abonnement Unibet Coolblue
pi_165297204
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:35 schreef Meke het volgende:

[..]

Waar (ongeveer) woon je? Er zijn namelijk een aantal hogescholen die wel een versneld programma aanbieden, en vaak is Nederlands één van de vakken die daarbij aansluiten.

Zie bijvoorbeeld: https://www.inholland.nl/(...)waaier-2015-2016.pdf
Breda, maar goeie tip! Dit laat wel zien dat een educatieve minor wellicht geen slecht plan is. Vind het een beetje zonde om nu te switchen, dus ik ga eerst een hbo papiertje halen en dan maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
't Echte en 't ware!
pi_165309815
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:29 schreef Japepk het volgende:

[..]

Breda, maar goeie tip! Dit laat wel zien dat een educatieve minor wellicht geen slecht plan is. Vind het een beetje zonde om nu te switchen, dus ik ga eerst een hbo papiertje halen en dan maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb je ook al uitgezocht of je dat kunt betalen? Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit met stapelen, maar het zou wel ellendig zijn als je fors kunt gaan betalen juist omdat je een diploma hebt gehaald.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_165311543
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:47 schreef Eerin het volgende:

[..]

Ik vrees eerlijk gezegd dat een nieuwe studie wel de weg is, aangezien er geen aansluiting is en je daarom dus geen vrijstellingen o.i.d. kunt krijgen voor vakken. Ik zit niet zo goed in het HBO, maar ik vermoed dat je dus wel zou moeten gaan kijken naar een nieuwe Hbo-opleiding. Kan me niet goed voorstellen dat er een 'snellere weg' is (en eerlijk gezegd zou ik dat ook niet geheel correct vinden, maar dat is mijn Nederlands-docente-hart dat spreekt).
Ik heb t even opgezocht:
Vraag

Ik wil na afronding van mijn studie een tweede studie volgen in de sector gezondheidszorg of onderwijs. Moet ik extra collegegeld betalen voor deze studie?

Antwoord
Je betaalt nooit meer dan het wettelijk collegegeld als je een tweede bachelor of een tweede master in de gezondheidszorg of in het onderwijs wilt volgen. Voorwaarde is dat je nog geen diploma behaald hebt in de gezondheidszorg of het onderwijs.

Bron: duo
pi_165311780
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 08:39 schreef RevolutionaryPerfection het volgende:

[..]

Ik heb t even opgezocht:
Vraag

Ik wil na afronding van mijn studie een tweede studie volgen in de sector gezondheidszorg of onderwijs. Moet ik extra collegegeld betalen voor deze studie?

Antwoord
Je betaalt nooit meer dan het wettelijk collegegeld als je een tweede bachelor of een tweede master in de gezondheidszorg of in het onderwijs wilt volgen. Voorwaarde is dat je nog geen diploma behaald hebt in de gezondheidszorg of het onderwijs.

Bron: duo
Zolang de vorige opleiding volgens het croho register niet behoord tot onderwijs of zorg.
pi_165322732
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 08:56 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Zolang de vorige opleiding volgens het croho register niet behoord tot onderwijs of zorg.
MAAR, stel, ik doe een educatieve minor? Telt dat dan ook mee? Ik denk dat ik dit ook maar eens aan de decaan voor ga leggen..
't Echte en 't ware!
pi_165326519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:51 schreef Japepk het volgende:

[..]

MAAR, stel, ik doe een educatieve minor? Telt dat dan ook mee? Ik denk dat ik dit ook maar eens aan de decaan voor ga leggen..
Het gaat hier om het halen van een tweede bachelor, als je nu pabo of verpleegkunde zou studeren, dan zou je instellingsgeld moeten betalen (uit mn hoofd zo'n 7000¤).
Je minor is maar een verdiepingsstuk hiervan, ik zou afgaande op wat ik lees, zeggen dat je minor niet meetelt hierin.
Navragen kan natuurlijk altijd :)
pi_165339603
Die Peter Teitler is wel een leuke docent, trouwens. Zit nu wat van zijn video's te bekijken over orde houden en kan zijn redeneringen vaak goed volgen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:17:17 #108
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165462998
Werk je bij Lycea toevallig?
Succes met de omslag in ieder geval. Ik denk dat het wel de moeite waard is.
Een andere route die je zou kunnen proberen is je in de school inwerken.. Wellicht dat zij voor je opleiding willen betalen? Volgens mij heb je dan recht op 3 jaar lerarenbeurs.

Onze school is er net mee begonnen. Er is nog niet zo veel animo voor, omdat er best hoge bedragen worden gevraagd voor de huiswerkbegeleiding.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van een betaalde huiswerkbegeleiding.. Voorheen werd het gewoon gedragen door de collega's, maar blijkbaar heeft niemand meer de tijd en zin om het te doen.
Verpaupering vind ik dat.. maar misschien heb ik makkelijk praten met mijn kunstvakken.
(leerlingen weten mijn lokaal goed te vinden en komen het liefst de godganse dag langs :') )
pi_165463364
Ik werk bij iemand die op eigen houtje huiswerkbegeleiding aan is gaan bieden op middelbare scholen. Dat is een beetje uit zijn jasje gegroeid, ze zit nu op 3 locaties. Geen enorme aantallen leerlingen, maar wel op verschillende scholen.

Je ziet heel wat verschillende gezinnen voorbij komen. Kinderen die thuis geen rust hebben om huiswerk te maken, kinderen waarbij ouders niet altijd tijd voor ondersteuning hebben en het geld dus ook makkelijk kunnen missen. En dan de kids waarbij het thuis écht niet snor zit en die je een fijne omgeving kunt bieden.
't Echte en 't ware!
pi_165482265
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:17 schreef faptist het volgende:
Werk je bij Lycea toevallig?
Succes met de omslag in ieder geval. Ik denk dat het wel de moeite waard is.
Een andere route die je zou kunnen proberen is je in de school inwerken.. Wellicht dat zij voor je opleiding willen betalen? Volgens mij heb je dan recht op 3 jaar lerarenbeurs.

Onze school is er net mee begonnen. Er is nog niet zo veel animo voor, omdat er best hoge bedragen worden gevraagd voor de huiswerkbegeleiding.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van een betaalde huiswerkbegeleiding.. Voorheen werd het gewoon gedragen door de collega's, maar blijkbaar heeft niemand meer de tijd en zin om het te doen.
Verpaupering vind ik dat.. maar misschien heb ik makkelijk praten met mijn kunstvakken.
(leerlingen weten mijn lokaal goed te vinden en komen het liefst de godganse dag langs :') )
Ik vind het ook wel wat veelgevraagd om docenten dat voor liefdewerk oudpapier te laten doen hoor. :o
Kwak
  vrijdag 23 september 2016 @ 21:32:42 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165523991
Ik speel met het idee om in de vierde iets te gaan doen met stoptober. De leerlingen te gaan uitdagen om te stoppen met roken, dus. Toevallig iemand met een leuk idee hoe dat te doen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:22:43 #112
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_165526874
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ik speel met het idee om in de vierde iets te gaan doen met stoptober. De leerlingen te gaan uitdagen om te stoppen met roken, dus. Toevallig iemand met een leuk idee hoe dat te doen?
Leuk, ga ik ook doen met mijn bruggertjes :P

Welk vak geef je?
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:24:01 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165526914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:22 schreef JochemP het volgende:

[..]

Leuk, ga ik ook doen met mijn bruggertjes :P

Welk vak geef je?
:?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:27:11 #114
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_165526995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:?
Grapje. Ze zijn nog superklein en onschuldig :D Roken er veel van jouw 4e klassers?
  vrijdag 23 september 2016 @ 23:28:09 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165527016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 23:27 schreef JochemP het volgende:

[..]

Grapje. Ze zijn nog superklein en onschuldig :D Roken er veel van jouw 4e klassers?
Te veel, vind ik. Ik ben ook benieuwd of en hoeveel ik er meekrijg met zoiets.

Ik geef wiskunde trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165556572
Ik moet toch zeggen dat ik het allemaal best pittig vind, zo'n eerste baan voor de klas. En natuurlijk, alle docenten die je kent vertellen je dat van tevoren, en je houdt er ook echt wel rekening mee, maar toch. Ik heb twee hele leuke klassen en twee klassen die wel echt moeite kosten. Met een van die twee klassen hebben bijna alle docenten moeite, de dynamiek in die klas is erg lastig. Die andere klas wordt wel door veel docenten leuk gevonden. Het is echter de eerste tweetalige vmbo-t/havo-klas van de school en ze vinden Nederlands gewoon écht niet boeiend. Lessen die in mijn andere klassen op hetzelfde niveau goed vallen, komen bij hen niet aan en ze hebben ook écht dramatisch gescoord. De tweetalige vwo'ers lijken veel beter te snappen dat het TWEEtalig is, deze leerlingen hebben geen zin in Nederlands. Geen idee hoe ik ze gemotiveerd krijg. Deze week ga ik in ieder geval met de mentor in gesprek, want ook de resultaten van de eerste toets waren dramatisch slecht in deze klas.
pi_165631291
Dit is nu mijn vierde jaar op deze school en vandaag zat ik voor de derde keer bij sollicitatiegesprekken voor mijn vak.
Wat zijn sommige kandidaten slecht voorbereid en wat zijn anderen leuk!
Vooral de net beginnende docenten. Vol motivatie, energie en de drang om nieuwe dingen uit te proberen en dit ook te willen doen.
En daar zat ik dan vanmiddag. Alleen op de fiets. Reflecterend op wat ik die dag had gedaan en plotseling besefte ik me iets.
Ik heb die drive niet meer. Ik durf niet meer om veranderingen te vragen, want ik weet al dat het antwoord nee is. Niet eens vanuit de directie, maar eerder vanuit mijn sectie. Ze roepen allemaal dat ze iets willen veranderen, maar het doen laten ze graag over aan een ander. Om het vervolgens af te kraken.
Ik merk dat ik moe geworden ben.
En de directie schreeuwt om vernieuwing. Zo graag zelfs dat we allerlei cursussen aangeboden krijgen waar je enthousiast gemaakt wordt, een klein beetje te zien krijgt wat er mee gedaan kan worden en dan.. Ja.. En dan weer niks.
Want wat zij willen gaat ver boven mijn pet.
Zij zien flitsende filmpjes voor zich van docenten die de lesstof op YouTube zetten (leuk voor de pr)
Flipping the classroom. Het inzetten van kazoo of weet ik veel hoe al die tools heten.
Ik kan dat helemaal niet.
En m'n baas zegt dan; je krijgt per jaar 30 uur voor deskundigheidsbevordering. Je doet maar wat extra.

En nu lig ik in bed (19:44 :') ) en denk ik.. Hoe nu verder?
Tips?

** klinkt misschien een beetje depri allemaal.. Is het niet. M'n vak vind ik nog steeds geweldig. Het lesgeven vind ik ook super! Alleen dat gevoel van constant onderpresteren (terwijl er niemand is aan wie ik me kan optrekken of van kan afkijken) zorgt ervoor dat ik me constant een mislukkeling voel.
Klinkt dat een beetje herkenbaar voor iemand?
pi_165634739
Ja, heel erg, faptist.

Ik begon ook heel enthousiast en heb de eerste vijf - acht jaar voor de klas zo ongelooflijk veel energie erin gestopt, met zoveel overtuiging en gedrevenheid. Maar op de verschillende scholen waar ik werkte, zat ik keer op keer in niet-functionerende secties. Op de laatste school en tevens huidige school waar ik werk, heb ik dit maar als 'gegeven' aanvaard en ben ik vervolgens maar alles zelf gaan doen. De schoolleiding prees me daarvoor wel een tijd de hemel in zo ongeveer, maar omdat ik zoveel op mijn bordje had liggen, kwam ik eigenlijk helemaal niet toe aan mezelf als docent verder blijven ontwikkelen. Ik was alleen maar bezig alle ballen in de lucht te houden en brandjes te blussen.

Het bizarre is eigenlijk dat na jaren van de kar trekken de boel nu eindelijk ten goede is veranderd: nieuwe schoolleiding, paar collega's uit mijn sectie weg, paar fijne nieuwe collega's erbij. Maar het is net of nu pas de realisatie komt van al die jaren heel veel geven, en zo weinig terug krijgen. Het voelt alsof ik een beetje 'leeg' ben. Ik heb zo ongeveer al mijn extra taken laten vallen, ben weer iets minder gaan werken. Op papier heb ik nu een baan die echt 1000x minder zwaar is dan in alle jaren hiervoor, maar toch voelt het nu alsof ik dit net aankan zo. Ik denk eigenlijk dat ik stiekem gewoon een milde burn-out heb (gehad). Ik vind nu langzaam wel meer rust in het gewoon zoveel mogelijk bij 'de basis' houden: zorgen dat mijn lessen leuk gaan, dat ik een goede band ontwikkel met de leerlingen en dat ik een lesprogramma heb dat ik prima kan verantwoorden zonder dat ik me geroepen voel om de hemel ermee te gaan bestormen.

Dus ja, het onderwijs kan echt roofbouw op je plegen. En ik heb dus niet echt een opbeurend verhaal voor je, maar het is denk ik wel heel belangrijk om deze gevoelens serieus te nemen en ook tijdig aan de bel te trekken. Ik denk dat ik dat te weinig heb gedaan en maar gewoon alles op me nam (ook vanuit enthousiasme en verantwoordelijkheidsgevoel). Laat je niets 'aanpraten' door zo'n baas die denkt dat hij dit allemaal maar kan vragen. Denk echt aan jezelf, geef grenzen aan. En probeer vooral energie te stoppen in de dingen die maken dat jij het onderwijs leuk vindt, laat de andere dingen zoveel mogelijk zitten, en laat je ook niet gek maken door de ambities van anderen, blijf zoveel mogelijk je eigen pad volgen. :* .

[ Bericht 3% gewijzigd door Franny_G op 28-09-2016 21:48:40 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 28 september 2016 @ 21:42:12 #119
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_165634796
Ik begrijp je frustraties. In de loop der jaren heb ik ook urenlang bij cursussen gezeten, gegeven door mensen die zelf nooit voor de klas gestaan hebben, maar vanachter hun bureau dingen verzinnen waarvan zij dénken dat het in de klas werkt. En ook ik heb bij bijeenkomsten gezeten waarin input gevraagd werd, vooral zoveel mogelijk "out of the box" denken, "want nu is écht alles mogelijk!". "Flipping the classroom" heb ik ook al vaak genoeg langs zien komen. Ik vraag dan altijd: "Wanneer moet ik die filmpjes nog gaan opnemen? 's Nachts?!". Na 15 jaar heb ik besloten om gewoon lekker mijn eigen ding te doen. En gelukkig zit ik in een team waar ik die vrijheid heb. Kahoot is inderdaad iets waar ik een tijd geleden door een collega op werd geattendeerd. Dat vind ik leuk. Ik experimenteer een beetje en zet het nu regelmatig in. Niet omdat het me opgedrongen is door een hyperactieve onderwijspsycholoog, maar omdat ik zelf het nut ervan in zie.
.
pi_165635743
Fappie, ik wil je dolgraag een keer laten zien hoe simpel kahoot en plickers zijn, ok? Welke dag/dagen werk jij niet?

Verder wel deels herkenbaar maar hier het geluk dat in de sectie er nu een paar hemelvestormers bij zijn. Zodanig dat we nu zo hard vooruit lopen dat we het osn eigenlijk te druk maken misschien. En een deel van de sectie heeft die drang niet of nauwelijks dus dat geeft ook wel wat spanning.

Overigens krijg ik vlgs mij 130 uur deskundigheidsbevordering, 65 zelf, 65 in school georganiseerd (is nooit zoveel maar goed). Qua taakuren kan het echt slechter dan bij ons. Als er nou een vacature was hier voor jouw vak!!
Kwak
pi_165635808
Overigens heb ik het dus ook veel te druk en ben ik gewoon weer ij mijn jaarlijkse 'ik wil dit niet meer ik wil een normale baan' najaarscrisis. :')
Kwak
pi_165642022
Bij mij loopt het dit jaar echt super allemaal. Leuke klassen, goede sectie waarin we elkaar scherp houden, plus ik ga ook steeds beter lesgeven. Ga nu weer experimenteren met nieuwe werkvormen om m'n lessen wat minder droog te laten zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2016 10:43:25 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 12:36:35 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165644185
Dat is het voordeel van classicus zijn: op de meeste scholen ben ik de hele sectie, soms met nog één collega, dus nooit een sectie die initiatieven torpedeert of zo.

Nu werk ik samen met een jonge docent die heel graag vooruit wil en zo, maar die de realiteit soms een beetje uit het oog verliest door zijn idealisme. Hij is ook nogal chaotisch en zijn organisationele vaardigen zijn niet geweldig (niet dat die van mij zo goed zijn, maar ik steek daar ook belachelijk veel tijd en moeite in). Dat enthousiasme werkt heel aanstekelijk en hij heeft soms ook geweldig goede ideeën, maar even vaak moet ik hem enorm afremmen. Helaas is hij ook nog stronteigenwijs (de keerzijde van classicus zijn) en accepteert hij dat niet altijd.

Maar goed, ik ben allang blij dat ik momenteel een vakgenoot heb. Alles in je eentje moeten doen en beslissen is echt vreselijk.
pi_165656464
Ah kwak, thanks, maar ik noemde maar even een willekeurige tool hoor.
En vrijdags ben ik vrij :)

Ik moet gewoon eens op zoek gaan naar tools die mij kunnen helpen.
Vandaag wel even met de ict coördinator gesproken en toen bleek dat ik vooral veel collega's heb die tijdens de cursus heel populair doen met hun kennis, maar het amper toepassen.
Ik heb ook verteld hoe ik leer (afkijken en daarna doen) en niet zoals het nu wordt aangeboden. 'Dit is de app. Download hem en gebruik het'.

Ook kom ik er steeds vaker achter dat ik onredelijk hoge eisen stel aan mijn eigen werk.
Als voorbeeld; Afgelopen week ontwierp ik een geboortekaartje en deze heb ik niet 1, niet 2, maar 19 x getekend en vervolgens niet verstuurd, maar een kant en klaar kaartje gekocht. Ik kreeg het net niet zoals ik wilde.. belachelijk gewoon.
Je snapt dat ik dan heel veel werk erin heb gestopt, maar dat het voor de ontvanger lijkt alsof ik gewoon even een kaartje heb gekocht.
Zo werk ik dus ook. Allemaal goede ideeën, maar dan vind ik het juiste font of plaatje niet en dan loop ik vast.
Leg ik het even naast me neer en dan komt er een probleem vanuit mijn mentorklas naar voren, een ouder die even contact met me wil, een teamleider die opeens bedenkt dat alle pta's verandert moeten worden.. En dan ook gelijk even de begeleidingsplannen van de leerlingen..
Oh had ik al verteld dat de open dag 4 maanden naar voren is gehaald (november) en dat we daar nu dus ook workshops voor moeten gaan bedenken/uitvoeren?

Nogmaals., ik klink mega negatief, maar ik hou echt van mijn baan hoor (alleen niet van mijn school).
En ik vind het echt heel fijn om al jullie reacties te lezen. het heeft het scherpe randje van mijn rotgevoel wel weggehaald. bedankt!
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:54:27 #125
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_165732984
Weten jullie of onbevoegde docenten ook recht hebben op de startende docentenregeling?
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:55:43 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165733004
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:54 schreef Chloroform het volgende:
Weten jullie of onbevoegde docenten ook recht hebben op de startende docentenregeling?
Ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:00:15 #127
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_165733087
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja.
Dus eigenlijk gewoon iedereen die z'n eerste aanstelling krijgt? In de cao staat namelijk alleen 'medewerker met eerste aanstelling' en niet specifiek bevoegde docent, dus vroeg het me af.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 19:14:35 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165733369
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:00 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gewoon iedereen die z'n eerste aanstelling krijgt? In de cao staat namelijk alleen 'medewerker met eerste aanstelling' en niet specifiek bevoegde docent, dus vroeg het me af.
Voor zover ik weet werkt het zo. Bij mij ging het in ieder geval wel op die manier.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:34:37 #129
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_165735669
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet werkt het zo. Bij mij ging het in ieder geval wel op die manier.
Het leek me ook al vreemd dat je, onbevoegd, voor 1 fte vol aan de bak moet, maar als je dan jaar later je bevoegdheid hebt, je ineens wel minder mag werken met 1 fte. Dan gaat het nut van die regeling natuurlijk ook wel aan je voorbij...
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:35:48 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165735710
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:34 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Het leek me ook al vreemd dat je, onbevoegd, voor 1 fte vol aan de bak moet, maar als je dan jaar later je bevoegdheid hebt, je ineens wel minder mag werken met 1 fte. Dan gaat het nut van die regeling natuurlijk ook wel aan je voorbij...
Als je net begint zou ik het je sowieso afraden om 1fte aan de slag te gaan, maar dat moet je verder zelf weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:38:39 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165735818
Echt de eerste aanstelling. En als ie je door de neus geboord wordt zoals bij mijn eerste school dan ben je m gewoon kwijt.
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:46:16 #132
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_165736126
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je net begint zou ik het je sowieso afraden om 1fte aan de slag te gaan, maar dat moet je verder zelf weten.
Ik werk ook geen 1 fte, het was een voorbeeld
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:47:02 #133
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_165736163
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:38 schreef kwakz0r het volgende:
Echt de eerste aanstelling. En als ie je door de neus geboord wordt zoals bij mijn eerste school dan ben je m gewoon kwijt.
Ja, dat dacht ik dus al. Ben je mooi klaar mee. Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Niet, waarschijnlijk, of wat?
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:53:11 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_165736406
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:47 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus al. Ben je mooi klaar mee. Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Niet, waarschijnlijk, of wat?
Niet nee. Achteraf denk ik dat ze het in mijn taakuren verrekend hebben, maar die waren daar totaal niet inzichtelijk. Ik was geen mentor bijvoorbeeld en sowieso deed daar bijna niemand iets extra heb ik het idee.

En officieel hoort het niet in de taakruimte gestopt te worden.
Kwak
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:17:19 #135
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_165737184
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet nee. Achteraf denk ik dat ze het in mijn taakuren verrekend hebben, maar die waren daar totaal niet inzichtelijk. Ik was geen mentor bijvoorbeeld en sowieso deed daar bijna niemand iets extra heb ik het idee.

En officieel hoort het niet in de taakruimte gestopt te worden.
Voor mentoraat krijg je in verhouding ook maar belabberd weinig uur toch?

In ieder geval mooi kut wel. Ik had er al geen lekker gevoel bij en wil het nu maar eens goed uitgezocht hebben.
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_165789927
Hoi collega's,
Ik heb gisteren een verwijsbrief van de dokter gekregen. Nu moet ik een afspraak maken om me een dag lang te laten onderzoeken op iets. Hier wil ik dus verlof voor aanvragen, maar ik heb eigenlijk liever niet dat mijn werkgever weet wat het is (wellicht dat ik dit wel wil delen als er een diagnose is, maar nu nog niet).
Mijn werkgever is heel lastig met het geven van verlof en zal zeker doorvragen, dit doet ze ook altijd wanneer je je ziek meldt. Nu mijn vraag: moet ik bij het aanvragen van dergelijk verlof vertellen wat de reden is?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:09:19 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165792348
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:46 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi collega's,
Ik heb gisteren een verwijsbrief van de dokter gekregen. Nu moet ik een afspraak maken om me een dag lang te laten onderzoeken op iets. Hier wil ik dus verlof voor aanvragen, maar ik heb eigenlijk liever niet dat mijn werkgever weet wat het is (wellicht dat ik dit wel wil delen als er een diagnose is, maar nu nog niet).
Mijn werkgever is heel lastig met het geven van verlof en zal zeker doorvragen, dit doet ze ook altijd wanneer je je ziek meldt. Nu mijn vraag: moet ik bij het aanvragen van dergelijk verlof vertellen wat de reden is?
Het vermelden van 'medisch onderzoek' lijkt me voldoende. Ze mogen niet verder vragen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165926241
Ik heb weer eens de klassieke fout begaan van het niet assertief genoeg duidelijk maken van je wensen richting directie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2016 09:58:17 ]
pi_165949408
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:17 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Voor mentoraat krijg je in verhouding ook maar belabberd weinig uur toch?

In ieder geval mooi kut wel. Ik had er al geen lekker gevoel bij en wil het nu maar eens goed uitgezocht hebben.
Mentoraat is echt idioot inderdaad. 45 uur per jaar ;')
quote:
9s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:58 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb weer eens de klassieke fout begaan van het niet assertief genoeg duidelijk maken van je wensen richting directie.
Dat is inderdaad een klassieke fout. Wat is er gebeurd?
pi_165950476
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:31 schreef Eerin het volgende:

[..]

Mentoraat is echt idioot inderdaad. 45 uur per jaar ;')

Ik kreeg in mijn laatste baan een klokuur per week uitbetaald voor mentoraat. In dat uur moest ik mijn mentoruur (50 min) draaien, voorbereiden, individuele gesprekjes met leerlingen (10 min per leerling, elke leerling 1x per twee weken, 24 leerlingen in mentorgroep) én contact met ouders onderhouden.
Ik moet weer bijna huilen als ik hieraan terugdenk. ;(
Mon 'en!
pi_165952187
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:37 schreef bloempjuh het volgende:

elke leerling 1x per twee weken
Wacht even... van wie moest dat??
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165953935
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:37 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik kreeg in mijn laatste baan een klokuur per week uitbetaald voor mentoraat. In dat uur moest ik mijn mentoruur (50 min) draaien, voorbereiden, individuele gesprekjes met leerlingen (10 min per leerling, elke leerling 1x per twee weken, 24 leerlingen in mentorgroep) én contact met ouders onderhouden.
Ik moet weer bijna huilen als ik hieraan terugdenk. ;(
Hoe is het inmiddels met jou?
pi_165954349
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wacht even... van wie moest dat??
Van teamleider en afdelingsleider. In andere woorden: de meneren die mijn urenbriefjes moesten ondertekenen elke week :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 15:54 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Hoe is het inmiddels met jou?
Ik zit nog thuis, maar ga voor het eind van dit kalenderjaar beginnen met vrijwilligerswerk in de bieb.
Mon 'en!
pi_165954467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 16:15 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Van teamleider en afdelingsleider. In andere woorden: de meneren die mijn urenbriefjes moesten ondertekenen elke week :)
Nou, dat is echt helemaal van de zotte, om zo'n eis te stellen. Ik geloof je natuurlijk meteen, maar eigenlijk vind ik het ongelofelijk. Het getuigt ook van zo weinig vertrouwen in je mensen: alsof jij niet heel goed zelf in staat bent om in te schatten wanneer je welke leerlingen moet spreken. Met sommige leerlingen spreek je vaak iets af, andere leerlingen hebben daar minder behoefte aan en spreek je dus minder. En deze eis is sowieso natuurlijk volstrekt onhaalbaar. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat docenten op zo'n school dat allemaal maar gewoon accepteren? Als mijn schoolleiding met zoiets zou komen, zonder daar extra taakuren tegenover te stellen, zou echt iedereen masaal op z'n achterste benen staan. En controleerden die leidinggevenden van jou dat dan ook trouwens?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165954611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:31 schreef Eerin het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een klassieke fout. Wat is er gebeurd?
Zit nu op vier dagen les te geven op een parttime aanstelling, terwijl ik voor max. drie dagen ingeroosterd mag worden. Ze vroegen of ik een klas over kon nemen en me te flexibel opgesteld. Goed, ook weer de laatste keer.

Vanaf nu is het NEE DAT KAN NIET NEE NEE ONMOGELIJK.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:41:18 #146
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165954812
Dat passende onderwijs is echt super geweldig en zo, maar ze hebben nu weer zo'n autist in mijn klas gezet die daar echt 0,0 te zoeken heeft. Motoriek van een 3-jarige, geen sociale vaardigheden, laveert steeds tussen arrogantie en zelfmedelijden, voert geen flikker uit, neemt niets van mij aan en durft dan kwaad te worden als hij onvoldoendes haalt.
Bij mijn CKV- en LO-collega's mag hij niet meer binnen omdat hij al verschillende keren andere leerlingen heeft belaagd. Niet agressief, maar voor hem is het een grote grap om met stanleymessen en honkbalknuppels rond te zwaaien.

Echt, ik heb al veel autisten in de klas gehad, maar met deze weet ik echt niet wat ik aan moet.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:00:49 #147
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_165956863
CKV en LO zijn dan ook geen prettige vakken voor autisten, zo vertelde de ambulant begeleidster op onze school me. Ik had twee jaar geleden ook een leerling die bij die vakken moeite had.
.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:43:58 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166038942
Mooi man, dat lerarenregister. Bij ieder halfgaar praatclubje delen ze nu ineens certificaten uit zodat je wat hebt om erin te stoppen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_166060756
Een klas een herkansing gegeven voor een vreselijk slecht gemaakte s.o. Krijg ik emails van ouders dat hun kinderen opeens een toets opkrijgen voor de volgende dag en dat ik het maar moet verzetten. Denk je aardig te zijn...
pi_166061891
Oh ja, die is herkenbaar. Dan sloof je je uit voor leerlingen en dan wordt dat alleen maar een extra reden om te klagen. ;( .
Dan is het niet een soort service, maar iets waar ze dan recht op menen te hebben. Vind dat trouwens een van de meest vervelende dingen van het onderwijs wel.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')