quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
Ja schuld gaat volledig naar wimdeslaperquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, maar heb hem niet volgemaakt, wel aangemaakt maar.
3, ik dacht vos niet mee, maar kan het mis hebbenquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:22 schreef Remzz het volgende:
3 of 4 Nederlanders in het voorste peloton?
Niet goed genoeg dusquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Vos rijdt op achterstand zegt Sunfield.
Nee joh.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Vos rijdt op achterstand zegt Sunfield.
Halve marathon lijkt me dan reëler, want dat is ook ongeveer een uur. Mannen 58:23, vrouwen 1:05:50. Dus nog steeds vergelijkkbaar.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:17 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Ik denk dat 40 km lopen en 50 km fietsen niet echt een faire vergelijking is.. Dan eerder de 5 of 10 km.
De top is smal ja, maar dat is in het lopen niet anders. Eind jaren 90 had ik het er eens over met een oude schoolvriend die ik tegenkwam nadat ik 'm jaren niet gezien had. Inmiddels liep hij hard. Hij vertelde toen dat hij net iets langzamer liep dan Ellen van Langen.quote:Maar denk dat we er niet echt uitkomen. Ik vind de top bij de vrouwen op de weg gewoon heel erg smal. Ik vermoed dat de beste amteurs van nl gewoon top 20 rijden in deze vrouwen wedstrijd? Op die 140 km.. In het amateurveld bij de mannen worden rondjes van 5 a 10 gewonnen met 18 per uur..
Dat heb ik dan even gemistquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:27 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Doet niet mee. Gaat voor de omnium.
Daar zijn ze niet bang voorquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:27 schreef TheVulture het volgende:
AMerikaansen zaten met 4 vooraan en deden ook niks... da's een gemiste kans om Vos definitief kwijt te raken
Wie zijn überhaupt de favorieten hier?quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:28 schreef Max23 het volgende:
[..]
Daar zijn ze niet bang voor
Vos loste niet voor niets om dat vorige klimmetje
Je zag haar er zo doorheen zakken
Armistead en Van der Breggen in ieder gevalquote:Op zondag 7 augustus 2016 19:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wie zijn überhaupt de favorieten hier?
Ga toch maar een vrije middag nemen woensdag, kunnen 2 leuke tijdritten worden.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:30 schreef Columbiafan het volgende:
Van Dijk ijzersterk, dat kunnen zomaar 2 medailles voor Nederland worden in de TR.
Wielrennen is een sport van nooit opgeven.quote:Op zondag 7 augustus 2016 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Snap echt niet waarom Vos zonet probeerde het gat dicht te rijden. Haar koers is nu wel voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |