Ehmm ja dat is een goede vraag.. ik speel zelf alleen op traction control medium. Misschien handig om erbij te zetten welke assist je gebruikt en dan voor elke assist die je gebruikt 1 punt eraf doen? Dus als je op full rijdt 2 punten eraf, medium 1 eraf etc? Moeten we even overleggen zodra er meer mensen meedoenquote:
Alleen een beetje lullig als je dan 9 of 10e wordt en dan alsnog geen punten krijgt omdat je assist gebruikt. Je kan het ook zo doen dat iedeeen in de top 10 die geen assists gebruikt 1 extra punt krijgt. Dan worden diegene die het zonder doen daar iets voor beloont en wie met assist rijd wordt daar niet voor bestraft met punten aftrek.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:53 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Ehmm ja dat is een goede vraag.. ik speel zelf alleen op traction control medium. Misschien handig om erbij te zetten welke assist je gebruikt en dan voor elke assist die je gebruikt 1 punt eraf doen? Dus als je op full rijdt 2 punten eraf, medium 1 eraf etc? Moeten we even overleggen zodra er meer mensen meedoenMaar stuur me ff een DM met een gmail adres zodat ik je aan het google document kan toevoegen.
Zo kan het inderdaad ookquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 20:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Alleen een beetje lullig als je dan 9 of 10e wordt en dan alsnog geen punten krijgt omdat je assist gebruikt. Je kan het ook zo doen dat iedeeen in de top 10 die geen assists gebruikt 1 extra punt krijgt. Dan worden diegene die het zonder doen daar iets voor beloont en wie met assist rijd wordt daar niet voor bestraft met punten aftrek.
Ik wil ook wel meedoen trouwens.
Voor de liefhebbers.. ik ben er met 2 tienden overheen gegaanquote:Op zondag 21 augustus 2016 01:52 schreef maniack28 het volgende:
Voor de liefhebbers alvast een richttijd neergezet: 1.10.353 is momenteel mijn snelste tijd.
Welk circuit dan?quote:Op zondag 21 augustus 2016 01:52 schreef maniack28 het volgende:
Voor de liefhebbers alvast een richttijd neergezet: 1.10.353 is momenteel mijn snelste tijd.
Oostenrijkquote:
Zou kunnen.. alleen doen we het per week , tenzij mensen er langer de tijd voor willen. Eerst maar eens kijken hoeveel mensen er nou precies meedoen, er zijn al een aantal aanmeldingen dus ben benieuwd hoeveel van die mensen er uiteindelijk ook echt mee gaan doen:)quote:Op zondag 21 augustus 2016 05:22 schreef Bluurgh het volgende:
Dat is vast niet op Spa
Is het niet leuker om de F1 kalender aan te houden op het moment dat we nog in het seizoen zitten?
Vanaf nu t/m eind november zitten er max. 2 weken tussen, soms ook 1 weekquote:Op zondag 21 augustus 2016 13:31 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Oostenrijkik had gewoon ff een willekeurige baan neergezet als test.
[..]
Zou kunnen.. alleen doen we het per week , tenzij mensen er langer de tijd voor willen. Eerst maar eens kijken hoeveel mensen er nou precies meedoen, er zijn al een aantal aanmeldingen dus ben benieuwd hoeveel van die mensen er uiteindelijk ook echt mee gaan doen:)
Kloptquote:Op zondag 21 augustus 2016 13:41 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Vanaf nu t/m eind november zitten er max. 2 weken tussen, soms ook 1 week
Da's klotequote:Op zondag 21 augustus 2016 19:37 schreef Mothzor het volgende:
Spielberg: 1.09.980
Zit nog wel een seconde winst in de baan. Maar zodra ik sector 1 perfect door kom, verpruts ik sector 2 of 3. Verpruts ik sector 1, kom ik perfect door sector 2 en 3
Daar gaan onze kansen..quote:Op maandag 22 augustus 2016 01:10 schreef Sjemmert het volgende:
1.08.330 is mijn snelste tijd tot nu
Zonder assist en vanuit cockpit view.
Volgens mij niet, volgens mij wel gerelateerd aan de snelheid in career etc. Dus ik rij al mijn tijden in de mercedesquote:Op maandag 22 augustus 2016 08:50 schreef Fopje het volgende:
Ik ga vanmiddag ook eens proberen. Alle autos zijn in timetrial gelijk toch?
Maakt toch niet uit?quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:25 schreef BroesWillems het volgende:
Ik lees even mee, ik rij alleen tot nu toe geen top tijden. (zonder assists dan).
Ik wil wel mee doen, maar waarom in een google document en niet gewoon hier in het topic?quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:25 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Volgens mij niet, volgens mij wel gerelateerd aan de snelheid in career etc. Dus ik rij al mijn tijden in de mercedeswil je ook in het google document?
[..]
Maakt toch niet uit?ik rij met alleen traction control op medium. Ik ben ook niet de snelste.
Dat kan inderdaad ook, maar ik dacht in een google document kan je er een beetje een layout van makenquote:Op maandag 22 augustus 2016 12:34 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik wil wel mee doen, maar waarom in een google document en niet gewoon hier in het topic?![]()
Ik wil alle tijden wel bijhouden/modden hoor.
Dat heb ik ook heel erg.. Heb het uren geprobeerd maar uiteindelijk raak ik zo geirriteerd dat ik maar gewoon traction control op medium heb gezet.quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:03 schreef BroesWillems het volgende:
1.11.782, Zonder Assists.
Ik kom gewoon niet fatsoenlijk de bocht uit, vaak te vroeg op het gas en de achterkant kwijt.
Hmm ja het ziet er wel netjes uit. Het nodigt alleen niet echt uit om als 'nieuweling' mee te doen zonder iets te zien.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:40 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook, maar ik dacht in een google document kan je er een beetje een layout van maken+ als de week over is kan je gewoon een nieuw blad maken en de oude blijft staan voor de mensen die ook buiten de competitie om de tijden van de vorige week willen inzien en proberen te verbeteren. En iedereen hoeft daar alleen zijn eigen tijden etc in te zetten zonder dat jij of ik nog de OP hoeft aan te passen bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat andere mensen beter/handiger vinden?
Ik vind het tabel ook wel fijn omdat je inderdaad dan zelf je tijden kan toevoegen. Maar als jij het eventueel hier in het topic kan modden heeft dat ook wel zijn voordelen. Misschien een idee om beide te doen ? Dat we het google document als live uitslag hebben, en dat het topic dan af en toe geupdate word aan de hand van het tabel met aan het eind de uiteindelijke uitslag.quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hmm ja het ziet er wel netjes uit. Het nodigt alleen niet echt uit om als 'nieuweling' mee te doen zonder iets te zien.
Ja hier zat ik zelf ook aan te denken! Misschien elke 24 uur dan een screenshot maken ofzo van de tabel en die editten? Zo weten mensen hoe het ervoor staat en kan alles overzichtelijk in de tabel gezet worden wat vooral op de lange termijn handiger is dan door topics heen scrollen gok ik. Ik heb nu in ieder geval de screenshot in de OP gezetquote:Op maandag 22 augustus 2016 13:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind het tabel ook wel fijn omdat je inderdaad dan zelf je tijden kan toevoegen. Maar als jij het eventueel hier in het topic kan modden heeft dat ook wel zijn voordelen. Misschien een idee om beide te doen ? Dat we het google document als live uitslag hebben, en dat het topic dan af en toe geupdate word aan de hand van het tabel met aan het eind de uiteindelijke uitslag.
Dat kan natuurlijk ook ja !quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind het tabel ook wel fijn omdat je inderdaad dan zelf je tijden kan toevoegen. Maar als jij het eventueel hier in het topic kan modden heeft dat ook wel zijn voordelen. Misschien een idee om beide te doen ? Dat we het google document als live uitslag hebben, en dat het topic dan af en toe geupdate word aan de hand van het tabel met aan het eind de uiteindelijke uitslag.
Zet je tijd er gewoon tussen ! Het hoeft geen bloedserieuse competitie te worden. Er zijn vast wel meer mensen die er moeite mee hebben maar het toch leuk vinden hun tijden te vergelijken met anderen. Het zou zonde zijn als die hun resultaten niet posten omdat ze geïntimideerd raken door de snelste tijden van anderen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:03 schreef BroesWillems het volgende:
1.11.782, Zonder Assists.
Ik kom gewoon niet fatsoenlijk de bocht uit, vaak te vroeg op het gas en de achterkant kwijt.
Ik in ieder geval welquote:Op maandag 22 augustus 2016 16:02 schreef Fopje het volgende:
Ik kom op 1.09.485.
Moet nog wel wat sneller kunnen met andere set up. Gebruiken jullie default setup trouwens?
1.07.015 alle assist uitquote:Op maandag 22 augustus 2016 17:54 schreef Sjemmert het volgende:
Tijd nog kunnen verbeteren naar een 01.08.175 Momenteel 11e op de global leaderbord (PC)
Kan nog wel iets vanaf denk maar zal hooguit 2 a 3 tienden zijn als echt alles perfect gaat. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de wereld records op PS4 en Xbox zijn ?
Damn op PC is 1.07.543 met assists, en 1.07.682 zonder assists. Maar ook wel logish op console zijn waarschijnlijk ook meer spelers.quote:
Je kunt via de leaderbords de setups downloaden van andere. Ik heb enkele van de snelste hun setups geprobeerd en daar eentje uit gekozen welke het beste bij mij paste.quote:Op maandag 22 augustus 2016 16:02 schreef Fopje het volgende:
Ik kom op 1.09.485.
Moet nog wel wat sneller kunnen met andere set up. Gebruiken jullie default setup trouwens?
Ik probeer nu ook wat setups van anderen maar ik kom nog niet echt sneller vooruit hahaquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:21 schreef Sjouveur het volgende:
Spel net gekocht, meteen even de time trial opgestart, rijdt out of the box meteen lekker weg! Kom nu na een rondje of 10 op 1.09.550, standaard setup, moet nog wel sneller kunnen dus
Edit: 1.08.900, nu begint de rek er wel uit te gaan, dit keer gereden met een eigen setup.
Bocht 5 is ook een lastige bocht. Bijna geen referentie punten langs de baan om te bepalen wanneer je moet insturen. Dat in combinatie met de snelheid waar je mee aan komt en de bocht moet nemen maakt het lastig om je instuur moment te bepalen. Bocht 6 is iets makkelijker maar daar valt meer tijd te verliezen wanneer je hem niet goed neemt doordat de bocht gevolgd word door een kort recht stuk.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:21 schreef Sylv3se het volgende:
Ik zit nu op 1.10.022 met alleen brake assist aan, ik heb nogal moeite bocht 5 en 6 goed te nemen.
Precies, vooral het ontbreken van een referentiepunt maakt het lastig. De ene keer ben ik te vroeg, dan weer te laat, dan weer met te veel snelheid ingestuurd en ga zo maar doorquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bocht 5 is ook een lastige bocht. Bijna geen referentie punten langs de baan om te bepalen wanneer je moet insturen. Dat in combinatie met de snelheid waar je mee aan komt en de bocht moet nemen maakt het lastig om je instuur moment te bepalen. Bocht 6 is iets makkelijker maar daar valt meer tijd te verliezen wanneer je hem niet goed neemt doordat de bocht gevolgd word door een kort recht stuk.
Ben ik het ook wel mee eens eigenlijk, dat is leuker tijdens het kijken naar de echte grand prix omdat je de baan dan erg goed kentquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:10 schreef Sylv3se het volgende:
Ik rij volgende week liever op Monza eigenlijk. Het lijkt me leuker om de baan aan te houden in de week dat er een grand prix is in plaats van de week daarna.
Ik ook eens. Hoewel ik ook graag op spa rijquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:20 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Ben ik het ook wel mee eens eigenlijk, dat is leuker tijdens het kijken naar de echte grand prix omdat je de baan dan erg goed kent
Rij je met assists?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik ook eens. Hoewel ik ook graag op spa rij
Tijd nog iets verbeterd naar een 1.07.947
Nee ik rij nooit met assist, ook niet in andere racegames/sims. Zou me eerder afremmen dan helpen als ik dat nu aan zou zetten denk ik.quote:
Poeh, strakke tijd, ik vond het wat te warm de laatste dagen om nog een poging te wagen :pquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Thanks, en het is eigenlijk ook wel te warm maar ik kon het vanmiddag na de vrije training toch niet laten nog even een paar rondjes te doen voor ik naar me werk moestquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:14 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Poeh, strakke tijd, ik vond het wat te warm de laatste dagen om nog een poging te wagen :p
Misschien handig om in de spreadsheet nog een extra kolom voor de assists te maken (kan echter ook uit de screenshot worden afgelezen).
Nice. Ik kom nu niet verder dan 1.09.752. Heb ook pas drie weken een stuurtje dus niet slecht met alles uit. Denk dat mijn ideale lap nu nog een halve seconde sneller kan, maar daar heb ik geen zin meer in.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Na 3 weken zeker niet slecht hoor, ik rij al sinds 2010 met stuurquote:Op zondag 28 augustus 2016 11:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nice. Ik kom nu niet verder dan 1.09.752. Heb ook pas drie weken een stuurtje dus niet slecht met alles uit. Denk dat mijn ideale lap nu nog een halve seconde sneller kan, maar daar heb ik geen zin meer in.
Kan ik je replay makkelijk ergens kijken om er van te leren?
Ik rij met controller gemakkelijk 1:09 met alles uitquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Na 3 weken zeker niet slecht hoor, ik rij al sinds 2010 met stuur
Heb er helaas geen replay van. Ben nu bezig met playtv om te recorden want met obs wou het niet lukken met dit spel. Zal voor volgende week wel even kijken of ik een replay kan uploaden.
Heb alleen de FOV een stuk lager gezet. Het is allemaal een beetje afhankelijk van hoe groot je scherm is en hoe dicht je erop zit. Maar ik rij met een FOV van -0.70 mijn scherm is 82cm en ik zit er ongeveer 80cm vanaf. Op http://www.projectimmersion.com/fov/ ken je je eigen correcte FOV berekenen voor een aantal racegames, denk alleen niet voor f1 2016.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef maniack28 het volgende:
En wat zijn je cockpit settings Sjemmert?
Thanks!quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb alleen de FOV een stuk lager gezet. Het is allemaal een beetje afhankelijk van hoe groot je scherm is en hoe dicht je erop zit. Maar ik rij met een FOV van -0.70 mijn scherm is 82cm en ik zit er ongeveer 80cm vanaf. Op http://www.projectimmersion.com/fov/ ken je je eigen correcte FOV berekenen voor een aantal racegames, denk alleen niet voor f1 2016.
Lekker bezig man !quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:03 schreef vaagjunior het volgende:
Ik ben al bezig met de spreadsheet vanaf 0:00 dus op Monza om de circuits aan te houdenNa Monza zit er volgens mij een week tussen, en dan kunnen we dus in die week ff een ander circuit doen om vervolgens weer verder te gaan met de kalender
Onderin staat een tabblad met WEEK 1, en daarnaast komt dus WEEK 2. Ook zal ik vanaf deze week elke dag rond een uur of 9 savonds de OP updaten met een screenshot van de tijden
Ook komt er onderaan een tussenstand qua punten
Nice!quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:27 schreef Sjemmert het volgende:
Dan zal ik maar openen. Mijn snelste ronde tot nu toe is een 1:22.380
Beter kijken, deeltje 2 van het normale F1 topic is al een tijdje terug de pitstraat uitgeredenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:51 schreef nils7 het volgende:
Omdat niemand deeltje 2 maakte:
GAM / [Multi] Codemasters F1 2016: Waar we nog meer seizoenen draaien
Wat betreft het toevoegen zit je ook met verschillende platformen. Ik speel bijvoorbeeld op PC dus kan geen mensen toevoegen die op op ps4 of xbox spelen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:13 schreef Sylv3se het volgende:
Kan ik mijn tijd van Oostenrijk nog toevoegen? Tijd is gereden in dezelfde week.
Is het trouwens een optie om elkaar gewoon toe te voegen als vriend, bij de timetrials heb je ook een aparte tab om je tijden van vrienden te vergelijken. Dan is het maken van een screenshot overbodig, de spreadsheet kan dan worden gebruikt voor de puntentelling.
Ja dat is ook zo, even geen rekening mee gehouden..quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat betreft het toevoegen zit je ook met verschillende platformen. Ik speel bijvoorbeeld op PC dus kan geen mensen toevoegen die op op ps4 of xbox spelen.
Alle leaderboards worden gewist, kunnen we weer opnieuw beginnenquote:Time Trial Leaderboards
Hey guys,
Firstly, just to let you all know that we’ve got a new patch coming on all platforms - we’ll be posting the patch notes for you shortly. Some of you have noticed an issue on Time Trial where invalidated laps have been logged on the leaderboards. This has meant that some people have been able to cut corners and have their laps count. This issue has been fixed in the coming patches, but because we know you guys want to be able to set times and compete against each other as fairly as possible, we’re going to be wiping the leaderboards as each of the patches go live.
Je kan hem toevoegen maar telt helaas niet meer voor de 'stand'quote:Op vrijdag 2 september 2016 14:13 schreef Sylv3se het volgende:
Kan ik mijn tijd van Oostenrijk nog toevoegen? Tijd is gereden in dezelfde week.
Is het trouwens een optie om elkaar gewoon toe te voegen als vriend, bij de timetrials heb je ook een aparte tab om je tijden van vrienden te vergelijken. Dan is het maken van een screenshot overbodig, de spreadsheet kan dan worden gebruikt voor de puntentelling.
Gelukkig staat de screenshot er bij de meeste alquote:Op vrijdag 2 september 2016 19:08 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Alle leaderboards worden gewist, kunnen we weer opnieuw beginnen
Wat mij betreft eerst nog een random circuit tussendoorquote:Op zondag 4 september 2016 02:16 schreef vaagjunior het volgende:
Hmmm , 3 mensen die vorige week meededen hebbn nog geen tijd in de tabelMorgen laatste kans voor diegene
volgende GP is over 2 weken, zullen we de time trial dan ook voor 2 weken doen of aankomende week een random circuit en dan de week van Singapoure pas dat circuit doen?
Hier ben ik ook voor. Random circuit van de eerste helft van het seizoen lijkt me het beste.quote:Op zondag 4 september 2016 09:51 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Wat mij betreft eerst nog een random circuit tussendoor
Ik trek me terug. Kom met mijn tijden lang niet bij de rest.quote:Op zondag 4 september 2016 02:16 schreef vaagjunior het volgende:
Hmmm , 3 mensen die vorige week meededen hebbn nog geen tijd in de tabelMorgen laatste kans voor diegene
volgende GP is over 2 weken, zullen we de time trial dan ook voor 2 weken doen of aankomende week een random circuit en dan de week van Singapoure pas dat circuit doen?
Maakt toch niet uit? Ik ben ook niet de snelste.. Hoe meer er zijn hoe leuker het isquote:Op zondag 4 september 2016 18:57 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik trek me terug. Kom met mijn tijden lang niet bij de rest.![]()
Eerst nog even oefenen.
Zonde man, blijf gewoon lekker meedoen. Timetrials zijn juist zeer geschikt om te oefenen en extra snelheid te vinden. Ik zal iig ook replays blijven posten van snelle rondes, misschien kan je daar ook nog wat van leren. Ik weet zeker dat naarmate de weken verstrijken je alleen maar dichterbij zal komen. En vorige week zat je er toch ook niet zo ver achter ?quote:Op zondag 4 september 2016 18:57 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik trek me terug. Kom met mijn tijden lang niet bij de rest.![]()
Eerst nog even oefenen.
Dat is maar iets langzamer dan mijn tijdquote:Op maandag 5 september 2016 18:00 schreef G3rtonimo84 het volgende:
Leuk zo'n topic, ik heb F1 2016 net 2 dagen dus nog ff wat aan het uitvogelen allemaal, laatste F1 game was van 2010 dus ff geleden. Heb ff 5 rondjes op Monza gereden met als beste rondetijd een 1:24:5 geloof ik, dus best slecht als ik het met jullie vergelijk
Ik heb alleen een vraag, ik ben altijd erg slecht met auto's afstellen en heb daar ook niet zo heel veel verstand van verder, behalve een klein beetje met de voor en achtervleugels, hoe kan je er een beetje achterkomend wat voor afstelling je een auto moet geven?
Ik wil geen afstellingen zomaar kopieren eigenlijk, maar eens kijken of ik er zelf op de een of andere manier achter kan komen waarom dat ik sneller zou gaan met minder rembalans of wanneer het gewicht naar voren of naar achteren gaat.quote:Op maandag 5 september 2016 18:07 schreef vaagjunior het volgende:
[..]
Dat is maar iets langzamer dan mijn tijdIk heb mij daar eigenlijk ook niet in verdiept.. maar ik denk dat Youtube in dit geval je beste vriend is
of één van de andere hier die wat sneller rijden
Ja snap ikquote:Op maandag 5 september 2016 18:36 schreef G3rtonimo84 het volgende:
[..]
Ik wil geen afstellingen zomaar kopieren eigenlijk, maar eens kijken of ik er zelf op de een of andere manier achter kan komen waarom dat ik sneller zou gaan met minder rembalans of wanneer het gewicht naar voren of naar achteren gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |