Ik neem aan dat hij alleen de badkuip bedoelt. Zou het water gewoon weghalen, gootsteenontstopper op het gaatje en als dat niet werkt mr muscle. Als dat niet werkt dan is het echt tijd voor de huurbaas inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
Is het koop of huur? Indien huur, als de sodemieter je huurbaas bellen, en indien koop, zo'n bedrijf bellen dat dat voor je kan oplossen. Wat je niet moet doen is op een forum gaan zitten wachten op reacties terwijl je badkamer onder 1,5cm water staat.
Er zit overal water in, werkt Mr. muscle dan nog steeds?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hier werkt zo'n gootsteenontstopper vaak al echt prima. Als dat niet werkt half flesje mr muscle. Dat spul vreet overal doorheen.
Oh ik nam letterlijk aan dat hij bedoelt wat hij schrijft, nl de badkamer. 1,5cm water in de badkuip is niet zo heel spannend natuurlijk, al is dat wel vervelend.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij alleen de badkuip bedoelt. Zou het water gewoon weghalen, gootsteenontstopper op het gaatje en als dat niet werkt mr muscle. Als dat niet werkt dan is het echt tijd voor de huurbaas inderdaad.
Dat zou wel heel bizar zijn, toch? Hoe kan je het zo ver laten komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik nam letterlijk aan dat hij bedoelt wat hij schrijft, nl de badkamer. 1,5cm water in de badkuip is niet zo heel spannend natuurlijk, al is dat wel vervelend.
Het is was lastig uit te leggen, bij de douche is het wel 1,5cm bij de rest meer gewoon een laagje (de onderkant van je voet is gwn wat nat zeg maar) water. Het loopt overigens niet verder op. Als het putje doorloopt kan ik met 1 "bezemschuif" zo het water allemaal weg krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
Is het koop of huur? Indien huur, als de sodemieter je huurbaas bellen, en indien koop, zo'n bedrijf bellen dat dat voor je kan oplossen. Wat je niet moet doen is op een forum gaan zitten wachten op reacties terwijl je badkamer onder 1,5cm water staat.
Nee, eerst beetje met ontstopper op het putje raggen. En zorgen dat het water weg is.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:47 schreef iDavidB het volgende:
[..]
Er zit overal water in, werkt Mr. muscle dan nog steeds?
Ik zal het proberen! Ik laat weten of het is geluktn bedankt!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, eerst beetje met ontstopper op het putje raggen. En zorgen dat het water weg is.
[ afbeelding ]
Met zo'n unit dus.
Geef ik je helemaal gelijk in!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:54 schreef cvboer2 het volgende:
Ontstoppingsbedrijf bellen, niet zelf gaan zitten klooien.
Met deze temperaturen moet je überhaupt niet willen werken, maar dat terzijde.
bij huur ben je gewoon verantwoordelijk voor je eigen leidingen, tenzij de leidingen verstopt zijn waar meerdere woningen op uitkomen. Maar dan zouden er meer mensen last van hebben. Jij denkt toch niet dat de woningverbouw verantwoording neemt voor dat jij te laks bent op je gootsteenrestjes uit de zeef te halen en lekker door het putje stapt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
Maar vaak zit er een rioolfonds of ontstoppingscontract in de servicekostenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef spierbal het volgende:
[..]
bij huur ben je gewoon verantwoordelijk voor je eigen leidingen, tenzij de leidingen verstopt zijn waar meerdere woningen op uitkomen. Maar dan zouden er meer mensen last van hebben. Jij denkt toch niet dat de woningverbouw verantwoording neemt voor dat jij te laks bent op je gootsteenrestjes uit de zeef te halen en lekker door het putje stapt.
En, gelukt?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:52 schreef iDavidB het volgende:
[..]
Ik zal het proberen! Ik laat weten of het is geluktn bedankt!
Dat is inderdaad wat je als eerste moet gebruiken. Meestal is de verstopping een kluwen haar met alles wat eraan blijft hangen. Met ontstopmiddel krijg je dat haar (zeker als er ook een elastiekje, wat vezels van kleding oid inzit) niet opgelost.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, eerst beetje met ontstopper op het putje raggen. En zorgen dat het water weg is.
[ afbeelding ]
Met zo'n unit dus.
uhu bij wat er onder service kosten valt wordt medegedeeld tijdens het ondertekenen van het contract, en daar kan je dus niet kwakeloos vanuit gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar vaak zit er een rioolfonds of ontstoppingscontract in de servicekosten. Kan bij een VvE trouwens ook nog zo zijn.
Wel even oppassen daarmee, want soms zit de afdichting van de afvoer vast met dezelfde schroef als waarmee het roostertje ook vast zit. Schroef je die open en er staat een laag water dan loopt dat water allemaal weg naar een plek waar het niet moet zijn...quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:53 schreef vannelle het volgende:
Of je schroeft het dekseltje van je afvoer er even af en verwijdert al de haren en zeepresten die zich in de loop der jaren hebben opgebouwd.
Dat kun je prima zelf doen, als het dan nog niet goed is kun je alsnog externe hulp inschakelen.
Daar heb je gelijk in, goed dat je noemt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 11:17 schreef Palomar het volgende:
Wel even oppassen daarmee, want soms zit de afdichting van de afvoer vast met dezelfde schroef als waarmee het roostertje ook vast zit. Schroef je die open en er staat een laag water dan loopt dat water allemaal weg naar een plek waar het niet moet zijn...
De ontstoppingsdienst mag (wanneer door jou ingeschakeld) eigenlijk ook niet verder dan de erfgrens ontstoppen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:56 schreef Nico987 het volgende:
De beste riool man had voor 90 euro een klein gaatje in de prut papier gespoten.
Denk dat je helaas gewoon een slechte te pakken hebt gehad..quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:35 schreef Nico987 het volgende:
Bij mij was het allemaal binnen de erf grens het gangetje is van mij
Ach wat doe je eraan, zelf ook gehad achter het erf buis gescheurd afgebroken, komt die knakker van de gemeente, ik geef je de toestemming om hem op het nieuwe riool aan te sluiten zegt die tegen me.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:19 schreef Sjoerdfoto het volgende:
Ach. Zo heb ik bij mijn schoonouders ook een mooie.
Onder toilet liep niet meer weg. Inspectiebedrijf naar gekeken, vanuit de toiletpot doorgespoten en klaar.
2 maanden later hetzelfde probleem. Nu wist ik het wel op tijd zodat het bedrijf niet hoefde te komen. Kadaster data opgevraagd, bij de gemeente gecontroleerd en graven maar.
Na 1,5 meter diep nog niets tegen gekomen, shit.
2 meter verderop gegraven waar het ontstoppingsstuk zou zitten, weer niks.
Bleek de rioolbuis nog 1,5 meter verder te liggen, in een bocht vanaf het huis naar de straat. Mooi, die kadasterdata. Hij lat ook nog eens op 1,5 meter diep, niet normaal gewoon. Ontstoppingsstuk eruit gehaald en ff halve emmer water erin. Het liep het huis in, en ook wat richting de put gegooid werd liep terug. Niet goed, gemeente bellen want erfgrens verhaal.
Binnen een half uur! Stonden ze op de stoep met een enorme vrachtwagen, spuiten en camera's. Er zat inderdaad een verstopping in de erfgrens, maar na inspectie van de put tot het toilet, bleek dat de buis tussen het ontstoppingsstuk en het toilet in een kuil lag. Daar hoopte de shit zich dus mooi op.
Nadat de gemeente de buis op de goede manier heeft ingetekend (happy me) toch maar begonnen met graven. Halve voortuin eruit, buis vervangen en weer dichtgegooid. Nu is het al een half jaartje afkloppen
een echte verstopping haal je er niet mee weg.quote:Op zondag 11 september 2016 11:00 schreef KennisIsMacht het volgende:
Voor mij werkt kokend heet water met soda kristallen vaak goed!
http://huis-en-tuin.infon(...)toppen-met-soda.html
Salpeterzuur: HNO3 opgelost in water. Maar afgezien daarvan, denk ik dat zuren (zwavel-, zout-, of salpeterzuren) niet echt helpen als de verstopping zoals bij TS wordt veroorzaakt door ophoping van zepen en (huid) vetten. Je kan dan beter logen gebruiken zoals soda (CaCO3 zwak loog) of een sterk loog (NaOH) natronloog. Die laatste is echter sterk "etsend" op de huid en ogen dus erg voorzichtig daarmee. Bovendien is het oplossen van de NaOH korrels sterk exotherm d.w.z. er komt veel warmte bij het oplossen vrij. Strooi je de NaOH korrels zo in de rioolbuis (met water) dan heb je kans dat de temperatuur zo hoog oploopt dat het én gaat koken & bruisen (gevaar voor huis en ogen) én het PVC doet vervormen, mogelijk onherstelbaar met gaten in de wand. NaOH dus eerst oplossen in koud water, wordt vanzelf wet heet.....quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:41 schreef john2406 het volgende:
Zwaveltrioxide of wat voor een samenstelling is het wat een hr ketel loost?
Ik weet niet of het verstandig is om mensen zulke dingen aan te raden die er nog nooit mee hebben gewerkt.quote:Op zondag 11 september 2016 11:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Salpeterzuur: HNO3 opgelost in water. Maar afgezien daarvan, denk ik dat zuren (zwavel-, zout-, of salpeterzuren) niet echt helpen als de verstopping zoals bij TS wordt veroorzaakt door ophoping van zepen en (huid) vetten. Je kan dan beter logen gebruiken zoals soda (CaCO3 zwak loog) of een sterk loog (NaOH) natronloog. Die laatste is echter sterk "etsend" op de huid en ogen dus erg voorzichtig daarmee. Bovendien is het oplossen van de NaOH korrels sterk exotherm d.w.z. er komt veel warmte bij het oplossen vrij. Strooi je de NaOH korrels zo in de rioolbuis (met water) dan heb je kans dat de temperatuur zo hoog oploopt dat het én gaat koken & bruisen (gevaar voor huis en ogen) én het PVC doet vervormen, mogelijk onherstelbaar met gaten in de wand. NaOH dus eerst oplossen in koud water, wordt vanzelf wet heet.....
Die middelen zijn probleemloos in winkels verkrijgbaar. Verstandig is om er Persoonlijke Beschermings Middelen (PBM's) bij te gebruiken: veiligheidsbril en handschoenenquote:Op zondag 11 september 2016 14:56 schreef KennisIsMacht het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is om mensen zulke dingen aan te raden die er nog nooit mee hebben gewerkt.
Ja oke, dat is wel een goede tip inderdaad!quote:Op zondag 11 september 2016 18:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Die middelen zijn probleemloos in winkels verkrijgbaar. Verstandig is om er Persoonlijke Beschermings Middelen (PBM's) bij te gebruiken: veiligheidsbril en handschoenen
Ook mechanisch niet, als er een gaatje in zit en men gaat er vanuit dat het open is, het afvalwater vloeit ja immers weg, een riool goed aan gelegd zou helemaal niet mogen verstoppen!quote:Op maandag 12 september 2016 09:16 schreef Spanky78 het volgende:
Chemisch ontstoppen is meestal niet zinvol bij een echt verstopping. Dus. Een ploppen, een obtstoppingsveer (een rioolreinigingsdienst heeft hele lange) of met hogedruk.
Ik zou zelf een professional bellen als de plopper niet werkt. In een flat kun je bijna altijd de servicedienst bellen.
Dat laatste klopt 100,00%. Maar vaak is het afschot te groot of te weinig of zelfs de verkeerde kant op aangelegd (echt waar). Of er groeien wortels in, er is een aansluiting (verkeerd) opgezet etc. waardoor die goede rioolaanleg toch gaat dichtzitten.quote:Op maandag 12 september 2016 13:19 schreef john2406 het volgende:
het afvalwater vloeit ja immers weg, een riool goed aan gelegd zou helemaal niet mogen verstoppen!
Doet natuurlijk niks veranderen aan die wastafel of douche bak of wat was het?quote:Op maandag 12 september 2016 13:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt 100,00%. Maar vaak is het afschot te groot of te weinig of zelfs de verkeerde kant op aangelegd (echt waar). Of er groeien wortels in, er is een aansluiting (verkeerd) opgezet etc. waardoor die goede rioolaanleg toch gaat dichtzitten.
In dat opzicht wordt het er met het afkoppelen van al dat HWA niet beter op: vroeger spoelden riolen een beetje door t.g.v. een plensbui en bleef de bodem altijd wat natter.
Nu er alleen huishoudelijk afvalwater wordt doorgespoeld, vallen die riolen sneller droog, meer vuilaanslag etc..... op mijn perceel is zijn 3 van de 4 woning-HWA's afgekoppeld; de laatste laat ik expres op het vuilwaterriool aangesloten zitten.
Ja, als huis tuin en keuken dingen niet werken kun je misschien beter de ontstoppingsdienst bellen idd.quote:Op maandag 12 september 2016 09:16 schreef Spanky78 het volgende:
Chemisch ontstoppen is meestal niet zinvol bij een echt verstopping. Dus. Een ploppen, een obtstoppingsveer (een rioolreinigingsdienst heeft hele lange) of met hogedruk.
Ik zou zelf een professional bellen als de plopper niet werkt. In een flat kun je bijna altijd de servicedienst bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |