Ja dat is gek.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Ik kan een mens pijn doen, ik kan een mens zien lijden zonder dat het me iets doet.
Bij dieren doet het me juist veel.
Is dat gek? Ben ik de enige?
Die martelen toch juist dieren alvorens op mensen over te gaan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:52 schreef mstx het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
Neequote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:05 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die martelen toch juist dieren alvorens op mensen over te gaan?
Dit heb ik ookquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Lorelai16 het volgende:
Ik ben zelf slecht in mensen pijn doen. Maar er komen wel eens situaties voor dat het lijden van bepaalde mensen (afhankelijk van wat het is en wie die personen zijn) me totaal koud laat. Ondertussen kan ik letterlijk geen vlieg kwaad doen.
Eet je vlees?quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Lorelai16 het volgende:
Ik ben zelf slecht in mensen pijn doen. Maar er komen wel eens situaties voor dat het lijden van bepaalde mensen (afhankelijk van wat het is en wie die personen zijn) me totaal koud laat. Ondertussen kan ik letterlijk geen vlieg kwaad doen.
Iemand vroeg eens of ik eerder een koe of een vreemde zou neerschieten. Hij vond het antwoord voor de hand liggen, maar ik kon niet kiezen en vroeg me af wat voor persoon dat dan precies was.. Toen vroeg hij of ik een koe of me zus zou kiezen en toen koos ik ervoor om mezelf neer te schieten, want ik zou met beide keuzes niet kunnen leven. Dus hoewel ik in het eerste geval wellicht voor de persoon had gekozen, kan ik nou ook weer niet mijn zus zien lijden. Dus er zijn absoluut gevallen waarbij ik me afvraag waarom ik meer gevoel voor dieren heb dan mensen.
Het is allemaal totaal theoretisch natuurlijk..
Eet je vlees?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Ik kan een mens pijn doen, ik kan een mens zien lijden zonder dat het me iets doet.
Eet je kwarktaart? Pudding? Snoep? Kauwgom? Drink je wijn? Bier?quote:
Ik draag geen leer, ik eet alleen vegetarisch snoep, vegetarisch gestremde kaas etc. Alles waarover geen duidelijkheid bestaat of het vegetarisch is of niet neem ik afhankelijk van hoe erg ik het nodig heb wel (zoals productiewijzen/ingrediënten die zowel plantaardig of dierlijk kunnen). Een tijdlang deed ik dit niet, maar er was op een gegeven moment nog zo weinig dat ik kon nemen (inclusief medicijnen) dat mijn eigen gezondheid eronder leidde. Zodra ik echter te weten kom dat iets werkelijk niet vegetarisch is, schrap ik het van mijn lijstje. Ben ik perfect? Nee. Geef ik om dieren: lijkt me een duidelijk antwoord.quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Eet je kwarktaart? Pudding? Snoep? Drink je wijn? Bier?
Draag je leer?
Wow bijzonder..quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:30 schreef Lorelai16 het volgende:
[..]
Ik draag geen leer, ik eet alleen vegetarisch snoep, vegetarisch gestremde kaas etc. Alles waarover geen duidelijkheid bestaat of het vegetarisch is of niet neem ik afhankelijk van hoe erg ik het nodig heb wel (zoals productiewijzen/ingrediënten die zowel plantaardig of dierlijk kunnen). Een tijdlang deed ik dit niet, maar er was op een gegeven moment nog zo weinig dat ik kon nemen (inclusief medicijnen) dat mijn eigen gezondheid eronder leidde. Zodra ik echter te weten kom dat iets werkelijk niet vegetarisch is, schrap ik het van mijn lijstje. Ben ik perfect? Nee. Geef ik om dieren: lijkt me een duidelijk antwoord.
Ik heb werkelijk geen idee of ik dat zou kunnen. Nu zou ik zeggen van niet, maar als je werkelijk in zo'n situatie zou zitten dan neemt je lichaam het denk ik over van je brein. Maar ik zou waarschijnlijk in eerste instantie vooral fruit zoeken en blaadjes eten ofzo hahaquote:Op zondag 14 augustus 2016 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wow bijzonder..
Ik zou dat niet kunnen.. Ik geef heel veel om dieren maar ik zou niet zo kunnen leven.. Ik zou overigens wel een dier kunnen slachten om zelf te kunnen overleven.. Vlees eten hoort gewoon bij de natuur..
Ik geloof dat niemand hier zeurt over of jij vlees eet of niet, en daar ging deze hele discussie ook niet over. Er werd gevraagd of er meer mensen hetzelfde ervaren. Maar jij hebt dus geen empathie voor wie of wat dan ook en geeft vooral om jezelf? Want je vraagt wel om respect voor jouw keuze om vlees te eten, maar ondertussen klinkt de opmerking dat je liever niet wil dat we het eten van jouw eten opeten niet echt respectvol (en empatisch) naar, in dit geval, mijn keuze (geen idee of TS vegetarier is of niet).quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:49 schreef Droopie het volgende:
Zolang mensen niet zeuren dat ik wel vlees eet, ga je gang.
Maar in principe zou ik liever willen dat "jullie" mijn varken die blaadjes en fruit geven om hem daarna te kunnen slachten.
We kunnen best wat matigen qua vleesconsumptie, maar ieder mens heeft bepaalde bouwstoffen nodig uit vlees.
Niet altijd, maar een psychopaat heeft geen geweten dus die zal dat ook niet hebben bij het pijnigen van dieren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:05 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die martelen toch juist dieren alvorens op mensen over te gaan?
psychopaten komen in allerlei gradaties, en met allerlei karakters. zo hebben ze vaak ook wel empathie voor familie. en je kan ook geowon weten wat goed en slecht is, en daarnaar leven.quote:Op zondag 14 augustus 2016 09:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet altijd, maar een psychopaat heeft geen geweten dus die zal dat ook niet hebben bij het pijnigen van dieren.
TS, heb je een hekel aan mensen door bepaalde negatieve ervaringen misschien?
Specificeer dat 's. Doe je mensen ook pijn en hoe doe je dat dan? Kick je erop dat ze zich gekwetst voelen en dat jij de macht hebt om dat te kunnen veroorzaken?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Ja dat is raar.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:16 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja dat is raar.
Ehm, niet over jou hoor, maar wel even een voorbeeld: Hitler was gek op honden. Ik weet niet hoe het komt, dus dan zat er toch wel enig gevoel in dat lijf, maar wat ik niet begrijp is dat als je gek bent op dieren je andere mensen vreselijke dingen aan kunt doen, ok , pedofielen daargelaten, want daar kan ik ook wel een kettingzaag inzetten zonder medegevoel.
Nope.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit Deventer?
Dat zijn eerder narcisten dan psychopaten. Die worden wel vaker door elkaar gehaald.quote:Op zondag 14 augustus 2016 09:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
psychopaten komen in allerlei gradaties, en met allerlei karakters. zo hebben ze vaak ook wel empathie voor familie. en je kan ook geowon weten wat goed en slecht is, en daarnaar leven.
de echte probleemgevallen hebben vaak nog wat andere psychische afwijkingen, er bovenop; ernstige traumas, dwangneuroses,
het hoeft ook niet iets ernstigs te zijn, de meesten zijn gewoon goed aangepast. als psychopaat kan je nog altijd het leger in, chirurg worden, slager. of zakenman/topmanager. alles waarbij een gebrek aan empathie een voordeel is.
Ik ben gediagnosticeerd met Narcistische kenmerken.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zijn eerder narcisten dan psychopaten. Die worden wel vaker door elkaar gehaald.
Het was ook maar een grapje van mij ;-)quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nope.
Sorry voor mijn uitspraak. Maar dat nieuws van dat achtjarige meisje op die Franse camping, dat maakt me gewoon woest. Waarom doet iemand zoiets. Koop een opblaaspop voor mijn part.
Het is maar goed dat ik geen politieagent ben, ik zou binnen een jaar geschorst zijn, want ik zou pedofielen in de cel gewoon 220 geven. Heb ik echt geen moeite mee.
Het ergste wat je kunt doen is een kind iets aandoen.
En weet je ook hoe dat is gekomen? Heb je vroeger dingen meegemaakt dat je jezelf voor mensen bent gaan afsluiten ofzo? Plaats jij jezelf boven mensen uit angst naar beneden getrapt te worden als jij je kwetsbaar openstelt?quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:44 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Ik ben gediagnosticeerd met Narcistische kenmerken.
Ik weet dat ik onbeheersd overkom als ik dit zo omschrijf, maar het is wel een uiting van woede. Misschien is het ook een soort menselijjk instinct.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje van mij ;-)
Ik kan zelf ook niet tegen pedoseksuelen die zich schuldig maken aan seksuele handelingen met kinderen en die moeten daarvoor ook erg gestraft worden. Iemand die als kind door een volwassene seksueel is misbruikt, is daarmee voor het leven getekend.
Daar is ook niks mis mee hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik weet dat ik onbeheersd overkom als ik dit zo omschrijf, maar het is wel een uiting van woede. Misschien is het ook een soort menselijjk instinct.
of sociopaten. ligt alledrie zeer dicht bij elkaar.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zijn eerder narcisten dan psychopaten. Die worden wel vaker door elkaar gehaald.
In principe is er zo weinig onderscheid te maken tussen sociopaten en psychopaten dat het tegenwoordig allemaal geschaard wordt onder 'antisociale persoonlijkheidsstoornis', wat dan weer in hetzelfde cluster valt als de narcistische persoonlijkheidsstoornis.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of sociopaten. ligt alledrie zeer dicht bij elkaar.
Daar wil ik wel een opmerking aan toevoegen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
In principe is er zo weinig onderscheid te maken tussen sociopaten en psychopaten dat het tegenwoordig allemaal geschaard wordt onder 'antisociale persoonlijkheidsstoornis', wat dan weer in hetzelfde cluster valt als de narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Ja dat is gek, en nee je bent niet de enige. Ik geloof dat Jaime_Luca (geen idee of je het zo spelt) ook eens zo'n topic heeft geopend of er wat over heeft gepost.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Officieel is er geen onderscheid tussen een sociopaat en psychopaat. Die termen zijn überhaupt verouderd. Elke psychopaat is narcistisch, maar niet elke narcist is psychopatisch. Zoiets.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of sociopaten. ligt alledrie zeer dicht bij elkaar.
ik had begrepen dat sociopaat een aardiger term voor een psychopaat is, aangezien iedereen daarbij tegenwoordig gelijk denkt aan een bijlzwaaiende seriemoordenaar....quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Officieel is er geen onderscheid tussen een sociopaat en psychopaat. Die termen zijn überhaupt verouderd. Elke psychopaat is narcistisch, maar niet elke narcist is psychopatisch. Zoiets.
Zowel een sociopaat als een psychopaat lijdt aan ASPS (antisociale persoonlijkheidsstoornis).quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik had begrepen dat sociopaat een aardiger term voor een psychopaat is, aangezien iedereen daarbij tegenwoordig gelijk denkt aan een bijlzwaaiende seriemoordenaar....
Die bijlzwaaiende moordenaar is juist weer meestal de sociopaat.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik had begrepen dat sociopaat een aardiger term voor een psychopaat is, aangezien iedereen daarbij tegenwoordig gelijk denkt aan een bijlzwaaiende seriemoordenaar....
Het valt tegenwoordig onder de noemer anti sociale persoonlijkheidsstoornis waarbij alleen in de ergst gewetenloze gevallen wordt gesproken van een psychopaat. Sociopaat zou met omgevingsinvloeden te maken hebben en psychopaat aangeboren, maar deskundigen maken dat onderscheid niet (meer).quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Mij is het juist andersom geleerd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zowel een sociopaat als een psychopaat lijdt aan ASPS (antisociale persoonlijkheidsstoornis).
Het gedrag van een psychopaat is koel, berekenend en beheerst. Het gedrag van een sociopaat is juist impulsief, onvoorspelbaar en vaak gedreven door woede.
Een psychopaat is vaak succesvol in zijn carrière en leven, een sociopaat meestal juist niet.
wat heeft dat er mee te maken eigenlijk, die vraag is al een paar keer langsgkomen....quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:15 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Je bent vegetariër, of niet?
Vlees eten is massamoord, in principe.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:16 schreef FANN het volgende:
[..]
wat heeft dat er mee te maken eigenlijk, die vraag is al een paar keer langsgkomen....
ik dacht dat er nauwelijks verschil was tussen de twee.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zowel een sociopaat als een psychopaat lijdt aan ASPS (antisociale persoonlijkheidsstoornis).
Het gedrag van een psychopaat is koel, berekenend en beheerst. Het gedrag van een sociopaat is juist impulsief, onvoorspelbaar en vaak gedreven door woede.
Een psychopaat is vaak succesvol in zijn carrière en leven, een sociopaat meestal juist niet.
Je hebt gelijk, het is idd andersomquote:Op zondag 14 augustus 2016 23:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mij is het juist andersom geleerd.
De meerderheid van de Nederlanders eet drie dagen per week geen vlees, dus dat scheelt weerquote:Op maandag 15 augustus 2016 07:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vlees eten is massamoord, in principe.
En onder welke omstandigheden zou je wel mensen pijn kunnen doen? Gewoon random of als die in jouw ogen arrogante politieman je regens voor aanhoudt?quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:07 schreef reddragon09 het volgende:
Tsja psychopaat. Ik weet wel wat goed en niet goed is. Ik zou er alleen geen moeite mee hebben om mensen pijn te doen, en dieren wel.
Ook weer niet alle mensen. Mensen die het lastig hebben of onrechtvaardig zijn behandelt zou ik moeite mee hebben. Maar bijvoorbeeld een arrogant politieman weer totaal niet.
en als het nou een valse rothond is die in je hand gebeten heeft, dan wel?quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:07 schreef reddragon09 het volgende:
Tsja psychopaat. Ik weet wel wat goed en niet goed is. Ik zou er alleen geen moeite mee hebben om mensen pijn te doen, en dieren wel.
Ook weer niet alle mensen. Mensen die het lastig hebben of onrechtvaardig zijn behandelt zou ik moeite mee hebben. Maar bijvoorbeeld een arrogant politieman weer totaal niet.
Nou omdat het belachelijk hypocriet zou zijn geweest als iemand beweerd liever zelf te sterven dan een koe neer te schieten, maar dan wel diezelfde koe verorbert op het moment dat anderen het al hebben gedaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:16 schreef FANN het volgende:
[..]
wat heeft dat er mee te maken eigenlijk, die vraag is al een paar keer langsgkomen....
Vertel dat aan je huiskat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 07:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vlees eten is massamoord, in principe.
ah.... dat had ik zeker gemist danquote:Op maandag 15 augustus 2016 10:58 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Nou omdat het belachelijk hypocriet zou zijn geweest als iemand beweerd liever zelf te sterven dan een koe neer te schieten, maar dan wel diezelfde koe verorbert op het moment dat anderen het al hebben gedaan.
Nee, wel de mens die 'm zo gemaakt heeft.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:10 schreef FANN het volgende:
[..]
en als het nou een valse rothond is die in je hand gebeten heeft, dan wel?
Beetje makkelijk. De mens is geen carnivoor en kan ervoor kiezen om meer plantaardig te eten. Een kat kan niet plantaardig eten.quote:
Katten, dat zijn pas psychopaten. Die kicken erop op muisjes en vogeltjes levend te villen en dan halfdood achter te laten.quote:
Klopt, wij zijn omnivoren. Wij moeten dus bewust moorden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Beetje makkelijk. De mens is geen carnivoor en kan ervoor kiezen om meer plantaardig te eten. Een kat kan niet plantaardig eten.
Maar dit is een andere discussie. Ben zelf geen veganist oid.
Ies natoer!quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:35 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Katten, dat zijn pas psychopaten. Die kicken erop op muisjes en vogeltjes levend te villen en dan halfdood achter te laten.
Wij hadden vroeger nogal wat huisdieren, en dan niet alleen een kat en hond. Neen, zo hadden we een rits konijnene, eenden en ook ganzen. Allen ooit aangeschaft om vet te mesten en (zelf) te slachten. Maar dan kreeg mijn vader het toch niet over zijn hart .... hehe.quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wow bijzonder..
Ik zou dat niet kunnen.. Ik geef heel veel om dieren maar ik zou niet zo kunnen leven.. Ik zou overigens wel een dier kunnen slachten om zelf te kunnen overleven.. Vlees eten hoort gewoon bij de natuur..
Is waarquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:11 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee, wel de mens die 'm zo gemaakt heeft.
Jullie waren van plan om ook jullie hond en kat vet te mesten en op te eten? Bah. Als ik een dier in huis neem neem ik me voor om er zo goed mogelijk voor te zorgen en ze een goed leven te bieden. Dan laat ik het niet eindigen op zo'n manier. Moet er niet denken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:48 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger nogal wat huisdieren, en dan niet alleen een kat en hond. Neen, zo hadden we een rits konijnene, eenden en ook ganzen. Allen ooit aangeschaft om vet te mesten en (zelf) te slachten. Maar dan kreeg mijn vader het toch niet over zijn hart .... hehe.
Voor mezelf geldt: ik ben een meatlover. Overigens ook fleshlover. Maar mijn meat moet het goed hebben tijdens hun leven en een snelle en ongecomliceerde dood. Zoals ik schreef, koe varken en zo ter plaatse doden, een heel snelle dood. Overigens, voor mijn flesh geldt hetzelfde, ook een goed leven hebben voordat ik ze "verorber". hehehe
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 augustus 2016 13:48 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger nogal wat huisdieren, en dan niet alleen een kat en hond. Neen, zo hadden we een rits konijnene, eenden en ook ganzen. Allen ooit aangeschaft om vet te mesten en (zelf) te slachten. Maar dan kreeg mijn vader het toch niet over zijn hart .... hehe.
Voor mezelf geldt: ik ben een meatlover. Overigens ook fleshlover. Maar mijn meat moet het goed hebben tijdens hun leven en een snelle en ongecomliceerde dood. Zoals ik schreef, koe varken en zo ter plaatse doden, een heel snelle dood. Overigens, voor mijn flesh geldt hetzelfde, ook een goed leven hebben voordat ik ze "verorber". hehehe
![]()
![]()
Is allemaal heel lief hoor dat jullie zo van dieren houden, maar hebben jullie hetzelfde gevoel alsquote:Op maandag 15 augustus 2016 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jullie waren van plan om ook jullie hond en kat vet te mesten en op te eten? Bah. Als ik een dier in huis neem neem ik me voor om er zo goed mogelijk voor te zorgen en ze een goed leven te bieden. Dan laat ik het niet eindigen op zo'n manier. Moet er niet denken.![]()
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Natuurlijk niet. Ik zeg alleen maar dat ik niet mijn eigen huisdieren ga vetmesten om vervolgens op te eten (of dieren halen met die intentie..). Probeer zo goed mogelijk voor ze te zorgen, maar dat geldt net zo goed voor mensen in general. Ik kan er niet tegen om mensen te zien leiden, maar zelfde geldt voor dieren. Overigens lees ik in de post van LeesFOK nou niet bepaald dat hij van dieren houd, maar that's just me.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:36 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Is allemaal heel lief hoor dat jullie zo van dieren houden, maar hebben jullie hetzelfde gevoel als
TS?
[..]
Het was geen aanval hoorquote:Op maandag 15 augustus 2016 14:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik zeg alleen maar dat ik niet mijn eigen huisdieren ga vetmesten om vervolgens op te eten (of dieren halen met die intentie..). Probeer zo goed mogelijk voor ze te zorgen, maar dat geldt net zo goed voor mensen in general. Ik kan er niet tegen om mensen te zien leiden, maar zelfde geldt voor dieren. Overigens lees ik in de post van LeesFOK nou niet bepaald dat hij van dieren houd, maar that's just me.
Hier herken ik mezelf wel in.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:57 schreef Luuntje het volgende:
Ligt eraan.
Ik kan het lijden van onschuldigen niet zien.
Als een gore sadistische verkrachter en moordenaar wordt gepijnigd doet me dat niet zo veel nee.
Maar als een gewoon normaal persoon gepijnigd wordt en lijd dan doet me dat wel wat.
En dieren.....tja die reageren vanuit instinct en aangeleerd gedrag, dus die martelen niet om iemand te kunnen martelen, beleven er geen plezier aan, dus in mijn ogen zal een dier onschuldiger zijn dan menig mens.
En dit herken ik ook heel erg. Vetgedrukte heeft veel door m'n hoofd gespookt, ik had eerlijk gezegd niet verwacht iemand tegen te komen die er hetzelfde over denkt (ook al is het maar op een forum).quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Lorelai16 het volgende:
Iemand vroeg eens of ik eerder een koe of een vreemde zou neerschieten. Hij vond het antwoord voor de hand liggen, maar ik kon niet kiezen en vroeg me af wat voor persoon dat dan precies was.. Toen vroeg hij of ik een koe of me zus zou kiezen en toen koos ik ervoor om mezelf neer te schieten, want ik zou met beide keuzes niet kunnen leven. Dus hoewel ik in het eerste geval wellicht voor de persoon had gekozen, kan ik nou ook weer niet mijn zus zien lijden. Dus er zijn absoluut gevallen waarbij ik me afvraag waarom ik meer gevoel voor dieren heb dan mensen.
Het is allemaal totaal theoretisch natuurlijk..
Ik had ooit eens een gesprek met mijn zus, ik heb 5 zussen, zij dus ook, ja logischquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier herken ik mezelf wel in.
Vroeger was dit niet zo, dit is pas later zo gegroeid. Ik kan nog steeds niet tegen martelscenes in films/series, ook al weet ik dat het nep is. Ik kan dat gewoon niet aanzien.
Ik denk trouwens niet dat je zondermeer kunt stellen dat dieren hierin fundamenteel anders zouden zijn.
[..]
En dit herken ik ook heel erg. Vetgedrukte heeft veel door m'n hoofd gespookt, ik had eerlijk gezegd niet verwacht iemand tegen te komen die er hetzelfde over denkt (ook al is het maar op een forum).
Ik vraag me trouwens niet (meer?) af waarom ik bij sommige mensen leed kan verdragen, want op die vraag weet ik ondertussen het antwoord wel (denk trouwens wel dat dit antwoord per persoon kan verschillen. Zou me zelfs niks verbazen als dat zo is).
Vliegen laat ik met rust, spinnen ook, maar muggen hebben bij mij minder geluk.
Nu ik er zo even bij stil sta, de beste familiaire banden heb ik met mensen die geen bloedverwanten van me zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik had ooit eens een gesprek met mijn zus, ik heb 5 zussen, zij dus ook, ja logisch![]()
maar eh... toen hadden we het er over van welke zus je nou het meeste houdt en toen zei'
ik ook, als er iemand kwam die zei ik ga je dood schieten of je moet een zus aanwijzen die
ik mag doodschieten dan zou ik ook mezelf kiezen, na 2 seconde nadenken zei mijn zus,
ja ik ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nu ik er zo even bij stil sta, de beste familiaire banden heb ik met mensen die geen bloedverwanten van me zijn.Ik begrijp niks van wat er onder je spoiler staat....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is best heel wat dan....quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef reddragon09 het volgende:
Ik zou mensen die ik niet mag ook kunnen martelen.
gelukkig maar.quote:Maar ik doe het allemaal niet omdat ik zeker wel een geweten heb. Ik ben er ook niet bang voor dat het ooit wel gebeurd. Ik heb mezelf prima onder controle.
Net alsof het zo heel apart is dat je mensen zou kunnen martelen. Maar wel weer alleen als ik weet dat diegene gewoon een goed leven heeft gehad, of een echte low-life die zelf z'n ellende heeft veroorzaakt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:17 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is best heel wat dan....
[..]
gelukkig maar.
Ik zou daar wel mee zitten, ten slotte oefent een agent alleen maar zijn/haar beroep uit.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef reddragon09 het volgende:
Ik reageer langzaam omdat ik ondertussen nog gewoon werk.
Ik zou een autoritaire politieagent inderdaad zonder problemen iets aandoen. Ik doe het niet omdat ik opvoeding heb gehad, maar qua geweten zou ik er niet mee zitten. Kiezen tussen een koe en een mens? Ik kies voor het mens. Ik zou mensen die ik niet mag ook kunnen martelen.
Maar ik doe het allemaal niet omdat ik zeker wel een geweten heb. Ik ben er ook niet bang voor dat het ooit wel gebeurd. Ik heb mezelf prima onder controle.
Nouhou.... ik vind het best wel apart dat als jij vindt dat mensen een goed leven hebben gehadquote:Op maandag 15 augustus 2016 17:22 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Net alsof het zo heel apart is dat je mensen zou kunnen martelen. Maar wel weer alleen als ik weet dat diegene gewoon een goed leven heeft gehad, of een echte low-life die zelf z'n ellende heeft veroorzaakt.
Ik heb gewoon meer met de minder gelukkige medemens.
Dat terwijl ik zelf qua beroep in de hoge managementlaag val.
En wanneer vindt jij dat eigenlijk dat mensen het best wel verdienen om gemarteld te worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:22 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Net alsof het zo heel apart is dat je mensen zou kunnen martelen. Maar wel weer alleen als ik weet dat diegene gewoon een goed leven heeft gehad, of een echte low-life die zelf z'n ellende heeft veroorzaakt.
Hoe zou dit dan stroken met dat stukje over agenten?quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op zovéél jaloezie dat je mensen die een ''beter'' leven hebben gehad dan jij
dat je die dan wil straffen.
Nou......... laat hem zelf maar antwoord geven....quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe zou dit dan stroken met dat stukje over agenten?
Lijkt me meer iets wat met autoriteit of met macht te maken heeft, maar ik weet dit ook niet zeker.
Ik vroeg het jou, omdat je zelf al impliceerde dat je al een idee had en dat was juist waar ik benieuwd naar wasquote:Op maandag 15 augustus 2016 17:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou......... laat hem zelf maar antwoord geven....
quote:Lijkt een beetje op zovéél jaloezie dat je mensen die een ''beter'' leven hebben gehad dan jij
dat je die dan wil straffen.
Maar niet alle agenten of mensen met een leidinggevende functie hebben ''een goed leven''quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vroeg het jou, omdat je zelf al impliceerde dat je al een idee had en dat was juist waar ik benieuwd naar was.
Dit stukje van je:
[..]
Goeie vraagquote:Op maandag 15 augustus 2016 17:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar niet alle agenten of mensen met een leidinggevende functie hebben ''een goed leven''
of een ''leuk'' leven, je kan wel een doodziek kind hebben of een kind verloren of iets anders
heel verdrietigs hebben meegemaakt, de functie die je hebt heeft niets met je persoonlijke leven te maken, dat is meestal gewoon ''werk''.
De ene politieagen is aardiger of menselijker dan de andere, maar dat heb je ook met weetikveelwat, cassieres, apothekers, dokters, loodgieter en vuilnismannen, dus vandaar mijn
vraag...
wat is precies volgens TS een ''goed leven''?
Nohquote:Op maandag 15 augustus 2016 18:02 schreef FANN het volgende:
Moeten we zeker weer een dag wachten op antwoord, is ook een beetje martelen
Euh ja, het is heel apart dat je mensen kunt martelenquote:Op maandag 15 augustus 2016 17:22 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Waarom heb je hier problemen mee?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:28 schreef reddragon09 het volgende:
Nja goed leven, maar iemand die zich autoritair en arrogant opstelt.
Je kunt beter stellen dat je vindt dat het heel apart is dat je mensen kunt martelen, want wat voor jou normaal is, hoeft dit niet per definitie te zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Euh ja, het is heel apart dat je mensen kunt martelen.
Omdat ik oprecht vind dat zo iemand niet het recht heeft om mij te zeggen wat ik wel en niet kan doen op een belerend toontje.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom heb je hier problemen mee?
Misschien was het "agent"-voorbeeld dat je gaf, niet zo goed als voorbeeld voor wat je bedoelde?
[..]
Je kunt beter stellen dat je vindt dat het heel apart is dat je mensen kunt martelen, want wat voor jou normaal is, hoeft dit niet per definitie te zijn.
Ik doe het echter niet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Euh ja, het is heel apart dat je mensen kunt martelen.
en als iemand dat wél doet, wat ''zou'' je dan met hem willen doen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Omdat ik oprecht vind dat zo iemand niet het recht heeft om mij te zeggen wat ik wel en niet kan doen op een belerend toontje.
Dat mag hij wel, maar niet op een autoritair en belerend toontje.
Paar klapjes verkopen, hem vernederen en op z'n plaats zetten. Dat laatste vooral.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:38 schreef FANN het volgende:
[..]
en als iemand dat wél doet, wat ''zou'' je dan met hem willen doen?
Ook al doe je dat niet natuurlijk, want dat zei je al, maar aan wat voor martelingen denk je dan?
En over wat voor uitspraken hebben we het dan? In het geval van werkgever-werknemer? Of buurman naar buurman?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:41 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Paar klapjes verkopen, hem vernederen en op z'n plaats zetten. Dat laatste vooral.
ah... gewoon een paar klapjes, dat is dan genoeg? Geen enge dingen verder zoasl ogenquote:Op maandag 15 augustus 2016 18:41 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Paar klapjes verkopen, hem vernederen en op z'n plaats zetten. Dat laatste vooral.
Waarom? Welke frustratie zit hierachter?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:41 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Dat is geen martelen idd, maar gezond gedrag is het ook niet...quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:43 schreef FANN het volgende:
[..]
ah... gewoon een paar klapjes, dat is dan genoeg? Geen enge dingen verder zoal ogen
uitsteken of tenen afhakken?
Nee, meer agressief....quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is geen martelen idd, maar gezond gedrag is het ook niet...
Que?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
En over wat voor uitspraken hebben we het dan? In het geval van werkgever-werknemer? Of buurman naar buurman?
Oké, het gaat dus om de houding die zo'n agent jegens jou aanneemt?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Omdat ik oprecht vind dat zo iemand niet het recht heeft om mij te zeggen wat ik wel en niet kan doen op een belerend toontje.
Maar waarom zou je dit op deze manier willen doen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:41 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Als zo'n gast me normaal aanspreekt is er niet zoveel aan de hand. Rij ik te hard, hoort daar een boete bij. Maar ga je me de les leren....dan zou ik je graag wat klapjes geven.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, het gaat dus om de houding die zo'n agent jegens jou aanneemt?
Er zijn ook agenten die meer to-the-point zijn, dat schiet tenminste lekker op.
En sommige agenten zijn wellicht ook zo, omdat het simpelweg werkt (voor bepaalde mensen dan).
Voor mij zou zo'n toontje trouwens ook niet werken, is alleen maar extra ruis waardoor ik minder helder wordt en dus ook minder goed kan meewerken.
Rechtvaardigheid?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dit op deze manier willen doen?
Want je bereikt hier toch niks mee?
Ja dat snap ik, maar mijn vraag is -waarom- je dat graag zou willen doen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:46 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Als zo'n gast me normaal aanspreekt is er niet zoveel aan de hand. Rij ik te hard, hoort daar een boete bij. Maar ga je me de les leren....dan zou ik je graag wat klapjes geven.
Van welk soort opmerking krijg jij die gevoelens? En in welke relatie tot vinden die plaats.quote:
Wat heeft vernederen met rechtvaardigheid te maken?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:47 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Rechtvaardigheid?
Ik zou bijvoorbeeld ook opkomen voor iemand die gepest wordt en in elkaar wordt geslagen. Dan heb ik er ook niks aan om die ander te vernederen, maar toch zou ik het doen.
Omdat ik er niet tegen kan als iemand zich beter/verheven voelt dan mezelf.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar mijn vraag is -waarom- je dat graag zou willen doen?
ow........quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:45 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Nee klopt, ik vin oogjes uitsteken ook weer wat ver gaan. Maar ik zou het wel kunnen denk ik.
Ik heb het ook met joden. Maar dat komt omdat veel joden zich ook verheven voelen.
Van scheve/verheven houdingen van anderen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Van welk soort opmerking krijg jij die gevoelens? En in welke relatie tot vinden die plaats.
Omdat hij mij probeert te vernederen met z'n autoritair gedrag.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat heeft vernederen met rechtvaardigheid te maken?
Maar wat als die ander daadwerkelijk ook beter is dan jij?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:48 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Omdat ik er niet tegen kan als iemand zich beter/verheven voelt dan mezelf.
Nee, niet zo generaliserend. Dat zeg ik ook niet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:49 schreef FANN het volgende:
[..]
ow........
maar misschien is het wel gewoon een aardige joodse meneer, heb je het dan ook, lléén omdat hij joods is?
Dus eigenlijk vraag ik of je het alleen bij autoritaire mensen hebt of dat het toch meer met
afkost te maken heeft.
en ik bedenk me nu dat dat filmpje in het begin wat ik plaatste wel héél erg on topic was
Ik zou niemand weten die beter is dan een ander.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wat als die ander daadwerkelijk ook beter is dan jij?
Wat dan?
Autoritair gedrag hoeft niet per definitie met de wens tot het vernederen van anderen te maken te hebben. Het zou natuurlijk ook kunnen dat een agent bijvoorbeeld autoritair is, omdat ie over een bepaalde autoriteit beschiktquote:Op maandag 15 augustus 2016 18:50 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Omdat hij mij probeert te vernederen met z'n autoritair gedrag.
Nee, want dan had je jezelf ook nooit slechter gevoeld dan een ander en dan had dit hele issue van beter/slechter voelen dan een ander voor jou helemaal geen issue geweest, dus dit kan zo gewoon niet kloppen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Ik zou niemand weten die beter is dan een ander.
Maar die heb IK hem niet gegeven.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Autoritair gedrag hoeft niet per definitie met de wens tot het vernederen van anderen te maken te hebben. Het zou natuurlijk ook kunnen dat een agent bijvoorbeeld autoritair is, omdat ie over een bepaalde autoriteit beschikt
Jawel, want andere denken wel veel dat ze beter zijn dan een ander. Niet zozeer richting mij overigens.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, want dan had je jezelf ook nooit slechter gevoeld dan een ander en dan had dit hele issue van beter/slechter voelen dan een ander voor jou helemaal geen issue geweest, dus dit kan zo gewoon niet kloppen.
En wat maakt JOU hierin beter dan een ander dan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:53 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Maar die heb IK hem niet gegeven.
Ik snap ook niet dat je dat beroep kiest. Niemand is beter dan een ander.
Dat laatste kan zeker. Maar dat hoef je niet te laten zien.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, want dan had je jezelf ook nooit slechter gevoeld dan een ander en dan had dit hele issue van beter/slechter voelen dan een ander voor jou helemaal geen issue geweest, dus dit kan zo gewoon niet kloppen.
Je kunt trouwens wel beter dan een ander zijn in iets ofzo, maar dan wordt het weer een kwestie van relativeren en dat doe je met je agentvoorbeeld volgens mij ook niet?
Maar sommigen ZIJN ook gewoon beter dan een ander...of althans op bepaalde vlakken. Je weet zelf toch ook wel dat dit gewoon zo is?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:53 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Jawel, want andere denken wel veel dat ze beter zijn dan een ander. Niet zozeer richting mij overigens.
Wil je hiermee impliceren dat het voor jou helemaal niet uitmaakt dat een ander ergens beter in is dan jij, zolang jij maar op gelijke hoogte met deze betere persoon mag blijven staan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:54 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Dat laatste kan zeker. Maar dat hoef je niet te laten zien.
30.000 abortussen per jaar, dus nee.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:36 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dat is gek.
Geen idee of je de enige bent.
Wel als verl mensen de vernedering van het agentje kunnen zien.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:12 schreef Lienekien het volgende:
En met 'klapjes' zet je iemand op zijn plaats?
Sneu. Heel erg sneu.
Het gaat om gedrag dat erbij hoort.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wil je hiermee impliceren dat het voor jou helemaal niet uitmaakt dat een ander ergens beter in is dan jij, zolang jij maar op gelijke hoogte met deze betere persoon mag blijven staan?
Dat kan toch niet? Joh
Beschamend voor jou, hoor.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:14 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Wel als verl mensen de vernedering van het agentje kunnen zien.
Dan kom je weer op het punt hierboven; Moord je om zelf te overleven (eten) of om een ander te zien lijden. Daarnaast kun je een dier prima op een waardige manier slachten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wow bijzonder..
Waarom zou het fout zijn dit te laten merken?quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:15 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Het gaat om gedrag dat erbij hoort.
Ik kan beter zijn in voetbal dan jij. Maar ik hoef je dat niet te laten merken.
Maar jij hebt toch ook zelf gekozen voor een beroep dat in de hoge managementlaag valt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:53 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Maar die heb IK hem niet gegeven.
Ik snap ook niet dat je dat beroep kiest. Niemand is beter dan een ander.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:22 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Goed, voorbeeldje. Ik kan best goed tekenen. Als ik jouw redenatie doortrek zou ik mijn werk niet mogen laten zien omdat ik daarmee laat zien dat ik iets goed kan, beter kan dan een anderquote:Op maandag 15 augustus 2016 19:15 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Het gaat om gedrag dat erbij hoort.
Ik kan beter zijn in voetbal dan jij. Maar ik hoef je dat niet te laten merken.
Mee te koop lopen is wat ik bedoel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goed, voorbeeldje. Ik kan best goed tekenen. Als ik jouw redenatie doortrek zou ik mijn werk niet mogen laten zien omdat ik daarmee laat zien dat ik iets goed kan, beter kan dan een ander?
Wanneer is het mee te koop lopen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 21:33 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Mee te koop lopen is wat ik bedoel.
Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregenquote:
misschien morgen....quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch ook zelf gekozen voor een beroep dat in de hoge managementlaag valt.
Moet jij dan nooit mensen zeggen wat ze moeten doen, of misschien wel mensen zeggen
dat ze iets niet moeten/mogen doen?
Waarom heb jij voor dat beroep gekozen?
[..]
Ben je twaalf? Wat een kleuterinstelling. Ga je ook stampvoeten?quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:35 schreef reddragon09 het volgende:
En toen las ik verder.quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:45 schreef reddragon09 het volgende:
Ik heb het ook met joden. Maar dat komt omdat veel joden zich ook verheven voelen.
Die opmerking vond ik ook vrij schokkend eigenlijk...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
En toen las ik verder.
Mafklapper.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 18:49 schreef FANN het volgende:
[..]
ow........
maar misschien is het wel gewoon een aardige joodse meneer, heb je het dan ook, alléén omdat hij joods is?
Dus eigenlijk vraag ik of je het alleen bij autoritaire mensen hebt of dat het toch meer met
afkomst te maken heeft.
en ik bedenk me nu dat dat filmpje in het begin wat ik plaatste wel héél erg on topic was
Dat denk ik ook wel eigenlijk, maar misschien kan hij ons nog iets meer vertellen wat hij nouquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:37 schreef Samzz het volgende:
Ik vind dit hele topic een vreemde smaak hebben. Als je zo in het leven staat als TS dat staat, is het hoog nodig tijd voor een psycholoog.
Maar doe eens een concreet voorbeeld dan? Wanneer duidt gedrag erop dat iemand zich verheven voelt? En waarom maakt jou dat agressief?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:47 schreef reddragon09 het volgende:
Volgens mij heb ik dat al vaker verteld.
Het probleem zit er in gedrag dat er op duidt dat iemand zich verheven voelt t.o.v. een ander. Niet specifiek naar mij, maar ook jegens anderen.
Als ik jou was zou ik aan de slag gaan met je minderwaardigheidscomplex in plaats van anderen aanvallen omdat jij denkt dat ze zich verheven voelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:47 schreef reddragon09 het volgende:
Volgens mij heb ik dat al vaker verteld.
Het probleem zit er in gedrag dat er op duidt dat iemand zich verheven voelt t.o.v. een ander. Niet specifiek naar mij, maar ook jegens anderen.
Ik kan je een aantal concrete voorbeelden geven waarbij ik me wel kan inhouden overigens.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar doe eens een concreet voorbeeld dan? Wanneer duidt gedrag erop dat iemand zich verheven voelt? En waarom maakt jou dat agressief?
Dan maar al je nabestaanden zwaar verdriet doen, omdat je geen koe wilde neerschieten. Man, manquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Lorelai16 het volgende:
Toen vroeg hij of ik een koe of me zus zou kiezen en toen koos ik ervoor om mezelf neer te schieten, want ik zou met beide keuzes niet kunnen leven.
Nou, nou! Poe poe eeh! Martelen die hap. Die bediende (...) voorop. Dat ze haar fokking plaats weet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:11 schreef reddragon09 het volgende:
Ik kan je een aantal concrete voorbeelden geven waarbij ik me wel kan inhouden overigens.
- Alcoholcontrole; Prima niks aan de hand, maar ik moest iemand afzetten en kom er voor de 2e keer langs. Gelijk een grote mond van die agent dat ik geen rondjes moet blijven rijden.
- Op een verjaardag vertelt iemand dat ze een nieuwe TV had gekocht. Er kwam een jongeman die TV installeren en zij vertelt trots dat ze toen zei: Ja mooie TV he, die kun jij niet betalen he?
- Een vriend van me staat in een winkel te wachten, en de bediende vraagt of ze kan helpen. Hij zegt: Nee ik ben aan het wachten, zij: Op de trein ofzo?
- Mensen die denken voor de te moeten dringen in een rij
Martelen wordt hier totaal uit z'n verband getrokken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou, nou! Poe poe eeh! Martelen die hap. Die bediende (...) voorop. Dat ze haar fokking plaats weet.
Je druk maken om dat soort simpele dingen die niet eens issues zijn, dat lijkt me juist lastig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:22 schreef reddragon09 het volgende:
Martelen wordt hier totaal uit z'n verband getrokken.
Ik heb gezegd dat ik dat zou kunnen, niet dat ik dat in deze situatie zou doen.
Lezen is lastig zeker?
Als jij beter kan lezen, hoef je dat nog niet te laten zien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:22 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Lezen is lastig zeker?
Nee...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Originele vraag was of er meer mensen waren die gedachten TS herkenden. Laten we daar weer even naar teruggaan. Iemand die het enigszins herkent?
Same.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee...
Ik heb wel eens om maar een voorbeeld te geven, dat ik een topic aan het lezen ben en dan
mensen zie reageren met zó weinig compassie en inlevingsvermogen dat ik denk![]()
ik mag lijen dat het jou een keer gebeurd....
Is niet liefmaar dát heb ik dan wel, de neiging om iemand te martelen heb ik nooit gehad,
dat herken ik totáál niet...............
quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jullie waren van plan om ook jullie hond en kat vet te mesten en op te eten? Bah. Als ik een dier in huis neem neem ik me voor om er zo goed mogelijk voor te zorgen en ze een goed leven te bieden. Dan laat ik het niet eindigen op zo'n manier. Moet er niet denken.![]()
Ik hou van dieren, veel zelfs. Een dier heeft geen schuld, is of vanuit het instinct een doder of zo gemaakt door mensen. Met als voorbeeld die vechthonden, die men dan tegen mekaar laat vechten. Een dier martelen, pesten, slecht behandelen etc. haat ik.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik zeg alleen maar dat ik niet mijn eigen huisdieren ga vetmesten om vervolgens op te eten (of dieren halen met die intentie..). Probeer zo goed mogelijk voor ze te zorgen, maar dat geldt net zo goed voor mensen in general. Ik kan er niet tegen om mensen te zien leiden, maar zelfde geldt voor dieren. Overigens lees ik in de post van LeesFOK nou niet bepaald dat hij van dieren houd, maar that's just me.
Gebeurt wel in "roerige" tijden, bv de Duitsers in hun wereldoorlogen, lieten moeders kiezen welk kind doodgeschoten moest worden. Maakten ze geen keuze dan werden beide kinderen erschossen!quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik had ooit eens een gesprek met mijn zus, ik heb 5 zussen, zij dus ook, ja logisch![]()
maar eh... toen hadden we het er over van welke zus je nou het meeste houdt en toen zei'
ik ook, als er iemand kwam die zei ik ga je dood schieten of je moet een zus aanwijzen die
ik mag doodschieten dan zou ik ook mezelf kiezen, na 2 seconde nadenken zei mijn zus,
ja ik ook
Sophie's Choicequote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:58 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Gebeurt wel in "roerige" tijden, bv de Duitsers in hun wereldoorlogen, lieten moeders kiezen welk kind doodgeschoten moest worden. Maakten ze geen keuze dan werden beide kinderen erschossen!
Volgens mij kunnen dieren zich wel schuldig voelen (ik denk daarbij aan katten en aan honden).quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:55 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ik hou van dieren, veel zelfs. Een dier heeft geen schuld, is of vanuit het instinct een doder of zo gemaakt door mensen. Met als voorbeeld die vechthonden, die men dan tegen mekaar laat vechten. Een dier martelen, pesten, slecht behandelen etc. haat ik.
Dat volk dat (weer als voorbeeld) honden africht om tegen mekaar te vechten, vaak om erop te wedden, die moet je niet martelen. Ben altijd tegen martelen. Een kogel door het hoofd verdienen die! En mensen die andere mensen martelen etc. idem dito.
En neen, ik kan (ook) een mens niet zien lijden (net als dieren) zonder dat het me iets doet!
quote:
Wat een magisch moment weer, en in een flits is het gebeurd!quote:
op de seconde af zelfsquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Wat een magisch moment weer, en in een flits is het gebeurd!
Nee niet eensquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jullie zijn elkaars zussen! Wat een onthullingen vandaag!![]()
Eerste alinea, waarom komt mijn poes mij een (levende) kikker brengen? Dat is haar instinct, die wil mij of voeren of ze wil mij leren hoe te jagen. De kikker was ongedeerd dus hem weer buitengezet, en de poes een uurtje binnengehouden. Overigens, frappant, mijn kater deed NOOIT zo iets, mijn poes wekelijks! Daaruit concludeer ik dat vrouwen wreder zijn dan mannen, die slechts goedzakken zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen dieren zich wel schuldig voelen (ik denk daarbij aan katten en aan honden).
En ik weet niet of katten wat dit betreft nou zo martelwensproof zijn hoor.
Gedrag komt voor uit gedachte, problemen los je op door de bron aan te pakken.
Je oorlogsverhaal is het verhaal van Sophie's Choice ...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:15 schreef LeesFoknl het volgende:
Sophies choice, is toch een film. Neen, die heb ik niet gezien, meen dat dat een drama is, meer wat voor vrouwen dus. Ik hou meer van thrillers over seriemoordenaars die hun buurkinderen in hun tuin begraven en wat dan na 20 jaar nog uitkomt.
![]()
ik herken het als een afwijking. ik denk dat TS goed voor zichzelf moet gaan zorgen, want het is potentieel natuurlijk iets ernstigs, als je geen enkele empathie voor mensen voelt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Originele vraag was of er meer mensen waren die gedachten TS herkenden. Laten we daar weer even naar teruggaan. Iemand die het enigszins herkent?
Dat katten het instinct hebben prooien naar "de ouder" te brengen, sluit op zich niet uit dat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:22 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Eerste alinea, waarom komt mijn poes mij een (levende) kikker brengen? Dat is haar instinct, die wil mij of voeren of ze wil mij leren hoe te jagen. De kikker was ongedeerd dus hem weer buitengezet, en de poes een uurtje binnengehouden. Overigens, frappant, mijn kater deed NOOIT zo iets, mijn poes wekelijks! Daaruit concludeer ik dat vrouwen wreder zijn dan mannen, die slechts goedzakken zijn.
Tweede alinea; juist! problemen los je op door de bron aan te pakken. Dus zo een beest van een mens een kogel. Klaar.
Ow crap, zag deze nu pas, mijn excuusquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:27 schreef Samzz het volgende:
Kan het hier ontopic blijven? Bedankt.
Maar TS heeft wel degelijk empathie voor mensen, alleen blijkbaar niet onder bepaalde omstandigheden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik herken het als een afwijking. ik denk dat TS goed voor zichzelf moet gaan zorgen, want het is potentieel natuurlijk iets ernstigs, als je geen enkele empathie voor mensen voelt.
maar het is een keuze. en ook potentieel iets erg handigs, om succesvol te worden in de maatschappij. omdat je voor veel beroepen een voordeel hebt, als je minder voelt voor mensen.
oh ja, okee, voor veel mensen dan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar TS heeft wel degelijk empathie voor mensen, alleen blijkbaar niet onder bepaalde omstandigheden.
In hoeverre het een keuze is, ik betwijfel of je hier daadwerkelijk voor kunt kiezen. Als het later zo gegroeid is, dan was daar wel een reden voor. Als het aangeboren is, dan zat het er sowieso al.
Dat het potentieel nuttig kan zijn, vind ik absoluut waar!
nee dat is vrij normaalquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Wat probeer je te bewijzen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:22 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Lezen is lastig zeker?
Misschien wil TS niets bewijzen maa gewoon weten of meer mensen hier last van hebben?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Nou ja, hij heeft wel nog een paar dingen gezegd die niet héél gewoon zijn,tenminste, dat hoop ik dan maar.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het wordt wellicht wel erg overtrokken dat TS een sociopaat is.
Als je door ervaringen in je leven vaak teleurgesteld bent in de mensen, kan het erg moeilijk zijn om daarom te geven, maar wordt er bij jou een gevoelige snaar geraakt als een dier wat overkomt.
En wat ik al zei: de diagnose antisociale of narcistische persoonlijkheidsstoornis krijg je als je voldoet aan genoeg criteria. Die criteria wijst op een bepaald gedragspatroon naar de betreffende stoornis. Echter het zegt zeker niet alles over wie je bent of hoe jij je kan ontwikkelen.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef reddragon09 het volgende:
Ik reageer langzaam omdat ik ondertussen nog gewoon werk.
Ik zou een autoritaire politieagent inderdaad zonder problemen iets aandoen. Ik doe het niet omdat ik opvoeding heb gehad, maar qua geweten zou ik er niet mee zitten. Kiezen tussen een koe en een mens? Ik kies voor het mens. Ik zou mensen die ik niet mag ook kunnen martelen.
Maar ik doe het allemaal niet omdat ik zeker wel een geweten heb. Ik ben er ook niet bang voor dat het ooit wel gebeurd. Ik heb mezelf prima onder controle.
quote:Ik heb het ook met joden. Maar dat komt omdat veel joden zich ook verheven voelen.
Misschien waren we ook wel te aanvallendquote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:24 schreef Scary_Mary het volgende:
Is ts niet gewoon paniekerig aan het soul searchen, op zoek naar houvast in onzekere tijden over wie hij wel cq echt is buiten werk om enzo? Zeker gezien dat hij nu aangeeft weer te zijn gaan werken, terwijl zijn behandelaars rust adviseerden, lijkt het me niet zo raar dat ts een beetje apart lijkt te reageren nu..
Pesten is ook een vorm van martelen. Eigenlijk klinkt "pesten" nog veel te onschuldig, maar het is een feit dat door pesten heel veel mensen uiteindelijk de dood in worden gedreven (na een vaak jarenlange lijdensweg).quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien wil TS niets bewijzen maa gewoon weten of meer mensen hier last van hebben?
Als ik een rondje maak op Fok en ik lees in topics hoeveel mensen totaal geen empathie
hebben voor andermans problemen, de starheid, de hardheid zou ik zeggen dat er héél
veel mensen zijn die een mens kunnen zien lijden en er soms nog van genieten ook![]()
Over martelen van mensen heb ik gelukkig nog niets gelezen, dat dan weer niet...
Behalve het martelen en zijn aversie tegen Joden dan natuurlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik denk dat het niet zo is dat TS hier zo uitzonderlijk in is, maar meer dat TS hier uitzonderlijk open over is.
Wat voor voordeel levert het ze op door het openlijk te melden?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Behalve het martelen en zijn aversie tegen Joden dan natuurlijk.
Of wie weet herkennen mensen dit ook, maar hebben zich nog niet gemeld.
Waarschijnlijk levert ze het alleen maar nadeel op, dus ik verwacht niet dat iemand zich komt melden.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat voor voordeel levert het ze op door het openlijk te melden?
Mwa... niet helemaal vergelijkbaar, ik weet ook niet waarom TS dat heeft, misschien kan hij datquote:Maar ik snap sowieso niet hoe iemand alle inwoners van 1 bepaald land of alle leden van 1 bepaald volk zomaar kan haten. Dat is net zo onzinnig als iemand een klootzak vinden omdat die niet voor jouw voetbalclub is![]()
.
Het zegt niet alles, maar een persoonlijkheidsstoornis is wel zodanig pervasief dat het een groot gedeelte omvat van hoe iemand als persoon is. Het ligt immers besloten in de persoonlijkheid.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:58 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het wordt wellicht wel erg overtrokken dat TS een sociopaat is.
Als je door ervaringen in je leven vaak teleurgesteld bent in de mensen, kan het erg moeilijk zijn om daarom te geven, maar wordt er bij jou een gevoelige snaar geraakt als een dier wat overkomt.
En wat ik al zei: de diagnose antisociale of narcistische persoonlijkheidsstoornis krijg je als je voldoet aan genoeg criteria. Die criteria wijst op een bepaald gedragspatroon naar de betreffende stoornis. Echter het zegt zeker niet alles over wie je bent of hoe jij je kan ontwikkelen.
Eensquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarschijnlijk levert ze het alleen maar nadeel op, dus ik verwacht niet dat iemand zich komt melden.
Snap ik, en dan is de vraag wat voor voordeel het TS gaat opleveren -daar- antwoord op te gevenquote:[..]
Mwa... niet helemaal vergelijkbaar, ik weet ook niet waarom TS dat heeft, misschien kan hij dat
iets duidelijker uitleggen, heeft hij nare ervaringen of herinneringen?
Ik heb de antwoorden niet voor je...
Ik kijk ook graag naar horrorfilms. Ik kan er een soort kick van krijgen als een onschuldig iemand op de meest gewelddadige manier wordt gemarteld en daarna afgemaakt wordt.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel nog een paar dingen gezegd die niet héél gewoon zijn,tenminste, dat hoop ik dan maar.
[..]
[..]
Niet alle PS-en zijn gediagnostiseerd, dus is het sowieso niet wijs je daarop vast te bijten.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het zegt niet alles, maar een persoonlijkheidsstoornis is wel zodanig pervasief dat het een groot gedeelte omvat van hoe iemand als persoon is. Het ligt immers besloten in de persoonlijkheid.
Het is tot dusverre abnormaal dat het niet gewenst is iemand klappen te geven omdat diegene in jouw ogen hooghartig/verheven gedrag vertoont. Die dingen staan niet voor niets in de wet vastgelegd; wij beschouwen dergelijk gedrag als abnormaal.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:19 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik kijk ook graag naar horrorfilms. Ik kan er een soort kick van krijgen als een onschuldig iemand op de meest gewelddadige manier wordt gemarteld en daarna afgemaakt wordt.
Door naar dat soort films te kijken kan ik bevrediging zoeken naar dat soort kicks. In real life is het totaal anders. Ik zou dan iemand niet iets aandoen, niet alleen omdat het niet mag maar ook omdat ik dan wel genoeg empathie voel en mij kan voorstellen hoe die persoon zich zou voelen wanneer ik hem/haar kwaad berokken.
Op basis van wat TS schrijft, zie ik wel dat hij een wat minder ontwikkeld gevoel voor empathie heeft. Maar in hoeverre is dat abnormaal? Het zou best kunnen dat het bij pak 'm beet 20% van de mensen ook zo werkt.
Maar objectief gezien is het toch raar dat je aan de ene kant negatief reageert wanneer iemand agressief fysiek gedrag jegens iemand vertoont die zich verheven voelt boven jou, maar parallel daaraan het wel geaccepteerd vindt en voelt wanneer iemand agressief (al dan niet fysiek) gedrag jegens iemand vertoont die zich juist minder voelt dan jij?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is tot dusverre abnormaal dat het niet gewenst is iemand klappen te geven omdat diegene in jouw ogen hooghartig/verheven gedrag vertoont. Die dingen staan niet voor niets in de wet vastgelegd; wij beschouwen dergelijk gedrag als abnormaal.
Daarnaast is een opvatting geheel subjectief en ook nog eens heel erg afhankelijk van de situatie. Meteen fysiek worden is niet gewenst.
Ik begrijp je geloof ik niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar objectief gezien is het toch raar dat je aan de ene kant negatief reageert wanneer iemand agressief fysiek gedrag jegens iemand vertoont die zich verheven voelt boven jou, maar parallel daaraan het wel geaccepteerd vindt en voelt wanneer iemand agressief (al dan niet fysiek) gedrag jegens iemand vertoont die zich juist minder voelt dan jij?
Zijn zat mensen die een dergelijke houding aannemen, maar ik kan me niet herinneren dat ik je daarin een even duidelijke en krachtige afkeurende houding zie aannemen (door het bijvoorbeeld onmiddenlijk als 'abnormaal' te bestempelen). Alsof het niet zo boeiend is.
Zijn trouwens wel meer mensen bij wie ik dit zie, de meesten blijven daar redelijk passief over, nemen 'officieel' een stelling aan, maar ondertussen doen ze weinig tot niks.
En hoe zit het dan met gedragingen die te maken hebben met mentaal reageren op gedragingen die volgens subjectieve opvatting hooghartig/verheven zijn?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik begrijp je geloof ik niet.
Ik zeg nergens dat een gedrag of gevoel niet boeiend is. Ik zeg enkel dat het abnormaal is fysiek te reageren op gedragingen die volgens subjectieve opvatting hooghartig/verheven zijn.
Waarom/hoezo?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:49 schreef Lienekien het volgende:
Het lijkt me vooral zo ondermijnend voor je eigen welbevinden om op die manier te kijken naar de mensen om je heen.
Ik heb het over TS.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom/hoezo?
Ik heb namelijk niet de indruk dat ze zelf menen er zelf last van te hebben (ook al kan ik niet met zekerheid zeggen of ze zelf het gevoel hebben er inderdaad geen last van te hebben).
Duidelijk. Maar in hoeverre meen je dan dat TS hier last van heeft (behalve dan dat ie er een topic over heeft aangemaaktquote:
Nu zou ik hier ook van gruwelen omdat het honden- en kattenvlees betreft en dat lijkt me gewoon een vies idee ofzo. Maar ik zie niet in waarom dat per se verkeerd zou zijn als het dier verder een goed leven heeft gehad en een snelle dood.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Naar zijn topics te oordelen zit TS slecht in zijn vel, dus ik denk niet dat hij dit topic blijmoedig heeft geopend.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Duidelijk. Maar in hoeverre meen je dan dat TS hier last van heeft (behalve dan dat ie er een topic over heeft aangemaakt)?
Hij leek wat meer op zoek te zijn naar lotgenoten.
Zou je gewoon gelijk in kunnen hebben, maar ik was zelf niet bepaald actief in zijn andere topics geloof ikquote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Naar zijn topics te oordelen zit TS slecht in zijn vel, dus ik denk niet dat hij dit topic blijmoedig heeft geopend.
Jij doet er weer scheppen bovenop. Ik doel in mijn argumentatie puur en alleen op TS en situaties zoals door TS geschetstquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met gedragingen die te maken hebben met mentaal reageren op gedragingen die volgens subjectieve opvatting hooghartig/verheven zijn?
Is dat dan wel normaal?
En hoe zit het dan met gedragingen die te maken hebben met fysiek reageren op gedragingen die volgens subjectieve opvatting laaghartig/onderdanig zijn?
Is dit dan wel normaal?
En wat betreft gedragingen die te maken hebben met mentaal reageren op gedragingen die volgens subjectieve opvatting laaghartig/onderdanig zijn, die heb ik je (tot zover ik weet) nog nooit met een krachtige term als "abnormaal" zien afkeuren (maar ik zie je wel mensen die dit wel zo vergelijkbaar stellen, wel (al dan niet indirect) sociaal afkeuren, alsof je de mensen die dit wel (durven)te stellen, de wind uit de zeilen wilt nemen (maar dan wel op subtiele wijze (niet dat dat beter is))).
Ik doe er geen scheppen bovenop, het was een vraag die ik stelde bij een patroon dat ik zag en je stelde dat je dit gedrag afkeurt vanwege het gedrag dat ie vertoont en niet vanwege TS, dan kan ik zo'n vergelijking best wel stellen (zeker als het toch maar een vraag is).quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij doet er weer scheppen bovenop. Ik doel in mijn argumentatie puur en alleen op TS en situaties zoals door TS geschetst.
Het gedrag dat TS vertoont/de gevoelens die TS heeftquote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik doe er geen scheppen bovenop, het was een vraag die ik stelde bij een patroon dat ik zag en je stelde dat je dit gedrag afkeurt vanwege het gedrag dat ie vertoont en niet vanwege TS, dan kan ik zo'n vergelijking best wel stellen (zeker als het toch maar een vraag is).
Het heeft gewoon te maken met dingen objectief zien en ook al vind ik het wel tof dat TS hier toch wel aardig open over is (zeker gezien de afkeuring die die toch wel een beetje krijgt in dit topic (heb z'n andere topics niet gelezen, dus kan daar geen conclusie over trekken)), in hoeverre mening van TS objectief is, valt nog te bezien.
Is ook niet gek hoor... hij vroeg zichzelf ook al af of het gek was dat hij zo dacht.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het gedrag dat TS vertoont/de gevoelens die TS heeft. Als je zijn posts terugleest, komt dat niet over als normale gedachten. Vandaar dat ik het woord abnormaal gebruikte, de tegenhanger van normaal.
Dat er afkeurend op de gedachtengang van TS gereageerd wordt is gezien zijn posts niet vreemd. En er worden terecht kritische vragen gesteld.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Exact mijn punt, moment...quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het gedrag dat TS vertoont/de gevoelens die TS heeft. Als je zijn posts terugleest, komt dat niet over als normale gedachten. Vandaar dat ik het woord abnormaal gebruikte, de tegenhanger van normaal.
En dat deed ik hier zelf nu ook, maar je schoot gelijk in de verdediging, jammer, want zo komt er geen dialoog op gang.quote:Dat er afkeurend op de gedachtengang van TS gereageerd wordt is gezien zijn posts niet vreemd. En er worden terecht kritische vragen gesteld.
Gelukkig weet je mijn huis niet te wonen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:02 schreef FANN het volgende:
Oké ik beken, soms heb ik moordneigingen als ik op Fok lees
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gelukkig weet je mijn huis niet te wonen.
Idem. Wat dat betreft herken ik stelling van TS wel (maar ik martel ze door kritische vragen te stellen, echt heerlijkquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:02 schreef FANN het volgende:
Oké ik beken, soms heb ik moordneigingen als ik op Fok lees
Waar haal je al die uitspraken vandaag joh? Ze zegt toch nergens dat ze dat wel goedkeurt? En het kan verder ook per PM/DM. We hebben vaker de waarschuwing gegeven om hier on-topic te blijven. Nogmaals dat verzoek.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact mijn punt, moment...
[..]
En dat deed ik hier zelf nu ook, maar je schoot gelijk in de verdediging, jammer, want zo komt er geen dialoog op gang.
Ik vond en vind het gewoon vreemd dat mensen aan de ene kant (al dan niet objectief kunnen) menen dat iets abnormaal is, maar aan de weerzijde van wat even abnormaal zou moeten zijn, gas terug gaan geven, zelfs gas gaan zitten tegengeven bij mensen die dit wel als abnormaal willen bestempelen, wat ikzelf dan weer als abnormaal zou kunnen bestempelen.
En dit wil ik bespreekbaar maken door kritische vragen te stellen, want dit is iets wat ik vreemd vind.
Nogmaals (maar dan een versimpelde versie),
Je meent dat wanneer iemand iemand anders "aanvalt" omdat die aangevalde zeg maar zichzelf te hoog inschaalt, dan vind je dit slecht en dit benoem en onderstreep je heel duidelijk. Prima.
Maar wanneer diezelfde persoon iemand "aanvalt" omdat die aangevalde zeg maar zichzelf juist te laag inschaalt, niet alleen ga je een veroordeling uit de weg, je neemt het zelfs subtiel op tegen diegenen die dit veroordelen. En dit vind ik dan weer abnormaal.
Waarom zo vreemd doen? Waarom vind je het alleen maar niet oké (jij noemde het abnormaal) als je iemand aanvalt die meent zichzelf te goed te vinden, maar doe je bij mensen die anderen aanvallen die zichzelf juist waardeloos vinden, dit niet? In deze gevallen probeer je juist beter je best te doen diegenen die het wel tegen deze "aanvallers" opnemen, te counteren.
Waarom doe jij dan zo abnormaal Samzz? Jouw antwoord kan toepasbaar zijn gezien de mening van TS en ik koos jou uit, omdat jouw manier van uiting van afkeuring vergelijkbaar is met dat van TS zelf (wellicht dat je de link zelf nog niet ziet).
Ik ben weer duidelijk, dit is mijn 3e poging je dit uit te leggen. Ben benieuwd hoeveel pogingen ik dit keer nodig ga hebben, maar ooit lukt het me in 1 keer
Het gaat om gedrag van TS, snap niet waarom dit op deze manier niet zou mogen en is dus m.i. gewoon on-topic. Dit is geen oppervlakkig subforum had ik begrepen, ik mag best wel een beetje doordenken en verbanden benoemen en ik wil dit ook gewoon begrijpen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar haal je al die uitspraken vandaag joh? Ze zegt toch nergens dat ze dat wel goedkeurt? En het kan verder ook per PM/DM. We hebben vaker de waarschuwing gegeven om hier on-topic te blijven. Nogmaals dat verzoek.
Daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:39 schreef Lienekien het volgende:
Kun je niet op een andere plek je grieven over/met Samzz bespreken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |