abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164816345
Hallo Fokkers,

Het water loopt niet meer weg van de douche, het bad en een gootsteen. We hebben geprobeerd het te ontsoppen met 2 componenten onstoppers, een ontstopveer en kokend water.
De badkamer staat ongeveer 1.5cm onder water nu.

We wonen in een flat, er zijn al wel veel zeep resten en wat haar uit gekomen maar verder gebeurd er niks.

Heeft iemand nog tips/oplossingen?
Als er nog meer info nodig is laat me het AUB weten!

Alvast bedankt!

P.S. Ik weet niet zeker of dit op het juiste sub-forum staat, als dat niet zo is laat dat even weten dan kan ik het op het juiste forum plaatsen.
pi_164816397
Hier werkt zo'n gootsteenontstopper vaak al echt prima. Als dat niet werkt half flesje mr muscle. Dat spul vreet overal doorheen. :D
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 16:42:45 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164816400
Is het koop of huur? Indien huur, als de sodemieter je huurbaas bellen, en indien koop, zo'n bedrijf bellen dat dat voor je kan oplossen. Wat je niet moet doen is op een forum gaan zitten wachten op reacties terwijl je badkamer onder 1,5cm water staat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_164816444
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
Is het koop of huur? Indien huur, als de sodemieter je huurbaas bellen, en indien koop, zo'n bedrijf bellen dat dat voor je kan oplossen. Wat je niet moet doen is op een forum gaan zitten wachten op reacties terwijl je badkamer onder 1,5cm water staat.
Ik neem aan dat hij alleen de badkuip bedoelt. Zou het water gewoon weghalen, gootsteenontstopper op het gaatje en als dat niet werkt mr muscle. Als dat niet werkt dan is het echt tijd voor de huurbaas inderdaad.
pi_164816507
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hier werkt zo'n gootsteenontstopper vaak al echt prima. Als dat niet werkt half flesje mr muscle. Dat spul vreet overal doorheen. :D
Er zit overal water in, werkt Mr. muscle dan nog steeds?
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 16:48:05 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164816510
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij alleen de badkuip bedoelt. Zou het water gewoon weghalen, gootsteenontstopper op het gaatje en als dat niet werkt mr muscle. Als dat niet werkt dan is het echt tijd voor de huurbaas inderdaad.
Oh ik nam letterlijk aan dat hij bedoelt wat hij schrijft, nl de badkamer. 1,5cm water in de badkuip is niet zo heel spannend natuurlijk, al is dat wel vervelend.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_164816518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik nam letterlijk aan dat hij bedoelt wat hij schrijft, nl de badkamer. 1,5cm water in de badkuip is niet zo heel spannend natuurlijk, al is dat wel vervelend.
Dat zou wel heel bizar zijn, toch? Hoe kan je het zo ver laten komen. :D

TS?
pi_164816525
quote:
Het is was lastig uit te leggen, bij de douche is het wel 1,5cm bij de rest meer gewoon een laagje (de onderkant van je voet is gwn wat nat zeg maar) water. Het loopt overigens niet verder op. Als het putje doorloopt kan ik met 1 "bezemschuif" zo het water allemaal weg krijgen.
pi_164816527
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:47 schreef iDavidB het volgende:

[..]

Er zit overal water in, werkt Mr. muscle dan nog steeds?
Nee, eerst beetje met ontstopper op het putje raggen. En zorgen dat het water weg is.

Met zo'n unit dus.
pi_164816601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, eerst beetje met ontstopper op het putje raggen. En zorgen dat het water weg is.

[ afbeelding ]

Met zo'n unit dus.
Ik zal het proberen! Ik laat weten of het is geluktn bedankt!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:54:26 #11
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_164816620
Ontstoppingsbedrijf bellen, niet zelf gaan zitten klooien.
Met deze temperaturen moet je überhaupt niet willen werken, maar dat terzijde. :)
Share your talent, move the world.
pi_164816757
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:54 schreef cvboer2 het volgende:
Ontstoppingsbedrijf bellen, niet zelf gaan zitten klooien.
Met deze temperaturen moet je überhaupt niet willen werken, maar dat terzijde. :)
Geef ik je helemaal gelijk in! ;) Maar wilde liever niet iemand bellen om er later achter te komen dat het niet echt iets was. Als dit niet werkt zal ik zeker iemand bellen.
pi_164817176
quote:
bij huur ben je gewoon verantwoordelijk voor je eigen leidingen, tenzij de leidingen verstopt zijn waar meerdere woningen op uitkomen. Maar dan zouden er meer mensen last van hebben. Jij denkt toch niet dat de woningverbouw verantwoording neemt voor dat jij te laks bent op je gootsteenrestjes uit de zeef te halen en lekker door het putje stapt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_164818622
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:19 schreef spierbal het volgende:

[..]

bij huur ben je gewoon verantwoordelijk voor je eigen leidingen, tenzij de leidingen verstopt zijn waar meerdere woningen op uitkomen. Maar dan zouden er meer mensen last van hebben. Jij denkt toch niet dat de woningverbouw verantwoording neemt voor dat jij te laks bent op je gootsteenrestjes uit de zeef te halen en lekker door het putje stapt.
Maar vaak zit er een rioolfonds of ontstoppingscontract in de servicekosten :+. Kan bij een VvE trouwens ook nog zo zijn.
dag
pi_164818685
Badkuip tot de nok vullen met waterstof-peroxide en dan in een keer weglaten spoelen. ^O^
pi_164820999
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:52 schreef iDavidB het volgende:

[..]

Ik zal het proberen! Ik laat weten of het is geluktn bedankt!
En, gelukt? :s)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 19:57:28 ]
pi_164822871
Breaking Bad bad scene ?
pi_164822989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Met zo'n unit dus.
Dat is inderdaad wat je als eerste moet gebruiken. Meestal is de verstopping een kluwen haar met alles wat eraan blijft hangen. Met ontstopmiddel krijg je dat haar (zeker als er ook een elastiekje, wat vezels van kleding oid inzit) niet opgelost.

Beetje ploppen wil meestal helpen.

Maar een huurwoning == gewoon servicedienst bellen, als de verstopping verderop zit in een buis doe je daar zelf weinig aan.
Whatever...
pi_164832577
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar vaak zit er een rioolfonds of ontstoppingscontract in de servicekosten :+. Kan bij een VvE trouwens ook nog zo zijn.
uhu bij wat er onder service kosten valt wordt medegedeeld tijdens het ondertekenen van het contract, en daar kan je dus niet kwakeloos vanuit gaan.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_164834311
Of je schroeft het dekseltje van je afvoer er even af en verwijdert al de haren en zeepresten die zich in de loop der jaren hebben opgebouwd.
Dat kun je prima zelf doen, als het dan nog niet goed is kun je alsnog externe hulp inschakelen.
pi_164834826
En kijk ajb uit met die chemische ontstoppingsmeuk, heb het zelf ook eens geprobeerd op mijn doucheputje en het pvc ging gewoon vervormen en verloor daardoor z'n functie.
pi_164840507
Wat voor een soort cv ketel hebt U in huis, die loost namelijk op het riool zwaveltrioxide, ontstoppen deden wij namelijk met een goedje waar veel zwavel in zat!
Maar kijk daar verdomd goed mee uit !
Meeste riool bedrijven hebben het spul wel, 1ltr fles weegt aan de 2.5 kg!
pi_164863292
Met die ontstoppingskorrels zou ik idd oppassen. Die werken eigenlijk alleen als er nog wel een beetje doorstroom is, zodat ze nog een beetje bij de verstopping kunnen komen. Als de boel echt dicht zit komen die korrels niet eens aan op de plek en blijven ze boven de verstopping drijven en raakt alles aangetast.

Je zou eens met zo'n plopper (plaatje hierboven, die zuignap) kunnen proberen. En anders misschien toch maar ontstoppingsbedrijf bellen. Die hebben betere tools.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 07:53 schreef vannelle het volgende:
Of je schroeft het dekseltje van je afvoer er even af en verwijdert al de haren en zeepresten die zich in de loop der jaren hebben opgebouwd.
Dat kun je prima zelf doen, als het dan nog niet goed is kun je alsnog externe hulp inschakelen.
Wel even oppassen daarmee, want soms zit de afdichting van de afvoer vast met dezelfde schroef als waarmee het roostertje ook vast zit. Schroef je die open en er staat een laag water dan loopt dat water allemaal weg naar een plek waar het niet moet zijn...
pi_164863800
Ontstoppings korrels halen bij t kruitvat, die werken perfect.Dan moet t water wel weggelopen zijn, deze dan direct in t putje strooien en kokend water erop, gaat als een raket.
Cuore Sportivo
pi_164876004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:17 schreef Palomar het volgende:

Wel even oppassen daarmee, want soms zit de afdichting van de afvoer vast met dezelfde schroef als waarmee het roostertje ook vast zit. Schroef je die open en er staat een laag water dan loopt dat water allemaal weg naar een plek waar het niet moet zijn...
Daar heb je gelijk in, goed dat je noemt.
pi_164930480
Ontsoppingsdienst wordt steeds aangeraden. Ik zal die niet snel meer bellen.

Bij mij zijn verschillende afvoeren op een put aangesloten. En 1 naar het riool waar ook het boven toilet op zit. Op een zeker momenr lag mijn tuin vol toiletpapier als ik ging douchen. Zelf wat geprobeerd, putje leeg geschept etc.

Uiteindelijk ontstoppingsdienst gebeld, deze gooide er veel meter hogedrukreiniger kabel in. Even spuiten. Doortrekken en douchen ging prima. Een week later exact zelfde verhaal.

Toen met mijn vader het riool open gelegd, (loopt door het gangetje langs mijn huis naar voren) in de voortuin zit een soort put waar de pijpen bij elkaar komen. Na het verwijderen van de deksel bleek die helemaal vol te zitten met toiletpapier en uitwerpselen.

De beste riool man had voor 90 euro een klein gaatje in de prut papier gespoten. De eerste de beste bolus maakte dit gaatje natuurlijk weer dicht.

Ik bel dus mijn vader ipv de ontsoppingsdienst.

Wat TS hier aan heeft is dat je het probleem bij het probleem moet op lossen niet bij het putje. Huur een electrische veer en rag die door de afvoer.
pi_164933302
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:56 schreef Nico987 het volgende:
De beste riool man had voor 90 euro een klein gaatje in de prut papier gespoten.
De ontstoppingsdienst mag (wanneer door jou ingeschakeld) eigenlijk ook niet verder dan de erfgrens ontstoppen.
Daarna is het riool eigendom van de gemeente en moet die de opdracht geven.
Om dit te handhaven doet een ontstoppingsdienst maximaal X meter slang erin. (Ze meten dus vaak niet of je dan al bij de erfgrens zit)

Blijkt het dat de verstopping inderdaad in het gemeenteriool stukje zit, dan mag je wel de kosten van de ontstoppingsdienst betalen, die vervolgens weer onverrichte zaken naar huis gaat.
en mag je met de gemeente in conclaaf om het ontstopt te krijgen.

Dus ik ben er inderdaad ook niet zo'n fan van.

Hoe dit bij een flat zit weet ik niet. Maar ik denk dat het alles binnen het huis zelf opgelost moet worden, en buiten je eigendom zal wel niet mogen.

Als het om smalle buizen gaat zou ik lekker een hogedrukreinigertje met zo'n ontstoppingsslang kopen. en daarmee de buizen eens goed schoon maken.
pi_164933600
Bij mij was het allemaal binnen de erf grens het gangetje is van mij
pi_164939704
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:35 schreef Nico987 het volgende:
Bij mij was het allemaal binnen de erf grens het gangetje is van mij
Denk dat je helaas gewoon een slechte te pakken hebt gehad..
eerder bij mn ouders ook wel eens het riool verstopt gehad.. kwam de rommel in de bijkeuken omhoog.. :r zelf even met de hogedrukreiniger + rioolhulpstuk de boel even door geblazen.. daarna nooit meer problemen gehad....
pi_164940958
Ach. Zo heb ik bij mijn schoonouders ook een mooie.
Onder toilet liep niet meer weg. Inspectiebedrijf naar gekeken, vanuit de toiletpot doorgespoten en klaar.
2 maanden later hetzelfde probleem. Nu wist ik het wel op tijd zodat het bedrijf niet hoefde te komen. Kadaster data opgevraagd, bij de gemeente gecontroleerd en graven maar.
Na 1,5 meter diep nog niets tegen gekomen, shit.
2 meter verderop gegraven waar het ontstoppingsstuk zou zitten, weer niks.

Bleek de rioolbuis nog 1,5 meter verder te liggen, in een bocht vanaf het huis naar de straat. Mooi, die kadasterdata. Hij lat ook nog eens op 1,5 meter diep, niet normaal gewoon. Ontstoppingsstuk eruit gehaald en ff halve emmer water erin. Het liep het huis in, en ook wat richting de put gegooid werd liep terug. Niet goed, gemeente bellen want erfgrens verhaal.

Binnen een half uur! Stonden ze op de stoep met een enorme vrachtwagen, spuiten en camera's. Er zat inderdaad een verstopping in de erfgrens, maar na inspectie van de put tot het toilet, bleek dat de buis tussen het ontstoppingsstuk en het toilet in een kuil lag. Daar hoopte de shit zich dus mooi op.
Nadat de gemeente de buis op de goede manier heeft ingetekend (happy me) toch maar begonnen met graven. Halve voortuin eruit, buis vervangen en weer dichtgegooid. Nu is het al een half jaartje afkloppen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')