SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Durianrider fietst er op.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Die CTLquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:10 schreef ddx het volgende:
En dit is wat 2 weken fietsen met je doet :
(bron garmin files ingelezen in goldencheetah)
[ afbeelding ]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.
Zoiets zit het ongeveer als ik het mij goed kan herinneren.
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:13 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.
Daarom ook die disclaimerquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?
Maar gelukkig kan bamboe ook goed omgaan met druk.
De voorvorken zijn zo te zien wel weer van carbon of alu, want die wordt niet alleen op trek en druk belast maar ook op buiging/knik. En daar wordt het ietsjes minder gelukkig van.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Daarom ook die disclaimerMaar je hebt gelijk.
http://www.mountainbike.n(...)=122027&hilit=bambooquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?
quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteldquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
TT toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 01:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteld
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.
Paars is de ATL (acute training load), een korte termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Blauw de CTL (chronic training load), een langere termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Geel is de TSB (training stress balance), het verschil tussen je CTL en ATL. Als deze negatief is betekend het dat je recent een stuk zwaarder bent gaan trainen dan wat je normaal doet, je zal dan hoogstwaarschijnlijk ook minder fris zijn. Het lijkt erop dat deze een dag achterloopt op de rest van de data.
Betere uitleg:
http://home.trainingpeaks(...)nce-management-chart
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:02 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelen
Op de klimmetjes omslagpunt rijden, afdaling uitrusten en tussenstukjes afhankelijk van de dag rustig of tempo gereden.
Ja komend weekend rondje Zuiderzeequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?
Het is ook heel belangrijk om het juiste vermogen op omslagpunt in te vullen, anders krijg je overtrokken TSSquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Zou me niks verbazen. Alsof er uit dat schraaie lijf meer dan 300 W kan komenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ddx rijdt gewoon met trapondersteuning en houd ons allemaal voor de gek.
Dan moet je in Groningen gaan wonenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:25 schreef ddx het volgende:
Zitten ook 2 motortjes op m'n fiets
Leuk trouwens om progressie tov vorig jaar te zien (poging 5 en 6 zijn gewoon rustige ritjes omhoog) :
en verschil in hartslag tussen weekje bij bijna gelijke power.
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/segments/4631224
Mis wel zo'n klim in mijn achtertuin, in duinen/polder veel lastiger om even half uur allout te gaan.
Op de gps? Dat telt niet, is onbetrouwbaar. De hoogste waarde die ik in je analysis zie is 96, wat nog steeds niks zegt over de werkelijke max snelheid die je daar reed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een nieuwe maximale snelheid behaald, bijna 113 km/h. Maar ik moet erbij zeggen dat ik mij daarbij niet echt meer veilig op de fiets voelde.
GPS ja. Ik heb nog geen analysis gezien, alleen de waarde die als max wordt gegeven. En qua gevoel en totaal niet meer kunnen bijtrappen (daar waar ik dat met 90 wel nog kon), zou het op zich wel kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op de gps? Dat telt niet, is onbetrouwbaar. De hoogste waarde die ik in je analysis zie is 96, wat nog steeds niks zegt over de werkelijke max snelheid die je daar reed.
96 lijkt me haalbaar maar 113 niet, wat is je zwaarste verzet? Ik kan met 53-11 boven 85km/h niet meer bijtrappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
GPS ja. Ik heb nog geen analysis gezien, alleen de waarde die als max wordt gegeven. En qua gevoel en totaal niet meer kunnen bijtrappen (daar waar ik dat met 90 wel nog kon), zou het op zich wel kunnen kloppen.
Maar ik zal straks ook even de analysis bekijken. Eerst BBQ.
Tsja. 50 km/uur over een klinkerweg in een dorp of 50 km in een afdaling over mooi asfalt met goed zicht op de weg is toch heel anders.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en ik voel me bij 50km/u al niet meer veilig
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. 50 km/uur over een klinkerweg in een dorp of 50 km in een afdaling over mooi asfalt met goed zicht op de weg is toch heel anders.
En het hebben van goede wielen scheelt ook al een hoop.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorMaar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Gewoon met 50 door de bocht in de Ardennen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorMaar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier bijvoorbeeld:
https://www.strava.com/segments/5018544
Ik moet hier eens een keer bij daglicht gaan rijden. Mijn tijd dateert van aan het eind van de 400 vorig jaar, op m'n vakantiefiets met 40mm banden en in het donker. Daar kan nog wat vanafquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.![]()
Nee hoor liegbeest!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet hier eens een keer bij daglicht gaan rijden. Mijn tijd dateert van aan het eind van de 400 vorig jaar, op m'n vakantiefiets met 40mm banden en in het donker. Daar kan nog wat vanaf.
Klopt, je hebt gelijk, die keer was ik 2 seconden sneller dan bij de 400. Grote kans dat het toen ook in het donker was, september met een 200 met veel klimwerk betekent bij mij zowat altijd in het donker aankomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee hoor liegbeest!
Was van het voorrijden van de 200
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |