SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk"
- Johan Cruijff![]()
Doping.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Seizoen 14/15 - 14e plek, degradatie play-offs overleefd
Seizoen 15/16 - 2e plek, CL
U zegt het maarReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Kijk, dit gaan we natuurlijk gewoon totaal onderschatten en verliezen maar deze tegenstander zou je best moeten kunnen verslaam als je de CL in wil.http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-![]()
Thuiswedstrijd zal lastiger worden dan de uitwedstrijd. Die Russen graven zich in, en counteren Ajax zoek.
Uit zie ik Ajax best nog wel winnen![]()
Rostov is gewoon zo'n kutploeg die alleen met 3-5-2 achterover hangt, en Ajax moet maar zien dat ze doorheen komen. Lastig zat zonder normale voorzetten vanaf zijkant en geen creativiteit op middenveldquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:30 schreef gazhims3lv het volgende:
Kijk, dit gaan we natuurlijk gewoon totaal onderschatten en verliezen maar deze tegenstander zou je best moeten kunnen verslaam als je de CL in wil.![]()
Als we ooit een kans hadden om de cl te bereiken dan is het wel met deze loting.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Nouja. Als je deze horde al niet kan pakken...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:36 schreef Liftdeur het volgende:
Ik zie het ook somber in met dit soort ingravende ploegenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ajax en Oost-Europese ploegen is de laatste jaren ook echt een denderend succes
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Zijn wel beter dan Rapid Wien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja. Als je deze horde al niet kan pakken...![]()
Die coach werd eerder kampioen met Rubin Kazan in 2008 en 2009. Tactisch zal het wel goed staan bij die Russen.![]()
Welke hordes hebben we Europees nou wel kunnen pakken de afgelopen jaren?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja. Als je deze horde al niet kan pakken...Ajacied.![]()
Bij ons ook. Bosz heeft na enkele weken trainen toch al meer neergezet dan ik dacht, bij de thuiswedstrijd zijn we weer twee weken trainen en twee wedstrijden verder. Heb er wel vertrouwen inquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:39 schreef Kopsterk het volgende:
Die coach werd eerder kampioen met Rubin Kazan in 2008 en 2009. Tactisch zal het wel goed staan bij die Russen.![]()
DIe "laatste jaren" hadden wij De Boer als trainer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:38 schreef TLC het volgende:
Ajax en Oost-Europese ploegen is de laatste jaren ook echt een denderend succes![]()
PAOK?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:39 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Welke hordes hebben we Europees nou wel kunnen pakken de afgelopen jaren?
Wel de best denkbare loting toch?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Jablonecquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:39 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Welke hordes hebben we Europees nou wel kunnen pakken de afgelopen jaren?![]()
...dan hoor je niet in de Champions League. Dat klopt ook, we zijn een ploeg van Europa League niveau. Lekker boeiend, als we die miljoenen maar pakken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja. Als je deze horde al niet kan pakken...![]()
Ja PAOK ja, en hoe?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
PAOK?
Wel de best denkbare loting toch?
Loting is inderdaad vrij gunstig, al had ik liever tegen Micky gespeeld
Maar we gaan maar weer hopen op het het beste en voorbereiden op het ergste.Ajacied.![]()
PAOK en Rostov. Als je CL wil spelen moet je die ook maar gewoon allebei pakken hoor, gunstiger kan de loting amper.![]()
Vrij gunstige loting. Nu nog beter gaan voetballen.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Al iets bekend in welke pot we dan mogelijk terecht komen?quote:Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Ik denk wel dat we moeite zullen hebben met dat 5-3-2 systeem. Tete en Dijks heb je een stuk minder aan als ze geen directe tegenstander hebben. Tegen zo'n verdedigende organisatie zul je het vaak moeten hebben van een bevlieging vanaf het middenveld (zo scoorde Tielemans ook tegen Rostov), maar we missen juist creativiteit daar. Hoge voorzetten is ook een optie (creëerde Anderlecht ook wat kansen mee), maar we hebben ook niet al teveel kopkracht.![]()
3quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Al iets bekend in welke pot we dan mogelijk terecht komen?![]()
Ja, 3.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Al iets bekend in welke pot we dan mogelijk terecht komen?![]()
Rostov is het lester van Rusland. Zeer dodelijk voor het doel. Dat Anderlecht er tegen uit ging is best wel schandalig.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
quote:Thanks allebeiquote:Dat sowieso, anders zitten we überhaupt niet in een pot in de CL.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[..]
eerst ff winnen van RostovAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Is wel de enige in de selectie die ik internationaal uit een corner/dood spelmoment zie scoren tbhquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:01 schreef Heeinz het volgende:
De ervaring van Westermann kan wel eens van pas komen in zo'n wedstrijdCharlie: How's it going in there?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
EL is meer Feyenoord-terreinquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef BobW het volgende:
Als we verliezen zitten we in pot 1 van de ELCharlie: How's it going in there?
Met Sanchez ipv westermann zal dat al beter gaan lijkt me. Die koekenbakker is een handicapquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:57 schreef Kopsterk het volgende:
Ik denk wel dat we moeite zullen hebben met dat 5-3-2 systeem. Tete en Dijks heb je een stuk minder aan als ze geen directe tegenstander hebben. Tegen zo'n verdedigende organisatie zul je het vaak moeten hebben van een bevlieging vanaf het middenveld (zo scoorde Tielemans ook tegen Rostov), maar we missen juist creativiteit daar. Hoge voorzetten is ook een optie (creëerde Anderlecht ook wat kansen mee), maar we hebben ook niet al teveel kopkracht.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
In eigen doel neem ik aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is wel de enige in de selectie die ik internationaal uit een corner/dood spelmoment zie scoren tbhwooblabalurg![]()
Ik zat ff de hoogtepunten Anderlecht-Rostov 0-2 te kijken.
Bij die 0-2, wat doet die verdediger van Anderlecht daar?
Dat reactievermogen![]()
![]()
Ik weet niet of ik blij moet zijn met zo'n stugge Oostblok club![]()
Aan de andere kant lukte het 6 jaar terug ook via de route PAOK - Goede Oostblokclub, dus ik ben benieuwd.Oh.![]()
Heel gek ja maar aan de hand van deze logica wist ik al dat het Rostov werd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik weet niet of ik blij moet zijn met zo'n stugge Oostblok club![]()
Aan de andere kant lukte het 6 jaar terug ook via de route PAOK - Goede Oostblokclub, dus ik ben benieuwd.Charlie: How's it going in there?
Hopelijk speelt Sanchez in die wedstrijden (en is hij goed) want met Westermann en Viergever tegen dat gecounter heb ik geen zin.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:07 schreef Kopsterk het volgende:
Ik zat ff de hoogtepunten Anderlecht-Rostov 0-2 te kijken.
Bij die 0-2, wat doet die verdediger van Anderlecht daar?
Dat reactievermogen
Oh.![]()
Niemand rekent zich rijk badmuts. Alleen moet je gewoon erkennen dat het qua statuur van de tegenstander (en het feit dat ze een seizoen eerder nog 14e werden) gewoon moet lukken. Dat het lastig wordt is evident, dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:06 schreef BadderHaring het volgende:
Er wordt gewonnen van Paok met de billetjes samengeknepen en nu rekent men zich hier al weer rijk.Charlie: How's it going in there?
Je reageert op Badderharingquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niemand rekent zich rijk badmuts. Alleen moet je gewoon erkennen dat het qua statuur van de tegenstander (en het feit dat ze een seizoen eerder nog 14e werden) gewoon moet lukken. Dat het lastig wordt is evident, dat weet iedereen.![]()
Met een instelling die wat beter en feller is dan tegen PAOK moet je kunnen winnen. Gelukkig nog even inkomen tegen Sparta voor die tijdHeel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Wel zonde dat we de tweede wedstrijd niet thuis spelen, aan de andere kant heb je daar dan wel het voordeel van uitgoals en dat je weet hoeveel je er moet maken (PAOK was daardoor ook banger in de tweede helft in de return)Oh.![]()
Precies.. afgaande op de recente prestaties van Ajax in Europa zou ik mijzelf maar niet al te rijk rekenen. Ik zie die Russen wel naar een stiekeme 0-1 counteren en het thuis op een gelijkspel houdenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:06 schreef BadderHaring het volgende:
Er wordt gewonnen van Paok met de billetjes samengeknepen en nu rekent men zich hier al weer rijk.![]()
Wat denk je van een buitenspeler ipv Ziyechquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:20 schreef Smoofie het volgende:
Ziyech en spits halen en een goede opstelling en wr redden het
Lijkt mij belangrijkerOh.![]()
Op UEFA website:
Ajax (NED) v Rostov (RUS) – 16 & 24 August
Ajax - Roda JC
Ajax - Rostov
Ajax - Willem II
Rostov - Ajax
GAE - Ajax![]()
Ajax moet wel met 4 x winst de competitie beginnen met dat programmaquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op UEFA website:
Ajax (NED) v Rostov (RUS) – 16 & 24 August
Ajax - Roda JC
Ajax - Rostov
Ajax - Willem II
Rostov - Ajax
GAE - AjaxAFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Alle 3 vind ik ook best. Als el gazi en sink maar gedumpt worden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat denk je van een buitenspeler ipv Ziyech
Lijkt mij belangrijkerAFCA
Zet Ziyech nou maar uit je hoofd, daar is Ajax toch niet mee bezig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Alle 3 vind ik ook best. Als el gazi en sink maar gedumpt worden.Oh.![]()
En wat doet Overmars c.s. met al die miljoenen? Oppotten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:41 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
...dan hoor je niet in de Champions League. Dat klopt ook, we zijn een ploeg van Europa League niveau. Lekker boeiend, als we die miljoenen maar pakken.![]()
El Ghazi is nog hartstikke jong man. Zit nu in een intensieve dip, maar die gozer kan echt wel wat. Vertrouwen heeft die nodig, komt die eruit dan wordt het een echte goede speler.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Alle 3 vind ik ook best. Als el gazi en sink maar gedumpt worden.
Nu is het een en al drama. Maar zulke jonge spelers moeten we niet al te snel afschrijven.Charlie: How's it going in there?
Link?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
Pijnlijk om op Reddit te lezen hoe graag al die clubs Ajax hadden willen lotenCharlie: How's it going in there?
Ja de keuze is uit City, Porto, Villarreal en Monchengladbach. Wat wil je danquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
Pijnlijk om op Reddit te lezen hoe graag al die clubs Ajax hadden willen loten![]()
![]()
Villareal of Mönchengladbachquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:34 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ja de keuze is uit City, Porto, Villarreal en Monchengladbach. Wat wil je dan![]()
Villarreal heeft gewoon een begroting van rond de 50 a 60 miljoen. Ongelooflijk als je het kwaliteitsverschil met Ajax ziet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:34 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ja de keuze is uit City, Porto, Villarreal en Monchengladbach. Wat wil je danCharlie: How's it going in there?
Maar we blijven maar aan de gang met spelers die er nu nog niet staan. We moeten ook eens spelers halen die er wel nu staan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
El Ghazi is nog hartstikke jong man. Zit nu in een intensieve dip, maar die gozer kan echt wel wat. Vertrouwen heeft die nodig, komt die eruit dan wordt het een echte goede speler.
Nu is het een en al drama. Maar zulke jonge spelers moeten we niet al te snel afschrijven.AFCA
http://ajax.nl/streams/aj(...)geweldig-gedaan-.htmquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:37 schreef tja77 het volgende:
Heeft Bosz al iets laten horen over de loting? Tevreden of alvast indekken?![]()
Ook geen team vol jonkies, betere competitie (daarom ook beneligsquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Villarreal heeft gewoon een begroting van rond de 50 a 60 miljoen. Ongelooflijk als je het kwaliteitsverschil met Ajax ziet.) en ze geven meer uit dan dat er binnenkomt.
AFCA
Dat wij het niveau hebben van die laatste drie ploegenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:34 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ja de keuze is uit City, Porto, Villarreal en Monchengladbach. Wat wil je dan
Oh.![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)irhnqzue&sh=0f4269a4Charlie: How's it going in there?
Hopelijk krijgen we daar een beetje leuke loting mee dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar dit gaat 'em niet worden helaas. Ik zie dit puur als voorbereiding op de EL
Die poule van vorig jaar was weinig mis mee bijvoorbeeld, maar dat hebben we echt gigantisch verneukt.Oh.![]()
Kan ze geen ongelijk geven in het draadje JR. Ajax is natuurlijk wel de minste van de seeded teams. Sterker nog, als we zo spelen als tegen PAOK de minste van alle teams
Charlie: How's it going in there?
Ja ik weet ook wel dat we veruit de minste zijn, maar dat doet toch pijn. Want qua begroting horen we natuurlijk ook een team te hebben van het niveau van Porto.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:51 schreef inslagenreuring het volgende:
Kan ze geen ongelijk geven in het draadje JR. Ajax is natuurlijk wel de minste van de seeded teams. Sterker nog, als we zo spelen als tegen PAOK de minste van alle teamsOh.![]()
Ik word ook kankergek gewoon dat marc en co gvd niets uitgeven van die 120 mil ofzo met milik transfer erbij. Risico kun je wel nemen nu, cl is ook 20 mil wat je terugverdient. RvC kan het ook tegenhouden, dan mogen die ook opkankeren.AFCA
Alleen die Azmoun schijnt wel een goed talentje te zijn. Voor de rest.... eitjequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/inbeeld.asp?uid=285022#1
Ik ken er niet veel uit dit rijtje moet ik zeggen![]()
En serieus, ik snap dat nog wel dat ze geen ziyech halen, al had ik dat allang gedaan, maar haal iig gvd een goede spits en buitenspelert en geen westermann. Echt wtf
)AFCA
We hebben nog 143 miljoen nodig om gezond te zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:05 schreef Smoofie het volgende:
Ik word ook kankergek gewoon dat marc en co gvd niets uitgeven van die 120 mil ofzo met milik transfer erbij. Risico kun je wel nemen nu, cl is ook 20 mil wat je terugverdient. RvC kan het ook tegenhouden, dan mogen die ook opkankeren.
Gr MarcDrop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Die buitenspeler hadden ze al moeten halen sinds Fischer werd verkochtquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:06 schreef Smoofie het volgende:
En serieus, ik snap dat nog wel dat ze geen ziyech halen, al had ik dat allang gedaan, maar haal iig gvd een goede spits en buitenspelert en geen westermann. Echt wtf
)![]()
En nu beginnen we aan de competitie en hebben we nog maar één linksbuiten
Oh.![]()
Krankzinnig indeed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
http://www.vi.nl/radio/ei(...)-versterkt-heeft.htmDrop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Gewoon een Paokje doenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:13 schreef Tjacka het volgende:
Eerst thuis dan uit. Dit gaat verre van goed komen.![]()
En elke zomer trappen we er weer in.quote:
Marc krijgt nog 4 jaar contractverlenging dus we kunnen nog wat zomers onze lol opOh.![]()
Ik heb Rostov, ik denk niemand eigenlijk, nooit zien spelen. Hoogstens dat wat mensen naar Anderlecht hebben zitten kijken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het erg lastig gaat worden. Geen fijne loting.![]()
Dat soort stugge, Russische ploegen kan je van tevoren wel voorspellen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik heb Rostov, ik denk niemand eigenlijk, nooit zien spelen. Hoogstens dat wat mensen naar Anderlecht hebben zitten kijken.
Ik gok er in elk geval op dat het geen leuke wedstrijden worden om naar te kijken, al zal de spanning het een en ander vergoeden.Oh.![]()
Feit is wel dat als je het heel lastig krijgt tegen Rostok, je hoe dan ook niets in de CL te zoeken hebtHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
24 van de 32 teams die deelnemen aan de CL groepsfase hebben niks in de CL te zoeken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:25 schreef Catch22- het volgende:
Feit is wel dat als je het heel lastig krijgt tegen Rostok, je hoe dan ook niets in de CL te zoeken hebtOh.![]()
Als je thuis maar met 1-0 of 2-0 wint. Die Russen zijn vrij defensief dus goed op de counter. Dan kan je in Rusland meer achterover leunen en is Rostov fucked.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat soort stugge, Russische ploegen kan je van tevoren wel voorspellen.
Ik gok er in elk geval op dat het geen leuke wedstrijden worden om naar te kijken, al zal de spanning het een en ander vergoeden.![]()
Maar hopen dat Jasper niet weer opeens een Pikachu bij de zijlijn ziet tijdens de wedstrijd dan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je thuis maar met 1-0 of 2-0 wint. Die Russen zijn vrij defensief dus goed op de counter. Dan kan je in Rusland meer achterover leunen en is Rostov fucked.Oh.![]()
Dat zegt niet enorm veel. Er zijn genoeg ploegen van een beter niveau die zich zomaar stuk kunnen bijten op zo'n tegenstander. FC Astana en PSV trollden Atletico er ook mee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:25 schreef Catch22- het volgende:
Feit is wel dat als je het heel lastig krijgt tegen Rostok, je hoe dan ook niets in de CL te zoeken hebt![]()
Het is te hopen dat je niet keihard in het mes loopt. Gek genoeg gebeurde dat ook tegen PAOK, maar uitslag verbloemt een hoop. Ben benieuwd hoe goed die Russen kunnen ballen.Charlie: How's it going in there?
Noboa en die spits boekarov (vertaald) zijn voor mij de enige bekende namen. Het wordt lastig maar gigantisch van wakker liggen lijkt me niet nodig.Charlie: How's it going in there?
Balo schijnt sowieso het halen van de CL af te wachten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
Straks is Ballo er en zijn alle problemen verleden tijdCharlie: How's it going in there?
Matige speler imo. En een hele vervelende jongen. Zou echt dom zijn om daar aan te beginnen, al zou hij in de Nederlandse Competitie zeker wat klaar kunnen spelen omdat de verdedigers van Sparta en Nec onder de indruk zullen zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
Straks is Ballo er en zijn alle problemen verleden tijd
Overigens geloot tegen Rostov. Dat gaat echt heel zwaar worden. Een geweldige goede counter ploeg die echt bijna nooit een goal tegen krijgen.![]()
Allemaal leuk maar noem mij 1 ervaren spits die beschikbaar is EN voor maximaal 1 miljoen bij ons wil komen spelen. Je kan het wel op Netto afschuiven maar er is ook gewoon bizar weinig beschikbaar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:05 schreef Smoofie het volgende:
Ik word ook kankergek gewoon dat marc en co gvd niets uitgeven van die 120 mil ofzo met milik transfer erbij. Risico kun je wel nemen nu, cl is ook 20 mil wat je terugverdient. RvC kan het ook tegenhouden, dan mogen die ook opkankeren.![]()
Overmars moet gewoon lekker zijn werk doen en de beloofde kanonnen binnenhalenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Allemaal leuk maar noem mij 1 ervaren spits die beschikbaar is EN voor maximaal 1 miljoen bij ons wil komen spelen. Je kan het wel op Netto afschuiven maar er is ook gewoon bizar weinig beschikbaar.![]()
Noem namen svpquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Overmars moet gewoon lekker zijn werk doen en de beloofde kanonnen binnenhalen![]()
Gomez! En Ziyech, gewoon 3 miljoen salaris geven. En tja Mario voor op de tribune is ook primaquote:![]()
![]()
3 miljoen kan niet, max 1 miljoen. Kijk mensen roepen ja hij moet zijn werk doen, volgens mij is hij verantwoordelijk voor Milik niet waar?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:00 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Gomez! En Ziyech, gewoon 3 miljoen salaris geven. En tja Mario voor op de tribune is ook primaKom dan ook met namen, roepen is wel erg makkelijk. Ziyech hebben we niet nodig.
![]()
Ohja hij heeft Milik gehaaldquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
3 miljoen kan niet, max 1 miljoen. Kijk mensen roepen ja hij moet zijn werk doen, volgens mij is hij verantwoordelijk voor Milik niet waar?Kom dan ook met namen, roepen is wel erg makkelijk. Ziyech hebben we niet nodig.
Klasse Marcie je bent goed bezig keep it up, de rest maakt niet meer uit![]()
Ik heb het over de verkoop van Milik chef. Wat ik wil zeggen is dat er ook maar net een goede speler BESCHIKBAAR moet zijn dus je kunt wel op hem afgeven maar ik heb nog geen enkele naam gezien die ook haalbaar is dusja is dat zijn fout?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ohja hij heeft Milik gehaald
Klasse Marcie je bent goed bezig keep it up, de rest maakt niet meer uit![]()
Maar broer, ik begrijp dat de max op 1 miljoen ligt. Eigenlijk is dit beleid ook goed. Maar als je Mario gaat halen, dan wil hij best wel wat salaris inleveren, maar dan gaat hij natuurlijk wel een hoop tekengeld krijgen. Dus dan kan je ook dat tekengeld weglaten en iemand 3 miljoen Salaris geven. Voor Gomez zou ik dat nog best oke vinden trouwens. Al moeten ze dit niet teveel doen anders gaan de verhoudingen helemaal scheef liggen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
3 miljoen kan niet, max 1 miljoen. Kijk mensen roepen ja hij moet zijn werk doen, volgens mij is hij verantwoordelijk voor Milik niet waar?Kom dan ook met namen, roepen is wel erg makkelijk. Ziyech hebben we niet nodig.
![]()
Dat kan niet. Je kan hem alleen tekengeld geven maar niet meer salaris (dat ligt niet aan Netto maar aan de Raad van Bestuur etc die bepalen dat).quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Maar broer, ik begrijp dat de max op 1 miljoen ligt. Eigenlijk is dit beleid ook goed. Maar als je Mario gaat halen, dan wil hij best wel wat salaris inleveren, maar dan gaat hij natuurlijk wel een hoop tekengeld krijgen. Dus dan kan je ook dat tekengeld weglaten en iemand 3 miljoen Salaris geven. Voor Gomez zou ik dat nog best oke vinden trouwens. Al moeten ze dit niet teveel doen anders gaan de verhoudingen helemaal scheef liggen.![]()
Overigens ben ik totaal geen fan van Gomez maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Maar broer, ik begrijp dat de max op 1 miljoen ligt. Eigenlijk is dit beleid ook goed. Maar als je Mario gaat halen, dan wil hij best wel wat salaris inleveren, maar dan gaat hij natuurlijk wel een hoop tekengeld krijgen. Dus dan kan je ook dat tekengeld weglaten en iemand 3 miljoen Salaris geven. Voor Gomez zou ik dat nog best oke vinden trouwens. Al moeten ze dit niet teveel doen anders gaan de verhoudingen helemaal scheef liggen.![]()
Ja oke, nou prima dan doen ze dat! Maakt mij niet uit, als ze maar een paar mannen halen waarmee we de CL groepsfase zouden kunnen overleven en evt nog een ronde verder kunnen komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je kan hem alleen tekengeld geven maar niet meer salaris (dat ligt niet aan Netto maar aan de Raad van Bestuur etc die bepalen dat).![]()
Zoals ik al zei; Wie dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:13 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja oke, nou prima dan doen ze dat! Maakt mij niet uit, als ze maar een paar mannen halen waarmee we de CL groepsfase zouden kunnen overleven en evt nog een ronde verder kunnen komen.![]()
![]()
Het is een super goede spits, maar waarschijnlijk ook eigenlijk geen Ajax type. Kan verder niet heel goed meevoetballen denk ik(?), bal vasthouden (?)...maar ja, Mario doet ook maar waar die zelf zin in heeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Overigens ben ik totaal geen fan van Gomez maar dat terzijde.![]()
Als het geen Ajax type is moet je hem dus niet halen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het is een super goede spits, maar waarschijnlijk ook eigenlijk geen Ajax type. Kan verder niet heel goed meevoetballen denk ik(?), bal vasthouden (?)...maar ja, Mario doet ook maar waar die zelf zin in heeft.![]()
Ziyech, ook al zeg jij dat we die niet nodig hebben. Hij zou een uitstekende toevoeging zijn, we hebben die creativiteit nodig. Dan zal er iemand plaats moeten maken. Daar komt Peter wel uit.quote:![]()
Niet geheel mee eens. Sommige zijn ook kapot gemaakt door de trainers waaronder een Zivkovic die nooit echt de kans heeft gekregen en die jongen kan echt wel wat. Evenals dat kleine ventje uit Argentinië geloof ik? Die liep gewoon 1 op 2.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:15 schreef OreO het volgende:
Wel triest dat het al bijna 10 jaar geleden is dat ajax een echte goede speler kocht. (suarez).![]()
Probleem met Ziyech is dat je dan geld in de sloot aan het flikkeren bent. Bazoer eruit? Een van de grootste talenten die we hebben. Klaassen eruit? Gudelj die net gekocht is?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:16 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ziyech, ook al zeg jij dat we die niet nodig hebben. Hij zou een uitstekende toevoeging zijn, we hebben die creativiteit nodig. Dan zal er iemand plaats moeten maken. Daar komt Peter wel uit.![]()
Kleine ventje uit Argentinie? Of bedoel je Cvitanich uit Uruguay? Vriendje van Suarezquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Sommige zijn ook kapot gemaakt door de trainers waaronder een Zivkovic die nooit echt de kans heeft gekregen en die jongen kan echt wel wat. Evenals dat kleine ventje uit Argentinië geloof ik? Die liep gewoon 1 op 2.![]()
Cvitanich ja inderdaad. Was toch niks mis mee? Wat moet een spits meer doen dan 1 op 2 lopen like wtfquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Kleine ventje uit Argentinie? Of bedoel je Cvitanich uit Uruguay? Vriendje van Suarez![]()
![]()
Dat is lastig inderdaad, Bazoer, Klaassen en Gudelj vind ik ook goede spelers. Toch zou er eigenlijk 1 echt creatieve speler bij moeten, want dat missen deze 3 een beetje.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Probleem met Ziyech is dat je dan geld in de sloot aan het flikkeren bent. Bazoer eruit? Een van de grootste talenten die we hebben. Klaassen eruit? Gudelj die net gekocht is?![]()
Haha, hij was redelijk maar vond m niet zo heel goed. Wist niet dat hij 1 op 2 liep trouwens! Pantalic liep ook 1 op 2 als ik het me goed herinnerquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cvitanich ja inderdaad. Was toch niks mis mee? Wat moet een spits meer doen dan 1 op 2 lopen like wtf![]()
![]()
Ik zie graag een alternatief voor Dijks komen als backup achter hem. Owusu is wel een jongen die eraan komt maar die is beter als rechtsback als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat is lastig inderdaad, Bazoer, Klaassen en Gudelj vind ik ook goede spelers. Toch zou er eigenlijk 1 echt creatieve speler bij moeten, want dat missen deze 3 een beetje.![]()
Cvitanich is trouwens wel een Argentijn lees ik netquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:20 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha, hij was redelijk maar vond m niet zo heel goed. Wist niet dat hij 1 op 2 liep trouwens! Pantalic liep ook 1 op 2 als ik het me goed herinner24 duels-13 goals
![]()
Doe gewoon Haller man. Die man gaat dit seizoen de eredivisie kapot schieten of Schalke pakt hem. Nu is die nog haalbaar.Charlie: How's it going in there?
Cvitanich kwam trouwens wel uit Argentinie idd! Lodeiro was dat vriendje van Suarez uit Uruguayquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cvitanich ja inderdaad. Was toch niks mis mee? Wat moet een spits meer doen dan 1 op 2 lopen like wtf![]()
Hallerquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Doe gewoon Haller man. Die man gaat dit seizoen de eredivisie kapot schieten of Schalke pakt hem. Nu is die nog haalbaar.![]()
![]()
![]()
Statische bonkige spits ja? Wat is er anders aan een Kramer of Bas Dost? Identiek dezelfde soort spelers. Je moet types hebben ala Dolberg maar die dan nog een stukje verder in de ontwikkeling zijn. Beweeglijke spitsen, technische spitsen zeg maar.
![]()
Ik blijf er overigens bij dat Zivkovic de ideale man voor Ajax is. Die jongen kan zo goed voetballen (buiten zijn goals) en hij liet dat in de voorbereiding ook zien. Nu hopen dat hij een keer 3-4-5 wedstrijden mag blijven staan.![]()
Depay is helemaal geen spitsquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:27 schreef Poepz0r het volgende:
2 spitsen die zeker wat aan Ajax zouden toevoegen zijn Traore en gek genoeg Depay
Hij kan juist niet zo goed voetballen, maar is vooral snel en kan wel afmaken. Maar totaal niet geschikt om als aanspeelpunt te fungeren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:23 schreef Poepz0r het volgende:
Ik blijf er overigens bij dat Zivkovic de ideale man voor Ajax is. Die jongen kan zo goed voetballen (buiten zijn goals) en hij liet dat in de voorbereiding ook zien. Nu hopen dat hij een keer 3-4-5 wedstrijden mag blijven staan.Oh.![]()
Depay is wel degelijk een spits. Heeft in de jeugd altijd spits gespeeld en als vleugelspeler. Kan zowel AMR/AML als SC. We hebben geen aanspeelpunt nodig, maar een beweeglijke technische spits en daar voldoet Zivkovic aan. Die jongen kan echt wel wat anders had Ajax hem allang van de hand gedaan en om op je 17de-18de al zo sterk te spelen bij Groningen zegt ook wel wat. Dat is niet iedere jonge speler gegeven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Depay is helemaal geen spits
[..]
Hij kan juist niet zo goed voetballen, maar is vooral snel en kan wel afmaken. Maar totaal niet geschikt om als aanspeelpunt te fungeren.![]()
Haller is natuurlijk veel atletischer dan de spitsen die jij noemt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Haller![]()
![]()
![]()
Statische bonkige spits ja? Wat is er anders aan een Kramer of Bas Dost? Identiek dezelfde soort spelers. Je moet types hebben ala Dolberg maar die dan nog een stukje verder in de ontwikkeling zijn. Beweeglijke spitsen, technische spitsen zeg maar.
Is zeker atletischer maar gewoon bonkig en niet het type wat we moeten hebben + daarbij het feit dat hij die 2 guppies in de weg loopt. We moeten een transfervrije spits halen of huren (Balotelli).quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Haller is natuurlijk veel atletischer dan de spitsen die jij noemt.![]()
Geruchten zijn toch steeds sterker dat men alles op alles zet om Balotelli te halen aanstaande maandag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:36 schreef PowerLoungen het volgende:
Lekker lullen over aankopen terwijl we allang weten dat er toch niks komt![]()
Ja en Jezus komt terug op aarde volgende week dinsdagquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geruchten zijn toch steeds sterker dat men alles op alles zet om Balotelli te halen aanstaande maandag.RED ONS HENNIEGOD![]()
http://gianlucadimarzio.c(...)-unipotesi-concreta/quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:37 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ja en Jezus komt terug op aarde volgende week dinsdag![]()
Ken ik al . Graag een andere bron bittequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
http://gianlucadimarzio.c(...)-unipotesi-concreta/RED ONS HENNIEGOD![]()
http://www.voetbalprimeur(...)reek-met-raiola.htmlquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:38 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ken ik al . Graag een andere bron bitte
http://www.dailymail.co.u(...)gue-group-stage.html![]()
Haal je wel wat aan ervaring in je team.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geruchten zijn toch steeds sterker dat men alles op alles zet om Balotelli te halen aanstaande maandag.
Vraag is of het de gewenste ervaring is.![]()
Wel een grap natuurlijk Balotelli tegen Jan Wuytens en consortenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Haal je wel wat aan ervaring in je team.
Vraag is of het de gewenste ervaring is.![]()
![]()
![]()
![]()
Kan jij me uitleggen wat het verschil is tussen ''groupstage'' en ''play-offs'' ?quote:RED ONS HENNIEGOD![]()
2 wedstrijdenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:42 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Kan jij me uitleggen wat het verschil is tussen ''groupstage'' en ''play-offs'' ?![]()
Door Marc de wereld in geholpen zodat iedereen straks blij is als er geen spits bijkomt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geruchten zijn toch steeds sterker dat men alles op alles zet om Balotelli te halen aanstaande maandag.![]()
Door Sky Italia de wereld in gebracht bro zie bronnenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Door Marc de wereld in geholpen zodat iedereen straks blij is als er geen spits bijkomt.![]()
Ajax is gewoon met hem bezig hoor of je dat nu wel of niet wilt horen. Of hij komt is een ander verhaal maar ze proberen het in ieder geval.quote:![]()
Jahaaa dat heb ik gehoord van een oom die daar werktquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ajax is gewoon met hem bezig hoor of je dat nu wel of niet wilt horen. Of hij komt is een ander verhaal maar ze proberen het in ieder geval.RED ONS HENNIEGOD![]()
Oke manquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Jahaaa dat heb ik gehoord van een oom die daar werkt![]()
![]()
Ja, ik bedoelde het ook echt serieus enzo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:43 schreef Poepz0r het volgende:
Door Sky Italia de wereld in gebracht bro zie bronnen![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:56 schreef Sked het volgende:
[..]
Dit is al eens gepost, toen was het ook niet grappig![]()
Op zich is een verdedigend team niet per se het grootste probleem voor Ajax, dat is juist als Ajax onder druk wordt gezet. Paok speelde ook erg verdedigend de heenwedstrijd en daar werd bij vlagen prima doorheen gevoetbald.![]()
Rostov is wel 10 klasses beter dan PAOK. Verloren niet tegen CSKA afgelopen seizoen etc, maar alsnog als Ajax zijnde moet het haalbare kaart zijn idd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Op zich is een verdedigend team niet per se het grootste probleem voor Ajax, dat is juist als Ajax onder druk wordt gezet. Paok speelde ook erg verdedigend de heenwedstrijd en daar werd bij vlagen prima doorheen gevoetbald.![]()
De pest bij dit soort ploegen is wel dat ze met 10 man achterover leunen en je heerlijk wegcounteren, zeker omdat je weet dat het in de opbouw nogal eens fout gaat... je moet alleen hopen dat die counters niet effectief zijnquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rostov is wel 10 klasses beter dan PAOK. Verloren niet tegen CSKA afgelopen seizoen etc, maar alsnog als Ajax zijnde moet het haalbare kaart zijn idd.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
En hopen dat Cil niet uit zijn doel komt omdat hij denkt dat er een Pikachu langs de lijn looptquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De pest bij dit soort ploegen is wel dat ze met 10 man achterover leunen en je heerlijk wegcounteren, zeker omdat je weet dat het in de opbouw nogal eens fout gaat... je moet alleen hopen dat die counters niet effectief zijn![]()
![]()
Hij heeft hem inmiddels gevangen dus geen zorgen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En hopen dat Cil niet uit zijn doel komt omdat hij denkt dat er een Pikachu langs de lijn loopt![]()
Knap dat Marc zijn naam nog wist.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:38 schreef Poepz0r het volgende:
Overigens lees ik dat Netto vorig jaar Jorden Ayew wilde halen maar werd tegengehouden door de RvCDrop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Dat zat er juist wel goed in bij ajax, Frankie was de meester van de restverdediging.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De pest bij dit soort ploegen is wel dat ze met 10 man achterover leunen en je heerlijk wegcounteren, zeker omdat je weet dat het in de opbouw nogal eens fout gaat... je moet alleen hopen dat die counters niet effectief zijn
Als het zo staat als tegen Paok uit ben je natuurlijk hoe dan ook kansloos.![]()
Stop gewoon met "ervaring". Dit fabeltje is ontstaan na het aantrekken van Guardado. Maar Guardado is een klasse speler en dat heeft helemaal niets te doen met ERVARING.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Haal je wel wat aan ervaring in je team.
Vraag is of het de gewenste ervaring is.
Kwaliteit verdommeCharlie: How's it going in there?
Inslagenreuringgodquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Stop gewoon met "ervaring". Dit fabeltje is ontstaan na het aantrekken van Guardado. Maar Guardado is een klasse speler en dat heeft helemaal niets te doen met ERVARING.
Kwaliteit verdomme.
![]()
Not sure if...quote:Charlie: How's it going in there?
Mwoah, het speelt al wel langer dan dat. Rijkaard bij Ajax en Cocu bij PSV waren bijvoorbeeld ervaren spelers die een team verder hielpen. Die poging bij Feyenoord met Makaay en consorten was dan weer vrij tragisch.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Stop gewoon met "ervaring". Dit fabeltje is ontstaan na het aantrekken van Guardado. Maar Guardado is een klasse speler en dat heeft helemaal niets te doen met ERVARING.
Kwaliteit verdommeVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Hou jezelf nou niet voor de gekquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:02 schreef Poepz0r het volgende:
Zou wel genot zijn als we die Bruma uit Turkije wegplukken terwijl PSV hem zo graag wil hebbenOh.![]()
Doet ie wel want het is tenslotte een Duitserquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hou jezelf nou niet voor de gekRED ONS HENNIEGOD![]()
Het heeft er wel mee te maken dat hij constant is, dus in die zin is ervaring belangrijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kwaliteit verdomme
Maar ervaring halen puur omdat ze oud zijn slaat nergens op. Kwaliteit moet altijd leidend zijn, helaas snappen ze dat niet bij Ajax gezien de ervaren aankopen van de laatste twintig jaarOh.![]()
Laatste tijd bedoel ik meer. Mensen grepen terug naar Poulsen, ooijer rol, dit dat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, het speelt al wel langer dan dat. Rijkaard bij Ajax en Cocu bij PSV waren bijvoorbeeld ervaren spelers die een team verder hielpen. Die poging bij Feyenoord met Makaay en consorten was dan weer vrij tragisch.
Die "ervaren" jongens die Ajax er bij haalt zijn nagenoeg allemaal niet goed genoeg. Poulsen heeft het degelijk gedaan maar had ook een shitload gebreken.Charlie: How's it going in there?
Nou precies dit dus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het heeft er wel mee te maken dat hij constant is, dus in die zin is ervaring belangrijk.
Maar ervaring halen puur omdat ze oud zijn slaat nergens op. Kwaliteit moet altijd leidend zijn, helaas snappen ze dat niet bij Ajax gezien de ervaren aankopen van de laatste twintig jaarCharlie: How's it going in there?
Duitserquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Doet ie wel want het is tenslotte een Duitser![]()
![]()
![]()
Zijn Duitsers naïef dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Doet ie wel want het is tenslotte een DuitserOh.![]()
Er zijn wel uitzonderingen hoor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het heeft er wel mee te maken dat hij constant is, dus in die zin is ervaring belangrijk.
Maar ervaring halen puur omdat ze oud zijn slaat nergens op. Kwaliteit moet altijd leidend zijn, helaas snappen ze dat niet bij Ajax gezien de ervaren aankopen van de laatste twintig jaar
Jaap Stam bijv.![]()
Maar ben jij ook tegen aankopen in de categorie 25-30 jaar?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ageer al tijden tegen geschreeuw over ervaring.Oh.![]()
Jij begrijpt het dan ook heel erg goed. Normaliter betrap ik je ook op louter zinnige dingen. Behalve op het gebied van darts.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ageer al tijden tegen geschreeuw over ervaring.Charlie: How's it going in there?
Die was ook niet meer zo heel goed bij Ajax toch. Stopte ook ineens in een seizoenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er zijn wel uitzonderingen hoor.
Jaap Stam bijv.
Kan je beter Pantelic noemen maar die had dus gewoon goede kwaliteiten. En omdat hij goed in het team paste kon hij ook nog iets extra's geven door zijn ervaring in het begeleiden van jongere spelers.
Denk dat Suarez daar ook wel wat aan hadOh.![]()
Alsof je veel boeiends kan zeggen over pijltjes gooien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij begrijpt het dan ook heel erg goed. Normaliter betrap ik je ook op louter zinnige dingen. Behalve op het gebied van darts.Oh.![]()
Ik vond Stam bij Ajax echt wel wat toevoegen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die was ook niet meer zo heel goed bij Ajax toch. Stopte ook ineens in een seizoen
Kan je beter Pantelic noemen maar die had dus gewoon goede kwaliteiten. En omdat hij goed in het team paste kon hij ook nog iets extra's geven door zijn ervaring in het begeleiden van jongere spelers.
Denk dat Suarez daar ook wel wat aan had![]()
quote:quote:Op zaterdag 23 juli 2016 05:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben een Duitser. Dus hij is daar geboren (dubbel paspoort?) Ouders waarschijnlijk Iraniers gok ik zo. Ik ben ook totaal niet blij met alle gebeurtenissen maar dit hebben wij allemaal zelf in de hand gewerkt (wij ook want wij stemmen immers).RED ONS HENNIEGOD![]()
De grote dartstopics leven misschien nog wel meer dan hier op VBLquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alsof je veel boeiends kan zeggen over pijltjes gooien.
Dezelfde users dat wel
Dat snap ik, maar ik heb het idee dat de roep om ervaring ook nog wel deels afstamt uit het tijdperk waarin oud-spelers nog eens terugkwamen naar Nederland voordat ze volledig uitgerangeerd waren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laatste tijd bedoel ik meer. Mensen grepen terug naar Poulsen, ooijer rol, dit dat.
Die "ervaren" jongens die Ajax er bij haalt zijn nagenoeg allemaal niet goed genoeg. Poulsen heeft het degelijk gedaan maar had ook een shitload gebreken.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Juistem. Dan moeten we uit een ander vaatje tappen, subtopspelers bij middenmoters weghalen en hopen dat ze ergens om prijzen willen spelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik heb het idee dat de roep om ervaring ook nog wel deels afstamt uit het tijdperk waarin oud-spelers nog eens terugkwamen naar Nederland voordat ze volledig uitgerangeerd waren.Charlie: How's it going in there?
Ik vind alleen het WK wel leuk om te volgenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De grote dartstopics leven misschien nog wel meer dan hier op VBL
Dezelfde users dat welOh.![]()
Hoeveel wedstrijden heb jij van Sánchez gezienquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Met Sanchez ipv westermann zal dat al beter gaan lijkt me. Die koekenbakker is een handicap
En niet liegen nuBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ziyechquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:20 schreef Smoofie het volgende:
Ziyech en spits halen en een goede opstelling en wr redden het
Alsof je wat aan die knul hebt in het systeem van bosz. Beetje 40 keer vanuit alle hoeken en standen op goal schieten en doen alsof je belangrijk bent. Heb je geen kloot aan. Lekker naar Qatar of China laten gaan.Behulpzaam als een waterkraan.
