SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Durianrider fietst er op.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Die CTLquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:10 schreef ddx het volgende:
En dit is wat 2 weken fietsen met je doet :
(bron garmin files ingelezen in goldencheetah)
[ afbeelding ]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.
Zoiets zit het ongeveer als ik het mij goed kan herinneren.
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:13 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.
Daarom ook die disclaimerquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?
Maar gelukkig kan bamboe ook goed omgaan met druk.
De voorvorken zijn zo te zien wel weer van carbon of alu, want die wordt niet alleen op trek en druk belast maar ook op buiging/knik. En daar wordt het ietsjes minder gelukkig van.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Daarom ook die disclaimerMaar je hebt gelijk.
http://www.mountainbike.n(...)=122027&hilit=bambooquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?
quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteldquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
TT toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 01:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteld
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.
Paars is de ATL (acute training load), een korte termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Blauw de CTL (chronic training load), een langere termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Geel is de TSB (training stress balance), het verschil tussen je CTL en ATL. Als deze negatief is betekend het dat je recent een stuk zwaarder bent gaan trainen dan wat je normaal doet, je zal dan hoogstwaarschijnlijk ook minder fris zijn. Het lijkt erop dat deze een dag achterloopt op de rest van de data.
Betere uitleg:
http://home.trainingpeaks(...)nce-management-chart
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:02 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelen
Op de klimmetjes omslagpunt rijden, afdaling uitrusten en tussenstukjes afhankelijk van de dag rustig of tempo gereden.
Ja komend weekend rondje Zuiderzeequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?
Het is ook heel belangrijk om het juiste vermogen op omslagpunt in te vullen, anders krijg je overtrokken TSSquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Zou me niks verbazen. Alsof er uit dat schraaie lijf meer dan 300 W kan komenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ddx rijdt gewoon met trapondersteuning en houd ons allemaal voor de gek.
Dan moet je in Groningen gaan wonenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:25 schreef ddx het volgende:
Zitten ook 2 motortjes op m'n fiets
Leuk trouwens om progressie tov vorig jaar te zien (poging 5 en 6 zijn gewoon rustige ritjes omhoog) :
en verschil in hartslag tussen weekje bij bijna gelijke power.
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/segments/4631224
Mis wel zo'n klim in mijn achtertuin, in duinen/polder veel lastiger om even half uur allout te gaan.
Op de gps? Dat telt niet, is onbetrouwbaar. De hoogste waarde die ik in je analysis zie is 96, wat nog steeds niks zegt over de werkelijke max snelheid die je daar reed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een nieuwe maximale snelheid behaald, bijna 113 km/h. Maar ik moet erbij zeggen dat ik mij daarbij niet echt meer veilig op de fiets voelde.
GPS ja. Ik heb nog geen analysis gezien, alleen de waarde die als max wordt gegeven. En qua gevoel en totaal niet meer kunnen bijtrappen (daar waar ik dat met 90 wel nog kon), zou het op zich wel kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op de gps? Dat telt niet, is onbetrouwbaar. De hoogste waarde die ik in je analysis zie is 96, wat nog steeds niks zegt over de werkelijke max snelheid die je daar reed.
96 lijkt me haalbaar maar 113 niet, wat is je zwaarste verzet? Ik kan met 53-11 boven 85km/h niet meer bijtrappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
GPS ja. Ik heb nog geen analysis gezien, alleen de waarde die als max wordt gegeven. En qua gevoel en totaal niet meer kunnen bijtrappen (daar waar ik dat met 90 wel nog kon), zou het op zich wel kunnen kloppen.
Maar ik zal straks ook even de analysis bekijken. Eerst BBQ.
Tsja. 50 km/uur over een klinkerweg in een dorp of 50 km in een afdaling over mooi asfalt met goed zicht op de weg is toch heel anders.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en ik voel me bij 50km/u al niet meer veilig
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. 50 km/uur over een klinkerweg in een dorp of 50 km in een afdaling over mooi asfalt met goed zicht op de weg is toch heel anders.
En het hebben van goede wielen scheelt ook al een hoop.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorMaar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Gewoon met 50 door de bocht in de Ardennen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorMaar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier bijvoorbeeld:
https://www.strava.com/segments/5018544
Ik moet hier eens een keer bij daglicht gaan rijden. Mijn tijd dateert van aan het eind van de 400 vorig jaar, op m'n vakantiefiets met 40mm banden en in het donker. Daar kan nog wat vanafquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.![]()
Nee hoor liegbeest!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet hier eens een keer bij daglicht gaan rijden. Mijn tijd dateert van aan het eind van de 400 vorig jaar, op m'n vakantiefiets met 40mm banden en in het donker. Daar kan nog wat vanaf.
Klopt, je hebt gelijk, die keer was ik 2 seconden sneller dan bij de 400. Grote kans dat het toen ook in het donker was, september met een 200 met veel klimwerk betekent bij mij zowat altijd in het donker aankomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee hoor liegbeest!
Was van het voorrijden van de 200
2 seconden is 2 seconden. In de tour is het winnen of verliezen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt, je hebt gelijk, die keer was ik 2 seconden sneller dan bij de 400. Grote kans dat het toen ook in het donker was, september met een 200 met veel klimwerk betekent bij mij zowat altijd in het donker aankomen.
Ik kende die afdaling ook niet, ik dacht ik zet ff aan in het begin. Wel mooi geklasseerd zo voor Jan Bakelants, Kanovinini en Reinier Honig. Was wel een toffe dag idd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.![]()
Ik sta daar op 56 en ging eigenlijk te hard voor het mooie naar beneden. Achter kaas aan gaan met niet zo veel daalervaring was niet het verstandigste actie van die dag.
Kloptquote:
Zelf zou ik eerer lampjes kopen; Voorlopig zijn de temperaturen prima maar is het dus alleen 'savonds snel donker.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:11 schreef Matedeor het volgende:
Heb er een tijdje uitgelegen, en ga binnenkort de bergen in. Nu leek het me handig om dadelijk toch nog wat in de avonduren te kunnen trainen (en dadelijk in de winter), en daarom een fietstrainer aan te schaffen. Zat te denken aan taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Toevallig iemand ervaring/tips voor de aanschaf ervan? En is het gemakkelijk om je fiets even snel erin te zetten/uit te halen? Viel me trouwens wel al op dat ze 'gruwelijk' veel geluid kunnen maken.
Dit was 13% bergaf, 10 meter brede en goed geasfalteerde weg en pijlrecht. Dus ideaal voor hoge snelheden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoorMaar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Nou die 113 klopt niet. Tenzij je in 300 meter van 113 naar 20 kan afremmen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit was 13% bergaf, 10 meter brede en goed geasfalteerde weg en pijlrecht. Dus ideaal voor hoge snelheden.
Boem is ho?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou die 113 klopt niet. Tenzij je in 300 meter van 113 naar 20 kan afremmen.
Ik wil er ook een gaan aanschaffen, omdat ik meer wil gaan trainen in de winter. Heb er nu van iemand één te leen gekregen en zelf al veel gelezen op het internet. In de winter train ik doorgaans te weinig, daarbij ben ik na uur buiten in het donker fietsen er wel redelijk snel klaar mee. Als ik één ga kopen wordt het met een motorrem en welke ant+ heeft om wellicht Swift te rijden maar zeker video's na fietsen. Die dingen beginnen alleen pas bij 500¤+ en heb je het over de accessoires nog niet gehad. Dongle (ligt aan je tablet of pc) trainingsband, houders en 5+ video's ben je zo 150¤ verder. Zag gisteren bij bike-discount dat de Bushido 487¤ kostte, ze hebben de prijs nu met 50¤ verhoogd. De vortex is niet draadloos en maar 950 watt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:11 schreef Matedeor het volgende:
Heb er een tijdje uitgelegen, en ga binnenkort de bergen in. Nu leek het me handig om dadelijk toch nog wat in de avonduren te kunnen trainen (en dadelijk in de winter), en daarom een fietstrainer aan te schaffen. Zat te denken aan taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Toevallig iemand ervaring/tips voor de aanschaf ervan? En is het gemakkelijk om je fiets even snel erin te zetten/uit te halen? Viel me trouwens wel al op dat ze 'gruwelijk' veel geluid kunnen maken.
Waarom zet je hem niet buiten neer dan of in de schuur met deuren open?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Zelf zou ik eerer lampjes kopen; Voorlopig zijn de temperaturen prima maar is het dus alleen 'savonds snel donker.
Tacxen is vind ik namelijk echt dodelijk saai. En je krijgt het onwijs heet binnen, zweten als een gek. Ze zoemen wel ja, maar gewoon je muziek wat harder zetten.
Heb zelf wel een smart trainer om het iets minder saai te maken dmv zwift e.t.c.
Fiets is er wel snel uit te halen; maar er zit een speciale snelspanner in je wiel en ik weet niet of die ook geschikt is om buiten mee te sjezen. De speciale buitenbanden die er om zitten in ieder geval niet. Nou zijn die niet perse nodig, maar een gewone band slipt sneller begreep ik, en slijt wat harder op je tacx.
Als je buiten kunt tacxen kun je net zo goed gaan fietsen. En niet iedereen heeft een schuurquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:04 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom zet je hem niet buiten neer dan of in de schuur met deuren open?
Ongeacht hoe hard ik daadwerkelijk ging. Het gaat over een stuk van 900 meter, kom uit de (flauwe) bocht met een 55 km/h en rem in 250 meter af. Als ik de analyse van Strava moet geloven.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou die 113 klopt niet. Tenzij je in 300 meter van 113 naar 20 kan afremmen.
Je kan het beste even wachten tot Eurobike, dan worden er nieuwe modellen onthult en gaan de oude modellen waarschijnlijk in de dump. Qua kosten ben je ook wel een beetje aan het overdrijven. Smart trainer heb je al voor <300¤, Ant+ stick uit China voor <¤10, bandje voor <¤30. Video's heb je niet nodig.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik wil er ook een gaan aanschaffen, omdat ik meer wil gaan trainen in de winter. Heb er nu van iemand één te leen gekregen en zelf al veel gelezen op het internet. In de winter train ik doorgaans te weinig, daarbij ben ik na uur buiten in het donker fietsen er wel redelijk snel klaar mee. Als ik één ga kopen wordt het met een motorrem en welke ant+ heeft om wellicht Swift te rijden maar zeker video's na fietsen. Die dingen beginnen alleen pas bij 500¤+ en heb je het over de accessoires nog niet gehad. Dongle (ligt aan je tablet of pc) trainingsband, houders en 5+ video's ben je zo 150¤ verder. Zag gisteren bij bike-discount dat de Bushido 487¤ kostte, ze hebben de prijs nu met 50¤ verhoogd. De vortex is niet draadloos en maar 950 watt.
Ik heb niet genoeg geld voor een tuin.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:04 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom zet je hem niet buiten neer dan of in de schuur met deuren open?
In juli daar nog gereden, maar vond het asfalt echt te slecht om volle bak naar beneden te gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier bijvoorbeeld:
https://www.strava.com/segments/5018544
En als je dan toch een schuur hebt en er past nog een tacx in dan heb je gewoon niet genoeg fietsenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je buiten kunt tacxen kun je net zo goed gaan fietsen. En niet iedereen heeft een schuur
Goede tip, wacht ik nog paar weken. Hoezo heb je de video's niet nodig? Kan je die ook gratis van het internet plukken? Juist om bekende klimmen en wegen na te fietsen wil ik er juist één gaan kopen, Swift vind ik minder belangrijk (wellicht leuk om te proberen). Heb denk ik ook liever een motorrem dan de magneetrem. Eerst leen tacx maar eens proberen, kijken of het wat is.quote:Op [quote]
[b]Op woensdag 24 augustus 2016 13:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je kan het beste even wachten tot Eurobike, dan worden er nieuwe modellen onthult en gaan de oude modellen waarschijnlijk in de dump. Qua kosten ben je ook wel een beetje aan het overdrijven. Smart trainer heb je al voor <300¤, Ant+ stick uit China voor <¤10, bandje voor <¤30. Video's heb je niet nodig.
Bedoelde onder afdak of carport. Als het goed weer is fiets ik natuurlijk liever buiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je buiten kunt tacxen kun je net zo goed gaan fietsen. En niet iedereen heeft een schuur
Bedankt voor je antwoorden. 'S avonds op je racefiets met lampjes zie ik eerlijk gezegd nog niet direct zitten. Lijkt me niet echt veilig. Maar misschien moet ik het een keer proberen. Was ook van plan een 'budget' smart trainer aan te schaffen. De taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Had gehoopt dat je hem snel eraf kon halen en dan buiten kon rijden, maar dat valt dan misschien tegen. Op eurobike kan ik trouwens niet wachten, omdat ik al over paar weken ga. En volgens mij wordt er ook niet elk jaar een nieuw model uitgebracht, en zal het ook niet ineens signifant beter zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Zelf zou ik eerer lampjes kopen; Voorlopig zijn de temperaturen prima maar is het dus alleen 'savonds snel donker.
Tacxen is vind ik namelijk echt dodelijk saai. En je krijgt het onwijs heet binnen, zweten als een gek. Ze zoemen wel ja, maar gewoon je muziek wat harder zetten.
Heb zelf wel een smart trainer om het iets minder saai te maken dmv zwift e.t.c.
Fiets is er wel snel uit te halen; maar er zit een speciale snelspanner in je wiel en ik weet niet of die ook geschikt is om buiten mee te sjezen. De speciale buitenbanden die er om zitten in ieder geval niet. Nou zijn die niet perse nodig, maar een gewone band slipt sneller begreep ik, en slijt wat harder op je tacx.
Qua lampjes moet je ook niet denken aan die lampje die je ook op je stadsfiets zet. Je hebt hele goede verlichting voor racefietsen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:55 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoorden. 'S avonds op je racefiets met lampjes zie ik eerlijk gezegd nog niet direct zitten. Lijkt me niet echt veilig. Maar misschien moet ik het een keer proberen. Was ook van plan een 'budget' smart trainer aan te schaffen. De taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Had gehoopt dat je hem snel eraf kon halen en dan buiten kon rijden, maar dat valt dan misschien tegen. Op eurobike kan ik trouwens niet wachten, omdat ik al over paar weken ga. En volgens mij wordt er ook niet elk jaar een nieuw model uitgebracht, en zal het ook niet ineens signifant beter zijn.
Als je een extra setje velgen inclusief cassette kan je daar je tacx band op leggen. Dan hoef je alleen maar te wisselen en kan je binnen trappen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:55 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoorden. 'S avonds op je racefiets met lampjes zie ik eerlijk gezegd nog niet direct zitten. Lijkt me niet echt veilig. Maar misschien moet ik het een keer proberen. Was ook van plan een 'budget' smart trainer aan te schaffen. De taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Had gehoopt dat je hem snel eraf kon halen en dan buiten kon rijden, maar dat valt dan misschien tegen. Op eurobike kan ik trouwens niet wachten, omdat ik al over paar weken ga. En volgens mij wordt er ook niet elk jaar een nieuw model uitgebracht, en zal het ook niet ineens signifant beter zijn.
Als je diep de Ardennen uit komt dan is het asfalt daar juist goedquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
In juli daar nog gereden, maar vond het asfalt echt te slecht om volle bak naar beneden te gaan.
Nummer twee was in een auto hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 10:59 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Ik kan een tire drive trainer van een vriend overkopen, maar toen ik op internet naar een beschrijving zocht kwam ik het volgende tegen:
The Eddy Current type magnetic unit of M60-D is specially tuned to fit most people. It's maximum power at 40 km/h is 250 watt
Betekend dit dat de het maximale wattage wat ik kan trappen maar 250 watt is? Dit lijkt mij erg weinig.
De bedoeling is dat ik er eens in de week wat gestructureerde interval sessies op wil doen en het lijkt mij dat ik dan wel meer dan 250 watt trap.
Dit type trainer:
http://www.modernbike.com/minoura-m60-d-tire-drive-trainer---blue
Andere vraag ik zat vandaag eens naar de klassementen van een paar locale strava segmenten te kijken en daarbij viel het mij op dat er bij sommige mensen wel een geschat vermogen staat en bij andere niet. Is dat omdat die mensen geen gewicht hebben ingevuld?
Bijvoorbeeld bij dit segment de gast die de KOM heeft, heeft geen geschat vermogen.
https://www.strava.com/segments/7613171
Ik heb bij dit segment ook een beetje mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van de nummers 1 en 2, maar niet echt genoeg om direct te flaggen.
Verschil met de nummer 3 is erg groot (relatief gezien) en de mensen daaronder zitten redelijk dicht bij elkaar.
Ik ben benieuwd naar de THT datum van die gelletjes.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Tenzij je 500 gels koopt lijkt me dat niet iets wat enige problemen zal opleveren.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de THT datum van die gelletjes.
Omdat ze willen investeren in jong talent. De kampioenen vd toekomst.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Omdat het wielrennen geen financieel model heeft. Wielrennen is afhankelijk van sponsoren. Zonder die sponsoren geen wielrennen en talenten. Rabobank zal het wel doen voor het "maatschappelijk belang".quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Die gels zijn kut. Te wijde opening waardoor je de helft over jezelf en je fiets heen morst als je het snel open probeert te maken. Wiggle heeft fijnere gelletjes waarmee je niet knoeitquote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Dat is echt dodelijk, zit je de rest vd rit aan je stuurbocht vastgekleefd.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die gels zijn kut. Te wijde opening waardoor je de helft over jezelf en je fiets heen morst als je het snel open probeert te maken. Wiggle heeft fijnere gelletjes waarmee je niet knoeit
Haha, dan is het voordeel van makkelijk mee te nemen gels toch een beetje weg?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:33 schreef muzas het volgende:
ik spuit ze altijd eerst in een bakje en eet het met een lepeltje.
Meestal gaan ze per 24, ik heb nog een hele doos liggen die over de datum is van mijn vorige datumquote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tenzij je 500 gels koopt lijkt me dat niet iets wat enige problemen zal opleveren.
Edit: minstens 8 maanden volgens de chat![]()
Als je onvoorzichtig bent gebeurt dat met iedere gelletje. Ik vind het meer een "probleem" dat die gelletjes heel vloeibaar zijn en je daardoor makkelijk morst. Wel weer makkelijk uit de verpakking te krijgen daardoor. Sommige gels zijn te stevig waardoor je teveel moeite moet doen om het eruit te krijgenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die gels zijn kut. Te wijde opening waardoor je de helft over jezelf en je fiets heen morst als je het snel open probeert te maken. Wiggle heeft fijnere gelletjes waarmee je niet knoeit
Zuigen, kreng.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je onvoorzichtig bent gebeurt dat met iedere gelletje. Ik vind het meer een "probleem" dat die gelletjes heel vloeibaar zijn en je daardoor makkelijk morst. Wel weer makkelijk uit de verpakking te krijgen daardoor. Sommige gels zijn te stevig waardoor je teveel moeite moet doen om het eruit te krijgen
Gezien de levertijden van Canyon zijn ze al lang over datum op het moment dat je ze binnen krijgtquote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de THT datum van die gelletjes.
Het is vooral een combinatie van wijde opening en zeer vloeibaar bij de High5 gelletjesquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je onvoorzichtig bent gebeurt dat met iedere gelletje. Ik vind het meer een "probleem" dat die gelletjes heel vloeibaar zijn en je daardoor makkelijk morst. Wel weer makkelijk uit de verpakking te krijgen daardoor. Sommige gels zijn te stevig waardoor je teveel moeite moet doen om het eruit te krijgen
En dan kraakt er iets ofzoquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gezien de levertijden van Canyon krijg je zijn ze al lang over datum op het moment dat je ze binnen krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |