SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:02 schreef MarcoD het volgende:
Op woensdag 3 augustus 2016 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
Maar toen bedacht ik me dat ik dat toch niet kon doen zonder dat iedereen me zou uitlachen.
Ik heb een paar foto's van me in de laatste kilometers toen ik de eerste keer de telegraphe + galibier beklom. Ga ze niet delen maar daar blijkt ook wel uit dat ik het even erg zwaar had ..
Zelfde dag trouwens wel de glandon al beklommen
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:09 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Ben ook niet bang voor de verzendtijd, maar als er vrijdag toch weer een probleem is (kleine kans). Dan kan ik niet meer vrijdag bij de FM langs. Wil het morgen eigenlijk wel opgelost hebben. Missing link is wel verdraaid handig als je de ketting eraf wil halen.
Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.
Heb in 5 weken ongeveer 400km gefietst (nieuwe fiets). Het lijkt mij dat ik dit jaar geen nieuwe ketting nodig zou zijn. Alleen bij pech zou ik er dan 1 kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom koop je niet gewoon een kmc ketting alvast op voorraad? Hierbij zit altijd een missing link. Op internet zijn die missing links best duur om los te komen. Ervaring mee, ook paar keer gedaan.
Zit hier niet in de buurt (woon in Emmen). Eigen FM op 5 minuten afstand, maar er zijn wel meer FM in de buurt waar ik langs kan gaan. Ik heb nauwelijks ervaring met sleutelen. Als ik iets nieuws doe maak ik me altijd een beetje druk om niets soms, vooral nu ik maar 2 dagen hebquote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef ultra_ivo het volgende:
De missing links hangen bij Decathlon vaak gewoon aan de muur, direct uit voorraad leverbaar.
omdat je die dingen niet kan blijven gebruiken. Ze rekken ook uit en je mag ze officieel maar 1 keer vastmaken.9quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Je moet die ketting er ook niet af halen om schoon te maken. Gewoon lekker laten zitten.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:06 schreef Barbewire het volgende:
[..]
[..]
Heb in 5 weken ongeveer 400km gefietst (nieuwe fiets). Het lijkt mij dat ik dit jaar geen nieuwe ketting nodig zou zijn. Alleen bij pech zou ik er dan 1 kopen.
Beetje bij beetje moet ik leren wat regelmatig vernieuwd moet worden en wat ik zelf op voorraad moet hebben
[..]
Zit hier niet in de buurt (woon in Emmen). Eigen FM op 5 minuten afstand, maar er zijn wel meer FM in de buurt waar ik langs kan gaan. Ik heb nauwelijks ervaring met sleutelen. Als ik iets nieuws doe maak ik me altijd een beetje druk om niets soms, vooral nu ik maar 2 dagen heb
Hij heeft de oude stift teruggeponst. Dat raden alle merken af met 11 speed idd. De kertting kan dan breken idd.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:51 schreef dop het volgende:
buigen haaks op de schakel keer naar links en keer naar rechts.
welk merk ketting trouwens ?
bij shimano altijd nieuwe breekpen gebruiken als je hem weer sluit
bij shimano is het niet de vraag of hij breekt , maar wanneer (ervaring meequote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij heeft de oude stift teruggeponst. Dat raden alle merken af met 11 speed idd. De kertting kan dan breken idd.
Ik heb nog nooit een gebroken ketting gehad in? 20 jaar? Mja ik haal ze er ook nooit af. Eigenlijk alleen voor vervanging.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 07:23 schreef MarcoD het volgende:
Die ervaring heb ik met kmc kettingen.. En in verleden op MTB met Shimano kettingen ja en op nooit de missing links..
Tja, een nieuwe ketting kost je 15-20¤ online. Als je een missing link koopt betaal je bij een futurumshop 8¤. Tel uit je winst. Daarbij is altijd handig om dat soort onderdelen achter de hand te hebben. Heb thuis altijd twee extra kettingen liggen, cassette en tandwielen. Vaak zijn er wel leuke deals te scoren dan koop ik er gewoon meerdere in.quote:
Veel plezier!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:43 schreef MarcoD het volgende:
Zo auto ingepakt, morgen richting Italië.
verkansie!
Om je meer van die dingen te laten kopen. Haal ketting van beide mountainbikes bij elke schoonmaakbeurt eraf. Rij ook met meerdere kettingen, nog nooit een gebroken ketting gehad.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
omdat je die dingen niet kan blijven gebruiken. Ze rekken ook uit en je mag ze officieel maar 1 keer vastmaken.9
Hoe doe jij dat op de koeriersfietsen? Mijn kettingen en cassettes verroesten altijd als ik ze nat weg zet.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een gebroken ketting gehad in? 20 jaar? Mja ik haal ze er ook nooit af. Eigenlijk alleen voor vervanging.
Ik spuit m bij de pomp met de hogedrukspuit in 30 seconden zo schoon als nieuw btw. Dan fiets ik naar huis en dan thuis wat olie erop.
Maar ook daar voor de belachelijke prijs van 7,90 omdat ze in een blister verpakking zitten?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:50 schreef ultra_ivo het volgende:
De missing links hangen bij Decathlon vaak gewoon aan de muur, direct uit voorraad leverbaar.
Volgens mij zegt KMC daar niets over. SRAM wel, maar dat is dus Amerikaans, en als die de kans hadden, hadden ze op iedere schakel wel een waarschuwing geprint.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 06:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
omdat je die dingen niet kan blijven gebruiken. Ze rekken ook uit en je mag ze officieel maar 1 keer vastmaken.9
Ik heb het eens opgezocht na ik mn 2e quicklink gebroken had;quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt KMC daar niets over. SRAM wel, maar dat is dus Amerikaans, en als die de kans hadden, hadden ze op iedere schakel wel een waarschuwing geprint.
Je fiets nat wegzettenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:14 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat op de koeriersfietsen? Mijn kettingen en cassettes verroesten altijd als ik ze nat weg zet.
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb het eens opgezocht na ik mn 2e quicklink gebroken had;
10sp heeft 2 soorten quicklinks. Wel en niet reusable. Degene die je los in zo'n kartonnetje koop zijn vaak de reusable types en die je bij je ketting krijgt niet.
11sp schijnt allemaal non-reusable types te zijn, van wat ik lees heeft at iets te maken met dat het schakeltje dermate dun is geworden dat het structureel niet mogelijk is een reusable soort te maken ofzo.
Ik houd sinds kettingbreuk 2 de evangelie van kaas aan; ding gaat pas los als ie vervangen wordt. En dat gaat goed (10 en 11sp)
sram-links heb ik geen ervaring mee
Haal er nu ook altijd een lap overheen. Kan er slecht tegen als iets verroest.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Je fiets nat wegzetten![]()
Op zn minst ff een lappie er langs als je thuis komt... Dat is 2 minuten werk.
Ik heb helaas niet zo'n pomp met spuit in de buurt.
KMC missing links Buzz, per 2 verpakt in een blister voor 8 ¤quote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]I see, ik wist niet dat er voor 10sp twee verschillende modellen in omloop waren. Ik zal er rekening mee houden, want de laatste keer sloot die missing link wel heel erg makkelijk.
Maar ik trap natuurlijk ook niet dié vermogens die alle kleppers hier trappen. Desondanks wil ik natuurlijk niet met m'n ballen op de bovenbuis, en m'n tanden op de stuurpen belanden. Vandaag dus maar zo'n setje reusables bestellen.
Bedankt Muzas!
Jou ketting is superschoon na de afgelopen dagen ofnie?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
Als je lang genoeg in de regen fietst wordt de ketting helemaal schoon. Thuis ff afdrogen en smeren. Meer niet.
Is dat voldoende? Even afdrogen en wat druppels olie erop?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
Als je lang genoeg in de regen fietst wordt de ketting helemaal schoon. Thuis ff afdrogen en smeren. Meer niet.
Maakt de smaak nog uit?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:33 schreef ddx het volgende:
En vaak vlak bij huis nog even bidon leegspuiten op de remblokken.
schoonmaak tipquote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Je fiets nat wegzetten![]()
Op zn minst ff een lappie er langs als je thuis komt... Dat is 2 minuten werk.
Ik heb helaas niet zo'n pomp met spuit in de buurt.
M'n koffie wat doe jequote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maakt de smaak nog uit?
Wel lekker, als je daarna hard remt ruikt het naar gebakken bosvruchten
¤ 4,99 de twee paar http://nl.decathlon.be/sn(...)ting-id_5933615.htmlquote:Op donderdag 4 augustus 2016 09:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar ook daar voor de belachelijke prijs van 7,90 omdat ze in een blister verpakking zitten?
Dank Ivo! Ik wist wel dat die ratjes in Nederland veulste duur waren. Maar helaas levert die website niet in NL.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
¤ 4,99 de twee paar http://nl.decathlon.be/sn(...)ting-id_5933615.html
Alle drie goed hé! Maar met Shimano 105 kun je je de kosten van die duurdere 11-EL uitvoering wel besparen. Echt niet nodig, je wint er niets mee, die X11.93 is gewoon goed, alleen een net iets andere coating en iets meer gewicht.pquote:Op donderdag 4 augustus 2016 19:48 schreef Barbewire het volgende:
Heb een Shimano HG-600 11 speed ketting (shimano 105 5800) op de fiets zitten. 1 van de schakels is beschadigd, missing link past er niet door en ketting is te kort als ik die schakel verwijder.
Heb ik hieronder de goede KMC ketting als vervanger?
Shimano ketting
https://www.mantel.com/sh(...)Y1tdPTE4Njcjc3RhcnQ1
KMC
https://www.mantel.com/km(...)Y1tdPTE4Njcjc3RhcnQ2
of
http://www.bikester.nl/400746.html
Bedankt Grip. Wist niet dat ze per 2 verpakt waren. Dan valt het nog mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
KMC missing links Buzz, per 2 verpakt in een blister voor 8 ¤
https://www.mantel.com/km(...)d2VybGlua3Mjc3RhcnQy
Jezus wat een gedrocht. Mijn fiets is een kermisattractie, maar dit ding is ronduit lelijkquote:Op donderdag 4 augustus 2016 22:39 schreef buzz1291 het volgende:
Kaas, ist wah? Of is dit er meer eentje voor Ludo?
[ afbeelding ]
Je ken toch ruilen bij Mantel? Die zaak is altijd zo coulant...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 06:59 schreef Najieto het volgende:
Heeft hier iemand interesse in een Shimano 105 5700 dubbel 39 tanden kettingblad? Gekocht bij mantel en enkel en alleen uit de verpakking gehaald om er gelijk achter te komen dat de steek verkeerd is.
Ja dat kan. Maar mantel ligt nou niet echt in de buurt. Om nou voor 18 euro ff 120km te gaan rijden is het me niet waard.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je ken toch ruilen bij Mantel? Die zaak is altijd zo coulant...
Waarom een rugzak? Je kan voldoende in je zakjes steken + een klein windjack. Je kan ook kiezen voor een bodywarmer en armstukken erbij nemen. Een bodywarmer kan je makkelijk open ritsen en los op je rug laten wapperen. Dan vult het je zakje niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:28 schreef poiuytr het volgende:
Hoe plannen jullie de kledingkeuze in hooggebergte m.b.t. het weer en afdalen? Ga in september Transalp fietsen en heb sowieso rugzak achter op de rug maar wil niet al te veel meenemen aangezien het al zwaar genoeg gaat worden. Plan is om dagelijks weer goed te monitoren en daarop mijn kleding aan te passen. Via de reis raden ze aan om kledingkeuze voor de start te bepalen, maar weer in de Alpen/ Dolemieten kan elk moment omslaan. September neem ik aan gewoon kort-kort en in regenjack meenemen. Maar is het niet verstandig om ipv regenjack Gabba mee te nemen ook met afdalen? Of is het daar te warm voor? Wat voor temperatuur is het op toppen van 2000hm+ col?
#durftevragen
Deze combi had ik in de provence/op de ventoux en werkte voor mij perfect. Omhoog = gilet open, warmers afstropen op de pols... Ziet er niet uit, maar ik ben sowieso een aanfluiting op de fiets als ik omhoog rijquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook kiezen voor een bodywarmer en armstukken erbij nemen. Een bodywarmer kan je makkelijk open ritsen en los op je rug laten wapperen. Dan vult het je zakje niet.
Afdalen kan ook met regenjas. Houd de wind wel tegen, dus houd je warm. En klimmen in gabba lijkt mij erg warm. Maar ik ken de temperaturen daar niet. En dan nog is het erg persoonlijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:28 schreef poiuytr het volgende:
Hoe plannen jullie de kledingkeuze in hooggebergte m.b.t. het weer en afdalen? Ga in september Transalp fietsen en heb sowieso rugzak achter op de rug maar wil niet al te veel meenemen aangezien het al zwaar genoeg gaat worden. Plan is om dagelijks weer goed te monitoren en daarop mijn kleding aan te passen. Via de reis raden ze aan om kledingkeuze voor de start te bepalen, maar weer in de Alpen/ Dolemieten kan elk moment omslaan. September neem ik aan gewoon kort-kort en in regenjack meenemen. Maar is het niet verstandig om ipv regenjack Gabba mee te nemen ook met afdalen? Of is het daar te warm voor? Wat voor temperatuur is het op toppen van 2000hm+ col?
#durftevragen
op de MTB toch? Dan is een rugzakje toch al wat meer gemeengoed, omdat je ook wat tools moet meenemen, heb je een camelbak of andere bike rugzak?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:28 schreef poiuytr het volgende:
#durftevragen
Heb ik nou vroegah bij natuurkunde niet goed opgelet?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
natte kleren koelen je echter nog harder af omdat ze lang nat blijven.....
Ja, vooral bij thermodynamica denk ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heb ik nou vroegah bij natuurkunde niet goed opgelet?
Soms ben je ook net een vrouw he die even vist naar complimentjesquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Ziet er niet uit, maar ik ben sowieso een aanfluiting op de fiets als ik omhoog rij
naar benee gilet dichtritsen en mouwen optrekken.
Daar heb je natuurlijk wel een puntje. Ik ben nooit echt zo van de béta kant geweest. Maar ik doelde meer op dat de oorzaak van het koud krijgen in de nattigheid komt door verdamping en de energie daarvoor aan de omgeving onttrekt. Toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, vooral bij thermodynamica denk ik.
Water is een goede warmtegeleider (tov gas want simpelweg meer deeltjes die energie over kunnen dragen). Steek je hand maar eens in een oven van 80 graden, en daarna in een pan water van 80 graden.
Je gaat toch ook zweten als je lichaam verhit raakt? simpelweg om die extra warmteenergie zsm te lozen.
Nee ik bezit gewoon een gezonde dosis zelfspot. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Soms ben je ook net een vrouw he die even vist naar complimentjes
Net zoals jij grapjes maakt, doe ik dat net zo. Vandaar die knipoog. Ik kop hem ook in, maar dan ff anders dan jij verwacht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee ik bezit gewoon een gezonde dosis zelfspot. Dat is wat anders.
Het zou evengoed een mooie inkopper kunnen zijn "Naar beneden rijdend ben je ook een aanfluiting".
Voorbeeld nummer #35903 dat je me weer eens compleet verkeerd interpreteert. Echt onwijs irritant.
Haha truequote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:21 schreef Oksel het volgende:
Advies over geschikte kleding tijdens cyclo's in de kou zou ik niet inwinnen bij Gripper btw.
Oh. in dat geval: HAHAquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Net zoals jij grapjes maakt, doe ik dat net zo. Vandaar die knipoog. Ik kop hem ook in, maar dan ff anders dan jij verwacht.
Klopt ook, zoals dop hierboven beschrijft. Bijdragende factor. Het water zelf onttrekt al warmte aan je lichaam, en het verdampen ook nog eens.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel een puntje. Ik ben nooit echt zo van de béta kant geweest. Maar ik doelde meer op dat de oorzaak van het koud krijgen in de nattigheid komt door verdamping en de energie daarvoor aan de omgeving onttrekt. Toch?
Oranje sokken? Ik zou in de knakenbak van een FM eens kijken of daar nog wat zwaar overjarig RaboBank spul ligt. Die hadden ooit het lumineuze idee om met oranje sokken te gaan rondrijden maar volgens Boogaard moesten sokken altijd wit zijn (lijkt net Kaas). Dus is er een hele partij sokken nooit gebruikt en werden het witte met een oranje randje.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:36 schreef Oksel het volgende:
Ik zoek alleen nog oranje camo sokken, voor een fatsoenlijke prijs.
http://borahteamwear.com/team-store/hollander-benelux-racingquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:11 schreef buzz1291 het volgende:
deze dan?
http://d1z6u3w4yap16j.clo(...)003f-oranje-nl_2.jpg
HEldquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:21 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.ebay.com/itm/M(...)9:g:tvwAAOSw9N1VwPX2
Sokken
Ook in NL te koop voor 18 euro, Moet je er wel voor naar Grun...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:15 schreef Oksel het volgende:
http://fullbeam.com.au/pr(...)-socks-made-in-italy
Beetje duur.
Was wel gezellig, maar idd een harde wind icm drukkende warmte..quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:09 schreef Oksel het volgende:
Ik ging pas met Patroon fietsen. In Friesland. Man ik ging kapot in die wind daar. Niet normaal. Nu was 't ook 33 graden, maar toch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chick on a mission
Ah, de Willem Alexanderbaanquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:25 schreef Keroppi het volgende:
Nu ga ik dit weekend eens een keertje oefenen, maar hebben jullie wat tips met betrekking tot de bochten. Ik fiets nog niet zo lang (best kort eigenlijk ) en ben geen heldhaftig 'no fear' type. Hoe kan ik dat het nou het beste aanpakken zonder op mijn snuit te gaan, maar ook weer niet teveel snelheid te verliezen?
En Tramposa, kijk wat voor &%$# bocht ik met mijn skiff moet gaan maken
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:25 schreef Keroppi het volgende:
Ik zat net het parcours van mijn wedstrijd binnenkort te bekijken, en nu blijkt dat het parcour gewijzigd is ten opzicht van vorig jaar. Waar het vorige keer 2 grote rondjes waren zijn het er nu vier kleine.
- Ter referentie, die sloot is een roeibaan van ruim 2 km lang -
[ afbeelding ]
Nu ga ik dit weekend eens een keertje oefenen, maar hebben jullie wat tips met betrekking tot de bochten. Ik fiets nog niet zo lang (best kort eigenlijk) en ben geen heldhaftig 'no fear' type. Hoe kan ik dat het nou het beste aanpakken zonder op mijn snuit te gaan, maar ook weer niet teveel snelheid te verliezen?
En Tramposa, kijk wat voor &%$# bocht ik met mijn skiff moet gaan maken
De WA roeibaan die heb ik wel vaker gefietst,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La_Tramposa de groenen lijn kun je echt niet roeien
paar x oefenen en vooral zorgen dat je druk op je voorwiel houd in de bocht.
het bochtenwerk gaat je hoe dan ook snelheid kosten dus maak je daar niet te druk over, zijn bochtjes die niemand op snelheid kan nemen.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Nee kijk even goed, het is het tweede kaartje met de blauwe lijn wat ze moet roeienquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:48 schreef dop het volgende:
[..]
De WA roeibaan die heb ik wel vaker gefietst,
La_Tramposa de groenen lijn kun je echt niet roeien
paar x oefenen en vooral zorgen dat je druk op je voorwiel houd in de bocht.
het bochtenwerk gaat je hoe dan ook snelheid kosten dus maak je daar niet te druk over, zijn bochtjes die niemand op snelheid kan nemen.
sorry spoiler gemistquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee kijk even goed, het is het tweede kaartje met de blauwe lijn wat ze moet roeien
Ah goed om te horen, heb er namelijk nog nooit geroeid. Ik zat er ook aan te denken om - mocht het lastig worden - gewoon even stuurboord flink te houden en dan een doorstart te doen. Maar goed... dit is niet het roei-topic dus ik houd erover op voordat ze boos wordenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, de Willem AlexanderbaanDie bocht valt best mee hoor, is ruimer dan je denkt, normaal liggen daar heel veel skiffjes stil om op te lijnen. Het lijkt me dat je ook niet verplicht in een bepaalde baan moet roeien of wel? Maarja ik denk dat je ook niet heel veel tijd verliest door gewoon met één riem te houden en dan weer een doorstart te maken als je recht ligt?
Ik denk wel dat als je daar actief over na gaat denken (die knie dan) dat het niet goed gaatquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:51 schreef the_critic het volgende:
In volgorde van belangrijkheid..
Door bocht heen kijken naar punt waar je naartoe wilt! Been omhoog van kant waarin je bocht ligt, druk op andere been. (Dus bij bocht naar links, linker pedaal omhoog) Eventueel knie iets bocht induwen zoals motorrijders doen kan je gevoel geven dat je iets makkelijker bocht door drukt
Bij mij scheurde Deda bij het wikkelen. En ik kan het wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:08 schreef kaasplankje het volgende:
Deda geeft mooier resultaat. En niet duur.
Fizik Soft touch als je iets fijns wilt, anders gewoon een kurk stuurlint van BBB oidquote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand aanrader voor een lekker stuurlint?
Jammer dat het geen canyon is.. Die hebben van die mooie bijpassende dames shirts. Serieus 1 van mooiste shirts van dit moment imo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:14 schreef muzas het volgende:
In het kader van n+1 gister een fiets gekocht.
Een cube axial WLS met 105. En mavic wielen bbrrrrrr...
En een leuk bontrager helmpje waar makkelijk een paardestaart door het retentionsystem kan.
Waarom 105 en geen Ultegra? Hoe groot is dat verschil überhaupt eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:14 schreef muzas het volgende:
In het kader van n+1 gister een fiets gekocht.
Een cube axial WLS met 105. En mavic wielen bbrrrrrr...
En een leuk bontrager helmpje waar makkelijk een paardestaart door het retentionsystem kan.
Da's wel een flinke plus ja. Morgen knallen over de Utrechtse heuvelrug.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 09:51 schreef muzas het volgende:
Na wat babbelen met de verkoper was deze fiets goedkoper dan een canyon met volledig 105. En in een leuk flitsend kleurtje. En we konden 'm ook nog eens meteen meenemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |