abonnement Unibet Coolblue
pi_164732108
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164732180
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:46 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Aaaah ;( Beterschap voor Ollie. De stress van de verhuizing (je ziet het niet altijd aan een kat) kan ermee te maken hebben gehad dat het virus opdook.
Eet hij nog goed? Anders ook maar wat natvoer in huis halen. Dat een beetje opwarmen zodat hij het ruikt. Dat helpt vaak.
Ja, staat ook in de brochure van het asiel. Staat zelfs in dat je het best het eerst kan aankijken want dan kan het immuumsysteem beter opbouwen.
Maar morgen toch echt even naar de arts want dit vind ik ook sneu.

Hij eet en drinkt nog prima hoor :) Dat gelukkig
Twiddel
pi_164733868
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:50 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, staat ook in de brochure van het asiel. Staat zelfs in dat je het best het eerst kan aankijken want dan kan het immuumsysteem beter opbouwen.
Maar morgen toch echt even naar de arts want dit vind ik ook sneu.

Hij eet en drinkt nog prima hoor :) Dat gelukkig
Als dat zo blijft dan komt hij er prima doorheen. Bij oudere katten is niet-eten door niesziekte gevaarlijker dan de niesziekte zelf. Maar wel goed dat je morgen naar de dierenarts gaat. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 augustus 2016 @ 17:30:30 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164737634
Mijn oudste zat de laatste drie dagen ook wat te niezen. Vandaag is t een stuk minder tot niet, dus nog even afwachten, maar ziet er goed uit.

Ondertussen liggen ze samen op de bank, wel apart, met mij ertussen die zien elkaar niet echt, maar toch :)
pi_164738389
Ons kitten doet het goed. Twee ongelukjes met buiten de bak poepen en plassen, en nog niet in de bak, dat is wel een beetje jammer. Hij is verder heel aanhankelijk en nieuwsgierig. Hij zit boven op de kamer van dochter en mag sinds vanmiddag ook de trap af en naar zolder.

Door de tussendeur met glas heeft de andere kat hem al gezien. Hij reageerde daar niet heel erg op. Net hebben we op een rustig moment even de tussendeur open gezet. Kitten liep voorzichtig naar binnen, kat lag vanaf de stoel toe te kijken. Hij hield hem in de gaten, maar reageerde niet. Tot kitten iets te dicht in de buurt kwam, toen stond hij op uit zijn stoel en ging bij de achterdeur staan om naar buiten te mogen. Toen we niet snel genoeg waren en kitten iets te dichtbij (echt 30 cm of zo?) blies kat tegen hem. Kitten bevroor en verborg zich toen snel onder een stoel, waarna wij de deur open konden doen.

Klinkt niet heel slecht, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164755579
Ik weet niet of ik nog wel naar deen dierenarts ga met Ollie.
Tis niet dat ik het niet wil oid, maar hij is volgens mij weer beter.
Ben al vanaf 6 uur wakker en gisteren waren de symptomen ook al een stuk afgenomen.
Enige waar hij nog last van had was een beetje snot.
Heeft al die tijd normaal gegeten en gedronken.
Vandaag ademt hij weer normaal, nog geen niezen gehoort en geen snot.
ik kijk het nog even aan, maar volgens mij was het een beetje een storm in een glas water.
Mocht hij weer ziek worden bel ik alsnog de da.

Ben wel blij zeg dat hij weer opgeknapt is. Man, wat heb ik mij zorgen gemaakt.
Twiddel
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 22 augustus 2016 @ 07:10:14 #7
269689 crew  Viv
pi_164755583
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 07:08 schreef summer2bird het volgende:
Ben wel blij zeg dat hij weer opgeknapt is. Man, wat heb ik mij zorgen gemaakt.
Wat fijn dat het beter gaat! :*
  maandag 22 augustus 2016 @ 07:52:52 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164755713
Als het echt verbetert, geef ik je gelijk!

Het is wat. Je wordt er direct mee geconfronteerd dat een huisdier ook zorgen kan geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164772506
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 07:08 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet of ik nog wel naar deen dierenarts ga met Ollie.
Tis niet dat ik het niet wil oid, maar hij is volgens mij weer beter.
Ben al vanaf 6 uur wakker en gisteren waren de symptomen ook al een stuk afgenomen.
Enige waar hij nog last van had was een beetje snot.
Heeft al die tijd normaal gegeten en gedronken.
Vandaag ademt hij weer normaal, nog geen niezen gehoort en geen snot.
ik kijk het nog even aan, maar volgens mij was het een beetje een storm in een glas water.
Mocht hij weer ziek worden bel ik alsnog de da.

Ben wel blij zeg dat hij weer opgeknapt is. Man, wat heb ik mij zorgen gemaakt.
hoe is het gegaan? Niet meer ziek(er) geworden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164778692
Gister/vanmorgen is Noortje (dame, 5 jaar oud) niet thuis gekomen. Normaal roep ik en krijg ik antwoord. Nu blijft t stil ;(

Ze staat inmiddels op fb ivm vermoeden dat ze in een schuurtje zit ergens icm de warmte vandaag. Ik kan om 8u de dierenambulance bellen. Zijn er verder nog tips en truukjes die je kan proberen?

Ik moet zo naar mn werk maar mn hoofd staat er totaal niet naar.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:28:29 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164779063
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 17:59 schreef miss_sly het volgende:
Klinkt niet heel slecht, toch?
Zeker niet slecht :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 07:45 schreef Puala het volgende:
Gister/vanmorgen is Noortje (dame, 5 jaar oud) niet thuis gekomen. Normaal roep ik en krijg ik antwoord. Nu blijft t stil ;(

Ze staat inmiddels op fb ivm vermoeden dat ze in een schuurtje zit ergens icm de warmte vandaag. Ik kan om 8u de dierenambulance bellen. Zijn er verder nog tips en truukjes die je kan proberen?

Ik moet zo naar mn werk maar mn hoofd staat er totaal niet naar.
Klote ;(
Ikzelf zou eerst afwachten totdat ik thuis ben + een paar uur. Dan even rondlopen (aangezien het dan wat meer in de avond is en ze vaker zelf rond gaan lopen)
Je hebt nog zo'n site waar je vermistte dieren op kan zetten. En genoeg sites die je alle informatie geven over wat je allemaal kunt doen.
pi_164779158
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 08:28 schreef Cue_ het volgende:
Je hebt nog zo'n site waar je vermistte dieren op kan zetten.
https://www.amivedi.nl/
pi_164780934
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hoe is het gegaan? Niet meer ziek(er) geworden?
Nee!
Vandaag geen niezen meer. Neusje is weer schoon en doorlatend, traanoogje is weg en poes is een stuk actiever.
Hij eet ook steeds meer namate de verkoudheid steeds beter werd. Elke ochtend is het voer op.
Hou 'm nog wel in de gaten maar vooralsnog lijkt hij beter.
Twiddel
pi_164781051
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 08:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klote ;(
Ikzelf zou eerst afwachten totdat ik thuis ben + een paar uur. Dan even rondlopen (aangezien het dan wat meer in de avond is en ze vaker zelf rond gaan lopen)
Je hebt nog zo'n site waar je vermistte dieren op kan zetten. En genoeg sites die je alle informatie geven over wat je allemaal kunt doen.
Ik heb haar gisterochtend voor t laatst gezien. Als ze gister een schuurtje in is gegaan wordt het vandaag met de warmte best spannend of ze dat overleeft. Ik heb nu alle instanties uit mijn woonplaats gebeld om het te melden en haar op die site gezet. Ook nog op wat FB pagina's en dan hoop ik maar dat mijn vriend zo een berichtje stuurt dat ze thuis is. Die is over 2 uur even bij mij thuis om het te controleren.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:43:02 #15
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_164782356
Als ze in een schuurtje zit horen de mensen haar misschien wel mauwen of moeten ze er even zijn. Dat is het voordeel van het mooie weer, iedereen is veel buiten. Maar kan me heel goed voorstellen dat je bezorgd bent. Duim voor je dat ze snel weer terug is!

Aanvulling: is er geen 'buurt-whatsapp-groep? Daar zou je het ook in kunnen zetten

*Ik ga binnenkort de eerste keer op vakantie sinds ik 2 katten heb. En hoewel een vast een goede oppas hebben gehuurd heb ik er echt buikpijn van...*
pi_164782399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb haar gisterochtend voor t laatst gezien. Als ze gister een schuurtje in is gegaan wordt het vandaag met de warmte best spannend of ze dat overleeft. Ik heb nu alle instanties uit mijn woonplaats gebeld om het te melden en haar op die site gezet. Ook nog op wat FB pagina's en dan hoop ik maar dat mijn vriend zo een berichtje stuurt dat ze thuis is. Die is over 2 uur even bij mij thuis om het te controleren.
Ik zou eerder briefjes bij de buren in de bus (laten) gooien, dat zien ze wrs sneller dan een Facebook bericht... sterkte!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:46:29 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164782443
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb haar gisterochtend voor t laatst gezien. Als ze gister een schuurtje in is gegaan wordt het vandaag met de warmte best spannend of ze dat overleeft. Ik heb nu alle instanties uit mijn woonplaats gebeld om het te melden en haar op die site gezet. Ook nog op wat FB pagina's en dan hoop ik maar dat mijn vriend zo een berichtje stuurt dat ze thuis is. Die is over 2 uur even bij mij thuis om het te controleren.
Fingers crossed.

Alle tips zijn volgens mij wel voorbij gekomen. Is ook genoemd dat je vaak beter 's avonds/'s nachts kunt zoeken omdat de kat jou en jij de kat dan beter hoort?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:47:27 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164782472
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee!
Vandaag geen niezen meer. Neusje is weer schoon en doorlatend, traanoogje is weg en poes is een stuk actiever.
Hij eet ook steeds meer namate de verkoudheid steeds beter werd. Elke ochtend is het voer op.
Hou 'm nog wel in de gaten maar vooralsnog lijkt hij beter.
Allemaal goed nieuws, dus. Mooi!

Komt hij ook naar je toe als je roept en zo?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164782591
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 10:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee!
Vandaag geen niezen meer. Neusje is weer schoon en doorlatend, traanoogje is weg en poes is een stuk actiever.
Hij eet ook steeds meer namate de verkoudheid steeds beter werd. Elke ochtend is het voer op.
Hou 'm nog wel in de gaten maar vooralsnog lijkt hij beter.
Wat fijn! Wat kun je je zorgen maken om zo'n beestje he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164782607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:43 schreef Klare het volgende:
Als ze in een schuurtje zit horen de mensen haar misschien wel mauwen of moeten ze er even zijn. Dat is het voordeel van het mooie weer, iedereen is veel buiten. Maar kan me heel goed voorstellen dat je bezorgd bent. Duim voor je dat ze snel weer terug is!

Aanvulling: is er geen 'buurt-whatsapp-groep? Daar zou je het ook in kunnen zetten

*Ik ga binnenkort de eerste keer op vakantie sinds ik 2 katten heb. En hoewel een vast een goede oppas hebben gehuurd heb ik er echt buikpijn van...*
Ik hoop het. Bij ons zijn de scholen weer begonnen, dus veel mensen zijn ook weg.

Misschien dat zo'n groep er wel is, maar ik weet van niets :@ Nu je het zegt is er wel een buurt-veilig app. Daar kan ik het, ondanks dat het misschien er niet voor bedoeld is, wel er in zetten :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zou eerder briefjes bij de buren in de bus (laten) gooien, dat zien ze wrs sneller dan een Facebook bericht... sterkte!
Die liggen uitgeprint naast me klaar en gaan vanavond de brievenbussen in. Ik heb thuis geen printer helaas.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Fingers crossed.

Alle tips zijn volgens mij wel voorbij gekomen. Is ook genoemd dat je vaak beter 's avonds/'s nachts kunt zoeken omdat de kat jou en jij de kat dan beter hoort?
Dat dacht ik al :Y Maar het lastige is.. onze achtertuinen zijn vanuit het huis bereikbaar. Dus je kan niet makkelijk in een paadje lopen en roepen. Je kan er eigenlijk helemaal niet bij komen ;( Je kan alleen op straat er voor lopen en hopen dat t gehoord wordt. Of vanuit mijn dakterras de tuinen over roepen.
pi_164782621
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zou eerder briefjes bij de buren in de bus (laten) gooien, dat zien ze wrs sneller dan een Facebook bericht... sterkte!
Dit, en inderdaad een whatsappgroep in de buurt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:57:29 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164782701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik hoop het. Bij ons zijn de scholen weer begonnen, dus veel mensen zijn ook weg.

Misschien dat zo'n groep er wel is, maar ik weet van niets :@ Nu je het zegt is er wel een buurt-veilig app. Daar kan ik het, ondanks dat het misschien er niet voor bedoeld is, wel er in zetten :)

[..]

Die liggen uitgeprint naast me klaar en gaan vanavond de brievenbussen in. Ik heb thuis geen printer helaas.

[..]

Dat dacht ik al :Y Maar het lastige is.. onze achtertuinen zijn vanuit het huis bereikbaar. Dus je kan niet makkelijk in een paadje lopen en roepen. Je kan er eigenlijk helemaal niet bij komen ;( Je kan alleen op straat er voor lopen en hopen dat t gehoord wordt. Of vanuit mijn dakterras de tuinen over roepen.
Maar als ze daar zou rondlopen, dan vindt ze haar huis ook wel weer terug. En ik neem aan dat al die huizen een flyer krijgen i.v.m. eventueel ergens binnen zitten. Ik denk meer over een grotere cirkel rond je huis heen.

Ik hoop met je mee dat het allemaal niet nodig blijkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164782817
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar als ze daar zou rondlopen, dan vindt ze haar huis ook wel weer terug. En ik neem aan dat al die huizen een flyer krijgen i.v.m. eventueel ergens binnen zitten. Ik denk meer over een grotere cirkel rond je huis heen.

Ik hoop met je mee dat het allemaal niet nodig blijkt.
Ik denk dat ze ergens binnen zit :Y

Blauw is mijn huis,
Groen de lijn die ik wil flyeren
en rood de lijn met braakliggend terrein, die woningen zijn gesloopt.



Maar jij zou nog meer flyeren?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:33:37 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164783367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik denk dat ze ergens binnen zit :Y

Blauw is mijn huis,
Groen de lijn die ik wil flyeren
en rood de lijn met braakliggend terrein, die woningen zijn gesloopt.

[ afbeelding ]

Maar jij zou nog meer flyeren?
Ik durf het niet te zeggen.

De enige keer dat ik ooit geflyerd heb voor een kat, was er al iemand aan de deur geweest voordat ik terug was. Kat overreden. -O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_164783496
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen.

De enige keer dat ik ooit geflyerd heb voor een kat, was er al iemand aan de deur geweest voordat ik terug was. Kat overreden. -O-
Oh nee toch ;(

Ik ga eerst deze cirkel maar doen. Morgen kan ik altijd nog meer doen. Eigenlijk hoop ik zo gewoon op een belletje van mn vriend dat ze er is. Al was ze er voor zijn afspraak niet, dus dan hoop ik maar zo wel.
pi_164796917
Niets nog ;( wel wat reacties, maar geen mooie dame die mij begroet ;(
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:44:26 #27
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164797495
Getver Puala ;( Ik hoop voor je dat ze gauw komt binnenwandelen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164798151
Balen puala -O-

Ik las wel goede berichten van de Summerpoezzz O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:02:41 #29
269689 crew  Viv
pi_164800287
Ik heb wel een paar keer zo'n flyer in de bus gehad. Maar ik was toen al een paar keer in de schuur geweest. Zou hij niet langs me naar buiten geschoten zijn als hij opgeschoten zat? Of toch in een hoekje ergens achter weggekropen en dus onzichtbaar?

Naar mijn idee had deze eigenaresse zelf langs alle schuurtjes moeten lopen koeren. Dan had ze toch wel ergens response gekregen, als de kat ergens binnen zat? In ons complex kan iedereen bij elk schuurtje komen vanaf de openbare weg.
pi_164800902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 22:59 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb wel een paar keer zo'n flyer in de bus gehad. Maar ik was toen al een paar keer in de schuur geweest. Zou hij niet langs me naar buiten geschoten zijn als hij opgeschoten zat? Of toch in een hoekje ergens achter weggekropen en dus onzichtbaar?

Naar mijn idee had deze eigenaresse zelf langs alle schuurtjes moeten lopen koeren. Dan had ze toch wel ergens response gekregen, als de kat ergens binnen zat? In ons complex kan iedereen bij elk schuurtje komen vanaf de openbare weg.
Als ik zo'n flyer kreeg zou ik de deur even 10 min open zetten en daarna controleren en sluiten.

Ik zou willen dat ik ook zo bij de schuurtjes kon komen. Moet zeggen dat het vanavond niet zo lukt om positief te denken ;(
pi_164801155
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 23:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Als ik zo'n flyer kreeg zou ik de deur even 10 min open zetten en daarna controleren en sluiten.

Ik zou willen dat ik ook zo bij de schuurtjes kon komen. Moet zeggen dat het vanavond niet zo lukt om positief te denken ;(
Ligt eraan wanneer en bij welk weer ik 10 minuten op straat zou moeten blijven staan wachten langs een doorgaande weg.

Het is bij katten wel een probleem dat je geen flauw idee hebt waar ze naar binnen geslopen kunnen zijn en dus overal zou willen gaan kijken. Hopelijk wordt ze snel gevonden.
pi_164807065
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Allemaal goed nieuws, dus. Mooi!

Komt hij ook naar je toe als je roept en zo?
Ja, maar ik denkt dat het meer mijn stem is dan zijn naam. Maar dat is ook prima haha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat fijn! Wat kun je je zorgen maken om zo'n beestje he?
Ontzettend. Mijn vader grapte al dat ik 'm nog kon terugbrengen, dat ik er garantie op had. :N Ja, dág! Hij blijft lekker bij mij wonen :)
Twiddel
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:46:59 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164809160
Ik herinner me trouwens dat ik één keer met een snotterende kat bij de dierenarts ben geweest. Die bekeek het en zei toen dat we dit maar 'aan de natuur' over moesten laten. En ze is er toen inderdaad vrij snel van hersteld zonder verdere medicatie.

Alleen, dat kun je denk ik als leek slecht beoordelen en als het wél niesziekte is die behandeld moet worden en je doet het niet, ben je echt niet blij.

Je had eigenlijk het geluk dat Ollie al zo duidelijk opknapte voordat je op maandag naar de dierenarts kon. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_164820596
Jullie zullen mij vast voor gek verklaren, maar Ollie is vandaag even met mij buiten geweest.
Zonder tuig.
Als ik 'm het tuigjeen of de riem omdoe dan valt Ollie neer en speelt hij dood.
Ik doe nu al een paar avonden mijn deur open om de planten water te geven.
Toen Ollie daar voor de eerste keer bij was (toen wel per ongeluk) vond hij de tuin maar eng en spannend en bleef hij veilig op de bank.
Heel voorzichtig doe ik de deur nu wel eens open savonds, want dan is het hier toch uitgestorven.
ik woon immers op een landschappelijk terrein ipv een wijk.
Vandaag kwam hij voor het eerst verder dan de deurmat en toch bij elk klein geluidje of dingetje weer heel snel naar binnen rennen.
Ben ik nou knettergek dat ik dit met hem doe?
Twiddel
pi_164820910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:42 schreef summer2bird het volgende:
Jullie zullen mij vast voor gek verklaren, maar Ollie is vandaag even met mij buiten geweest.
Zonder tuig.
Als ik 'm het tuigjeen of de riem omdoe dan valt Ollie neer en speelt hij dood.
Ik doe nu al een paar avonden mijn deur open om de planten water te geven.
Toen Ollie daar voor de eerste keer bij was (toen wel per ongeluk) vond hij de tuin maar eng en spannend en bleef hij veilig op de bank.
Heel voorzichtig doe ik de deur nu wel eens open savonds, want dan is het hier toch uitgestorven.
ik woon immers op een landschappelijk terrein ipv een wijk.
Vandaag kwam hij voor het eerst verder dan de deurmat en toch bij elk klein geluidje of dingetje weer heel snel naar binnen rennen.
Ben ik nou knettergek dat ik dit met hem doe?
Zo doen poezels dat. Iedere keer een stukje verder kijken. Binnen 2 weken gaat ie alleen op stap _O- :W
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:44:42 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164822403
Ik heb de kleine van mij vandaag ook eens in een tuigje gezet.
Maar hij wordt dan heel slap in z'n lichaam. Valt door z'n pootjes lijkt t wel.
.is dit een rare vorm van protest? Want zo erg lijkt hij t niet te vinden. Of is dat t doodspelen waar Summer t over heeft?
pi_164824506
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Zo doen poezels dat. Iedere keer een stukje verder kijken. Binnen 2 weken gaat ie alleen op stap _O- :W
Ben benieuwd. Morgen even een lijntje halen om maar aan zijn halsband (tja is niet optimaal maar ja) te maken dan kan hij wat safer naar buiten.
Twiddel
pi_164824602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:44 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb de kleine van mij vandaag ook eens in een tuigje gezet.
Maar hij wordt dan heel slap in z'n lichaam. Valt door z'n pootjes lijkt t wel.
.is dit een rare vorm van protest? Want zo erg lijkt hij t niet te vinden. Of is dat t doodspelen waar Summer t over heeft?
Sluipt hij dan ook heel erg?

Die van mij gaat dan sluipen, bijna niet bewegen en laat zich op zijn zij vallen.
Misschien heeft het een beetje te maken met dat reflex in de nek (waar moeders hun altijd optillen?)
Twiddel
pi_164826202
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:44 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb de kleine van mij vandaag ook eens in een tuigje gezet.
Maar hij wordt dan heel slap in z'n lichaam. Valt door z'n pootjes lijkt t wel.
.is dit een rare vorm van protest? Want zo erg lijkt hij t niet te vinden. Of is dat t doodspelen waar Summer t over heeft?
Yep, sommige katten hebben dat in hun programma
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:15:17 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164826810
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Morgen even een lijntje halen om maar aan zijn halsband (tja is niet optimaal maar ja) te maken dan kan hij wat safer naar buiten.
Hou hem dan wel voortdurend in het oog!
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:33:13 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164827684
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Yep, sommige katten hebben dat in hun programma
Hmm. Zou ik eens moeten bekijken. Ik was doodsbang dat ik een ader afsneed of z'n luchtpijp. Dus toen maar snel afgedaan :+
Zo te zien is dat niet noodzakelijk :)
pi_164828064
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hmm. Zou ik eens moeten bekijken. Ik was doodsbang dat ik een ader afsneed of z'n luchtpijp. Dus toen maar snel afgedaan :+
Zo te zien is dat niet noodzakelijk :)
Haha, nee. Je hebt gewoon een echte kat. :+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:28:43 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164836610
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 23:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Als ik zo'n flyer kreeg zou ik de deur even 10 min open zetten en daarna controleren en sluiten.

Ik zou willen dat ik ook zo bij de schuurtjes kon komen. Moet zeggen dat het vanavond niet zo lukt om positief te denken ;(
Nog geen nieuws? -O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_164843756
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nog geen nieuws? -O-
Nee helemaal niets ;( Ik loop elke avond en ochtend rondjes, voel me een idioot kattenvrouwtje met mijn rammelende doosje snoepjes en geroep. Ik hoop zo dat ze me gewoon op een afstandje zit uit te lachen en snel terug komt.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:10:38 #46
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164844251
-O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164844309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee helemaal niets ;( Ik loop elke avond en ochtend rondjes, voel me een idioot kattenvrouwtje met mijn rammelende doosje snoepjes en geroep. Ik hoop zo dat ze me gewoon op een afstandje zit uit te lachen en snel terug komt.
:'(
  roze donderdag 25 augustus 2016 @ 16:20:04 #48
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164844380
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Morgen even een lijntje halen om maar aan zijn halsband (tja is niet optimaal maar ja) te maken dan kan hij wat safer naar buiten.
Waarom niet gewoon helemaal los? :@
Your beauty never ever scared me.
pi_164844389
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:20 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon helemaal los? :@
Omdat ze dan weglopen :+
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:21:59 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164844418
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:20 schreef Amarantha het volgende:

Waarom niet gewoon helemaal los? :@
Omdat ze hem net heeft, niet heel verstandig om hem dan gelijk los te laten ivm weglopen ;)

Die van mij kwam vanmorgen te laat terug van z'n buitenloopje, dus heb hem buiten 'opgesloten'.. normaal komt hij altijd netjes terug (de vorige keer in ieder geval wel)
Maar van die verhalen hier word je er niet vrolijke op.
pi_164844422
Dat rare beest van mij gaat trouwens pontificaal in de zon liggen met dit weer 8)7
pi_164844998
Ik wil ook een katje ;(
pi_164845249
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:22 schreef computergirl het volgende:
Dat rare beest van mij gaat trouwens pontificaal in de zon liggen met dit weer 8)7
Hier nog zo 1. Achter glas, met een zwarte vacht :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 25 augustus 2016 @ 17:36:57 #54
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_164845854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Omdat ze dan weglopen :+
Dierenambulance wel op de hoogte gebracht al?

Sterkte iig, niet opgeven!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_164850765
Vanavond bericht van de andere kant van mn woonplaats. Kat voldeed aan het signalement, ik er heen.. Maar helaas niet de mijne ;(
  donderdag 25 augustus 2016 @ 21:10:15 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164850883
Klote ;(

Mijn kat kwam gelukkig een uur na thuiskomst gewoon aanpakken.
Hopelijk heb jij dat geluk morgen
  donderdag 25 augustus 2016 @ 21:40:27 #57
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_164851726
Vervelend Puala. Heb je voor de zekerheid het asiel in je buurt gebeld? Ook al staat de kat als vermist geregistreerd, er gaat wel eens wat mis?
pi_164852346
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
pi_164852634
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
*O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:19:37 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164853211
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
Hoera! *O*
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:24:16 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164853394
Kijk aan! :)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:34:37 #62
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_164853753
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
Oh wat fijn! *O* *O* *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_164853946
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
*O* *O* *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 22:44:16 #64
269689 crew  Viv
pi_164854120
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
Wat fijn!! O+
pi_164854564
Wat fijn! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_164855801
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
Ze is er weer! Helemaal grijs en grauw, maar mn meisj is er weer!! O+
*O* *O* *O* noera, fijn dat ze er weer is. Grijs en grauw is zo opgelost met een vochtige microvezeldoek. (Onze tom vind dat een heerlijke aanvulling op borstelen heb ik pas ontdekt) :')
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164856174
Heb je de verhalen over het in China verdwenen Chinese hondje Gobi gelezen?
Is in een parkje teruggevonden en begint nu aan de quarantainetijd om daarna te mogen emigreren/immigreren.
pi_164861408


Ze heeft al hele verhalen verteld en ik kon vanmorgen bijna niet weg richting mijn werk wegens te veel knuffels. Het is echt fijn dat ze er weer is O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:32:01 #69
269689 crew  Viv
pi_164861450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:29 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

Ze heeft al hele verhalen verteld en ik kon vanmorgen bijna niet weg richting mijn werk wegens te veel knuffels. Het is echt fijn dat ze er weer is O+
Die voorpootjes zijn normaal zeker wit? O+
pi_164861626
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:29 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

Ze heeft al hele verhalen verteld en ik kon vanmorgen bijna niet weg richting mijn werk wegens te veel knuffels. Het is echt fijn dat ze er weer is O+
Oh, wauw. Zou een zusje van Lieve kunnen zijn. Alleen haar snoetje is anders. :)
pi_164863251
Cute, die grijze pootjes!

Heeft iemand ervaring met tijdelijk de kat van een ander in huis nemen?
Heb zelf een rustige poes die met andere katten is opgegroeid maar nu al een paar jaar alleen woont bij mij. Ze durft niet naar buiten dus het hele appartement is haar terrein.
En ben door een vriend gevraagd of ik een weekje op zijn kitten (kater) kan passen.

Ik weet niet of het verstandig is. Mijn kat kan op zich wel goed omgaan met honden en kinderen, maar een katertje heb ik nog niet meegemaakt. Iemand advies?
pi_164863573
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die voorpootjes zijn normaal zeker wit? O+
Jup, en haar achterpoten ook witter.
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, wauw. Zou een zusje van Lieve kunnen zijn. Alleen haar snoetje is anders. :)
Oh ja zeker! Lieve is wat boller :@
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:33:08 #73
269689 crew  Viv
pi_164863660
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:14 schreef RiceCooker het volgende:
En ben door een vriend gevraagd of ik een weekje op zijn kitten (kater) kan passen.
Kan je niet dagelijks bij je vriend thuis langsgaan? Katten hechten zich meer aan hun omgeving dan aan mensen. Wij hebben onze katten daarom altijd thuis als wij op vakantie gaan. Verschillende vrienden komen dan bij toerbeurt langs en wij doen hetzelfde als zij op vakantie gaan.
pi_164864427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kan je niet dagelijks bij je vriend thuis langsgaan? Katten hechten zich meer aan hun omgeving dan aan mensen. Wij hebben onze katten daarom altijd thuis als wij op vakantie gaan. Verschillende vrienden komen dan bij toerbeurt langs en wij doen hetzelfde als zij op vakantie gaan.
Heb ik ook voorgesteld maar dat ziet hij tot nu toe niet zitten..
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:26:36 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164864663
Ik ben er geen voorstander van maar een week is nog te overzien. Ik zou de gast zijn eigen kamer geven en hem daar een paar uur per dag gezelschap houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_164864710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:13 schreef RiceCooker het volgende:

[..]

Heb ik ook voorgesteld maar dat ziet hij tot nu toe niet zitten..
jammer, voor een weekje is dat voor kat en oppas de handigste oplossing.
pi_164869862
Leek me ook het handigst idd.
Heb inmiddels geregeld dat de kat niet bij mij komt maar bij iemand anders, waar geen andere kat is. Thanks voor het advies :)
pi_164893376
Ollie zit nu aan een 20m paratouw met een sluithaakje eraan.
Nu is de buitendeur open en het andere uiteinde is aan de deur gebonden.
Momenteel durft hij nog niet naar buiten maar is vooral heel druk bezig zichzelf vast te lopen door alle tafels en stoelen :')
Twiddel
pi_164944924

Is heel spannend allemaal haha.
Twiddel
pi_164945159
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:48 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Is heel spannend allemaal haha.
blijf je er bij als hij aan touw buiten is? In paniek door onverwacht geluid kan hij zich in de tuin best in de nesten werken aan dat touw vrees ik
pi_164945361
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

blijf je er bij als hij aan touw buiten is? In paniek door onverwacht geluid kan hij zich in de tuin best in de nesten werken aan dat touw vrees ik
Ik blijf erbij ja.
Heb al een keer gehad dat hij schrok en achter een zonnebloem bleef haken toen hij weg wilde rennen. Dan schiet zijn bandje los en rent hij het huis in.
Hij blijft ook het liefst bij mij dus dat scheelt weer.
Twiddel
pi_164967156
God, dat was eng net.
Olly rende net met mij mee naar buiten toen ik de deur ff open deed. Dus ik kijken waar hij was, bleek hij in het struikgewas op +- 20m te zitten.
Ik zo'n 10 minuten roepen, wou het net opgeven en binnen maar op 'm wachten, schrikt hij en rent als een dolle het huis weer in.
Meteen had hij de goeie deur gevonden en zat onder mijn bed te schuilen.
Gelukkig maar.
Twiddel
pi_164967238
Vroeg een poosje terug over de kittens en moederpoes.. maar ze zijn geboren vandaag! Niemand was erbij... verrassing;) 2 stuks. Moederpoes zit alleen in de krabpaal met de kitten. Eentje lijkt beetje grijzig en andere zwart, maar zag het niet zo goed.
pi_164969884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:29 schreef _Multiply86_ het volgende:
Vroeg een poosje terug over de kittens en moederpoes.. maar ze zijn geboren vandaag! Niemand was erbij... verrassing;) 2 stuks. Moederpoes zit alleen in de krabpaal met de kitten. Eentje lijkt beetje grijzig en andere zwart, maar zag het niet zo goed.
Proficiat.. Heb je al foto s?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164970076
Nee, mn camera is overleden en met mobiel kan ik geen fatsoenlijke foto´s maken. Is sowieso ook te donker waar ze zit. In mandje wil ze niet, dan sleept ze ze weer mee het holletje in.
Gelukkig maar 2, scheelt weer met baasjes zoeken.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:50:49 #86
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_164972040
Vraagje.
Ik vang een 3tal Kittens op. Echter is 1tje na 5-10 min spelen buiten adem. Iemand die dit wel eens meegemaakt heeft?
Slechte Conditie?
pi_164972119
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:50 schreef lipjes het volgende:
Vraagje.
Ik vang een 3tal Kittens op. Echter is 1tje na 5-10 min spelen buiten adem. Iemand die dit wel eens meegemaakt heeft?
Slechte Conditie?
Buiten adem is raar. Goed op gewicht? Groeit ze goed?
Ik neem aan dat haar hartje gecontroleerd is voor ze bij je kwam maar ik zou even bellen morgen. Want als een kitten goed eet, op gewicht is maar buiten adem, dan klopt er ergens iets niet,
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164972213
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:50 schreef lipjes het volgende:
Vraagje.
Ik vang een 3tal Kittens op. Echter is 1tje na 5-10 min spelen buiten adem. Iemand die dit wel eens meegemaakt heeft?
Slechte Conditie?
Kan het zijn dat ze van opwinding aan het hijgen is? Deden die van mij ook wel eens.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:58:01 #89
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_164972275
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Buiten adem is raar. Goed op gewicht? Groeit ze goed?
Ik neem aan dat haar hartje gecontroleerd is voor ze bij je kwam maar ik zou even bellen morgen. Want als een kitten goed eet, op gewicht is maar buiten adem, dan klopt er ergens iets niet,
Ze zijn gisteren bij de dierenarts geweest en goed bevonden. Ook gelijk geënt.
Er is hier nu wel een bacterie bij de oogjes waarvoor ze alle 3 aan de antibiotica zitten. maar daarvoor heeft Ze het ook al 1 keer gehad.
pi_164972742
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:58 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ze zijn gisteren bij de dierenarts geweest en goed bevonden. Ook gelijk geënt.
Er is hier nu wel een bacterie bij de oogjes waarvoor ze alle 3 aan de antibiotica zitten. maar daarvoor heeft Ze het ook al 1 keer gehad.
Dan zal het niks ernstigs zijn. Maar ik herken het niet. Hier hebben kittens altijd standje aan en standje uit en weinig er tussenin. Hooguit een slaperig wegzakken van koppie en lijf, maar daarbij hijgen ze niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:30:02 #91
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_164973664
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dan zal het niks ernstigs zijn. Maar ik herken het niet. Hier hebben kittens altijd standje aan en standje uit en weinig er tussenin. Hooguit een slaperig wegzakken van koppie en lijf, maar daarbij hijgen ze niet.
Ik zit nog eens even te lezen, vooral omdat ze heel erg aan het zoeken is voor een manier naar buiten.
Ze heeft haar gebit al gewisselt, en 24 weken is ongeveer de standaard leeftijd waarop ze geholpen worden.
+ bronsttijd is meestal een behoorlijke aanslag op hun conditie

Wellicht dat ze nu voor het eerst krols wordt......
pi_164984615
Ik heb in mijn nieuwe huis een nieuwe krabpaal. In mijn oude huis had ik hem al ruim een week staan om te wennen in het oude huis aan de nieuwe krabpaal. Ik woon nu ruim een maand in het nieuwe appartement. Klaver vind hem helemaal geweldig maar Mies wil er nog steeds niks van weten. Iemand een idee dat hij daar ook gaat krabben en misschien op gaat liggen???
pi_164985050
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:45 schreef Riann het volgende:
Ik heb in mijn nieuwe huis een nieuwe krabpaal. In mijn oude huis had ik hem al ruim een week staan om te wennen in het oude huis aan de nieuwe krabpaal. Ik woon nu ruim een maand in het nieuwe appartement. Klaver vind hem helemaal geweldig maar Mies wil er nog steeds niks van weten. Iemand een idee dat hij daar ook gaat krabben en misschien op gaat liggen???
Als hij high wirdt van catnip: spuitbusje kopen en op de paal spuiten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 31 augustus 2016 @ 13:20:21 #94
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164985164
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:45 schreef Riann het volgende:
Ik heb in mijn nieuwe huis een nieuwe krabpaal. In mijn oude huis had ik hem al ruim een week staan om te wennen in het oude huis aan de nieuwe krabpaal. Ik woon nu ruim een maand in het nieuwe appartement. Klaver vind hem helemaal geweldig maar Mies wil er nog steeds niks van weten. Iemand een idee dat hij daar ook gaat krabben en misschien op gaat liggen???
Pff lastige, 1 van mijn katten vind de krabpaal die ik heb fijn en de ander totaal niet., moet er ook neits van hebben.
Die vindt capnip ook niets, dus spuiten werkt niet, maar misschien voor jou wel.

Wat ik mij trouwens nog wel afvroeg. Zien katten eig kleur? Aangezien mijn krabpaal ong dezelfde kleur heeft als de bank, vraag ik me af of ze het verschil wel merken _O-
pi_164985237
Ik ga Catnip proberen. Playspray werkt niet. Keep off werkt wel erg goed dat heb ik op de bank gespoten.
pi_164985414
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:45 schreef Riann het volgende:
Ik heb in mijn nieuwe huis een nieuwe krabpaal. In mijn oude huis had ik hem al ruim een week staan om te wennen in het oude huis aan de nieuwe krabpaal. Ik woon nu ruim een maand in het nieuwe appartement. Klaver vind hem helemaal geweldig maar Mies wil er nog steeds niks van weten. Iemand een idee dat hij daar ook gaat krabben en misschien op gaat liggen???
Misschien helpt het als je de paal verplaatst. Die van mij vinden de paal ideaal om op de kast en de vide te komen. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164985649
het staat voor hele grote raam waar ze lekker buiten kunnen kijken en mies springt sowieso nooit op kasten of zo klaver daar in tegen wel.
pi_164987276
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:32 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien helpt het als je de paal verplaatst. Die van mij vinden de paal ideaal om op de kast en de vide te komen. _O-
of zeggen: 'niet aan de paal zitten! Niet!'
Dan willen ze vast wel
:+
pi_164988766
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

of zeggen: 'niet aan de paal zitten! Niet!'
Dan willen ze vast wel
:+
Geniaal, dat ik daar zelf niet op kwam _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164991161
Hoihoi,

Ik heb net te horen gekregen dat een van mijn katten pylorusstenose heeft als gevolg van een bacteriële infectie en, blijkbaar, prikkelbare darmsyndroom/ziekte van Chrohn. Hij gaat nu twee weken antibiotica krijgen, primperam en dan nog cortisonen, maar hij zou ook moeten beginnen met hypoallergene voeding.

Nu is dat bij Royal Canin wel redelijk duidelijk welke voeding ik moet hebben, maar weet iemand ook welk type hiervan het equivalent is bij Hills? Ik vind de namen nogal onduidelijk...

Alvast bedankt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164992915
Even een vraag.
Heb nu al sinds ollies komst slecht geslapen.
Zit er nu over te denken om savonds de kattenbak in de woonkamer te plaatsen en Ollie dan savonds en snachts alleen in de woonkamer teaten en de hal dicht te doen.
Ook wil ik dan sochtens weer de kattenbak in de hal doen.
En dat elke dag.
Is dit haalbaar voor een kat (verplaatsing van kattenbak elke dag? )
Twiddel
pi_164993061
toen het boven de 30 graden was heb ik de kattenbak eten en drinken in de gang gezet en mijn slaapkamer deur open omdat het daar gewoon een stuk koeler was. En de deur van de gang naar huiskamer dicht daar werd het 27/28 graden en dat ging goed en dan 's nachts weer in de huiskamer. Ik kan 'snachts niet slapen als ze op mijn slaapkamer zijn omdat ik er 2 hebben en ze achter elkaar aan hollen en over mij heen lopen en dan kan ik niet slapen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:55:24 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164993161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:43 schreef summer2bird het volgende:
Even een vraag.
Heb nu al sinds ollies komst slecht geslapen.
Zit er nu over te denken om savonds de kattenbak in de woonkamer te plaatsen en Ollie dan savonds en snachts alleen in de woonkamer teaten en de hal dicht te doen.
Ook wil ik dan sochtens weer de kattenbak in de hal doen.
En dat elke dag.
Is dit haalbaar voor een kat (verplaatsing van kattenbak elke dag? )
Hoe is de situatie nu dan? (Ik dacht dat je hem 's nachts niet op de slaapkamer liet?)
The love you take is equal to the love you make.
pi_164993617
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe is de situatie nu dan? (Ik dacht dat je hem 's nachts niet op de slaapkamer liet?)
Situatie is nu dat de slaapkamerdeur dicht bleef en de haldeur (woonkamerdeur) open.
Maar heb nu de kattenbak verplaatst naar de woonkamer en als dat beter gaat vannacht blijft die daar.
Dan blijft de woonkamerdeur ook dicht voor Ollie en blijft hij s'nachts in de woonkamer.
Twiddel
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:23:22 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164995558
Waarom de kattenbak niet in de woonkamer laten staan?
pi_164995686
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Waarom de kattenbak niet in de woonkamer laten staan?
Ga ik ook doen. Heb er al een plek voor gemaakt :)
Twiddel
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:31:13 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164995771
Lijkt mij dé meest makkelijke oplossing, geen gesleep en je kat weet waar die aan toe is.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:45:16 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164996112
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Situatie is nu dat de slaapkamerdeur dicht bleef en de haldeur (woonkamerdeur) open.
Maar heb nu de kattenbak verplaatst naar de woonkamer en als dat beter gaat vannacht blijft die daar.
Dan blijft de woonkamerdeur ook dicht voor Ollie en blijft hij s'nachts in de woonkamer.
Oh, je slaapkamer zit aan de gang? En dan krabt hij aan je deur?
The love you take is equal to the love you make.
pi_164996144
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, je slaapkamer zit aan de gang? En dan krabt hij aan je deur?
Jups, heb niet zo'n groot huis :P
En hij krabt en gebruikt de kattenbak nogal luidruchtig.
Twiddel
pi_164996171
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Waarom de kattenbak niet in de woonkamer laten staan?
jij hebt zeker zo'n speciale kat die poep produceert met bloemetjesgeur? :D
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:52:46 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164996303
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

jij hebt zeker zo'n speciale kat die poep produceert met bloemetjesgeur? :D
Haha nee, maar als ze poepen als ik erbij ben, Gooi ik t daarna gelijk weg. En je ruikt niets meer.
En als ik er niet ben, ruik ik t niet als ik binnenkom.
(En andere mensen blijkbaar ook niet)
pi_164997477
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

jij hebt zeker zo'n speciale kat die poep produceert met bloemetjesgeur? :D
Silicakorrls gebruiken. Maakt echt een wereld van verschil _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164999772
En bij hevige meur een lucifer aansteken. Geen aansteker, je moet echt iets met een zwavelkopje hebben.

Een van mijn katten is ziek en eet nu alleen brokken en geen KVV. Ik was de meur van brokkendrollen vergeten ;( En dan krijgt hij nog wel graanvrije brokken :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165002628
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

jij hebt zeker zo'n speciale kat die poep produceert met bloemetjesgeur? :D
Met een goed koolfilter en het klepje erin (mits je katten hebt die hier niet moeilijk om doen, de mijne gelukkig niet) en een beetje fatsoenlijk kattengrit, ruik je zelden iets ervan ;) .
pi_165002880
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 23:36 schreef Cat22 het volgende:
En bij hevige meur een lucifer aansteken. Geen aansteker, je moet echt iets met een zwavelkopje hebben.

Een van mijn katten is ziek en eet nu alleen brokken en geen KVV. Ik was de meur van brokkendrollen vergeten ;( En dan krijgt hij nog wel graanvrije brokken :')
Ik vond de meur van graanvrij hier vele malen erger dan van Royal Canin oid :% :X
pi_165364004
Onze katten poepen en begraven het dan meteen. Kattengrind die de geur meteen neutraliseert wat op zich prima werkt :). Nooit stinkende woonkamer.

pi_165401232
Iemand nog suggesties voor een (grote, vooral hoge) krabpaal?

We hebben 2 Ragdolls, dus vrij forse katten, maar het ding is vooral dat het degelijk/stevig moet zijn voor ons 4jarige kind, die achter de katten aanzit + ook probeert te klimmen :')

Zat zelf te denken aan een vrij hoge krabpaal, met een paar wandmandjes/plateaus zodat de kleine er niet zomaar bij kan.

Alleen je hebt zoveel merken/keuzes etc.
pi_165401456
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef Pap89 het volgende:
Iemand nog suggesties voor een (grote, vooral hoge) krabpaal?

We hebben 2 Ragdolls, dus vrij forse katten, maar het ding is vooral dat het degelijk/stevig moet zijn voor ons 4jarige kind, die achter de katten aanzit + ook probeert te klimmen :')

Zat zelf te denken aan een vrij hoge krabpaal, met een paar wandmandjes/plateaus zodat de kleine er niet zomaar bij kan.

Alleen je hebt zoveel merken/keuzes etc.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om de paal aan de muur vast te maken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165401467
Of een hoge krabton? Die staan ook wel stabiel.
pi_165401526
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef Pap89 het volgende:
Iemand nog suggesties voor een (grote, vooral hoge) krabpaal?

We hebben 2 Ragdolls, dus vrij forse katten, maar het ding is vooral dat het degelijk/stevig moet zijn voor ons 4jarige kind, die achter de katten aanzit + ook probeert te klimmen :')

Zat zelf te denken aan een vrij hoge krabpaal, met een paar wandmandjes/plateaus zodat de kleine er niet zomaar bij kan.

Alleen je hebt zoveel merken/keuzes etc.
Wat is je budget?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 18 september 2016 @ 13:23:52 #121
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165401755
Www.dierenvilla.nl daar heb ik mijnes gekocht. Waren toen enorm goede prijzen.
pi_165403389
Zaten zelf te denken aan zo'n hang model (Dolomit)

of een kleinere variant.
pi_165403450
Raponsje van zooplus bevalt hier al jaren goed :Y
pi_165403940
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:39 schreef Pap89 het volgende:
Zaten zelf te denken aan zo'n hang model (Dolomit) [ afbeelding ]

of een kleinere variant.
Als je een wat groter budget hebt kijk ook eens bij Petfun. Ik weet niet of ze een hangende variant hebben, maar de staande krabpalen zijn superstevig. En zien er heel mooi uit. Mooie matjes, alles afneembaar en de stammen kun je in verschillende diktes bestellen en zijn volledig van berkenhout.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165404701
Petfun O+
Ik heb er nu een paar maanden eentje en dat had ik echt veel eerder moeten doen. Die van mij heeft alleen een plafondspanner, maar staat echt heel stevig. Het gewicht van de paal zelf geeft al veel stevigheid. Mijn lompe noren krijgen hem niet omver.
De kwaliteit is echt veel beter dan standaard dierenwinkel merken die je verder bij zooplus e.d. koopt.
pi_165404795
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 14:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je een wat groter budget hebt kijk ook eens bij Petfun. Ik weet niet of ze een hangende variant hebben, maar de staande krabpalen zijn superstevig. En zien er heel mooi uit. Mooie matjes, alles afneembaar en de stammen kun je in verschillende diktes bestellen en zijn volledig van berkenhout.
Bedankt voor de site!

https://shop.petfun.de/en/ida.html

Ze hebben ook hangende modellen zo te zien.
Wel wat duurder, maar qua kwaliteit wat anders dan die kartonnen paaltjes haha
pi_165414286
Ikea had een soort aanbouwkast Stolmen. Die bestond uit 2 palen tussen vloer en plafond geklemd, waartussen je planken of ladeblokken monteerde. Ikeahackers maakten daarvan kattenpolen door kleinere planken aan één paal te monteren.
Het is vorig jaar, meen ik, vervangen door Elvarli, wat een heel ander type kast is, namelijk een stellingkast.

http://nl.second-hand-ikea.com/kopen/stolmen.htm
  maandag 19 september 2016 @ 22:51:27 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165441120
Even een kleine update, sinds half augustus heb ik de kleine Jaro nu. Hij doet he goed, speelt, komt bij je liggen, is nieuwsgierig, top beestje dus (is geboren in mei/juni dacht ik). Dus gewoon klein beestje
Jippe, de 10 jaar oude, niet zo sociale kat vond hem in het begin niets, maar tegenwoordig gaat het al een stuk beter.
Als Jaro te dichtbij komt, dan haalt Jippe wel even uit met een tik of hij blaast soms. Verschilt aan de manier waarop Jaro hem benadert / wanneer hij dit doet.
Maar af en toe wordt hij ook gewoon genegeerd en soms heb ik zelfs het idee dat Jippe er wel mee wil spelen, maar dat hij geen idee heeft hoe.
Als hij met mij 'speelt' dan is het maar met 1 speeltje op 2 tijdstippen per dag, of met mijn hand en slaat er dan ook aardig hard tegenaan dan.

Jaro slaapt bij mij op de kamer, enige nadeel is dat hij om 4 uur weer klaarwakker is en dan geaaid wilt worden of wil spelen. Dus meestal doe ik hem dan mijn kamer uit, deur dicht. Allene komt Jippe dan om half 7 aan e deur krabben omdat hij honger heeft. Oftewel, hier moet ik nog wat voor verzinnen :')

Maargoed, al met al mag ik niet klagen.

WEl nog een vraagje (want vraagbaak natuurlijk). Hoe doen jullie dat met het eten. Beide katten zijn niet van het alles-in-1-x-opeten, dus laten ze wat staan. Maar dan gaan ze uit elkaars bak eten. De kitten krijgt opzich kittenvoer, de oudere senioren voedsel. Ze gaan er natuurlijk niet dood aan, maar er is niet voor niets verschil van voer. In hoeverre doen jullie hier iets mee of juist niet?
pi_165448562
Ik heb deze 4 maanden terug gekocht 2 stuks: https://sureflap.com/nl-nl/voerbak/microchip-voerbak
Je hebt ze ook iets goedkoper.
Daarvoor hadden we een kattenluik in de wc met magneet waar de langzame eter haar eten kreeg en de ander vrat zijn eten in 1 keer op dus dat was redelijk makkelijk op te lossen 2 langzame eters is een drama
Kisten maken, aparte kamers met daarin een kattenluik met chip ?.

[ Bericht 23% gewijzigd door Sorella op 20-09-2016 14:43:28 ]
pi_165455538
Ik zit momenteel in een center parcs in Frankrijk en er kwam een moederpoes + een kitten naar ons toe.

Nu geeft de moeder de kitten weinig aandacht en de kitten krijgt nauwelijks de tepel van moeder poes. De moeder poes gaat zelfs op de buitenstoel zitten zodat de kitten er niet bij kan.

De kitten wil elke keer naar binnen bij ons en klimt zelf via mijn broek omhoog ( O+ )

ook gaat de moeder poes met enige regelmaat weg, en laat de kitten makkelijk een half uur alleen.

What to do ?
pi_165455585
Hoe oud schat je de kitten? Foto?
pi_165455673
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:47 schreef computergirl het volgende:
Hoe oud schat je de kitten? Foto?
3-4 weken :Y


Nu ik net dit post is eerst de kitten weggelopen en nu ook net de moederpoes. Hoop op t beste.

EDIT: En ze zijn er weer



[ Bericht 8% gewijzigd door Isane op 20-09-2016 19:31:04 ]
pi_165456684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef Isane het volgende:

[..]

3-4 weken :Y
[ afbeelding ]

Nu ik net dit post is eerst de kitten weggelopen en nu ook net de moederpoes. Hoop op t beste.

EDIT: En ze zijn er weer

[ afbeelding ]
Die is ouder hoor, zeker 5-6 weken. Kan het al draven? Want dan tel er nog maar een weekje bij. Kitten ziet er goed uit. Goed gevuld, schone oortjes, heldere oogjes.
Probeer anders eens of ze wat brokjes of vis of zo lust? Kittens rond die leeftijd gaan zelf eten en hebben moeder dan minder nodig. En moederpoezen gaan dan ook meer afstand nemen en laten ze niet bij elke gelegenheid meer drinken. Als het kitten een lekker rond buikje heeft is de kans groot dat het al ergens anders hapjes krijgt of dat moeder het kitten buiten jullie zicht toch laat drinken.

Kortom: ik zie geen reden tot grote zorgen, maar even checken is altijd goed, al is het maar voor jullie gemoedsrust.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165456803
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:24 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Bedankt voor de site!

https://shop.petfun.de/en/ida.html

Ze hebben ook hangende modellen zo te zien.
Wel wat duurder, maar qua kwaliteit wat anders dan die kartonnen paaltjes haha
Absoluut. :Y
Mijn team heeft de krabpaal de eerste maand niet aangekeken, dat was balen _O- Maar nu wordt er gezellig in gelegen en na een half jaar is er nog geen gebruikersspoor te zien.
Ik zie het als een extra meubelstuk voor in mijn woonkamer en dan moet het gewoon goed en mooi zijn. En hiermee kan ik jaren vooruit.

Ik heb een staande paal met hangmat. Die is echt mooi en stevig. Vorige (kartonnen) paal had een hangmat met 1 bevestigingspunt, katten waren er gek op totdat er eentje met hangmat en al naar beneden stortte. Dat probleem heb je hier dus echt niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cat-astrophe op 20-09-2016 19:48:05 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165456991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:41 schreef Sorella het volgende:
Ik heb deze 4 maanden terug gekocht 2 stuks: https://sureflap.com/nl-nl/voerbak/microchip-voerbak
Je hebt ze ook iets goedkoper.
Daarvoor hadden we een kattenluik in de wc met magneet waar de langzame eter haar eten kreeg en de ander vrat zijn eten in 1 keer op dus dat was redelijk makkelijk op te lossen 2 langzame eters is een drama
Kisten maken, aparte kamers met daarin een kattenluik met chip ?.
Omg ik wil dit! :D

Ik heb een langzame en snelle eter en moet nu elke keer zorgen voor iemand die komt voeren als ik lang weg ben. Werkt het echt goed? Hoeveel herrie maakt het systeem? Hoe snel sluit het bakje nadat een kat wegloopt?
Ik heb een redelijk angstige en niet al te slimme autist en vraag me af of hij dit gaat snappen. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165457951
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die is ouder hoor, zeker 5-6 weken. Kan het al draven? Want dan tel er nog maar een weekje bij. Kitten ziet er goed uit. Goed gevuld, schone oortjes, heldere oogjes.
Probeer anders eens of ze wat brokjes of vis of zo lust? Kittens rond die leeftijd gaan zelf eten en hebben moeder dan minder nodig. En moederpoezen gaan dan ook meer afstand nemen en laten ze niet bij elke gelegenheid meer drinken. Als het kitten een lekker rond buikje heeft is de kans groot dat het al ergens anders hapjes krijgt of dat moeder het kitten buiten jullie zicht toch laat drinken.

Kortom: ik zie geen reden tot grote zorgen, maar even checken is altijd goed, al is het maar voor jullie gemoedsrust.
Bedankt voor je bericht ! :)
Ze draaft al een beetje. Maar ze is dus nog heel erg klein. Het buikje voelt (zover ik weet) wel goed aan. Helaas hebben we geen brokjes of vis in huis. Morgen maar eens even kijken.

Bedankt voor je bericht.
pi_165458290
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:25 schreef Isane het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht ! :)
Ze draaft al een beetje. Maar ze is dus nog heel erg klein. Het buikje voelt (zover ik weet) wel goed aan. Helaas hebben we geen brokjes of vis in huis. Morgen maar eens even kijken.

Bedankt voor je bericht.
Graag gedaan! Ik vang kittens op, heb nu een nestje van ruim 3 weken rondhobbelen.

Ze zien er vaak mini uit, maar zijn best snel al best zelfstandig. :)
Waarbij het voor het kitten natuurlijk gezonder en veiliger is om in een huishouden op te groeien, maar ik weet niet of jullie daarin op je vakantie iets kunnen regelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165458345
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Graag gedaan! Ik vang kittens op, heb nu een nestje van ruim 3 weken rondhobbelen.

Ze zien er vaak mini uit, maar zijn best snel al best zelfstandig. :)
Waarbij het voor het kitten natuurlijk gezonder en veiliger is om in een huishouden op te groeien, maar ik weet niet of jullie daarin op je vakantie iets kunnen regelen.
Nee dat gaat helaas niet. Voeden doen we ook niet omdat ze anders er aan gaan wennen. Vrijdag gaan we namelijk al weg hier.

Heb wel t gevoel dat t goed gaat komen O+
pi_165458716
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Omg ik wil dit! :D

Ik heb een langzame en snelle eter en moet nu elke keer zorgen voor iemand die komt voeren als ik lang weg ben. Werkt het echt goed? Hoeveel herrie maakt het systeem? Hoe snel sluit het bakje nadat een kat wegloopt?
Ik heb een redelijk angstige en niet al te slimme autist en vraag me af of hij dit gaat snappen. :')
Het openen en sluiten hoor je wel aardig maar het is niet storend (vind ik) ik zie het als een goed teken dan weet ik dat er gegeten wordt :)
Vers of blik voer blijft langer vers en ruikt ook minder.
Die van mij had het binnen een paar dagen door maar er wordt volgens het trainings schema een week of drie voor uitgetrokken.
Er zijn 3 sluit standen, stand 1 sluit al binnen 1 sec nadat de kat wegloopt en dan 3 en 5 seconden (denk)
Wat wel kan gebeuren is dat als 1 kat aan het eten is en de andere kat zijn kop erbij steekt dat het dan niet sluit omdat het een kat ziet maar dat gebeurt niet zo vaak.
pi_165459149
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:55 schreef Sorella het volgende:

[..]

Het openen en sluiten hoor je wel aardig maar het is niet storend (vind ik) ik zie het als een goed teken dan weet ik dat er gegeten wordt :)
Vers of blik voer blijft langer vers en ruikt ook minder.
Die van mij had het binnen een paar dagen door maar er wordt volgens het trainings schema een week of drie voor uitgetrokken.
Er zijn 3 sluit standen, stand 1 sluit al binnen 1 sec nadat de kat wegloopt en dan 3 en 5 seconden (denk)
Wat wel kan gebeuren is dat als 1 kat aan het eten is en de andere kat zijn kop erbij steekt dat het dan niet sluit omdat het een kat ziet maar dat gebeurt niet zo vaak.
Hoe ver moet de kat van het bakje weg zijn voordat het gaat sluiten? Want mijn vreter zie ik er best voor aan de langzame eter weg te duwen. En dan blijft hij ernaast zitten kijken :') ;(

Maar klinkt goed. Toch maar eens serieus over nadenken. Thanks!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165459867
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die is ouder hoor, zeker 5-6 weken. Kan het al draven? Want dan tel er nog maar een weekje bij. Kitten ziet er goed uit. Goed gevuld, schone oortjes, heldere oogjes.
kijk, de kittenexpert O+
pi_165465553
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe ver moet de kat van het bakje weg zijn voordat het gaat sluiten? Want mijn vreter zie ik er best voor aan de langzame eter weg te duwen. En dan blijft hij ernaast zitten kijken :') ;(

Maar klinkt goed. Toch maar eens serieus over nadenken. Thanks!

Ik zal er eens opletten, hier staat het nu gewoon open omdat we nu nog 1 kat hebben.

Op stand 1 sluit het deksel praktisch meteen als de kat zijn kop onder de boog vandaan trekt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sorella op 21-09-2016 15:15:27 ]
  Forum Admin maandag 26 september 2016 @ 21:33:05 #143
35723 crew  GGMM
pi_165587246
Katten _O_
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_165587253
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

:?
  Forum Admin maandag 26 september 2016 @ 21:33:47 #145
35723 crew  GGMM
pi_165587273
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 21:33 schreef Doublepain het volgende:

[..]

:?
Kut, ik was te sloom. :r
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_165587330
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

Kut, ik was te sloom. :r
een topic vol eenzame autisten :r
pi_165587392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:13 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik zal er eens opletten, hier staat het nu gewoon open omdat we nu nog 1 kat hebben.

Op stand 1 sluit het deksel praktisch meteen als de kat zijn kop onder de boog vandaan trekt.
Lol, volgens mij schrikt die van mij zich dan dood _O-

Maar ik ga toch eens naar een dienrenwinkel in de buurt om naar zo'n exemplaar te kijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165587420
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2016 21:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

een topic vol eenzame autisten :r
You got me :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 22:47:36 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_165589740
Kattenvraagbaak mensen :) ONZ is een paar deuren verderop
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:35:04 #150
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_165600893
Haj, ik weet het antwoord denk ik al en als ik vanmiddag vervoer heb bel ik de dierenarts ook meteen maar even voor de check;

Mijn poes, gesteriliseerde dame, plast sinds vanochtend overal, op bed, bank, vloer, speeldoosje, kattenbak..
Elke keer een klein drupje en daarna veelvuldig haar edele delen likken.
Is niks in de thuissituatie veranderd dus kan dit blaasontsteking of gruisjes zijn? ;(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_165601005
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:35 schreef houdjemond het volgende:
Haj, ik weet het antwoord denk ik al en als ik vanmiddag vervoer heb bel ik de dierenarts ook meteen maar even voor de check;

Mijn poes, gesteriliseerde dame, plast sinds vanochtend overal, op bed, bank, vloer, speeldoosje, kattenbak..
Elke keer een klein drupje en daarna veelvuldig haar edele delen likken.
Is niks in de thuissituatie veranderd dus kan dit blaasontsteking of gruisjes zijn? ;(
Dikke kans van wel. Laat haar er niet te lang mee rondlopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:42:12 #152
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_165601060
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dikke kans van wel. Laat haar er niet te lang mee rondlopen.
Nee absoluut niet, zit echt even te wachten tot mijn mams vrij is en dan bel ik ook meteen want het breekt mijn hart, ze ziet er verder prima uit maar ik kan zien dat ze zelf ook doodmoe en verdrietig is van die "drang" en dat likken.. arme schat.
Dankjewel voor je snelle antwoord/bevestiging! O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:22:19 #153
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_165605266
Zo, alweer tijdje thuis, blaasontsteking inderdaad ( ze deed heel netjes een grote plas op de behandeltafel dus kon meteen gecontroleerd worden ) novacam mee en injectie gehad.
Was inderdaad goed dat ik er snel bij was om erger te voorkomen..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:23:55 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165605291
Goed gedaan! Novacam komt me bekend voor.

Sterkte voor de poes. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_165606856
Heb nu een megabestelling staan van zooplus van ongeveer 70 euro aan voer, natvoer, snacks, speeltjes en grit.
Aangezien ik voorlopig zonder vervoer zit wil ik dat poes er iig wel warm bij zit.
Hebben jullie ook wel eens zo'n grote bestelling gedaan?

Oh, en een groot aantal verschillende snoepjes besteld want poes is kieskeurig. Heb alle supermarkt snoepjes al geprobeerd, maar alleen die staafjes krijgen een likje.
Op zich is het niet zo erg dat hij geen snoep wilt maar voor het trainen is het wat lastig.
Goed gedrag (zoals binnen komen als ik 'm roep) wil ik kunnen belonen.
Heb wat meer snoepjes die wat natuurlijker zijn besteld. Gevriesdroogde shit enzo.
Twiddel
pi_165607680
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:45 schreef summer2bird het volgende:
Heb nu een megabestelling staan van zooplus van ongeveer 70 euro aan voer, natvoer, snacks, speeltjes en grit.
Aangezien ik voorlopig zonder vervoer zit wil ik dat poes er iig wel warm bij zit.
Hebben jullie ook wel eens zo'n grote bestelling gedaan?

Oh, en een groot aantal verschillende snoepjes besteld want poes is kieskeurig. Heb alle supermarkt snoepjes al geprobeerd, maar alleen die staafjes krijgen een likje.
Op zich is het niet zo erg dat hij geen snoep wilt maar voor het trainen is het wat lastig.
Goed gedrag (zoals binnen komen als ik 'm roep) wil ik kunnen belonen.
Heb wat meer snoepjes die wat natuurlijker zijn besteld. Gevriesdroogde shit enzo.
Probeer de staafjes van de action eens. Die krengen stinken vreselijk maar ons drietal breekt er de tent voor af.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165609383
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:45 schreef summer2bird het volgende:
Heb nu een megabestelling staan van zooplus van ongeveer 70 euro aan voer, natvoer, snacks, speeltjes en grit.
Aangezien ik voorlopig zonder vervoer zit wil ik dat poes er iig wel warm bij zit.
Hebben jullie ook wel eens zo'n grote bestelling gedaan?

Oh, en een groot aantal verschillende snoepjes besteld want poes is kieskeurig. Heb alle supermarkt snoepjes al geprobeerd, maar alleen die staafjes krijgen een likje.
Op zich is het niet zo erg dat hij geen snoep wilt maar voor het trainen is het wat lastig.
Goed gedrag (zoals binnen komen als ik 'm roep) wil ik kunnen belonen.
Heb wat meer snoepjes die wat natuurlijker zijn besteld. Gevriesdroogde shit enzo.
Ik bestel altijd gelijk veel, dus meestal kom ik wel boven de 100 euro uit :P gaat snel met een grote zak brokken voor de katten en honden.
pi_165609583
Maken schildpadpoezen een ander geluid ?

Er kwam een schildpadpoes mij tegemoet. Dacht dat het vriendjes wilde maken maar ik werd achterdochtig. En jahoor. Dat beest had een donkergrijze vlooienband om. Ik moest het helpen krabben. Het ging ook op de vloer helemaal kroelen alsof het jeuk had op de rug. Nu zei iemand dat dat dus niet zo is. Maar dat het juist een teken was van overgave. Wie heeff gelijk?
pi_165609657
Dokas Kauwsnack Kippenborst met Vis bij zooplus, mijn kat doet er nog net geen moord voor

Ik bestel kattenvoer en grit en leuke hebbedingetjes en snacks dus zit meestal ook tegen de 100 euro aan maar gelukkig is dit 1 keer per 6 maanden zo om en nabij.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:40:40 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165609932
Van die visjes (zonder kip) heb ik wel eens gehad, vind mijn oudste helemaal niets :')
Van die wiskas? Snoepjes dentabites, vind ie wel lekker.
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:52:45 #161
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_165610451
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 20:32 schreef Tamabralski het volgende:
Maken schildpadpoezen een ander geluid ?

Er kwam een schildpadpoes mij tegemoet. Dacht dat het vriendjes wilde maken maar ik werd achterdochtig. En jahoor. Dat beest had een donkergrijze vlooienband om. Ik moest het helpen krabben. Het ging ook op de vloer helemaal kroelen alsof het jeuk had op de rug. Nu zei iemand dat dat dus niet zo is. Maar dat het juist een teken was van overgave. Wie heeff gelijk?
Kroelen is altijd lekker toch.. Mijn schilpad-dame doet meer een hogere prrrrieeeeewwww ipv dat gewone "mauw".

Maar als dat beestje stijf staat van de jeuk is dat wel heel sneu, ken je de baasjes?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:54:21 #162
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_165610508
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:45 schreef summer2bird het volgende:
Heb nu een megabestelling staan van zooplus van ongeveer 70 euro aan voer, natvoer, snacks, speeltjes en grit.
Aangezien ik voorlopig zonder vervoer zit wil ik dat poes er iig wel warm bij zit.
Hebben jullie ook wel eens zo'n grote bestelling gedaan?

Oh, en een groot aantal verschillende snoepjes besteld want poes is kieskeurig. Heb alle supermarkt snoepjes al geprobeerd, maar alleen die staafjes krijgen een likje.
Op zich is het niet zo erg dat hij geen snoep wilt maar voor het trainen is het wat lastig.
Goed gedrag (zoals binnen komen als ik 'm roep) wil ik kunnen belonen.
Heb wat meer snoepjes die wat natuurlijker zijn besteld. Gevriesdroogde shit enzo.
Hier blieven ze alleen de Whiskas Temptation zeevruchten die bijna nergens te krijgen is en hele stinkende vieze dingen van de Wibra, knischperkuschen ofzo met leverworst-smaakje. :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_165610719
dit zijn van die kleine visjes waar een stukje kippevlees om heen gewikkeld is en daarna gedroogd dus nog goed voor de lijn ook :)
Deze dus: http://www.zooplus.nl/sho(...)noepjes/dokas/140028
pi_165610881
Ik koop zo'n doos whiskas ocean sensations van 4 euro en doe daar anderhalve week mee.. Daarnaast soms een blikje natvoer.. Hij eet eigenlijk alles. Geen dure smaak dus gelukkig.
  woensdag 28 september 2016 @ 03:44:39 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165617972
Ik woon sinds kort in een nieuw huis met een vide met een steile trap daarnaartoe. Ik gebruik de vide als mijn slaapkamer. Mijn katten zijn echter gewend om lepeltje lepeltje te slapen met me en beiden raken erg gefrustreerd als ze niet bij me mogen slapen. Het liefst onder de dekens tegen mijn buik aan.

Nu heeft een van de katten moeite/angst om het steile trappertje te nemen. Zij zit nu regelmatig beneden te mauwen, al helemaal nu de ander van het verknochte stel de trap wel onder de knie heeft en dus uitgebreid luidruchtig gaat lopen spinnen (ze lokken elkaar met spinnen, als de een spint wilt de andere gelijk ook een knuffel). Het is dus behoorlijk zielig als de ene kat ontdekt dat de andere kat zich lekker comfortabel maakt op mijn bed en zij dus helemaal alleen achtergelaten is beneden.

Ik heb haar uit pure frustratie (ik mis haar ook) zelf naar boven getild maar mevrouw durft dan niet naar beneden. Bij pogingen om naar boven te gaan (1 poging) flikkert ze naar beneden. Het is geen evenwichtsheld zegmaar.

Iemand nog ideeën voor oplossingen? Ze vind de trap echt eng.
pi_165618080
Hele lange krabpaal?
pi_165618477
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 03:44 schreef Mishu het volgende:
Ik woon sinds kort in een nieuw huis met een vide met een steile trap daarnaartoe. Ik gebruik de vide als mijn slaapkamer. Mijn katten zijn echter gewend om lepeltje lepeltje te slapen met me en beiden raken erg gefrustreerd als ze niet bij me mogen slapen. Het liefst onder de dekens tegen mijn buik aan.

Nu heeft een van de katten moeite/angst om het steile trappertje te nemen. Zij zit nu regelmatig beneden te mauwen, al helemaal nu de ander van het verknochte stel de trap wel onder de knie heeft en dus uitgebreid luidruchtig gaat lopen spinnen (ze lokken elkaar met spinnen, als de een spint wilt de andere gelijk ook een knuffel). Het is dus behoorlijk zielig als de ene kat ontdekt dat de andere kat zich lekker comfortabel maakt op mijn bed en zij dus helemaal alleen achtergelaten is beneden.

Ik heb haar uit pure frustratie (ik mis haar ook) zelf naar boven getild maar mevrouw durft dan niet naar beneden. Bij pogingen om naar boven te gaan (1 poging) flikkert ze naar beneden. Het is geen evenwichtsheld zegmaar.

Iemand nog ideeën voor oplossingen? Ze vind de trap echt eng.
Matjes op de treden plakken zodat ze meer grip heeft?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 28 september 2016 @ 10:08:33 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165619726
Een apart trappetje maken waarmee de katten naar boven en beneden kunnen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:40:52 #169
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165622216
Het is inmiddels gelukt *O*

10 minuten na deze post :') meen je niet. Ze ligt nu op mijn buik :)
  woensdag 28 september 2016 @ 12:42:13 #170
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165622235
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:06 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Matjes op de treden plakken zodat ze meer grip heeft?
Hier zit ik ook nog aan te denken. :Y Maar als het nu lukt laat ik het even zo.
  woensdag 28 september 2016 @ 14:43:54 #171
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165624769
Mijn beestje breekt trouwens de tent af voor de stikjes van de Lidl.


Kater Guus uit zich nog wel eens naar (slaan, blazen) richting poes Mia als ie z'n zin niet krijgt. Hoe kan ik dat afleren of bestraffen?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 28 september 2016 @ 14:46:55 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165624808
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:43 schreef Fiorano het volgende:
Mijn beestje breekt trouwens de tent af voor de stikjes van de Lidl.


Kater Guus uit zich nog wel eens naar (slaan, blazen) richting poes Mia als ie z'n zin niet krijgt. Hoe kan ik dat afleren of bestraffen?
Niet. Gewoon laten gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165624916
We hebben een winner!!
De staafjes van de Wibra zijn goedgekeurd :D
Danku!
Twiddel
  woensdag 28 september 2016 @ 16:17:47 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165626437
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:43 schreef Fiorano het volgende:
Mijn beestje breekt trouwens de tent af voor de stikjes van de Lidl.


Kater Guus uit zich nog wel eens naar (slaan, blazen) richting poes Mia als ie z'n zin niet krijgt. Hoe kan ik dat afleren of bestraffen?
Doet mijnes ook als de kleine irritant is. Zolang die kleine er niets aan overhoudt laat ik t lekker gaan.
  woensdag 28 september 2016 @ 16:18:09 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165626444
Al zeg ik wel eens "jippe. Das toch niet nodig! " :')
pi_165629273
Oei. Ollie heeft net overgegeven meteen na het eten van zijn dagelijkse portie natvoer.
Eerste keer dat hij dit doet.
Is dat normaal? :X
Twiddel
pi_165629587
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oei. Ollie heeft net overgegeven meteen na het eten van zijn dagelijkse portie natvoer.
Eerste keer dat hij dit doet.
Is dat normaal? :X
Gebeurt wel eens. Misschien te snel gegeten. Niet meteen in paniek raken maar even aankijken of zijn verdere gedrag normaal is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  roze woensdag 28 september 2016 @ 19:03:50 #178
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165630120
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:45 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie ook wel eens zo'n grote bestelling gedaan?

Ik bestel altijd voor 43 euro aan kattenbrokken in 1x, Scheelt mij een hoop geld i.p.v kleine zakken kopen. En eerst ook nog natvoer maar dat bestel ik tegenwoordig via een andere website.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:04:17 #179
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165631627
Zolang t niet structureel is zou ik er weinig mee doen (ja opruimen :P)
Deed de kleine onlangs ook voor t eerst, maar die wil nog wel eens te snel eten plus t van de andere kat opeten. Dus eigen schuld.
pi_165631794
quote:
99s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oei. Ollie heeft net overgegeven meteen na het eten van zijn dagelijkse portie natvoer.
Eerste keer dat hij dit doet.
Is dat normaal? :X
:s) jaaaaa
Over je favoriete kleed? Op de schone was? Of gelijk weer in/naast etensbakje?
Welkom in poezenland :W
pi_165632460
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

:s) jaaaaa
Over je favoriete kleed? Op de schone was? Of gelijk weer in/naast etensbakje?
Welkom in poezenland :W
:D Herkenbaar idd _O-
Onze kat heeft laatst een zakje vloeibaar voedsel op onze nieuwe kleed open geknaagd :( Jep we waren dus weg ;(
  woensdag 28 september 2016 @ 22:56:33 #182
3878 Vork
Manisch creatief
pi_165637323
Hey,

Ik heb hier een kat, een zwarte vrouwtjespoes van 14 die zo'n 11 jaar geleden vakkundig onklaar gemaakt. Het valt me nu op dat enkele van haar tepels sinds een paar dagen zichtbaar zijn geworden. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik vraag me dus af hoe dat kan en wat het zou kunnen betekenen. Als ik hiernaar zoek vind ik enkel en alleen informatie in combinatie met zwangerschap, maar dat kan dus niet. Zou het iets anders kunnen zijn en zo ja wat?
  woensdag 28 september 2016 @ 23:06:06 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165637553
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet. Gewoon laten gaan.
Precies. Doen onze ook wel eens. Zolang ze niet echt vechten is er niets aan de hand
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165637710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:56 schreef Vork het volgende:
Hey,

Ik heb hier een kat, een zwarte vrouwtjespoes van 14 die zo'n 11 jaar geleden vakkundig onklaar gemaakt. Het valt me nu op dat enkele van haar tepels sinds een paar dagen zichtbaar zijn geworden. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik vraag me dus af hoe dat kan en wat het zou kunnen betekenen. Als ik hiernaar zoek vind ik enkel en alleen informatie in combinatie met zwangerschap, maar dat kan dus niet. Zou het iets anders kunnen zijn en zo ja wat?
Kan vanalles zijn, van verschikkelijke tumoren tot gewoon een alergische reactie. Even langs je DA en je weet wat het is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165641021
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

:s) jaaaaa
Over je favoriete kleed? Op de schone was? Of gelijk weer in/naast etensbakje?
Welkom in poezenland :W
Naast zijn etensbak gelukkig. Wel zo makkelijk.
Hij heeft ook wel eens een bebloede dode muis op mijn kleed neergedropt :X
Twiddel
  donderdag 29 september 2016 @ 10:12:23 #186
3878 Vork
Manisch creatief
pi_165641630
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:12 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kan vanalles zijn, van verschikkelijke tumoren tot gewoon een alergische reactie. Even langs je DA en je weet wat het is.
De logische reactie. Ik had gehoopt dat het een duidelijk teken van iets logisch zou zijn, maar dat is nergens te vinden. Ik hoop vooral dat ze er geen last van heeft, daar ga ik maar eens wat aandachtiger op letten.
pi_165642431
Ik zou het toch even laten controleren door je DA. Al is het maar om problemen met bijvoorbeeld de melklijsten uit te sluiten. Dat het je nu opeens opvalt, betekent toch dat er iets 'anders' is. Hoeft niet per se ernstig te zijn, maar je wil er wel op tijd bij zijn mocht dat toch wel het geval zijn :) .
pi_165658165
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:12 schreef Vork het volgende:

[..]

De logische reactie. Ik had gehoopt dat het een duidelijk teken van iets logisch zou zijn, maar dat is nergens te vinden. Ik hoop vooral dat ze er geen last van heeft, daar ga ik maar eens wat aandachtiger op letten.
Kun je er een duidelijke foto van maken? Misschien kun je die naar je da mailen en vragen of het verstandig is om langs te komen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165660975
Ja hoi ik ben helemaal ten einde raad. Wij hebben vier katten waarvan drie een vlooienpil hebben gehad. Tot zover helemaal prima! Een kat krijgen we met geen mogelijkheid een pil naar binnen dus die heeft vlooienbescherming via een pipetje gekregen. Na een uur sprongen de vlooien er al uit. Ok. Hele huis al weken aan het boenen en stofzuigen en met spray. Ok. Maar deze kat begon na twee dagen weer te krabben en met de vlooienkam haalde ik er nog zoveel uit (ook levenden). Dus weer een pipet gegeven op de derde dag.

Elke dag met de kam door de katten, boel schoongehouden etc etc en nu merk ik na twee weken weer vlooien op deze pipet kat. Ik heb hier gister 22 stuks uitgehaald met de vlooienkam en verzopen in water met Dreft.

What the fuck moet ik doen nu nog. Plz tell me :'( :'( :'(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_165661607
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef Tamashii het volgende:
Ja hoi ik ben helemaal ten einde raad. Wij hebben vier katten waarvan drie een vlooienpil hebben gehad. Tot zover helemaal prima! Een kat krijgen we met geen mogelijkheid een pil naar binnen dus die heeft vlooienbescherming via een pipetje gekregen. Na een uur sprongen de vlooien er al uit. Ok. Hele huis al weken aan het boenen en stofzuigen en met spray. Ok. Maar deze kat begon na twee dagen weer te krabben en met de vlooienkam haalde ik er nog zoveel uit (ook levenden). Dus weer een pipet gegeven op de derde dag.

Elke dag met de kam door de katten, boel schoongehouden etc etc en nu merk ik na twee weken weer vlooien op deze pipet kat. Ik heb hier gister 22 stuks uitgehaald met de vlooienkam en verzopen in water met Dreft.

What the fuck moet ik doen nu nog. Plz tell me :'( :'( :'(
Ik zou zo gauw ook niet weten je bent al goed bezig maar ik zou zeker geen pipet meer geven.
Bel anders morgen voor advies je DA.
pi_165661653
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef Tamashii het volgende:
Ja hoi ik ben helemaal ten einde raad. Wij hebben vier katten waarvan drie een vlooienpil hebben gehad. Tot zover helemaal prima! Een kat krijgen we met geen mogelijkheid een pil naar binnen dus die heeft vlooienbescherming via een pipetje gekregen. Na een uur sprongen de vlooien er al uit. Ok. Hele huis al weken aan het boenen en stofzuigen en met spray. Ok. Maar deze kat begon na twee dagen weer te krabben en met de vlooienkam haalde ik er nog zoveel uit (ook levenden). Dus weer een pipet gegeven op de derde dag.

Elke dag met de kam door de katten, boel schoongehouden etc etc en nu merk ik na twee weken weer vlooien op deze pipet kat. Ik heb hier gister 22 stuks uitgehaald met de vlooienkam en verzopen in water met Dreft.

What the fuck moet ik doen nu nog. Plz tell me :'( :'( :'(
Even doorbijten :Y

Overleg morgen even met je DA of je een tweede pipetje mag geven. Desnoods een ander merk / andere werkzame stof. Niet zomaar doen: echt even overleggen!

Kammen is een goed plan. Dat je er 22 gevangen hebt: poes zal je dankbaar zijn! Doe het morgenochtend en morgenavond weer.

Volhouden; het komt beslist in orde ^O^
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 23:50:08 #192
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_165661705
Sommige merken vlooienpipetten werken gewoon echt niet meer zo goed, ik haal tegenwoordig bij de dierenarts omdat die de enige pipetten hebben waar Dodge tegen kan. Ik weet van meerdere mensen dat in ieder geval de frontline bij veel mensen niet meer schijnt te werken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_165663173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:50 schreef senesta het volgende:
Sommige merken vlooienpipetten werken gewoon echt niet meer zo goed, ik haal tegenwoordig bij de dierenarts omdat die de enige pipetten hebben waar Dodge tegen kan. Ik weet van meerdere mensen dat in ieder geval de frontline bij veel mensen niet meer schijnt te werken.
Dit :) op zich is resistentie van vlooien tegen frontline nooit wetenschappelijk aangetoond maar in de praktijk lijkt het toch vaak onvoldoende meer te werken. Daarnaast wordt een pipetje vaak niet helemaal goed toegediend, het moet in z'n geheel echt óp de huid terecht komen en dus niet in de vacht. Plus afhankelijk van waar het in de huid zich verspreid moeten de vlooien eerst bijten voor ze dood gaan.
Huis blijven behandelen en kat blijven kammen en als je twijfelt over de pipet en de toediening even bellen met de Da
  vrijdag 30 september 2016 @ 08:58:49 #194
3878 Vork
Manisch creatief
pi_165664192
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 21:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kun je er een duidelijke foto van maken? Misschien kun je die naar je da mailen en vragen of het verstandig is om langs te komen?
zoiets zal het wel worden in eerste instantie.
pi_165664881
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef Tamashii het volgende:
Ja hoi ik ben helemaal ten einde raad. Wij hebben vier katten waarvan drie een vlooienpil hebben gehad. Tot zover helemaal prima! Een kat krijgen we met geen mogelijkheid een pil naar binnen dus die heeft vlooienbescherming via een pipetje gekregen. Na een uur sprongen de vlooien er al uit. Ok. Hele huis al weken aan het boenen en stofzuigen en met spray. Ok. Maar deze kat begon na twee dagen weer te krabben en met de vlooienkam haalde ik er nog zoveel uit (ook levenden). Dus weer een pipet gegeven op de derde dag.

Elke dag met de kam door de katten, boel schoongehouden etc etc en nu merk ik na twee weken weer vlooien op deze pipet kat. Ik heb hier gister 22 stuks uitgehaald met de vlooienkam en verzopen in water met Dreft.

What the fuck moet ik doen nu nog. Plz tell me :'( :'( :'(
Neem een seresto band. Ik had dit probleem met teek. Maar deze band help ook al voor de beesten bijten. Ik verwacht dat het voor vlooien ook goed zal werken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165665369
Goed met je omgevingsspray aan de gang gaan ook. Alle kleedjes e.d. goed heet wassen en alle hoekjes en kieren met de spray. Hier zal het meeste nog verstopt zitten..
  roze vrijdag 30 september 2016 @ 15:09:10 #197
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165670085
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik verwacht dat het voor vlooien ook goed zal werken.
:Y

Mijn kat (toen kitten) kwam van de straat met teken en vlooien. Teken zijn bij de DA verwijderd en de vlooien ook grotendeels maar dankzij het bandje gingen ze allemaal dood. Ze was binnen 24 uur van die kriebelbeestjes af. _O_
Your beauty never ever scared me.
  roze vrijdag 30 september 2016 @ 15:10:56 #198
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165670118
Mijn kat heeft nu 2 jaar zo'n bandje om, natuurlijk wel af en toe vervangen. En ze heeft nog nooit teken of vlooien gehad. _O_
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:55:05 #199
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_165774243
Vraagje hier.
Ik heb nu 3 katten vast, en nog 2 over van het pleeggezin.
1 van de 3 blijft vanuit het pleeggezin.

Nu is Beer (mannetje, 8 jaar) ineens aan het sproeien in huis.
Eerst was het op 1 plek, denk gaat wel over, maar net wilde hij het ook op een andere plek doen.
Enige idee wat hier aan te doen? anders denk ik dat het over gaat zijn met vrijwilligerswerk......
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:36:50 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165777064
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:55 schreef lipjes het volgende:
Vraagje hier.
Ik heb nu 3 katten vast, en nog 2 over van het pleeggezin.
1 van de 3 blijft vanuit het pleeggezin.

Nu is Beer (mannetje, 8 jaar) ineens aan het sproeien in huis.
Eerst was het op 1 plek, denk gaat wel over, maar net wilde hij het ook op een andere plek doen.
Enige idee wat hier aan te doen? anders denk ik dat het over gaat zijn met vrijwilligerswerk......
Als eerste een bezoekje aan de dierenarts.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:58:30 #201
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_165777790
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als eerste een bezoekje aan de dierenarts.
Toevallig maandag geweest en gemeld.
Was niks aan de hand.

Ga sowieos feliway bestellen ivm stress (nieuwe katten, pas toen is het begonnen)
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:26:13 #202
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165832510
M'n man en ik verhuizen in December als de oplevering gaat zoals gepland. We willen dan eigenlijk zsm aan kittens beginnen, wat we al jaren willen en nu eindelijk kunnen (mag niet in dit appartement). Vroeg me af of jullie weten hoe het aanbod van kittens is in Januari/Februari? Is het aanbod echt zo klein als dat ik denk (en ben je beter af in de lente), of valt dat nog wel mee?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165832693
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
M'n man en ik verhuizen in December als de oplevering gaat zoals gepland. We willen dan eigenlijk zsm aan kittens beginnen, wat we al jaren willen en nu eindelijk kunnen (mag niet in dit appartement). Vroeg me af of jullie weten hoe het aanbod van kittens is in Januari/Februari? Is het aanbod echt zo klein als dat ik denk (en ben je beter af in de lente), of valt dat nog wel mee?
Er zullen er niet veel zijn en als ze er zijn dan zijn het binnenkatjes. Want bij buitenkatten stopt de voortplantingscyclus in de winter. Als je goed zoekt zul je er wel vinden en dat zullen prima huisgenoten zijn, maar als je tot april kunt wachten is het aanbod veel groter.

Jammer dat de oplevering pas in decemver is, ik heb nog twee leuke kittens die (via het asiel) een plekje zoeken :P En ook hier merk ik dat de spoeling al dunner wordt. Ze stonden sinds gisteren op de site en ik werd meteen platgebeld door belangstellenden. Dat is in de lente/zomer wel anders.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:52:50 #204
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165832795
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Er zullen er niet veel zijn en als ze er zijn dan zijn het binnenkatjes. Want bij buitenkatten stopt de voortplantingscyclus in de winter. Als je goed zoekt zul je er wel vinden en dat zullen prima huisgenoten zijn, maar als je tot april kunt wachten is het aanbod veel groter.

Jammer dat de oplevering pas in decemver is, ik heb nog twee leuke kittens die (via het asiel) een plekje zoeken :P En ook hier merk ik dat de spoeling al dunner wordt. Ze stonden sinds gisteren op de site en ik werd meteen platgebeld door belangstellenden. Dat is in de lente/zomer wel anders.
Jammer ja! Anders waren we graag komen kijken.

We zijn ook op zoek naar binnenkatten (we zitten 8 hoog straks - wel een groot appartement), hebben we zelf een fijner gevoel bij. Hopelijk vinden we dan nog wat, maar anders is wachten ook niet de grootste ramp. We wachten al een paar jaar :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165832950
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jammer ja! Anders waren we graag komen kijken.

We zijn ook op zoek naar binnenkatten (we zitten 8 hoog straks - wel een groot appartement), hebben we zelf een fijner gevoel bij. Hopelijk vinden we dan nog wat, maar anders is wachten ook niet de grootste ramp. We wachten al een paar jaar :P
bij een kitten weet je alleen niet of ze qua karakter ook geschikt zijn als binnenkat.
Ik zou zeker eens nadenken over volwassen herplaatsers uit asiel
pi_165833103
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jammer ja! Anders waren we graag komen kijken.

We zijn ook op zoek naar binnenkatten (we zitten 8 hoog straks - wel een groot appartement), hebben we zelf een fijner gevoel bij. Hopelijk vinden we dan nog wat, maar anders is wachten ook niet de grootste ramp. We wachten al een paar jaar :P
Ik woon ook in een appartement waar ze niet naar buiten kunnen. Heb een kat van 5 jaar via marktplaats overgenomen.. Daarvan wist ik dat hij het gewend was om binnen te zijn :)
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:06:35 #207
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165839702
Ken de voordelen van oudere katten, hebben er goed over nagedacht :) Vroeger overigens veel asieldieren gehad. Wil er nu gewoon een keer een paar zien opgroeien.

Anyway, ben benieuwd hoe het aanbod tegen die tijd gaat zijn :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_165840381
DDA is lang op vakantie zeg.
pi_165840548
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
DDA is lang op vakantie zeg.
Hoe kom je daar bij?
DiDa heeft gezondheidsproblemen waardoor ze (voorlopig) niet op FOK! komt. Is in haar topic aangegeven en hier ook. Van vakantie is nooit sprake geweest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165840565
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ken de voordelen van oudere katten, hebben er goed over nagedacht :) Vroeger overigens veel asieldieren gehad. Wil er nu gewoon een keer een paar zien opgroeien.

Anyway, ben benieuwd hoe het aanbod tegen die tijd gaat zijn :)
Als je kittens van jongs af aan in huis hebt kunnen ze prima binnen opgroeien. Zeker als je een setje neemt en zorgt voor genoeg vertier.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:44:47 #211
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165840709
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
DDA is lang op vakantie zeg.
Wat Cat zegt, en waarom zeg je dat in dit topic?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_165840812
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
DiDa heeft gezondheidsproblemen waardoor ze (voorlopig) niet op FOK! komt. Is in haar topic aangegeven en hier ook. Van vakantie is nooit sprake geweest.
Dat las ik in het topic. Ik dacht toen gelijk: "Oh dan wacht ik wel ff met m'n vraag, tot ze weer terug is van vakantie."
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:48:59 #213
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165840831
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als je kittens van jongs af aan in huis hebt kunnen ze prima binnen opgroeien. Zeker als je een setje neemt en zorgt voor genoeg vertier.
Inderdaad. Willen er sowieso twee nemen, liefst uit hetzelfde nestje :) en er is altijd iemand thuis, scheelt ook een hoop.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:49:33 #214
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165840843
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat las ik in het topic. Ik dacht toen gelijk: "Oh dan wacht ik wel ff met m'n vraag, tot ze weer terug is van vakantie."
Maar het is dus geen vakantie. Het is voor haar te pijnlijk om achter een computer te zitten.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:49:59 #215
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165840853
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad. Willen er sowieso twee nemen, liefst uit hetzelfde nestje :) en er is altijd iemand thuis, scheelt ook een hoop.
Oh das wel fijn ja, hebben ze wat aan elkaar. Wil je katers of poezen trouwens?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_165840942
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:49 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Maar het is dus geen vakantie. Het is voor haar te pijnlijk om achter een computer te zitten.
Ik zou zweren dat ik dat toendertijd in de sluitpost gelezen had. :o

Net ff weer gelezen, maar staat alleen in dat zolang ze afwezig is het topic gesloten is. Niks qua vakantie dus, maar ook niks wat betreft gezondheidsproblemen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 22:58:45 #217
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165841037
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat ik dat toendertijd in de sluitpost gelezen had. :o

Net ff weer gelezen, maar staat alleen in dat zolang ze afwezig is het topic gesloten is. Niks qua vakantie dus, maar ook niks wat betreft gezondheidsproblemen.
Daar had ze het over in het topic zelf. En dit stond in feedback: F&F / F&F FB
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:42:55 #218
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_165842045
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:49 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Oh das wel fijn ja, hebben ze wat aan elkaar. Wil je katers of poezen trouwens?
Niet een grote voorkeur, al schijnen twee poezen samen vaak beter te werken. Geen idee hoeveel daar van waar is though :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 23:50:09 #219
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165842206
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet een grote voorkeur, al schijnen twee poezen samen vaak beter te werken. Geen idee hoeveel daar van waar is though :P
Mijn meiden waren heel hecht maar konden af en toe ook enorm vechten :P Net mensen _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  roze zondag 9 oktober 2016 @ 02:52:26 #220
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165844486
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:58 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Daar had ze het over in het topic zelf. En dit stond in feedback: F&F / F&F FB

Zie nu dat dat in april was. Misschien is ze FOK! ook gewoon vergeten?
Your beauty never ever scared me.
  zondag 9 oktober 2016 @ 03:38:19 #221
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165844679
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet een grote voorkeur, al schijnen twee poezen samen vaak beter te werken. Geen idee hoeveel daar van waar is though :P
Poezen zijn wel net vrouwen kan ik uit ervaring zeggen. Hier ging het tussen moeder en dochter niet meer omdat beide niet konden stoppen met kissebissen. Poezen zijn aanhankelijker en zachter en meer op jou gericht maar vaak ook emotioneler, jaloerser en soms sneller uit hun humeur.

Het is soms net of je een vriendin hebt dus :')

Poes en kater werkt hier goed.
pi_165846481
Poes en kater werkt bij mijn buurvrouw juist niet zo goed, komen uit hetzelfde nest maar ze moet echt feliway gebruiken om een beetje rust in huis te hebben.

Wij hebben gehad: poes met poes (volwassen, ging goed) kater en hond (ging erg goed) poes bij kater (volwassen en kitten, ging goed) kater bij kater (volwassen en kitten, ging goed) kater en poes (volwassen, ging niet goed, hebben de poes moeten herplaatsten)

Dus er is niets van te zeggen hoe het zich ontwikkeld tussen twee katten, je moet gewoon mazzel hebben en hopen dat ze elkaar in ieder geval tolereren
pi_165846790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 22:58 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Daar had ze het over in het topic zelf. En dit stond in feedback: F&F / F&F FB

Sorry, maar ik hou alledrie de topics niet zó goed bij. Ik las alleen als ik antwoord kreeg op een vraag (via FP). Meer niet.
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:02:07 #224
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165849873
quote:
2s.gif Op zondag 9 oktober 2016 02:52 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Zie nu dat dat in april was. Misschien is ze FOK! ook gewoon vergeten?
Geen idee, zou kunnen.

quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Sorry, maar ik hou alledrie de topics niet zó goed bij. Ik las alleen als ik antwoord kreeg op een vraag (via FP). Meer niet.
Dat maakt ook niet uit. Ik geef je toch gewoon antwoord?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_165926979
Wij hebben een probleem waar vast meer mensen tegen aan zijn gelopen. Onze 2 maine coon katers zijn gewend om in de tuin te mogen, maar geheel zoals men van katten verwacht, denken ze zelf te kunnen bepalen wanneer dat dan mag.

Wij hebben geen kattenluikje i.v.m. glazen deuren (en huurwoning, dus we mogen er niet zomaar wat aan veranderen) dus we doen dan zelf de deur even open. Dat wordt steeds vervelender, want als ik thuis (aan het werk) ben, komt het voor dat ik bijna 10 keer in een uur die deur open en dicht moet doen.

Inmiddels is het zo dat als je niet luistert naar het gemiauw en het vegen van pootjes op het glas (leuk als je net de ramen hebt gewassen), de nagels in de kitranden van het raam zitten:



(dit dus ook aan de buitenkant, en bij 2 verschillende ramen)

Behalve dat dit lelijk is en we dit moeten herstellen omdat het een huurwoning is, zit ik er niet op te wachten dat dit bij onze nieuwe woning eind dit jaar ook gaat gebeuren. Daar ook glazen ramen (dubbelglas) dus een kattenluikje is geen optie.

Heeft iemand een briljante oplossing waar we nog niet aan gedacht hebben? Een plantenspuit is geen oplossing, beide katten vinden het prima om nat te worden.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 11:29:25 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165927433
Ik zou denken in de richting van een rand maken die je weer makkelijk weg kunt halen waar ze dan wel aan mogen krabben.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 12:14:07 #227
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165928131
Lastig :o Idd zoiets als Lienekien zegt
Mijn oudste wacht rustig of gaat met 'zn pootjes over de ruit, maar krabt niets kapot (gelukkig)

De kleine wordt momenteel trouwens gecastreerd. Ben benieuwd hoe hij terug komt. Over een half uurtje hem ophalen. Kijken of ik vrij neem of gewoon weer aan het werk ga. Geen idee :+
pi_165928767
Als je die deur er nu uithaalt en er aan andere deur inzet waar wel een kattenluik inpast ?
De oude deur sla je op zodat als jullie gaan verhuizen jullie die weer terug kunnen plaatsen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 13:25:21 #229
269689 crew  Viv
pi_165929236
Je hebt ook kattenluiken die je in een glazen deur kan zetten, als overweging voor je nieuwe huis.
pi_165930967
Mijn kat deed dat bij de kitranden van de ramen. Heb er toen plakband overheen geplakt en probleem was voorbij :s)

Kan me voorstellend dat Main Coons iets meer geweld gebruiken, dus misschien ducktape erover ofzo? Of van die dikke doorzichtige tape.
pi_165931457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:53 schreef Sorella het volgende:
Als je die deur er nu uithaalt en er aan andere deur inzet waar wel een kattenluik inpast ?
De oude deur sla je op zodat als jullie gaan verhuizen jullie die weer terug kunnen plaatsen.
Het zijn 2 openslaande deuren + 2 ramen aan beide zijden, alle vier is glas. Om daar nou 1 normale/houten deur tussen te zetten...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
Je hebt ook kattenluiken die je in een glazen deur kan zetten, als overweging voor je nieuwe huis.
Kan alleen bij enkel glas, of je moet het speciaal op maat laten maken. Is wel killing voor het ventilatiesysteem (WTW), want zo'n dicht tocht als een gek is mijn ervaring.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 14:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mijn kat deed dat bij de kitranden van de ramen. Heb er toen plakband overheen geplakt en probleem was voorbij :s)

Kan me voorstellend dat Main Coons iets meer geweld gebruiken, dus misschien ducktape erover ofzo? Of van die dikke doorzichtige tape.
Ductape is eigenlijk ook geen oplossing, dat blijf je zien. Ben geen pauper :P Normaal/doorzichtig plakband kan ik wel voorzichtig proberen, maar ik denk dat ze daar gewoon doorheen krabbelen.

Al met al is het maar 1 van de duizend irritaties die ik aan die katten heb, als het aan mij lag hadden we al een beter huis voor ze gevonden met iemand met meer geduld of meer vrijheid, maar elke keer dat ik dat opbreng heb ik ruzie met mijn wederhelft :s)
pi_165931562
Dus je zoekt eigenlijk helemaal niet naar een oplossing? :{
pi_165932290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dus je zoekt eigenlijk helemaal niet naar een oplossing? :{
Waar maak je dat uit op?
pi_165932473
Omdat alles wat aangedragen wordt niet goed is en je zelf zegt dat je eigenlijk gewoon van de katten af wilt.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:04:20 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165932505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 15:16 schreef vincm het volgende:

[..]

Het zijn 2 openslaande deuren + 2 ramen aan beide zijden, alle vier is glas. Om daar nou 1 normale/houten deur tussen te zetten...

[..]

Kan alleen bij enkel glas, of je moet het speciaal op maat laten maken. Is wel killing voor het ventilatiesysteem (WTW), want zo'n dicht tocht als een gek is mijn ervaring.

[..]

Ductape is eigenlijk ook geen oplossing, dat blijf je zien. Ben geen pauper :P Normaal/doorzichtig plakband kan ik wel voorzichtig proberen, maar ik denk dat ze daar gewoon doorheen krabbelen.

Al met al is het maar 1 van de duizend irritaties die ik aan die katten heb, als het aan mij lag hadden we al een beter huis voor ze gevonden met iemand met meer geduld of meer vrijheid, maar elke keer dat ik dat opbreng heb ik ruzie met mijn wederhelft :s)
Aha, je hebt de pest aan je katten. Nou, arme katten. Succes ermee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165932807
Ik doog de katten, maar ik probeer wel een redelijke oplossing te vinden voor het kattenkwaad (no pun intended) dat ze uithalen.
pi_165932810
Ik zou een tijdje dubbelzijdig tape langs het glas plakken zodat ze niet meer in de kit peuren...
Onze katten kunnen ook alleen de tuin in via het raam (expres via raam aangeleerd zodat ze niet op de loer zitten zodra ze de deur horen)
En het gemiauw negeren, als ik zou luisteren naar alles wat mijn katten zouden willen zou dat niet goedkomen :D
  donderdag 13 oktober 2016 @ 16:27:32 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165932968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:19 schreef vincm het volgende:
Ik doog de katten, maar ik probeer wel een redelijke oplossing te vinden voor het kattenkwaad (no pun intended) dat ze uithalen.
Wat is dogen?

En een redelijke oplossing is voor jou gewoon dat ze het niet meer doen. Stel je voor dat je er tijdelijk iets opplakt of tegenaan maakt! Dat gaat toch veel te ver!
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 20:17:54 #239
269689 crew  Viv
pi_165938159
Misschien is de gemakkelijkste oplossing gewoon af en toe die kitlaag vervangen? :?
pi_165946562
https://www.glas.nl/wattedoen/kattenluik-in-glas, geen idee hoe duur het is 150 euro in totaal ? en dan het kattenluik er nog bij.
pi_165977386
Is er een optie om via boven een uitgang naar buiten te maken? Heb dat eens gezien bij mensen met ook coons. Ik sta gewoon heel vaak op voor onze coon. Vooral nu hij alleen overgebleven is en een beetje eenzaam doe ik dat met liefde.
pi_165989893
Nu we het toch over luikjes hebben.
Hier begint het iets te gezellig te worden. De katten van de buren komen tegenwoordig ook binnen dus we willen ons luik vervangen door een luikje dat chips herkent. We hebben 3 katten dus hij moet 3 verschillende chips kunnen herkennen. Wie heeft er ervaring met dit soort luiken? welke doen het goed en welke niet? Waar moet ik op letten?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_165989964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 21:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Is er een optie om via boven een uitgang naar buiten te maken? Heb dat eens gezien bij mensen met ook coons. Ik sta gewoon heel vaak op voor onze coon. Vooral nu hij alleen overgebleven is en een beetje eenzaam doe ik dat met liefde.
Met drie katten sjok ik ook heel wat af. Zolang het nog kan, de deur op een kier.
pi_165990278
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:00 schreef valentijn101 het volgende:
Nu we het toch over luikjes hebben.
Hier begint het iets te gezellig te worden. De katten van de buren komen tegenwoordig ook binnen dus we willen ons luik vervangen door een luikje dat chips herkent. We hebben 3 katten dus hij moet 3 verschillende chips kunnen herkennen. Wie heeft er ervaring met dit soort luiken? welke doen het goed en welke niet? Waar moet ik op letten?
Alleen ervaring met chip in een halsband die op het luikje reageerde
pi_165991790
Wij hebben de SureFlap XXL, omdat we dachten dat onze dikke ragdoll niet door een normaal luikje zou passen. Vind het wel ideaal. Gaat op de chip van de katten, maar er zat ook een chipje aan een halsbandje bij. Twee van mijn katten hadden het direct door, eentje was wat slomer van begrip, maar daar lijkt het luikje ook pas later van het slot te schieten.
pi_165992548
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:00 schreef valentijn101 het volgende:
Nu we het toch over luikjes hebben.
Hier begint het iets te gezellig te worden. De katten van de buren komen tegenwoordig ook binnen dus we willen ons luik vervangen door een luikje dat chips herkent. We hebben 3 katten dus hij moet 3 verschillende chips kunnen herkennen. Wie heeft er ervaring met dit soort luiken? welke doen het goed en welke niet? Waar moet ik op letten?
volgens mij kunnen de meeste luikjes wel 30 chips herkennen :D
Wij hebben er een die voor zowel naar buiten als naar binnen gaan de chip leest, handig als één kat om een of andere reden niet naar buiten mag.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:58:20 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165995575
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:00 schreef valentijn101 het volgende:
Nu we het toch over luikjes hebben.
Hier begint het iets te gezellig te worden. De katten van de buren komen tegenwoordig ook binnen dus we willen ons luik vervangen door een luikje dat chips herkent. We hebben 3 katten dus hij moet 3 verschillende chips kunnen herkennen. Wie heeft er ervaring met dit soort luiken? welke doen het goed en welke niet? Waar moet ik op letten?
Petsafe, werkt prima.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165999181
Kijken jullie katten ook tv?
Twiddel
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 oktober 2016 @ 21:02:59 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165999298
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Kijken jullie katten ook tv?
Sport en dierenprogramma's doen het goed :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165999305
In het begin wel tot ze er achter kwamen dat wat er uit beeld verdwijnt niet achter de tv zit.
Ons kitten die we sinds gisteren hebben deed het vanmiddag ook.
pi_165999310
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Kijken jullie katten ook tv?
heel soms al er vogels in beeld zijn
  roze zondag 16 oktober 2016 @ 21:09:09 #252
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165999575
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Kijken jullie katten ook tv?
Nee.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:12:57 #253
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_165999721
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Kijken jullie katten ook tv?
Hier heeft er 1 laatst de helft van Jungle Book meegekeken. Vooral Bagheera trok z'n aandacht O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_166040802
Hallo!
Een vraag met betrekking tot een obsessief likkende kat. Kat #1 is begin dit jaar overleden. Waarschijnlijk als gevolg daarop heeft kat #2 een obsessief likgedrag ontwikkeld. Dit merkte ik pas toen de vacht op de buik en achterpoten erg dun werd totdat er op sommige plekken geen haartje meer te vinden was. In overleg met de dierenarts heb ik Feliway en een rustgevend pilletje geprobeerd. Dat hielp niets. Zaken zoals voedselallergie, vlooienallergie en ook stress zijn ondertussen uitgesloten.
Doordat de kat verder uiterst ontspannen en over het algemeen zeer tevreden is, leek het er sterk op dat dit obsessief likgedrag, ooit ontstaan uit stress, ondertussen een vervelende gewoonte was geworden. Vergelijk het met nagelbijten: uiterst irritant, allesbehalve charmant, maar verder ongevaarlijk. Ik probeerde het te accepteren, want de kat leek er geen last van te hebben.

Nu is de kat onlangs een maand bij mijn moeder geweest, omdat ik in het buitenland zat. Hoewel ze daar vaker komt, is het toch altijd wennen en anders. Mijn moeder heeft een hondje, er komt meer visite over de vloer, andere omgeving. Echt stressvol is het daar verder niet, en toen ik haar op kwam halen bleek de likgewoonte te zijn doorbroken. Er kwamen zelfs al weer haartjes terug. *O*
Maar helaas, nu na drie weken begint het er langzaamaan weer in te sluipen. Binnenkort is ze weer kaal. ;(

Ik zie het nu bewuster gebeuren dan de eerste keer, en ik heb het vermoeden dat het met voedsel te maken heeft. Deze kat heeft vanaf kittentijd een enorme voedsel-angst. Hier thuis vliegt ze op het bakje af en gaat het binnen seconden schoon leeg. Bij mijn moeder blijven er daarentegen altijd brokjes liggen; het bakje gaat vrijwel nooit in een keer op. Dat heb ik nooit goed kunnen verklaren. Zelfde voer, zelfde eettijden. Stress lijkt niet de oorzaak dat ze het niet in een keer opeet. Nou heb ik het sterke vermoeden dat mijn moeder altijd te veel eten geeft, aangezien mijn kat bij terugkomst minstens een kilo zwaarder is.
In principe zou ik dus kunnen proberen om mijn kat meer eten te geven. Wellicht geef ik haar te weinig en raakt ze daarvan in de stress? Maar ze is nu toch wel echt te dik en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Dus, mijn vragen aan jullie: Ooit gehoord van obsessief likgedrag veroorzaakt door eetstress? Wat zouden jullie doen: meer eten geven? En indien dat laatste, hoe voorkom ik dat mijn binnenkat niet obese wordt?
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:25:52 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_166040912
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Kijken jullie katten ook tv?
Ja! Hij kijkt graag naar motorrace. Zitten we samen te kijken :D
pi_166040978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:18 schreef bloempje-moi het volgende:
Hallo!
Een vraag met betrekking tot een obsessief likkende kat. Kat #1 is begin dit jaar overleden. Waarschijnlijk als gevolg daarop heeft kat #2 een obsessief likgedrag ontwikkeld. Dit merkte ik pas toen de vacht op de buik en achterpoten erg dun werd totdat er op sommige plekken geen haartje meer te vinden was. In overleg met de dierenarts heb ik Feliway en een rustgevend pilletje geprobeerd. Dat hielp niets. Zaken zoals voedselallergie, vlooienallergie en ook stress zijn ondertussen uitgesloten.
Doordat de kat verder uiterst ontspannen en over het algemeen zeer tevreden is, leek het er sterk op dat dit obsessief likgedrag, ooit ontstaan uit stress, ondertussen een vervelende gewoonte was geworden. Vergelijk het met nagelbijten: uiterst irritant, allesbehalve charmant, maar verder ongevaarlijk. Ik probeerde het te accepteren, want de kat leek er geen last van te hebben.

Nu is de kat onlangs een maand bij mijn moeder geweest, omdat ik in het buitenland zat. Hoewel ze daar vaker komt, is het toch altijd wennen en anders. Mijn moeder heeft een hondje, er komt meer visite over de vloer, andere omgeving. Echt stressvol is het daar verder niet, en toen ik haar op kwam halen bleek de likgewoonte te zijn doorbroken. Er kwamen zelfs al weer haartjes terug. *O*
Maar helaas, nu na drie weken begint het er langzaamaan weer in te sluipen. Binnenkort is ze weer kaal. ;(

Ik zie het nu bewuster gebeuren dan de eerste keer, en ik heb het vermoeden dat het met voedsel te maken heeft. Deze kat heeft vanaf kittentijd een enorme voedsel-angst. Hier thuis vliegt ze op het bakje af en gaat het binnen seconden schoon leeg. Bij mijn moeder blijven er daarentegen altijd brokjes liggen; het bakje gaat vrijwel nooit in een keer op. Dat heb ik nooit goed kunnen verklaren. Zelfde voer, zelfde eettijden. Stress lijkt niet de oorzaak dat ze het niet in een keer opeet. Nou heb ik het sterke vermoeden dat mijn moeder altijd te veel eten geeft, aangezien mijn kat bij terugkomst minstens een kilo zwaarder is.
In principe zou ik dus kunnen proberen om mijn kat meer eten te geven. Wellicht geef ik haar te weinig en raakt ze daarvan in de stress? Maar ze is nu toch wel echt te dik en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Dus, mijn vragen aan jullie: Ooit gehoord van obsessief likgedrag veroorzaakt door eetstress? Wat zouden jullie doen: meer eten geven? En indien dat laatste, hoe voorkom ik dat mijn binnenkat niet obese wordt?
Kijk eens of je een week op het hondje van jouw moeder kunt passen in jullie huis en hoe de kat daarop reageert. Het lijkt mij dat de kat moeite heeft het het alleen zijn.
pi_166041040
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kijk eens of je een week op het hondje van jouw moeder kunt passen in jullie huis en hoe de kat daarop reageert. Het lijkt mij dat de kat moeite heeft het het alleen zijn.
Nee, die twee tolereren elkaar. Mijn moeder heeft halverwege de logeerpartij de hond weggedaan naar mijn tante.
Mijn twee katten hadden altijd ruzie, met als voornaamste oorzaak weer voedsel. Kat #1 at gedurende de dag af en toe brokjes en had dus constant toegang tot eten. Kale kat #2 trok dit niet en viel die ander steeds aan. Sinds mijn andere kat dood is, is zij een stuk rustiger. Dat is mijn overweging om er geen ander dier bij te nemen: ze is stikjaloers en behoorlijk dominant.
pi_166041143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:32 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Nee, die twee tolereren elkaar. Mijn moeder heeft halverwege de logeerpartij de hond weggedaan naar mijn tante.
Mijn twee katten hadden altijd ruzie, met als voornaamste oorzaak weer voedsel. Kat #1 at gedurende de dag af en toe brokjes en had dus constant toegang tot eten. Kale kat #2 trok dit niet en viel die ander steeds aan. Sinds mijn andere kat dood is, is zij een stuk rustiger. Dat is mijn overweging om er geen ander dier bij te nemen: ze is stikjaloers en behoorlijk dominant.
Toch begonnen de problemen toen de andere kat overleed en waren over toen er gezelschap was, als kat #2 zo dominant was zou die de brokjes van kat #1 ook wel opeten als die er toch staan en ze niet genoeg krijgt.
pi_166041155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Toch begonnen de problemen toen de andere kat overleed en waren over toen er gezelschap was, als kat #2 zo dominant was zou die de brokjes van kat #1 ook wel opeten als die er toch staan en ze niet genoeg krijgt.
Zij had er geen toegang tot. Anders had ze dat inderdaad gedaan (wat vaak genoeg gebeurde als ik weer eens niet oplette :'))

Ze was dus bij mijn moeder voor een groot deel ook alleen. Ik ben heel vaak thuis (werk vanuit huis), speel met haar, ze slaapt op bed. Tekort aan aandacht lijkt het ook niet te zijn.
pi_166041358
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:40 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Zij had er geen toegang tot. Anders had ze dat inderdaad gedaan (wat vaak genoeg gebeurde als ik weer eens niet oplette :'))

Ze was dus bij mijn moeder voor een groot deel ook alleen. Ik ben heel vaak thuis (werk vanuit huis), speel met haar, ze slaapt op bed. Tekort aan aandacht lijkt het ook niet te zijn.
Je zou een speel/voedselbak kunnen proberen zodat er meer werk gedaan moet worden door de kat en langzamer gegeten wordt. Meer voer geven zeker als ze dik wordt lijkt mij niet verstandig.
pi_166049239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:18 schreef bloempje-moi het volgende:
Hallo!
Een vraag met betrekking tot een obsessief likkende kat. Kat #1 is begin dit jaar overleden. Waarschijnlijk als gevolg daarop heeft kat #2 een obsessief likgedrag ontwikkeld. Dit merkte ik pas toen de vacht op de buik en achterpoten erg dun werd totdat er op sommige plekken geen haartje meer te vinden was. In overleg met de dierenarts heb ik Feliway en een rustgevend pilletje geprobeerd. Dat hielp niets. Zaken zoals voedselallergie, vlooienallergie en ook stress zijn ondertussen uitgesloten.
Doordat de kat verder uiterst ontspannen en over het algemeen zeer tevreden is, leek het er sterk op dat dit obsessief likgedrag, ooit ontstaan uit stress, ondertussen een vervelende gewoonte was geworden. Vergelijk het met nagelbijten: uiterst irritant, allesbehalve charmant, maar verder ongevaarlijk. Ik probeerde het te accepteren, want de kat leek er geen last van te hebben.

Nu is de kat onlangs een maand bij mijn moeder geweest, omdat ik in het buitenland zat. Hoewel ze daar vaker komt, is het toch altijd wennen en anders. Mijn moeder heeft een hondje, er komt meer visite over de vloer, andere omgeving. Echt stressvol is het daar verder niet, en toen ik haar op kwam halen bleek de likgewoonte te zijn doorbroken. Er kwamen zelfs al weer haartjes terug. *O*
Maar helaas, nu na drie weken begint het er langzaamaan weer in te sluipen. Binnenkort is ze weer kaal. ;(

Ik zie het nu bewuster gebeuren dan de eerste keer, en ik heb het vermoeden dat het met voedsel te maken heeft. Deze kat heeft vanaf kittentijd een enorme voedsel-angst. Hier thuis vliegt ze op het bakje af en gaat het binnen seconden schoon leeg. Bij mijn moeder blijven er daarentegen altijd brokjes liggen; het bakje gaat vrijwel nooit in een keer op. Dat heb ik nooit goed kunnen verklaren. Zelfde voer, zelfde eettijden. Stress lijkt niet de oorzaak dat ze het niet in een keer opeet. Nou heb ik het sterke vermoeden dat mijn moeder altijd te veel eten geeft, aangezien mijn kat bij terugkomst minstens een kilo zwaarder is.
In principe zou ik dus kunnen proberen om mijn kat meer eten te geven. Wellicht geef ik haar te weinig en raakt ze daarvan in de stress? Maar ze is nu toch wel echt te dik en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Dus, mijn vragen aan jullie: Ooit gehoord van obsessief likgedrag veroorzaakt door eetstress? Wat zouden jullie doen: meer eten geven? En indien dat laatste, hoe voorkom ik dat mijn binnenkat niet obese wordt?
Heb je iets aan deze link :) http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/mijn-kat-likt-zich-kaal/
pi_166078407
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:00 schreef summer2bird het volgende:
Kijken jullie katten ook tv?
Ze kijkt samen met mij voetbal :D
Je weet het niet?!
pi_166101235
Hoihoi, vraagje...
Een van mijn katten lijdt aan de ziekte van Crohn (die zijn pyloerus aantast, wat leidt tot projectile vomiting). Hij staat nu op hypoallergene voeding, hoge doses antibraakbalspul en ciclosporine (omdat hij van de cortisonen ronduit agressief werd). Die ciclosporine lijkt te helpen, alleen heeft hij nu heel veel jeuk, overal tegenaan schuren, de hele tijd willen gekrabbeld worden, liggen rollen buiten op de vloer (zit een textuur in),... de dierenarts heeft gezegd dat ik nu twee dagen moest stoppen en dan herbeginnen, maar ondanks het stoppen blijft hij jeuk hebben.

Iemand die iets weet om die jeuk te verzachten, zodat ie straks nog wel vacht over heeft?

pi_166101302
Ach arm beest,geen tips helaas.
pi_166102236
Wat zielig. ook geen tips helaas.
zal mentholpoeder of talkpoeder mogen bij een kat?
pi_166109208
Ollie krijgt nu elke zondag ipv zijn normale natvoer krijgt hij Sheba.
Dat duurdere spul, een euro per bakkie.

Ben er wel heel erg tevreden mee, volgens mij is het vrij natuurlijk spul, heb eens in de zeevruchten variant een hele mossel gevonden :D

Weten jullie nog meer merken die ik kan gebruiken als luxe zondagsspecialiteit?

(lees in bulk te koop op zooplus :+ )
Twiddel
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:59:51 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166109228
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:58 schreef summer2bird het volgende:
Ollie krijgt nu elke zondag ipv zijn normale natvoer krijgt hij Sheba.
Dat duurdere spul, een euro per bakkie.

Ben er wel heel erg tevreden mee, volgens mij is het vrij natuurlijk spul, heb eens in de zeevruchten variant een hele mossel gevonden :D

Weten jullie nog meer merken die ik kan gebruiken als luxe zondagsspecialiteit?

(lees in bulk te koop op zooplus :+ )
Gourmet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166109255
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gourmet.
Ik zal eens kijken, dat zijn die kleine blikjes toch?
Wel handig voor een keer ineens opmaken voor een kat.
Zal eens meenemen uit de winkel, of hij het wat vind :)
Twiddel
pi_166109511
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:58 schreef summer2bird het volgende:
Ollie krijgt nu elke zondag ipv zijn normale natvoer krijgt hij Sheba.
Dat duurdere spul, een euro per bakkie.

Ben er wel heel erg tevreden mee, volgens mij is het vrij natuurlijk spul, heb eens in de zeevruchten variant een hele mossel gevonden :D

Weten jullie nog meer merken die ik kan gebruiken als luxe zondagsspecialiteit?

(lees in bulk te koop op zooplus :+ )
Almo nature hier, alle opties waar tonijn in zit
http://www.zooplus.nl/sho(...)nature/legend/573698
pi_166111931
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:58 schreef summer2bird het volgende:
Ollie krijgt nu elke zondag ipv zijn normale natvoer krijgt hij Sheba.
Dat duurdere spul, een euro per bakkie.

Ben er wel heel erg tevreden mee, volgens mij is het vrij natuurlijk spul, heb eens in de zeevruchten variant een hele mossel gevonden :D

Weten jullie nog meer merken die ik kan gebruiken als luxe zondagsspecialiteit?

(lees in bulk te koop op zooplus :+ )
Mijn kat eet normale droge brokjes. 3x in de week natvoer ofzo.. dat is voor hem al een hele verwennerij!
pi_166111937
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:02 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken, dat zijn die kleine blikjes toch?
Wel handig voor een keer ineens opmaken voor een kat.
Zal eens meenemen uit de winkel, of hij het wat vind :)
Volgens mij bestaat het in verschillende varianten, maar ik heb de kleine zakjes. Gaat er goed in. :)
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:01:41 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166113596
Die van mij krijgen Gourmet en sehba. Net wat ik in huis heb.
Meestal krijgen ze 2x in de week savonds natvoer, vaak in t weekend.

Mooi samen een blikje of zakje delen. Idea. En ze vinden t lekker!!
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:07:47 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_166113796
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:42 schreef MarieAlice het volgende:
Hoihoi, vraagje...
Een van mijn katten lijdt aan de ziekte van Crohn (die zijn pyloerus aantast, wat leidt tot projectile vomiting). Hij staat nu op hypoallergene voeding, hoge doses antibraakbalspul en ciclosporine (omdat hij van de cortisonen ronduit agressief werd). Die ciclosporine lijkt te helpen, alleen heeft hij nu heel veel jeuk, overal tegenaan schuren, de hele tijd willen gekrabbeld worden, liggen rollen buiten op de vloer (zit een textuur in),... de dierenarts heeft gezegd dat ik nu twee dagen moest stoppen en dan herbeginnen, maar ondanks het stoppen blijft hij jeuk hebben.

Iemand die iets weet om die jeuk te verzachten, zodat ie straks nog wel vacht over heeft?

[ afbeelding ]
Er is een verzachtende zalf volgens mij van het merk Dermiel. Ik heb zoiets een keer gezien in het asiel maar toen was het probleem al deels verholpen met steeds dunne laagjes uierzalf smeren tot dat het wat beter ging. Het vet houden zorgde er al voor dat er niet meer zo diep gekrabd kon worden.
pi_166113856
Hoewel... ik zeg wel dat Gourmet er goed in gaat, maar da's niet helemaal waar. Als ik zo'n zakje openmaak gaat ze onmiddellijk de saus oplikken. Ze likt dan echt alle saus tussen de brokjes vandaan, tot er niets meer is. Vervolgens eet ze vaak ook nog wel wat van de brokjes, maar als die te lang blijven staan drogen ze uit en hoeft ze ze niet meer. Vaak kan ik dus een deel van de brokjes weggooien.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 21:09:49 ]
pi_166120606
Heb nog eens naar de DA gebeld, talkpoeder ed mocht niet, die zalf had de assistente nog niet van gehoord, maar uiercrème zou wel mogen. Als de huid niet open ligt, dan moest ik isobetadine gebruiken.

MAAR we weten nu waardoor het komt. Ik had mijn oma een deel van mijn was laten doen (ja, I know, maar ze wou dat nu graag doen) en die gebruikt blijkbaar wasmiddel of verzachter waar die kleine tijg allergisch aan is. Merkte het toen meneer begon te krabben toen ik hem optilde met mijn pasgewassen gilet aan. Alles opnieuw gewassen, dus ook hun dekentjes, want die zaten ook in die was, en meneer heeft al uren niet meer gekrabt. :s)
pi_166122578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:07 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Mijn kat eet normale droge brokjes. 3x in de week natvoer ofzo.. dat is voor hem al een hele verwennerij!
Ollie heeft de hele dag toegang tot droogvoer. S'avonds krijgt hij een half zakje natvoer.

Ik Verwen hem gewoon graag.
Twiddel
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:49:05 #277
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166122615
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:30 schreef MarieAlice het volgende:
Heb nog eens naar de DA gebeld, talkpoeder ed mocht niet, die zalf had de assistente nog niet van gehoord, maar uiercrème zou wel mogen. Als de huid niet open ligt, dan moest ik isobetadine gebruiken.

MAAR we weten nu waardoor het komt. Ik had mijn oma een deel van mijn was laten doen (ja, I know, maar ze wou dat nu graag doen) en die gebruikt blijkbaar wasmiddel of verzachter waar die kleine tijg allergisch aan is. Merkte het toen meneer begon te krabben toen ik hem optilde met mijn pasgewassen gilet aan. Alles opnieuw gewassen, dus ook hun dekentjes, want die zaten ook in die was, en meneer heeft al uren niet meer gekrabt. :s)
Arm beest! Ik heb zelf direct last van jeuk bij ander wasmiddel dus ik snap dat 'ie niet blij was. Fijn dat het zo makkelijk was op te lossen :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:49:22 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166122619
Natvoer is ook goed voor het vocht. Hier krijgt de kat elke dag een zakje van honderd gram. Dus 50/50 nat- en droogvoer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166123059
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:09 schreef k_man het volgende:
Hoewel... ik zeg wel dat Gourmet er goed in gaat, maar da's niet helemaal waar. Als ik zo'n zakje openmaak gaat ze onmiddellijk de saus oplikken. Ze likt dan echt alle saus tussen de brokjes vandaan, tot er niets meer is. Vervolgens eet ze vaak ook nog wel wat van de brokjes, maar als die te lang blijven staan drogen ze uit en hoeft ze ze niet meer. Vaak kan ik dus een deel van de brokjes weggooien.
Wij wisselen de merken/soorten altijd af, maar die van ons krijgt 1 zakje natvoer per dag (meestal is dat 100 gram) en dat gaat dan exact zo. Wij moeten hier dus ook bijna altijd een deel van de (uitgedroogde) brokjes weggooien.
Tails tell tales
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:03:10 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166123665
100gram per dag? Voor mijn gevoel is dat best veel. Meestal zie ik op de verpakkingen max 60gram staan enzo.

Natuurlijk is natvoer ook wat vocht, maartoch.
pi_166124419
In de meeste zakjes zit 100 gram en dan is de aanbevolen hoeveelheid meerdere van die zakjes per dag (hangt van het gewicht van de kat af hoeveel precies). Dus nee, 100 gr/1 zakje is in principe juist weinig. Alleen ze gaan er daarbij dan wel vanuit dat je alleen van die zakjes (natvoer) geeft. Wij geven er ook nog brokjes/droogvoer naast.
Tails tell tales
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:41:42 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166124438
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:03 schreef Cue_ het volgende:
100gram per dag? Voor mijn gevoel is dat best veel. Meestal zie ik op de verpakkingen max 60gram staan enzo.

Natuurlijk is natvoer ook wat vocht, maartoch.
Die bekende maaltijdzakjes van de bekende of eigen merken zijn i.d.d. 100 gram.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:03:18 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166124925
Smorgens brokjes. S'avonds een bakje/zakje natvoer daar zijn al onze katten heel oud mee geworden. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166125062
We doen beide voor de variatie (en daarmee voor ons gevoel voor haar algehele gezondheid en algehele plezier), maar verder natvoer specifiek voor het vocht en droogvoer specifiek voor de tanden (en droogvoer ook voor als ze het heel af en toe eens een hele dag of een heel weekend zonder 'zakjesopeners' moet stellen).

Verder krijgt ze elke zondag (of heel soms, indien op zondag niet mogelijk is, op een andere dag in de week) i.p.v. natvoer een (rauw) koolvisje. Dat is, als het om voer gaat, één van de weinige dingen waar ze echt heel erg opgewonden van raakt. Voor haar doen flink miauwen en continu achtjes draaien enzo. Wel geinig, ze lijkt inmiddels ook echt te weten/begrijpen dat, in principe, zondag dé dag daarvoor is. :)
Tails tell tales
  roze zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:12:46 #285
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166125109
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 20:07 schreef Ace1 het volgende:
Mijn kat eet normale droge brokjes. 3x in de week natvoer ofzo
Hier ook. In de zomer meestal iets vaker omdat ze dan ook niet zoveel drinkt. En mijn kat eet ook nog muizen tussendoor. :Y
Your beauty never ever scared me.
pi_166125235
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:12 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Hier ook. In de zomer meestal iets vaker omdat ze dan ook niet zoveel drinkt. En mijn kat eet ook nog muizen tussendoor. :Y
Ja, die van ons waarschijnlijk ook (en andere kleine dieren, ook heel veel spinnen volgens mij). Ze neemt nooit iets mee naar huis, dat niet.
Tails tell tales
  roze zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:21:09 #287
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166125255
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, die van ons waarschijnlijk ook (en andere kleine dieren, ook heel veel spinnen volgens mij). Ze neemt nooit iets mee naar huis, dat niet.
Die van mij wel. ;( Vorige week wou ik een bakje noodles eten, besloot Kuroi om naast mij even een muis op te gaan eten. Mweh haha. Ook vaak dat er 's ochtends resten muis liggen onder de eettafel. :+
Your beauty never ever scared me.
  roze zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:22:45 #288
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166125284
Bij Kuroi is het altijd de vraag of ze alleen door het kattenluikje komt of met een muis. Levende muizen zijn wel kut, soms heeft ze er geen zin meer in en rent ze weer naar buiten. Thanks Kuroi. O+ ;(

Gelukkig zijn ze bijna altijd al dood als ze mee gaan naar binnen.
Your beauty never ever scared me.
pi_166125781
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:22 schreef Amarantha het volgende:
Bij Kuroi is het altijd de vraag of ze alleen door het kattenluikje komt of met een muis. Levende muizen zijn wel kut, soms heeft ze er geen zin meer in en rent ze weer naar buiten. Thanks Kuroi. O+ ;(

Gelukkig zijn ze bijna altijd al dood als ze mee gaan naar binnen.
Ik denk dat onze poes rekening houdt met het feit dat ik het liefst mijn kop -ver- in het zand steek als het om haar martel- en/of moordpraktijken gaat :')

Nee hoor, ze neemt ze gelukkig niet mee het huis in, maar ik heb haar in de tuin al wel een paar keer met een muis zien 'spelen' en er ééntje met staart en al :') zien verorberen.

Het kutst is idd als ze nog (half) leven... ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 22-10-2016 14:54:49 ]
Tails tell tales
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:37:39 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_166127541
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:30 schreef MarieAlice het volgende:
Heb nog eens naar de DA gebeld, talkpoeder ed mocht niet, die zalf had de assistente nog niet van gehoord, maar uiercrème zou wel mogen. Als de huid niet open ligt, dan moest ik isobetadine gebruiken.

MAAR we weten nu waardoor het komt. Ik had mijn oma een deel van mijn was laten doen (ja, I know, maar ze wou dat nu graag doen) en die gebruikt blijkbaar wasmiddel of verzachter waar die kleine tijg allergisch aan is. Merkte het toen meneer begon te krabben toen ik hem optilde met mijn pasgewassen gilet aan. Alles opnieuw gewassen, dus ook hun dekentjes, want die zaten ook in die was, en meneer heeft al uren niet meer gekrabt. :s)
Gelukkig. Fijn dat het over is!
pi_166127601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik denk dat onze poes rekening houdt met het feit dat ik het liefst mijn kop -ver- in het zand steek als het om haar martel- en/of moordpraktijken gaat :')

Nee hoor, ze neemt ze gelukkig niet mee het huis in, maar ik heb haar in de tuin al wel een paar keer met een muis zien 'spelen' en er ééntje met staart en al :') zien verorberen.

Het kutst is idd als ze nog (half) leven... ;(
Ollie heeft in het begin een dooie muis mee naar binnen genomen, op het (witte :o :X ) tapijt gedropt en nóóit meer iets meegenomen. Hij eet binnen wel pissebedden op maar voor vliegen is hij te lui :')
Ik denk ook dat die muis wellicht al dood was en op zijn pad buiten lag. :')
Twiddel
pi_166129329
Natvoer is niet nodig. Variatie is ook niet nodig. In principe kun je een kat elke dag hetzelfde droogvoer geven (wel graag van goede kwaliteit). Al het overige is luxe en niet nodig voor het welzijn van de kat. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 18:12:06 ]
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:17:24 #293
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166129426
Dat het niet hoeft, weet ik idd. Maar m'n katten zijn er wel blij mee merk ik. Dusja waarom niet doen dan :)

Weet van de oudste dag als ik altijd dezelfde droogvoer Geef, dat hij er een beetje op uitgegekeken raakt. Dus mix t sowieso al.

En de oudste heeft ooit 1x een muis meegenomen. Half opgegeten en heb de rest maar weggegooid.
pi_166217200
Wat is nou het "beste" merk voer en kattenbakvulling?
Het valt me op dat er zoveel verschillende merken zijn.

Ik geloof wel dat er een verschil zit tussen het duurste en goedkoopste,
maar er zitten ook zoveel merken tussenin.

Met kattenbakvulling ben ik er wel achter gekomen dat de goedkoopste minder goed klontert, maar dat was het ook wel.

graag hoor ik jullie meningen
Je weet het niet?!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:31:01 #295
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_166217254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:28 schreef Impect het volgende:
Wat is nou het "beste" merk voer en kattenbakvulling?
Het valt me op dat er zoveel verschillende merken zijn.

Ik geloof wel dat er een verschil zit tussen het duurste en goedkoopste,
maar er zitten ook zoveel merken tussenin.

Met kattenbakvulling ben ik er wel achter gekomen dat de goedkoopste minder goed klontert, maar dat was het ook wel.

graag hoor ik jullie meningen
Ik zweer bij Catsan ^O^ Het is duur maar een bakvulling gaat erg lang mee.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:34:11 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166217332
We hebben altijd de eigen merk klontervariant van Jumbo of AH (liever zonder geurtje).
The love you take is equal to the love you make.
pi_166218308
Voor mij enkel nog silicakorrels (van de duitse DM) geen geur meer, gaat veel langer mee, en veel minder gewicht in de kliko. (3 katten)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 14:23:28 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166218331
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:21 schreef valentijn101 het volgende:
Voor mij enkel nog silicakorrels (van de duitse DM) geen geur meer, gaat veel langer mee, en veel minder gewicht in de kliko. (3 katten)
Je betaalt naar gewicht?

Hier gaat alles in grijze zakken de ondergrondse container in, dus gewicht is geen issue. En maar een kat, dus dat scheelt ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166218433
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je betaalt naar gewicht?

Hier gaat alles in grijze zakken de ondergrondse container in, dus gewicht is geen issue. En maar een kat, dus dat scheelt ook.
Yep, vast tarief per lediging en daarbovenop per kilo. (Belgie :') )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_166218434
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:21 schreef valentijn101 het volgende:
Voor mij enkel nog silicakorrels (van de duitse DM) geen geur meer, gaat veel langer mee, en veel minder gewicht in de kliko. (3 katten)
Ook wel een dingetje inderdaad, de kliko wordt zo zwaar van dat kattengrid.
Heb nu een zak gekocht, merk weet ik zo niet zal ik thuis na moeten kijken, maar daar staat op dat het 64 dagen meegaat? ik vind dat persoonlijk wel heel lang om het in de bak te laten zitten?
Je weet het niet?!
pi_166218496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 14:29 schreef Impect het volgende:

[..]

Ook wel een dingetje inderdaad, de kliko wordt zo zwaar van dat kattengrid.
Heb nu een zak gekocht, merk weet ik zo niet zal ik thuis na moeten kijken, maar daar staat op dat het 64 dagen meegaat? ik vind dat persoonlijk wel heel lang om het in de bak te laten zitten?
De drollen schep ik er dagelijks even uit en dan schep ik de rest een beetje om. Gaat bij ons makkelijk 6 weken goed met 3 katten en 2 bakken. (Ja, ze hebben 4 bakken gehad maar daar keken ze niet naar om)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')