http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Friesland.dhtmlquote:Bij een vechtpartij in het Friese Drachten is afgelopen nacht een gewonde gevallen. Iemand haalde uit met een machete. De persoon die gewond raakte, miste na de mishandeling volgens de politie meerdere vingers.
Volgens de schoonvader van het slachtoffer gebeurden de feiten na een feestje. "De buurman, een Irakees, flipte helemaal. Hij kwam aanzetten met een kapmes en sloeg de pink en de ringvinger van mijn schoonzoon af toen die met zijn hand zijn gezicht probeerde te beschermen."
De dolgedraaide Irakees is aangehouden en wordt woensdag voorgeleid. De man bleek een heel wapenarsenaal in huis te hebben, met onder meer een kruisboog.
Het slachtoffer werd gedurende zes uur geopereerd in een ziekenhuis in Leeuwarden. Mogelijk kunnen zijn vingers nog gered worden.
Waar koop je een hamer..?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:34 schreef Tocadisco het volgende:
Waar halen die lui toch allemaal die machetes vandaan?
bol.comquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:34 schreef Tocadisco het volgende:
Waar halen die lui toch allemaal die machetes vandaan?
Mensen moeten niet zo zeiken. Ben je voor opvang, dan ben je ook voor een bepaalde mate van geweld wat je kan overkomen door deze getraumatiseerde doctors.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:32 schreef Confetti het volgende:
Dit moet je gewoon incalculeren. 'Mensen' uit een woestijncultuur hebben minder moeite met extreme vormen van geweld zoals vingers of hoofden afhakken.
Stuk voor stuk wil ik absoluut niet zeggen, maar we halen wel een hele hoop problemen naar binnen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die woestijnparels zijn stuk voor stuk tikkende tijdbommen.
Eens. Stel je voor zeg, we kunnen toch niet gaan selecteren jij wel welkom, jij niet, jij wel, jij niet?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mensen moeten niet zo zeiken. Ben je voor opvang, dan ben je ook voor een bepaalde mate van geweld wat je kan overkomen door deze getraumatiseerde doctors.
Dan had die feestvierende buurman nog wat stenen naar z'n kop geslingerd gekregen van omstanders!quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:09 schreef Infection het volgende:
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als hij dit in Irak gedaan had.
Dat zou discriminatie zijn door de blankmensch dus dat gaan we zeker niet doen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:10 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Eens. Stel je voor zeg, we kunnen toch niet gaan selecteren jij wel welkom, jij niet, jij wel, jij niet?
Had eigenlijk gehoopt dat de vingers van de Irakees er dan ook afgehakt zouden worden. Iets met oog om oog, tand om tand.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan had die feestvierende buurman nog wat stenen naar z'n kop geslingerd gekregen van omstanders!
Ja afhankelijk van de situatie kan dat idd ook wel gebeuren, maar mocht het een kafir buurman betreffen bij wie hij deed, dan zou deze irakees op de nek genomen zijn en als een held door de straten gesjouwd worden!quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Had eigenlijk gehoopt dat de vingers van de Irakees er dan ook afgehakt zouden worden. Iets met oog om oog, tand om tand.
Ik denk dat er vele asielzoekers zijn die in hun azc nu een feestje vieren.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja afhankelijk van de situatie kan dat idd ook wel gebeuren, maar mocht het een kafir buurman betreffen bij wie hij deed, dan zou deze irakees op de nek genomen zijn en als een held door de straten gesjouwd worden!
Mwah ik overdreef uiteraard met die stelling en ik denk ook niet echt dat er iemand feest zou zitten vieren, maar ik weet WEL vrij zeker dat ook deze daad weer goedgepraat zal worden, als in dat die irakees vast wilde slapen en dat die vervelende Nederlandse buren door hun feestje zijn nachtrust verstoorden, en tja, dan wil je wel eens knorrig worden en toen wilde die nare Nederlander zijn feest vast niet afkappen en iedereen naar huis sturen omdat die irakees wilde slapen, en tja, dan ga je er NATUURLIJK wel zelf voor zorgen dat het feestje snel afgelopen is!quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik denk dat er vele asielzoekers zijn die in hun azc nu een feestje vieren.
Of ze hadden een bbq avond met speklapjes en hamburgers.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah ik overdreef uiteraard met die stelling en ik denk ook niet echt dat er iemand feest zou zitten vieren, maar ik weet WEL vrij zeker dat ook deze daad weer goedgepraat zal worden, als in dat die irakees vast wilde slapen en dat die vervelende Nederlandse buren door hun feestje zijn nachtrust verstoorden, en tja, dan wil je wel eens knorrig worden en toen wilde die nare Nederlander zijn feest vast niet afkappen en iedereen naar huis sturen omdat die irakees wilde slapen, en tja, dan ga je er NATUURLIJK wel zelf voor zorgen dat het feestje snel afgelopen is!
Oew dat is ook geeneens zo vergezocht!quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Of ze hadden een bbq avond met speklapjes en hamburgers.
Nou met zo een grote ronde kaas, kan je iemand ook wel knock-out slaan, hoor?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waar koop je een hamer..?
Een bijl..
Een auto...
Een manchete..
Een stuk kaas..
Je kan het overal kopen en als wapen gebruiken.. (alhoewel de kaas daarvoor best een slechte keuze is...)
Oh en ik vergeet natuurlijk klompen want Friesland
Deze meneer was gewoon nog niet goed geïnformeerd dat we hier in Nederland normaal gesproken niet met messen gaan lopen hakken bij een meningsverschilletje, da's alles!quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:37 schreef 24Fan het volgende:
Ach, dit zijn ingecalculeerde incidenten. Niks te zien, gewoon doorlopen.
M.Rutte, 2016
En gaat nog niet eens om Nederland ook niet.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:37 schreef LXIV het volgende:
Als dit al het terrorisme is dat Nederland te verduren krijgt deze zomer, dan komen we er goed vanaf vergeleken met de buurlanden!
Dus het is een kwestie van tijd voordat ik ergens "ontplof'?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die woestijnparels zijn stuk voor stuk tikkende tijdbommen.
Je gaat al regelmatig af op FOK!quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus het is een kwestie van tijd voordat ik ergens "ontplof'?²
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:25 schreef Stratotanker het volgende:
Schijnt dat die Irakees de vingers er zelf weer aangenaaid heeft. Want doctor ingenieur.
Het slachtoffer had gewoon met z'n fikken van het dochtertje van de Irakees af moeten blijven. Nu heeft ie wat minder vingers om aan kleine kinderen te zitten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah ik overdreef uiteraard met die stelling en ik denk ook niet echt dat er iemand feest zou zitten vieren, maar ik weet WEL vrij zeker dat ook deze daad weer goedgepraat zal worden, als in dat die irakees vast wilde slapen en dat die vervelende Nederlandse buren door hun feestje zijn nachtrust verstoorden, en tja, dan wil je wel eens knorrig worden en toen wilde die nare Nederlander zijn feest vast niet afkappen en iedereen naar huis sturen omdat die irakees wilde slapen, en tja, dan ga je er NATUURLIJK wel zelf voor zorgen dat het feestje snel afgelopen is!
Zonder kaas ook... dan heb je iig nog iets voor bij de wijn...quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou met zo een grote ronde kaas, kan je iemand ook wel knock-out slaan, hoor?
Nu zal hij zijn trouwring ook aan zijn slechte hand moeten dragen en als Edward scissor hand zijn vrouw moeten bevredigen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Het slachtoffer had gewoon met z'n fikken van het dochtertje van de Irakees af moeten blijven. Nu heeft ie wat minder vingers om aan kleine kinderen te zitten.
Ja, laten we er vooral super serieus over gaan discussiëren. Alsof er niet al honderd jaar feestjes zijn die eindigen in een vechtpartij. Dit is toch geen nieuws man?quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:26 schreef Geralt het volgende:
Kunnen we niet gewoon eens stoppen met dat lacherig doen over dit soort dingen?
quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:26 schreef Geralt het volgende:
Kunnen we niet gewoon eens stoppen met dat lacherig doen over dit soort dingen?
Helemaal mee eens hoor, maar je opvreten over het wanbeleid hier en je machteloos voelen over de wetgeving helpt erg weinig.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:26 schreef Geralt het volgende:
Die vent incluis familie het land uit trappen en tot persona non grata verklaren in heel de EU.
Dat zou een stuk beter helpen dan er maar grapjes over blijven maken.
Je kunt op je vingers natellen dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:26 schreef Geralt het volgende:
Die vent incluis familie het land uit trappen en tot persona non grata verklaren in heel de EU.
Dat zou een stuk beter helpen dan er maar grapjes over blijven maken.
Ja beetje uit de hand gelopen feestje, had met iedereen kunnen gebeuren.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, laten we er vooral super serieus over gaan discussiëren. Alsof er niet al honderd jaar feestjes zijn die eindigen in een vechtpartij. Dit is toch geen nieuws man?
Ja, klopt. Elke zomer kan de politie tientallen keren uitrukken voor mensen die zich bij de BBQ hebben klem gezopen en gaan vechten.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja beetje uit de hand gelopen feestje, had met iedereen kunnen gebeuren.
Nou moet ik zeggen dat ik Irakezen ken die helemaal prima zijn. Maar die zijn 20 jaar geleden als echte vluchtelingen naar Nederland gekomen. De mensen die nu uit Irak komen zonder vragen opnemen is wel een beetje vragen om problemen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Een Irakees in Fryslan... dat is net zoiets als een haai in de Sahara, zonde en onnodig.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:10 schreef k_man het volgende:
[..]Je weet dat de titel doctor helemaal niets te maken heeft met het zijn van dokter? Het geeft alleen aan dat je gepromoveerd bent.
Right. Klinkt geloofwaardig, met zo'n oeuvre op Fok!...quote:Op maandag 15 augustus 2016 06:53 schreef Stratotanker het volgende:
[..]Nee man, dankjewel.
Verbazingwekkend hoeveel kennis je in de buitenwereld op kan steken na 5 jaar TUDelft en 5 jaar UVA.
Pretentieuze mensen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 07:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Right. Klinkt geloofwaardig, met zo'n oeuvre op Fok!...
Oh, dat zal allemaal best hoor. Je valt op Fok! echter niet bepaald op door het academische gehalte van je posts...quote:Op maandag 15 augustus 2016 07:18 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Pretentieuze mensen.
Kom testen dan. ir. Elektrotechniek, drs. Software Engineering. (psst ing. TI, maar vermoedelijk is dit al genoeg om je ego als singulariteit achter de event-horizon af te zien druipen)
Jij hebt 5 jaar gedaan over een master van 60 ECTS?quote:Op maandag 15 augustus 2016 07:18 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Pretentieuze mensen.
Kom testen dan. ir. Elektrotechniek, drs. Software Engineering. (psst ing. TI, maar vermoedelijk is dit al genoeg om je ego als singulariteit achter de event-horizon af te zien druipen)
+ HTS + pre-msc.quote:Op maandag 15 augustus 2016 08:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij hebt 5 jaar gedaan over een master van 60 ECTS?
Ik dacht dat we juist begrip voor hun cultuur moesten hebben, is het weer niet goed.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Het slachtoffer had gewoon met z'n fikken van het dochtertje van de Irakees af moeten blijven. Nu heeft ie wat minder vingers om aan kleine kinderen te zitten.
Vroeger... toen dat hele bachelor/master systeem nog niet bestond...quote:Op maandag 15 augustus 2016 08:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij hebt 5 jaar gedaan over een master van 60 ECTS?
Allah haat vingers.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:31 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
Dit soort zaken moet je accepteren als je heel bewust en op grote schaal barbarij importeert.
Zo gaan we in Nederland niet met machettes omquote:Op zondag 14 augustus 2016 23:37 schreef 24Fan het volgende:
Ach, dit zijn ingecalculeerde incidenten. Niks te zien, gewoon doorlopen.
M.Rutte, 2016
verklaart veel, overblijfsel uit de tropen.quote:Kapmessen en machetes, het scherpste gereedschap in je hand
Machetes en kapmessen zijn gereedschap dat wat grootte betreft ongeveer tussen een groot mes en een klein zwaard inzit (zo rond de 30–50 cm lang). Een machete of kapmes wordt veel gebruikt in de landbouw en dan vooral in de tropen. Machetes zijn ideale kapmessen om jezelf een weg te banen door de jungle of om suikerriet te kappen. Het is in de eerste instantie dus een werktuig dat veelvuldig en over de hele wereld gebruikt wordt.
De afkomst van de machete
De naam is van oorsprong Spaans en betekent ‘kleine voorhamer’. Dit zegt iets over de degelijkheid waarmee ze normaalgesproken gebouwd zijn. Een kokosnoot kraken mag geen probleem zijn voor een goede machete. De vorm van kapmessen of machetes kan variëren. Dit heeft onder andere met de oorsprong van de betreffende soort te maken. Een Kukri is van oorsprong een Nepalees kapmes met een sterk gecurvde vorm terwijl de Maleisische Parang en de Indonesische Golok een veel rechter blad heeft. Veel strijders maakten ook gebruik van een kapmes, aangezien dit het scherpste instrument tot hun beschikking was. De kapmessen en machetes zijn junglemessen bij uitstek, doordat er eenvoudig mee om je heengekapt kan worden.
Het staal en de scherpte van kapmessen en machetes
De staalsoorten waar machetes of kapmessen van gemaakt worden kan variëren. In sommige gevallen wordt gebruik gemaakt van een goedkopere staalsoort om de prijs laag te houden en soms zijn de gebruikte materialen heel hoogwaardig. In alle gevallen is een machete of kapmes erg sterk en bestand tegen stevig hakken. Als er gebruik gemaakt wordt van koolstofstaal dan is het staal niet roestbestendig. Niet alle machetes worden vlijmscherp geleverd. Dat is in veel gevallen geen enkel probleem omdat ze niet gebruikt worden om een appeltje te schillen maar om mee te hakken. Maar uiteraard is ook een machete prima te slijpen op een Japanse watersteen. Door de grote lengte van het snijvlak kost dit wel enige tijd.
Dat is om de döner mee van de stok te krijgen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:56 schreef Resistor het volgende:
Wat hebben die mensen toch met machetes? Dat iemand met vlees- en keukenmessen gaat zwaaien kan ik nog wel snappen, die liggen hier ook voor het grijpen in het messenblok, maar ik zou niet weten wat een normaal mens met een machete moet.
Oude (Surinaamse) buurman gebruikte zo'n ding om de struiken mee te snoeien, en ik heb wel eens een Afrikaan gezien die zo'n ding gebruikte om onkruid mee te wieden, maar normale mensen hebben een heggenschaar (al dan niet elektrisch) en een schoffel of hark.
Maar goed,
http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/kapmessen-en-machetes.htm
[..]
verklaart veel, overblijfsel uit de tropen.
Maar in Irak is er weer geen oerwoudOf is dat weggekapt met machetes? Vragen, vragen...
Geef mij maar de old scool Jason Voorhees kettingzaag. Inderdaad, met hockeymasker.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:56 schreef Resistor het volgende:
Wat hebben die mensen toch met machetes? Dat iemand met vlees- en keukenmessen gaat zwaaien kan ik nog wel snappen, die liggen hier ook voor het grijpen in het messenblok, maar ik zou niet weten wat een normaal mens met een machete moet.
Oude (Surinaamse) buurman gebruikte zo'n ding om de struiken mee te snoeien, en ik heb wel eens een Afrikaan gezien die zo'n ding gebruikte om onkruid mee te wieden, maar normale mensen hebben een heggenschaar (al dan niet elektrisch) en een schoffel of hark.
Maar goed,
http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/kapmessen-en-machetes.htm
[..]
verklaart veel, overblijfsel uit de tropen.
Maar in Irak is er weer geen oerwoudOf is dat weggekapt met machetes? Vragen, vragen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |