abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164832430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder zinnig mens tegen een overheid is die zich met kleding gaat bezig houden, echter de vraag is worden die vrouwen dan door het religie die zij aanhangen onderdrukt of niet? En jij zegt het maakt mij niets uit.
Nee, dat heb ik niet gezegd.

Ik heb zelf een aantal malen herhaald dat ik me bewust ben van het feit dat helaas niet iedereen die vrijheid binnen haar religie heeft, en dat ik er voorstander van ben dat onderdrukte vrouwen gestimuleerd worden om zich onder dat juk te bevrijden.

Maar naar mijn mening los je dat niet op door het verbieden van kledingstukken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 25 augustus 2016 @ 01:28:16 #277
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164832453
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat heeft niks met dit verbod te maken.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 01:28:27 #278
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164832459
quote:
9s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:24 schreef Impressme het volgende:
En wat doen die stenen daar. Dat ligt toch niet lekker?
Suggereer je nu dat al die mensen daar liggen om te provoceren? :o
are we infinite or am I alone
pi_164832479
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder zinnig mens tegen een overheid is die zich met kleding gaat bezig houden, echter de vraag is worden die vrouwen dan door het religie die zij aanhangen onderdrukt of niet? En jij zegt het maakt mij niets uit.
Ik vind dat ieder persoon in het openbaar en in publieke ruimtes herkenbaar moet zijn. Een verscholen gezicht voelt voor veel mensen onprettig, het verlaagt tevens de kansen van een persoon om op die manier over straat te gaan, de mensen die het daadwerkelijk voor de lol doen... Tjah, dat kan met Carnaval, dan is de context maar al te duidelijk. Als de context Islam is dan voelt dat voor erg veel mensen als onderdrukking, danwel vanuit indoctrinatie, dan wel vanuit scheve machtsverhoudingen tussen man/vrouw
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_164832481
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dan ben jij ook voor een verbod op Zwarte Piet?
I love Zwarte Piet _O_ _O_ _O_ 8}
pi_164832487
quote:

[..]

Ik heb zelf een aantal malen herhaald dat ik me bewust ben van het feit dat helaas niet iedereen die vrijheid binnen haar religie heeft, en dat ik er voorstander van ben dat onderdrukte vrouwen gestimuleerd worden om zich onder dat juk te bevrijden.

Maar je lost het zeker niet op door onverschillig te staan tov boerkini's imho. En ja, het maakt jou niets uit, toch? De onvrijheid van een ander, maakt jou als vrij mens niet uit? Je kunt er gewoon naar kijken en je ijsje eten en nog een alinea uit de autobiografie van Stalin lezen?
I´m back.
pi_164832490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Altijd een sterk argument inderdaad. :W
Jij maakt het nog sterker :W
pi_164832508
quote:

[..]

Ik heb zelf een aantal malen herhaald dat ik me bewust ben van het feit dat helaas niet iedereen die vrijheid binnen haar religie heeft, en dat ik er voorstander van ben dat onderdrukte vrouwen gestimuleerd moeten worden om zich onder dat juk te bevrijden.

Je moet beginnen bij de mannen, dat lijkt me overduidelijk. Laat de vrouwen met rust, emancipeer ze voor zover mogelijk. De toekomst zal toch echt zijn dat moslimmannen hun vrouwen moeten respecteren. En als zij in een burka of whatever willen lopen, prima, maar nooit onder dwang. En ook niet een verbod uit angst voor terrorisme.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_164832509
quote:
9s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:24 schreef Impressme het volgende:
En wat doen die stenen daar. Dat ligt toch niet lekker?
dd, niets klopt er aan die foto. :{w
pi_164832531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat al die mensen daar liggen om te provoceren? :o
Ja, maar ook die stenen, niet te vertrouwen :N
pi_164832548
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:31 schreef Peace99 het volgende:

[..]

dd, niets klopt er aan die foto. :{w
Het is een complot!

Maar serieus........het is wel wat vreemd allemaal. :)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 01:35:09 #287
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164832551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar je lost het zeker niet op door onverschillig te staan tov boerkini's imho. En ja, het maakt jou niets uit, toch? De onvrijheid van een ander, maakt jou als vrij mens niet uit? Je kunt er gewoon naar kijken en je ijsje eten en nog een alinea uit de autobiografie van Stalin lezen?
Als je gelooft dat die vrouwen gedwongen worden, dan geloof je ook dat ze zonder boerkini niet op het strand zullen komen. Maw, als ze thuis blijven, als de onderdrukking onzichtbaar is, heb je er geen probleem mee?
pi_164832553
Hoe komt het toch dat als iemand vanuit een bepaalde overtuiging, die erg opgelegd lijkt vanuit de cultuur / familie, zichzelf gaat bedekken zodat mensen minder van hem/haar kunnen zien, dat dit bedekken als erg onvrij overkomt?

Het bedekken ligt in directe correlatie met de cultuur / familie, het is geen natuurlijk gedrag dat een vrouw zich zo gedraagt.

En is besnijdenis bij vrouwen dan een probleem? Je kunt het wel mutilatie noemen maar de vrouwen uit die cultuur die worden een vrouw als dat gebeurt is dat moet toegestaan worden... Dit is een geloofsuiting en daar mag je niks over zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_164832564
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tegenover boerkini's kan je overduidelijk wel onverschillig staan, aangezien mijn overtuiging is dat in de meeste gevallen de vrouw hier zelf vrijwillig voor kiest.

Tegenover vrouwenonderdrukking kun je naar mijn mening uiteraard niet onverschillig staan, maar een boerkini is voor mij ook niet per definitie een bewijs voor vrouwenonderdrukking, daar verschillen wij van mening. Maar goed, als het moslims aangaat verlies jij alle nuance heb ik al wel in de gaten.

Waarom je Stalin er bij moet halen ontgaat me verder ook trouwens. Omdat je mijn mening niet aanstaat ga je maar meteen de persoon aanvallen / ridiculiseren ofzo? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164832571
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als je gelooft dat die vrouwen gedwongen worden, dan geloof je ook dat ze zonder boerkini niet op het strand zullen komen. Maw, als ze thuis blijven, als de onderdrukking onzichtbaar is, heb je er geen probleem mee?
Dat wordt gezegd idd, daarom des te meer thymotische pijn voor de vrije mensch hè.
I´m back.
pi_164832586
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:35 schreef ludovico het volgende:
Hoe komt het toch dat als iemand vanuit een bepaalde overtuiging, die erg opgelegd lijkt vanuit de cultuur / familie, zichzelf gaat bedekken zodat mensen minder van hem/haar kunnen zien, dat dit bedekken als erg onvrij overkomt?

Het bedekken ligt in directe correlatie met de cultuur / familie, het is geen natuurlijk gedrag dat een vrouw zich zo gedraagt.

En is besnijdenis bij vrouwen dan een probleem? Je kunt het wel mutilatie noemen maar de vrouwen uit die cultuur die worden een vrouw als dat gebeurt is dat moet toegestaan worden... Dit is een geloofsuiting en daar mag je niks over zeggen.
Zal door geredeneerd ook een tijd komen dat besnijdenis geaccepteerd wordt als vrijwillige behandeling, vrees ik, en als toppunt van feminisme.
I´m back.
pi_164832603
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zal door geredeneerd ook een tijd komen dat besnijdenis geaccepteerd wordt als vrijwillige behandeling, vrees ik, en als toppunt van feminisme.
Nouja, vrouwen moeten toch gewoon vrijwillig voor besnijdenis kunnen kiezen? Dat is toch gewoon een vrije keuze?
pi_164832604
quote:
15s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het wegsnijden van de voorhuid bij Joodse jongetjes wordt zo in ieder geval wel gezien door de meerderheid hé. :)

Ik vind dat verminking overigens.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 01:41:10 #294
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164832623
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:35 schreef ludovico het volgende:

Mag je daar niets over zeggen? :o
Behalve dan dat het in elk Westers land verboden is, dat de VN het veroordeelt, dat NGO's, de Gates foundation etc. er actie tegen voeren...
pi_164832627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tegenover boerkini's kan je overduidelijk wel onverschillig staan, aangezien mijn overtuiging is dat in de meeste gevallen de vrouw hier zelf vrijwillig voor kiest.

Tegenover vrouwenonderdrukking kun je naar mijn mening uiteraard niet onverschillig staan, maar een boerkini is voor mij ook niet per definitie een bewijs voor vrouwenonderdrukking, daar verschillen wij van mening. Maar goed, als het moslims aangaat verlies jij alle nuance heb ik al wel in de gaten.
Gaat om religies die mensen onderdrukken, dom, onwetend en arm (van geest) houden, daar is de islam er één van. Dacht dat je op dezelfde pagina was, maar helaas dat is dus niet zo.
quote:
Waarom je Stalin er bij moet halen ontgaat me verder ook trouwens. Omdat je mijn mening niet aanstaat ga je maar meteen de persoon aanvallen / ridiculiseren ofzo? :')
Ik haal Stalin er niet bij, gaat om de autobiografie van Stalin, had net zo goed de biografie kunnen noemen van J.-P. Sartre bijv.
I´m back.
pi_164832633
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat mij betreft :Y
Ook hier .. zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Beter om de mannen die hun vrouwen en dochters met hoofddoeken HIER te laten lopen, streng te ondervragen :Y
pi_164832637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het wegsnijden van de voorhuid bij Joodse jongetjes wordt zo in ieder geval wel gezien door de meerderheid hé. :)

Ik vind dat verminking overigens.
Door mij niet, zelfde laken een pak imho.
I´m back.
pi_164832642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mag je daar niets over zeggen? :o
Behalve dan dat het in elk Westers land verboden is, dat de VN het veroordeelt, dat NGO's, de Gates foundation etc. er actie tegen voeren...
Geen idee waarom ze dat doen, normaal gesproken zijn Moslims nogal vrij om te doen wat ze willen, ook al komt het een beetje raar en onvrij over. / onder het mom van vrijheid.
pi_164832644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit alleen naar het strand gegaan hoor. :{.
Ik vind dat ook een beetje typisch.
Dagje naar het strand is bij uitstek een familie-uitje, toch?
Als je niet in de buurt van de zee woont dan is het waarschijnlijk een uitje met je familie.

Als je er vlakbij woont dan ga je gewoon alleen ook :)
pi_164832678
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat om religies die mensen onderdrukken, dom, onwetend en arm (van geest) houden, daar is de islam er één van. Dacht dat je op dezelfde pagina was, maar helaas dat is dus niet zo.
Oh ik ben ook geen fan van religies in het algemeen, wat dat betreft deel ik je standpunt dat de meeste religies mensen dom, onwetend en arm van geest houden.

Maar ik vind wel dat mensen vrij zijn om daar toch in te geloven (tot op zekere hoogte en zolang ze dus anderen in hun waarde laten en hun vrijheden respecteren).

Wat betreft sociaal-economische onderwerpen zitten wij overigens prima op dezelfde golflengte. :)

quote:
Ik haal Stalin er niet bij, gaat om de autobiografie van Stalin, had net zo goed de biografie kunnen noemen van J.-P. Sartre bijv.
Okee, ik dacht dat je het zei om mijn linkse standpunten te ridiculiseren, dat terwijl wij sociaal-economisch ongeveer hetzelfde denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')