Jij bent echt een kankermongool ditquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:05 schreef Smoofie het volgende:
Ik word ook kankergek gewoon dat marc en co gvd niets uitgeven van die 120 mil ofzo met milik transfer erbij. Risico kun je wel nemen nu, cl is ook 20 mil wat je terugverdient. RvC kan het ook tegenhouden, dan mogen die ook opkankeren.
Jij mag dit gaan opzettenBehulpzaam als een waterkraan.
Beetje jammer van de loting. Zo'n vieze counterploeg ... Ajax is een ideale tegenstander voor zo'n team.![]()
Je mag je ondertitel aanpassen hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Beetje jammer van de loting. Zo'n vieze counterploeg ... Ajax is een ideale tegenstander voor zo'n team.
Oh.![]()
Nog een keer zo'n opstelling van Bosz en ik hoef alleen de naam maar aan te passen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je mag je ondertitel aanpassen hoor![]()
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij bent echt een kankermongool dit
Jij mag dit gaan opzetten![]()
![]()
Wat denk je van degene die verantwoordelijk is voor het aankoopbeleidquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nog een keer zo'n opstelling van Bosz en ik hoef alleen de naam maar aan te passen.
Oh.![]()
Ik hoop stiekem dat Klaassen nog wordt verkocht dan moet je wel een klasse middenvelder erbij halen. Ik zou dan zeggen bied Singraven plus 9 miljoen voor Ziyech.
Kan me voorstellen dat het voor Bosz frustrerend is dat er geen creatieve middenvelder aanwezig is met een niveau waar men naar streeft.
Gudelj voegt overigens in het spel dat Bosz wilt spelen echt niks toe.As long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
Waarom zouden wij het wel moeten halen? Is toch pure armoede wat er nu staat? Als je een spits hebt, buitenspeler en die nieuwe verdediger erin dan kan het misschien.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rostov is wel 10 klasses beter dan PAOK. Verloren niet tegen CSKA afgelopen seizoen etc, maar alsnog als Ajax zijnde moet het haalbare kaart zijn idd.![]()
Groothuizen verhuurd aan een Deense ploeg.
Opvallend. Vraag me af of ze in hem een kandidaat voor het eerste zien.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Idd. Kijk er ook niet naar uit om 1-7 klop te krijgen van madrid of dortmund ofzo. Maar goed misschien smeedt Bosz het tot wat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:51 schreef wackmack het volgende:
[..]
Waarom zouden wij het wel moeten halen? Is toch pure armoede wat er nu staat? Als je een spits hebt, buitenspeler en die nieuwe verdediger erin dan kan het misschien.Charlie: How's it going in there?
Ervaring voegt absoluut wat toe. Alleen moet die speler met ervaring ook kunnen voetballen en nog 'drive' hebben.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ageer al tijden tegen geschreeuw over ervaring.
En daar gaat het bij Ajax nog al eens mis.![]()
Hij moet ook nog kracht hebben. En winnaarsmentaliteit natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ervaring voegt absoluut wat toe. Alleen moet die speler met ervaring ook kunnen voetballen en nog 'drive' hebben.
En daar gaat het bij Ajax nog al eens mis.![]()
Ja Sinkgraven zal vrijwillig zijn salaris door drie gaan delen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:13 schreef marp0 het volgende:
Ik hoop stiekem dat Klaassen nog wordt verkocht dan moet je wel een klasse middenvelder erbij halen. Ik zou dan zeggen bied Singraven plus 9 miljoen voor Ziyech.
Sinkgraven is simpelweg onverkoopbaar die kun je alleen verhuren.
En Klaassen gaat (gelukkig) niet weg.She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.![]()
Klaasen is een beetje onze huidige Siem de Jong, vaak ben je wel blij dat hij er bij is maar eigenlijk is hij het net niet.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Siem was toch wat productiever.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:33 schreef Mani89 het volgende:
Klaasen is een beetje onze huidige Siem de Jong, vaak ben je wel blij dat hij er bij is maar eigenlijk is hij het net niet.![]()
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat je Klaassen net wat te weinig credits geeft.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:33 schreef Mani89 het volgende:
Klaasen is een beetje onze huidige Siem de Jong, vaak ben je wel blij dat hij er bij is maar eigenlijk is hij het net niet.
Hij is het inderdaad net niet als nummer 10 maar als rechtshalf is het onze beste speler. Bovendien geloof ik ook nog altijd dat Klaassen een prima 6 zou kunnen zijn.She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.![]()
Laat daar Riedewald maar lekker bazenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat je Klaassen net wat te weinig credits geeft.
Hij is het inderdaad net niet als nummer 10 maar als rechtshalf is het onze beste speler. Bovendien geloof ik ook nog altijd dat Klaassen een prima 6 zou kunnen zijn.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Neuh, in de Eredivisie hadden ze beiden gemiddeld 0.54 goals/assists per wedstrijd. Waarbij Siem ook nog eens veel wedstrijden als spits speelde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Siem was toch wat productiever.![]()
Klaassen alleen als rechtshalf laten spelen.
Als 10 scoort hij misschien meer, maar draagt hij niks bij aan het veldspel.Oh.![]()
Ik ben geen fan van Klaassen. Vaak zie je hem hele wedstrijden niet, staat hij positioneel niet goed (zeker van wat ik dit seizoen heb gezien), en krijg ook niet de indruk dat hij echt het voortouw neemt als aanvoerder. Wel staat hij er zoals tegen PAOK als het moet, maar voor de rest, meh![]()
we gaan voor het hoogste "dus met deze groep doen we het"
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)![]()
twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 23:40:59#Ajax zet - zoals Overmars vandaag op Ajax TV zei - hoog in. Op dit moment is alleen kwaliteit te halen waar niemand blij van wordt. #geduld reageer retweet
twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 23:42:23Voor de goede orde en de slechte lezers ? #Ajax op dit moment NIET geïnteresseerd in Haller reageer retweet
![]()
![]()
Misschien hadden ze dan twee maanden geleden bezig moeten zijn, maar wie ben ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:41 schreef Brammess het volgende:
twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 23:40:59#Ajax zet - zoals Overmars vandaag op Ajax TV zei - hoog in. Op dit moment is alleen kwaliteit te halen waar niemand blij van wordt. #geduld reageer retweet
En die edit van je, topshow
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Verweij is op dreef, van wel tien, naar wel vijftientwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 23:46:23Wie zegt nou dat ze geen lijstjes hebben dan? @MeesOomens @abelsh_ Er is een lijst met 15 spitsen #Ajax reageer retweet
![]()
![]()
Als je een lijstje hebt moet je ook vrij snel kunnen doorschakelen me dunktquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:47 schreef Brammess het volgende:
Verweij is op dreef, van wel tien, naar wel vijftientwitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 05-08-2016 om 23:46:23Wie zegt nou dat ze geen lijstjes hebben dan? @MeesOomens @abelsh_ Er is een lijst met 15 spitsen #Ajax reageer retweet
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Sws dat dat niet gebeurtquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 23:51 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Als je een lijstje hebt moet je ook vrij snel kunnen doorschakelen me dunktAFCA
Tja, in de categorie 25-30 zijn er gewoon zo weinig spitsen die willen komen, dan zit je eerder naar categorie 18-22 te kijken die dan talent hebben maar er nog niet klaar voor zijn of ze zijn te duur, of categorie 30+ die gewoon bakken met geld willen of geen zin hebben om in Eredivisie te ballen
Fiks dat maar even![]()
Heeft Netto even pech dat ie bij een topclub zit ipv Heerenveen of Rodaquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tja, in de categorie 25-30 zijn er gewoon zo weinig spitsen die willen komen, dan zit je eerder naar categorie 18-22 te kijken die dan talent hebben maar er nog niet klaar voor zijn of ze zijn te duur, of categorie 30+ die gewoon bakken met geld willen of geen zin hebben om in Eredivisie te ballen
Fiks dat maar evenRED ONS HENNIEGOD![]()
Eensch. Als Klaassen echt goed was zou die al weg zijn, zijn hoeveelste seizoen is dit nu bij Ajax ondertussen? Zegt tevens genoeg over het niveau van de spelers op dit moment.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:26 schreef Heeinz het volgende:
Ik ben geen fan van Klaassen. Vaak zie je hem hele wedstrijden niet, staat hij positioneel niet goed (zeker van wat ik dit seizoen heb gezien), en krijg ook niet de indruk dat hij echt het voortouw neemt als aanvoerder. Wel staat hij er zoals tegen PAOK als het moet, maar voor de rest, mehAs long as people continue to seek the true meaning of freedom, they will never ceased to be.![]()
'Dit document is niet geplaatst'quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:21 schreef Brammess het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=285071Oh.![]()
Stond eigenlijk in dat hun trainer had bevestigd dat hij op weg is naar Moskou en wat sterspelers meeneemt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
'Dit document is niet geplaatst'![]()
Iedereen die het weer beter weet
Behulpzaam als een waterkraan.
hij schijnt ook nog steeds geblesseerd te zijn en zou eigenlijk geopereerd moeten wordenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:26 schreef Heeinz het volgende:
Ik ben geen fan van Klaassen. Vaak zie je hem hele wedstrijden niet, staat hij positioneel niet goed (zeker van wat ik dit seizoen heb gezien), en krijg ook niet de indruk dat hij echt het voortouw neemt als aanvoerder. Wel staat hij er zoals tegen PAOK als het moet, maar voor de rest, meh![]()
Zeg, die jongen is 23.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:48 schreef marp0 het volgende:
[..]
Eensch. Als Klaassen echt goed was zou die al weg zijn, zijn hoeveelste seizoen is dit nu bij Ajax ondertussen? Zegt tevens genoeg over het niveau van de spelers op dit moment.![]()
Daar weet jij helemaal niets van. Wellicht kon hij al naar meerdere clubs, maar wilde hij zelf niet. Zeker is dat hij en Ajax Napoli al hebben afgewimpeld.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:48 schreef marp0 het volgende:
[..]
Eensch. Als Klaassen echt goed was zou die al weg zijn, zijn hoeveelste seizoen is dit nu bij Ajax ondertussen? Zegt tevens genoeg over het niveau van de spelers op dit moment.
Klaassen is geen buitencategorie, maar wel net daaronder. En helaas uit vorm, hoop niet dat dat inderdaad door een sluipende blessure komt.![]()
Wie is de vervanger van Fischer dan? Linksback is ook pure armoede.
Zondag eerste wedstrijd en nog steeds niks. Ligt het aan de RvC of aan Overmars dit keer?![]()
Hij is toch al een paar keer geopereerd?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij schijnt ook nog steeds geblesseerd te zijn en zou eigenlijk geopereerd moeten worden
Maar verkopen voordat hij hetzelfde krijgt als Siem de Jong dan, dat hij 3 wedstrijden in drie jaar speelt.Oh.![]()
De RvC hield het tegen in het begin omdat er eerst spelers verkocht moesten worden. En nu nadat Milik verkocht is zullen de spelers van Marc zijn lijstje wel naar andere clubs zijn gegaan en weet hij het niet meerquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 10:48 schreef wackmack het volgende:
Wie is de vervanger van Fischer dan? Linksback is ook pure armoede.
Zondag eerste wedstrijd en nog steeds niks. Ligt het aan de RvC of aan Overmars dit keer?
Oh.![]()
Volgens mij willen bepaalde spelers wel komen indien er CL behaald zal worden. Denk dat je daar erg afhankelijk van gaat zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De RvC hield het tegen in het begin omdat er eerst spelers verkocht moesten worden. En nu nadat Milik verkocht is zullen de spelers van Marc zijn lijstje wel naar andere clubs zijn gegaan en weet hij het niet meer![]()
Maar die CL behalen we niet zonder die nieuwe spelersquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij willen bepaalde spelers wel komen indien er CL behaald zal worden. Denk dat je daar erg afhankelijk van gaat zijn.
Oh.![]()
Tja las net dat Netto een schaduwlijst heeft en dat een groot deel daarvan pas wilt praten als Ajax zich plaatst anders niet dusja, even afwachten dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar die CL behalen we niet zonder die nieuwe spelers![]()
Die worden niet eens benaderd man. Bij voorbaat al als kansloos aangemerkt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Fiks dat maar evenCharlie: How's it going in there?
Tuurlijk worden die wel benaderd of denk je dat ze niks proberen? Iets positiever mag wel. Maar het is net wat Frozen zegt; Bijna niemand wil komen. Eredivisie is een bananencompetitie tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die worden niet eens benaderd man. Bij voorbaat al als kansloos aangemerkt.![]()
Ik garandeer jou dat die niet benaderd zijn. Spelers enthousiasmeren is niet netto zijn kracht. Belletje naar zaakwaarnemer en klaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tuurlijk worden die wel benaderd of denk je dat ze niks proberen? Iets positiever mag wel. Maar het is net wat Frozen zegt; Bijna niemand wil komen. Eredivisie is een bananencompetitie tegenwoordig.Charlie: How's it going in there?
Denk dat dat wel zal meevallen. Hij is ook diegene die Younes en Milik gehaald heeft en daar hebben we toch prima plezier van gehad. Ik denk dat je Ajax nog steeds ziet als een topclub en wees realistisch; Dat zijn we sinds 1997 al niet meer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik garandeer jou dat die niet benaderd zijn. Spelers enthousiasmeren is niet netto zijn kracht. Belletje naar zaakwaarnemer en klaar.![]()
En dan hebben we CL behaald en gaan ze alsnog naar China.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tja las net dat Netto een schaduwlijst heeft en dat een groot deel daarvan pas wilt praten als Ajax zich plaatst anders niet dusja, even afwachten dus.
Een linksbuiten moet er gewoon bijkomen trouwens.Oh.![]()
Dat waren wel spelers die op een dood spoor zaten en daardoor dolgraag naar Ajax wilden komen. Die spelers moet je nog steeds kunnen vindenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk dat dat wel zal meevallen. Hij is ook diegene die Younes en Milik gehaald heeft en daar hebben we toch prima plezier van gehad. Ik denk dat je Ajax nog steeds ziet als een topclub en wees realistisch; Dat zijn we sinds 1997 al niet meer.Oh.![]()
Dat is iets waar je niets aan kan doen natuurlijk. Linksbuiten erbij zou fijn zijn ja.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dan hebben we CL behaald en gaan ze alsnog naar China.
Een linksbuiten moet er gewoon bijkomen trouwens.![]()
Als dat zo is; Waarom vinden andere clubs die ook niet dan? En zoals ik al vaker zei; Kom met namen maar niemand weet ook spelers dus zijn die er wel nu? Ik denk het niet (buiten Mario Gomez en Balotelli).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat waren wel spelers die op een dood spoor zaten en daardoor dolgraag naar Ajax wilden komen. Die spelers moet je nog steeds kunnen vinden![]()
Linksbuiten had er al vanaf het begin van de voorbereiding moeten zijn, want Fischer werd vrij vroeg verkocht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is iets waar je niets aan kan doen natuurlijk. Linksbuiten erbij zou fijn zijn ja.Hoezo vinden andere clubs die niet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als dat zo is; Waarom vinden andere clubs die ook niet dan? En zoals ik al vaker zei; Kom met namen maar niemand weet ook spelers dus zijn die er wel nu? Ik denk het niet (buiten Mario Gomez en Balotelli).
En je kan nog steeds in een segment vissen met spelers die zich wel bij Ajax willen ontwikkelen zoals Milik en Younes.Oh.![]()
Omdat bijvoorbeeld PSV ook al tijden zoekt naar iemand voor in de aanval, maar zelfs fucking Bruma wil niet komen want Eredivisie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Linksbuiten had er al vanaf het begin van de voorbereiding moeten zijn, want Fischer werd vrij vroeg verkocht.
[..]
Hoezo vinden andere clubs die niet?
En je kan nog steeds in een segment vissen met spelers die zich wel bij Ajax willen ontwikkelen zoals Milik en Younes.
Wil je als Ajax een speler die je direct versterkt dan gaat dat niet lukken met 1 miljoen max aan salaris. Ajax is niet meer de club die we vroeger waren. We zijn een club die in hetzelfde rijtje hoort als Rosenborg, Anderlecht etc etc (af en toe een leuk EL/CL resultaatje en dat was het dan). We zijn geen haar beter maar veel supporters denken van wel.![]()
Zowel Milik als Younes waren enorme vraagtekens. En hoe die zijn gescout bleek ook heel amateuristisch. Het is nu al 5 jaar op rij duidelijk dat wanneer je iets wilt er een speler van ander kaliber moet komen. Neem vorig seizoen, Claudio Pizarro, 3 maanden transfervrij geweest, Werder pakt hem op, verdient 1.5 miljoen en scoort even 14 keer in 28 potjes. Zo'n speler moet je hebben. Niet de eerste de beste afdankertjes. Die helpen je niet verder.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk dat dat wel zal meevallen. Hij is ook diegene die Younes en Milik gehaald heeft en daar hebben we toch prima plezier van gehad. Ik denk dat je Ajax nog steeds ziet als een topclub en wees realistisch; Dat zijn we sinds 1997 al niet meer.Charlie: How's it going in there?
Ja prima. Probleem is alleen dat wij max 1 miljoen betalen en Pizarro dus nooit was gekomen. Daarbij totaal geen spits voor Ajax maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zowel Milik als Younes waren enorme vraagtekens. En hoe die zijn gescout bleek ook heel amateuristisch. Het is nu al 5 jaar op rij duidelijk dat wanneer je iets wilt er een speler van ander kaliber moet komen. Neem vorig seizoen, Claudio Pizarro, 3 maanden transfervrij geweest, Werder pakt hem op, verdient 1.5 miljoen en scoort even 14 keer in 28 potjes. Zo'n speler moet je hebben. Niet de eerste de beste afdankertjes. Die helpen je niet verder.
Het is duidelijk dat we er een spits bij willen hebben maar wie is mijn vraag dan?
Traore hikt tegen Chelsea 1 aan dus die valt al af. Gomez zou kunnen maar ook geen Ajax type, Balotelli weten we na dit weekend. Iemand nog ideetjes?![]()
Bruma wil volgens mij wel zelf graag naar de Eredivisie maar zijn club vroeg te veel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Omdat bijvoorbeeld PSV ook al tijden zoekt naar iemand voor in de aanval, maar zelfs fucking Bruma wil niet komen want Eredivisie.
Wil je als Ajax een speler die je direct versterkt dan gaat dat niet lukken met 1 miljoen max aan salaris. Ajax is niet meer de club die we vroeger waren. We zijn een club die in hetzelfde rijtje hoort als Rosenborg, Anderlecht etc etc (af en toe een leuk EL/CL resultaatje en dat was het dan). We zijn geen haar beter maar veel supporters denken van wel.
Je mag het salarisplafond best omhoog trekken en met tekengeld spelers binnenhalen, maar nog steeds komen de goede spelers ook niet hierheen voor 2 miljoen hoor. Dat is nog steeds veel te weinig vergeleken met clubs in topcompetities.Oh.![]()
Exact. Het draait om de knaken. Daarbij moet je als club nooit voor 1 speler een uitzondering gaan maken, dat gaat wringen in de kleedkamer.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bruma wil volgens mij wel zelf graag naar de Eredivisie maar zijn club vroeg te veel.
Je mag het salarisplafond best omhoog trekken en met tekengeld spelers binnenhalen, maar nog steeds komen de goede spelers ook niet hierheen voor 2 miljoen hoor. Dat is nog steeds veel te weinig vergeleken met clubs in topcompetities.
Maar wie stel jij voor dan?![]()
Zon gomez zou een beest zijn voor Ajax. In principe de spits van Duitsland, en kan echt wel een balletje vasthouden en is een enorme bliksemafleider. Het gaat om het feit dat je zo'n gelouterde speler MOET! Hebben. De eerste de beste Pool zijn die Europese verdedigingen niet van onder indrukquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja prima. Probleem is alleen dat wij max 1 miljoen betalen en Pizarro dus nooit was gekomen. Daarbij totaal geen spits voor Ajax maar dat is een ander verhaal.
Het is duidelijk dat we er een spits bij willen hebben maar wie is mijn vraag dan?
Traore hikt tegen Chelsea 1 aan dus die valt al af. Gomez zou kunnen maar ook geen Ajax type, Balotelli weten we na dit weekend. Iemand nog ideetjes?Charlie: How's it going in there?
Ajax moet alleen geen balvasthouder/aanspeelpunt hebben maar een spits die beweeglijk en technisch is (soort Dolberg 2.0). Gomez heeft een berg ervaring op zeker, maar is niet iemand die er 4 passeert en hem in het netje gaat leggen en dat is wel de soort spits die Ajax zoekt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zon gomez zou een beest zijn voor Ajax. In principe de spits van Duitsland, en kan echt wel een balletje vasthouden en is een enorme bliksemafleider. Het gaat om het feit dat je zo'n gelouterde speler MOET! Hebben. De eerste de beste Pool zijn die Europese verdedigingen niet van onder indruk![]()
Dat gaat wringen, maar je kunt ook een geheimpje hebben met een speler toch? Net als PSV nu met luuk de jong.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Exact. Het draait om de knaken. Daarbij moet je als club nooit voor 1 speler een uitzondering gaan maken, dat gaat wringen in de kleedkamer.
Maar wie stel jij voor dan?Charlie: How's it going in there?
Natuurlijk houd je dat geen geheim met alle digitale media tegenwoordig. Zoiets lekt altijd uit. Daarbij De Jong die zoveel verdiend bij PSV is een lachertje natuurlijk. Die man kwam nog geen doelpaal voorbij in de CL.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat gaat wringen, maar je kunt ook een geheimpje hebben met een speler toch? Net als PSV nu met luuk de jong.![]()
Niet mee eens. Er is juist een kapstok nodig die onder druk de bal vasthoudt en de spitspositie daadwerkelijk bezet houdt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ajax moet alleen geen balvasthouder/aanspeelpunt hebben maar een spits die beweeglijk en technisch is (soort Dolberg 2.0). Gomez heeft een berg ervaring op zeker, maar is niet iemand die er 4 passeert en hem in het netje gaat leggen en dat is wel de soort spits die Ajax zoekt.Charlie: How's it going in there?
Maar dat is niet de filosofiequote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er is juist een kapstok nodig die onder druk de bal vasthoudt en de spitspositie daadwerkelijk bezet houdt.Ajax wil Ajax spelers dat is wat ze willen. Als je een kapstok wil dan kun je Bas Dost ook wel halen. Bonkige, statische spitsen zijn er maar zat te krijgen, maar juist die spits die net een tikje meer kan zoals een Dolberg (waar destijds veel interesse voor was) die zijn erg schaars.
![]()
Soriano is trouwens een spits die ook vaak genoemd word. Dat zou naast Balotelli een prima spits zijn overigens.![]()
Hoeft niet per se bonkig te zijn. Neem nu afgelopen Woensdag? Leuk hoor Dolbergje maar de knul heeft geen voet aan de grond gekregen. Dan kom je gewoonweg niet onder de druk uit. Als je daar een type Pelle neerzet dan kom je daadwerkelijk aan voetballen toe.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar dat is niet de filosofieAjax wil Ajax spelers dat is wat ze willen. Als je een kapstok wil dan kun je Bas Dost ook wel halen. Bonkige, statische spitsen zijn er maar zat te krijgen, maar juist die spits die net een tikje meer kan zoals een Dolberg (waar destijds veel interesse voor was) die zijn erg schaars.
Klopt en daarom is het ook lastig om te knoeien met dat salarisplafond. Zou daarom alleen het salaris opschroeven voor spelers die zich al bij Ajax bewezen hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Exact. Het draait om de knaken. Daarbij moet je als club nooit voor 1 speler een uitzondering gaan maken, dat gaat wringen in de kleedkamer.
Maar wie stel jij voor dan?
Voor de vleugels waren Kapustka, Bailey, Bruma, Lozano etc wel interessante opties. Verder volg ik niet veel buitenlandse competities, maar er zal ook wel het een en ander worden aangeboden door zaakwaarnemers. Zal toch wel een goede tussen zitten lijkt me
Oh.![]()
Klopt alleen kunnen we de filosofie niet ineens veranderen. Er is jaren aan gewerkt om dat erdoorheen te drukken. Paniekaankopen moeten we niet doen,anders Zivkovic eens een keer laten staan een wedstrijd of 3-4 of Cassiera en we zien wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoeft niet per se bonkig te zijn. Neem nu afgelopen Woensdag? Leuk hoor Dolbergje maar de knul heeft geen voet aan de grond gekregen. Dan kom je gewoonweg niet onder de druk uit. Als je daar een type Pelle neerzet dan kom je daadwerkelijk aan voetballen toe.![]()
Naar mijn weten is de Ajax filosofie al 40 jaar dat we een spits moeten hebben die sterk is met de rug naar de goalquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt alleen kunnen we de filosofie niet ineens veranderen. Er is jaren aan gewerkt om dat erdoorheen te drukken. Paniekaankopen moeten we niet doen,anders Zivkovic eens een keer laten staan een wedstrijd of 3-4 of Cassiera en we zien wel.en het afronden.
Dan zit je verkeerd ouwe reus anders zou Cvitanich hier nog spelen. Scoorde 1 op 2 was niks mis mee. Nee een Ajax spits (hoe stom het ook is) moet meer kunnen dan goals maken (ik ben het er overigens ook niet mee eens maar goed).quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Naar mijn weten is de Ajax filosofie al 40 jaar dat we een spits moeten hebben die sterk is met de rug naar de goalen het afronden.
![]()
Ik vind dat persoonlijk altijd een beetje gelul. Het is vrij normaal dat collega's meer verdienen op basis van senioriteit, leeftijd, gunstige deal n.a.v. voorgaande werkgever, enzovoort. Dat hoeft in het voetbal helemaal geen probleem te zijn. Sterker nog, bij het gros van de clubs is het vrij normaal dat er één of meer spelers bovenuit springen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar wie stel jij voor dan?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jij bent spelersmakelaar?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik garandeer jou dat die niet benaderd zijn. Spelers enthousiasmeren is niet netto zijn kracht. Belletje naar zaakwaarnemer en klaar.Behulpzaam als een waterkraan.
Dat is vaak alleen bij grote clubs (iets wat Ajax niet meer is). Bij vergelijkbare clubs springt niemand er echt bovenuit (als in 5 miljoen meer dan de rest ofzo). Kijk ook maar bij Ajax er is niemand die het dubbele van de rest verdiend.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk altijd een beetje gelul. Het is vrij normaal dat collega's meer verdienen op basis van senioriteit, leeftijd, gunstige deal n.a.v. voorgaande werkgever, enzovoort. Dat hoeft in het voetbal helemaal geen probleem te zijn. Sterker nog, bij het gros van de clubs is het vrij normaal dat er één of meer spelers bovenuit springen.![]()
Een salarisplafond is er meer om de beleidsmakers een beetje in toom te houdenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk altijd een beetje gelul. Het is vrij normaal dat collega's meer verdienen op basis van senioriteit, leeftijd, gunstige deal n.a.v. voorgaande werkgever, enzovoort. Dat hoeft in het voetbal helemaal geen probleem te zijn. Sterker nog, bij het gros van de clubs is het vrij normaal dat er één of meer spelers bovenuit springen.![]()
Houd er trouwens ook rekening mee dat Netto zeker wel spelers heeft benaderd maar dat er nog een RvC zit die de uiteindelijke beslissing maakt of een speler wel of niet komt. En in het verleden zijn er al veel transfers door hun geblokkeerd.![]()
Nee dat zou te makkelijk zijn.quote:Charlie: How's it going in there?
Ja dat spelers als Jordan Ayew worden geblokkeerd is meer dan logisch.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:35 schreef Poepz0r het volgende:
Houd er trouwens ook rekening mee dat Netto zeker wel spelers heeft benaderd maar dat er nog een RvC zit die de uiteindelijke beslissing maakt of een speler wel of niet komt. En in het verleden zijn er al veel transfers door hun geblokkeerd.Charlie: How's it going in there?
Daarmee geef ik even aan dat niet alles op het conto van die smurf kan worden geschreven. Hij krijgt alle shit over zich heen, maar de RvC kan er ook wat van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat spelers als Jordan Ayew worden geblokkeerd is meer dan logisch.![]()
Uiteraard. Maar kan me niet indenken dat de RvC aantoonbare versterkingen blokkeren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarmee geef ik even aan dat niet alles op het conto van die smurf kan worden geschreven. Hij krijgt alle shit over zich heen, maar de RvC kan er ook wat van.Charlie: How's it going in there?
Die RvC moet dan ook weg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarmee geef ik even aan dat niet alles op het conto van die smurf kan worden geschreven. Hij krijgt alle shit over zich heen, maar de RvC kan er ook wat van.AFCA
Denk het wel met het oog op de knaken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar kan me niet indenken dat de RvC aantoonbare versterkingen blokkeren.![]()
Die bobos doen dat wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar kan me niet indenken dat de RvC aantoonbare versterkingen blokkeren.AFCA
Vijf miljoen meer slaat ook nergens op met een salarisplafond van 1m, maar mist het punt. Ook in het bedrijfsleven waar de salarissen een stuk bescheidener zijn zijn verschillen oplopend tot een factor 2-3 vrij normaal. Het is gewoon gelul om te stellen dat fragiele egootjes niet om zouden kunnen gaan met wat verschillen in salaris.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat is vaak alleen bij grote clubs (iets wat Ajax niet meer is). Bij vergelijkbare clubs springt niemand er echt bovenuit (als in 5 miljoen meer dan de rest ofzo). Kijk ook maar bij Ajax er is niemand die het dubbele van de rest verdiend.
Zoals iemand al aangaf dient dit plafond een heel ander doel, namelijk het voorkomen van onverantwoord financieel beleid. Onder Jol werden een aantal vrij riant betaalde bank- en tribunezitters binnengehaald via vriendje Raiola.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Bedrijfsleven is natuurlijk geen vergelijking. Wel als er sprake is van verschillende functies, logisch. Maar het is niet zo dat vakkenvuller 1 meer dan factor 2 verdiend dan vakkenvuller 2. Dit juist om scheve gezichten te vòorkomen, die shit lekt altijd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vijf miljoen meer slaat ook nergens op met een salarisplafond van 1m, maar mist het punt. Ook in het bedrijfsleven waar de salarissen een stuk bescheidener zijn zijn verschillen oplopend tot een factor 2-3 vrij normaal. Het is gewoon gelul om te stellen dat fragiele egootjes niet om zouden kunnen gaan met wat verschillen in salaris.
Zoals iemand al aangaf dient dit plafond een heel ander doel, namelijk het voorkomen van onverantwoord financieel beleid. Onder Jol werden een aantal vrij riant betaalde bank- en tribunezitters binnengehaald via vriendje Raiola.
Tijd van Jol heb je zeker gelijk in, alleen nu hebben we een ander beleidsplan (gelukkig).![]()
Ik zou het ook niet accepteren als mijn directe collega 2x zoveel zou krijgen als ik. Indien hij echt veel beter is, dan kan ik nog wel begrijpen dat hij meer krijgt, maar zeker als hij minder presteert (bij gelijk presteren is dat al gauw minder want zijn salaris) dan accepteer ik dat niet.
Bij voetballers precies zo. Als Luque er 30 n had geschoten, dan was zijn salaris geen issue geweest. Daar moeten beleidsmensen wel rekening mee houden. Is die speler wel waard om de gok te nemen en hem 2 miljoen te betalen. Daarom is het gewoon lastig om uitzonderingen op dat salarisplafond te maken. Huntelaar lijkt me wel, maar die wil dus niet."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Dat men systematisch faalt was wel duidelijk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarmee geef ik even aan dat niet alles op het conto van die smurf kan worden geschreven. Hij krijgt alle shit over zich heen, maar de RvC kan er ook wat van.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
En toch is het zeker zo dat die verschillen er zijn. Alleen al op basis van leeftijd / basale salarisgroei. Vaak wordt het nog iets verhuld met junior / medior / senior titels.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:53 schreef Omega het volgende:
Ik zou het ook niet accepteren als mijn directe collega 2x zoveel zou krijgen als ik. Indien hij echt veel beter is, dan kan ik nog wel begrijpen dat hij meer krijgt, maar zeker als hij minder presteert (bij gelijk presteren is dat al gauw minder want zijn salaris) dan accepteer ik dat niet.
Bij voetballers precies zo. Als Luque er 30 n had geschoten, dan was zijn salaris geen issue geweest. Daar moeten beleidsmensen wel rekening mee houden. Is die speler wel waard om de gok te nemen en hem 2 miljoen te betalen. Daarom is het gewoon lastig om uitzonderingen op dat salarisplafond te maken. Huntelaar lijkt me wel, maar die wil dus niet.
Er wordt vooral een fictief probleem geschetst in mijn ogen. Als achttienjarige jochies het niet kunnen verkroppen dat iemand met een lange carrière achter de rug meer verdient, dan mag je je überhaupt afvragen of ze wel de juiste mentaliteit hebben.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Meer verdienen is wat anders dan 2x zoveel. En het gaat ook niet om de van Beeks, maar om de Klaassen en Cillesen in de selectie. En nogmaals ook als een senior niet naar behoren presteert accepteer ik niet dat hij die functie heeft. Senior ben/word je vanwege je kwaliteiten niet vanwege het aantal jaar dat die taken worden uitgevoerd."Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"![]()
Dat durf ik nog wel te betwijfelen. Er lopen genoeg mensen rond die in de categorie "senior-junior" vallen. Mensen met een seniortitel op basis van een CV / ervaringsjaren, maar de vaardigheden van een junior. Daarbij loopt in het gemiddelde vak de carrière van 20-25 tot 60-70. Dat is een periode waar een heel flink salarisverschil in kan worden opgebouwd. Het is ook allemaal een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. In een sector waar je redelijk blij mag zijn een baan te hebben, heb je niet zoveel te eisen. Als de situatie echter omgekeerd is en goede werknemers enorm schaars zijn, dan zie je dit soort verschillen nog veel meer ontstaan. Werkgevers moeten wel meegaan, anders blijf je achter. Je kunt in sommige sectoren heel principieel blijven vasthouden aan wat jij een normaal salaris vindt, maar als de markt daar anders over denkt dan glijd je gewoon af als organisatie. Dan kun je wel proberen veel doorstroom vanuit (jeugd)opleidingen te genereren, maar als je niet marktconform beloont, dan zijn de talenten ook zo weer vertrokken voordat je er echt de vruchten van kunt plukken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:21 schreef Omega het volgende:
Meer verdienen is wat anders dan 2x zoveel. En het gaat ook niet om de van Beeks, maar om de Klaassen en Cillesen in de selectie. En nogmaals ook als een senior niet naar behoren presteert accepteer ik niet dat hij die functie heeft. Senior ben/word je vanwege je kwaliteiten niet vanwege het aantal jaar dat die taken worden uitgevoerd.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die verschillen zijn in de NfL, mlb en nba ook groot. Daar hoor je ze ook niet janken.AFCA
Hier kom je heel goed tot de essentie van het probleem: de marktconformiteit. Dit salarisplafond past helemaal niet bij de ambities: structureel overwinteren in Europa en binnenkort ook helemaal niet meer bij domineren in Nederland.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat durf ik nog wel te betwijfelen. Er lopen genoeg mensen rond die in de categorie "senior-junior" vallen. Mensen met een seniortitel op basis van een CV / ervaringsjaren, maar de vaardigheden van een junior. Daarbij loopt in het gemiddelde vak de carrière van 20-25 tot 60-70. Dat is een periode waar een heel flink salarisverschil in kan worden opgebouwd. Het is ook allemaal een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. In een sector waar je redelijk blij mag zijn een baan te hebben, heb je niet zoveel te eisen. Als de situatie echter omgekeerd is en goede werknemers enorm schaars zijn, dan zie je dit soort verschillen nog veel meer ontstaan. Werkgevers moeten wel meegaan, anders blijf je achter. Je kunt in sommige sectoren heel principieel blijven vasthouden aan wat jij een normaal salaris vindt, maar als de markt daar anders over denkt dan glijd je gewoon af als organisatie. Dan kun je wel proberen veel doorstroom vanuit (jeugd)opleidingen te genereren, maar als je niet marktconform beloont, dan zijn de talenten ook zo weer vertrokken voordat je er echt de vruchten van kunt plukken.
Nieuwe spelers zijn ook niet achterlijk, die weten ook dat Ajax voldoende liquide middelen heeft. Je glijdt als organisatie achteruit en vooral als je ziet dat PSV met de salarisdynamiek heel aardig meegaat met de tijdgeest.Charlie: How's it going in there?
Die salariscap slaat dan ook als een kut op Dirk. Degene die dat verzonnen heeft zouden ze strafrechterlijk moeten vervolgen, debiel dat het er is.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 15:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die salariscap slaat dan ook als een kut op Dirk. Degene die dat verzonnen heeft zouden ze strafrechterlijk moeten vervolgen, debiel dat het er is.AFCA
Beetje kankeren op internet is natuurlijk veel moeilijkerquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee dat zou te makkelijk zijn.Behulpzaam als een waterkraan.
Maar goed, dat doet het altijd wel lekker in die circle jerk hierBehulpzaam als een waterkraan.
Je kan toch wel een beetje flexibel zijn met je salarisplafond?
18 jaar max 750k
19 jaar max 1000k
20 jaar max 1250k
21 jaar max 1500k
22 jaar max 1750k
23 jaar max 2000k
24 jaar max 2500k
Etc.
En dan als max 3 miljoen bv. voor een ervaren topper.
Dan kan je je betere spelers ook wat langer houden als ze weten dat het salaris meegroeit, alleen nu begrijp ik dat dat niet het doel is van netto, die wilt natuurlijk verkopen op 22 jarige leeftijd.Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
Waarom zou je zoiets verbinden aan leeftijd?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:38 schreef PeeJie_ het volgende:
Je kan toch wel een beetje flexibel zijn met je salarisplafond?
18 jaar max 750k
19 jaar max 1000k
20 jaar max 1250k
21 jaar max 1500k
22 jaar max 1750k
23 jaar max 2000k
24 jaar max 2500k
Etc.
En dan als max 3 miljoen bv. voor een ervaren topper.
Dan kan je je betere spelers ook wat langer houden als ze weten dat het salaris meegroeit, alleen nu begrijp ik dat dat niet het doel is van netto, die wilt natuurlijk verkopen op 22 jarige leeftijd.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
En op basis van kwaliteiten natuurlijk, vandaar de max. Iemand als Vertonghen is naarmate hij ouder werd natuurlijk ook beter geworden. Zelfde geld voor een hoop andere spelers.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets verbinden aan leeftijd?Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
Hmm op zich valt er natuurlijk wel iets voor te zeggen, al zou ik zonder keiharde cap werkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:44 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
En op basis van kwaliteiten natuurlijk, vandaar de max. Iemand als Vertonghen is naarmate hij ouder werd natuurlijk ook beter geworden. Zelfde geld voor een hoop andere spelers.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ja, alleen die is er nu eenmaal. En die 1 miljoen zorgt er alleen maar voor dat (bijna) alle spelers, vooral de buitenlandse jonkies, naar Ajax komen als opstap naar het echte voetbal. Op deze manier kunnen ze ook binnen Ajax 'doorgroeien' (net als in het bedrijfsleven), al zal het grote verschil er altijd wel blijven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:45 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Hmm op zich valt er natuurlijk wel iets voor te zeggen, al zou ik zonder keiharde cap werkenWie niet dom is moet slim zijn!![]()
Er is helemaal niks mis met dat alle spelers Ajax als opstap zien, dat is zo ongeveer de functie van het hele Nederlandse voetbal. Alleen, wil je er echt een goede speler voor terughalen (die hoeft wat mij betreft zeker niet oud te zijn, maar goed), dan zul je toch wel door dat plafond heen moeten of erg veel geluk hebbenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:48 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ja, alleen die is er nu eenmaal. En die 1 miljoen zorgt er alleen maar voor dat (bijna) alle spelers, vooral de buitenlandse jonkies, naar Ajax komen als opstap naar het echte voetbal. Op deze manier kunnen ze ook binnen Ajax 'doorgroeien' (net als in het bedrijfsleven), al zal het grote verschil er altijd wel blijven.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ik ben voor, wie mailt Marc ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:48 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ja, alleen die is er nu eenmaal. En die 1 miljoen zorgt er alleen maar voor dat (bijna) alle spelers, vooral de buitenlandse jonkies, naar Ajax komen als opstap naar het echte voetbal. Op deze manier kunnen ze ook binnen Ajax 'doorgroeien' (net als in het bedrijfsleven), al zal het grote verschil er altijd wel blijven.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
m.overmars@ajax.nl ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik ben voor, wie mailt Marc ?Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
Klopt, alleen volgens mij was er ooit eens gezegd dat we weer mee zouden gaan doen in de Champions League, ik heb het idee dat we nu stilstaan en alleen de bankrekening gevuld wordt. Ik heb het idee van CL al een beetje laten varen, maar volgens mij zijn er mogelijkheden zat. En hoe beter je het doet, hoe meer sponsorgelden etc er in het laatje komt, alleen die volgende stap moet een keer gezet worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:49 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Er is helemaal niks mis met dat alle spelers Ajax als opstap zien, dat is zo ongeveer de functie van het hele Nederlandse voetbal. Alleen, wil je er echt een goede speler voor terughalen (die hoeft wat mij betreft zeker niet oud te zijn, maar goed), dan zul je toch wel door dat plafond heen moeten of erg veel geluk hebbenWie niet dom is moet slim zijn!![]()
Tja, dan neem je een financieel risico(otje). Daar is de directie niet zo'n fan van geloof ikquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:58 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Klopt, alleen volgens mij was er ooit eens gezegd dat we weer mee zouden gaan doen in de Champions League, ik heb het idee dat we nu stilstaan en alleen de bankrekening gevuld wordt. Ik heb het idee van CL al een beetje laten varen, maar volgens mij zijn er mogelijkheden zat. En hoe beter je het doet, hoe meer sponsorgelden etc er in het laatje komt, alleen die volgende stap moet een keer gezet worden.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
Forum Opties Forumhop: Hop naar: