LOL das een goeie.quote:
hoe verzin je hetquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:48 schreef francorex het volgende:
[..]
GPS is een landelijk netwerk. Het werkt niet met satellieten maar met een netwerk van relaistorens die door gebruik te maken van triangulatie positie bepalen.
Het systeem bestaat sinds de jaren 50
[..]
Neen de zendmasten staan niet op de golven maar op eilanden verspreid over de oceanen.
Nu weet je waarom soms pietluttige, nietsbetekenende eilandjes van cruciaal belang kunnen zijn.
Jij stelde dat water niet kan buigen, ik laat zien van wel (simpel) en nu ga je eisen stellen aan de natuurkundige achtergrond? Ik denk dat de wanhoop eerder bij jou zit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:02 schreef francorex het volgende:
[..]
Poging om oppervlaktespanning in het debat te brengen, maar ik begrijp de wanhoop.
Dat toon ik je net aan kerelquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:22 schreef francorex het volgende:
[..]
LOL das een goeie.![]()
Je houdt hardnekkig vast aan je plaatje....
Toon mij een gebogen oceaan van water. Je mag als observatiepunt zo hoog gaan dat je wil.
Vanop een berg, uit een vliegtuig, een weerballon desnoods.
De enige die dat kan is NASA en de bende.
Een fabel die ontkracht is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat toon ik je net aan kerelHet is namelijk de enige werkende verklaring voor het niet zien van de onderkant van het schip.
Oh ja joh? Hoe is dit ontkracht dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:24 schreef francorex het volgende:
[..]
Een fabel die ontkracht is.
Maar daar heb je lak aan.
Het dringt niet door hé...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 17:57 schreef .SP. het volgende:
[..]
Jij stelde dat water niet kan buigen, ik laat zien van wel (simpel) en nu ga je eisen stellen aan de natuurkundige achtergrond? Ik denk dat de wanhoop eerder bij jou zit.
Een steen in het water gooien en naar de golven kijken kan nog steeds de tsunamie niet verklaren. Ik kan best wat natuurkunde hebben dus kan je het uitleggen hoe golven in een platte wereld een bocht om kunnen gaan?
Zoom in met een camera en de boot wordt weer zichtbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh ja joh? Hoe is dit ontkracht dan?
Nope, werkt niet. Zodra je de onderkant niet meer ziet terwijl je de bovenkant nog wel prima kan zien komt deze niet terug door in te zoomen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:39 schreef francorex het volgende:
[..]
Zoom in met een camera en de boot wordt weer zichtbaar.
Nee dat doe ik niet. Dat denk je alleen maar omdat je niet snapt waar je over praat. Je hebt het hier over de kromming in twee haaks op elkaar staande richtingen.quote:Komt bij dat je eet van twee walletjes.
Enerzijds claim je dat schepen verdwijnen achter de curve. Afstanden van enkele kilometers.
Anderzijds claim je dat de curve niet aan te tonen is van bvb uit een vliegtuig. Terwijl de afstanden daar honderden kilometers zijn.
Aangezien curve een exponentiele functie is. Spreek je je daar fundamenteel tegen.
Maar ik begrijp dat het niet makkelijk is om los te laten.
Prima, wat jij wil, maar kan je me uitleggen hoe in een non roterende stationaire container een golf een bocht kan nemen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:30 schreef francorex het volgende:
[..]
Het dringt niet door hé...
Fluid dynamics experimenten gaan uit van een non roterende stationaire container.
Spinning bal fluid dynamics bestaat niet.
Golven die een obstakel raken worden afgebogen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:03 schreef .SP. het volgende:
[..]
Prima, wat jij wil, maar kan je me uitleggen hoe in een non roterende stationaire container een golf een bocht kan nemen?
Je kan schepen die onzichtbaar zijn voor het blote oog terug in focus brengen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nope, werkt niet. Zodra je de onderkant niet meer ziet terwijl je de bovenkant nog wel prima kan zien komt deze niet terug door in te zoomen.
Dat doe je wel.quote:[..]
Nee dat doe ik niet.
Kromming of curve geld voor 360 ° om je heen.quote:Dat denk je alleen maar omdat je niet snapt waar je over praat. Je hebt het hier over de kromming in twee haaks op elkaar staande richtingen.
Klopt, de horizon is altijd vlak, zowel op een platte aarde als op een globe aarde, ongeacht de hoogte.quote:
Klopt, maar dat is de kwestie niet. Het gaat om schepen, gebouwen of andere objecten, die zichtbaar zijn, maar waarvan het onderste deel zich onder de horizon bevindt. Die haal je niet meer naar voren, tenzij je hoger gaat staan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:56 schreef francorex het volgende:
Je kan schepen die onzichtbaar zijn voor het blote oog terug in focus brengen.
Golfslagquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh ja joh? Hoe is dit ontkracht dan?
Onzichtbaar voor het blote oog is iets heel anders dan de onderste helft van het schip niet zien!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:56 schreef francorex het volgende:
[..]
Je kan schepen die onzichtbaar zijn voor het blote oog terug in focus brengen.
Als er toch een obstakel is dat een deel van het schip maskeert dan zal dat veel redenen kunnen hebben.
Echter de curve van de Aarde als reden is een fabel.
Ja je kan een berg onzin best nog een keer posten. Dat maakt het niet opeens meer waar.quote:Dat doe je wel.
[..]
Kromming of curve geld voor 360 ° om je heen.
Zowel op zee, als hoog in de lucht in gelijk welke richting.
Opnieuw:
Je claimt curve op zeeniveau, afstanden van enkele kilometers.
Je ontkent curve héél hoog in de lucht, afstanden van honderden kilometers.
Curve is een exponentiele functie. ( hoe groter de afstanden, hoe groter de curve)
Eten van twee walletjes is niet verstandig.
Het kan zo eenvoudig zijn. Accepteer wat logica dicteert.
There is no curvature
Om correct te zijn. De horizon stijgt naar je ooghoogte ongeacht de hoogte van je observatiepunt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, de horizon is altijd vlak, zowel op een platte aarde als op een globe aarde, ongeacht de hoogte.
Het is een misvatting dat je een curve in de horizon zou kunnen waarnemen.
Reflectie van het object met het water, check.quote:
In de eerste zin gaat het al mis. Dit is compleet fout.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Om correct te zijn. De horizon stijgt naar je ooghoogte ongeacht de hoogte van je observatiepunt.
Maar mijn foto's kan je niet verklaren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:43 schreef francorex het volgende:
[..]
Reflectie van het object met het water, check.
Golfslag, check.
Atmosferische omstandigheden, check.
Perspectief, check.
Curve van de Aarde, no check.
Waarom zie je dat dan in mijn foto's?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:54 schreef francorex het volgende:
Boten die verdwijnen achter de curve van de Aarde, het is een kinderverhaaltje.
Net zoals Sinterklaas.
Vroeg of laat vertelt jou iemand dat de Sint niet bestaat.
Bij boten die verdwijnen achter de curve van de Aarde was/is er niemand die je komt vertellen dat het een leugentje is.
Je bent ermee opgevoed, je hebt het aanvaardt.
Wat ze jouw niet hebben aangeleerd is dat er een alternatieve verklaring mogelijk is.
Als ballhead is dat een reden om twee keer na te denken, niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |