abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:01:43 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164943827
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:15 schreef NotTheSame het volgende:
Dan vraag ik me nu eigenlijk af hoe het bij jullie is qua kind/begeleiding ratio tijdens TSO/lunch bij continurooster?
Wij werken met de BSO ratio (1:10 en 4-ogen principe, dus minimaal 2 vrijwilligers). En dat vind ik af en toe toch wel wat weinig :@.
Prima ratio. Voor de BSO urenlang voldoet het. Juf staat rustig het hele jaar alleen met 30 kinderen.
Ik zie voor max een uurtje overblijf geen probleem.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164943989
Bij ons staan ze met 3 overblijfkrachten voor 3 kleuterklassen.
pi_164943993
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 13:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier geen wasjes. Ik ben nu biebouder, daar die je dat veel mensen dat langer doen. Luizenouders, klassenouders, OR, en activiteitengroep zijn grofweg dezelfde ouders die wat roteren. Met wat nieuwe aanwas vanaf de kleuters, maar ook dan is het een beetje een kliekje ;)
Hier donderdagavond info avond, dan hoor ik hoe die dingen in de bovenbouw zijn geregeld.
Ik zit ook in de OV, en misschien worden we inmiddels een kliekje, maar mensen willen ook simpelweg niet. Echt, er is niemand te vinden die mee wil regelen en organiseren.

voelt zich een beetje aangesproken;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:08:18 #54
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164944023
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik tegen een continurooster ben, maar ik toch wel wil weten hoe dit op andere scholen gedaan word en wat daar de consequenties van zijn. Natuurlijk is het een voordeel voor de werkende ouders, maar ik ben echt op zoek naar voordelen voor het kind. Wat maakt een continurooster plezierig voor een kind?

Ik vind namelijk dat de middagpauze een middagpauze moet zijn, geen lopendebandwerk, maar persoonsgericht. Noem me van de oude stempel maar ik ben van mening dat ,zeker de jongere kinderen, stoom af moeten kunnen blazen tussen de lesuren door, en er ook een luisterend oor moet zijn zodat ze ook mentaal even los kunnen komen van de lesuren. Even helemaal uit de leeromgeving. Zeker als het het eea speelt in de klas of thuis is dit wel belangrijk, dat durf ik wel te zeggen na een jaar TSO-begeleider zijn.
Dit lijkt mijn schier onmogelijk bij een continurooster?

Daarnaast is Draak de vorige week vier dagen lang van 9 tot 5 weggeweest, maar ik merkt echt aan haar dat ze tussendoor niet even haar ei kwijt kon. Vooral het op een negatieve manier om aandacht vragen valt mij op (schreeuwen, streken uithalen, broertje pesten etc.).
pi_164944058
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:08 schreef NotTheSame het volgende:
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik tegen een continurooster ben, maar ik toch wel wil weten hoe dit op andere scholen gedaan word en wat daar de consequenties van zijn. Natuurlijk is het een voordeel voor de werkende ouders, maar ik ben echt op zoek naar voordelen voor het kind. Wat maakt een continurooster plezierig voor een kind?

Ik vind namelijk dat de middagpauze een middagpauze moet zijn, geen lopendebandwerk, maar persoonsgericht. Noem me van de oude stempel maar ik ben van mening dat ,zeker de jongere kinderen, stoom af moeten kunnen blazen tussen de lesuren door, en er ook een luisterend oor moet zijn zodat ze ook mentaal even los kunnen komen van de lesuren. Even helemaal uit de leeromgeving. Zeker als het het eea speelt in de klas of thuis is dit wel belangrijk, dat durf ik wel te zeggen na een jaar TSO-begeleider zijn.
Dit lijkt mijn schier onmogelijk bij een continurooster?

Daarnaast is Draak de vorige week vier dagen lang van 9 tot 5 weggeweest, maar ik merkt echt aan haar dat ze tussendoor niet even haar ei kwijt kon. Vooral het op een negatieve manier om aandacht vragen valt mij op (schreeuwen, streken uithalen, broertje pesten etc.).
is continuerooster bij jullie van 9-5?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164944068
Voordelen voor het kind: niet naar huis, snel een boterham naar binnen werken en dan heel heel heel even spelen en op het moment dat je net lekker in je spel zit weer de deur uit moeten terug naar school?

Ik heb geen idee hoor, maar 1 uurtje of 5 kwartier lijkt me gewoon vrij weinig om op en neer te gaan, te eten en dan ook nog stoom af te blazen? Lekker buiten spelen voldoet dan ook lijkt me. En s middags weer eerder thuis.
  maandag 29 augustus 2016 @ 18:16:44 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164944199
Mijn kind is maar tot 14:15uur weg en daarna zijn wij er. Vind ik ideaal juist en is een groot voordeel voor hem. Meer tijd na schooltijd dan met een gewoon rooster.
Tevens vind ik tussen de middag vooral rennen en juist geen rust geven en de meerderheid blijft toch al over.
Ik vind het idd een ouderwetse gedachte die niet meer houdbaar is in de huidige maatschappij.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2016 @ 18:24:40 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164944354
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:10 schreef Kyara het volgende:
Voordelen voor het kind: niet naar huis, snel een boterham naar binnen werken en dan heel heel heel even spelen en op het moment dat je net lekker in je spel zit weer de deur uit moeten terug naar school?

Ik heb geen idee hoor, maar 1 uurtje of 5 kwartier lijkt me gewoon vrij weinig om op en neer te gaan, te eten en dan ook nog stoom af te blazen? Lekker buiten spelen voldoet dan ook lijkt me. En s middags weer eerder thuis.
voor mijn puber is het juist een rustpunt, ze eet samen met een vriendinnetje thuis. De overblijf was voornamelijk je eten naar binnenschrokken, aangemoedigd door de dames van de TSO om zo snel mogelijk naar buiten gebonjourd te worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:08:20 #59
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_164945433
Bij mijn beide kinderen (op verschillende scholen) ging het hetzelfde. Eerst eten in de klas bij de eigen leerkracht en dan buiten spelen op het speelplein met een stuk of 4 leerkrachten om op te letten. Geen vrijwilligers of ouders, alleen maar leerkrachten. Betekent dat de leerkrachten natuurlijk geen echte pauze hebben, dus voor hen lijkt het me niet ideaal, maar voor de kinderen was het prima. Nooit klachten over gehoord.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_164945669
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:37 schreef Zana het volgende:

Hier zochten ze al weer "wasvrouwen" voor de thee- en handdoeken elke week van school. Ik weet niet, maar is dat nu niet iets wat gewoon bij het gewone schoolbedrijf hoort, vind het vreemd dat ze het door ouders laten doen, hoewel dat misschien een kleine moeite is.
Hoe zit dat bij jullie met de klassen- en luizenouders? Veranderen die elk jaar?
Wasvrouwen hebben wij niet.
Wel luizenouders, per vorig jaar is dat per klas. We hadden een vast clubje luizenouders, maar dat werden er steeds minder op een vrij grote school, waardoor ze ipv een uurtje maximaal, de hele ochtend nodig hadden om te controleren.
Nu worden we geacht het met 2 ouders per klas te doen en dan ben je binnen een half uur klaar. Ging vorig jaar best wel goed, dit jaar schijnen er veel mensen gewoon niet te reageren op de vraag of ze het dit jaar blijven doen. Ik heb nu volgens mij 3 rondes luizencontrole meegedaan en dit jaar pluis ik gezellig verder mee naar luis... (na elke vakantie een keer).

Boekenouders ook, de kleuters mogen elke week een prentenboek mee naar huis, dat wordt geregeld door de boekenouders. Loopt helaas ook wat terug in aantallen. Veel ouders doen het alleen als hun kind in de kleuterklas zit. Die van mij zitten inmiddels in groep 4 en 6, maar ik vind het wel leuk om te doen. En met een beetje fatsoenlijke groep ben je ongeveer eens in de maand/anderhalve maand aan de beurt.

En zo hebben we nog een verkeerscommissie en volgens mij ook iets voor de feestdagen en een OR en MR. En dan zijn er nog losse activiteiten waar je je voor kan opgeven, maar dat is dan in de klas van je kind (kerststukjes maken, kerstdiner helpen of eten klaarmaken, schoolreisje enz). Ik vind het wel leuk om wat te doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_164945938
Mijn kleuter begon met een gewoon rooster. Hij vroeg na een paar weken al of hij over mocht blijven. Dat haasten naast huis, snel eten, spelen, net in je spel weer de deur uit, en dan de klas weer in. Met overblijven merkten we heel sterk dat hij die wisseling van thuis-school slecht trok. Het ging hier dus echt beter met continu.

Hier betekent continu 3 lange dagen tot 14:45 en 2 korte tot 12:00 (vanaf groep 5 ook vrijdagmiddag).. Die lange dagen hebben ze altijd 2 keer een half uur buiten spelen.

De juffen vonden het ook fijn om bij de overblijf te zijn. Ze zien dan meer van de kinderen. De overdracht van overblijf-> juf kostte toch tijd. En niet elke overblijf had dezelfde regels/overwicht. Nu is er meer duidelijkheid. Iedereen blijft, dus ook minder onrust rond de lunch.

Daan is nu met continurooster begonnen, maar hij gaat gelijk vol mee, geen enkel probleem. Sommige kinderen redden het niet en beginnen met 5 halve dagen. En dan opbouwen..

Nu hebben we twee scholen gehad met iets verschillende aanpak, vind die 2 grote pauzes wel een plus van deze nieuwe school.
pi_164946141
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zit ook in de OV, en misschien worden we inmiddels een kliekje, maar mensen willen ook simpelweg niet. Echt, er is niemand te vinden die mee wil regelen en organiseren.

voelt zich een beetje aangesproken;)
Niet zo bedoeld hoor!
Hier is het toevallig zo'n groepje hippe dames die samen alles wel effe regelen. En daar kom je gewoon moeilijk tussen, als je aanschuift is het niet zo gezellig voor de nieuwen. Dat is jammer en kost mensen. Gelukkig zijn er genoeg taken buiten die klussen om.
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:38:26 #63
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164946362
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

is continuerooster bij jullie van 9-5?
Nee, dit was Kindervakantiewerk. Wij hebben nog een weekje vakantie :). Maar waar ik op doelde is dat ze dus in zo'n lange tijd nergens een rustpunt kon vinden, totdat ze thuis was, en het er dus thuis allemaal uit gooide. Bij een continurooster zouden ze hier van 8.30uur tot 15.00uur zitten (ma, di en do) met een half uurtje pauze.
  maandag 29 augustus 2016 @ 19:58:09 #64
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_164946935
Ik hoor jullie over rennen en haasten tijdens de middagpauze. Dat kan ik hier doorstrepen; wij wonen op 2 minuten van school af :).
Een uurtje geen tijd om te onthaasten? Misschien is het mijn geluk dat ik maar 1 schoolgaand kind heb daarin, want dat lukt hier eigenlijk ook prima.
Buiten spelen is natuurlijk fysiek stoom afblazen, maar praten met je ouder(s) over je ochtend, wat je gedaan hebt en wat er allemaal gebeurd is, dat kan denk ik niet in de pauze op school? Tijdens TSO (bij ons dan) kan dit wel, al dan niet samen met de rest van de kindjes aan tafel.

Ik probeer echt het positieve ervan in te zien. Maar het enige echte voordeel wat ik nu zie voor Draak is dat ze iets eerder klaar is 's middags. Of zie ik nu echt iets over het hoofd?

Nou hebben we het geluk dat ze hier niet stel op sprong in kunnen voeren, maar het zal geen 5-jarenplan zijn als het zo door gaat hier.
pi_164947039
Hier is het een kwartiertje eten in de klas en dan naar buiten. Er wordt gewerkt met vrijwillige ouders die een oogje in het zeil houden. Weet dat het vorig jaar wel eens lastig was om voldoende ouders te regelen en dan speelden die dagen alle kinderen op het 'grotenplein'.

Ik weet dat een aantal ouders een vaste dag doen en een aantal ouders op basis van beschikbaarheid (kunt het op een lijst invullen).

Ik werk onregelmatig, als de jongste ook naar school gaat wil ik ook af en toe wel meedraaien, ik ga nu geen opvang regelen om tussen de middag op het plein te staan, dat gaat me niet lukken.

Hier bevalt het wel goed, dat halfuur buitenspelen tussendoor, lekker uitkuren met vriendjes zodat je daarna weer even stil kunt zitten
;)
pi_164947339
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:58 schreef NotTheSame het volgende:
Buiten spelen is natuurlijk fysiek stoom afblazen, maar praten met je ouder(s) over je ochtend, wat je gedaan hebt en wat er allemaal gebeurd is, dat kan denk ik niet in de pauze op school? Tijdens TSO (bij ons dan) kan dit wel, al dan niet samen met de rest van de kindjes aan tafel.
De mijne vertellen toch weinig. Vakantieweek is ook anders denk ik, dan elke dag nieuwe indrukken. Een schooldag heeft redelijk duidelijk ritme en voorspelbaar. Dan is het minder heftig, denk ik. Maar jullie meisje i misschien wel een denkertje?
pi_164948483
Bij ons gaan ze op ma, di, do en vr van 8.30 tot 14.45 naar school. Ze hebben tussen de middag 45 minuten pauze. In de start-, onder- en middenbouw 30 minuten eten en 15 minuten buitenspelen. In de bovenbouw mogen ze geloof ik naar buiten als ze klaar zijn met eten. Voorheen werd de overblijf gedaan door ouders die daar dan per keer een vergoeding voor kregen.
Sinds vorig jaar hebben we de TSO. Er staat nu elke dag (behalve woensdag) dezelfde voor de klas.
Je mag je kinderen ook thuis laten eten maar dan heb je ook maar 45 minuten. Ik vind dat veel te veel gestress.

Daarnaast hebben ze in de ochtend 10-uurtje en spelen ze ook buiten en in de middag gaan ze ook naar buiten.

Dit jaar ga wil ik geen klassenmoeder zijn. Er is wel gevraagd of ik eventueel in de Ouderraad wil, maar daar ga ik nog even heel goed over nadenken. Vorig jaar was ik klassenouder bij beide dames en zat ik in de overblijfcommissie.

Luizen doe ik echt absoluut niet. Ze mogen me (bijna) overal voor vragen maar luizenmoeder is niet aan mijn besteed. Wasmoeders hebben wij niet :D Er staat een wasmachine en een droger op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_164948718
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

voor mijn puber is het juist een rustpunt, ze eet samen met een vriendinnetje thuis. De overblijf was voornamelijk je eten naar binnenschrokken, aangemoedigd door de dames van de TSO om zo snel mogelijk naar buiten gebonjourd te worden.
Hier eten ze met de juf

Maar het zal wel per kind verschillend zijn. En ik zou het ook echt niet tof vinden voor mijn 2 peuters die ik dan ook steeds moet meeslepen.

Nee, voor ons is het continurooster ideaal. En M vindt het prima. Hij weet natuurlijk ook niet beter. Hij vindt het ook wel wat hebben om op school te eten, kent hij natuurlijk ook al vanuit het kdv :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 20:54:50 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164948740
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:58 schreef NotTheSame het volgende:
Ik hoor jullie over rennen en haasten tijdens de middagpauze. Dat kan ik hier doorstrepen; wij wonen op 2 minuten van school af :).
Een uurtje geen tijd om te onthaasten? Misschien is het mijn geluk dat ik maar 1 schoolgaand kind heb daarin, want dat lukt hier eigenlijk ook prima.
Buiten spelen is natuurlijk fysiek stoom afblazen, maar praten met je ouder(s) over je ochtend, wat je gedaan hebt en wat er allemaal gebeurd is, dat kan denk ik niet in de pauze op school? Tijdens TSO (bij ons dan) kan dit wel, al dan niet samen met de rest van de kindjes aan tafel.

Ik probeer echt het positieve ervan in te zien. Maar het enige echte voordeel wat ik nu zie voor Draak is dat ze iets eerder klaar is 's middags. Of zie ik nu echt iets over het hoofd?

Nou hebben we het geluk dat ze hier niet stel op sprong in kunnen voeren, maar het zal geen 5-jarenplan zijn als het zo door gaat hier.
Ik denk dat jij meer beren ziet dan de meeste ouders ervaren met een continuerooster.
Niet iedereen woont naast de school en als je kind nog een beetje langzaam eet is het rennen om het te halen.
En feit wil dat de meeste ouders werken en kinderen dus toch al overblijven dus van het praten met je ouders komt dan al niks terecht. En inderdaad de meeste kindjes hebben geen behoefte om te praten. Daar krijg je met veel moeite er uit dat ze buiten gespeeld hebben en dat was het.
Ik heb beide ervaren met de wisseling van scholen en ik vind het continuerooster voor iedereen rust brengen. Juf, kind, ouders. Heel veel kinderen hebben moeite met het weer opladen voor de middag naar school als ze eenmaal thuis zijn want ze hadden net even speelgoed gepakt of hebben geen zin in sommen maken :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164948861
Bij onze school is de organisatie al heel anders dan op een gewone school, dus eigenlijk niet te vergelijken,maar het komt neer op leerkrachten en pedagogisch medewerkers. De juffen en pedagogisch medewerkers eten met de 3 tot 6 jarigen aan tafel ergens op tussen twee tijden. Als het eten op is mogen ze gaan spelen (keuze binnen of buiten). De oudere kinderen eten met de mentorgroep en de mentor. De mentor leest in die tijd voor en de kinderen eten hun boterham. Daarna is dan ruimte voor ontspanning, meestal buitenspelen.
Maar goed, mijn kinderen hebben ook geen vaste eet-tijd in de ochtend. Ze hebben perioden waarin ze hun eten mogen pakken en opeten en er wordt gekeken of iedereen gegeten heeft voor de ochtendpauze. Als kinderen voorschoolse opvang hebben, eten ze vaak al rond negen uur en anders wat later.
Leraren hebben ook pauze, daar is ook gewoon een rooster voor. Maar dat kan dus omdat ze pedagogisch medewerkers en leraren inzetten door de hele dag heen.
Al met al denk ik dat de kinderen er veel van leren om samen te eten en drinken. Het is echt wel een rustpunt en het bespaart heel veel gedoe met halen en brengen op het schoolplein.

Wij hebben een kindcentrumraad (mr + oudercommissie), luizenmoeders en een evenemententeam en dat is het. Wel wordt bij elk thema aan ouders gevraagd of zij daar iets over willen vertellen. Zo hand jongste ooit uitleg over vliegen door een papa die piloot is en had oudste een workshop programmeren door iemand die op de hogeschool in het robotteam zit. Laatst ging het over talen en toen zijn van bijna alle nationaliteiten die school rijk is ouders geweest om de kinderen in die taal woorden te leren. Dus ja, wel ouderbetrokkenheid maar geen verplichtingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164949160
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:54 schreef laziness het volgende:

[..]

En inderdaad de meeste kindjes hebben geen behoefte om te praten. Daar krijg je met veel moeite er uit dat ze buiten gespeeld hebben en dat was het.

Driekus wat heb je op school gedaan vandaag?
"Binnen gespeeld, buiten gespeeld en boterhammen gegeten"

Dit is heel de kleuterklas eigenlijk het standaardantwoord geweest. En als ik niet uitkijk krijg ik dit antwoord nog steeds maar is spelen vervangen door "in de kring geweest, gegeten, buiten gespeeld en in het kernconceptendomijn geweest".

Ik sluit me bij Lazi aan. Het geeft hier ontzettend veel rust dat de kinderen de hele dag in hetzelfde gebouw zijn, elke dag dezelfde gezichten zien en dat het hele team wat voor hun leeftijdsgroep verantwoordelijk is de jongens door en door kent. Alles wat ze nodig hebben wordt om de kinderen heen gebouwd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2016 @ 21:48:21 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164950793
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier eten ze met de juf

Maar het zal wel per kind verschillend zijn. En ik zou het ook echt niet tof vinden voor mijn 2 peuters die ik dan ook steeds moet meeslepen.

Nee, voor ons is het continurooster ideaal. En M vindt het prima. Hij weet natuurlijk ook niet beter. Hij vindt het ook wel wat hebben om op school te eten, kent hij natuurlijk ook al vanuit het kdv :)
ik begrijp de voordelen van een continurooster, ik vond het vroeger zelf ook erg fijn. Hier wil de school er niet aan en de puber trok het overblijven niet goed. Dan dus maar de rust van het thuis eten. Ik ben gewoon op mijn werk dan trouwens.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_164969790
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:08 schreef NotTheSame het volgende:
Daarnaast is Draak de vorige week vier dagen lang van 9 tot 5 weggeweest, maar ik merkt echt aan haar dat ze tussendoor niet even haar ei kwijt kon. Vooral het op een negatieve manier om aandacht vragen valt mij op (schreeuwen, streken uithalen, broertje pesten etc.).
Onze kindervakantieweek was in week 1 van de vakantie dus hij zit er hier al weer even op. Maar het is echt niet te vergelijken met school. Er is minder structuur, het is op een andere plek, er zijn geen juffen, kortom, het is geen school (en dat is ook nou net de bedoeling). Opvegen kon ik die van mij na 5 dagen. Vorig jaar sliep oudste na de laatste dag 14(!) uur. Terwijl ze door de combi voorschoolse opvang, continurooster, bso en eten op school regelmatig van 8 tot 6 van huis zijn en dat doen ze zonder problemen.

Eerlijk gezegd: leerkrachten en pedagogisch medewerkers zijn niet voor niets opgeleid om met kinderen te werken, dus ik denk ook dat zij het beter doen dan ouders die zo af en toe de TSO doen. Ik zou me geen raad weten in een klas met 30 kleuters terwijl een juf daar (meestal) haar hand niet voor omdraait. Dus indien mogelijk: laat het lekker bij de professionals!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164970936
Op
De school waar ik werk hebben we geen continurooster, maar wel een professionele tso, die hoort bij de bso. Dus altijd dezelfde opgeleide juf. Zij blijft ook bij de klas tot groep 6 (7/8 zit op een dependance en daar blijft bijna niemand meer over).
Ik als leerkracht zijnde ben heel blij met m'n 50 min pauze en een vast aanspreekpunt :)

Mijn bijna kleuter gaat straks naar een school met continurooster. Ben ik weer erg blij mee, want hij weet al niet anders dan dat hij op schooltje/Kdv eet. En ik kan m'n bijna peuter echt ff alle aandacht geven, zonder haasten :)

Ouderraad/medezeggenschapsraad zou ik nooit doen straks op school. Maar dat vooral omdat ik bij dezelfde stichting werk en dus al veel info eerder weet. Daarbij zijn de juffen dus een soort van collega's, dat voelt niet helemaal oké :)
Ik houd het wel bij naar uitjes rijden :)

nog 5 maandjes ;)
pi_164976110
Op onze school is ook een continurooster, maar niet het voordeel van korte schooldagen. Start is om 8.45 (school open om 8.30) tot 15.00 op maandag, dinsdag, donderdag, tot 12.30 op woensdag en 12.00 op vrijdag. Ze hebben een half uur om boterhammen te eten met de juf in de klas en daarna met vrijwillige ouders een half uur buiten spelen.

Wij wonen wat verder van de school (ik reken 10 min fietsen, liever iets meer als dreumes ook mee moet), dus ik vind het voor I beter en rustiger dat hij op school kan blijven. I was de lange dagen op het kdv al gewend natuurlijk, dat zal vast ook schelen. Als ik het idee heb dat het te veel wordt, kan ik hem op de dinsdag ook een halve dag laten gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')