abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2016 @ 12:06:41 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164325902

Alle klachten en goede dingen van en over de NOS mogen hier. De TT is een oude bekende van vier jaar geleden. Krijgen we LIVE sport of wordt NL1 alleen maar gebruikt voor herhalingen? Deze vraag is nog steeds relevant en mag mee daar open ik graag deze reeks weer mee.

Game On. w/
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164325985
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond de NOS gisteren na 11 uur best ok, al is het gewoon de schuld van dat programma met Henri en Edith dat er dan een uur lang geen live sport uitgezonden kan worden. Ik ben er nu al bij afgehaakt :{
Even m'n plaat opnieuw afdraaien: vergeet nou eens niet dat de gemiddelde Nederlander niet urenlang sport wil kijken. Die kijkt echt liever naar een dergelijk programma rond een uur of tien 's avonds dan naar Egypte-Duitsland bij het beachvolleybal. Dat is niet omdat de NOS dat wil, maar dat is omdat de gemiddelde kijker dat wil. Die 'wij willen sport zien' houding hier doet echt een beetje aan als een stampvoetend kind van drie die zijn zin niet krijgt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:13:21 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164326075
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Even m'n plaat opnieuw afdraaien: vergeet nou eens niet dat de gemiddelde Nederlander niet urenlang sport wil kijken. Die kijkt echt liever naar een dergelijk programma rond een uur of tien 's avonds dan naar Egypte-Duitsland bij het beachvolleybal. Dat is niet omdat de NOS dat wil, maar dat is omdat de gemiddelde kijker dat wil. Die 'wij willen sport zien' houding hier doet echt een beetje aan als een stampvoetend kind van drie die zijn zin niet krijgt.
Misschien heb je een kijkersonderzoek waaruit dat blijkt? Want anders is het vooral een arrogant stukje projectie van de NOS.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164326152
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien heb je een kijkersonderzoek waaruit dat blijkt? Want anders is het vooral een arrogant stukje projectie van de NOS.
Dat is wel iets wat ik me eerder hier ook afvroeg ja. Ze zullen het vast wel op iets baseren.

En zo'n programma is inderdaad wel prima, maar niet tijdens dat er nog een hoop sporten bezig zijn. Gisteren om 17u plaatselijke tijd was er nog genoeg sport bezig.

S'Avonds wel weer prima opgepakt trouwens, zeker na dat drama begin met 2,5 uur herhalingen ipv live sport :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164326161
Praatprogramma's worden over het algemeen inderdaad volgens mij best gewaardeerd door veel mensen, en veel mensen zien inderdaad waarschijnlijk liever een voorbeschouwing van het een wedstrijd met Nederlanders dan Zuid-Korea - Taiwan in het handboogschieten.

Echter gisterenavond was het praatprogramma gewoon heel slecht getimed, ze zaten zelfs te praten toen Nederland aan het turnen was.
Ik zat even op twitter te kijken en daar was ook het enige wat ik langs zag komen de roep om live sport en kritiek op al dat gepraat op dit tijdstip van de dag.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 12:17:41 #6
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164326191
quote:

[..]

Ah daar hebben we Da_Sandman weer met z'n gemiddelde kijker. Heb je daar enig bewijs voor? Nee hè.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 12:17:41 #7
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164326193
quote:

[..]

Dit is wel een goed punt. De meeste benedengemiddeld sportliefhebbers hebben liever een feelgood programma wat over Nederlanders gaat.
Al heb ik het idee dat de NOS er af en toe wel lichtelijk in doorslaat :P
pi_164326197
Timing kan beter idd.
pi_164326207
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:16 schreef franklop het volgende:

[..]
En zo'n programma is inderdaad wel prima, maar niet tijdens dat er nog een hoop sporten bezig zijn. Gisteren om 17u plaatselijke tijd was er nog genoeg sport bezig.
Maar wanneer dan wel? Zelfs zonder het te kunnen onderbouwen met onderzoeksresultaten durf ik best te beweren dat de gemiddelde kijker geen zin en tijd heeft om 12 uur per dag Olympische Spelen te kijken en dus behoefte heeft aan een terugblik met daarbij de hoogtepunten. Idealiter doe je zoiets aan het einde van de dag, maar als het niet mag samenvallen met sporten zou dat dus alleen diep in de nacht of in de ochtend kunnen. Helaas slapen of werken veel mensen dan.
pi_164326231
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:16 schreef -0- het volgende:
Praatprogramma's worden over het algemeen inderdaad volgens mij best gewaardeerd door veel mensen, en veel mensen zien inderdaad waarschijnlijk liever een voorbeschouwing van het een wedstrijd met Nederlanders dan Zuid-Korea - Taiwan in het handboogschieten.

Echter gisterenavond was het praatprogramma gewoon heel slecht getimed, ze zaten zelfs te praten toen Nederland aan het turnen was.
Ik zat even op twitter te kijken en daar was ook het enige wat ik langs zag komen de roep om live sport en kritiek op al dat gepraat op dit tijdstip van de dag.
Er waren een hele avond Nederlanders bezig. Ze hebben het naar voren gehaald om zo het hockey live uit te kunnen zenden.
In Southern Sun
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:21:30 #11
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164326294
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ah daar hebben we Da_Sandman weer met z'n gemiddelde kijker. Heb je daar enig bewijs voor? Nee hè.
De kijkcijfers van die show van Henry en Edith zijn goed. Dat is voor de NOS ook belangrijk.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 8 augustus 2016 @ 12:22:08 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164326306
Ik kom de dag prima door ondertussen, de streams laten zien wat ik wil zien. Dat er geen commentaar is is jammer, maar ben er nu wel aan gewend.
De uitzendingen op NPO 1 kijk ik als ze uitzenden wat ik wil zien.

^O^
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2016 @ 12:23:41 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164326331
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er waren een hele avond Nederlanders bezig. Ze hebben het naar voren gehaald om zo het hockey live uit te kunnen zenden.
Hadden ze het beter na het hockey kunnen doen. Het is wel laat, maar je zit wel aan het einde van de dag.

Maar goed, daar kijkt waarschijnlijk weer geen hond naar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164326363
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:17 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik praat wel eens met mensen. Is aan te raden hoor.
In Southern Sun
pi_164326379
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hadden ze het beter na het hockey kunnen doen. Het is wel laat, maar je zit wel aan het einde van de dag.

Waarna vervolgens een hele berg mensen gaat klagen dat de NOS geen avondprogramma rond de OS heeft.
In Southern Sun
pi_164326389
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Of er voor, in de middag, het was toch zondag en bovendien is het ook niet zo dat er enorm over de resultaten van die dag gepraat wordt.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 12:26:31 #17
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164326390
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik praat wel eens met mensen. Is aan te raden hoor.
Is dat niet heel eng?
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2016 @ 12:47:30 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164326801
quote:

[..]

Ik vraag het me af. Ja, wel als het om Groot-Brittannië - Irak gaat, maar als de Nederlandse turnsters in actie zijn denk ik dat velen dat toch liever zien. Ik hoor juist van veel mensen in mijn omgeving dat ze moe worden van gepraat over sport.

Maar goed, de kijkcijfers zullen wel goed zijn. Laten we het er op houden dat de timing van het programma ongelukkig is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164326909
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Ja, wel als het om Groot-Brittannië - Irak gaat, maar als de Nederlandse turnsters in actie zijn denk ik dat velen dat toch liever zien. Ik hoor juist van veel mensen in mijn omgeving dat ze moe worden van gepraat over sport.

Maar goed, de kijkcijfers zullen wel goed zijn. Laten we het er op houden dat de timing van het programma ongelukkig is.
Ja, ik hoor in mijn omgeving ook veel mensen klagen over het gepraat.
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2016 @ 12:53:24 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164326934
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:52 schreef zorro28 het volgende:

[..]

Ja, ik hoor in mijn omgeving ook veel mensen klagen over het gepraat.
Ook met voetbal. VI vindt bijna iedereen vreselijk (behalve sommigen die het nog grappig vinden), SV kijkt men ook al lang niet meer. En de niet-liefhebbers vinden de sport al matig, maar vinden het gepraat pas echt storend. Toch bijzonder dat Henk en Ingrid het dan blijkbaar wel tolereren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164326966
Ik snap heel dat gezeik niet. De gemiddelde sport kijker ziet live graag iets als Nederlanders in actie komen, maar dan nog is het beperkt. Ja naar Zonderland, Schippers, het wielrennen of zwemmen kijken veel mensen, maar het handboogschieten met Nederlanders dat is verwaarloosbaar qua intresse. Ik kijk dan graag naar een praatprogramma met samenvattingen en hoogtepunten, dan krijg ik toch de prestaties van Nederlanders mee maar hoeft niet alles te zien.

En als je liefhebber bent van tafeltennis of schermen zijn daar dus de live streams. Je kan dus gewoon alles zien. Vergeet niet dat veel buitenslandse zenders helemaal geen streams aanbieden dus die mensen zijn echt afhankelijk van wat er op tv getoond word. Dus alles is niet beter op de Belg of BBC hoor.

Dat er af ten toe verkeerde keuzes worden gemaakt, dat is waar. Zo had het turnen natuurlijk live gemoeten. Maar als je kijkt en het komt niet, zet die stream dan aan.
pi_164326978
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ook met voetbal. VI vindt bijna iedereen vreselijk (behalve sommigen die het nog grappig vinden), SV kijkt men ook al lang niet meer. En de niet-liefhebbers vinden de sport al matig, maar vinden het gepraat pas echt storend. Toch bijzonder dat Henk en Ingrid het dan blijkbaar wel tolereren.
Ik vind de manier waarop kijkcijfers berekent worden ook eigenlijk niet meer van deze tijd, dus vraag me af in hoeverre ze nog representatief zijn.
pi_164327025
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:54 schreef alopio het volgende:
Ik snap heel dat gezeik niet. De gemiddelde sport kijker ziet live graag iets als Nederlanders in actie komen, maar dan nog is het beperkt. Ja naar Zonderland, Schippers, het wielrennen of zwemmen kijken veel mensen, maar het handboogschieten met Nederlanders dat is verwaarloosbaar qua intresse. Ik kijk dan graag naar een praatprogramma met samenvattingen en hoogtepunten, dan krijg ik toch de prestaties van Nederlanders mee maar hoeft niet alles te zien.

En als je liefhebber bent van tafeltennis of schermen zijn daar dus de live streams. Je kan dus gewoon alles zien. Vergeet niet dat veel buitenslandse zenders helemaal geen streams aanbieden dus die mensen zijn echt afhankelijk van wat er op tv getoond word. Dus alles is niet beter op de Belg of BBC hoor.

Dat er af ten toe verkeerde keuzes worden gemaakt, dat is waar. Zo had het turnen natuurlijk live gemoeten. Maar als je kijkt en het komt niet, zet die stream dan aan.
BBC heeft volgens mij ook gewoon streams. En een extra kanaal waar ze tenminste iets mee doen.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 13:00:44 #24
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164327097
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

VI heeft een stabiele fanbase, dat vindt niet bijna iedereen vreselijk. Maar het is wel een programma wat je of vreselijk vindt of erg vermakelijk ja. Zit weinig tussenin. Maar goed, andere discussie, want mensen gaan bewust VI kijken en bij een OS talkshow zit dat toch anders denk ik.

Ik denk dat als je live sport uitzendt ipv OS Olympic Parc je dezelfde kijkcijfers haalt. Maar dat kan ik niet bewijzen.
pi_164327218
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:00 schreef Slobeend het volgende:

[..]

VI heeft een stabiele fanbase, dat vindt niet bijna iedereen vreselijk. Maar het is wel een programma wat je of vreselijk vindt of erg vermakelijk ja. Zit weinig tussenin. Maar goed, andere discussie, want mensen gaan bewust VI kijken en bij een OS talkshow zit dat toch anders denk ik.

Ik denk dat als je live sport uitzendt ipv OS Olympic Centre je dezelfde kijkcijfers haalt. Maar dat kan ik niet bewijzen.
Vergeet ook niet dat niet iedereen alles kan volgen. Mensen moeten overdag werken, komen thuis hapje eten. Die hebben dus maar een kleine periode om iets te zien. Ze gaan ook optijd naar bed want volgende dag gaat de wekker weer. Dan is het dus fijn als je in een programma in een korte tijd word bijgepraat over de verichtingen van die dag ipv naar een sport te kijken.

De streams zijn ideaal voor mensen die wel een bepaalde sport willen zien, al is daar geen commentaar natuurlijk dat is wel een minpunt. Dat ze meer met het extra kanaal moeten doen dat ben ik er wel mee eens. En de talkshow op bv NPO 2/3 had ook gekund maar dan had je weer gezeik gehad van mensen die sport niks intresseert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')