Ik heb lang nagedacht of ik mijn verhaal wel zou willen delen. Wat zouden mensen wel niet denken? Bij deze deel ik mijn klacht mee over werken bij Domino's Pizza.
Solliciteren. Je vult een formulier in op de website en een dag later mag je komen voor een gesprek. Gewoon een beetje ouwehoeren. Weer een dag later ben je aangenomen.
Cursus. Je moet van de computer leren hoe je een pizza maakt en hoe je alles schoon moet houden.
Inwerken. Je hoort doodleuk dat je van Domino's Pizza niet rijk gaat worden. Je denkt dat je dan gewoon minimumloon krijgt maar het gaat veel verder: je werkt elke keer maar twee uurtjes en meestal maar een keer per week. Ook klopt de computertraining ineens niet met de werkelijkheid.
Salaris. Wees blij als het 15 euro per week is. Je krijgt elke dinsdag betaald en het is altijd heel erg weinig.
Werk. Ik stond meestal achter de kassa. Dan moet je ook met mensen praten via een telefoon. Ook worden er steeds thuisbezorgdbestellinhen uitgeprint die je moet invoeren op de computer. Intussen moet je ook mensen werken en heel erg snel bijspringen bij het maken van pizza.
Hygiene. Mijn collega's gooiden allemaal plastic op de pizza's, wasten de handen niet, alle ingrediënten lagen door elkaar heen en de ingredientenbakken werden nooit goed gewassen. Sterker nog, op de bodem van die bakken lagen allemaal vieze natte bruine ingrediënten.
Verlof. Ben je ziek dan heb je pech je moet komen. Als je twee maanden van tevoren vrij vraagt wegens iets als een profielwerkstukpresentatie heb je pech en moet je gewoon komen.
Inroosteren. Op dagen dat je niet kan roosteren ze je gewoon in en doen ze er niks aan als je zegt dat er niet klopt. Dat is namelijk jouw probleem, je moet zelf vervanging zoeken.
Respect. Is er niet. De collega's schreeuwen met kanker en kut. Ze maken ruzie over wie onbetaalde pizza's mag bezorgen want ze willen fooi. Als een klant jou belt horen ze jou niet goed want in de winkel staat altijd keiharde muziek aan. Ook worden klanten boos op jou als de pizza nog niet klaar is terwijl het aan de Rabobank ligt. En je bent natuurlijk slaaf van domino's pizza.
Contracten. Ik had al ontslag genomen voordat die van mij afliep. De contracten duurden langer dan zes maanden en moesten dus verlengd worden of niet met opgaaf van wat er gebeurt een maand van tevoren. Wat doen ze? Een maand nadat de contracten waren afgelopen, hoorden medewerkers dat die van hun verlengd is of dat ze hier niet meer werken.

Er zijn dus medewerkers die schadevergoeding kunnen eisen omdat ze het te laat gehoord hebben en medewerkers die zogenaamd ontslagen zijn maar eigenlijk ook niet want hun contract was wel een maand stilzwijgend verlengd.

Personeel onderneemt geen actie want het personeel daar is of te jong om het te begrijpen of niet te jong maar snapt niet dat dit niet kan.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 13:31:11 ]