DB is net AIG (2008). Als die gaat is het afgelopen. Dan kan de hele politiek naar huis.quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:19 schreef Proximo het volgende:
Deutsche Bank is het meest spannende, als die valt dan gaat de hele wereld mee ten onder.
Reuters, Bloomberg FT veeg je even idioot aan de kant. Wie ben jij.?quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Drugshond leeft al tien jaar gepreped
Ik ben iemand die kritisch is op allerlei doemdenkers en complottheoristen. Heb jou de afgelopen jaren al zo vaak horen roepen dat het binnenkort toch echt allemaal ineen moet storten dat ik het met wat korrels zout neemquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Reuters, Bloomberg FT veeg je even idioot aan de kant. Wie ben jij.?
ff een historie. Voor jou een geheugen opfrisser.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben iemand die kritisch is op allerlei doemdenkers en complottheoristen. Heb jou de afgelopen jaren al zo vaak horen roepen dat het binnenkort toch echt allemaal ineen moet storten dat ik het met wat korrels zout neem
Bloomberg is wel zeer serieus anders. Maar aandelen mannen overdrijven altijd extreem... Als de aex 1% daalt vergaat de wereld en dergelijkequote:Op maandag 8 augustus 2016 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben iemand die kritisch is op allerlei doemdenkers en complottheoristen. Heb jou de afgelopen jaren al zo vaak horen roepen dat het binnenkort toch echt allemaal ineen moet storten dat ik het met wat korrels zout neem
De dollar valt niet nooit. Indien het niet lukt om de deflatie te stoppen, dan word 5 minuten voordat het grote publiek het vertrouwen verliest de gouden standaard ingevoerd, groetjes Willem Middelkoop...quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff een historie. Voor jou een geheugen opfrisser.
• De US subprime/CDO crisis had ik goed in beeld.
• Lehman Brothers helemaal voordat die knak zegde.
• AIG ook, maar die werden nog gereed met veel geld door de Amerikaanse overheid. Dat ook via de achterdeur verdween naar andere banken.
• De derivatenhandel, JP Morgan, Bank of Amerika en Citigroup had ik deels fout. Dat is nu overigens weer redelijk actueel voor Citigroup.
• De val van de dollar zat ik wel helemaal fout.
De laatste jaren was ik juist opvallend rustig. Met rede. Tot nu.
Dan krijgen we hetzelfde als destijds in Amerika. De relatieve welvaart voor Jan Modaal is nauwelijks toegenomen. Bij een rente van 8 % zal de huizenmarkt zeker in elkaar storten. Voorlopig hoef je niet te gokken op een rente stijging. Zuid Europa heeft het nu al moeilijk zat.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:44 schreef arjan1112 het volgende:
Maar wat als de rente naar 8 procent gaat en de beurs verdubbelt in waarde?
Bij een rente boven de 4 procent beginnen pensioenfondsen echt rijk te worden. Bij een rente van 8 procent stijgt de dekkingsgraad van fondsen als het ABP en Zorg en Welzijn zelfs naar 180 procent. Verdubbelen de aandelen ook nog in waarde, dan komen er nog 40 punten bij in de dekking. Met een dekkingsgraad van 220 procent kunnen de pensioenen dan tot in lengte van jaren worden gecompenseerd voor de inflatie. De pensioenpremie die werknemers en werkgevers betalen kan fors omlaag, misschien wel tot 0 euro en het bestuur van het fonds heeft ook nog een speciale discretionaire bevoegdheid om de pensioenen nog eens extra te verhogen.
Zijn enige spectaculaire bron in dit topic was een Brits boulevardblaadje dat in alles een ramp zietquote:Op maandag 8 augustus 2016 11:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Bloomberg is wel zeer serieus anders. Maar aandelen mannen overdrijven altijd extreem... Als de aex 1% daalt vergaat de wereld en dergelijke
Hoezo?quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan krijgen we hetzelfde als destijds in Amerika. De relatieve welvaart voor Jan Modaal is nauwelijks toegenomen. Bij een rente van 8 % zal de huizenmarkt zeker in elkaar storten. Voorlopig hoef je niet te gokken op een rente stijging. Zuid Europa heeft het nu al moeilijk zat.
Ik ken je Nostradamusgedrag prima hoorquote:Op maandag 8 augustus 2016 11:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff een historie. Voor jou een geheugen opfrisser.
• De US subprime/CDO crisis had ik goed in beeld.
• Lehman Brothers helemaal voordat die knak zegde.
• AIG ook, maar die werden nog gereed met veel geld door de Amerikaanse overheid. Dat ook via de achterdeur verdween naar andere banken.
• De derivatenhandel, JP Morgan, Bank of Amerika en Citigroup had ik deels fout. Dat is nu overigens weer redelijk actueel voor Citigroup.
• De val van de dollar zat ik wel helemaal fout.
De laatste jaren was ik juist opvallend rustig. Met rede. Tot nu.
Overheden en centrale banken zullen dat nooit toelaten.quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:19 schreef Proximo het volgende:
Deutsche Bank is het meest spannende, als die valt dan gaat de hele wereld mee ten onder.
Ja ja, er is niks aan de hand.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ken je Nostradamusgedrag prima hoor. Dat maakt me ook juist zo sceptisch.
Daar staat wel een prijskaartje tegenover. Een hele dure zelfs.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Overheden en centrale banken zullen dat nooit toelaten.
Dat zeg ik niet. Maar als je zo vaak de totale ineenstorting bepleit en het komt maar niet uit, dan schiet het ook niet erg op natuurlijkquote:
Overheden en centrale banken betalen dat prijskaartje niet, die schuiven de lasten gewoon af zoals te doen gebruikelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar staat wel een prijskaartje tegenover. Een hele dure zelfs.
Mwah IMF geeft voor Italie al een 20 jarige recessie.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn enige spectaculaire bron in dit topic was een Brits boulevardblaadje dat in alles een ramp ziet.
Natuurlijk zijn er problemen, zeker in Italië maar die grote ineenstorting die wederom wordt bepleit zie ik nog niet direct komen.
Dat er problemen zijn in Italië is geen nieuws en was ook ver voor 2008 al het geval. Dat zal dus nog wel even dooretteren. Maar met die gedachte in het achterhoofd slaat je voortdurende paniekzaaierij dus al helemaal nergens meer op.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah IMF geeft voor Italie al een 20 jarige recessie.
https://www.theguardian.c(...)ecade-long-recession
Dat gaat die interne "bazooka" verstrekte leningen nog heel veel pijn doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |