abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:19:17 #51
155616 Proximo
For god, king & country
pi_164312445
Deutsche Bank is het meest spannende, als die valt dan gaat de hele wereld mee ten onder.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:31:56 #52
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_164312962
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:19 schreef Proximo het volgende:
Deutsche Bank is het meest spannende, als die valt dan gaat de hele wereld mee ten onder.
DB is net AIG (2008). Als die gaat is het afgelopen. Dan kan de hele politiek naar huis.
pi_164313183
Moeten we al gaan preppen?
pi_164313515
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Moeten we al gaan preppen?
Drugshond leeft al tien jaar gepreped :P
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:10:54 #55
89730 Drugshond
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:29:14 #56
89730 Drugshond
pi_164315712
90+ % afwaardedaling (vanaf 2007) zonder fatsoenlijke daadkrachtig optreden is voor mij een reden dat een financiële EU niet gelijk aan een politieke EU. Et Tu. Zolang dit blijft bijten zal het nooit iets worden.
pi_164324911
In het ergste geval gaan alle bankaandelen en obligaties naar 0. Vervolgens worden ze gedwongen om alles behalve de rekeningen courant en betaalrekeningen te verkopen, daarna word al het spaargeld omgezet in nieuwe bankaandelen, en als dat dan nog niet genoeg is.... dan stort de overheid nog wat geld bij en zijn ze genationaliseerd.
Dus wat er ook gebeurd; de banken blijven bestaan. En de economie blijft overeind.
pi_164325166
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Reuters, Bloomberg FT veeg je even idioot aan de kant. Wie ben jij.?
Ik ben iemand die kritisch is op allerlei doemdenkers en complottheoristen. Heb jou de afgelopen jaren al zo vaak horen roepen dat het binnenkort toch echt allemaal ineen moet storten dat ik het met wat korrels zout neem :P
pi_164325365
Maar wat als de rente naar 8 procent gaat en de beurs verdubbelt in waarde?

Bij een rente boven de 4 procent beginnen pensioenfondsen echt rijk te worden. Bij een rente van 8 procent stijgt de dekkingsgraad van fondsen als het ABP en Zorg en Welzijn zelfs naar 180 procent. Verdubbelen de aandelen ook nog in waarde, dan komen er nog 40 punten bij in de dekking. Met een dekkingsgraad van 220 procent kunnen de pensioenen dan tot in lengte van jaren worden gecompenseerd voor de inflatie. De pensioenpremie die werknemers en werkgevers betalen kan fors omlaag, misschien wel tot 0 euro en het bestuur van het fonds heeft ook nog een speciale discretionaire bevoegdheid om de pensioenen nog eens extra te verhogen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:45:00 #60
89730 Drugshond
pi_164325384
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben iemand die kritisch is op allerlei doemdenkers en complottheoristen. Heb jou de afgelopen jaren al zo vaak horen roepen dat het binnenkort toch echt allemaal ineen moet storten dat ik het met wat korrels zout neem :P
ff een historie. Voor jou een geheugen opfrisser.
• De US subprime/CDO crisis had ik goed in beeld.
• Lehman Brothers helemaal voordat die knak zegde.
• AIG ook, maar die werden nog gereed met veel geld door de Amerikaanse overheid. Dat ook via de achterdeur verdween naar andere banken.
• De derivatenhandel, JP Morgan, Bank of Amerika en Citigroup had ik deels fout. Dat is nu overigens weer redelijk actueel voor Citigroup.
• De val van de dollar zat ik wel helemaal fout.
De laatste jaren was ik juist opvallend rustig. Met rede. Tot nu.
pi_164325387
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bloomberg is wel zeer serieus anders. Maar aandelen mannen overdrijven altijd extreem... Als de aex 1% daalt vergaat de wereld en dergelijke
pi_164325434
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

• AIG ook, maar die werden nog gereed met veel geld door de Amerikaanse overheid. Dat ook via de achterdeur verdween naar andere banken.
• De derivatenhandel, JP Morgan, Bank of Amerika en Citigroup had ik deels fout. Dat is nu overigens weer redelijk actueel voor Citigroup.
De dollar valt niet nooit. Indien het niet lukt om de deflatie te stoppen, dan word 5 minuten voordat het grote publiek het vertrouwen verliest de gouden standaard ingevoerd, groetjes Willem Middelkoop...
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:48:36 #63
89730 Drugshond
pi_164325470
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:44 schreef arjan1112 het volgende:
Maar wat als de rente naar 8 procent gaat en de beurs verdubbelt in waarde?

Bij een rente boven de 4 procent beginnen pensioenfondsen echt rijk te worden. Bij een rente van 8 procent stijgt de dekkingsgraad van fondsen als het ABP en Zorg en Welzijn zelfs naar 180 procent. Verdubbelen de aandelen ook nog in waarde, dan komen er nog 40 punten bij in de dekking. Met een dekkingsgraad van 220 procent kunnen de pensioenen dan tot in lengte van jaren worden gecompenseerd voor de inflatie. De pensioenpremie die werknemers en werkgevers betalen kan fors omlaag, misschien wel tot 0 euro en het bestuur van het fonds heeft ook nog een speciale discretionaire bevoegdheid om de pensioenen nog eens extra te verhogen.
Dan krijgen we hetzelfde als destijds in Amerika. De relatieve welvaart voor Jan Modaal is nauwelijks toegenomen. Bij een rente van 8 % zal de huizenmarkt zeker in elkaar storten. Voorlopig hoef je niet te gokken op een rente stijging. Zuid Europa heeft het nu al moeilijk zat.
pi_164325486
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:45 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Bloomberg is wel zeer serieus anders. Maar aandelen mannen overdrijven altijd extreem... Als de aex 1% daalt vergaat de wereld en dergelijke
Zijn enige spectaculaire bron in dit topic was een Brits boulevardblaadje dat in alles een ramp ziet :P.
Natuurlijk zijn er problemen, zeker in Italië maar die grote ineenstorting die wederom wordt bepleit zie ik nog niet direct komen.
pi_164325506
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dan krijgen we hetzelfde als destijds in Amerika. De relatieve welvaart voor Jan Modaal is nauwelijks toegenomen. Bij een rente van 8 % zal de huizenmarkt zeker in elkaar storten. Voorlopig hoef je niet te gokken op een rente stijging. Zuid Europa heeft het nu al moeilijk zat.
Hoezo?
Alle regels zijn van elastiek. Alles is mogelijk. Yellen Draghi en Karuda zijn gewoon een soort magiers
pi_164325529
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ken je Nostradamusgedrag prima hoor ;). Dat maakt me ook juist zo sceptisch.
pi_164325555
Tsja als mr. Market echt de baas was, dan had Drugshond gelijk.
Maar er is geen echte vrije markt, de overheid en de centrale bankiers zijn gewoon de baas.
pi_164325619
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:19 schreef Proximo het volgende:
Overheden en centrale banken zullen dat nooit toelaten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:03:05 #69
89730 Drugshond
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:05:48 #70
89730 Drugshond
pi_164325874
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Overheden en centrale banken zullen dat nooit toelaten.
Daar staat wel een prijskaartje tegenover. Een hele dure zelfs.
pi_164325948
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja ja, er is niks aan de hand. :{w
Dat zeg ik niet. Maar als je zo vaak de totale ineenstorting bepleit en het komt maar niet uit, dan schiet het ook niet erg op natuurlijk ;). Of wanneer je enige bron met serieus spektakel een Britse tabloid is.
pi_164325962
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Daar staat wel een prijskaartje tegenover. Een hele dure zelfs.
Overheden en centrale banken betalen dat prijskaartje niet, die schuiven de lasten gewoon af zoals te doen gebruikelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:09:29 #73
89730 Drugshond
pi_164325974
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn enige spectaculaire bron in dit topic was een Brits boulevardblaadje dat in alles een ramp ziet :P.
Natuurlijk zijn er problemen, zeker in Italië maar die grote ineenstorting die wederom wordt bepleit zie ik nog niet direct komen.
Mwah IMF geeft voor Italie al een 20 jarige recessie.
https://www.theguardian.c(...)ecade-long-recession
Dat gaat die interne "bazooka" verstrekte leningen nog heel veel pijn doen.
pi_164326101
Toch mooi zo'n gezamenlijke munt? Afschrijven van schulden kan niet meer, want dan zou Italië opeens schatrijk zijn ten koste van conservatievere landen en afbetalen is ook geen optie want de economie gaat crashen.
pi_164326153
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mwah IMF geeft voor Italie al een 20 jarige recessie.
https://www.theguardian.c(...)ecade-long-recession
Dat gaat die interne "bazooka" verstrekte leningen nog heel veel pijn doen.
Dat er problemen zijn in Italië is geen nieuws en was ook ver voor 2008 al het geval. Dat zal dus nog wel even dooretteren. Maar met die gedachte in het achterhoofd slaat je voortdurende paniekzaaierij dus al helemaal nergens meer op.
pi_164326187
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch mooi zo'n gezamenlijke munt? Afschrijven van schulden kan niet meer, want dan zou Italië opeens schatrijk zijn ten koste van conservatievere landen en afbetalen is ook geen optie want de economie gaat crashen.
Ach een flinke sanering en modernisering is juist wat de Italiaanse economie nodig heeft. Maar de politiek durft niet door te pakken. Dan moeten ze wellicht maar een keer door de omstandigheden gedwongen gaan worden.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:19:53 #77
89730 Drugshond
pi_164326249
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Overheden en centrale banken betalen dat prijskaartje niet, die schuiven de lasten gewoon af zoals te doen gebruikelijk.
Ja en daarmee vervalt ook gelijk het draagvlak voor een gezonde monetaire unie.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:21:02 #78
89730 Drugshond
pi_164326282
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach een flinke sanering en modernisering is juist wat de Italiaanse economie nodig heeft. Maar de politiek durft niet door te pakken. Dan moeten ze wellicht maar een keer door de omstandigheden gedwongen gaan worden.
Dat is ook de inzet van het referendum over pak en beet 2 mnd.
pi_164326295
quote:

[..]

Hoe zou jij het vinden als het halve land opeens geen hypotheek meer hoefde af te betalen? Dan zit jij mooi met een enorme schuld en is je huis ook minder waard geworden. Als de Italianen gaan saneren komen wij in die situatie terecht.
pi_164326304
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja en daarmee vervalt ook gelijk het draagvlak voor een gezonde monetaire unie.
Aha, het eventueel redden van delen van de Deutsche Bank en daarvoor de rekening bij obligatiehouders en grote spaarders leggen (want daar zal het wel op neerkomen) laat het draagvlak onder een gezonde monetaire unie vervallen? Meen je dat echt of haal je weer dingen door elkaar?
pi_164326345
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als het halve land opeens geen hypotheek meer hoefde af te betalen? Dan zit jij mooi met een enorme schuld en is je huis ook minder waard geworden. Als de Italianen gaan saneren komen wij in die situatie terecht.
Boeiende stelling wel.
Maar als de Italianen hun economie gaan herstructureren en saneren is het idee juist dat ze hun zaken structureel beter op orde gaan brengen en eindelijk eens aanpassen aan de 21e eeuw. Het idee dat niemand meer zijn hypotheek zou hoeven te betalen lijkt me daar weinig relevant voor.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2016 @ 12:27:37 #82
230491 Zith
pls tip
pi_164326409
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Reuters, Bloomberg FT veeg je even idioot aan de kant. Wie ben jij.?
De AEX en andere indexen staan vandaag weer lekker in de plus w/

De markt spreekt toch, zei je? Blijkbaar denkt de markt dat de schade bij DB geisoleerd blijft.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:29:34 #83
89730 Drugshond
pi_164326450
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:27 schreef Zith het volgende:

[..]

De AEX en andere indexen staan vandaag weer lekker in de plus w/

De markt spreekt toch, zei je? Blijkbaar denkt de markt dat de schade bij DB geisoleerd blijft.
http://finance.yahoo.com/quote/DB?ltr=1
Ticker Max aantikken.
pi_164326468
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Boeiende stelling wel.
Maar als de Italianen hun economie gaan herstructureren en saneren is het idee juist dat ze hun zaken structureel beter op orde gaan brengen en eindelijk eens aanpassen aan de 21e eeuw. Het idee dat niemand meer zijn hypotheek zou hoeven te betalen lijkt me daar weinig relevant voor.
Leuk dat je ze naar de 21e eeuw wil brengen, maar de schulden uit de 20e blijven bestaan en gaan op de huidige koers niet afbetaald worden. Niemand met enig verstand koopt hun staatsleningen nog, dus gaat de overheid ze ook niet kunnen afbetalen. De ECB is een optie, maar dan naai je de minder yolo landen weer. Volgens de wet moeten de huishoudens in Italië de schulden afbetalen, maar als je die de rekening geeft voor de banken waar ze bijna verplicht aandeelhouder van moesten worden stort de economie in en vliegt Rome in de brand door rellen.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2016 @ 12:31:18 #85
230491 Zith
pls tip
pi_164326481
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

http://finance.yahoo.com/quote/DB?ltr=1
Ticker Max aantikken.
https://www.google.com/fi(...)6oV7G9EMLisAGpnb3QAw

https://www.google.com/fi(...)-oV-DTLdLssgGcvbmQCw

Ticker ALL aantikken.

quote:
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_164326650
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Leuk dat je ze naar de 21e eeuw wil brengen, maar de schulden uit de 20e blijven bestaan en gaan op de huidige koers niet afbetaald worden. Niemand met enig verstand koopt hun staatsleningen nog, dus gaat de overheid ze ook niet kunnen afbetalen. De ECB is een optie, maar dan naai je de minder yolo landen weer. Volgens de wet moeten de huishoudens in Italië de schulden afbetalen, maar als je die de rekening geeft voor de banken waar ze bijna verplicht aandeelhouder van moesten worden stort de economie in en vliegt Rome in de brand door rellen.
Schulden hoeven niet in een keer afgelost te worden. Als ze de economie weer draaiende krijgen, dan is de houdbaarheid van de schulden ook veel minder problematisch.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:56:27 #87
89730 Drugshond
pi_164327006
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Schulden hoeven niet in een keer afgelost te worden. Als ze de economie weer draaiende krijgen, dan is de houdbaarheid van de schulden ook veel minder problematisch.
Dat is over 20 jr. If any.

Dit zijn nog maar de cijfers van voor 2015.
pi_164327095
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is over 20 jr. If any.
[ afbeelding ]
Dit zijn nog maar de cijfers van voor 2015.
Ik zeg ook niet voor niets dat ze flink moeten saneren, hervormen en herstructureren.
pi_164327191
quote:

[..]

Het dogma van modernisering van de economie is wel een stokpaardje om maar te zeggen dat dat de reden is waarom het in veel landen nog steeds niet goed gaat. Dit terwijl we het eigenlijk al in 1992 in maastricht hadden afgesproken, hoeveel jaar moeten we nog wachten voordat de ondertekenaars van dat verdrag hun beloftes nakomen. En dan vinden de eurocraten het vreemd dat steeds meer mensen minder vertrouwen in hun beleid hebben. :D
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:05:05 #90
89730 Drugshond
pi_164327208
quote:
12s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet voor niets dat ze flink moeten saneren, hervormen en herstructureren.
En wie gaat in Italië politiek gezien de kar trekken ?! Wie wil überhaupt deze kar trekken ? Ze hebben nog nooit aan deze kar getrokken, terwijl het wel moest. Sterker nog als ze aan de kar willen trekken is hij weggehaald, of op onverklaarbare wijze verdwenen.
pi_164327683
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het dogma van modernisering van de economie is wel een stokpaardje om maar te zeggen dat dat de reden is waarom het in veel landen nog steeds niet goed gaat. Dit terwijl we het eigenlijk al in 1992 in maastricht hadden afgesproken, hoeveel jaar moeten we nog wachten voordat de ondertekenaars van dat verdrag hun beloftes nakomen. En dan vinden de eurocraten het vreemd dat steeds meer mensen minder vertrouwen in hun beleid hebben. :D
Beleid wordt in de praktijk voor het overgrote deel gewoon in de lidstaten gemaakt. Als de politici daar de pijnlijke hervormingen niet aandurven, dan gaan ze dus ook niet door. Tenzij ze het echt heel mal maken en zoals Griekenland onder curatele komen te staan. Maar dat is iets wat die zogenaamde Eurocraten niet bepaald willen.
Maar dat pijnlijke hervormingen kunnen werken heeft bijvoorbeeld Duitsland wel bewezen en ook Nederland lijkt dat weer te bewijzen.
pi_164327694
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En wie gaat in Italië politiek gezien de kar trekken ?! Wie wil überhaupt deze kar trekken ? Ze hebben nog nooit aan deze kar getrokken, terwijl het wel moest. Sterker nog als ze aan de kar willen trekken is hij weggehaald, of op onverklaarbare wijze verdwenen.
Ze moeten het wel zelf willen inderdaad.
pi_164328259
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:25 schreef 99.999 het volgende:
Maar dat pijnlijke hervormingen kunnen werken heeft bijvoorbeeld Duitsland wel bewezen en ook Nederland lijkt dat weer te bewijzen.
NL en DLD hadden al relatief de gewenste economieen voordat we in de euro gingen, de zuidelijke staten nog nooit.
pi_164328440
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

NL en DLD hadden al relatief de gewenste economieen voordat we in de euro gingen, de zuidelijke staten nog nooit.
Zomeen de eeuwwisseling werd Duitsland beschouwd als De zieke man van Europa met een torenhoge werkloosheid en kwakkelende industrie. Ze haalden toen ook de afgesproken tekorten bepaald niet.
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:42:10 #95
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_164329758
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zomeen de eeuwwisseling werd Duitsland beschouwd als De zieke man van Europa met een torenhoge werkloosheid en kwakkelende industrie. Ze haalden toen ook de afgesproken tekorten bepaald niet.
Duitsland zat rond de eeuwwisseling wel gewoon onder de norm wat betreft staatsschuld. Griekenland en Italië zaten ook toen al ruim boven de 100%. Maar dit keer gaan ze de zaken grondig aanpakken. Ik heb alle vertrouwen.

Nog even nagezocht. In 2000 hadden ze ook een begrotingsoverschot van 0,9%.
Bedankt Hans.
pi_164330130
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Duitsland zat rond de eeuwwisseling wel gewoon onder de norm wat betreft staatsschuld. Griekenland en Italië zaten ook toen al ruim boven de 100%. Maar dit keer gaan ze de zaken grondig aanpakken. Ik heb alle vertrouwen.

Nog even nagezocht. In 2000 hadden ze ook een begrotingsoverschot van 0,9%.
En iets later een tekort van meer dan 4%. Daarna is er stevig hervormd en nu gaat het een stuk beter. Dacht dat dit redelijk algemene kennis zou zijn, ook voor jou.
Of landen als Frankrijk, Italie en Griekenland ook stevig willen hervormen is het tweede punt. Ik denk dat ze het liever uitstellen en gezellig Europa de schuld gaan geven in plaats van lastige dingen te moeten doen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:00:21 #97
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_164330336
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En iets later een tekort van meer dan 4%. Daarna is er stevig hervormd en nu gaat het een stuk beter. Dacht dat dit redelijk algemene kennis zou zijn, ook voor jou.

Haha, probeer je het nu te draaien alsof ik verkeerd zat? Volgende keer even de gegevens erbij pakken voordat je dingen roept die niet waar zijn. En Duitsland staat er wat betreft staatsschuld slechter voor dan in 2000. Begrotingsoverschot is ongeveer hetzelfde.

quote:
Of landen als Frankrijk, Italie en Griekenland ook stevig willen hervormen is het tweede punt. Ik denk dat ze het liever uitstellen en gezellig Europa de schuld gaan geven in plaats van lastige dingen te moeten doen.
Frankrijk is een twijfelgeval, want rond de invoering van de euro hebben ze wel even hun best gedaan. Italië en Griekenland absoluut niet, dat wordt nooit iets.
Bedankt Hans.
pi_164330920
Is dit een fout plaatje?

pi_164331361
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:25 schreef 99.999 het volgende:
dt in de praktijk voor het overgrote deel gewoon in de lidstaten gemaakt. Als de politici daar de pijnlijke hervormingen niet aandurven, dan gaan ze dus ook niet door. Tenzij ze het echt heel mal maken en zoals Griekenland onder curatele komen te st
Dat komt door een totaal andere mentaliteit die er gewoon is tussen Noord en Zuid Europa, politici zijn daar voor het gemak maar snel over heen gestapt bij het implementeren van de Euro. Maar Noord Europa heeft altijd met het hervormingsbijltje gehakt. In het Zuiden was men gewend de spaarder te naaien en devalueerde men de munt gewoon (raar he dat ze daar nog steeds niet zo spaarderig zijn).
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:42:02 #100
89730 Drugshond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')