quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
Ja schuld gaat volledig naar wimdeslaperquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, maar heb hem niet volgemaakt, wel aangemaakt maar.
3, ik dacht vos niet mee, maar kan het mis hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:22 schreef Remzz het volgende:
3 of 4 Nederlanders in het voorste peloton?
Niet goed genoeg dusquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Vos rijdt op achterstand zegt Sunfield.
Nee joh.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Vos rijdt op achterstand zegt Sunfield.
Halve marathon lijkt me dan reëler, want dat is ook ongeveer een uur. Mannen 58:23, vrouwen 1:05:50. Dus nog steeds vergelijkkbaar.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:17 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Ik denk dat 40 km lopen en 50 km fietsen niet echt een faire vergelijking is.. Dan eerder de 5 of 10 km.
De top is smal ja, maar dat is in het lopen niet anders. Eind jaren 90 had ik het er eens over met een oude schoolvriend die ik tegenkwam nadat ik 'm jaren niet gezien had. Inmiddels liep hij hard. Hij vertelde toen dat hij net iets langzamer liep dan Ellen van Langen.quote:Maar denk dat we er niet echt uitkomen. Ik vind de top bij de vrouwen op de weg gewoon heel erg smal. Ik vermoed dat de beste amteurs van nl gewoon top 20 rijden in deze vrouwen wedstrijd? Op die 140 km.. In het amateurveld bij de mannen worden rondjes van 5 a 10 gewonnen met 18 per uur..
Dat heb ik dan even gemistquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:27 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Doet niet mee. Gaat voor de omnium.
Daar zijn ze niet bang voorquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:27 schreef TheVulture het volgende:
AMerikaansen zaten met 4 vooraan en deden ook niks... da's een gemiste kans om Vos definitief kwijt te raken
Wie zijn überhaupt de favorieten hier?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:28 schreef Max23 het volgende:
[..]
Daar zijn ze niet bang voor
Vos loste niet voor niets om dat vorige klimmetje
Je zag haar er zo doorheen zakken
Armistead en Van der Breggen in ieder gevalquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wie zijn überhaupt de favorieten hier?
Ga toch maar een vrije middag nemen woensdag, kunnen 2 leuke tijdritten worden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:30 schreef Columbiafan het volgende:
Van Dijk ijzersterk, dat kunnen zomaar 2 medailles voor Nederland worden in de TR.
Wielrennen is een sport van nooit opgeven.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Snap echt niet waarom Vos zonet probeerde het gat dicht te rijden. Haar koers is nu wel voorbij.
Misschien kan ze nog wat knechtenquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Snap echt niet waarom Vos zonet probeerde het gat dicht te rijden. Haar koers is nu wel voorbij.
Woensdag thuis werkenquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:32 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ga toch maar een vrije middag nemen woensdag, kunnen 2 leuke tijdritten worden.
Ik hoop alleen niet dat Armistead er straks met het goud vandoor gaatquote:
Straks nog 20km vlak, daar kan ze idd nog van dienst zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien kan ze nog wat knechten
quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:35 schreef Janneke141 het volgende:
Tweede worden achter Armitstead is ook goed genoeg, dan krijg je je medaille gewoon over een jaartje met de post.
Van der Breggen geloof je niet in?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wordt wederom niets met NL, jammer
Nederland zit prima in de wedstrijd.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Kun je niet gewoon weggaan?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Hij gelooft sowieso niet in Nederlanders / Nederlandse, allemaal losers.quote:
Ik ook, een medaille moet zeker mogelijk zijnquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:37 schreef Remzz het volgende:
Ik heb hier stukken meer vertrouwen in dan gisteren
Nederland is meer dan Vos.quote:
Dan wordt ze uitgefloten denk ikquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoop alleen niet dat Armistead er straks met het goud vandoor gaat
Onzin, ik geloof in Dumoulin en Epke.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:37 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij gelooft sowieso niet in Nederlanders / Nederlandse, allemaal losers.
Ik nietquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:37 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Die schat ik lager in dan die Armitcheat
Dat is een Duitser en een Fries.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Onzin, ik geloof in Dumoulin en Epke.
Nee, dan lekker in elk topic posten dat het kut is en het weer niets wordt. Ga lekker zandkastelen bouwen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon ontopic posten?
Zat er ook wel in. Je hoopt altijd dat ze weer top is maar daarvoor was het nog te vroeg.quote:
Tot nu toe wel steeds gelijk jammer genoeg.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:39 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nee, dan lekker in elk topic posten dat het kut is en het weer niets wordt. Ga lekker zandkastelen bouwen.
Lekker makkelijk als ze nog niet gefinisht zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:42 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Tot nu toe wel steeds gelijk jammer genoeg.
En als v/d Breggen dadelijk goud wint weer vooraan staan juichen. Eencellig gedrag.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:42 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Tot nu toe wel steeds gelijk.
Syntix en jij zitten dus te juichenquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat wordt dus weer niets met TeamNL.
Ik ben niet rancuneus.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Syntix en jij zitten dus te juichen
Is het nog wel een heldin toch?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:43 schreef TheVulture het volgende:
Vos wordt zometeen gelost inclusief drinkbussen
Nou nee, dat wordt lastig als ik niet in Rio ben. Maar dan sta ik idd wel te juichen, mag het? Je doet alsof ik ze geen medaille gunquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En als v/d Breggen dadelijk goud wint weer vooraan staan juichen. Eencellig gedrag.
Jij hebt een teringhekel aan de Nederlanders geef het maar gewoon toe.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:44 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Nou nee, dat wordt lastig als ik niet in Rio ben. Maar dan sta ik idd wel te juichen, mag het? Je doet alsof ik ze geen medaille gun. Moeilijk he, begrijpend lezen.
Dat sowiesoquote:
Ik haaaaaat ze. Hadden de Duitsers maar WOII gewonnen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij hebt een teringhekel aan de Nederlanders geef het maar gewoon toe.
https://www.google.nl/sea(...)VRoKHTYsD74Q_AUIBigBquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:44 schreef marcodej het volgende:
Doen er nog leuke Colombiaansen mee, Planter?
Ik denk niet dat Van Dijk er nog bij is na de klim, en daarop zal het wel gebeuren.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:47 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat Vos zou ontsnappen en dat Van Dijk haar zou helpen te winnen vanuit kopgroep. Zou dat nu tactiek voor vdBreggen zijn? Of is zij niet explosief genoeg?
Ik had er meer van verwacht.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)VRoKHTYsD74Q_AUIBigB
Veel plezier er mee.
Lezen ze mee?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:49 schreef marcodej het volgende:
Van Dijk en Van Vleuten moeten gewoon het tempo hoog houden op de klim, kijken wie er nog mee kan. Van daaruit verder spelen. Demarrage Van der Breggen en klaar.
Voila, goud.
En zilver en brons dan? Die willen we ook!quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:49 schreef marcodej het volgende:
Van Dijk en Van Vleuten moeten gewoon het tempo hoog houden op de klim, kijken wie er nog mee kan. Van daaruit verder spelen. Demarrage Van der Breggen en klaar.
Voila, goud.
Ik denk dat ze de tips vanuit dit topic bespreken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:53 schreef rubbereend het volgende:
De Nederlandse dames hebben overleg in t peloton
Trap geven?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:46 schreef Pedroso het volgende:
Van den Breggen nog geen trap teveel gegeven, daar zal het niet aan liggen.
in een sprint verliest zij het dan van Armistadt .. Ik heb liever Vos in een sprint!quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:48 schreef Remzz het volgende:
Blijft op die klim gewoon een groepje van een man of 10/15 over daar moet v/d Breggen bij zitten.
Daar is voetbal toch?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:57 schreef Momo... het volgende:
[..]
Je kunt ook Paarden kijken bij de NOS
Lijkt niet echt te werken...quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:57 schreef Koffieplanter het volgende:
Staat er wind? Duitsers zetten het op de kant.
Ernstig!quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:58 schreef Momo... het volgende:
[..]
Oh als ik naar de website ga , zie je meteen dresseur in beeld.
Puck Moonen? Ze schijnt 10 maal zoveel volgers te hebben als Iserbyt zelf. Jammer dat Ingrid Drexel niet meedoet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:49 schreef Nober het volgende:
[..]
En de vriendin van die Belgische veldrijder die zelf ook wielrent.
Een vos verliest nooit zijn streken.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:02 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ze neemt iedereen in de maling.
De BBC commentator is het met je eensquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:03 schreef Remzz het volgende:
Ziet er tactisch echt sterk uit hoe ze rijden
BBC neemt het over van Sporzaquote:
Nederlanders of in het algemeen?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:03 schreef Remzz het volgende:
Ziet er tactisch echt sterk uit hoe ze rijden
Nederlanders.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nederlanders of in het algemeen?
haha idd lolquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:06 schreef noodgang het volgende:
Welke dronken malloot heeft dat fietspad naast de weg aangelegd?
Vos, de rest is niet van belang.quote:
Zo blijf je bij de les en fiets je niet zomaar de zee in.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:06 schreef noodgang het volgende:
Welke dronken malloot heeft dat fietspad naast de weg aangelegd?
Vosquote:
Dit blijft toch niet vooruitquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:08 schreef marcodej het volgende:
Nu Nederland wel in moeilijk parket, Vos is niet de sterkste.
Vos moet nu gewoon niet vol op kop gaan knallen en alvast sparen voor de klim.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:08 schreef marcodej het volgende:
Zou wel mooi zijn als ze met een voorsprong de 2-traps beklimming ingaat en met de toppers boven kan komen of daar vlak achter.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:08 schreef marcodej het volgende:
Dit wordt al een minuut. 30km'tjes te gaan.quote:
Vosquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:10 schreef Remzz het volgende:
Wat zijn de andere namen van de kopgroep?
Is Jasinska die Pools en Europees kampioen waar Dekker het over had?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vos
Cecchini
Elvin
Worrack
Jasinska
Ferrand-Prévot
Vekemans
Hier hetzelfde, ben ook dat gezeik op de NOS soms zat maar ze gaan soms echt de mist in. Zelfde met geen commentaar op de stream van Herbert en Ducrot, waarom stuur je ze er dan heen ?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:09 schreef Remzz het volgende:
Ik neem het weleens op voor de NOS, maar we zitten nu toch echt in de laatste 30 kilometer lijkt me toch wel iets om uit te zenden.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:58 schreef Syntix het volgende:
Is die wedstrijd van gisteren trouwens nog in zijn geheel terug te zien? Dus niet van die losse stukken zoals de NOS uitzond...
Ze worden per minuut betaald denk.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ben ook dat gezeik op de NOS soms zt maar ze gaan soms echt de mist in. Zelfde met geen commentaar op de stream van Herbert en Ducrot, waarom stuur je ze er dan heen ?
Op die klim maakt Vos er drie minuten van.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Op die klim kan je een minuut zo dichtrijden.
moet ze wel in het wiel gaan zittenquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:11 schreef Thezeurminator het volgende:
Nederland zit toch juist in een ideale situatie nu? Vos en Breggen kunnen allebei in het wiel zitten.
En de vallende sky-mannen, niet te vergeten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je wilt het falen van Froome nog een keer zien?
Precies, NOS loopt al twee dagen te kuttenquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nu hoeft het voor mij niet meer. Ik kijk wel BBC en straks Sporza.
Thijs is best grappig.twitter:thijszonneveld twitterde op zondag 07-08-2016 om 20:13:55Waar is Armistead? (Tja, dat weet je eigenlijk nooit.) reageer retweet
en die Amerikaansen en Britsen oproken die nu volle bak moetenquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:14 schreef marcodej het volgende:
Vos is aan het anticiperen op de klim, wil zoveel mogelijk voorsprong hebben.
Pauline is natuurlijk wel mee.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:14 schreef marcodej het volgende:
tsja maar ze moet niet uit het wiel gereden worden straksquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:14 schreef marcodej het volgende:
quote:
Jaquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Is Jasinska die Pools en Europees kampioen waar Dekker het over had?
Als ze de sprint verliest hoop ik niet dat het door die bidonsaga komt. Maar goed, anders lieten ze haar miss niet gaan.quote:
Doen ze elk OSquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:13 schreef Badr_Harry het volgende:
[..]
Precies, NOS loopt al twee dagen te kutten
Daar moet ze wel vanaf trouwens, met Prevot naar de finish gaan lijkt me geen goed plan. Ook niet voor v. Breggen.quote:
Die moet je zeker niet mee hebben ja.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daar moet ze wel vanaf trouwens, met Prevot naar de finish gaan lijkt me geen goed plan. Ook niet voor v. Breggen.
Die belg lost zo welquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:19 schreef Zwansen het volgende:
Weer zo'n Belg er nog bij.
Zul je net zien hoor.
Wedstrijdje geen-livesport uitzenden zeker?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:18 schreef Joezi het volgende:
[..]
NOS wint het van Sporza en BBC en ZDF deze spelen, mag ook we eens gezegd worden
Dan gaat dit topic heel gezellig wordenquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:18 schreef marcodej het volgende:
Herbert en Ducrot maken Vos weer tot topfavoriet. Alle tokkies mogen los als ze van Prevot verliest.
Ja ik heb gekloktquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:19 schreef TheTraveler het volgende:
[..]
Wedstrijdje geen-livesport uitzenden zeker?
Van de achterkant?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:19 schreef Szura het volgende:
In de tuin zitten en door de ruit de tv kunnen zien
twitter:dijkshoorn twitterde op zondag 07-08-2016 om 20:20:10“Ze zijn aan de klim begonnen, nee toch niet, ja toch wel’ en ‘De Poolse vooraan, nee toch niet, ja het is haar wel, nee toch niet.’ reageer retweet
Idd zegquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:20 schreef Remzz het volgende:
Ze hebben de GPS uit de giro geleend om de tijdsverschillen te doen
Was een koopje natuurlijk.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:20 schreef Remzz het volgende:
Ze hebben de GPS uit de giro geleend om de tijdsverschillen te doen
dieptepunt was toch wel de openingquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:18 schreef Joezi het volgende:
[..]
NOS wint het van Sporza en BBC en ZDF deze spelen, mag ook we eens gezegd worden
Voorlopig zitten wuyts en José zelf thuis, in Brussel...quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:20 schreef Pedroso het volgende:
Belgische vrouwen doen het prima trouwens, Jose opperde gisteren nog om ze thuis te laten aangezien ze zelf vonden dat ze niks te zoeken hadden op dit parcours.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:20 schreef marcodej het volgende:
Dijkshoorn is ook geen fan van ons olijke duo:twitter:dijkshoorn twitterde op zondag 07-08-2016 om 20:20:10“Ze zijn aan de klim begonnen, nee toch niet, ja toch wel’ en ‘De Poolse vooraan, nee toch niet, ja het is haar wel, nee toch niet.’ reageer retweet
Hadden ze met Martijn en Herbert ook wel kunnen doen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:21 schreef Scherzo het volgende:
[..]
Voorlopig zitten wuyts en José zelf thuis, in Brussel...
Tussensprintje door het pelotonquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
In één halve tel 30 seconden eraf is normaal?
Klopt.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:21 schreef wdn het volgende:
Die tijden kloppen voor geen meter.
Was bij de mannen ook al.
Dijkshoorn is anders een nog grotere mongool dan DenDquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:20 schreef marcodej het volgende:
Dijkshoorn is ook geen fan van ons olijke duo:twitter:dijkshoorn twitterde op zondag 07-08-2016 om 20:20:10“Ze zijn aan de klim begonnen, nee toch niet, ja toch wel’ en ‘De Poolse vooraan, nee toch niet, ja het is haar wel, nee toch niet.’ reageer retweet
Ik ben er bang voor. Die is niet zo goed als ze ooit was hoor.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:22 schreef Pedroso het volgende:
Vos gaat ze eraf rijden op de afdaling.
Jean Nelissen was dit niet overkomen. Die kende zelfs alle 25 mossoorten op de Cauberg.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:21 schreef marcodej het volgende:
"Dit is het vlakke deel."
Afdaling.
"Dit is niet vlak."
Zou wel zijn, zo'n sweep. Heeft een land dat wel eens gedaan? Italie vast welquote:Op zondag 7 augustus 2016 20:19 schreef Zwansen het volgende:
Weer zo'n Belg er nog bij.
Zul je net zien hoor.
Waarom? Die Nederlanders gaan toch falen.quote:
Alle cafés in Valkenburg van binnen, bedoel je?quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jean Nelissen was dit niet overkomen. Die kende zelfs alle 25 mossoorten op de Cauberg.
Supercompensatie, marginal gains, etc. etc.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:23 schreef Pedroso het volgende:
Wel wonderbaarlijk trouwens dat Vos nu ineens weer goed lijkt, zelfde geldt voor Prevot eigenlijk.
De Belgische Mollema.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Die Belgische loopt al aardig te harken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |