Ik ben gewoon goed ^^quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:49 schreef Kizu het volgende:
[..]
Klopt Hellevoetsluis, hoe komt het dat u dit weet?
Lijkt er op dat het meer is dan alleen een paar honden al huisdier houden. Het feit dat hij regelmatig puppy's heeft duidt erop dat hij een ( brood) fokker is en die horen zich ook aan regels te houden.quote:Op zondag 21 augustus 2016 23:38 schreef Kizu het volgende:
[..]
De man is met pensioen wat ik weet, wel hebben ze regelmatig puppy's die ze verkopen en is de man met honden soms op honden shows
Het gaat trouwens om duitse herders
In dat geval, APV art 4:6a en de wet milieubeheer. Gemeente vragen daarop te gaan handhaven.quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:14 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Lijkt er op dat het meer is dan alleen een paar honden al huisdier houden. Het feit dat hij regelmatig puppy's heeft duidt erop dat hij een ( brood) fokker is en die horen zich ook aan regels te houden.
Ik zou echt de dierenbescherming of hart van Nederland oid inschakelen.
Misschien gewoon je hondje leren opvoeden?quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:56 schreef MadDorito het volgende:
Wij hebben hiernaast ook een hondje dat wel eens over de "normen" heen gaat. Ik moet zeggen dat mijn gedachte om actie te nemen richting het betreffende beestje ook wel eens over het morele randje heen zijn gegaan.
Waarom zou je de honden van de buren moeten opvoeden?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:48 schreef Trolling-ego het volgende:
[..]
Misschien gewoon je hondje leren opvoeden?
Wij hebben ook een Duitse herder, een oudduitse herder om precies te zijn. Niet bedrijfsmatig, we fokken er niet mee. Als we dat wel zouden doen, had niemand daar last van, want het is een reu.quote:Op zondag 21 augustus 2016 23:38 schreef Kizu het volgende:
Ze blaffen om alles.
Ze blaffen (enorm) wanneer ze te eten krijgen en elke keer als ze met de man weggaan en de honden blaffen wanneer iemand in het steegje voorbij loopt of wanneer ik in de tuin loop, ook als ik bij de voordeur sta en met visite aan het praten ben.
Aan de ene kant terecht, omdat je in een woonwijk nu eenmaal ook enige geluidshinder moet aanvaarden en het einde zoek zou zijn als alleen klagen al zou leiden naar maatregelen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:52 schreef Twiitch het volgende:
Als het niet bedrijfsmatig is dan kun je je verheugen op een heeeeeeeele lange procedure. Geluidsoverlast tussen burgers is gewoon heel slecht geregeld, je staat als "klager" heel zwak.
Als het TV-geluid van hijgende dames op de achtergrond te horen is die prive-06-diensten aanbieden, dan wordt het 'bewijs' al wat aannemelijkerquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:40 schreef Gia het volgende:
Een geluidsopname die je zelf maakt zegt op zich niet zoveel. Je kunt een opname overdag maken en zeggen dat dit 's morgensvroeg om half 6 was. Dus, dat bewijst niet echt iets.
Moet je weer bewijzen dat het de TV is en niet mevrouw Kizuquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het TV-geluid van hijgende dames op de achtergrond te horen is die prive-06-diensten aanbieden, dan wordt het 'bewijs' al wat aannemelijker
Of een tv opname of een kijk terug fragmentjequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het TV-geluid van hijgende dames op de achtergrond te horen is die prive-06-diensten aanbieden, dan wordt het 'bewijs' al wat aannemelijker
Ik mag toch hopen dat mevrouw Kizu niet haar 06-nummer aanprijst met de woorden "Oooooh, lekkur nummertjuh" als ze met meneer Kizu ligt te ketsenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:58 schreef Mark het volgende:
[..]
Moet je weer bewijzen dat het de TV is en niet mevrouw Kizu
lolquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:58 schreef Mark het volgende:
[..]
Moet je weer bewijzen dat het de TV is en niet mevrouw Kizu
T Is maar wat je opwindt....quote:Op woensdag 24 augustus 2016 02:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat mevrouw Kizu niet haar 06-nummer aanprijst met de woorden "Oooooh, lekkur nummertjuh" als ze met meneer Kizu ligt te ketsen
Grappig. Maar voor bewijs willen ze toch decibellen zien.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is tegenwoordig een soort app voor om opnames te maken en te kijken wat de rest van de buurt noteerd en ook hoe erg het echt is...
https://www.soundappraisal.eu/mosart.html
Ik kende toevallig deze maar er zullen er meer zijn, deze app legt ook decibel vast maar probeert ook een meer kwalitatieve waarde aan het geluid te hangen. Opzich wel grappig om te proberen vast te leggen welk geluid nou daadwerkelijk overlast bezorgt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Grappig. Maar voor bewijs willen ze toch decibellen zien.
En overdag zijn er nogal wat decibellen toegestaan.
Er is overigens ook een app die decibellen meet en waarmee je dat vast kan leggen.
Dat bepaalt een appje niet. Wat jij als overlast beschouwt is tamelijk subjectief.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kende toevallig deze maar er zullen er meer zijn, deze app legt ook decibel vast maar probeert ook een meer kwalitatieve waarde aan het geluid te hangen. Opzich wel grappig om te proberen vast te leggen welk geluid nou daadwerkelijk overlast bezorgt.
Dat kun je vinden, maar het mag gewoon. Wel moet je een vergunning hebben als je meer dan 16 honden of katten houdt. Weet niet of een nest van 12 pups, die verkocht gaan worden, hier onder vallen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:50 schreef Geelman het volgende:
Vijf herdershonden in een hok in een woonwijk?!![]()
Gewoon een zaak van maken. Een hondenkennel is meer iets voor op het platte land. Lekker tussen de varkens en de koeien.
Dat iets mag, maakt het nog niet wenselijk. Je zal er maar naast wonen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kun je vinden, maar het mag gewoon. Wel moet je een vergunning hebben als je meer dan 16 honden of katten houdt. Weet niet of een nest van 12 pups, die verkocht gaan worden, hier onder vallen.
Handhavingsverzoek doen bij de gemeente:quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef Kizu het volgende:
Daar ben ik weer.
Ik hou jullie graag up to date van de huidige situatie.
Nog steeds heb ik erge last van de honden, niet alleen van het geluid maar ook van de stank.
Ik ben een tijdje geleden weer langs de man gegaan omdat ik het niet meer uithield, de honden waren toen enorm aan het blaffen , ik ben toen even een heftig gesprek aan gegaan en laat ik zo zeggen dat het gesprek eindige dat ze de deur dicht gooiden voor me neus, er valt niet mee te praten, uit het gesprek kwam wel voor dat de politie was langs geweest maar wat ze hebben gedaan weet ik niet. Ikzelf heb ook niks meer gehoord van de politie of van de gemeente.
Ik heb nog een video van vandaag gemaakt, de honden in dit filmpje waren zeker al 10min bezig en ben ik vervolgens naar zolder gegaan om dit vast teleggen, graag hoor ik jullie meningen hierover.
http://decentrale.regelge(...)oetsluis/322135.htmlquote:Artikel 4:6a (Geluid)hinder door dieren
Degene die buiten een inrichting in de zin van de Wet milieubeheer de zorg heeft voor een dier, moet voorkomen dat dit voor een omwonende of overigens voor de omgeving (geluid)hinder veroorzaakt.
Heb je dit gefilmd met het raam open of dicht?quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:36 schreef Kizu het volgende:
Daar ben ik weer.
Ik hou jullie graag up to date van de huidige situatie.
Nog steeds heb ik erge last van de honden, niet alleen van het geluid maar ook van de stank.
Ik ben een tijdje geleden weer langs de man gegaan omdat ik het niet meer uithield, de honden waren toen enorm aan het blaffen , ik ben toen even een heftig gesprek aan gegaan en laat ik zo zeggen dat het gesprek eindige dat ze de deur dicht gooiden voor me neus, er valt niet mee te praten, uit het gesprek kwam wel voor dat de politie was langs geweest maar wat ze hebben gedaan weet ik niet. Ikzelf heb ook niks meer gehoord van de politie of van de gemeente.
Ik heb nog een video van vandaag gemaakt, de honden in dit filmpje waren zeker al 10min bezig en ben ik vervolgens naar zolder gegaan om dit vast teleggen, graag hoor ik jullie meningen hierover.
Met het raam open.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je dit gefilmd met het raam open of dicht?
Eerlijk zeggen.
Hoeveel hoor je van die honden als je eten aan 't koken bent, of tv aan 't kijken?
Ik vind wat ik op dat filmpje hoor nogal meevallen, eigenlijk. Maar ja, heb zelf een herder, en een boomertje. Dus barker en keffer. Maar die zijn meestal binnen.
Komt de herder buiten en zit er een kat in de tuin, dan gaat hij ook tekeer. Moeten mensen hun kat maar uit mijn tuin houden. Simpel zat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |