Dan ben je toch een lul als Hendriks zijnde. Serieus heel dat team gedachte, hij is juist degene die er geen team van maaktquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij kon zijn Franse vriendin in Rio niet meer verder supporteren, hoorde ik vanmorgen op Radio 1.
Noord-Korea heeft het nog niet zo slecht bekeken. Ik stel voor dat we de sporters zonder medaille vanmiddag bij de RAI met een stel hongerige roofdieren in een kooi zetten. Hoe durven ze, zeg. In die zin komen de mensen op de losersvlucht er nog genadig van af. Als die nog niet hun kans hebben gepakt om asiel aan te vragen in de Londense ambassade van Ecuador, is het gewoon einde verhaal, hoor. Natuurlijke selectie. Heil Maurits.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
Die losersvlucht is echt geweldig, als dat geen stimulans die zorgt dat je een medaille wint dan verdien je het ook niet daar te zijn. De ouderwetse pek en veren zijn helaas afgeschaft maar dit is een goed alternatief, ze moeten alleen het vliegtuig nog aanpassen want die was veel te luxueus. Meedoen belangrijker dan winnen, wat een onzin, het gaat alleen om een medaille maar in 2020 telt alleen nog goud, geen goud -> losersvlucht. Een losersboot is ook wel wat, terug roeien.
quote:'Meedoen is belangrijker dan winnen' op loservlucht gezet
Maurits Hendriks heeft de Olympische gedachte terug naar Nederland gestuurd. Volgens de chef de mission van NOC*NSF stond het credo ‘Meedoen is belangrijker dan winnen’ het topsportklimaat in de weg.
Hendriks baalt enorm dat hij die gedachte überhaupt heeft toegelaten in het Olympisch dorp: “Het heeft een verlammende werking gehad op onze sporters. Als je kijkt naar het aantal medailles van Nederland (TeamNL, red.), dan is dat zeer teleurstellend.”
Met zo'n neger met grote trom die ritme aangeeft.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
Die losersvlucht is echt geweldig, als dat geen stimulans die zorgt dat je een medaille wint dan verdien je het ook niet daar te zijn. De ouderwetse pek en veren zijn helaas afgeschaft maar dit is een goed alternatief, ze moeten alleen het vliegtuig nog aanpassen want die was veel te luxueus. Meedoen belangrijker dan winnen, wat een onzin, het gaat alleen om een medaille maar in 2020 telt alleen nog goud, geen goud -> losersvlucht. Een losersboot is ook wel wat, terug roeien.
Vrij Nederlandquote:Op maandag 22 augustus 2016 14:26 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat dat stuk dat ik vanochtend las (weet niet meer waar) over dat dit een geval is van "doorgeslagen rendementsdenken" van Hendriks wel de spijker op z'n kop is.
quote:Het interview met de NOS duurt acht en een halve minuut, en mocht de miezerregen u vandaag nog niet voldoende hebben geërgerd dan loont het de moeite ze even helemaal uit te zitten. Vooral als Heineken als hoofdsponsor opeens wél iets blijkt waar we ‘geweldig trots op mogen zijn’. Of als de verslaggever Hendriks confronteert met de gestegen investeringen in sport, en de ‘Chef’ tekst en uitleg moet geven over ons nationaal falen. Alle magie van de sport, elke zweem van een Olympische gedachte werd daar live op televisie tot een paar plussen en minnen gereduceerd. Een schrijnender voorbeeld van de doorgeslagen rendementscultuur zag je zelden.
Hij zegt het echt: ‘Het zwemprogramma heeft niet geleverd’. Bureaucratentaal voor: onze zwemmers zijn een stelletje losers.
De langebaanzwemmers zijn ook losers en hebben niet geleverd. Ver boven PR's gezwommen. Er moet daar echt grondig worden geëvalueerd. Er wordt namelijk wel 3.8 mln op jaarbasis ingepompt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:54 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Vrij Nederland
https://www.vn.nl/hoe-mau(...)undig-om-zeep-hielp/
[..]
Zich vier jaar lang te blubber gewerkt, Europees Kampioen geworden, Wereldkampioen geworden en diverse Olympische medailles in bezit, alleen is het op het moment supreme niet gelukt. Nou, wat een losers.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:30 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
De langebaanzwemmers zijn ook losers en hebben niet geleverd. Ver boven PR's gezwommen. Er moet daar echt grondig worden geëvalueerd. Er wordt namelijk wel 3.8 mln op jaarbasis ingepompt.
Als zoveel mensen ver van hun PR zwemmen, dan wordt er gewoon niet geleverd op OS. Daar doen eerdere prestaties niet aan af. Maar daardoor klopt uitspraak Maurits wél.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zich vier jaar lang te blubber gewerkt, Europees Kampioen geworden, Wereldkampioen geworden en diverse Olympische medailles in bezit, alleen is het op het moment supreme niet gelukt. Nou, wat een losers.
Randfiguren als jij voeden alleen maar types als Hendriks
De gedachte dat sporters zouden moeten leveren is dan ook de cruciale fout. Leuk dat jullie 'm samen maken, maar daarom klopt het nog steeds niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Als zoveel mensen ver van hun PR zwemmen, dan wordt er gewoon niet geleverd op OS. Daar doen eerdere prestaties niet aan af. Maar daardoor klopt uitspraak Maurits wél.
Ja hallo. Die mensen worden gewoon door NOC NSF betaald he. Als ik slechte prestatie lever ver beneden m'n kunnen op belangrijk piekmoment dan word ik er ook op aangesproken. Dus niks cruciale fout. Als ze op een of andere manier niet kunnen of willen leveren dan moeten ze maar ander werk zoeken. Simpel zat.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De gedachte dat sporters zouden moeten leveren is dan ook de cruciale fout. Leuk dat jullie 'm samen maken, maar daarom klopt het nog steeds niet.
Nou nee, maar aangezien je dat toch niet wil snappen ga ik daar verder geen woorden meer aan vuil maken.quote:
Je hebt gewoon een andere mening, dat heeft niets met niet snappen te maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou nee, maar aangezien je dat toch niet wil snappen ga ik daar verder geen woorden meer aan vuil maken.
Nou ja dan trek je het stipendium in conform de regels die daarvoor zijn. Maar dat gevit en gemanage op individuele prestaties, brrr, alsof de sporters ook maar aan iets of iemand verantwoording schuldig zijn voor hun prestatie. Help hen, sta hen bij waar nodig, maar dit is zo vreselijk DDR-achtig. Ik krijg het er echt koud van.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 00:43 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja hallo. Die mensen worden gewoon door NOC NSF betaald he. Als ik slechte prestatie lever ver beneden m'n kunnen op belangrijk piekmoment dan word ik er ook op aangesproken. Dus niks cruciale fout. Als ze op een of andere manier niet kunnen of willen leveren dan moeten ze maar ander werk zoeken. Simpel zat.
Hendriks heeft het toch over de zwemploeg als geheel? Ze hebben met zn allen toch niet gepresteerd? Ik vind het een hele terechte reactie van Hendriks, en hij is niet de enige die het heeft gezegd.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nou ja dan trek je het stipendium in conform de regels die daarvoor zijn. Maar dat gevit en gemanage op individuele prestaties, brrr, alsof de sporters ook maar aan iets of iemand verantwoording schuldig zijn voor hun prestatie. Help hen, sta hen bij waar nodig, maar dit is zo vreselijk DDR-achtig. Ik krijg het er echt koud van.
Tsja, nu doe je net alsof dat ook is gezegd. Er wordt gezegd: in het zwemmen is niet gepresteerd. Niets meer, niet minder. En je kan moeilijk zeggen dat er wel is gepresteerd.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:17 schreef Andromache het volgende:
De manier waarop het benoemd wordt is niet juist. 'Je hebt niet gepresteerd, je bent een kneus, faalhaas' is iets heel anders dan 'hoe kunnen we helpen om er weer voor te zorgen dat meer zwemmers collectief het maximale niveau halen dat ze graag willen?'
quote:Op maandag 22 augustus 2016 14:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Met die twee gouden medailles zijn we natuurlijk erg blij, maar het blijft onwaarschijnlijk dat we geen enkele medaille in het zwembad hebben behaald", zegt directeur Jan Kossen van de KNZB maandag over de tegenvallende prestaties in het zwembad.
"We gaan dit daarom grondig evalueren, grondiger dan ooit. We willen erg graag weten waarom het bij het WK en EK nog zo goed ging en het dit jaar als een plumpudding in elkaar is gezakt."
Wat is er fout gegaan, hoe kunnen we dat herstellen en wat is daar voor nodig? We zullen de fout daarbij zeker ook bij ons eigen beleid zoeken.''
Herhaling
De bond wil een herhaling van de slechte prestaties in Rio voorkomen. "Er is iets niet goed gegaan en dat moet over vier jaar niet nog een keer gebeuren. We gaan daarom alle aspecten bekijken", aldus Kossen.
Vlak voor de Spelen vertrok technisch directeur Joop Alberda, maar volgens Kossen heeft dit niet echt een rol gespeeld.
"We denken meer dat het misschien te maken heeft met de voorbereiding. De zwemmers hebben die niet in dezelfde tijdzone gedaan als in Rio. Dat heeft mogelijk een rol gespeeld. Groot-Brittannië heeft het heel goed gedaan, maar bij andere Europese landen vielen de resultaten ook tegen.''
Bij de EK zwemmen in mei was Nederland met tien medailles, waarvan vijf gouden, nog erg succesvol, maar drie maanden later stelde de Nederlandse ploeg met als boegbeelden Sebastiaan Verschuren, Ranomi Kromowidjojo en Femke Heemskerk teleur op de Spelen.
Drievoudig olympisch kampioen Pieter van den Hoogenband deed vorige week in zijn column in De Telegraaf daarom een dringend beroep op de voorzitter en directeur van de KNZB om op te stappen.
De evaluatie van de zwembond moet uiterlijk 1 oktober klaar zijn.
Dat vind ik niet. Hij wijst toch niemand persoonlijk aan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:25 schreef Andromache het volgende:
En dit stukje van de KNZB is dus heel anders dan Hendriks' toon. Je toont precies mijn punt aan.
'Er is niet geleverd.' Is daar om gevraagd dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Hij wijst toch niemand persoonlijk aan?
Ja, er mag wat worden verwacht van een ploeg die wordt onderhouden door NOC NSF.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
'Er is niet geleverd.' Is daar om gevraagd dan?
Hohohohoho, dit is de zaak omdraaien. In feite is het zo dat het stipendium bedoeld is om een sporter te helpen zijn sport voltijds te beoefenen, om hem/haar een kans te geven om een mooie sportieve prestatie te behalen. Op geen enkele manier is een sporter daarmee aan het NSF verplicht een medaille te halen. Voor dat stipendium zijn voorwaarden , en als er niet meer aan voldaan wordt, wordt het ingetrokken. Maar je mag niet op deze manier van mensen eisen dat ze een medaille halen. Van de pot gerukt. Het NSF dient een sporter die daarvoor in aanmerking komt te helpen, en niets meer.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja, er mag wat worden verwacht van een ploeg die wordt onderhouden door NOC NSF.
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:00 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hohohohoho, dit is de zaak omdraaien. In feite is het zo dat het stipendium bedoeld is om een sporter te helpen zijn sport voltijds te beoefenen, om hem/haar een kans te geven om een mooie sportieve prestatie te behalen. Op geen enkele manier is een sporter daarmee aan het NSF verplicht een medaille te halen. Voor dat stipendium zijn voorwaarden , en als er niet meer aan voldaan wordt, wordt het ingetrokken. Maar je mag niet op deze manier van mensen eisen dat ze een medaille halen. Van de pot gerukt. Het NSF dient een sporter die daarvoor in aanmerking komt te helpen, en niets meer.
Dit. Maar dat willen sommige mensen hier liever niet zien.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.
In deze sporters wordt miljoenen geïnvesteerd en je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is allemaal met de gedachte in het achterhoofd dat zich dat op de OS uit laat betalen in medailles. Niet omdat we het Ranomi allemaal zo gunnen om lekker baantjes te kunnen trekken. Daarvoor is het NOC. Het is een door de staat en het bedrijfsleven gesubsidieerd platform waardoor sporters het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet alleen tijdens de training, reguliere wedstrijd of WK, maar vooral tijdens de Olympische Spelen.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de verliezers zo worden afgeserveerd, het kan nu eenmaal gebeuren dat je ondanks jarenlange voorbereiding niet op je best bent juist wanneer het verwacht wordt. Dat mag ook nooit een verwijt zijn. Maar laten we niet doen alsof er geen verwachtingspatroon mag zijn, en alsof er geen harde woorden gesproken zouden mogen worden over de voorbereiding. Het hele doel van het programma is om op de OS te oogsten. Als dat dan niet lukt, dan is het helemaal niet raar dat Hendriks (ook al is het een lul van een vent) daar teleurstelling over uitspreekt en zegt dat de zwemmers niet hebben geleverd waar wel jaren in geïnvesteerd is.
Het gekke is natuurlijk wel dat de sporters (in dit geval de zwemmers) erop afgerekend worden, terwijl op het moment dat een sporter zelf een keuze maakt om een training over te slaan (van Gelder), deze zich maar moet schikken naar het schema van de coach. Dan lijkt het erop dat iemand als Hendriks vooral de sporters de schuld geeft als er iets fout gaat en zichzelf op de borst klopt als het goed gaat. Dat is niet netjes. (De situaties zijn natuurlijk niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar afgeven op de zwemmers die echt wel getraind hebben kun je echt niet maken.)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet eens met de werkwijze van Hendriks, maar het is natuurlijk niet zo dat het een soort vrijblijvende gift is. Dat, als je je best maar hebt gedaan, het allemaal wel prima is.
In deze sporters wordt miljoenen geïnvesteerd en je kunt het leuk vinden of niet, maar dat is allemaal met de gedachte in het achterhoofd dat zich dat op de OS uit laat betalen in medailles. Niet omdat we het Ranomi allemaal zo gunnen om lekker baantjes te kunnen trekken. Daarvoor is het NOC. Het is een door de staat en het bedrijfsleven gesubsidieerd platform waardoor sporters het beste uit zichzelf kunnen halen. Niet alleen tijdens de training, reguliere wedstrijd of WK, maar vooral tijdens de Olympische Spelen.
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de verliezers zo worden afgeserveerd, het kan nu eenmaal gebeuren dat je ondanks jarenlange voorbereiding niet op je best bent juist wanneer het verwacht wordt. Dat mag ook nooit een verwijt zijn. Maar laten we niet doen alsof er geen verwachtingspatroon mag zijn, en alsof er geen harde woorden gesproken zouden mogen worden over de voorbereiding. Het hele doel van het programma is om op de OS te oogsten. Als dat dan niet lukt, dan is het helemaal niet raar dat Hendriks (ook al is het een lul van een vent) daar teleurstelling over uitspreekt en zegt dat de zwemmers niet hebben geleverd waar wel jaren in geïnvesteerd is.
Ik vind het ook niet kunnen dat je de sporters zelf verwijten gaat maken. De potentie zit er echt wel. Als het er dan niet uitkomt dan is dat vooral een kwestie van slechte faciliteiten en voorwaarden en niet een gebrek aan talent of mentaliteit.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:22 schreef Operc het volgende:
[..]
Het gekke is natuurlijk wel dat de sporters (in dit geval de zwemmers) erop afgerekend worden, terwijl op het moment dat een sporter zelf een keuze maakt om een training over te slaan (van Gelder), deze zich maar moet schikken naar het schema van de coach. Dan lijkt het erop dat iemand als Hendriks vooral de sporters de schuld geeft als er iets fout gaat en zichzelf op de borst klopt als het goed gaat. Dat is niet netjes. (De situaties zijn natuurlijk niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar afgeven op de zwemmers die echt wel getraind hebben kun je echt niet maken.)
Dat zeg ik ook helemaal niet, zie mijn stukje. Er zijn voorwaarden aan het stipendium. Maar ik ben het er niet mee eens dat je verplicht bent tot een prestatie omdat er goede sier met je te maken is door sponsors. Dit vind ik doelredeneren. Dat het jammer is dat sporters niet kunnen hebben profiteren van geld teneinde een topprestatie te halen (wat dan ook maar top moge zijn, dat hoeft geen podiumplaats te zijn), dat mag natuurlijk benoemd worden, maar er wordt mij veel te veel met de beschuldigende vinger gewezen in de verkeerde richting.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet kunnen dat je de sporters zelf verwijten gaat maken. De potentie zit er echt wel. Als het er dan niet uitkomt dan is dat vooral een kwestie van slechte faciliteiten en voorwaarden en niet een gebrek aan talent of mentaliteit.
Maar daarvoor zijn ook de evaluaties. Als je doel is om medailles te scoren zijn die gewoon belangrijk. Daar zal uit naar voren moeten komen wat er heeft bijgedragen aan de matige prestaties in een aantal sporten. Hopelijk wordt ook Hendriks daarbij niet ontzien.
OKquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet, zie mijn stukje. Er zijn voorwaarden aan het stipendium. Maar ik ben het er niet mee eens dat je verplicht bent tot een prestatie omdat er goede sier met je te maken is door sponsors. Dit vind ik doelredeneren. Dat het jammer is dat sporters niet kunnen hebben profiteren van geld teneinde een topprestatie te halen (wat dan ook maar top moge zijn, dat hoeft geen podiumplaats te zijn), dat mag natuurlijk benoemd worden, maar er wordt mij veel te veel met de beschuldigende vinger gewezen.
http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/26-07-2012/VPWON_1167849quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:40 schreef DarkE het volgende:
Het is aardig om Andere Tijden Sport uit 2012 terug te kijken over de aanloop van naar de OS 2000 van het hockeyteam. Toen was het dus al een lul die niet gepruimd werd door de sporters!
Dat is inderdaad wel een interessant verhaal, ja. Ik had deze nog niet eerder gezien.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 10:34 schreef superniger het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/andere-tijden-sport/26-07-2012/VPWON_1167849
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |