Nee, hebben niet geholpen, programma wil pedalen niet herkennen en elk knopje op het stuur is nu een soort kill switch geworden waarbij force feedback motor over de nek gaat.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:54 schreef zarGon het volgende:
Wat betreft die Logitech Driving Force GT: https://m.reddit.com/r/pc(...)force_gt_windows_10/.
Helpen de oplossingen daar?
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden. En als ik mijn alu-hoedje op die, denk ik ik wel dat Windows wel erg veel van mij opslaat , dat mag ook wel wat minder. Ik heb nog niet veel ervaringen gelezen, maar het lijkt volgrns sommigen dus wel een juiste hoede keuze geweest te zijn ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:59 schreef zarGon het volgende:
En ergeren aan 38 GB in 2016 vind ik toch wel een beetje moeilijkdoenerij. Heb je al eens Schijfopruiming gedraaid en o.a. de (overbodige) Windows Update-bestanden verwijderd?
Verder: wat maakt het nou uit of er 10, 20 of 38 GB van de gereserveerde (!) 52 wordt gebruikt?!
Dat was dus ook eigenlijk wel waar ik nu de laatste minuten op terecht kwam.. het kan, maar niet echt een veel gehoorde combi. En daarom toch wel benieuwd naar ervaringen hier op Fok? Eventueel verplaatsing naar Games ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:12 schreef Bombvis het volgende:
Maar wat wil je met dat racestuurtje doen op Linux dan? Want gamen en Linux blijft jammer genoeg een moeilijke combinatie, alhoewel het steeds beter wordt.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:15 schreef Dennism het volgende:
38 GB voor een windows installatie is wel erg veel, dat lijkt eerder op slecht onderhoud aan de PC dan een Microsoft issue. Ik heb een ernstig mishandelde Windows Installatie (veel zaken getest, al een jaar of 2,5 geen herinstallatie gehad en een jaar geleden geupgrade van Windows 7 naar 10) en deze is maar 24GB groot.
Voor problemen met 3rd Party hardware moet je natuurlijk bij de fabrikant zijn van die hardware. Windows 10 heeft weer een iets ander driver model dan Windows 7/8.1 dus kan het goed zijn dat de fabrikant nieuwe drivers moeten uitbrengen voordat het stuurtje weer 100% correct werkt. Doe dus vooral je beklag bij Logitech, MS zal je in deze waarschijnlijk niet kunnen helpen.
Echter als dit soort zaken je al irriteert dan zou ik zeker geen overstap naar Linux overwegen, veel hardware vendors hebben geen of beperkte driver ondersteuning waardoor veel hardware niet zal werken, beperkt is qua functionaliteit t.o.v. Windows of slechts werkt met hulp van drivers geschreven door gebruikers, waarbij blijvende ondersteuning niet gegarandeerd is. Ook software is lang niet altijd verkrijgbaar, en vaak zal je moeten zoeken naar minder bekende alternatieven. Een goed werkend Linux systeem vereist regelmatig een stuk meer kennis dan een Windows systeem.
ja windows had niet genoeg ruimte dus dan maar een ander os die minder ruimte inneemt, de volgende hindernis zien we dan wel weerquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:43 schreef hottentot het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wil je omdat het stuur van je racespel het niet doet op Windows overgaan op een OS welke het racespel zelf niet kan draaien?
Ik mis de logica.
Ik zou het eerder als goede reden zien om mezelf op een nieuw stuur te trakterenquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:55 schreef mergbot het volgende:
[..]
ja windows had niet genoeg ruimte dus dan maar een ander os die minder ruimte inneemt, de volgende hindernis zien we dan wel weer
Nee, dat is het niet, dat zou inderdaad niet logisch zijn. Eind 2012 kocht ik een game pc o.a. voor het 3D tekenen. Wat me al vaker opviel was dat er zoveel gegevens opgeslagen worden. Wat ik van Linux weet dat het een vrij open en licht besturingssysteem is, waar je veel geheugen en rekenkracht overhoud voor waa ervoor je het nodig hebt. Als ik moeilijk weer aan het tekenen of gamen kan met Linux, dan is dat de overstap inderdaad niet waard, maar zover ik kan zien kan ik Steam al wel op Linux Mint draaien en heb ik ook op Mint mogelijkheid voor SketchUp en Rhinoceros. Dan de vraag, is dat stabiel! Nee, dan doe ik het niet.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:43 schreef hottentot het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, wil je omdat het stuur van je racespel het niet doet op Windows overgaan op een OS welke het racespel zelf niet kan draaien?
Ik mis de logica.
Er is maar een heel klein verband tussen de mate waarin de C-schijf vol staat en de noodzaak om te defragmenteren.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:14 schreef Meike26 het volgende:
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden.
Het gaat mij niet alleen om het stuurtje..quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:06 schreef m1st1g het volgende:
Hele probleem is opgelost als je windows 10 eraf gooit en weer terug gaat naat 7, 8, 8.1 waarin dat stuurtje wel werkt.
Volgens mij gaan daar mijn drivers voor grafische kaart en rhino5 weer moeilijk mee doen ?quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:06 schreef m1st1g het volgende:
Hele probleem is opgelost als je windows 10 eraf gooit en weer terug gaat naat 7, 8, 8.1 waarin dat stuurtje wel werkt.
Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat je Fok! als snelle website ervaart.quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:22 schreef Meike26 het volgende:
Maar het is gewoon zinloos dat het opgeslagen word.
Investeer in een SSD.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden. En als ik mijn alu-hoedje op die, denk ik ik wel dat Windows wel erg veel van mij opslaat , dat mag ook wel wat minder. Ik heb nog niet veel ervaringen gelezen, maar het lijkt volgrns sommigen dus wel een juiste hoede keuze geweest te zijn ?
Dit is een van de ervaringen, als ik dit topic lees ook geweest, neem er 1 van 128GB minimaal a 256 GB en je kan weer een stuk vooruit.Of windows 10 nou 38GB inneemt, of minder of meer maakt niet uit.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Investeer in een SSD.
Eén van de beste investeringen in mijn leven geweest. En ik maak elke dag wat mee hoor! Zo.
Mijn headset was ook niet ondersteund in linux.quote:Op maandag 22 augustus 2016 08:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Met een moderne linux-distro hoef je over het algemeen helemaal niet na te denken over drivers. Alles werkt gewoon automagisch. Drivers installeren is meer een Windows-dingetje.
Maarja voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij wat anderen al zeggen: geen enkel besturingssysteem is 100% ergernis vrij, en A-games (of commerciële tekensoftware) draaien zit er niet echt in op Ubuntu.
Hoe groot is je recovery-partitie?quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:04 schreef Meike26 het volgende:
Voordeel is dus dat ik de hele Recovery op de 3e partitie heb staan. Dus het kost me wat tijd, maar stel dat het Linux idee niet zou werken (als ik het al ga installeren), kan ik ook weer zo terug.
Bij zeer algemene hardware wel ja waarvan de drivers meegeleverd worden bij de distro, maar veel (redelijk exotische) hardware blijft dit een issue, genoeg apparatuur waar geen of maar beperkte ondersteuning voor aanwezig is. Iets simpels als bij een Razer muis moet je al hele toeren voor uithalen voor dat het fatsoenlijk werkt (en dan nog mis je functionaliteit die je in Windows wel hebt), dat is met zaken als joysticks / racestuurtjes e.d. niet anders.quote:Op maandag 22 augustus 2016 08:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Met een moderne linux-distro hoef je over het algemeen helemaal niet na te denken over drivers. Alles werkt gewoon automagisch. Drivers installeren is meer een Windows-dingetje.
Maarja voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij wat anderen al zeggen: geen enkel besturingssysteem is 100% ergernis vrij, en A-games (of commerciële tekensoftware) draaien zit er niet echt in op Ubuntu.
Dat wordt voor mijn ethernetkaart dan nog spannend. Hoewel het van een groot merk is kan je er niet gemakkelijk een driver van vinden, het helpt hierbij wellicht ook niet dat tegenwoordig netwerkkaarten gewoon onboard zijn. Ik heb backups van de Windows-driver maar daar ben je niet vet mee onder LInux. Een goede test om vast te stellen hoe goed Linux hardware ondersteunt.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:58 schreef Dennism het volgende:
[..]
Bij zeer algemene hardware wel ja waarvan de drivers meegeleverd worden bij de distro, maar veel (redelijk exotische) hardware blijft dit een issue, genoeg apparatuur waar geen of maar beperkte ondersteuning voor aanwezig is. Iets simpels als bij een Razer muis moet je al hele toeren voor uithalen voor dat het fatsoenlijk werkt (en dan nog mis je functionaliteit die je in Windows wel hebt), dat is met zaken als joysticks / racestuurtjes e.d. niet anders.
Wow, dat is in de laatste jaren enorm verbeterd dan. Ik was in de veronderstelling dat Linux driver support voor randapparatuur en laptops vrij slecht was.quote:Op maandag 22 augustus 2016 08:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Het verschilt blijkbaar nogal, uit een Reddit-draad van vorig jaar blijkt dat het voor mechanische toetsenborden en 'gaming'-muizen (hogere DPI, twee standen DPI) nog problematisch is. Iemand merkte op dat het voor hem bij Fedora wel out of the box werkte. Mint werd helemaal niet genoemd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:29 schreef Toryu het volgende:
[..]
Wow, dat is in de laatste jaren enorm verbeterd dan. Ik was in de veronderstelling dat Linux driver support voor randapparatuur en laptops vrij slecht was.
Oh, dus zelfs toetsenborden en muizen zijn al en problematisch? Hoe zit het dan met printers, scanners, cardreaders, webcams, etc? Is dat dan wel goed, zoals KomtTijd beweerde?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het verschilt blijkbaar nogal, uit een Reddit-draad van vorig jaar blijkt dat het voor mechanische toetsenborden en 'gaming'-muizen (hogere DPI, twee standen DPI) nog problematisch is. Iemand merkte op dat het voor hem bij Fedora wel out of the box werkte. Mint werd helemaal niet genoemd.
https://www.reddit.com/r/(...)echanical_keyboards/
nouja de laatste jaren... eigenlijk is dit al jaren geen enkel issue meer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:29 schreef Toryu het volgende:
[..]
Wow, dat is in de laatste jaren enorm verbeterd dan. Ik was in de veronderstelling dat Linux driver support voor randapparatuur en laptops vrij slecht was.
De meeste Nic's worden door Linux wel standaard ondersteund, dit is vaak geen enkel issue, tenzij je hele exotische nic's gebruikt.Alle basishardware in een systeem is vaak ook geen issue, Videokaart, moederboard e.d. werkt normaliter ook out of the box. Heb je echter zaken als capture / TV kaarten wil het wel eens een ander verhaal zijn. Zeker bij wat specifiekere hardware ben je bij Linux vaker afhankelijk van hobbyisten omdat de fabrikant lang niet altijd linux ondersteund.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wordt voor mijn ethernetkaart dan nog spannend. Hoewel het van een groot merk is kan je er niet gemakkelijk een driver van vinden, het helpt hierbij wellicht ook niet dat tegenwoordig netwerkkaarten gewoon onboard zijn. Ik heb backups van de Windows-driver maar daar ben je niet vet mee onder LInux. Een goede test om vast te stellen hoe goed Linux hardware ondersteunt.
Voor mijn toetsenbord zal het ook lastig worden (mechanisch toetsenbord).
Juist dat werkt in Ubuntu en andere moderne linux-distro's gewoon out-of-the-box, terwijl je met windows altijd 3rd party drivers moet gaan zoeken, installeren, de extra toolbars of adware die meekomen weer moet de-installeren, wekelijks update-meldingen moet wegklikken enz.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:14 schreef Dennism het volgende:
[..]
Een mechanisch toetsenbord moet trouwens standaard ook gewoon werken. Dat is qua aansturing niet anders dan een normaal toetsenbord. Tenzij je allemaal fancy media toetsen of bijv. macro key's gebruikt of USB doorlus poorten, dan kan het een ander verhaal zijn en problematischer zijn.
Nee, dat werkt juist niet out-of-the-box, ik heb hier zowel een Razer als een Corsair Mechanisch keyboard, en de basis functies werken (typen met de standaard toetsen) inderdaad out-of-the-box, de media toetsen en de macro key's werken echter out-of-the-box voor geen meter, of ze doen niets, of ze sturen de verkeerde functie aan. Bij de Corsair werkt zelfs de ingebouwde USB hub niet lekker, afhankelijk van wat ik er op aansluit kan het systeem vastlopen, of wanneer ik er bijv. een muis op aansluit krijgt deze een vertraging van 1-2 seconden. Terwijl dit alles op Windows probleemloos werkt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juist dat werkt in Ubuntu en andere moderne linux-distro's gewoon out-of-the-box, terwijl je met windows altijd 3rd party drivers moet gaan zoeken, installeren, de extra toolbars of adware die meekomen weer moet de-installeren, wekelijks update-meldingen moet wegklikken enz.
Ow ik weet eigenlijk niet of ik OpenOffice had of LibreOffice (dacht dat dat hetzelfde wasquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:23 schreef zarGon het volgende:
LibreOffice gebruiken i.p.v OpenOffice.org.
[ afbeelding ]
Dan kun je Windows 7 in VirtualBox draaien op Linux Mint/Xubuntu, zodat je alsnog MS Office op je Linux machine hebt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:57 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow ik weet eigenlijk niet of ik OpenOffice had of LibreOffice (dacht dat dat hetzelfde was). In elk geval was het degene die standaard in Linux Mint Mate zit.
Dat kan ja, maar dan heb je een veel dikkere PC nodig. Ik zie niet welke voordelen dat heeft boven gewoon op Windows 7 blijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:32 schreef Rene_Froger het volgende:
[..]
Dan kun je Windows 7 in VirtualBox draaien op Linux Mint/Xubuntu, zodat je alsnog MS Office op je Linux machine hebt.
Ubuntu mate. geen problemen meequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:44 schreef Fer het volgende:
Grafische Linux is helemaal niet licht, installeer maar een sloot geheugen en een dikke videokaart, voordat het soepel werkt.
Lxle...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:44 schreef Fer het volgende:
Grafische Linux is helemaal niet licht, installeer maar een sloot geheugen en een dikke videokaart, voordat het soepel werkt.
Geen fancy toetsen, wel een driver voor nodig. Niet mijn idee van goed ontwerp maar het is nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:14 schreef Dennism het volgende:
[..]
De meeste Nic's worden door Linux wel standaard ondersteund, dit is vaak geen enkel issue, tenzij je hele exotische nic's gebruikt.Alle basishardware in een systeem is vaak ook geen issue, Videokaart, moederboard e.d. werkt normaliter ook out of the box. Heb je echter zaken als capture / TV kaarten wil het wel eens een ander verhaal zijn. Zeker bij wat specifiekere hardware ben je bij Linux vaker afhankelijk van hobbyisten omdat de fabrikant lang niet altijd linux ondersteund.
Een mechanisch toetsenbord moet trouwens standaard ook gewoon werken. Dat is qua aansturing niet anders dan een normaal toetsenbord. Tenzij je allemaal fancy media toetsen of bijv. macro key's gebruikt of USB doorlus poorten, dan kan het een ander verhaal zijn en problematischer zijn.
Mint is toch ook gewoon Ubuntu? Maar dan met een andere grafische schil die is aangepast aan mensen die van Windows komen.quote:
Inderdaad. Net als dat we nu waarschijnlijk beter een afsplitising van Firefox gebruiken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:23 schreef zarGon het volgende:
LibreOffice gebruiken i.p.v OpenOffice.org.
[ afbeelding ]
Gebruik ondertussen Spybot Anti-Beacon.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ik kan om de paar maanden dus weer defragmenteren om snelheid in het systeem te houden. En als ik mijn alu-hoedje op die, denk ik ik wel dat Windows wel erg veel van mij opslaat , dat mag ook wel wat minder. Ik heb nog niet veel ervaringen gelezen, maar het lijkt volgrns sommigen dus wel een juiste hoede keuze geweest te zijn ?
Kijk eens op Steam en selecteer Steam OS + Linux en je weet het. Op dit moment ca. 2000 game titels en rising. Genoeg race titels te vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:47 schreef Metalfreak het volgende:
Maar ik snap er nog steeds geen hol van, of ben ik de enigeJe kunt nog steeds geen racesims spelen op Linux, ja, er is een steam versie voor Linux, maar er is misschien een handjevol games die je daarmee kan draaien en geen racesims voor zover ik weet. Dat Steam beschikbaar is voor Linux, wil niet meteen zeggen dat alle Steam games daar ook mee werken.
Dat GNU IceCat ziet er goed uitquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:23 schreef tudorme het volgende:
[..]
Kijk eens op Steam en selecteer Steam OS + Linux en je weet het. Op dit moment ca. 2000 game titels en rising. Genoeg race titels te vinden.
Het mooie aan Linux is dat er een grote hoeveelheid goede kwaliteit van software beschikbaar is en allemaal gratis. Zonder spyware.Wat je alleen niet moet doen is een 100% Windows kloon zoeken. Afgezien van Chrome, Firefox en Steam hebben de pakketten allemaal nadere namen.
Er zitten regelrechte pareltjes tussen, zoals in deze wiki met aanbevolen software onder Linux:
https://wiki.installgento(...)d_GNU/Linux_software
Als ik het zo opzoek is de enige ietwat simachtige titel F1 2015 (en da's toch meer richting arcade dan sim), verder is er geen ondersteuning voor iRacing, Assetto Corsa, rFactor of Dirt Rally. Welke racetitels bedoel je danquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:23 schreef tudorme het volgende:
[..]
Kijk eens op Steam en selecteer Steam OS + Linux en je weet het. Op dit moment ca. 2000 game titels en rising. Genoeg race titels te vinden.
Ik bedoel bijvoorbeeld F1 2015, Poly Race, Flatout, Dirt Showdown en niet te vergeten Grid Autosport. Racing hoeft niet alleen realistisch te zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als ik het zo opzoek is de enige ietwat simachtige titel F1 2015 (en da's toch meer richting arcade dan sim), verder is er geen ondersteuning voor iRacing, Assetto Corsa, rFactor of Dirt Rally. Welke racetitels bedoel je dan
In alle eerlijkheid, daar zitten ook veel kleine spelletjes (daaarom niet per se minder interessant) tussen maar het goede nieuws is dat het aantal AAA-titels sterk is gegroeid en verder gaat groeien. Het valt te verwachten dat Vulkan veel gebruikt gaat worden voor nieuwe spellen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:23 schreef tudorme het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is natuurlijk wel zo dat je heel erg veel AAA-games nog niet kan spelen. Die spellen die niet ondersteund worden maar wel speelbaar zijn leveren een flinke performance hit, als je hele krachtige hardware hebt of je neemt genoegen met lagere settings (1080p in plaats van 1440p etc.) dan gaat het maar ik zou het niet aanbevelen.
Een voorbeeld van een spel waarmee het redelijk goed lukt: In alle eerlijkheid, bij mij overheerste (ik weet het sinds meer dan een jaar dat dit kan) de verbazing dat je het spel kan spelen met Wine maar de fanatieke gamer wil natuurlijk de beste performance hebben die er is. Ik zie het als een mooie start maar het project is verre van voltooid.
Zelf ga ik voor mijn nieuwe systeem waarschijnlijk twee lijstjes met spellen maken: een lijstje van spellen wat op Linux net zo goed draait (OpenGL/Vulkan) en een lijstje van spellen wat beter of enkel onder Windows draait. De eerste serie spellen zet ik onder een Linux-systeem, de tweede onder een Windows-systeem. Simpelweg omdat ik Windows en Microsoft zat ben (de achterdeur in W8, en dus vermoedelijk ook in W10, het verplichte updaten met updates die je systeem kreupel maken, het gespioneer en de telemetrie) en omdat je met een M.2-SSD toch snel genoeg kan booten. Als ik mijn Corsair Strafe toetsenbord en muis goed werkende krijg.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-08-2016 20:41:21 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Het hangt m.i. van de toepassing af. Voor sommige taken werkt Libre Office beter en 'intuïtiever'.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:08 schreef SeLang het volgende:
OpenOffice is leuk, maar niet zo goed als MS Office.
Rond 2020 ga ik het weer bekijken. Tot dan blijft het W7 + MS Officequote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt m.i. van de toepassing af. Bij Word is het handig dat je vaste kopjes hebt. Al kan je stellen dat je voor serieuze documenten toch beter LaTeX gebruikt.
Bij Writer vind ik het weer fijn dat je wiskundige formules met de hand kan invoeren, het is wat werk om te leren hoe je dat doet maar als je de code kent dan gaat het veel sneller.
Ik heb voor twee toepassingen in het verleden moeite gehad om dat in Excel voor elkaar te krijgen tewijl het in de spreadsheat van Libre Office (geen Open Office gebruiken!) direct lukte.
Het is natuurlijk ook een kwestie van wat je gewend bent. Jij werkt waarschijnlijk al van jongs af aan met MS Office. Je kan op je Windows-systeem ook gewoon Libre Office installeren. Doe het en experimenteer ermee.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Rond 2020 ga ik het weer bekijken. Tot dan blijft het W7 + MS Office
Zoals?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt m.i. van de toepassing af. Voor sommige taken werkt Libre Office beter en 'intuïtiever'.
Zie de oorpsronkelijke tekst voor twee voorbeelden: bepaalde functies met de spreadsheet en het invoeren van formules in een tekstdocument (als je Word met Writer vergelijkt).quote:
Is anders het meest gebruikte sofwarepakket in de zakelijke markt. Niet geheel onbelangrijk dus. Verder gaat het niet enkel om het zelf creeren van documenten, maar ook om het ontvangen en juist weergeven van -soms zeer complexe- documenten van andere partijen. In een door microsoft gedomineerde wereld is compabiliteit met hun Officepakket dus zeer belangrijk. Zelf denk ik dat Libreoffice hier de nodige steken laat vallen. Zelf denk ik dat Softmaker Office een beter alternatief is onder Linux, ookal haalt dat het niet bij Microsoft Office.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
Vaak vind ik de waarde die aan Office gehecht wordt ook zwaar overdreven.
Dat begrijp ik. Maar wees eerlijk, het gros van de docs die je thuis te lezen en te zien krijgt zouden ook makkelijk met wordpad gemaakt kunnen worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:10 schreef vaduz het volgende:
[..]
Is anders het meest gebruikte sofwarepakket in de zakelijke markt. Niet geheel onbelangrijk dus. Verder gaat het niet enkel om het zelf creeren van documenten, maar ook om het ontvangen en juist weergeven van -soms zeer complexe- documenten van andere partijen. In een door microsoft gedomineerde wereld is compabiliteit met hun Officepakket dus zeer belangrijk. Zelf denk ik dat Libreoffice hier de nodige steken laat vallen. Zelf denk ik dat Softmaker Office een beter alternatief is onder Linux, ookal haalt dat het niet bij Microsoft Office.
Dat klopt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
Enne mpc heeft alleen maar de looks van wmp 6.4 (win95 periode) maar heeft daar verder niks mee te maken.
Dat is in mijn ogen de belangrijkste reden om eventueel MS Office te gebruiken, voor gewone mensen in ieder geval.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:10 schreef vaduz het volgende:
Verder gaat het niet enkel om het zelf creeren van documenten, maar ook om het ontvangen en juist weergeven van -soms zeer complexe- documenten van andere partijen.
Dat valt heel erg mee. Ik heb tal van Word-documenten, Excel-documenten en Powerpoint-bestanden geopend in Libre-Office. Er zijn tegenwoordig bijna geen problemen meer. Sterker nog, Libre Office heeft soms meer succes met documenten correct te openen die onder oudere versies van MS Office zijn gemaakt dan MS Office zelf.quote:In een door microsoft gedomineerde wereld is compabiliteit met hun Officepakket dus zeer belangrijk. Zelf denk ik dat Libreoffice hier de nodige steken laat vallen.
Geen idee.quote:Zelf denk ik dat Softmaker Office een beter alternatief is onder Linux, ookal haalt dat het niet bij Microsoft Office.
Voor mij wel, en ik geloof dat TS ook meer voorstander is van hardcore sims. Die titels die jij noemt vind ik niet bepaald boeiend.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:42 schreef tudorme het volgende:
[..]
Ik bedoel bijvoorbeeld F1 2015, Poly Race, Flatout, Dirt Showdown en niet te vergeten Grid Autosport. Racing hoeft niet alleen realistisch te zijn.
Weinig mis met GRID. Heerlijke race game onder Linux.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij wel, en ik geloof dat TS ook meer voorstander is van hardcore sims. Die titels die jij noemt vind ik niet bepaald boeiend.
Klopt, zelf heb ik nu RaceRoom Experience op de pc en dat is qua gemak en snelheid (als het stuurtje het doet tenminste) binnen 7/10 minuten te spelen. Uiteraard kan je ook wel meer aan je wagen afstellen, maar ik vind de default instellingen per auto ook wel fijn. Ook de FFB instellingen zijn erg fijn en juist dat laatste kan dan wel weer een reden zijn om bij w10 te blijven omdat de ports van hardware zoals stuurtjes, zoals eerder in dit topic, niet naar behoren werkt in Linux..quote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij wel, en ik geloof dat TS ook meer voorstander is van hardcore sims. Die titels die jij noemt vind ik niet bepaald boeiend.
Onzin. Als je een programma native schrijft voor een OS houdt je rekening met het platform waarvoor je schrijft. Het is dan ook logisch dat het onder andere besturingssystemen niet werkt. Programma's die crossplatform zijn en gebruik maken van platformen als JavaVM werken op alle platformen slechter dan programma's die gewoon native voor een bepaald systeem geschreven zijn. De enige reden om zulke platformen te gebruiken, is om de ontwikkeltijd te verkorten, daar je niet voor ieder platform een native port hoeft te maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 23:18 schreef Dave94 het volgende:
Wanneer een programma trouwens enkel werkt onder één OS is het programma in kwestie trouwens niets meer dan slecht geprogrammeerd in de meeste gevallen.
Dat krijg je met die gratis rotzooi. Je kunt beter een niet-gratis OS nemen en dan gewoon niet betalen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Win10 Anniversary update heeft alles verkloot,TS?
Say what??quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat krijg je met die gratis rotzooi. Je kunt beter een niet-gratis OS nemen en dan gewoon niet betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |