Ja dat is gek.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Ik kan een mens pijn doen, ik kan een mens zien lijden zonder dat het me iets doet.
Bij dieren doet het me juist veel.
Is dat gek? Ben ik de enige?
Die martelen toch juist dieren alvorens op mensen over te gaan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:52 schreef mstx het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
Neequote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:05 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die martelen toch juist dieren alvorens op mensen over te gaan?
Dit heb ik ookquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Lorelai16 het volgende:
Ik ben zelf slecht in mensen pijn doen. Maar er komen wel eens situaties voor dat het lijden van bepaalde mensen (afhankelijk van wat het is en wie die personen zijn) me totaal koud laat. Ondertussen kan ik letterlijk geen vlieg kwaad doen.
Eet je vlees?quote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Lorelai16 het volgende:
Ik ben zelf slecht in mensen pijn doen. Maar er komen wel eens situaties voor dat het lijden van bepaalde mensen (afhankelijk van wat het is en wie die personen zijn) me totaal koud laat. Ondertussen kan ik letterlijk geen vlieg kwaad doen.
Iemand vroeg eens of ik eerder een koe of een vreemde zou neerschieten. Hij vond het antwoord voor de hand liggen, maar ik kon niet kiezen en vroeg me af wat voor persoon dat dan precies was.. Toen vroeg hij of ik een koe of me zus zou kiezen en toen koos ik ervoor om mezelf neer te schieten, want ik zou met beide keuzes niet kunnen leven. Dus hoewel ik in het eerste geval wellicht voor de persoon had gekozen, kan ik nou ook weer niet mijn zus zien lijden. Dus er zijn absoluut gevallen waarbij ik me afvraag waarom ik meer gevoel voor dieren heb dan mensen.
Het is allemaal totaal theoretisch natuurlijk..
Eet je vlees?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Ik kan een mens pijn doen, ik kan een mens zien lijden zonder dat het me iets doet.
Eet je kwarktaart? Pudding? Snoep? Kauwgom? Drink je wijn? Bier?quote:
Ik draag geen leer, ik eet alleen vegetarisch snoep, vegetarisch gestremde kaas etc. Alles waarover geen duidelijkheid bestaat of het vegetarisch is of niet neem ik afhankelijk van hoe erg ik het nodig heb wel (zoals productiewijzen/ingrediënten die zowel plantaardig of dierlijk kunnen). Een tijdlang deed ik dit niet, maar er was op een gegeven moment nog zo weinig dat ik kon nemen (inclusief medicijnen) dat mijn eigen gezondheid eronder leidde. Zodra ik echter te weten kom dat iets werkelijk niet vegetarisch is, schrap ik het van mijn lijstje. Ben ik perfect? Nee. Geef ik om dieren: lijkt me een duidelijk antwoord.quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:18 schreef madam-april het volgende:
[..]
Eet je kwarktaart? Pudding? Snoep? Drink je wijn? Bier?
Draag je leer?
Wow bijzonder..quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:30 schreef Lorelai16 het volgende:
[..]
Ik draag geen leer, ik eet alleen vegetarisch snoep, vegetarisch gestremde kaas etc. Alles waarover geen duidelijkheid bestaat of het vegetarisch is of niet neem ik afhankelijk van hoe erg ik het nodig heb wel (zoals productiewijzen/ingrediënten die zowel plantaardig of dierlijk kunnen). Een tijdlang deed ik dit niet, maar er was op een gegeven moment nog zo weinig dat ik kon nemen (inclusief medicijnen) dat mijn eigen gezondheid eronder leidde. Zodra ik echter te weten kom dat iets werkelijk niet vegetarisch is, schrap ik het van mijn lijstje. Ben ik perfect? Nee. Geef ik om dieren: lijkt me een duidelijk antwoord.
Ik heb werkelijk geen idee of ik dat zou kunnen. Nu zou ik zeggen van niet, maar als je werkelijk in zo'n situatie zou zitten dan neemt je lichaam het denk ik over van je brein. Maar ik zou waarschijnlijk in eerste instantie vooral fruit zoeken en blaadjes eten ofzo hahaquote:Op zondag 14 augustus 2016 01:38 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wow bijzonder..
Ik zou dat niet kunnen.. Ik geef heel veel om dieren maar ik zou niet zo kunnen leven.. Ik zou overigens wel een dier kunnen slachten om zelf te kunnen overleven.. Vlees eten hoort gewoon bij de natuur..
Ik geloof dat niemand hier zeurt over of jij vlees eet of niet, en daar ging deze hele discussie ook niet over. Er werd gevraagd of er meer mensen hetzelfde ervaren. Maar jij hebt dus geen empathie voor wie of wat dan ook en geeft vooral om jezelf? Want je vraagt wel om respect voor jouw keuze om vlees te eten, maar ondertussen klinkt de opmerking dat je liever niet wil dat we het eten van jouw eten opeten niet echt respectvol (en empatisch) naar, in dit geval, mijn keuze (geen idee of TS vegetarier is of niet).quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:49 schreef Droopie het volgende:
Zolang mensen niet zeuren dat ik wel vlees eet, ga je gang.
Maar in principe zou ik liever willen dat "jullie" mijn varken die blaadjes en fruit geven om hem daarna te kunnen slachten.
We kunnen best wat matigen qua vleesconsumptie, maar ieder mens heeft bepaalde bouwstoffen nodig uit vlees.
Niet altijd, maar een psychopaat heeft geen geweten dus die zal dat ook niet hebben bij het pijnigen van dieren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:05 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die martelen toch juist dieren alvorens op mensen over te gaan?
psychopaten komen in allerlei gradaties, en met allerlei karakters. zo hebben ze vaak ook wel empathie voor familie. en je kan ook geowon weten wat goed en slecht is, en daarnaar leven.quote:Op zondag 14 augustus 2016 09:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet altijd, maar een psychopaat heeft geen geweten dus die zal dat ook niet hebben bij het pijnigen van dieren.
TS, heb je een hekel aan mensen door bepaalde negatieve ervaringen misschien?
Specificeer dat 's. Doe je mensen ook pijn en hoe doe je dat dan? Kick je erop dat ze zich gekwetst voelen en dat jij de macht hebt om dat te kunnen veroorzaken?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Ja dat is raar.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:16 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja dat is raar.
Ehm, niet over jou hoor, maar wel even een voorbeeld: Hitler was gek op honden. Ik weet niet hoe het komt, dus dan zat er toch wel enig gevoel in dat lijf, maar wat ik niet begrijp is dat als je gek bent op dieren je andere mensen vreselijke dingen aan kunt doen, ok , pedofielen daargelaten, want daar kan ik ook wel een kettingzaag inzetten zonder medegevoel.
Nope.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Kom jij toevallig uit Deventer?
Dat zijn eerder narcisten dan psychopaten. Die worden wel vaker door elkaar gehaald.quote:Op zondag 14 augustus 2016 09:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
psychopaten komen in allerlei gradaties, en met allerlei karakters. zo hebben ze vaak ook wel empathie voor familie. en je kan ook geowon weten wat goed en slecht is, en daarnaar leven.
de echte probleemgevallen hebben vaak nog wat andere psychische afwijkingen, er bovenop; ernstige traumas, dwangneuroses,
het hoeft ook niet iets ernstigs te zijn, de meesten zijn gewoon goed aangepast. als psychopaat kan je nog altijd het leger in, chirurg worden, slager. of zakenman/topmanager. alles waarbij een gebrek aan empathie een voordeel is.
Ik ben gediagnosticeerd met Narcistische kenmerken.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zijn eerder narcisten dan psychopaten. Die worden wel vaker door elkaar gehaald.
Het was ook maar een grapje van mij ;-)quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nope.
Sorry voor mijn uitspraak. Maar dat nieuws van dat achtjarige meisje op die Franse camping, dat maakt me gewoon woest. Waarom doet iemand zoiets. Koop een opblaaspop voor mijn part.
Het is maar goed dat ik geen politieagent ben, ik zou binnen een jaar geschorst zijn, want ik zou pedofielen in de cel gewoon 220 geven. Heb ik echt geen moeite mee.
Het ergste wat je kunt doen is een kind iets aandoen.
En weet je ook hoe dat is gekomen? Heb je vroeger dingen meegemaakt dat je jezelf voor mensen bent gaan afsluiten ofzo? Plaats jij jezelf boven mensen uit angst naar beneden getrapt te worden als jij je kwetsbaar openstelt?quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:44 schreef reddragon09 het volgende:
[..]
Ik ben gediagnosticeerd met Narcistische kenmerken.
Ik weet dat ik onbeheersd overkom als ik dit zo omschrijf, maar het is wel een uiting van woede. Misschien is het ook een soort menselijjk instinct.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje van mij ;-)
Ik kan zelf ook niet tegen pedoseksuelen die zich schuldig maken aan seksuele handelingen met kinderen en die moeten daarvoor ook erg gestraft worden. Iemand die als kind door een volwassene seksueel is misbruikt, is daarmee voor het leven getekend.
Daar is ook niks mis mee hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:36 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik weet dat ik onbeheersd overkom als ik dit zo omschrijf, maar het is wel een uiting van woede. Misschien is het ook een soort menselijjk instinct.
of sociopaten. ligt alledrie zeer dicht bij elkaar.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zijn eerder narcisten dan psychopaten. Die worden wel vaker door elkaar gehaald.
In principe is er zo weinig onderscheid te maken tussen sociopaten en psychopaten dat het tegenwoordig allemaal geschaard wordt onder 'antisociale persoonlijkheidsstoornis', wat dan weer in hetzelfde cluster valt als de narcistische persoonlijkheidsstoornis.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of sociopaten. ligt alledrie zeer dicht bij elkaar.
Daar wil ik wel een opmerking aan toevoegen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
In principe is er zo weinig onderscheid te maken tussen sociopaten en psychopaten dat het tegenwoordig allemaal geschaard wordt onder 'antisociale persoonlijkheidsstoornis', wat dan weer in hetzelfde cluster valt als de narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Ja dat is gek, en nee je bent niet de enige. Ik geloof dat Jaime_Luca (geen idee of je het zo spelt) ook eens zo'n topic heeft geopend of er wat over heeft gepost.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:30 schreef reddragon09 het volgende:
Officieel is er geen onderscheid tussen een sociopaat en psychopaat. Die termen zijn überhaupt verouderd. Elke psychopaat is narcistisch, maar niet elke narcist is psychopatisch. Zoiets.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
of sociopaten. ligt alledrie zeer dicht bij elkaar.
ik had begrepen dat sociopaat een aardiger term voor een psychopaat is, aangezien iedereen daarbij tegenwoordig gelijk denkt aan een bijlzwaaiende seriemoordenaar....quote:Op zondag 14 augustus 2016 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Officieel is er geen onderscheid tussen een sociopaat en psychopaat. Die termen zijn überhaupt verouderd. Elke psychopaat is narcistisch, maar niet elke narcist is psychopatisch. Zoiets.
Zowel een sociopaat als een psychopaat lijdt aan ASPS (antisociale persoonlijkheidsstoornis).quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik had begrepen dat sociopaat een aardiger term voor een psychopaat is, aangezien iedereen daarbij tegenwoordig gelijk denkt aan een bijlzwaaiende seriemoordenaar....
Die bijlzwaaiende moordenaar is juist weer meestal de sociopaat.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik had begrepen dat sociopaat een aardiger term voor een psychopaat is, aangezien iedereen daarbij tegenwoordig gelijk denkt aan een bijlzwaaiende seriemoordenaar....
Het valt tegenwoordig onder de noemer anti sociale persoonlijkheidsstoornis waarbij alleen in de ergst gewetenloze gevallen wordt gesproken van een psychopaat. Sociopaat zou met omgevingsinvloeden te maken hebben en psychopaat aangeboren, maar deskundigen maken dat onderscheid niet (meer).quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Mij is het juist andersom geleerd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zowel een sociopaat als een psychopaat lijdt aan ASPS (antisociale persoonlijkheidsstoornis).
Het gedrag van een psychopaat is koel, berekenend en beheerst. Het gedrag van een sociopaat is juist impulsief, onvoorspelbaar en vaak gedreven door woede.
Een psychopaat is vaak succesvol in zijn carrière en leven, een sociopaat meestal juist niet.
wat heeft dat er mee te maken eigenlijk, die vraag is al een paar keer langsgkomen....quote:Op maandag 15 augustus 2016 00:15 schreef Baloe-de-Beer het volgende:
[..]
Je bent vegetariër, of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |