Nah, wat win je mee? Niks. De Koerden en Arabieren moeten IS zelf terugdringen naar waar ze horen: de vergetelheid. Het grote probleem is Saudi-Arabië en de export van het gedachtegoed van Ibn Taymiyyah en Wahhab. Die kunnen gewoon hun gang gaan. We kunnen dus wel stellen dat IS nog maar het begin is van een ramp die door het Midden-Oosten en de halve wereld rondwaart. Saudi-Arabië is een deel van het probleem. Veel groter dan IS, veel groter, aangezien zij hetzelfde gedachtegoed/ideologie aanhangen als IS en een bulk oliedollars hebben om het Wahhabisme nog meer te verspreiden de komende jaren. In feite was de familie Saoed niet meer dan een stel kamelennomaden die aan de macht zijn geholpen door de Amerikanen en Britten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:31 schreef Ulx het volgende:
Het vereist grondtroepen en de bereidheid om veel dode soldaten te accepteren.
En westerse grondtroepen kunnen vanuit een PR point of view beter niet worden ingezet. Luchtsteun en special forces is één ding, maar gewone soldaten...Het scoort niet hoog. Dat de moslims nu zelf deze gasten afmaken is beter. Het is hun land.
Om over Raqqa nog maar te zwijgen als ze die stad omsingeld hebben.quote:Maar de VN maken zich ernstig zorgen om het naderende gevecht om de stad. Het zou kunnen leiden tot ,,de grootste humanitaire crisis ter wereld'', waarschuwde de VN-gezant in Irak eerder.
Bron
Het zal een hel worden. De Koerden en Arabieren zullen huis voor huis moeten uitkammen. Het wordt vechten om elke huis en wijk. De doden zullen aan beide zijde fors worden. Die dorpen zijn kattenpis. De IS-bolwerken Mosul en Raqqa is waar het om draait. Libië doen de milities gesteund door een klein hoopje elitemilitairen redelijk goed werk. IS is verdreven uit het grootste deel van Sirte. Tunesië en Marokko hebben de bewaking van hun grenzen verdubbeld omdat IS huishoudt in delen van Libië. Tunesië heeft het afgelopen jaar ook alle moskeeën die overgenomen waren door salafisten zonder pardon gesloten. De actie kwam na het terreur en doodschieten van toeristen in Tunesië.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:08 schreef Ulx het volgende:
Het zal voorlopig onprettig toeven zijn in Mosul. Maar ja...
Daar zullen ze zich doodvechten. Die stad geven ze niet op.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:08 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Om over Raqqa nog maar te zwijgen als ze die stad omsingeld hebben.
Mee eens. Verzamel ze allemaal in een staat, en asfalteer daarna de hele bende.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:11 schreef Triggershot het volgende:
Geef IS gewoon een staat, laat ze beloven dat ze lief doen tegen het Westen en de omringende landen en we zijn allemaal blij, waarom moeilijk doen.
I love itquote:Op zondag 14 augustus 2016 23:20 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Wie weet kunnen de Amerikanen en Britten wat van hun nieuwste speeltjes op IS uittesten. Het is best indrukwekkend wat ze aan het ontwikkelen zijn. Het is echt high-tech van de 21ste eeuw. Een experimentele X-47B die zich op het vliegdekschip USS George H.W. Bush op maakt voor een vlucht. Het moet leiden tot een robotwapen die zelfstandig missies kan uitvoeren. Je hebt niemand nodig die het bestuurd. Hij moet helemaal autonoom gaan werken. Dit is waarschijnlijk maar een van de tientallen nieuwe oorlogstechnieken die ze aan het ontwikkelen zijn: ruim 500 miljard euro per jaar gaat niet alleen om in de aanwezigheid van het Amerikaanse leger overal ter wereld, maar ook in wetenschap. Ik las ook wat over de ontwikkeling van geweren met laserstralen en kogels die van richting kunnen veranderen als het moet om hun doel uit te kunnen schakelen. Zelfs een ongetrainde debiel kan dan een wapen hanteren en zijn doel raken.
[ afbeelding ]
De ombemande Britse gevechtsdrone Tarantis. Een van de nieuwste speeltjes voor het Britse leger. Hij kan helemaal op zichzelf opereren. Hoeft geen mens aan te pas komen. Helaas kan deze beauty geen supersonische snelheden bereiken. Hij kan de vijanden geheel zelfstandig selecteren en vernietigen. Het is high-tech op de scherpst van de snede.
[ afbeelding ]
Deze Britse Taranis stealth drone die nog in ontwikkeling is daarentegen kan dat weer wel: supersonische snelheden bereiken. De ontwikkelingskosten voor een prototype waren maar 185 miljoen pond. Dat is in defensietermen spotgoedkoop. Die autonome wapens zijn de eerste stap naar zelfdenkende wapens in de verre toekomst. Google en de Universiteit van Oxford werken al samen aan A.l-software: Deepmind. Neurologen en Al-wetenschappers moeten samen gaan werken en elkaar aanvullen om dat te bewerkstelligen. Het zou de grootste prestatie zijn als een wezen gebouwd kan worden door de mens die even slim of slimmer is dan de mens, inclusief gevoelens en dergelijke. Groter dan de industriële revolutie van de 19de en 20ste eeuw. Daarvoor moeten neurologen en Al-wetenschappers samenwerken om de geheimen van mensenhersens te ontrafelen en implanteren op machines.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom? er ligt al een droom van een staat voor jou, onze "Sunni Supremacist". Het Yeni Turkiye van Erdogulen En daar ga je niet naartoe. En ik denk ook niet dat je IS een pleziertje doet met dit voorstel.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:11 schreef Triggershot het volgende:
Geef IS gewoon een staat, laat ze beloven dat ze lief doen tegen het Westen en de omringende landen en we zijn allemaal blij, waarom moeilijk doen.
Beetje bij beetje, kerel. Ik ben niet pessimistisch over Irak en Libië. Een Marshallplan voor de opbouw van die landen zal noodzakelijk zijn. De strijd in Syrië die zal nog jarenlang dooretteren met zoveel verschillende partijen en belangen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 03:01 schreef Monopoly het volgende:
Uitegroeid, en straks staat de volgende weer op.
Ik denk niet dat er meer een oplossing is. Misschien maar gewoon laten gaan allemaal. eigen grenzen verdedigen enzo.
Word soms moedeloos. Lijkt me een zinloze strijd zoals de strijd tegen drugs enzo.
Het hangt er een beetje vanaf. Turkije is niet zo'n fan van de SDF (want veel Koerden), en zijn nu vriendjes met Poetin. Poetin is vriendje van Assad die ook de pest heeft aan de SDF.quote:Op maandag 15 augustus 2016 03:29 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Beetje bij beetje, kerel. Ik ben niet pessimistisch over Irak en Libië. Een Marshallplan voor de opbouw van die landen zal noodzakelijk zijn. De strijd in Syrië die zal nog jarenlang dooretteren met zoveel verschillende partijen en belangen.
Je klinkt slap en lamlendig.quote:Op maandag 15 augustus 2016 03:01 schreef Monopoly het volgende:
Ik denk niet dat er meer een oplossing is. Misschien maar gewoon laten gaan allemaal. eigen grenzen verdedigen enzo.
Word soms moedeloos. Lijkt me een zinloze strijd zoals de strijd tegen drugs enzo.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 02:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom? er ligt al een droom van een staat voor jou, onze "Sunni Supremacist". Het Yeni Turkiye van Erdogulen En daar ga je niet naartoe. En ik denk ook niet dat je IS een pleziertje doet met dit voorstel.
quote:Op donderdag 21 juli 2016 20:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als 'Sunni Supremacist' (dat was deze beste jongen z'n ondertitel hier) sta jij natuurlijk al flink wat dagen in je handen te wrijven. Trump Nazi's in de VS, Erdogan Nazi's in Turkije en Triggershot is blaai.
koffers pakken en vertrekken, ouwe nazi.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkse opvang, over verdieping gesproken.
Als je schrijven net zo is als je lezen dan is 't niet zo verwonderlijk dat je alles recht probeert te praten en Erdogan een warm hart toedraagt.
gewetensvraagje, je noemt je zelf Sunni Supremacist, hoe moet iemand jou van een IS aanhanger onderscheiden?
quote:Triggershot ooit een IS'er genoemd vanwege z'n onderschrift 'Sunni Supremacist' hier op Fok, dat gebruikt IS ook in letterlijke zin. En Triggershot is geen Turk. Dus je mag je afvragen wie het voor wie verziekt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:42 schreef Beathoven het volgende:
Als je weinig heil ziet om er dieper over in te gaan, waarom ga je dan wel selectief dieper in op bepaalde zijwegen maar laat je de vuile was liggen.
Breng de totale nuance eens aan hier. Verlicht ons. Of doe nog eens wat van die 'Erdogan' posts.
Van iemand die op de knieeen voor Erdogan ligt en zichzelf een sunni supremacist noemt verwacht ik ook helemaal geen zelfkritiek. Blijf lekker jezelf![]()
En emigreer vooral niet naar je utopie.
Nooit gedacht dat je zou getraumatiseerd zou worden door een ondertitel.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Daar zat ik er even naast.
En dus blijf je scheve zinnen tikken die ook qua gesproken taal niet kloppen. Dat is logisch.
Hoe staat 't eigenlijk met je Arabisch? Dat zul je ook wel nodig hebben als echte Sunni supremacist.
Juist niet, geef ze Guatanamo.quote:Op maandag 15 augustus 2016 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Mooi, volledig van de kaart graag dat "land"
Dat klopt ook wel. Anderzijds kennen we geen oorlogen meer waar men met de miljoenen sneuvelt zoals WOI en WOII.quote:Op maandag 15 augustus 2016 03:01 schreef Monopoly het volgende:
De "overwinning en nederlaag komen beiden van Allah". Hoogstwaarschijnlijk zullen ze zich vernederd voelen en daaruit nieuwe inspiraties putten om bij de eerste gelegenheid weer iets te ondernemen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:50 schreef Ulx het volgende:
Ik las net wat over die vrouwenmilitie en vraag me af wat een ISser denkt als hij zich realiseert dat hij daarvan verloren heeft.
En uiteraard of vrouwen wel lief en zorgzaam zijn voor gevangen IS strijders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |