Volgens mij wordt het eerder frisser/kouder in Nederland de komende week.quote:Op zondag 9 oktober 2016 17:36 schreef SecretPret het volgende:
Volgende week wordt het weer richtomg de 16 graden in Nederland.
quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:15 schreef -CRASH- het volgende:
Ik wacht nog altijd op de horrorwinters van:
2013
2014
2015
Interessant idd.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:11 schreef Walterwhite64 het volgende:
Seizoensvoorspellingen zijn zelden betrouwbaar maar toch zal deze winter niet recordwarm gaan verlopen zoals zijn 3 voorgangers.
Zelfs al zouden we een westcirculatie krijgen dan is de lucht uit een ander brongebied en niet vanuit de tropen. Kan dus wel een flutwinter worden maar 17 graden met kerst zal t niet worden.
Goed stukje op alpenweerman daarover.
JAAAAA DRIE GRADEN WARMER DAN GEMIDDELDquote:Op maandag 10 oktober 2016 20:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Interessant idd.![]()
https://www.alpenweerman.(...)ns-een-echte-winter/
Terrasjeweerquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
JAAAAA DRIE GRADEN WARMER DAN GEMIDDELD
[ afbeelding ]
Kijken of het januarirecord van 26,2 verbroken wordtquote:
RIP Kamchatkaquote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:24 schreef aloa het volgende:
Aangezien we geen topic hebben over de winter in Azië, plaats ik deze hier maar even.
De winter forecast voor Azië door Accuweather.
Above-average temperatures are likely to prevail from central China to the Arabian Peninsula and the eastern shores of the Mediterranean Sea.
Mild conditions are also likely during much of the winter in central Russia and northeastern China.
Meanwhile, cold will persist much of the winter in far eastern Russia and central Siberia.
http://www.accuweather.co(...)philippines/60502063
[ afbeelding ]
Het eerste slachtoffer van deze horrorwinter. Hoeveel moeten er nog komen.quote:
Je moet er verdomme toch niet aan denken dat je in oktober alweer bijna in de -30 zit?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 08:48 schreef aloa het volgende:
Het sneeuwdek groeit behoorlijk. Vooral in Rusland al veel sneeuw, waarbij de temperatuur plaatselijk al onder de -25 zakt. In Europa winterweer voor Scandinavië en delen van de Alpen.
[ afbeelding ]
En dan voor een maand of vijfquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 08:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet er verdomme toch niet aan denken dat je in oktober alweer bijna in de -30 zit?![]()
![]()
Zal dat nu ook wennen? Toen ik in Zweden woonde merkte ik wel dat als het in hartje winter zonnig en rond de -10 was ik best in een t-shirt met lange mouwen buiten rond kon lopen terwijl de toeristen allemaal in winterpakken liepen.quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 08:48 schreef aloa het volgende:
Het sneeuwdek groeit behoorlijk. Vooral in Rusland al veel sneeuw, waarbij de temperatuur plaatselijk al onder de -25 zakt. In Europa winterweer voor Scandinavië en delen van de Alpen.
Lange termijn laat zien dat Scandinavië al vroeg de winter induikt, waarbij de temperatuur ook overdag niet meer boven nul uitkomt.
[ afbeelding ]
Er staat ook amper wind daar. Dat scheelt een hoop.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 09:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal dat nu ook wennen? Toen ik in Zweden woonde merkte ik wel dat als het in hartje winter zonnig en rond de -10 was ik best in een t-shirt met lange mouwen buiten rond kon lopen terwijl de toeristen allemaal in winterpakken liepen.
Dat die gasten bij -30 in de winter opeens allemaal gaan BBQ'en ofzo?!?
goeie fotoquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 09:26 schreef Dven het volgende:
Volgende week iets minder koud in het oostelijk deel van het continent
ďmg*http://met.hu/img/meTz/meTz20161020_0000+43200.png¨;-img*
Ik mis de tijd dat het nog bovengemiddeld warm wasquote:Op zondag 23 oktober 2016 15:46 schreef aloa het volgende:
EC laat ook een golf van kou zien die Europa overspoeld. Tot het noorden van Spanje zit op 850 hpa in de diepvrieskou. Waarbij het ook tot sneeuw kan komen, vooral in de hoger gelegen gebieden.
De sneeuw zal vooral in Scandinavië en oost Europa voor een witte wereld zorgen.
De veroorzaker van al deze kou is een lagedrukgebied die de plaats inneemt van het enorme hogedrukgebied wat nu boven het noorden en oosten van Europa ligt. Deze zorgt voor aanvoer van poollucht.
[ afbeelding ]
Voor de echte kou met men naar het hoge gebergte van Noorwegen. Hier kan de temperatuur begin november tot -20 zakken. Het lijkt tot op de lange termijn behoorlijk koud te blijven hier.
[ afbeelding ]
Aloa, wat geniet ik van jouw posts in dit topic!!quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:22 schreef aloa het volgende:
Winterse plaatjes uit Noorwegen..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit!quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Aloa, wat geniet ik van jouw posts in dit topic!!
Bedankt...lijkt nog veel mooier te worden.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef winterapfel het volgende:
[..]
bronquote:Eind van de maand serieuze Wintereinbruch?
De signalen waren er de afgelopen dagen al voorzichtig, maar staan ze nu wat prominenter in de verwachting. Zowel ECMWF als GFS berekenen aan het eind van de week een veelbelovende luchtdrukverdeling boven Europa. Boven Groenland ontwikkelt zich een indrukwekkend hogedrukgebied dat met zijn sturende as geografisch mooi naar het zuiden ligt. Tegelijkertijd is de luchtdruk boven Scandinavië relatief laag. Hierdoor komt er op hoogte een krachtige noordelijke stroming op gang die diepvrieslucht op transport richting west Europa en de Alpen gaat zetten. Morgen maar weer eens kijken hoe dit veelbelovende scenario zich verder gaat ontwikkelen!
Hoe vaak snijden dit soort voorspellingen hout?quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:07 schreef aloa het volgende:
Voor wat het waard is een wintervoorspelling voor Groot Brittannië.
December: A month dominated by high pressure. Temperatures close to the average for the UK, with high pressure dominating across Scandinavia, providing chilly Easterly winds. A frosty, cold month with light rain showers for the East Coast, which at times will be wintry. A drier month for Central Britain, however at times the Atlantic will bring rain and wind for Western Scotland and the West of Northern Ireland.
January: A Colder, Wetter and Wintrier Month.
January is likely to be dominated by low pressure, bringing cold North Westerly winds, wintry showers and generally fairly wet weather for many areas. At times, winds will rotate to the NE as high pressure builds over Iceland, providing chilly Easterly winds, which increases risk of disruptive weather. Temperature: At or Slightly Below average. Precipitation: Slightly Above Average.
February - Very Uncertain, chances of dominant blocking.
In weather forecasting, long range forecasts are always experimental. However signs are that blocking could become even more dominant this month, giving drier weather than experienced earlier in the winter.
bron
Bedankt voor de toevoeging...ziet er goed uit.quote:Op zondag 23 oktober 2016 20:01 schreef WeerServies het volgende:
Thanks Aloa voor de steeds nuttige posts! Graag plegen we een toevoeging met onze verzameling van de diverse opinies over de winter 2016-2017. We hebben onder andere Matthew Hugo, Judah Cohen en Accuweather meegenomen in het artikel.
Niet. Vooral voor West Europa blijft het een moeilijk verhaal.quote:Op zondag 23 oktober 2016 20:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoe vaak snijden dit soort voorspellingen hout?
Ditquote:Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef winterapfel het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 10:16:05 ]
quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:10 schreef aloa het volgende:
Koud in het Russische deel van Europa. Ook op de lange termijn blijft het hier koud.
CFS laat echt een steenkoude winter zien voor Scandinavië.
Pas echt steenkoud voor de VSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Eens! Ongeveer de enige reden dat ik nog op het Fok Forum kom. Geweldige updates, vooral zo doorgaan!quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:10 schreef aloa het volgende:
Koud in het Russische deel van Europa. Ook op de lange termijn blijft het hier koud.
CFS laat echt een steenkoude winter zien voor Scandinavië.
Waar komt zo'n stevige bubbel nou op eens vandaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Normaal is er wel een duidelijke stroom uit het oosten.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dank uquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:01 schreef Stephen85 het volgende:
[..]
Eens! Ongeveer de enige reden dat ik nog op het Fok Forum kom. Geweldige updates, vooral zo doorgaan!
Ik ben eigenlijk door 'Keromane' (wie kent em nog?) op WKN FOK gekomenquote:Op maandag 24 oktober 2016 14:01 schreef Stephen85 het volgende:
[..]
Eens! Ongeveer de enige reden dat ik nog op het Fok Forum kom. Geweldige updates, vooral zo doorgaan!
Ik Ken hem nog. Geen idee wie het was, maar boeiend om te volgen idd.quote:Op maandag 24 oktober 2016 22:11 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk door 'Keromane' (wie kent em nog?) op WKN FOK gekomen
Ik kende ook alleen maar zn bijdragen op dit forumquote:Op maandag 24 oktober 2016 22:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik Ken hem nog. Geen idee wie het was, maar boeiend om te volgen idd.
WKN / Winterverwachting
Zeker jammer...ik heb me altijd afgevraagd of het een bekende weerman was van tv ofzoquote:Op maandag 24 oktober 2016 23:47 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ik kende ook alleen maar zn bijdragen op dit forumJammer dat hij hier niet meer post.
Ik heb zo'n gevoel dat het dit keer eens gaat lukken allemaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:29 schreef aloa het volgende:
Zeer interessant om te lezen... kans op winter in november?
De kans is even grootquote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:03 schreef Snowsquall het volgende:
Na 3 jaar geen 'winter' is de kans natuurlijk groot dat het nu wel weer eens wat winters wordt.....echter, het blijft afwachten![]()
Ik zit met de kerst in Canadadus een witte kerst is zeer aannemelijk.
bustedquote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans is even groot
Net zoals mensen die na 10x rood denken dat zwart een grotere kans maakt.
De kans wordt steeds groterquote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans is even groot
Net zoals mensen die na 10x rood denken dat zwart een grotere kans maakt.
langlaufloipes?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:43 schreef aloa het volgende:
Hier hebben ze wat sneeuw gedumpt. Vraag me af waarom ze dat midden op een weg doen...
Kaunispää (Finland).
[ afbeelding ]
http://nl.webcams.travel/webcam/fullscreen/1223626876
Dat zal het zijn idd. Vrachtwagens vol die hier al die sneeuw dumpten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 10:52 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
langlaufloipes?
Moet nog geprepareerd worden?
Bastion Bulgarije houdt standquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 20:03 schreef aloa het volgende:
Wat een begin van de winter![]()
Er zijn winters geweest, waar we dit niet eens in januari/februari te zien kregen.
lange termijn
[ afbeelding ]
die kaart klopt voor geen reet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:58 schreef Dven het volgende:
Koud weekje op komst voor oost europa.
[ afbeelding ]
Bedankt...quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:41 schreef hangtime het volgende:
ook interessant:
http://www.wintersportwee(...)or-winter-2016-2017/
En dan krijg ik geen bedankjequote:
Kaart klopt prima hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 17:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
die kaart klopt voor geen reet.
Volgende week -2 in nederland dus... Ik vond het juist zeer zacht vooral deze week.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 18:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Kaart klopt prima hoor
Edit : Het is dus de anomaliteit van de t850mb in de periode van over 6 tot 10 dagen.
Op die hoogte volgende week je jas aantrekken!quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 21:07 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Volgende week -2 in nederland dus... Ik vond het juist zeer zacht vooral deze week.
Waar staat de hoogte xD?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 23:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Op die hoogte volgende week je jas aantrekken!
De hoogte is de 850mb.quote:
November wordt klote dus. Het is nog te vroeg in het jaar om winter des doods te geven.quote:Op zondag 30 oktober 2016 13:10 schreef aloa het volgende:
De afwijking ten opzichte van normaal, waarbij de temperatuur in west Europa tot meer dan 10 graden kouder is. Deze gaat tot halverwege november.
[ afbeelding ]
lijkt steeds vaker voor te komen daar...quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat was deze
Lekker weertje daar of nie, lijkt wel een 'oog' van een tropische storm
Is een medicane. Ofzo.quote:Op maandag 31 oktober 2016 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
lijkt steeds vaker voor te komen daar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |