in de wetgeving ja, niet in de persoonlijke sfeer.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In Nederland hebben we scheiding van kerk en staat, en dat is totaal niet schizofreen.
die heeft ook zo zijn valkuilen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, alleen een dictatuur is waterdicht.
Voor veel mensen werkt dat ook in de persoonlijke sfeer.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
in de wetgeving ja, niet in de persoonlijke sfeer.
hoe?quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor veel mensen werkt dat ook in de persoonlijke sfeer.
Door rekening te houden met het feit dat niet iedereen jouw religieuze ideeën deelt. De christelijke partijen die Nederland volgens de bijbel willen regeren zijn marginaal. Dus het kan prima.quote:
Dramatisch genoeg val je her en der onder de categorie 'Turk' dan helaas.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou als ik alle Turken hier zo hoor hebben zij geen idee van wat er gebeurd.
Lol, ga je eerst eens inlezen poepie, al sinds de jaren 90 roept men dat Gulen de macht van de gevestigde orde wil grijpen, Erdogan was daar altijd fel op tegen en tijdens zijn bewind kreeg de Gulenbeweging zelfs vrijspraak van de claims, terwijl de rest gewoon bleef volhouden dat Gulen aan de macht wilde komen, van het leger, tot aan de seculiere, Koerdische en nationalistische partijen waren het daar allemaal vrijwel over eens, nergens lees je dat Erdogan en Gulen geen ruzie hebben, wat je wel hoort te lezen in mijn reactie is dat Erdogan of gehoor heeft gegeven aan de claims van de rest en in is gaan geloven, of zelf iets heeft opgemerkt wat zijn eigen macht riskeert. Wat nu in Turkije afspeelt is niet een Gulen vs Erdogan gebeuren, begrijp je dat?quote:Hij is een laatkomer dus hij heeft nu wel ruzie met Gulen? Je brabbelt maar wat.
En laat dat nou net wat anders zijn dan 'de moslims', net zoals 'de Koerden' net iets anders is dan PKK.quote:Volgens sommigen zijn we idd in oorlog met IS.
Jep en dat was einde verhaal. Erdogan blijft democratisch gekozen wordenquote:Hitler was ook democratisch gekozen.
Maar je beweert tegelijkertijd ook moslim te zijn een moslimdemocraat kan, sure, maar genoeg dingen die dan weer niet zou kunnen waar Erdogan zich dan weer schuldig maakt vanuit Islamistisch perspectief, je ontkomt er in beide gevallen echt niet aan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
wel als je beweert democraat te zijn. dan volg je immers het democratische proces middels verkiezingen bla.
maar als je zegt het enige wat telt is het bemachtigen van de machtsmiddelen en hoe is niet relevant, dan kan je dat wel zo stellen idd.
je haalt dingen door elkaar.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Door rekening te houden met het feit dat niet iedereen jouw religieuze ideeën deelt. De christelijke partijen die Nederland volgens de bijbel willen regeren zijn marginaal. Dus het kan prima.
Dat ligt er maar aan aan wie je het vraagt. Extremistische moslims beweren ook dat het Westen een oorlog voert tegen de moslims. En als je maar genoeg burgers plat bombardeert is dat misschien ook zo.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:46 schreef Triggershot het volgende:
En laat dat nou net wat anders zijn dan 'de moslims', net zoals 'de Koerden' net iets anders is dan PKK.
De randdebiel om de hoek boeit mij eigenlijk niet zoveel, ben meer geïnteresseerd in jouw conclusie, ben jij van mening dat Rutte in oorlog is met de moslims? Als je de vraagt wilt beantwoorden dan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan aan wie je het vraagt. Extremistische moslims beweren ook dat het Westen een oorlog voert tegen de moslims. En als je maar genoeg burgers plat bombardeert is dat misschien ook zo.
als politicus er niet aan ontkomen om 100% halal volgens sharia te leven? ik denk dat het als moslim uberhaupt welke beroep dan ook, best een uitdaging is, laat staan als politicus zijnde waar je met alles en iedereen het gesprek aan moet gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar je beweert tegelijkertijd ook moslim te zijn een moslimdemocraat kan, sure, maar genoeg dingen die dan weer niet zou kunnen waar Erdogan zich dan weer schuldig maakt vanuit Islamistisch perspectief, je ontkomt er in beide gevallen echt niet aan.
Bv dat een religie voor kan schrijven dat je homo's van het hoogste gebouw mag gooien, maar je dat niet echt doet.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
je haalt dingen door elkaar.
rekening houden met het feit dat niet iedereen jouw religieuze ideeen deelt is ook iets wat ik doe vanuit mijn religie. dat staat los van de scheiding van kerk en staat.
regeren is vanuit wetgeving dat is helder en niet ter discussie. hoe vertaalt die scheiding in de persoonlijke sfeer?
ik denk dat rutte in oorlog is met zijn geaardheid.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De randdebiel om de hoek boeit mij eigenlijk niet zoveel, ben meer geïnteresseerd in jouw conclusie, ben jij van mening dat Rutte in oorlog is met de moslims? Als je de vraagt wilt beantwoorden dan.
Ja goed dat jij als halalslager vervolgens naar de horen gaat na je shop dicht is, is wat anders dan dat je kunt beslissen over het lot van tientallen miljoenen mensen natuurlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
als politicus er niet aan ontkomen om 100% halal volgens sharia te leven? ik denk dat het als moslim uberhaupt welke beroep dan ook, best een uitdaging is, laat staan als politicus zijnde waar je met alles en iedereen het gesprek aan moet gaan.
En dan de Islam achterlijk noemen, Tofik Dibi is hem gewoon ver vooruitquote:Op zondag 21 augustus 2016 13:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat rutte in oorlog is met zijn geaardheid.
Dibi kwam natuurlijk ook pas uit de kast nadat hij uitgerangeerd was.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan de Islam achterlijk noemen, Tofik Dibi is hem gewoon ver vooruit
zuchtquote:Op zondag 21 augustus 2016 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De seculieren en kemalisten juichten het hardst in de eerste momenten van het toneelspel en nu zouden ze allemaal achter Erdogan staan? Hoe naïef![]()
Dit toneelspel heeft ze doen inzien dat Erdogan idd bereid is een false flag uit te voeren. Als een leider bereid is het Turkse volk op te offeren voor eigen doeleinden, wat zou zo'n leider dan wel niet kunnen doen met een links of rechts partijtje? Begeef je in NL eens onder wat seculieren en kemalisten en hoor het verfrissende geluid dat je niet kunt horen van deze mensen in Turkije.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En daar is dan weer waar jij de fout in gaat, je doet het wel goed en tactisch, eerlijk is eerlijk, maar er zijn tig soorten groepen in Turkije te noemen die niets met Erdogan hebben, hem de volgende seconde liever dood zien neervallen dan nog een seconde aan de macht, absoluut niet in het rijtje van 'Erdofiel' passen en nog steeds waarschuwen voor Gulen en diens vermeende dubieuze praktijken binnen de staat. Dat je een ieder tegen Gulen classificeert als 'Erdofiel' geeft eigenlijk aan hoe weinig je inhoudelijk over de diverse groepen in Turkije en diens inhoudelijke standpunten weet.
Niet helemaal. hij nog nog enige tijd recht op w8geld toch?quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:55 schreef marsan het volgende:
[..]
Dibi kwam natuurlijk ook pas uit de kast nadat hij uitgerangeerd was.
Een scheiding van kerk en staat is een scheiding van kerk en staat. Die hoeft zich niet te manifesteren in de persoonlijke sfeer, totdat jij met je persoonlijke sfeer de straat op gaat. Uiteindelijk ben je hoe dan ook onderdeel van een gemeenschap. Daar kan je geen harde grens in stellen. Maar als je als ouder naar de school van je kind gaat, of je bent politieman, dan heb je daar al mee te maken. Als je een islamitische slager bent, mogen dan alleen moslims klant zijn? Daar ga je al.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
je haalt dingen door elkaar.
rekening houden met het feit dat niet iedereen jouw religieuze ideeen deelt is ook iets wat ik doe vanuit mijn religie. dat staat los van de scheiding van kerk en staat.
regeren is vanuit wetgeving dat is helder en niet ter discussie. hoe vertaalt die scheiding in de persoonlijke sfeer?
Volgens mij nog net een paar weken ofzo.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet helemaal. hij nog nog enige tijd recht op w8geld toch?
En iedere Gulenofiel is een antisecularist en anti-Erdogan dan. Je gemaakte punt is?quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Niet iedere anti-gulenist is een Erdofiel, maar elke Erdofiel is wel een anti-gulenist. Moeilijk he.
Consistent ben je iig wel.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alleen jammer dat alleen Erdofielen dat sprookje geloven. De rest denkt liever zelf na.
ja persoonlijk is hij hem ver vooruit, maar dibi is dan ook geen premier, wat minder zakelijke implicaties voor hem heeftquote:Op zondag 21 augustus 2016 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan de Islam achterlijk noemen, Tofik Dibi is hem gewoon ver vooruit
Nee, die mening heb ik niet. Maar de strijders van IS roepen dat wel.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De randdebiel om de hoek boeit mij eigenlijk niet zoveel, ben meer geïnteresseerd in jouw conclusie, ben jij van mening dat Rutte in oorlog is met de moslims? Als je de vraagt wilt beantwoorden dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |