Nederland speelde dan ook verrekte RUKquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit is dus de defensie waar NL met geen mogelijkheid doorheen kwam
twitter:sporza twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:00:11Come on boys! Gaan voor Zilver! #belarg #bel #silver #hockey #Rio2016 https://t.co/myukuCFzg1 reageer retweet
wat?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:19 schreef Collide het volgende:
twitter:sporza twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:00:11Come on boys! Gaan voor Zilver! #belarg #bel #silver #hockey #Rio2016 https://t.co/myukuCFzg1 reageer retweet
Deze zijn wel vrij storend ja. Was ook maar snel gezaptquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:23 schreef Szura het volgende:
Ik gun de Sporza-commentatoren wel een nederlaag hoor
Duitse invloedquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:28 schreef Windhapper het volgende:
Hoe komt hockey eigenlijk zo groot in Argentinië in tegenstelling tot andere Zuid Amerikaanse landen? Is dat alleen te danken aan Aymar?
Die zijn juist leuk, als ze vrolijk zijn maar ook als ze wenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze zijn wel vrij storend ja. Was ook maar snel gezapt
Nederland won van Argentinië, ze zijn dus ook heel goed.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:28 schreef marcodej het volgende:
Nederland verliest hier dus van. Zo slecht is Nederland.
Je zou maar dik vernederd zijn door dit Argentinië, dan moet je toch ook een kutwedstrijd hebben gespeeld.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:29 schreef kilon het volgende:
Je zou maar van dit België hebben verloren. Dan stel je toch ook niks voor.
nee werd 3-3quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nederland won van Argentinië, ze zijn dus ook heel goed.
Ik gun het België, maar die commentatoren die mad zijn wil ik ook wel horenquote:
Gelijkspel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nederland won van Argentinië, ze zijn dus ook heel goed.
Die hoor je nu al.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik gun het België, maar die commentatoren die mad zijn wil ik ook wel horen
omdat je nog een grote traditionele bovenklasse hebt in argentinie. En dan speel je polo of hockeyquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:28 schreef Windhapper het volgende:
Hoe komt hockey eigenlijk zo groot in Argentinië in tegenstelling tot andere Zuid Amerikaanse landen? Is dat alleen te danken aan Aymar?
En moest ie er nog iets van kennen...quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Die hoor je nu al.
Ik word echt moe van het geschreeuw van die gasten bij iedere waterkans voor België
Ja, maar niet van hockey denk ikquote:
Nee joh, die dachten dat ze al goud hadden. Laat Argentinië maar lekker winnen!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
Had toch wel de hoop dat België zou gaan winnen, maar dan moeten ze wel even iets heel anders gaan doen.
Ik wist niet dat Walen goed konden zijn in sport.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:34 schreef riazop het volgende:
beter luister je naar de RTBF
Kundig en sportief
In Belgie is hockey dan ook vooral een Franstalige sport.
75% van dit team is ook Franstalig (ondanks de vele Nederlands klinkende namen)
Met een beetje geluk straks boze mensen op HLN die de Walen de schuld gaan geven.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:34 schreef riazop het volgende:
75% van dit team is ook Franstalig (ondanks de vele Nederlands klinkende namen)
Thiam gemist?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:34 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Walen goed konden zijn in sport.
ik had het wel gedacht. Ze waren al te blij na de halve finale.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
Had toch wel de hoop dat België zou gaan winnen, maar dan moeten ze wel even iets heel anders gaan doen.
Ken je Gilbert?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:34 schreef Sked het volgende:
[..]
beetje wat NL had na Australiequote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ze waren al te blij na de halve finale.
Wel verwacht dit idd, maar had toch nog wat anders gehoopt.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:35 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik had het wel gedacht. Ze waren al te blij na de halve finale.
Eden Hazardquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:34 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja, en die rijdt goed met de fiets.quote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Typisch Belgisch dit weer. Geen winnaarsmentaliteit. Typisch voor #TeamBE dit.
Franstalige Brusselaar.quote:
NL had toen ook wel met die 3-1 de wedstrijd op slot moeten gooien.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:39 schreef Szura het volgende:
Uiteindelijk blijken die 3-3 van Argentinië tegen Nederland en de 4-4 tegen Duitsland in de poule toch totaal geen toeval. Toen deden we er nog wat lacherig over.
iK gun het Belgie wel. De commentator inderdaad niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:23 schreef Szura het volgende:
Ik gun de Sporza-commentatoren wel een nederlaag hoor
was het de rvv of ek voetbal geweest, het nieuws zou wel wijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:39 schreef Collide het volgende:
[..]
Zoveel sportsucces is België niet gewend en was dus niet ingepland.
Niet gelezenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:41 schreef clavier het volgende:
[..]
iK gun het Belgie wel. De commentator inderdaad niet.
Demarez geeft ook commentaar bij het voetbal. Dat merk je helaas in zijn commentaar. Hij heeft geen gedegen kennis van hockey. Hij heeft niet voor niets een oud-keeper nodig als co-commentator. Daarnaast kent Demarez de cultuur niet. Hij heeft zich bij de halve finale gedragen als een voetbalfan. Geen hockeyfan. De Nederlanderse hockeyfans weten dat het goed is dat Belgie en Argentinie in de finale staan. Dat nieuwe landen sterker worden is waar de hockeysport om draait. Dat Nederlanders huilen is niet waar de hockeysport om draait. Dat Nederlanders huilen is kennelijk wel waar sport om draait voor Belgen die geen kennis hebben van de hockeycultuur, zoals Demarez dus.
Hier zit wel iets in.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:43 schreef Pedroso het volgende:
Het oude liedje, België is geen underdog en het gaat fout..
Of ze hebben te vroeg gejuicht, net als op het EK voetbal?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:43 schreef Pedroso het volgende:
Medailles zijn inderdaad allemaal door underdogs gewonnen. Alle belgische favorieten hebben gefaaldquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:43 schreef Pedroso het volgende:
Tijdens het EK viel dat allemaal wel mee.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Of ze hebben te vroeg gejuicht, net als op het EK voetbal?
Hoe vaak hebben we niet gehoord over een makkelijke route richting finale.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Tijdens het EK viel dat allemaal wel mee.
eens. Zo dat al te supporterige commentaar, vind het helemaal niets.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:41 schreef clavier het volgende:
[..]
iK gun het Belgie wel. De commentator inderdaad niet.
Demarez geeft ook commentaar bij het voetbal. Dat merk je helaas in zijn commentaar. Hij heeft geen gedegen kennis van hockey. Hij heeft niet voor niets een oud-keeper nodig als co-commentator. Daarnaast kent Demarez de cultuur niet. Hij heeft zich bij de halve finale gedragen als een voetbalfan. Geen hockeyfan. De Nederlanderse hockeyfans weten dat het goed is dat Belgie en Argentinie in de finale staan. Dat nieuwe landen sterker worden is waar de hockeysport om draait. Dat Nederlanders huilen is niet waar de hockeysport om draait. Dat Nederlanders huilen is kennelijk wel waar sport om draait voor Belgen die geen kennis hebben van de hockeycultuur, zoals Demarez dus.
Nee hoor maar in de teamsporten spelen de Belgen van oudsher altijd het liefst als underdog.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:44 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Medailles zijn inderdaad allemaal door underdogs gewonnen. Alle belgische favorieten hebben gefaald
Onzinquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:45 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Tijdens het EK viel dat allemaal wel mee.
nou ja, alle, dat waren er ook maar drie of zoquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:44 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Medailles zijn inderdaad allemaal door underdogs gewonnen. Alle belgische favorieten hebben gefaald
Wonen veel rijke stinkerts in Wallonië dus dat kan kloppen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:48 schreef riazop het volgende:
Meer dan 75 % is Franstalig trouwens
Arthur Van Doren
John-John Dohmen FR
Florent van Aubel FR
Sebastien Dockier FR
Cédric Charlier FR
Gauthier Boccard FR
Emmanuel Stockbroekx NL
Thomas Briels NL
Felix Denayer NL
Vincent Vanasch FR
Simon Gougnard FR
Loïck Luypaert FR/NL
Tom Boon FR
Jérôme Truyens FR
Elliot Van Strydonck FR
Tanguy Cosyns FR
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:48 schreef riazop het volgende:
Meer dan 75 % is Franstalig trouwens
Arthur Van Doren NL
John-John Dohmen FR
Florent van Aubel FR
Sebastien Dockier FR
Cédric Charlier FR
Gauthier Boccard FR
Emmanuel Stockbroekx NL
Thomas Briels NL
Felix Denayer NL
Vincent Vanasch FR
Simon Gougnard FR
Loïck Luypaert FR/NL
Tom Boon FR
Jérôme Truyens FR
Elliot Van Strydonck FR
Tanguy Cosyns FR
Dat was ook zo, Belgjes hadden absurde mazzel en verneukten het desondanks. Dat wordt nergens ontkend. Objectief gezien zaten ze in de makkelijke helft, logisch dat de verwachtingen hoog zijn dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben we niet gehoord over een makkelijke route richting finale.
Als de Belgen dit verliezen, vinden ze hun toernooi/de hele campagne hiernaartoe dan gefaald?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:49 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Dat was ook zo, Belgjes hadden absurde mazzel en verneukten het desondanks. Dat wordt nergens ontkend. Objectief gezien zaten ze in de makkelijke helft, logisch dat de verwachtingen hoog zijn dan.
nee hoor. Ze vonden het dinsdag al geslaagdquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Als de Belgen dit verliezen, vinden ze hun toernooi/de hele campagne hiernaartoe dan gefaald?
Hockey is vooral een Brusselse sport.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wonen veel rijke stinkerts in Wallonië dus dat kan kloppen.
twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:11:11@SidneyAppelboom @teambelgium @wielerman Waarom hult een onafhankelijke journalist zich in een shirt van Team België? reageer retweet
twitter:wielerman twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:43:34@marcodej @SidneyAppelboom @teambelgium Sid is geen journalist en ik doe koers. Et alors? reageer retweet
twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:50:37@wielerman @teambelgium Vind het raar dat een journalist zich, zelfs in vrije tijd, in officiële teamtenue hult. 1/2 reageer retweet
twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:52:37@wielerman @teambelgium Sowieso valt me op dat Belgisch commentaar veel chauvinistischer is, Demarez heeft het nu bijvoorbeeld over 'we'. reageer retweet
Neen. Al is dit natuurlijk wel een unieke kans op hockeygoud.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Als de Belgen dit verliezen, vinden ze hun toernooi/de hele campagne hiernaartoe dan gefaald?
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:54 schreef marcodej het volgende:
Heb me even al Sunfield gedragen.twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:11:11@SidneyAppelboom @teambelgium @wielerman Waarom hult een onafhankelijke journalist zich in een shirt van Team België? reageer retweet
twitter:wielerman twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:43:34@marcodej @SidneyAppelboom @teambelgium Sid is geen journalist en ik doe koers. Et alors? reageer retweet
twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:50:37@wielerman @teambelgium Vind het raar dat een journalist zich, zelfs in vrije tijd, in officiële teamtenue hult. 1/2 reageer retweet
twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:52:37@wielerman @teambelgium Sowieso valt me op dat Belgisch commentaar veel chauvinistischer is, Demarez heeft het nu bijvoorbeeld over 'we'. reageer retweet
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:54 schreef marcodej het volgende:
Heb me even als Sunfield gedragen.twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:11:11@SidneyAppelboom @teambelgium @wielerman Waarom hult een onafhankelijke journalist zich in een shirt van Team België? reageer retweet
Voel je je nu stoer ofzo joh, gek?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:54 schreef marcodej het volgende:
Heb me even als Sunfield gedragen.twitter:marcodej twitterde op donderdag 18-08-2016 om 22:11:11@SidneyAppelboom @teambelgium @wielerman Waarom hult een onafhankelijke journalist zich in een shirt van Team België? reageer retweet
Zeurpiet.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:54 schreef marcodej het volgende:
Laat Renaat eens met rust.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:54 schreef marcodej het volgende:
Logisch hij is ook een Belg. Belgen supporteren eenmaal voor Belgiëquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:59 schreef marcodej het volgende:
Die Demarez is gewoon ronduit fan van de Belgen. Zijn commentaar is echt lachwekkend.
Als commentator moet je toch een beetje balans houden vind ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Logisch hij is ook een Belg. Belgen supporteren eenmaal voor België
Ayolt is het hier niet mee eensquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als commentator moet je toch een beetje balans houden vind ik.
Valt dat nu pas op? Al 8 jaar gaat het in het commentaar om 'we'. Dat is heel vaak met Belgisch commentaar trouwens het geval.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:59 schreef marcodej het volgende:
Die Demarez is gewoon ronduit fan van de Belgen. Zijn commentaar is echt lachwekkend.
De motivatie is nu weg.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:00 schreef Szura het volgende:
Aanvallend ook slordig hoor, van de Belgen.
Halen ook niet hun niveau van tegen Nederland.
Nederland speelde gewoon slechter.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:00 schreef Szura het volgende:
Aanvallend ook slordig hoor, van de Belgen.
Halen ook niet hun niveau van tegen Nederland.
Echt?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nou gelukkig is Hockey geen voetbal. Quoten mij maar bij een goal van de Argentijnen, het laat me echt koud. Wij Belgen zijn al blij dat wij ZILVER hebben! (En nederland geen brons
Wel pijnlijk dat de Nederlanders nu wat minder hard uitgelachen kunnen worden. Dat zal wel pijn doenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nou gelukkig is Hockey geen voetbal. Quoten mij maar bij een goal van de Argentijnen, het laat me echt koud. Wij Belgen zijn al blij dat wij ZILVER hebben! (En nederland geen brons
Dit geldt ook voor bijna elke Nederlandse commentator.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:59 schreef marcodej het volgende:
Als er nu een commentator is die al jaren aabdacht heeft voor andere renners, en in het bijzonder de Nederlanders is het Renaat wel. Sorry, maar in deze discussie heb je geen gelijk. Eddy is wel een lul.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Marco ook geen kritiek op Renaat, maar oké.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:03 schreef Beregd het volgende:
[..]
Als er nu een commentator is die al jaren aabdacht heeft voor andere renners, en in het bijzonder de Nederlanders is het Renaat wel. Sorry, maar in deze discussie heb je geen gelijk.
Ik hoor een NL commentator eigenlijk nauwelijks 'we' zeggen en ronduit supporter zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor bijna elke Nederlandse commentator.
Ik weet niet of Hazard wel goed is in Hockeyquote:
In België vinden we dat absoluut niet. Wij willen een supporter achter de micro, die klaarkomt als de Belgen winnenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als moderator mag je ook wel meer neutraler zijn.quote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als moderator mag je ook wel meer neutraler zijn.
Kan niet het is lul of kut.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als moderator mag je ook wel meer neutraler zijn.
En zo hoort hetquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In België vinden we dat absoluut niet. Wij willen een supporter achter de micro, die klaarkomt als de Belgen winnenRik De Saedeleer, Michel Wuyts, ... het is nooit anders geweest bij ons
quote:
marcodej.quote:
Misschien de FOK! knokploeg inhurenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
marcodej.
Die gaan we eens even thuis opzoeken.
Nee hoor, niet op Renaat.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
marcodej.
Die gaan we eens even thuis opzoeken.
Ze zeggen dan misschien geen 'we' maar de meerderheid is net zo erg wat dat betreft.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik hoor een NL commentator eigenlijk nauwelijks 'we' zeggen en ronduit supporter zijn.
Klopt, vind ik ook wel leuk vaak. Zeker bij het atletiek/zwemmen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Valt dat nu pas op? Al 8 jaar gaat het in het commentaar om 'we'. Dat is heel vaak met Belgisch commentaar trouwens het geval.
Ik zou oppassen, daar kan je tegenwoordig voor aangeklaagd worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:11 schreef marcodej het volgende:
Renaat >>> Wuyts. En ik stelde gewoon een vraag.
In België wel inderdaad.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Renaat is baas, die kan bij alle sporten commentaar geven
Die atletiekcommentator en die ene zwemcommentator hoor ik ook bij veel verschillende sporten.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Renaat is baas, die kan bij alle sporten commentaar geven
Gek. Ik hoor dat ELKE wedstrijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik hoor een NL commentator eigenlijk nauwelijks 'we' zeggen en ronduit supporter zijn.
Het is nog 5 min hè pippoquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Argentinië beetje zwart beest van België in het sport
WK 2014 kwartfinale eruit door Argentinië in het voetbal
Nu de OS finale verliezen in het hockey
nog 5 minquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Argentinië beetje zwart beest van België in het sport
WK 2014 kwartfinale eruit door Argentinië in het voetbal
Nu de OS finale verliezen in het hockey
nee, maar moet wel zikn stick bijhoudenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:18 schreef Szura het volgende:
Moet die Argentijn dan binnen een milliseconde achteruit stappen vanwege 'afstand' of wat?
Gestopt met lezenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:20 schreef Redefine het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat een commentator heel sterk voor het eigen land spreekt? Dat gebeurd
na 'dat gebeurd' gestopt met lezenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:20 schreef Redefine het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat een commentator heel sterk voor het eigen land spreekt? Dat gebeurd bijna overal. Waarbij het juist de beelden heel erg kan versterken als het een mooi sportmoment is voor ons/hun land (afhankelijk vanuit welk land je het bekijkt). Denk maar eens na bij de grote sportmomenten, wat daar het eerst of sowieso erg snel bij je opkomt. Andersom kan te flets commentaar zelfs de prestatie een beetje opbreken.
Een voorbeeld daarvan is het commentaar van Smeets vier jaar geleden bij de overwinning van Vos. Terwijl hij juist normaal gesproken mooier kan maken. En denk maar eens aan het onvoorstelbaar slechte commentaar van Joris van den Berg bij de historische zege van Poels in LBL.
Ook deze Spelen juist weer mooi het commentaar bij de zege van Weertman bijvoorbeeld.
Al kan het ook te ver doorslaan, zoals bij Ayolt en de zege van Bouwmeester. Dat ging voor mij echt te ver.
Ja, leuk.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:20 schreef Bolasie het volgende:
[..]
na 'dat gebeurd' gestopt met lezen
Het commentaat bij Bouwmeesterquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:20 schreef Redefine het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat een commentator heel sterk voor het eigen land spreekt? Dat gebeurd bijna overal. Waarbij het juist de beelden heel erg kan versterken als het een mooi sportmoment is voor ons/hun land (afhankelijk vanuit welk land je het bekijkt). Denk maar eens na bij de grote sportmomenten, wat daar het eerst of sowieso erg snel bij je opkomt. Andersom kan te flets commentaar zelfs de prestatie een beetje opbreken.
Een voorbeeld daarvan is het commentaar van Smeets vier jaar geleden bij de overwinning van Vos. Terwijl hij juist normaal gesproken mooier kan maken. En denk maar eens aan het onvoorstelbaar slechte commentaar van Joris van den Berg bij de historische zege van Poels in LBL.
Ook deze Spelen juist weer mooi het commentaar bij de zege van Weertman bijvoorbeeld.
Al kan het ook te ver doorslaan, zoals bij Ayolt en de zege van Bouwmeester. Dat ging voor mij echt te ver.
'Ik heb zo'n gevoel dat we in de halve finale gaan komen.'quote:
Vooral zijn herhaaldelijke help ons, was echt de druppel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het commentaat bij Bouwmeester3x overslaan en overdreven panisch.
Bijnaquote:
Te weinig strafjes voor passiviteit.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft judo hiermee te maken?
Een grens overtreden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:23 schreef marcodej het volgende:
Natuurlijk mag een commentator zich focussen op eigen sporters en blij zijn als een eigen sporter scoort / goed presteert. Maar er zit wel een grens aan, die het Belgisch commentaar nu zeker overtreed.
Ik snap het wel hoor. Die gasten winnen nooit iets.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:23 schreef marcodej het volgende:
Natuurlijk mag een commentator zich focussen op eigen sporters en blij zijn als een eigen sporter scoort / goed presteert. Maar er zit wel een grens aan, die het Belgisch commentaar nu zeker overtreed.
Ayolt probeerde er iets te geforceerd een episch moment van te maken ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het commentaat bij Bouwmeester3x overslaan en overdreven panisch.
Ik luister daar niet naar, dus dat scheelt. Maar kan absoluut teveel zijn, zoals bij mijn voorbeeld van Kloosterboer. Maar ook een paar bij EK van de Belgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:23 schreef marcodej het volgende:
Het was vooral steeds terugkomen op dat het zolang geleden was dat Nederland zeilgoud won. Dat is uiteraard extra mooi, maar buiten wat absolute zeil liefhebbers, is dat gevoel er bij de kijker niet echt. Die wilde gewoon een mooie gouden medaille zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ayolt probeerde er iets te geforceerd een episch moment van te maken ja.
Die zijn misschien nog wel het ergste.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
De BBC kan er trouwens ook wat van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |