lyrisch over je is, en je je verbaast over hoe makkelijk het gaat. Maar het hoort er inderdaad ook wel bij dat ze je gaan testen, en loyaliteit op de proef wordt gesteld. Dat onderschatten mensen nog wel eens, hoe ingewikkeld dat kan zijn en hoe veel dat van je vraagt aan 'uithoudingsvermogen'.

Maar wat in ieder geval helder hoort te zijn, naar mijn mening, is dat de volwassenen in de ontstane situatie de verantwoordelijkheid hebben, het kind heeft hier allemaal niet om gevraagd. Dus als een kind het moeilijk heeft om zich te binden, dan is dat niet iets om het kind kwalijk te nemen of verantwoordelijk voor te houden, hoe lastig dat soms ook wel is, want je wilt zo graag. Er zijn inderdaad wel regels voor normale omgangsvormen af te spraken met elkaar, dat is dan de basis. Verder zal de tijd het moeten leren hoe de band verder groeit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165279121
Plus dat de baby wel vd stiefvader is. Er veranderd al zoveel als er een broertje of zusje komt, maar dit is ook net weer een andere situatie. Sam, veel goede comments hier al!
^O^
Met een meidenkwartet
pi_165280413
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 20:42 schreef Cathmar het volgende:
Plus dat de baby wel vd stiefvader is. Er veranderd al zoveel als er een broertje of zusje komt, maar dit is ook net weer een andere situatie. Sam, veel goede comments hier al!
^O^
Dat gaat behoorlijk anders worden ook voor de vriend. Opeens heeft hij een kind van zichzelf en gaat hij erachter komen dat dat toch anders is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165282305
Iemand tips voor onderstaande kwestie?

Mijn zoon vindt het moeilijk om contact te maken met onbekende kinderen. Bijvoorbeeld op vakanties, verjaardagen, bij de waterpolo, hier buiten in de buurt... Dan speelt hij liever alleen. Hij vindt het heel eng en durft niet. Hij geeft zelf aan dat hij wel graag met andere kinderen wil spelen. Als onbekende kinderen contact met hem maken dan wijst hij ze ook altijd af, of hij reageert gewoon helemaal niet en/of rent bijvoorbeeld weg.
Op school heeft hij veel vrienden waar hij mee speelt, ook buiten schooltijd. Dan gaat het wel allemaal prima. Of als bij het contact met onbekende kinderen eenmaal de eerste stap gezet is (vrijwel altijd met heel veel pijn en moeite en hulp van ons) dan gaat het ook prima en heeft hij het oprecht naar zijn zin.

Soms proberen wij hem te helpen door hem tips te geven over hoe hij contact kan leggen. Wij blijven vaak aanwezig op de achtergrond om hem een veilig gevoel te geven. En we proberen hem toch wel wat te pushen/stimuleren.
Iemand nog tips hoe wij hem hierbij kunnen helpen?
pi_165282349
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 18:51 schreef danic het volgende:
Sam, zou het kunnen zijn dat Lisa je vriend aan het uittesten is? Ik heb begrepen dat haar echte papa niet heel consequent is in het nakomen van afspraken e dat dit vaak op een teleurstelling uitdraait voor haar.
Ik kan me zomaar voorstellen dat Lisa hem nu uittest om te zien of zijn liefde wel onvoorwaardelijk is.

Niks forceren en niks bestraffen of negatief benoemen. Ik denk serieus dat ze te klein is om goed te begrijpen wat jij nu écht bedoeld. Het enige dat ze er dan aan overhoudt is een schuldgevoel.
Dit!

En inderdaad, wat Cathmar zegt.

(gymzaal afhuren deden wij vroeger ook bij verjaardagsfeestjes, was erg leuk :Y En ik vond vroeger de low-budgetfeestjes ook erg leuk. Naar de speeltuin met een tas vol proviand. Stiekem vond ik dat leuk dan mijn verantwoorde feestjes in de schouwburg :') )
pi_165282524
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 16:26 schreef pinquit het volgende:
Ga af en toe even spieken anders, appelsap? Ik zou t doodeng vinden :') Maar Max is dan ook niet zo'n sterke zwemmer. In jullie situatie vind ik het niet eens gek, maar bwaaah loslaten is zo moeilijk :X
Ben nog even gaan kijken, maar ze waren allemaal leuk aan het spelen. Netjes eruit als er boten aankwamen.
Andere moeders bleken ook regelmatig langs te komen om te kijken. :P
pi_165286833
Sam, ik ga mee met de rest: Hoe meer je het forceert, hoe meer negatief de situatie wordt.. Daan heeft jaren lang echt met regelmaat dwars gelegen. Maar dat trekt na een paar weken/maanden ook steeds wel weer bij. En als stiefouder is die relatie nog ingewikkelder.

Appelsap, fijn dat het goed ging. Loslaten is wel een dingetje..
Zou iets van rollenspellen kunnen helpen? Zeker als hij zelf ook wil, kun je voorstellen om ermee te gaan oefenen?
Bij Chris blijkt dat als we weggaan, hij veel beter zijn eigen plan kan trekken. Anders blijft hij toch steeds contact met mij zoeken, als hij wel contact moet zoeken om samen te spelen doet hij dat ook wel.. Als we samen naar de speeltuin gaan (ik moet toch me Daan mee), dan komt hij vaak bij mij terug en maakt weinig contact met anderen. Maar als hij er alleen heen gaat, dan vermaakt hij zich zo een uur/langer met een onbekend kind
pi_165287638
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 15:01 schreef Sam1993 het volgende:
Even iets anders. Ik las in het peutertopic wat over voorkeur naar 1 ouder en afwijzingen..

Lisa is bijna 2 jaar op mij teruggevallen tot papa(mijn vriend) in beeld kwam. Dol waren ze op elkaar en mama was bijzaak. Lekker verhaaltjes lezen knuffelen en spelen alles was papa op of onder. Nu is ze bijna 4.5 en moet ze niet meer zoveel van hem hebben. Savonds moet ik haar op bed leggen ze negeert de opdrachten die ze krijgt en als hij haar wil knuffelen gaat ze allemaal lopen kwijken en janken. Maar als papa een keer niet wil dan is dat natuurlijk niet eerlijk.

Mijn vriend die probeerd er nuchter over te denken en af en toe extra 1 op 1 tijd te nemen door bijv een spelletje te gaan doen met haar of als ik moet oppassen snachts haar thuis te houden en samen pannenkoeken te baken etc. Maar toch kwetst het hem. Ze huilt standaard als ze niet mee mag of als ik geen zin heb en haalt het bloed onder zijn nagels vandaan.

Als papa niet thuis is huilt ze wel omdat ze hem zo mist maar daar kan hij weinig mee natuurlijk

Met lisa erover gesproken dat dat niet lief is en papa daar ook wel verdrietig van word net als lisa verdrietig word als mama of papa niet willen. Maar haar reactie is altijd dat papa een jongetje is en hij zich niet moet aanstellen.

Ik vind het moeilijk want vriend word soms wel echt boos als ze zo reageerd en ergens wil ik haar helpen en verdedigen waardoor wij weer boos worden op elkaar maar eigenlijk is het gewoon verkeerd hoe ze reageerd.
Even afgezien van de wijze woorden die anderen hiervoor al hebben gesproken, zou je ook nog hieraan kunnen denken.

Ik zou sowieso niet vertellen dat het niet lief is om niet te willen knuffelen, liever bij jou te willen zijn. Geef haar de kans haar eigen (lichamelijke) integriteit te bewaken. Als ze 16 is wil je ook niet dat haar vriendje haar kan manipuleren door te zeggen dat het niet lief is van haar als ze niet met hem naar bed wil want hij houdt toch zoveel van haar! Ze moet leren, in een beschermde liefdevolle omgeving, dat zij zelf mag bepalen wat ze voelt, wie ze wel of niet lief vindt, en hoe ze haar genegenheid en liefde kan en wil uiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165288405
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 18:51 schreef danic het volgende:
Sam, zou het kunnen zijn dat Lisa je vriend aan het uittesten is? Ik heb begrepen dat haar echte papa niet heel consequent is in het nakomen van afspraken e dat dit vaak op een teleurstelling uitdraait voor haar.
Ik kan me zomaar voorstellen dat Lisa hem nu uittest om te zien of zijn liefde wel onvoorwaardelijk is.

Niks forceren en niks bestraffen of negatief benoemen. Ik denk serieus dat ze te klein is om goed te begrijpen wat jij nu écht bedoeld. Het enige dat ze er dan aan overhoudt is een schuldgevoel.
Dat zou idd wel kunnen. Toen hij vorige maand weer af had gezegd heeft ze dit ook echt op mijn vriend afgereageerd. Slaan schoppen zeggen dat hij niet van haar houd en ze lijkt daar in te blijven hangen.

Femke, het is trouwens niet dat wij haar dwingen mijn nieuwe vriend papa te noemen ofzo dat heeft ze 2 jaar geleden zelf gedaan en is tot voor kort ook altijd goed gegaan. Ze was 2 toen hij in haar leven kwam.

Ticootje, als ze geluk heeft ziet ze die 1 keer in de maand 3 uurtjes. Als hij niet afzegd...

Miss sly, ze hoeft ook niemand te kussen of te knuffelen als ze niet wil hoor ze knuffelt en kust haar biologische vader ook niet, waar het voornamelijk om gaat is de intense afwijzing om alles constant. En het vervolgens boos zijn en driftbuien hebben als papa een keer geen zin heeft. Het is gewoon moeilijk en het lijkt inderdaad alsof ze aan de ene kant uittest of dat hij echt blijft en echt van dr houd en aan de andere kant haar frustratie over haar biologische vader op hem afreageerd. Tis de eerste keer dat ik hier tegen aanloop zelf ook stiefouder geweest maar daar heb ik dit niet gehad en lisa voorheen ook niet. Ze zag mando en dat was papa vanaf dag 1 zelfs bij corrigeren. Hij is ook gebleven vanaf dag 1 en doet alles voor en met haar maar ze lijkt er nu even heel erg in vast te lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sam1993 op 13-09-2016 10:56:56 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165288627
Appelsap wat leuk! Maar ik zou zelf ook het enorm spannend vinden
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165288645
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:45 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Dat zou idd wel kunnen. Toen hij vorige maand weer af had gezegd heeft ze dit ook echt op mijn vriend afgereageerd. Slaan schoppen zeggen dat hij niet van haar houd en ze lijkt daar in te blijven hangen.

Femke, het is trouwens niet dat wij haar dwingen mijn nieuwe vriend papa te noemen ofzo dat heeft ze 2 jaar geleden zelf gedaan en is tot voor kort ook altijd goed gegaan. Ze was 2 toen hij in haar leven kwam.

Ticootje, als ze geluk heeft ziet ze die 1 keer in de maand 3 uurtjes. Als hij niet afzegd...

Miss sly, ze hoeft ook niemand te kussen of te knuffelen als ze niet wil hoor ze knuffelt en kust haar biologische vader ook niet, waar het voornamelijk om gaat is de intense afwijzing om alles constant. En het vervolgens boos zijn en driftbuien hebben als papa een keer geen zin heeft. Het is gewoon moeilijk en het lijkt inderdaad alsof ze aan de ene kant uittest of dat hij echt blijft en echt van dr houd en aan de andere kant haar frustratie over haar biologische vader op hem afreageerd. Tis de eerste keer dat ik hier tegen aanloop zelf ook stiefouder geweest maar daar heb ik dit niet gehad en lisa voorheen ook niet. Ze zag mando en dat was papa vanaf dag 1 zelfs bij corrigeren. Hij is ook gebleven vanaf dag 1 en doet alles voor en met haar maar ze lijkt er nu even heel erg in vast te lopen.
Ik begrijp de zin "als papa een keer geen zin heeft" niet zo goed, geloof ik. Waar heeft papa dan geen zin in?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165288743
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp de zin "als papa een keer geen zin heeft" niet zo goed, geloof ik. Waar heeft papa dan geen zin in?
Als op haar gekozen moment er geknuffeld gespeeld of gewandeld moet worden. Meestal na een nachtdienst in het weekend om half 9 haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:20:03 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165289091
Ik denk dat je het jezelf al niet makkelijk maakt doordat ze hem ook papa noemt, dat ze dat toen ze 2 was (en hem nog amper kende) gezegd heeft zegt natuurlijk niet zoveel, ik zou dat op dat moment zelfs ontmoedigd hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165289407
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Als op haar gekozen moment er geknuffeld gespeeld of gewandeld moet worden. Meestal na een nachtdienst in het weekend om half 9 haha
Volgens mij is het in zo'n situatie bij een kind van die leeftijd belangrijk om als volwassene over je niet willen heen te stappen. Als hij 'geen zin heeft' wijst ie het kind af. Niet bewust, maar zij voelt het wel zo. Daarmee wijst hij haar af en wordt haar testgedrag alleen maar erger.

Probleem van papa noemen snap ik niet zo Leandra, waarom is dat erg?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_165289437
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Als op haar gekozen moment er geknuffeld gespeeld of gewandeld moet worden. Meestal na een nachtdienst in het weekend om half 9 haha
Er zijn momenten dat spelen of wandelen wel uitgesteld kunnen worden, in alle redelijkheid, maar een knuffel kan toch altijd? Als hij al ooit een knuffel weigert, hoe kan hij dan boos worden als zij niet in knuffelstemming is? Zou het kunnen dat een knuffel weigeren door haar als een enorme afwijzing wordt gevoeld?

Ik mis wel een beetje begrip en empathie voor dit hele jonge kind dat haar biologische vader kwijt is, weliswaar een nieuwe kreeg die wel ook van alles van haar wil, en het feit dat er een nieuwe baby aankomt, etc. Een beetje meer ruimte voor haar om met al die zaken en emoties om te gan lijkt me op zijn plaats.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:37:56 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165289525
Ik weet niet hoor, dat hele knuffelen enzo moet van beide kanten geen verplichting zijn lijkt me.

En pas vooral op voor de valkuil van het je persoonlijk aan te trekken. Ik snap dat het als afwijzing voelt voor hem, maar de uitdaging van 't ouderschap is toch wel om daar boven te staan en te laten merken dat jouw liefde voor 't kind onvoorwaardelijk is. Dat geeft haar uiteindelijk het veilige gevoel dat jullie er altijd voor haar zijn.
in de haak.
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:39:40 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165289560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik mis wel een beetje begrip en empathie voor dit hele jonge kind dat haar biologische vader kwijt is, weliswaar een nieuwe kreeg die wel ook van alles van haar wil, en het feit dat er een nieuwe baby aankomt, etc. Een beetje meer ruimte voor haar om met al die zaken en emoties om te gan lijkt me op zijn plaats.
inderdaad, geef haar de ruimte, laat haar haar gevoelens juist uiten, benoem ze en wees er voor haar, dat is genoeg.
in de haak.
pi_165289593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn momenten dat spelen of wandelen wel uitgesteld kunnen worden, in alle redelijkheid, maar een knuffel kan toch altijd? Als hij al ooit een knuffel weigert, hoe kan hij dan boos worden als zij niet in knuffelstemming is? Zou het kunnen dat een knuffel weigeren door haar als een enorme afwijzing wordt gevoeld?

Ik mis wel een beetje begrip en empathie voor dit hele jonge kind dat haar biologische vader kwijt is, weliswaar een nieuwe kreeg die wel ook van alles van haar wil, en het feit dat er een nieuwe baby aankomt, etc. Een beetje meer ruimte voor haar om met al die zaken en emoties om te gan lijkt me op zijn plaats.
Die ruimte is er ook wel alleen ik weet hier hoek er nu op moet reageren. Een knuffel kan altijd alleen niet smorgens om half 9 als hij net slaapt vanuit een nachtdienst dat zijn gewoon momenten waarop het even niet kan. En als ze dan een driftbui krijgt kan ze ook niet uitleggen waarom ze zich zo voelt. Ben er al mee bij de huisarts geweest en op verzoek toen bij compaan en de bocht dit ter sprake gebracht in de oudergesprekken maar er veranderd niets vanuit vaders kant en wij moeten het oplossen ennik weet even niet meer hoe. Het is moeilijk om te zien dat de afwijzing van vader geprojecteerd word op mijn vriend en ik haar niet kan geruststellen.

Misschien dan maar even laten gaan zoals het gaat.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165289618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn momenten dat spelen of wandelen wel uitgesteld kunnen worden, in alle redelijkheid, maar een knuffel kan toch altijd? Als hij al ooit een knuffel weigert, hoe kan hij dan boos worden als zij niet in knuffelstemming is? Zou het kunnen dat een knuffel weigeren door haar als een enorme afwijzing wordt gevoeld?

Ik mis wel een beetje begrip en empathie voor dit hele jonge kind dat haar biologische vader kwijt is, weliswaar een nieuwe kreeg die wel ook van alles van haar wil, en het feit dat er een nieuwe baby aankomt, etc. Een beetje meer ruimte voor haar om met al die zaken en emoties om te gan lijkt me op zijn plaats.
Eens. Ze is echt nog te klein om situaties te overzien. "Een voor haar gekozen moment" is als ze die behoefte voelt opkomen en dat kan ze echt nog niet rationaliseren en bedenken dat daar tegenover een moment staat waarin ze geen zin had om iets met hem te doen. Als het echt gaat om vaste momenten zoals na een nachtdienst dan zou ik dat proberen te verhelderen: Na een nachtdienst is het mama-tijd. Vanaf 12 uur is papa weer aanspreekbaar o.i.d En anders inderdaad een alternatief bieden. Ik heb ook lang niet altijd zin in eindeloos treinbanen bouwen, maar dan kom ik met een tegenvoorstel wat we allebei leuk vinden of ik leg uit dat ik over een half uurtje wel wil.

Ik vind het volkomen begrijpelijk dat ze met een wispelturige vader steeds bang en op haar hoede is haar vaderfiguur te verliezen. Zeker met een baby op komst die wel echt van hem is. Ik ben als 5-jarige een hele tijd doodsbang geweest dat mijn moeder ook weg zou gaan nu ze een nieuwe relatie en een nieuw kind had en mij 'dus' niet meer nodig had. Ik kan me die angst nog levendig voor de geest halen en dat was geen lolletje. Dat heeft eindeloos veel bevestiging en geduld gevraagd voordat ik dat vertrouwen weer terug had.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165289704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:42 schreef Clubsoda het volgende:
^^ Eens. Ze is echt nog te klein om situaties te overzien. "Een voor haar gekozen moment" is als ze die behoefte voelt opkomen en dat kan ze echt nog niet rationaliseren en bedenken dat daar tegenover een moment staat waarin ze geen zin had om iets met hem te doen. Als het echt gaat om vaste momenten zoals na een nachtdienst dan zou ik dat proberen te verhelderen: Na een nachtdienst is het mama-tijd. Vanaf 12 uur is papa weer aanspreekbaar o.i.d En anders inderdaad een alternatief bieden. Ik heb ook lang niet altijd zin in eindeloos treinbanen bouwen, maar dan kom ik met een tegenvoorstel wat we allebei leuk vinden of ik leg uit dat ik over een half uurtje wel wil.

Ik vind het volkomen begrijpelijk dat ze met een wispelturige vader steeds bang en op haar hoede is haar vaderfiguur te verliezen. Zeker met een baby op komst die wel echt van hem is. Ik ben als 5-jarige een hele tijd doodsbang geweest dat mijn moeder ook weg zou gaan nu ze een nieuwe relatie en een nieuw kind had en mij 'dus' niet meer nodig had. Ik kan me die angst nog levendig voor de geest halen en dat was geen lolletje. Dat heeft eindeloos veel bevestiging en geduld gevraagd voordat ik dat vertrouwen weer terug had.
Ik denk idd ook wel dat er veel bevestiging gezocht word. Maar moet ik dan de driftbuien gewoon laten gebeuren en haar niet straffen als ze schopt en slaat naar mijn vriend? Aan de ene kant wil ik het corrigeren en aan de andere kant snap ik dat ze gewoon haar gevoelens kwijt moet.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165289728
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:37 schreef trui het volgende:
Ik weet niet hoor, dat hele knuffelen enzo moet van beide kanten geen verplichting zijn lijkt me.

En pas vooral op voor de valkuil van het je persoonlijk aan te trekken. Ik snap dat het als afwijzing voelt voor hem, maar de uitdaging van 't ouderschap is toch wel om daar boven te staan en te laten merken dat jouw liefde voor 't kind onvoorwaardelijk is. Dat geeft haar uiteindelijk het veilige gevoel dat jullie er altijd voor haar zijn.

En dat ja. Blijven bevestigen dat je van haar houdt en er voor haar bent en dat je haar niet in de steek laat. Ook, misschien wel juist, als ze boos en verdrietig en afwijzend is. Ze hoeft niet lief en gezellig te zijn om je liefde te verdienen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:49:56 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165289805
En ook: dat je haar grenzen respecteert. Dus als ze geen knuffels wil, vooral niet afdwingen.
in de haak.
pi_165289827
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:45 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik denk idd ook wel dat er veel bevestiging gezocht word. Maar moet ik dan de driftbuien gewoon laten gebeuren en haar niet straffen als ze schopt en slaat naar mijn vriend? Aan de ene kant wil ik het corrigeren en aan de andere kant snap ik dat ze gewoon haar gevoelens kwijt moet.
Wat mij betreft is de basis normale omgangsvormen met elkaar. Dus nee, ik zou het niet accepteren als ze schopt en slaat. Wel dat ze boos is. Maar schoppen en slaan doen we niet, dus als je heel boos bent dan mag je op een kussen slaan of iets anders, maar niet andere mensen. Ik geef daarvoor geen straf trouwens, maar geef aan dat ik niet geschopt wil worden en dat ik uit de weg ga om ervoor te zorgen dat ik geen trap krijg. De boosheid gaat meestal vanzelf weer over en dan kun je er rustig over praten. Ik zou trouwens proberen ze zo'n situatie zelf te laten oplossen en me er niet mee bemoeien, nadat je samen hebt afgesproken wat jullie plan van aanpak is.

En als dit soort dingen steeds gebeuren als hij even geen zin heeft in een knuffel of een spelletje, dan zou ik meer proberen het bij de bron aan te pakken. Door duidelijkere afspraken, het bieden van alternatieven en soms zal hij zich er gewoon even over heen moeten zetten denk ik en het tóch doen. De eventuele angst dat ze 'verwend wordt' lijkt mij minder problematisch dan haar behoefte aan bevestiging van hem.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:51:23 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165289836
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:45 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik denk idd ook wel dat er veel bevestiging gezocht word. Maar moet ik dan de driftbuien gewoon laten gebeuren en haar niet straffen als ze schopt en slaat naar mijn vriend? Aan de ene kant wil ik het corrigeren en aan de andere kant snap ik dat ze gewoon haar gevoelens kwijt moet.
Bij driftbuien: vooral erkenning geven voor haar boosheid door het te benoemen. 'Je bent echt heel boos, zie ik'. Maar slaan en schoppen mag gewoon niet, dus daar ligt wel een grens, die je gerust mag trekken.
in de haak.
pi_165289859
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:45 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik denk idd ook wel dat er veel bevestiging gezocht word. Maar moet ik dan de driftbuien gewoon laten gebeuren en haar niet straffen als ze schopt en slaat naar mijn vriend? Aan de ene kant wil ik het corrigeren en aan de andere kant snap ik dat ze gewoon haar gevoelens kwijt moet.
Een kind gedraagt zich niet zo om jullie te pesten, maar omdat het behoeftes en gevoelens heeft die niet worden vervuld en waar ze niet mee uit de voeten kan. Straffen is dan, naar mijn mening, ook niet de reactie. In het geval van je dochter zijn er genoeg redenen waarom ze zich zo gedraagt. Een kind dat zich zo gedraagt, heeft juist de meeste behoefte aan je liefde en aandacht, niet aan straf en afwijzing. Wat wil je precies corrigeren? Hoe uit de driftbui zich? Kun je haar helpen haar frustratie op een andere manier te uiten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:09:46 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165290179
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Probleem van papa noemen snap ik niet zo Leandra, waarom is dat erg?
Het kind heeft al een papa, en een tweejarige heeft nog niet het besef van het begrip papa, ik had dat dus tegengehouden op die leeftijd, zodat ze een duidelijke band kan ontwikkelen met vader en dat ze weet wie haar vader is, en ook de leeftijd heeft om te beseffen dat haar vader haar vader is, en haar stiefvader niet.

Dat een ouder kind op een gegeven moment "papa" gaat zeggen tegen een stiefvader is van een andere orde, maar een 2-jarige die dat tegen een verse verkering gaat zeggen, dat had ik persoonlijk weerhouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165290229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het kind heeft al een papa, en een tweejarige heeft nog niet het besef van het begrip papa, ik had dat dus tegengehouden op die leeftijd, zodat ze een duidelijke band kan ontwikkelen met vader en dat ze weet wie haar vader is, en ook de leeftijd heeft om te beseffen dat haar vader haar vader is, en haar stiefvader niet.

Dat een ouder kind op een gegeven moment "papa" gaat zeggen tegen een stiefvader is van een andere orde, maar een 2-jarige die dat tegen een verser verkering gaat zeggen, dat had ik persoonlijk weerhouden.
Mijn kind had geen papa op dat moment er was al ruim een jaar geen omgang en contact meer en daarvoor had ze ook geen band met hem. Net als nu ook het is haar vader zo noemt ze hem ook omdat hij haar gemaakt heeft maar ze wil er alleen mee spelen want hij wil niet voor haar zorgen. Ze ziet het ook bij haar half zus dat haar vader geen zin heeft.. Wij hebben in het begin gecorrigeerd en mijn moeder bijna een jaar maar ze bleef het zeggen. En dat andere kindje op de psz Door papa werden opgehaald en zei Door vriend was voor haar 1+1 blijkbaar voelt zij zich daar goed bij ze doet het nu nog ook als ze boos is.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165290308
Nou ja, dat is achteraf kletsen of dat al dan niet verstandiger was geweest en daar heb je nu weinig aan. Van de andere kant zou ik er ook niet moeilijk over doen als ze er nu voor zou kiezen om hem nu weer anders aan te spreken, bijvoorbeeld met zijn voornaam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:18:32 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165290325
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:12 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Mijn kind had geen papa op dat moment er was al ruim een jaar geen omgang en contact meer en daarvoor had ze ook geen band met hem. Net als nu ook het is haar vader zo noemt ze hem ook omdat hij haar gemaakt heeft maar ze wil er alleen mee spelen want hij wil niet voor haar zorgen. Ze ziet het ook bij haar half zus dat haar vader geen zin heeft.. Wij hebben in het begin gecorrigeerd en mijn moeder bijna een jaar maar ze bleef het zeggen. En dat andere kindje op de psz Door papa werden opgehaald en zei Door vriend was voor haar 1+1 blijkbaar voelt zij zich daar goed bij ze doet het nu nog ook als ze boos is.
Ja, ik weet hoe dat is als een kind geen vader heeft, maar ik begreep net dat de vader wel betrokken is?

Ik blijf erbij dat ik dat niet zou hebben toegestaan voor iemand die zo vers in het leven van een kind is.
Maar goed, dat zijn mijn keuzes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165294162
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik weet hoe dat is als een kind geen vader heeft, maar ik begreep net dat de vader wel betrokken is?

Ik blijf erbij dat ik dat niet zou hebben toegestaan voor iemand die zo vers in het leven van een kind is.
Maar goed, dat zijn mijn keuzes.
Inmiddels wel ja eens in de maand maar dat is pas sinds een jaar ongeveer toendertijd was dat niet en het is niet zo dat we haar dat hebben opgedrongen. In tegenstelling tot de relatie met haar biologische vader dat wel gedwongen is gegaan.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165298033
Mijn meiden noemen Joene ook papa. Jen zei in het begin altijd [voornaam], leyla noemt J zolang ze kan praten papa en daardoor ging Jen het ook zeggen. Het voelt voor de meiden blijkaar zo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:54:02 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165298866
Heb je iets aan de reacties van de dames hier Sam? Wat zei de huisarts?
Vroeger kon je voor dit soort dingen binnenlopen bij de Opvoedwinkel. Lekker laagdrempelig. Tegenwoordig is dat Centrum voor Jeugd en Gezin. Dat klinkt veel officieler, maar is juist bedoeld voor dit soort lastige dingen die je kunt tegenkomen in de opvoeding. Wellicht een bezoekje waard?

Ik ben zelf opgegroeid met een stiefvader die ik 'papa' moest noemen en die ik op de mond moest kussen. Afschuwelijk... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_165299404
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:54 schreef Moonah het volgende:
Heb je iets aan de reacties van de dames hier Sam? Wat zei de huisarts?
Vroeger kon je voor dit soort dingen binnenlopen bij de Opvoedwinkel. Lekker laagdrempelig. Tegenwoordig is dat Centrum voor Jeugd en Gezin. Dat klinkt veel officieler, maar is juist bedoeld voor dit soort lastige dingen die je kunt tegenkomen in de opvoeding. Wellicht een bezoekje waard?

Ik ben zelf opgegroeid met een stiefvader die ik 'papa' moest noemen en die ik op de mond moest kussen. Afschuwelijk... :{
Ja ik heb het er ook even met vriend over gehad en hij gaat proberen wat minder snel boos te worden maar voornamelijk haar gevoel te benoemen maar dat dat niet betekent dat ze mag slaan etc. Toenstraks 1 driftbui voorkomen zo. Vanavond is ze meegegaan naar de winkel met hem en hebben ze samen eten gemaakt ( niet te eten maargoed haha) dat vond ze wel leuk. En I.p.v te zeggen dat ik haar op bed moest leggen kwam ze vandaag vragen wie het zou doen waarna ik zei dat ik dat wel zou doen omdat ze net al zo leuk met papa gekookt had.

Ben benieuwd hoe dit de komende tijd gaat.

En het is niet dat ze moet ofzo meer dat het nooit een probleem was en ze nu uit het niets afstandelijk doet en daar zaten we wel wat mee. Lisa is zowiezo geen grote knuffelkont ook nooit geweest.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165301880
Opvoedpoli, centrum jeugd en gezin enz enz. Wij zijn er echt erg mee geholpen. Net even ander inzicht, net even een andere manier van benaderen. Soms maakt het een wereld van verschil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165312425
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:12 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ja ik heb het er ook even met vriend over gehad en hij gaat proberen wat minder snel boos te worden maar voornamelijk haar gevoel te benoemen maar dat dat niet betekent dat ze mag slaan etc. Toenstraks 1 driftbui voorkomen zo. Vanavond is ze meegegaan naar de winkel met hem en hebben ze samen eten gemaakt ( niet te eten maargoed haha) dat vond ze wel leuk. En I.p.v te zeggen dat ik haar op bed moest leggen kwam ze vandaag vragen wie het zou doen waarna ik zei dat ik dat wel zou doen omdat ze net al zo leuk met papa gekookt had.

Ben benieuwd hoe dit de komende tijd gaat.

En het is niet dat ze moet ofzo meer dat het nooit een probleem was en ze nu uit het niets afstandelijk doet en daar zaten we wel wat mee. Lisa is zowiezo geen grote knuffelkont ook nooit geweest.
Sam, wat leuk dat ze samen gekookt hebben :)!
Ik zit niet in een zelfde situatie, maar met bedtijd doen wij het om de beurt. De ene dag papa, de andere dag mama.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_165370316
Even hier; het gaat over mijn oudste zoon maar ik vind het toch beter hier dan in het autisme topic;

We kregen een brief van school; Er komt een studiereis aan, in maart 2017.
Parijs, London, Berlijn, Barcelona of Rome. 8 dagen.

Mijn zoon wil dat niet. Eigenlijk wil hij gewoon helemaal niet maar voelt de sociale uitdaging.
Het is hem te lang (en ik ken hem, een week met zijn eigen gezin is al een uitdaging).

Zijn vrienden gaan wel maar ze moeten 3 locaties aangeven dus hij weet niet wie waar komt dus hij zit in tweestrijd en ik ook.
Ik wil eigenlijk dat hij gaat maar ik snap zijn aversie.

Pfff.
Ik wil eigenlijk dat hij gaat...want....superleuk!....een belevenis....ik gun hem dat.... ik denk dat het goed voor hem is maar weet het niet zeker.
Ik wil niet dat hij na 3 dagen zich doodongelukkig voelt.

We moeten voor 23 september een beslissing nemen en ik kom met hem niet verder :{
pi_165370342
dubbel
pi_165370489
Voorbeeld

Ik heb hem opgegeven voor vakkenvuller bij een supermarkt.
Hij moest op gesprek en vond het verschrikkelijk. Hij nam mij het echt kwalijk.
Hij werd aangenomen maar moest nog weken wachten voordat hij mocht beginnen.

Al die weken heeft hij zich erover druk gemaakt. Buikpijn en alles.
Ik zit dan echt van; wat moet ik nou, moet ik met zijn grillen meegaan of moet ik mijn poot stijfhouden. Ik wil hem weerbaar maken voor de buitenwereld, hij kan niet altijd veilig bij ons binnen zitten.

Maar goed, hij is met lood in zijn schoenen uiteindelijk vertrokken (het breekt je hart) en nu, na een week of twee, vindt hij het prima en zelfs wel leuk. Hij is trots dat hij werk heeft en geld verdient en alles alleen kan.
pi_165370491
Is het een mogelijkheid om een soort 'voorlopige keuze' te maken en later echt te beslissen? Ik weet (als docente/excursiebegeleider) dat definitieve aantallen vaak toch pas later worden doorgegeven. Dan heeft hij toch een plekje en hebben jullie wat meer speelruimte. Wie weet helpt de voorpret van anderen nog op enige wijze om hem te enthousiasmeren?
Bij ons worden ook eerste en tweede keuzes doorgegeven, maar voor dit soort leerlingen werd toch altijd wel wat geregeld qua plaatsing met vrienden enzo.
Succes, het lijkt me lastig als iets wat voor veel leerlingen een hoogtepunt in hun schooltijd is door je zoon helemaal niet zo beleefd wordt.
pi_165370529
Dat weet ik eigenlijk niet, Jentin.
Ik zal eens navragen.

De voorpret van anderen hoopte ik ook op maar tot nu toe nog niks...
pi_165370715
Zodra kamp en reisjes vroeger ter sprake kwam raakte ik ook helemaal in paniek, leuk dat anderen er zin in hadden, maar ik kreeg er alleen maar buikpijn en paniek van.

Mijn ouders hebben mij altijd gestimuleerd om mee te gaan, want leuk en goed voor de onderlinge band,maar toch is het 2x niet gelukt om mee te gaan. En tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van gehad, het zat er toen gewoon niet in.
De keren dat ik wel ben meegegaan waren uiteindelijk ook ontzettend leuk maar het bleef lastig voor mij.

Een voorlopige keuze maken lijkt een goed plan, dan kun je latet altijd nog kijken hoe je het aanpakt en of het lukt hem te enthousiasmeren
S. 2014
J. 2016
pi_165370729
Lastig Lily,

Ik zal ook beginnen om contact met zijn mentor op te nemen. Als het klopt is ze wel op de hoogte van zijn stoornis maar denkt ze er wellicht niet aan wat voor stress het hem nu al geeft.

En wat knap van zijn bijbaan.
  vrijdag 16 september 2016 @ 20:10:57 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165371595
Inderdaad lastig Lily. Ik zelf zou geneigd zijn om niet aan te dringen, maar mijn man denkt daar vaak anders over. En eerlijk is eerlijk, de keren dat mijn man 'wint' pakt het ook vaak verrassend goed uit.
Net zoals jouw ervaring met zijn baantje dus.

Ik ben heel erg van het verzinnen van allerlei mogelijke ontsnappingsroutes. Wat is er mogelijk als zijn vrienden allemaal uiteindelijk op een andere bestemming terechtkomen? Mag hij dan nog overstappen? Wat als hij na 2 dagen alweer terug wil? Wat voor een afspraken kunnen we daarover maken met de begeleiding? Enz. enz.

Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen gemoedsrust dan dat het echt heel zinvol is vrees ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 16 september 2016 @ 20:16:45 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165371731
Jeetje Lily... Het is ook gewoon echt lang he. Wat is de bedoeling? Uitwisseling bij gezinnen of echt puur stedentrip?

Ik zou zelf gaan voor Londen, Parijs of Berlijn. En dan de keuze vooral ook laten afhangen van de taal waar hij zich het meest prettig bij voelt. Maar dat is mijn tic, ik wil mezelf fatsoenlijk verstaanbaar kunnen maken :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165371949
Ik zou hierover met zijn mentor om de tafel gaan zitten. Zij kennen hem inmiddels ook goed lijkt me en weten wat hij wel en niet aan kan.
Is het een optie om af te spreken dat hij aansluit bij zijn vrienden, ongeacht de locatie?
Die lijkt me ondergeschikt aan het totaalplaatje. Als hij kan aansluiten bij zijn vrienden kan hij daar misschien wat steun van krijgen.
Hij heeft dan toch de ervaring. Of het nou Londen of Parijs zou zijn. Of denk je dat dit voor hem ook belangrijk is (de keuze van de locatie)?
pi_165372409
Lily ik ben zo'n type dat ook niet mee wilde op studiereis 15 jaar geleden. ;) Ik wilde gewoon NIET. Men heeft hemel en aarde bewogen om me toch mee te krijgen, maar ik wilde echt niet. Ik moest als "straf" op school zijn tijdens de periode dat mijn klasgenoten in het buitenland zaten en ik vond dat prima. Ik heb er werkelijk geen moment spijt van gehad dat ik niet mee ben geweest. Ik was 200× liever op school dan in het buitenland. Ik heb nog steeds last van heimwee, dus voor mij was niet mee gaan echt de enige juiste keuze.
Ik kan me nog wel goed herinneren dat ik me erg naar heb gevoeld over het feit dat zowel leraren als ouders me continue (voor mij gevoel dan) over probeerden te halen. Wat voelde ik me daar ellenig over. :{
Als het mijn kind zou zijn dan zou ik zijn keuze om niet te gaan respecteren en samen met hem bij de leraren aangeven waarom hij niet mee wil, maar dat zijn justmy2cents. ;)
pi_165372836
Al veel verschillende adviezen hier. Het is lastig om te weten wat het beste is. Ik kan alleen mijn ervaring delen als docent en begeleider van een studiereis van 10 dagen, middelbare school, vijfde klas, naar Italië. Ik heb tot nu toe een paar keer meegemaakt dat autistische leerlingen mee gingen, ook leerlingen waar we van tevoren, een paar jaar daarvoor, nooit hadden gedacht dat die mee zouden (kunnen) gaan. Verder heb ik twee jaar geleden een leerlinge meegemaakt die extreem veel heimwee heeft en ook absoluut niet mee wilde, maar door haar ouders en door ons was 'overgehaald' om toch mee te gaan.

In al die gevallen is de reis voor de betreffende leerlingen een succes gebleken, en enorme 'boost' voor het zelfvertrouwen en zelfbeeld. De factoren die daarbij geholpen hebben, als ik dat zo even analyseer:
- uitvoerige gesprekken voorafgaand aan de reis tussen mentor, de hoofdreisleider, ouders en leerling en vaak ook een betrokken hulpverlener/begeleider, waarin tot in de detail werd besproken hoe de leerling zich voelde, wat de leerling nodig heeft aan begeleiding, wat daarbij wel en niet haalbaar is en wat we zouden doen in bepaalde situaties;
- de leerling was ons uitgangspunt en we probeerden zoveel mogelijk alles zo te organiseren dat de leerling optimaal kon functioneren: dus inderdaad bij bepaalde vrienden plaatsen, een bepaalde kamerindeling, en andere indelingen, het overslaan van sommige programma-onderdelen;
- tijdens de reis één docent die nauw contact onderhoudt met de leerling en voortdurend checkt hoe het met die leerling gaat. Daar werd ook weer rekening mee gehouden bij indelingen.

Kortom, het vereist een commitment, van alle partijen. Communicatie is heel belangrijk. Veel met hem praten over wat hij nodig heeft om dit te laten slagen, en gesprekken voeren met school. Als je teveel twijfels houdt en hij echt niet wil, dan toch niet doen, lijkt me.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165378695
Het is een stedentrip Sjeen, in hotels. Volgepland met excursies, kunst en cultuur.
Ja, lastig.

Zijn mentor kent hij niet en zij hem niet en ik verwacht niet veel van school op dat vlak.Zeker niet zoals Franny het hierboven beschrijft. Dat klinkt heel goed trouwens. Fijn dat er scholen zijn die er zo mee omgaan :Y

Ik ga hem zeker niet dwingen hoor. Sowieso heb ik ook mijn twijfels of hij dal allemaal wel trekt. Nu ik er een nachtje over geslapen denk ik eerlijk gezegd van niet, althans niet zo lang.

Ik zal zijn mentor in ieder geval vandaag mailen.
Jammer dat we nog maar een week hebben om een besluit te nemen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)
  zaterdag 17 september 2016 @ 08:25:59 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165378929
Succes Lily, hopelijk is school toch wat meedenkender dan je verwacht. Voor D. Lijkt het me heel prettig te merken dat jullie in elk geval jullie best doen om hem hierin serieus te nemen en goed kijken naar wat wel/niet mogelijk is. Wat ook de uitkomst is.

Wat fijn trouwens dat dat baantje van hem uiteindelijk goed uitgepakt heeft!
in de haak.
pi_165379449
Lily, ik zou denk ik ook eerst contact opnemen met school en eens overleggen.

Wij hadden vorig jaar de oudste die al vanaf december riep dat ze niet op kamp wilde in mei (basisschool, 1 nachtje maar). We hebben toen met haar afgesproken om het even te parkeren tot het bijna zover was en het er dan over te hebben.
April had ze nog steeds het idee dat ze niet mee wilde en het grootste struikelblok was het slapen.
We zijn met de leerkracht om de tafel gegaan en uiteindelijk zijn we uitgekomen op thuis slapen en de rest wel meedoen. (maar dat kan als het maar een half uurtje verderop is zeg maar, dat wordt met londen/parijs/rome wat lastiger).

Ik zou denk ik kijken of hij zelf een idee heeft wat hij nodig heeft om het te kunnen. En aan de hand daarvan kijken of er iets te bedenken is om de reis mogelijk te maken. Ik ben geneigd om te zeggen dat als hij echt niet wil, ik ervoor zou kiezen om daarin mee te gaan. Als er geen mouw aan te passen is, zeker als je er geen vertrouwen in hebt dat school het goed oppakt.
Succes met keuzes maken!

Wat super dat het bijbaantje zo goed uitpakt! Top ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:06:41 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165388165
Vraagje. Mijn zoon heeft dit jaar in groep 8 de verplichte cito-toets gedaan. Die toets kwam pas nadat we hem al op de middelbare school hadden aangemeld met het advies wat hij had gekregen van zijn basisschool. De cito-toets was daarmee helemaal niet meer belangrijk. Ik realiseer me nu ineens dat we ook nooit een uitslag hebben gehad van de cito-toets. Gebeurt er nog wel iets met die uitslag vraag ik me nu af? Is die bijvoorbeeld wel nog naar zijn middelbare school gegaan?
Of is het gewoon een papieren tijger geworden met nul en generlei waarde?

Oh, en de echte reden waarom ik dit vraag is dat mijn zoon het schooladvies kader, wellicht tl heeft gekregen. Toen ik zijn boekenpakket binnenkreeg dat ik moest bestellen zag ik allemaal boeken tl/havo en sommige zelfs havo/vwo. Ik dacht eerst dat er een fout was gemaakt, maar het was echt het pakket voor zijn klas. Hij zit nu in een tl/havo klas, en van zijn klas heeft 2/3 het advies havo gekregen en de rest tl. Het niveau ligt duidelijk hoger dan zijn advies kader/tl.

Ik heb school om uitleg gevraagd en zij zeggen dat ze hem op basis van alle informatie in deze brugklas hebben geplaatst en dat zij er van overtuigd zijn dat ze de juiste keuze hebben gemaakt. Dus nu vraag ik me af of hij misschien toch een hogere cito-score had en dat dat is meegewogen door zijn huidige school.

[ Bericht 21% gewijzigd door livelink op 17-09-2016 20:19:19 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165389012
Bij mijn middelbare school zat mavo/ havo/ vwo in klas 1, dan heb je nog een jaar om te kijken op welk niveau ze nu echt zitten.

Maar zit hij niet gewoon op een school waar alleen tl/havo/vwo wordt aangeboden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:45:19 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165389057
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Bij mijn middelbare school zat mavo/ havo/ vwo in klas 1, dan heb je nog een jaar om te kijken op welk niveau ze nu echt zitten.

Maar zit hij niet gewoon op een school waar alleen tl/havo/vwo wordt aangeboden?
Nee, ze hebben 5 verschillende brugklassen voor de verschillende niveaus. Nou ja, we zien het wel. Ik zou het alleen zo jammer vinden als hij in de brugklas onderuit zou gaan, maar voor hetzelfde geld pakt het goed uit. School heeft er in ieder geval vertrouwen in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165390001
Wat ik wel weet is dat de boeken havo/vwo hetzelfde zijn. In ieder geval de eerste 3 jaar.
Op vwo niveau gaan ze alleen sneller door de stof en vullen de rest van de tijd met andere zaken.
De school van mijn zoon heeft geen vmbo maar ik kan me voorstellen dat dus de brugklassen gewoon dezelfde boeken krijgen, ook voor tl.

Kanttekening; op de school waar D zit kies je dus niet voor een gemengd niveau. Je kiest gelijk voor of havo of vwo of gymnasium. Maar de eerste drie jaar gebruiken ze dezelfde boeken.

Of bedoel je dat niet?
  zaterdag 17 september 2016 @ 21:49:01 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165390492
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:24 schreef lily het volgende:
Wat ik wel weet is dat de boeken havo/vwo hetzelfde zijn. In ieder geval de eerste 3 jaar.
Op vwo niveau gaan ze alleen sneller door de stof en vullen de rest van de tijd met andere zaken.
De school van mijn zoon heeft geen vmbo maar ik kan me voorstellen dat dus de brugklassen gewoon dezelfde boeken krijgen, ook voor tl.

Kanttekening; op de school waar D zit kies je dus niet voor een gemengd niveau. Je kiest gelijk voor of havo of vwo of gymnasium. Maar de eerste drie jaar gebruiken ze dezelfde boeken.

Of bedoel je dat niet?
Dat dacht ik dus eerst ook met die boeken, lily. Maar mijn zoon kwam deze week best wel een beetje overstuur thuis dat hij er achter was gekomen dat hij de enige in de klas was met een tl-advies en dat de rest allemaal havo- of zelfs vwo-advies had. En hij was bang dat hij naar een andere klas moest, terwijl hij net een beetje gewend was aan deze klas. Daarmee ben ik naar school gegaan en zijn mentor zei toen dat er geen kinderen waren met vwo-advies en dat mijn zoon ook niet de enige was met tl-advies, maar dat de meerderheid wel een havo-advies had en dat daarom het niveau van de klas ook meer richting havo dan tl ging.

En de entreetoets van mijn zoon wees eigenlijk richting kader, alleen zijn basisschool heeft vervolgens aangegeven dat zij wel dachten dat hij tl aan kan. Maar ja, van een twijfelend tl-advies naar havo-niveau is best wel een grote stap.

Aan de andere kant zou het natuurlijk wel heel mooi zijn als hij zich kan optrekken naar dit niveau. Het kan natuurlijk wel stimulerend zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 19 september 2016 @ 10:15:53 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165423595
wij hebben de CITO uitslag wel gewoon gekregen, je advies kan er namelijk eventueel nog mee (omhoog) worden bijgesteld, en je hebt gewoon recht op de uitslag. Vreemd dat die bij jullie niet gedeeld is!

Hopelijk is het niveau voldoende bij te benen voor hem, wel fijn om te weten dat hij niet de enige is met TL-advies in de klas.
in de haak.
pi_165466391
Het verbaast me te lezen dat havo en vwo in de onderbouw dezelfde boeken zouden gebruiken. Dat is bij ons zeker niet het geval. Alleen in de brugklas havo/vwo doen ze uiteraard hetzelfde. En voor mijn vak geldt natuurlijk dat de vwo-ers de havostof ook moeten beheersen, maar ze gaan in de vwo-boeken behalve sneller, ook meer de breedte èn meer de diepte in.

Lily, ben benieuwd wat het gaat worden wat betreft het kamp. Als ik lees wat je schrijft vakt me vooral op hoezeer jij hem in zijn waarde kunt laten. Heel fijn voor hem, lijkt me. :*

Livelink, ik hoop dat Job zich snel lekker voelt en dat het hem lukt het tempo en de stof te overzien.

Hier alles heel erg goed. Mijn dochter die normaal (vooral op school) onrustig de herfst ingaat (veel wiebelen in de klas, tics, 100 keer naar de wc tijdens de les, etc...) is dit jaar zo relaxed begonnen. Geen idee hoe dat zo komt (leeftijd, klas meer vertrouwd nu, superfijne juf?), maar ik geniet er enorm van. En ik hoor van meerdere moeders terug dat hun kind zo lekker begonnen is dit jaar, dus het hangt ook in hun groep, denk ik O+ .

Zoonlief is gesloopt (in slaap vallen op de bank, bedplassen weer, dromerig...) en moet erg wennen aan het strakke regime dat zijn nieuwe juffen hanteren. Op zich niet erg, denk ik. Hij mag wel iets meer in het gareel soms. Het is nogal een vrijbuiter in doen en laten (en denken!). :P
pi_165486586
Fijn Groofsken!

Met Kim gaat het goed op school. Groep 7 alweer! Ze krijgt nu ook Engels, aardrijkskunde, geschiedenis ed. Dat vind ze wel heel spannend, want wat als ik dat niet kan?!
Judo hebben ze gedaan en nu krijgen ze drama. Dat vind ze erg leuk!
Ze heeft een O+ die waren vorig schooljaar ook al gek op elkaar. Wel schattig om te zien. Zo zag ik dat hij Kim riep om even te wachten. Kim dus stoppen, wilde hij de deur voor haar openhouden. Kim vond het maar raar zo te zien. Dat zei ze thuis ook. ´Ik kan toch zelf de deur wel open doen zeg!´ Ik heb maar uitgelegd dat het lief bedoeld is en toen snapte ze het wel.

Gisteren een gesprek op school gehad met de juf, stiefmoeder, ib-er en dame van ggz gezinshulp.
Alleen maar lof! Vorig schooljaar was het geregeld slecht qua gedrag.
En nu gaat het erg goed. Leuk contact met de kinderen en lezen en rekenen en schrijven gaat nu heel goed.
Hij gaat weer met plezier naar school! Is heel vrolijk, behulpzaam en lief. Hij is helemaal opgefleurd!
  donderdag 22 september 2016 @ 08:31:07 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165488183
Klinkt allemaal fijn Ingrid. Hoe gaat het met jou?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zoonlief is gesloopt (in slaap vallen op de bank, bedplassen weer, dromerig...) en moet erg wennen aan het strakke regime dat zijn nieuwe juffen hanteren. Op zich niet erg, denk ik. Hij mag wel iets meer in het gareel soms. Het is nogal een vrijbuiter in doen en laten (en denken!). :P
Die van mij - met z'n 12 jaar - is ook zo'n gesloopte vrijbuiter. Gisteren stonden we voor school, zus was al weg, en hij zat nog gezellig op de achterbank. Dus ik zeg dat er nou wel een erg lange rij auto's achter me begint te staan. "Ben je vergeten dat je moet uitstappen?" "Oh ja... sorry mam..... daaaag!" O+ Hij ging gisteren ook niet naar basketbaltraining, terwijl hij dat nooit overslaat. Even moe, even een beetje extra rust pakken. We zullen 'm morgen weer eens langs de meetlat zetten, want ik denk dat er ook veel energie gaat zitten in z'n groei, op het moment.
pi_165488417
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 01:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn Groofsken!

Met Kim gaat het goed op school. Groep 7 alweer! Ze krijgt nu ook Engels, aardrijkskunde, geschiedenis ed. Dat vind ze wel heel spannend, want wat als ik dat niet kan?!
Judo hebben ze gedaan en nu krijgen ze drama. Dat vind ze erg leuk!
Ze heeft een O+ die waren vorig schooljaar ook al gek op elkaar. Wel schattig om te zien. Zo zag ik dat hij Kim riep om even te wachten. Kim dus stoppen, wilde hij de deur voor haar openhouden. Kim vond het maar raar zo te zien. Dat zei ze thuis ook. ´Ik kan toch zelf de deur wel open doen zeg!´ Ik heb maar uitgelegd dat het lief bedoeld is en toen snapte ze het wel.

Gisteren een gesprek op school gehad met de juf, stiefmoeder, ib-er en dame van ggz gezinshulp.
Alleen maar lof! Vorig schooljaar was het geregeld slecht qua gedrag.
En nu gaat het erg goed. Leuk contact met de kinderen en lezen en rekenen en schrijven gaat nu heel goed.
Hij gaat weer met plezier naar school! Is heel vrolijk, behulpzaam en lief. Hij is helemaal opgefleurd!
Hoe ging je sollicitatie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165488505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 08:31 schreef Gaoxing het volgende:
Klinkt allemaal fijn Ingrid. Hoe gaat het met jou?

[..]

Die van mij - met z'n 12 jaar - is ook zo'n gesloopte vrijbuiter. Gisteren stonden we voor school, zus was al weg, en hij zat nog gezellig op de achterbank. Dus ik zeg dat er nou wel een erg lange rij auto's achter me begint te staan. "Ben je vergeten dat je moet uitstappen?" "Oh ja... sorry mam..... daaaag!" O+ Hij ging gisteren ook niet naar basketbaltraining, terwijl hij dat nooit overslaat. Even moe, even een beetje extra rust pakken. We zullen 'm morgen weer eens langs de meetlat zetten, want ik denk dat er ook veel energie gaat zitten in z'n groei, op het moment.
:-D! herkenbaar. Hier ook tot tien keer toe zeggen 's ochtends 'pak je tas' en als meneer dan eindelijk helder genoeg van geest lijkt om zijn tas te gaan pakken, pakt hij een lege tas van het haakje, terwijl zijn volle tas altijd klaar staat op de bank 8)7 .

En haren kammen ipv tandenpoetsen of andersom... :P Nou moet dat meestal toch allebei gebeuren, dus dat maakt dan niet zoveel uit, maar het is wel typerend voor zijn staat van zijn op dit moment.
pi_165488627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe ging je sollicitatie?
Wel goed, maar ben het niet geworden.

Verder gaat het goed hier! We gaan eindelijk verhuizen naar een eengezinswoning.
De kinderen zijn er ook heel blij mee, erg enthousiast.
pi_165488674
Ingrid, mooi dat jullie een nieuw stekkie hebben! Wel jammer van de baan..

Heerlijk, die dromers.. Elke ochtend ligt er nog wel iets binnen dat mee moest (tas/jas/fietsensleutel). Juf vroeg ook of het wel goed ging, want hij leek af en toe was bedrukt te kijken. Dan vroeg juf aan hem of er iets was, maar dat was er dan niet volgens hem.. Heb C zelf even gevraagd, en hij zei dat hij af en toe gewoon weg droomt en dat het handig is dat juf hem dat even vraagt, want dan kan hij tenminste verder werken :P
Hij komt wel steeds pips uit school. Nu in de bovenbouw is het even wennen aan een hoger werktempo en alle nieuwe en grote kinderen. (met 4 kinderen naar groep 6-7-8. Dus 25 nieuwe klasgenoten, waarvan ook een stapel halve pubers). Komt vast wel weer goed als hij gewend is..
  donderdag 22 september 2016 @ 10:08:33 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165489270
Maar aardrijkskunde en geschiedenis worden toch wel eerder gegeven dan groep 7? Mag ik hopen...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165489384
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:08 schreef laziness het volgende:
Maar aardrijkskunde en geschiedenis worden toch wel eerder gegeven dan groep 7? Mag ik hopen...
Vorig jaar waren ze er een beetje mee begonnen, nu zijn het vaste vakken.
pi_165548333
Is hier nog iemand overblijfouder? Ik heb het nu een enkele keer gedaan, omdat ze ouders te kort kwamen, voornamelijk in de groep van mijn zoon of samen met die groep. (Hier zitten de kinderen van groep 1 en 2 samen tijdens de pauze.) Je krijgt toch opeens een hele andere kijk op de kinderen. Sommige eten rustig hun broodje, maar sommige lopen ook constant weg van hun plekje of doen euwig tot ze klaar zijn met eten en drinken ( of hebben gewoon te veel meegekregen). Laatst was een jongetje dat was niet opgehaald en die had al zijn eten al op om 10.00 uur. De juf had toen de ouders gebeld en die kwamen hem toch nog ophalen, was waarschijnlijk een vergissing, omdat hij niet altijd op die dag overblijft. Maar ja, ik kan toch ook niet bij een ander kind zomaar een stukje brood weghalen, maar moet even wachten, of ergens iets over blijft.
Het is wel even wennen.
Het ergste was nog dat een ander overblijfmoeder naar mij toe kwam met: "Jouw zoon heeft een ander kind geslaan! " ik vroeg het aan mijn zoon en die zei, dat hij niet had geslaan. ..ik had het zelf niet gezien en het ander jongetje kon op dat moment ook niet vertellen, wat er nu was gebeurd, want die vocht tegen zijn tranen. Ik weet tot nu toe nog niet echt wat er gebeurd is, waarschijnlijk iets met een leren tuigje, wat ze gebruiken om paardje te spelen. ( daarmee zat een meisje al bij mijn eerste overblijfdag mee vastgebonden om haar nek in het klimrek, ik schrok mij kapot
De jongens zijn best wel lichamelijk met elkaar, duwen en trekken de hele tijd en gaan met een rotgang met de driewielers zonder rem over het schoolplein tussen de andere kinderen door. Maar de meisjes kunnen er ook wat van, die houden met zijn drieën toiletfeestjes of lopen constant binnen en buiten. Ben altijdbang, dat er een wegloopt...
Vraag mij af hoe en juf dat de hele dag vol kan houden, er gaat natuurlijk ook nog weleens een beker over tafel of gebeuren ander kleine ongelukjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zana op 25-09-2016 10:01:57 ]
pi_165548504
Hier geen ervaring mee en ik ga het ook niet doen denk. Ik ben heel blij met deze school.waar ze helaas vanaf moet maar wat betreft toezicht vind ik het er onder de maat zeker nadat ik mijn kind zelf bewusteloos op de wc aantrof na 5 minuten terwijl ze net een sportdag hadden gehad met 35 graden! Benieuwd hoe dag op de volgende school gaat.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 25 september 2016 @ 10:07:24 #244
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165548697
Nooit overblijfmoeder geweest en ook nooit de behoefte eraan gehad. Niks voor mij.

Sam, ik begrijp wel dat er niet direct toezicht is op de toiletten. Dat een kind na 5 minuten nog niet direct gemist wordt, kan ik me ook nog wel voorstellen. Een sportdag met 35 graden vind ik dan wel weer wat minder geslaagd. Dat zou wat mij betreft in ieder geval een volkomen aangepaste sportdag moeten worden met veel rustige waterspelletjes in de schaduw en weinig fysieke inspanning. Maar beter nog lijkt het me om de sportdag dan volledig niet door te laten gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165548731
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 09:55 schreef Sam1993 het volgende:
Hier geen ervaring mee en ik ga het ook niet doen denk. Ik ben heel blij met deze school.waar ze helaas vanaf moet maar wat betreft toezicht vind ik het er onder de maat zeker nadat ik mijn kind zelf bewusteloos op de wc aantrof na 5 minuten terwijl ze net een sportdag hadden gehad met 35 graden! Benieuwd hoe dag op de volgende school gaat.
Dat is heel erg als het je eigen kind is ( nu ja, natuurlijk ook als het een ander kind is), maar ik kan mij dat goed voorstellen, een juf (of ander ouder bij een sportdag) kan natuurlijk niet met iedereen mee naar toilet, en het valt gewoon niet zo snel op dat er een kind misst in al die drukte als er eerst niets aan de hand was, want in dat geval zou je waarschijnlijk wel even meelopen.
pi_165549391
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:09 schreef Zana het volgende:

[..]

Dat is heel erg als het je eigen kind is ( nu ja, natuurlijk ook als het een ander kind is), maar ik kan mij dat goed voorstellen, een juf (of ander ouder bij een sportdag) kan natuurlijk niet met iedereen mee naar toilet, en het valt gewoon niet zo snel op dat er een kind misst in al die drukte als er eerst niets aan de hand was, want in dat geval zou je waarschijnlijk wel even meelopen.
Ik was zelf begeleiding op de sportdag juist omdat ik zo twijfelde om haar te laten gaan maar 1e keer ze wou zo graag dus dacht kan ik goed controleren of ze goed drinkt. Nu had school idd water geregeld voor ze. Gelukkig heb ik haar dus gevonden naar 5 minuten maar de juffrouw zei van het zal wel meevallen misschien heeft ze even een dutje nodig. Die veiligheid en ehbo vind ik wat matig zeker omdat het om zulke ukkies gaat. Ben zelf met haat naar de ha gegaan want grijs blauwe lippen etc en het leek een suikerdip te zijn. Toen ze weer wat bij was hebben we dr een koekje gegeven en toen trok haar kleur weer bij maar 1 ding heb ik wel geleerd en school achteraf ook zeiden ze. Met 35 graden kan een sportdag echt niet.

Zijn gewoon een paar kleine dingen verder baal ik echt enorm dat ze van school moet wisselen vanwege de verhuizing want ze luisteren verder goed naar de ouders en doen super veel activiteiten met de kinderen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 25 september 2016 @ 14:02:18 #247
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165552863
Zana, ik ben sinds vorig schooljaar overblijfmoeder. Je leert de kinderen inderdaad op een andere manier kennen. Vaak op een positieve manier, soms ook op een negatieve manier. Ik behandeling mijn eigen kind op dat moment niet anders dan de anderen.Andere overblijfmoeder mogen ook mijn kind aanspreken als ze de regels overtreed. Er zijn immers regels en daar heeft iedereen zich aan te houden.

Ook hier regelmatig niet kloppende aanwezigheidslijsten. Maar omdat het hier een kleine school is weten we vaak wel wanneer kinderen wel of niet overblijven, dus wij corrigeren de lijsten gewoon.
Bij geen eten of drinken bij zich word er een aantekening gemaakt (bij 3 aantekeningen worden de ouders ingelicht), en krijgt het kind eten of water van ons (wij delen het lokaal met BSO dus altijd eten in de koelkast).

Bij ons is overigens 1 van de regels dat er geen lichamelijk contact mag zijn tussen de leerlingen. In de praktijk weet ik redelijk goed wanneer een stoeipartij uit de hand loopt dus er mag wat 'gevochten' worden, maar binnen de grenzen. Het in- en uit school lopen is hier hetzelfde, alleen proberen we wel bij te houden wie er weg is en met hoeveel personen ze weg zijn.

Weglopen kan hier overigens niet. Volledig omheinde en overzichtelijke speelplaats en in TSO-uren gaat de poort op slot.

Wij krijgen overigens 1x per jaar ondersteuning vanuit een instelling. Dan loopt de coach een dag mee tijdens het TSO uur en daarna krijgen we van haar te horen wat goed is en wat beter kan. Ook hebben we 1x per jaar een samenkomst met overblijfouders uit de hele gemeente en daar wisselen we ook ideeën uit.
pi_165556103
Bij ons op school is het continurooster, dus alle kinderen blijven over. Bij de kleuters ben je een paar keer per jaar overblijfhulp in de klas en vanaf groep 3 hou je een paar keer per jaar toezicht op het schoolplein.
Bij de kleuters eten alle kinderen in de eigen klas, terwijl de juf voorleest en als ouder help je dan bekers opendraaien etc. Omdat juf voorleest is er sowieso rust in de klas en de regels met bijv de wc zijn hetzelfde als de rest vd dag. Overzichtelijk en ordelijk dus. Na een half uur gaat juf zelf pauze houden en gaan de kinderen buitenspelen (onder toezicht van de ouders uit oudere klassen dus). Als kleuterouder neem je dan de tafels af en veeg je de vloer schoon.
pi_165557389
Hier ook net zoals bij Wup, alleen is de ondersteuning geregeld met de bso/tso van de brede school waar onze school onder valt. Hier betalen we 30 euro per jaar voor en eigenlijk ben ik wel blij dat het zo geregeld is.
  Licht Ontvlambaar zondag 25 september 2016 @ 18:08:35 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165557825
Ik ben totaal ongeschikt als overblijfmoeder en ik vind de overblijfkrachteb van de TSO bij ons ook niet allemaal eveb geschikt... Maar goed, daar hoef ik me ondertussen geen zorgen meer om te maken.

Een heerlijke ontwikkeling hier, mijn puber plant en voor ook daadwerkelijk haar planning uit O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165558763
Natuurlijk moeten ze mijn zoon aanspreken als hij zich niet gedraagt, maar ik voelde mij best wel lullig, zo een van de eerste keren als overblijfmoeder....ook heb ik misschien een heel ander beeld van hem, omdat ik hem alleen van thuis ken en daar is hij enig kind en niet zo veel intractie met broer of zussen....
mij viel al vaker op dat de jongetjes uit de groep best wel haantjes kunnen wezen...dan maken ze 's ochtends ruzie om de lego poppetjes of wie één van de iets hogere stoelen mag hebben, want daar hebben ze 4 of 5 van in de klas. Het zijn maar kleine dingen, maar ze bepalen zo toch wel een soort rangorde.
pi_165559914
ik hen dat overblijven anderhalf jaar gedaan :) en heb vrij veel andere kinderen over de vloer. ik heb geen illusies meer over mijn of andermans kinderen :P

ravi was gisterochtend lekker op dreef. had 2 euro uit zn spaarpot gepakt en was samen met het buurmeisje (die nog op blote voeten en in nachtpon) naar de supermarkt gekacheld en had een joekel van een pure chocoladereep gekocht })
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_165560191
Wij hebben officieel geen continurooster, maar in de praktijk blijven alle kinderen over. Er is een combinatie van professionele TSO en pleindienst (tot grote gruwel van velen hier :+ ) waarbij ze een kwartiertje eten met een TSO-er en dan daarna allemaal een half uur naar buiten gaan waar een groepje ouders toezicht houdt.

Zana, ik zou geloof ik afspreken dat ik niet ga bemiddelen in conflicten die mijn kind heeft terwijl ik overblijfkracht. Hij heeft gewoon te luisteren die dienst heeft in de klas en ik zou niet bij ieder wissewasje erbij geroepen willen worden. Hij kan het toch onder schooltijd ook prima oplossen? En is er geen mogelijkheid het wat gestructureerder te maken? Dus binnen eten en daarna naar buiten en daar blijven ipv steeds heen en weer? Daar zou ik ook heel onrustig van worden?

Mijn kind is ook zo eentje die het liefste staand eet overigens. Hij heeft een enorme bewegingsdrang en zit al zoveel stil op school. Tijdens de pauze wil hij dan vooral graag staan. Ik zie daar niet zoveel lastigs in ook eerlijk gezegd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165563765
Nog even en Secret Santa 2016 gaat weer van start.

Aanmelden kan hier!
pi_165563969
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 19:45 schreef simmu het volgende:
ik hen dat overblijven anderhalf jaar gedaan :) en heb vrij veel andere kinderen over de vloer. ik heb geen illusies meer over mijn of andermans kinderen :P

ravi was gisterochtend lekker op dreef. had 2 euro uit zn spaarpot gepakt en was samen met het buurmeisje (die nog op blote voeten en in nachtpon) naar de supermarkt gekacheld en had een joekel van een pure chocoladereep gekocht })
Gelukkig haalde hij het uit zijn eigen spaarpot en niet uit jouw portemonnee. :+
Ik hou van dit soort acties. Geweldig hoe twee van die 'kleuters' op zo'n idee komen en het nog uitvoeren ook. :D
pi_165565019
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 21:58 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Gelukkig haalde hij het uit zijn eigen spaarpot en niet uit jouw portemonnee. :+
Ik hou van dit soort acties. Geweldig hoe twee van die 'kleuters' op zo'n idee komen en het nog uitvoeren ook. :D
ja, ik kan hier ook wel om lachen. ze waren uiteraard door een stuk of 3 bekenden gespot en er was even overleg vanuit de supermarkt met die bekenden of iemand mij of de buurvrouw even moest bellen. tis een dorp he. dit is dan het voordeel. ze kunnen veilig dit soort dingen uithalen, ze mogen rondfietsen (sinds afgelopen vrijdag gaan ravi en selene zelf op de fiets naar school samen :o ) ik word zelf nogal eens eng en benauwd van dat dorp, maar voor de kinderen is het fantastisch
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_165568519
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 19:45 schreef simmu het volgende:
ik hen dat overblijven anderhalf jaar gedaan :) en heb vrij veel andere kinderen over de vloer. ik heb geen illusies meer over mijn of andermans kinderen :P

ravi was gisterochtend lekker op dreef. had 2 euro uit zn spaarpot gepakt en was samen met het buurmeisje (die nog op blote voeten en in nachtpon) naar de supermarkt gekacheld en had een joekel van een pure chocoladereep gekocht })
dat is hier echt vaste prik. De kinderen krijgen zakgeld, dan gaan ze naar de snackbar en halen ze milkshake..
Het is echt zo'n moment dat je denkt, ze worden groot.

Bram gaat helemaal vlot, die kachelt namelijk achter de meiden aan... Pakt 2 muntjes van 50 cent en zegt dan "dat is 1 euro".. Dus..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165569698
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:41 schreef WupWup het volgende:
Bij ons op school is het continurooster, dus alle kinderen blijven over. Bij de kleuters ben je een paar keer per jaar overblijfhulp in de klas en vanaf groep 3 hou je een paar keer per jaar toezicht op het schoolplein.
Bij de kleuters eten alle kinderen in de eigen klas, terwijl de juf voorleest en als ouder help je dan bekers opendraaien etc. Omdat juf voorleest is er sowieso rust in de klas en de regels met bijv de wc zijn hetzelfde als de rest vd dag. Overzichtelijk en ordelijk dus. Na een half uur gaat juf zelf pauze houden en gaan de kinderen buitenspelen (onder toezicht van de ouders uit oudere klassen dus). Als kleuterouder neem je dan de tafels af en veeg je de vloer schoon.
Hier zijn de juffen wel nog een tijdje in de klas, maar ze zijn dan met eigen dingen of opruimen bezig. Op zich heeft de school ook een hek, maar dat is niet altijd dicht, vooral niet als kindjes net worden opgehaald. Normaal zijn dus 2 ouders voor de kinderen uit 2 groepen ( denk 15 tot 25 afhankelijk van de dag), die samen in een ruimte eten. Één ouder gaat op gegeven moment met de kinderen die klaar zijn al buiten en de ander blijft binnen met de langzame eters en ruimt op. En dan moeten ze natuurlijk allemaal tegelijkertijd op toilet, en komen niet direct weer terug, maar gaan kijken of de juf al weer in hun klas is of staan samen op elkaar te wachten in de toilet en ongein uit te halen. Moet misschien toch maar aan een juf vragen, hoe ze dat normaal doen.
  maandag 26 september 2016 @ 19:33:43 #259
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_165583334
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:35 schreef simmu het volgende:
Ja, ik kan hier ook wel om lachen. ze waren uiteraard door een stuk of 3 bekenden gespot en er was even overleg vanuit de supermarkt met die bekenden of iemand mij of de buurvrouw even moest bellen. tis een dorp he. dit is dan het voordeel. ze kunnen veilig dit soort dingen uithalen, ze mogen rondfietsen (sinds afgelopen vrijdag gaan ravi en selene zelf op de fiets naar school samen :o ) ik word zelf nogal eens eng en benauwd van dat dorp, maar voor de kinderen is het fantastisch
Ik moest aan je denken toen ik dit las:

quote:
Een peutertje is donderdagnacht in Amstelveen alleen op ontdekkingsreis gegaan. Op blote voetjes, in een rompertje en een dekentje in de hand liep het kindje 's nachts over straat.

Een fietser zag het rillende kindje toen dat rond 3 uur de weg overstak. Ze besloot meteen de politie te bellen, die zich vervolgens over de peuter heeft ontfermd.

Agenten besloten het kindje over te brengen naar crisisdienst jeugd, waar de kleine kon gaan slapen. Omdat het kindje nog niet kan praten, was het lastig te ontdekken waar het kindje vandaan kwam.

"We hadden al snel het vermoeden dat het kindje kans had gezien om naar buiten te gaan," zegt een woordvoerder van de politie.

In de buurt worden geen openstaande deuren gevonden waaruit het peutertje het ouderlijk huis had kunnen verlaten. "Meer dan dat kijken kun je niet doen", aldus de woordvoerder. "Je kunt moeilijk overal aan gaan bellen."

Schreeuwend
En dus zit er voor de politie niets anders op dan wachten tot er een melding komt van een ouder die zijn of haar kind kwijt is.

En die komt er, als rond half 9 's ochtends een moeder schreeuwend over straat loopt. De politie kan haar onmiddellijk gerust stellen door haar te vertellen dat haar kind gevonden en opgevangen is.

De peuter is waarschijnlijk 's nachts wakker geworden en heeft kans gezien via de voordeur naar buiten te komen, om daarna op zwerftocht te gaan in de buurt. Inmiddels zijn moeder en kind weer samen.
Gelukkig woon je in een durp :)
pi_165583595
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:35 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, ik kan hier ook wel om lachen. ze waren uiteraard door een stuk of 3 bekenden gespot en er was even overleg vanuit de supermarkt met die bekenden of iemand mij of de buurvrouw even moest bellen. tis een dorp he. dit is dan het voordeel. ze kunnen veilig dit soort dingen uithalen, ze mogen rondfietsen (sinds afgelopen vrijdag gaan ravi en selene zelf op de fiets naar school samen :o ) ik word zelf nogal eens eng en benauwd van dat dorp, maar voor de kinderen is het fantastisch
Haha ja dat is dan weer het voordeel van een dorp. Ik durf mijn 6.5 jarige nog steeds maar matig alleen buiten te laten. En dan wonen we nog nieteens in de grote stad of iets dergelijks. :@
  maandag 26 september 2016 @ 21:01:36 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165586055
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 22:35 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, ik kan hier ook wel om lachen. ze waren uiteraard door een stuk of 3 bekenden gespot en er was even overleg vanuit de supermarkt met die bekenden of iemand mij of de buurvrouw even moest bellen. tis een dorp he. dit is dan het voordeel. ze kunnen veilig dit soort dingen uithalen, ze mogen rondfietsen (sinds afgelopen vrijdag gaan ravi en selene zelf op de fiets naar school samen :o ) ik word zelf nogal eens eng en benauwd van dat dorp, maar voor de kinderen is het fantastisch
Als je kinderen hebt leer je sociale controle inderdaad meer waarderen.

Mijn 12-jarige zoon heeft het vak Verzorging op zijn middelbare school. Bepaald geen liefde op het eerste gezicht tussen hem en dat vak. Vandaag had hij de praktijktoets 'Keukenkastjes schoonmaken'. Vooraf was hij er zich helemaal over aan het opwinden. Hij ging zich niet houden aan al die stomme schoonmaakregels en het was een belachelijk vak enz. enz.

Hij zei er bijzonder weinig over toen hij thuis kwam, dus ik ging net maar eens kijken op de site waar de cijfers staan. Hij had dus een 10 :D
Toch wel bijzonder als je kind zich schaamt voor een 10 ;)

En ik kan me er op verheugen dat hij dit jaar ook nog een toets krijgt voor afwassen, tafel dekken en (mijn persoonlijke favoriet) ramen wassen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165586267
Ik heb even wat meningen nodig want ik weet het even niet meer.

Zoë is 5 jaar en zit in groep 2. De laatste weken ziet ze er steeds bleker uit en de kringen rond haar ogen worden steeds donkerder. Eerste weken had ze last van een verkoudheid dus dacht ik dat de griep op komst was maar die is niet doorgebroken (op een avondje koorts na) en nu heeft ze nergens meer last van. Althans. Niet van snot, hoofdpijnen of buikpijn. Dat bleke gezichtje blijft en word bleker. Ze eet haar groenten (en dat is niet veel maar ze eet ze). Ze snoept niet dagelijks. Meer niet dan wel eigenlijk. De laatste tijd is ze verslaafd aan haar iPad of de tv. Ik heb zelf het idee dat het niet eens met dat ding of de film te maken heb maar dat ze gewoon tijd nodig heb om bij te tanken. Want pak ik hem af of zet ik de tv uit dan blijft ze ook op de bank. Natuurlijk heeft ze ook gewoon momenten dat ze buiten speelt of ontzettend druk is. Ze word de laatste tijd wel steeds vervelender. En ook daar heb ik het idee van dat ze haar ding wil doen (zoals voetballen of klimmen) maar dat ze er moe voor is. Zelfs zegt ze dat er niks aan de hand is of dat ze nergens last van heeft. Maar de juf heeft al een paar keer opmerkingen gemaakt over haar bleke gezichtje. Vragen gesteld of ze wel genoeg slaapt (elke avond 7 uur naar bed de laatste weken) en of er niet iets sluimert. Vorige week ging ze bij haar vriendinnetje spelen en ook de moeder van dat vriendinnetje vroeg of er iets met haar was. Ze is zichzelf niet gaf ze aan. Ze was heel stil en wilde niks. Zelfs niet spelen met haar vriendinnetje :') En vandaag zei die moeder ook weer tegen mijn man dat ze Zoë er steeds slechter uit vind zien.

Ik zie zelf ook wel dat ze steeds bleker word maar ik weet niet zo goed wat er mee te doen. We dacht dat ze misschien niet zo goed reageerde op chocolade(melk). Dat heeft ze wel een tijdje gehad. Maar nu is ze 2 weken chocolade vrij en toch blijft het nog het zelfde.

Moet ik dit nu aankaarten bij de huisarts? Ze voelt zich niet ziek dus verspil ik er geen huisartsentijd mee? De vorige keer heeft ze ook heel wat onderzoeken gehad omdat de dokter het niet vertrouwde (en zelfs dacht aan leukemie). Maar uit het onderzoek kwam helemaal niks. En dan ben ik weer bang dat ze weer dat het traject moet ondergaan terwijl er eigenlijk niks is. Ik weet het eigenlijk even niet :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 26 september 2016 @ 21:10:35 #263
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_165586363
Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan, Tally.
Zoals je het hier schrijft en zoals je aangeeft dat meerdere mensen al opmerkingen hebben gemaakt lijkt het me zeker geen geval van huisartsentijdverspilling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_165586552
Huisarts. Ook gewoon even kijken wat de groei doet en of ze is afgevallen. Bloedonderzoek om rare medische dingen uit te sluiten.

Een kind wat er steeds zieker uit gaat zien en steeds futlozer wordt is wel een reden om gewoon even te checken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165586617
Tally ik herken het wel in lisa hier weet ik ook de oorzaak niet maar is het nog niet zo erg als het klinkt bij jullie, zeker de huisarts vragen en misschien een algehele bloed/vitamine controle vragen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165586752
Ik ga dan inderdaad maar een afspraak maken met de huisarts. Mijn man is van het 'we zien het wel even aan'. En ik wilde daar in mee gaan maar toch zit het me niet lekker.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165586920
Is het een optie om haar eens een paar dagen/weekje thuis te houden en te kijken wat er gebeurd? Dan kan je vermoeidheid van school uitsluiten.
Ik sta zelf voor een groep 2 en ik zie nu bij een aantal kinderen dat het naar school gaan en de buitenschoolse activiteiten z'n tol beginnen te eisen. Steeds vaker in de broek plassen, korter lontje en meer huilen bijvoorbeeld. Ook hoor ik van ouders dat hun kind na schooltijd een draak is thuis.
Niet dat je in mijn verhaal Zoë herkent, maar ik wil vooral aangeven dat ik bij kinderen op die leeftijd zie wat voor een energie een dag school kost. (Dan gaan ze bij mij op school 5 dagen van half 9 tot 2 uur volle bak naar school. In gr 1 waren ze op vrijdag nog vrij).
pi_165587162
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:21 schreef Tally het volgende:
Ik ga dan inderdaad maar een afspraak maken met de huisarts. Mijn man is van het 'we zien het wel even aan'. En ik wilde daar in mee gaan maar toch zit het me niet lekker.
Ik heb toch geleerd naar mn gevoel te luisteren. Dan zit je maar een keer teveel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165587474
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:25 schreef Peacefulll het volgende:
Is het een optie om haar eens een paar dagen/weekje thuis te houden en te kijken wat er gebeurd? Dan kan je vermoeidheid van school uitsluiten.
Ik sta zelf voor een groep 2 en ik zie nu bij een aantal kinderen dat het naar school gaan en de buitenschoolse 2activiteiten z'n tol beginnen te eisen. Steeds vaker in de broek plassen, korter lontje en meer huilen bijvoorbeeld. Ook hoor ik van ouders dat hun kind na schooltijd een draak is thuis.
Niet dat je in mijn verhaal Zoë herkent, maar ik wil vooral aangeven dat ik bij kinderen op die leeftijd zie wat voor een energie een dag school kost. (Dan gaan ze bij mij op school 5 dagen van half 9 tot 2 uur volle bak naar school. In gr 1 waren ze op vrijdag nog vrij).
Dat is juist Zoë. Heeft idd ook vaker in haar broek geplast (is net weer over). Gaat ook van half 9 tot 2 naar school. Is ook een draak thuis. Maar als ik kijk op zondag dat ze dan de hele dag thuis is had ik het idee dat ze juist vervelend werd omdat ze niks kon doen (buitenshuis).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165587520
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb toch geleerd naar mn gevoel te luisteren. Dan zit je maar een keer teveel.
Ik heb net ingelogd bij de huisarts en zie dat ik eind volgende week pas terecht kan. Dus ik heb nu dit verhaal via een eConsult gestuurd in de hoop dat ze of tips heb of dat ze haar wilt zien :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165587555
Bedankt! Ik wilde misschien toch een bevestiging van mijn gevoel. Dat heb ik nu gekregen :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165589209
Tally, goed dat je de mail hebt gestuurd. Mijn ervaring is dat je vaak veel eerder terecht kunt. Zeker als het kinderen betreft.

Eva is ongeveer even oud en bij haar (en zelfs haar zusje van 3.5) zie ik ook dat weer naar school gaan veel energie kost.
Maar ze is niet bleek en heeft geen kringen onder haar ogen.
Om 19.00 naar bed is standaard op doordeweekse dagen. Anders trekken ze het echt niet.
Misschien heeft ze een ijzer tekort of zelfs pfeiffer?
Ik zou het iig zeker laten uitzoeken.
Sterkte :*
pi_165597858
Goed dat je gemaild hebt Tally, en ik ben het met Tico eens, beter een keer te veel dan een keer te weinig.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_165601882
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:40 schreef Tally het volgende:
Bedankt! Ik wilde misschien toch een bevestiging van mijn gevoel. Dat heb ik nu gekregen :)
Goed gedaan zo Tally. Heb je al reactie op je e-consult? Anders gewoon bellen voor een afspraak. Voor jonge kinderen maken ze echt wel plek is mijn ervaring.
Met een meidenkwartet
pi_165605452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:22 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Goed gedaan zo Tally. Heb je al reactie op je e-consult? Anders gewoon bellen voor een afspraak. Voor jonge kinderen maken ze echt wel plek is mijn ervaring.
Ik heb nog geen reactie gehad. Ik zal morgen eens bellen. Nu geloof ik dat er dan een vervanger zit en die wil ik niet :P maar dat hoor dan vanzelf.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:23:21 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165609281
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 21:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb net ingelogd bij de huisarts en zie dat ik eind volgende week pas terecht kan. Dus ik heb nu dit verhaal via een eConsult gestuurd in de hoop dat ze of tips heb of dat ze haar wilt zien :)
Eind volgende week pas? Dat is een eind weg ook zeg. Maar goed dat je actie onderneemt.

Anouk is sinds school weer heerlijk verkouden en hoesten. 1 weekje even niet en sinds het weekend wederom. Maar ze is niet hangerig enzo, ze wil het liefst om 8 uur 's morgens in het weekend de buurtkinderen al opzoeken :X Sinds de zomer is ze heerlijk buiten aan het spelen met de kinderen en net wat Simmu al zei, met vlagen vind ik het doodeng. Edit; lees net terug dat Simmu het dorp eng en benauwd vind, dat is wat anders natuurlijk ;)
Iedere keer zeg ik weer, goed kijken als je de weg oversteekt om vervolgens te zien dat er totaal niet gekeken word }:| En dan zeg ik het maar weer zodra ik haar zie (het is blijkbaar erg leuk hier thuis, want geregeld zitten ze hier), maar eng vind ik het.
Verder gaat ze lekker, ook een draak thuis, brutaal ook enzo, ik probeer het maar te zien als een fase!? (Die nog duurt tot ze het huis uit gaat ofzo? :X )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165609345
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:32 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb nog geen reactie gehad. Ik zal morgen eens bellen. Nu geloof ik dat er dan een vervanger zit en die wil ik niet :P maar dat hoor dan vanzelf.
De vervanger van mijn huisarts is een heel jong lekker ding. Handig als je last van je doosch hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:27:07 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165609399
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De vervanger van mijn huisarts is een heel jong lekker ding. Handig als je last van je doosch hebt.
Mijn huisarts is ook jong (of tja, 40, niet oud dus :P )en niet verkeerd om naar te kijken. Gelukkig hebben we assistenten die dooschen onderzoek doen :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165622320
De vervanger is ook een jonge kerel maar mijn eigen lieve huisarts (vrouw) kent Zoë haar medische geschiedenis. Dat lijkt me handiger. En die is er dus niet vandaag. Bel ik morgen weer :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165622330
Al kwam mijn kind gisteravond thuis met 2 rode wangen :o nu zal die vast van vermoeidheid zijn maar de laatste weken had ze zelfs die niet :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165624880
Net een berichtje van mijn eigen huisarts terug gehad. Ze wil toch dat Zoë even bloed gaat prikken vrijdag. Dan houd ik haar vrijdag ook thuis heb ik net besloten. Ze "moet" 's middags ook naar zwemles en dan kunnen we er voor nog even een cadeautje kopen voor het bloedprikken. Ik ben nu al angstig :') Hopelijk gaat het beter dan de vorige keer.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165624945
Tally, is ze al eens nagekeken op Pfeiffer? Het heeft bij ons op school in de kleuterklas geheerst (ja,ik dacht ook altijd bij pubers, maar kennelijk is het vaak bij kleuters) en die kinderen waren ook zo doodmoe. Dat moet vanzelf opknappen, maar het is wel fijn om het te weten.

En je zou extra vitamine c kunnen geven voor haar weerstand (Susie misschien ook een tip voor jou). De kinderarts heeft me destijds op het hart gedrukt dat het echt geen kwaad kan om het extra te geven en het helpt bij een lage weerstand. Het hoestseizoen is hier ook al aan het beginnen, dus wij kijken het nog even aan en gaan dan maar weer met onderhoudsmedicatie aan de slag voor de longen. Oudste is oud genoeg om de astmatest te doen, dus daarvoor moeten we ook maar eens een afspraak maken. Ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat. Hij is minder vaak benauwd dan toen hij baby was, maar weg is het niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165625011
Tally prikken in het ziekenhuis of bij de huisarts? Indien dat eerste: vraag naar bananenspray. Dat ruikt naar bananen (duh) sprayen ze erop en het verdoofd meteen. Oudste weigert tegenwoordig bloedprikken zonder dat spul. Met dat spul is het nog steeds een gedoe (lees: houdgreep en veel praten) maar dan laat hij het wel toe. Hij moet dit najaar nog de griepprik en ik heb met man al afgesproken dat ik dat niet meer alleen met zoonlief doe. Daar heb je gewoon twee volwassenen voor nodig. Jongste vindt het gelukkkig geen probleem, maar oudste gilt de boel bij elkaar. Die heeft iets te veel nare ervaringen op dat gebied en dat krijg je echt niet meer uit dat koppie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165625272
Kan bij de huisarts maar er is ook een prikpunt bij mij om de hoek. Bij dat prikpunt zitten vrouwen die meer ervaring hebben in het prikken van kinderen. Dus ik heb meteen geregeld dat ik daar heen kan. Bananenspray goed idee! Zal het vragen vrijdagochtend.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165625340
Ik kreeg ook meteen een berichtje dat ik voortaan niet meer mag mailen over Zoë. Als het digitaal moet dan moet ze een eigen emailaccount hebben :') Dit ivm strenge privacywet.

Nu snap ik dat best van de dokter. Maar zo wet :') Kind is 5 en valt onder mijn toezicht. Kom op zeg.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165625385
Leyla moet elke 3 tot 6 maanden bloedprikken. Het is ook hoe je als ouder erin staat. Ik hou leyla zelf op schoot en ook zelf vast. Maar verder ook geen gedoe en geen gepiep, ook niet dramatischer maken dan het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165625423
Doe ik ook zeker niet. En komt ook zeker goed. Dit is de tweede keer dat ze moet prikken. De eerste keer ging gewoon niet geweldig. Maar nu een nieuwe kans ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165625684
Ik ben er zelf heel simpel in: het moet dus ja je mag zeuren en ja je voelt er iets van, maar geen discussie. En dan hoop ik maar dat diegene die moet prikken doorwerkt en snel is, dan heeft hij geen tijd om zich druk te maken.
Ik herinner me iets te goed waar zijn angst ontstaan is, dus dat houd ik dan maar voor ogen. Eerste vraag van hem bij elke dokter is 'krijg ik een prik?'. Je ziet gewoon de ontspanning als het antwoord nee is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_165628737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:20 schreef Tally het volgende:
Ik kreeg ook meteen een berichtje dat ik voortaan niet meer mag mailen over Zoë. Als het digitaal moet dan moet ze een eigen emailaccount hebben :') Dit ivm strenge privacywet.

Nu snap ik dat best van de dokter. Maar zo wet :') Kind is 5 en valt onder mijn toezicht. Kom op zeg.
De huisarts zegt dat? Moet ze dan ook maar gelijk d'r eigen zorgpolis?
pi_165629313
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef amaranta het volgende:

[..]

De huisarts zegt dat? Moet ze dan ook maar gelijk d'r eigen zorgpolis?
Ja dat zei de huisarts. :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_165629814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:39 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben er zelf heel simpel in: het moet dus ja je mag zeuren en ja je voelt er iets van, maar geen discussie. En dan hoop ik maar dat diegene die moet prikken doorwerkt en snel is, dan heeft hij geen tijd om zich druk te maken.
Ik herinner me iets te goed waar zijn angst ontstaan is, dus dat houd ik dan maar voor ogen. Eerste vraag van hem bij elke dokter is 'krijg ik een prik?'. Je ziet gewoon de ontspanning als het antwoord nee is.
Vervelend genoeg is hier het antwoord altijd ja. Maar goed, soms moeten dingen nu eenmaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165629993
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vervelend genoeg is hier het antwoord altijd ja. Maar goed, soms moeten dingen nu eenmaal.
Balen zeg.
Ik stond met de 9 jaar prik met twee man mijn dochter in bedwang te houden. Hoe rustig ik ook was, alles uitgelegd, brochure laten lezen zodat ze ook goed begreep waarom het moest.. dra-ma. Het idee dat ze geen controle heeft is voor haar ongelooflijk moeilijk. En tja, die naald moet er toch in he.
Met een meidenkwartet
pi_165630030
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:58 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Balen zeg.
Ik stond met de 9 jaar prik met twee man mijn dochter in bedwang te houden. Hoe rustig ik ook was, alles uitgelegd, brochure laten lezen zodat ze ook goed begreep waarom het moest.. dra-ma. Het idee dat ze geen controle heeft is voor haar ongelooflijk moeilijk. En tja, die naald moet er toch in he.
Ik weet mijn 9 jaar prik nog zelfs. Compleet in paniek was ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 28 september 2016 @ 21:29:37 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_165634355
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:55 schreef mefke79 het volgende:
Tally, is ze al eens nagekeken op Pfeiffer? Het heeft bij ons op school in de kleuterklas geheerst (ja,ik dacht ook altijd bij pubers, maar kennelijk is het vaak bij kleuters) en die kinderen waren ook zo doodmoe. Dat moet vanzelf opknappen, maar het is wel fijn om het te weten.

En je zou extra vitamine c kunnen geven voor haar weerstand (Susie misschien ook een tip voor jou). De kinderarts heeft me destijds op het hart gedrukt dat het echt geen kwaad kan om het extra te geven en het helpt bij een lage weerstand. Het hoestseizoen is hier ook al aan het beginnen, dus wij kijken het nog even aan en gaan dan maar weer met onderhoudsmedicatie aan de slag voor de longen. Oudste is oud genoeg om de astmatest te doen, dus daarvoor moeten we ook maar eens een afspraak maken. Ben eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat. Hij is minder vaak benauwd dan toen hij baby was, maar weg is het niet.
Thanks voor de tip ^O^ En misschien ook maar voor mezelf ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_165645718
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:29 schreef Susie het volgende:

[..]

Thanks voor de tip ^O^ En misschien ook maar voor mezelf ;)
Gezien het feit dat het weer herfst wordt, zou ik zeker de vitamine D niet overslaan.
Overigens, als je vitamine C gaat bij slikken, let er dan ook op dat je dat beter niet tegelijkertijd met zuivel kunt doen, maar beter met vlees of volkoren producten. Het ijzer daaruit is een goede combinatie met C waardoor het beter wordt opgenomen. Zuivel gaat juist de opname tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165645776
De moeder van het beste vriendinnetje van S is door school aangesproken dat ze haar dochter in januari een Rots en Water cursus (?) willen laten doen. Ze mag wat weerbarder worden en vooral ook leren haar grenzen aan te geven zonder dan heel erg boos te worden, aldus de moeder over de achterliggende gedachte.

Nu dacht ik dat Rots en Water niet bij ons op school werd gedaan, maar ik heb hier altijd goede dingen over gelezen, onder andere van Moonah.
Ik dacht eigenlijk dat het niet per se voor kinderen was die 'problemen' hebben, maar dat het voor alle kinderen goed is. Ik vraag me af of ik zal vragen of ze voor S ook een plekje hebben, of is dat raar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_165645864
Rots en water kan zeker geen kwaad. Jammer dat ze het niet met heel de klas doen.
pi_165645944
Bloedprikken...

Vandaag nog gedaan met lisa, slaapt slecht veel moe boos agressief maar eet en drinkt wel goed.

Ze word gecheckt op algemene bloedwaardes,vitamine en allergieën. Bij de ha zelf bloedgeprikt ieder armpje 1 keer zonder te huilen en tot 2 x toe mislukt het. Ze wilde nog een keer prikken maar dat heb ik geweigerd. Ok was zo trots op dr dat ze het zonder huilen 2 keer had laten gebeuren dat ik voor een 3e keer toch voor het ziekenhuis koos.

Meisje op de fiets gezet en naar het ziekenhuis gefietst. Wat niet erg prettig is met baarmoederverzakking en gevoel met 13 weken zwanger al te ontploffen. Daarom ook eerst daar willen doen.

Op het ziekenhuis een 3e keer in een uur aangeprikt en ze wou zelfs niet meer op schoot ze kon het alleen. Ze was echt een bikkel en gelukkig toen wel gelukt. Ik vind dat zo sneu als ze die kleintjes misprikken. Het kan gebeuren maar de 2e keer had ik zoiets van we gaan toch maar ergens heen waar ze vaker ukkies prikken voor ze straks wel bang word. Nu een weekje wachten op de uitslag.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165646229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:52 schreef miss_sly het volgende:
De moeder van het beste vriendinnetje van S is door school aangesproken dat ze haar dochter in januari een Rots en Water cursus (?) willen laten doen. Ze mag wat weerbarder worden en vooral ook leren haar grenzen aan te geven zonder dan heel erg boos te worden, aldus de moeder over de achterliggende gedachte.

Nu dacht ik dat Rots en Water niet bij ons op school werd gedaan, maar ik heb hier altijd goede dingen over gelezen, onder andere van Moonah.
Ik dacht eigenlijk dat het niet per se voor kinderen was die 'problemen' hebben, maar dat het voor alle kinderen goed is. Ik vraag me af of ik zal vragen of ze voor S ook een plekje hebben, of is dat raar?
Hier hadden ze het vorig jaar op school als algemeen antipestprogramma. Ik weet dat kind het erg leuk vond. Vraag me wel af hoeveel het in een individueel geval zal opleveren, want wat ik ervan meekreeg is dat ze wel een bepaalde taal bezigen.
pi_165646866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Rots en water kan zeker geen kwaad. Jammer dat ze het niet met heel de klas doen.
Rots en water is juist niet geschikt voor de hele groep.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
pi_165650329
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Rots en water is juist niet geschikt voor de hele groep.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik ben wel benieuwd naar jouw mening hierover :).

Bij ons wordt het schoolbreed aangeboden.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')