Jij kan er om lachen en vele Nederlanders met jou. Het probleem is alleen dat zo'n stuk afval een inspiratiebron is voor vele moslims in Nederland. Zij nemen zijn walgelijke anti-semitische en anti-westerse gedachtengoed over.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:57 schreef HeIsMagicYouKnow het volgende:
Wat een overspannen gedoe omtrent deze zomergast. Laat hem toch 3 uurtjes raaskallen; dan hebben we ook nog wat te lachen en daarnaast kan het ook heel lekker zijn om je soms te ergeren voor de tv.
Al tijden voor deze uitzending op NPO 2 en ook nog lang erna kan men geregeld kennis nemen van vergelijkbare of nog veel radicalere teksten en ideeën. Ik denk dat je de invloed van een enkel optreden van Abou Jahjah in Zomergasten niet moet overschatten op mensen die blijkbaar vatbaar zijn voor een bepaald gedachtegoed.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jij kan er om lachen en vele Nederlanders met jou. Het probleem is alleen dat zo'n stuk afval een inspiratiebron is voor vele moslims in Nederland. Zij nemen zijn walgelijke anti-semitische en anti-westerse gedachtengoed over.
Ik kan trouwens niet om hem lachen, daar zijn zijn uitspraken te walgelijk en gemeend voor.
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Het is zo,n loser. Hij zou zogenaamd naar Libanon terug gaan om te vechten maar heeft in plaats daarvan, de mantelzorger van Fatima, de zeug die hem uitgescheten heeft, gespeeld. Hij durfde niet, hahaha.Toppunt van laffaard.
Je bent geen fan?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:55 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Hij mag trouwens wel eens een behaatje gaan dragen. Gadver, wat een uitgezakt lichaam heeft het.
Dit gaat ook wel een beetje de radicale kant op.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:54 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Het is zo,n loser. Hij zou zogenaamd naar Libanon terug gaan om te vechten maar heeft in plaats daarvan, de mantelzorger van Fatima, de zeug die hem uitgescheten heeft, gespeeld. Hij durfde niet, hahaha.Toppunt van laffaard.
Wat is er radicaal aan dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit gaat ook wel een beetje de radicale kant op.
Hij was vroeger nog regelmatig te gast bij praat programma's . De Arabische Geert.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ken heel die kerel niet, dus ben wel eens benieuwd wat hij dan te melden heeft. En anders kan ik het altijd nog af zetten. Het is maar een tv-programma.
'Vrijheid van meningsuiting' waarschijnlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In dat soort kringen heet dat geen schelden.
Of 'gewoon zoals het is'.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
'Vrijheid van meningsuiting' waarschijnlijk
Dat is dan de eerste progressieve seculier die racistisch en antisemitisch is. Want dat bedoel je toch met "zijn achtergrond niet verloochenen".quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:12 schreef speknek het volgende:
Het overzicht in de OP mist een belangrijk gedeelte, namelijk dat Abou Jajah al lang niet meer de activistische identiteitspoliticus is als weleer. Hij is een paar jaar terug Libanon ontvlucht vanwege de veiligheidssituatie en is inmiddels een progressieve seculier die zich alleen nog cultureel als moslim ziet. Om eerlijk te zijn vind ik het wel interessant en kan het juist een rolmodel zijn voor deze en gene. Over het afzweren van de Islam en Westers worden, zonder je roots te verloochenen.
Lijkt me best interessant.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:23 schreef AgLarrr het volgende:
Na Jajah zal Constant Kusters ook wel een plek krijgen.
Ik deel zijn meningen over Israël verder niet, zoals wel meer van zijn opvattingen, maar dit valt de laatste paar jaar toch wel mee? Misschien heb ik het niet goed gevolgd, heb je een recent voorbeeld? In ieder geval gaan we het zondag zien.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat is dan de eerste progressieve seculier die racistisch en antisemitisch is. Want dat bedoel je toch met "zijn achtergrond niet verloochenen".
Rolmodel mijn hol.
NB: ze zullen bij de VPRO wel gedacht hebben; "hoe maken we dat debacle van vorig jaar goed". Na Jajah zal Constant Kusters ook wel een plek krijgen. Ook zo'n rolmodel.
Toen bleef het slechts bij doodsbedreigingen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
Jammer dat er geen aangiftes waren toen Hans Teeuwen dmv een Pat Condell video alle moslims neerzette als enge gevaarlijke monsters.
Ik denk het niet. Wedstrijdje Jodenhaten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kunnen ze elkaar in de haren vliegen?
Een interview in het NRC van deze week. Moet gezegd: heel expliciete taal bezigt hij niet, maar gezien zijn verleden is tussen de regels door lezen niet heel lastig.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik deel zijn meningen over Israël verder niet, zoals wel meer van zijn opvattingen, maar dit valt de laatste paar jaar toch wel mee? Misschien heb ik het niet goed gevolgd, heb je een recent voorbeeld? In ieder geval gaan we het zondag zien.
Maar dat was mijn punt, hij lijkt nogal veranderd. Het heeft in ieder geval tot een redelijke rehabilitatie in de Belgische politiek geleid. Dan kun je zeggen een vos verliest nooit zijn streken, allemaal taqiyya om ons erin te tuinen!!! Of je neemt wat meer afstand en denkt nou dat is best interessant.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een interview in het NRC van deze week. Moet gezegd: heel expliciete taal bezigt hij niet, maar gezien zijn verleden is tussen de regels door lezen niet heel lastig.
Ze hebben eerst geprobeerd hun punt duidelijk te maken met een reclamespotje, maar dat mocht niet van de STER.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:56 schreef Wespensteek het volgende:
Aangifte doen omdat iemand ergens in een programma komt veel zieliger kan het toch niet worden.
Dat ze geen aangifte hebben gedaan om 'de STER'.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ze hebben eerst geprobeerd hun punt duidelijk te maken met een reclamespotje, maar dat mocht niet van de STER.
Ik vind dat niet interessant, omdat het wijn in oude zakken is. Ik zie meer van die gasten het doen. De boodschap blijft hetzelfde, alleen de verpakking wordt anders zodat ze met hun kop op TV kunnen. En binnen bepaalde kringen is het nog salonfähig ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar dat was mijn punt, hij lijkt nogal veranderd. Het heeft in ieder geval tot een redelijke rehabilitatie in de Belgische politiek geleid. Dan kun je zeggen een vos verliest nooit zijn streken, allemaal taqiyya om ons erin te tuinen!!! Of je neemt wat meer afstand en denkt nou dat is best interessant.
Dus eigenlijk is het een valse aangifte, ze doen het voor hun eigen aandacht en niet om een strafbaar feit te melden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ze hebben eerst geprobeerd hun punt duidelijk te maken met een reclamespotje, maar dat mocht niet van de STER.
Iemand als Hitler uitnodigen, of een Islamitische haatprediker, waarom niet. We doen wel aangifte als ze in het programma zelf verkeerde uitspraken doen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:57 schreef Disana het volgende:
Heel voorbarig om nu al aangifte te doen. Doe dat als hij in het programma foute uitspraken doet.
Het lijkt me vrij duidelijk wat hij gaat zeggen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:56 schreef Ryan3 het volgende:
Als hij in dat tv-programma antisemitische uitspraken doet, kun je altijd nog aangifte doen, lijkt me. Ik ben wel benieuwd wat hij te vertellen heeft eigenlijk. Ik weet dat-ie in Vlaanderen al zo'n beetje uit geboerd is o.a. vanwege de niet al te grote consistentie van zijn boodschap. Daarnaast behept met een erbarmelijke discussievaardigheid, geloof ik, hetgeen tot behoorlijk wat scheldpartijen leidt in de social media. Dus we zullen zien.
Er wordt geroepen dat hij een antisemiet is, maar ik wil dat wel graag zelf zien. Voorzover ik weet is hij slechts tegen de bezetting, en dat ben ik ook en dat mag.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:58 schreef Slaro het volgende:
[..]
Iemand als Hitler uitnodigen, of een Islamitische haatprediker, waarom niet. We doen wel aangifte als ze in het programma zelf verkeerde uitspraken doen.
Onze man was in Teheran wel interessant. Maar ik zie hem niet als een kritische journalist, en dus niet geschikt om dit soort zomergasten te interviewen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:56 schreef Slaro het volgende:
We kunnen ook iemand als Hitler een platform geven, echt super interessant hoe zo iemand denkt drie uur lang, de Nederlandse journalistiek is immers befaamd om zijn kritische opstelling en het onderuit halen van immorele standpunten en visies. Verder vertrouw ik het Nederlandse publiek vrijwel volkomen dat zij natuurlijk heel Goed begrijpen wat voor gevaarlijk figuur dit soort lieden zijn, zij begrijpen vanaf minuut een dat we wat hij ook zegt niet serieus moeten nemen, hoe charismatisch en leuk ze er ook uit kunnen zien. Want zo dom als de Duitsers in de eerste helft van de Twintigste Eeuw waren zo dom kunnen wij natuurlijk vandaag de dag niet meer zijn dat snapt iedereen inmiddels.
Probleem is ook een beetje dat het format van Zomergasten me ook niet ideaal lijkt om iemand echt aan de tand te voelen. Als er een beetje discussie komt zal het volgende fragment al weer staan te wachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Onze man was in Teheran wel interessant. Maar ik zie hem niet als een kritische journalist, en dus niet geschikt om dit soort zomergasten te interviewen.
PS: Ik heb wel respect op de manier hoe hij zich in Iran handhaaft. Wel een journalist zijn op een zodanige manier, dat je net niet het land wordt uitgezet. Daar heb ik bewondering voor.
Het is de culturele elite in NL die naar Zomergasten kijkt hoor (althans zo zien ze zich). Meestal qua opleidingsniveau gemiddeld HBO-WO, schat ik in. Verder is het gemiddelde opleidingsniveau in NL behoorlijk wat hoger dan van Dld in het interbellum denk ik. Daarnaast is nu de tweede wereldoorlog allang afgelopen en heeft iedereen wel mee gekregen tot welke gruweldaden deze heeft geleid, men heeft dus sws een kennisvoorsprong op Duitsers uit het interbellum.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:56 schreef Slaro het volgende:
We kunnen ook iemand als Hitler een platform geven, echt super interessant hoe zo iemand denkt drie uur lang, de Nederlandse journalistiek is immers befaamd om zijn kritische opstelling en het onderuit halen van immorele standpunten en visies. Verder vertrouw ik het Nederlandse publiek vrijwel volkomen dat zij natuurlijk heel Goed begrijpen wat voor gevaarlijk figuur dit soort lieden zijn, zij begrijpen vanaf minuut een dat we wat hij ook zegt niet serieus moeten nemen, hoe charismatisch en leuk ze er ook uit kunnen zien. Want zo dom als de Duitsers in de eerste helft van de Twintigste Eeuw waren zo dom kunnen wij natuurlijk vandaag de dag niet meer zijn dat snapt iedereen inmiddels.
Ja, wrs dat niemand hem meer serieus neemt na deze uitzending. Die kans is zeker niet ondenkbeeldig. Wellicht neemt-ie hiermee een hele grote gok zelfs. Blijkt het de spreekwoordelijke keizer zonder kleren te zijn, met de intellectuele diepte van een pierenbadje.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:16 schreef Hathor het volgende:
Waar hebben ze dat fossiel nou ineens weer opgevist? Ik had gedacht dat het over en uit was na die zeperd met de AEL maar blijkbaar heeft hij nog meer te melden.
Veel anders dan wat hij vroeger te melden had kan zijn boodschap niet zijn, getuige ook die stoere foto van hem met zijn AK. Ik denk niet dat ik ga kijken, ik herinner me ineens weer dat die kneus alleen maar een gevoel van irritatie opriep, en dat nog steeds doet. Drie uur kijken en luisteren naar die hansworst is me gewoon teveel.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wrs dat niemand hem meer serieus neemt na deze uitzending. Die kans is zeker niet ondenkbeeldig. Wellicht neemt-ie hiermee een hele grote gok zelfs. Blijkt het de spreekwoordelijke keizer zonder kleren te zijn, met de intellectuele diepte van een pierenbadje.
Klopt idd, dat eeuwige gezeik van die rechtse intellectuelen ben ik eigenlijk ook wel beu. Als je me midden in de nacht wakker maakt, kan ik hun mantra's zo opdreunen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:19 schreef bamibij het volgende:
Ik vind het juist een goede keuze, wat mij betreft nodigen ze volgend jaar een geradicaliseerde jongen uit de Schilderswijk ofzo uit. Interessant om een inkijk in de gedachtegang van zo iemand te krijgen.
Goed bezig vpro. Mensen die hierom aangifte doen
Mensen doen wel om minder aangifte. Zwarte Piet, bijvoorbeeld.quote:
Ja, klopt die foto is kennelijk provocerend bedoeld, maar geeft wel aan dat-ie het niet echt van de inhoud alleen moet hebben. Maar goed, als het idd na een uurtje helemaal niets is, dan ga ik nog wel even serie 4 van Wallander afkijken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Veel anders dan wat hij vroeger te melden had kan zijn boodschap niet zijn, getuige ook die stoere foto van hem met zijn AK. Ik denk niet dat ik ga kijken, ik herinner me ineens weer dat die kneus alleen maar een gevoel van irritatie opriep, en dat nog steeds doet. Drie uur kijken en luisteren naar die hansworst is me gewoon teveel.
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:21 schreef Hathor het volgende:
Veel anders dan wat hij vroeger te melden had kan zijn boodschap niet zijn, getuige ook die stoere foto van hem met zijn AK.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom hij een kalasjnikov thuisheeft, maar een zelfverklaarde (en open) agnost die een wapen opneemt tegen salafistische religekkies, daar zou je toch onder Fok!kers een heel wat positievere mening over verwachten.quote:Het verhaal van de kalasjnikov
3/4/2015
( Column verschenen in De Standaard)
Het was in augustus 2009, in ons appartement in de stad Sidon in Zuid-Libanon. Mijn dochtertje was aan het huilen omdat het ongelooflijk warm was. De elektriciteit deed het niet, de generator evenmin, dus geen airco.
Buiten in de straten van onze wijk verzamelden een honderdtal salafistische strijders, aanhangers van sjeik Al Assir. Lange baarden, Afghaanse kledij en moderne wapens die waarschijnlijk met Saudisch geld gekocht waren. Voor hen stond een kleine macht van het Libanese leger. Aanleiding was een politierazzia om een vermeende terrorist te arresteren in een appartementsgebouw op amper twintig meter van ons, waarna de man schoot op de politie en zijn aanhang op straat optrommelde met al hun combat gear.
Een jaar ervoor was een kleine oorlog uitgevochten van een paar dagen in onze stad en de rest van het land (de zogenaamde 7-mei-incidenten), en de spanning was nog steeds te voelen. Onze kant van de wijk was op dat moment volledig in handen van de salafisten, angst heerste alom. Mijn vrouw, die nog in België woonde, maar daar op bezoek was met ons pasgeboren kind, bleef ongelooflijk cool. Ze besefte de ernst van de situatie niet. Ik daarentegen liep vanbinnen over van de angst. Reflexen van een vader, maar ook het besef dat dit kon escaleren en dat ze op elk moment ook mij een bezoekje konden brengen.
Als activist, ook in Libanon, had ik altijd een uitgesproken mening tegen de salafi-groeperingen en schreef ik ook stukken in kranten waarin ik die mening ventileerde. Ik was ook actief binnen allerlei actiegroepen en had het verkeerde profiel – links, Zuid-Libanees, agnost – en was dus een ketter in de ogen van mijn salafi-buren van ‘Moskee Bilal’, waar sjeik Al Assir zijn preken hield.
De sfeer werd grimmiger. Plotseling zag ik een buurman die op de zesde verdieping van ons gebouw woonde en met wie ik af een toe een discussie had. Ik zag hem vanuit het venster, met zijn Amerikaanse M18 machinegeweer in volle uitrusting, samen met de salafisten. Het besef van gevaar werd groter. Ik liep naar de slaapkamer, nam mijn machinegeweer, een kalasjnikov – volledig legaal, met vergunning – nam munitie, droeg het munitiejacket op mijn blote bovenlijf en nam een positie in aan de zijkant van het keukenbalkon, waar ik zicht had op zowel de ingang van ons gebouw als de deur van ons appartementje. De angst maakte plaats voor een extreme vorm van scherpte, ik was zeer gefocust en vastberaden om mijn familie te beschermen. Mijn vrouw, die nog altijd niet onder de indruk was, vond het een sexy zicht. Ze heeft haar camera genomen en een foto gemaakt. Ik keek haar een beetje boos aan en vroeg haar om in de woonkamer te gaan zitten, weg van ramen en balkons.
De stand off duurde nog drie uren voor de onderhandelingen tussen het leger en sjeik Al Assir resulteerden in een akkoord om de schutters aan het leger over te leveren.
Onze zomervakantie ging gewoon door. Eenmaal terug in België, heeft mijn vrouw onze vakantiefoto’s op Facebook gepost, inclusief die van mij met de kalasjnikov. Ik heb die foto geliket en veel van mijn vrienden ook. Ik herinner me dat iemand toen schreef: ‘Ai ai Dyab, ze zullen dat tegen jou gebruiken in België.’ Mijn antwoord: ‘Ik ga nooit terug naar België, I don’t care.’
Maar never say never. In juni 2013, op een zondag, ontplofte de situatie met Al Assir en werden mijn ouders voor 24 uren gegijzeld door zijn strijders. Ons huis werd geraakt door een paar granaten. Er vielen tientallen doden, onze wijk werd totaal vernield in dat slagveld. Het leger heeft uiteindelijk gewonnen, Al Assir vluchtte en wordt nog steeds gezocht. De situatie in Syrië escaleerde, de spanning in Libanon was te snijden en mijn duurzame banden met België door mijn vrouw en kinderen hebben me terug naar hier gebracht.
Veel mensen vonden het niet leuk dat iemand zoals ik is teruggekeerd, je weet wel: een activist met een grote mond, dat stoort. De foto blijft me achtervolgen, samen met andere onwaarheden uit de periode toen ik moest gediaboliseerd worden – zoals het al door de rechter ontkrachte zogenaamde schijnhuwelijk en een uit de context gerukte uitspraak van tien jaar geleden dat Belgen die zich niet thuis voelen in de multiculturele samenleving kunnen emigreren als ze dat willen. Gisteren nog waren er mensen die de foto van mij met de kalasjnikov tweetten, als bewijs dat ik een ‘terrorist’ ben, terwijl het ging om een man die zijn familie juist tegen terroristen wou beschermen en zijn vrouw die dat ‘sexy’ vond. Oh ironie.
Is dat minder ja? Dat is in ieder geval nog een aanraakbaar iets, iets concreets.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen doen wel om minder aangifte. Zwarte Piet, bijvoorbeeld.
Precies, al die instanties en mensen die aangifte doen om wat mensen zeggenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:44 schreef Childofthe90s het volgende:
Aangifte doen om een vervelende mening
Stel je niet zo aan, jankerd.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:58 schreef Slaro het volgende:
Iemand als Hitler uitnodigen, of een Islamitische haatprediker, waarom niet. We doen wel aangifte als ze in het programma zelf verkeerde uitspraken doen.
Hij is meer van de Hezbollah kant, maar of dat nou meteen een positieve verbetering is ten opzichte van salafi's waag ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:43 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom hij een kalasjnikov thuisheeft, maar een zelfverklaarde (en open) agnost die een wapen opneemt tegen salafistische religekkies, daar zou je toch onder Fok!kers een heel wat positievere mening over verwachten.
Nou weet ik dat de gemiddelde Fok!ker geen idee heeft wat het verschil tussen Arabieren, Sjiieten, Soennieten en Salafisten is, en ze het allemaal duivelse moslims vinden, maar juist daarom is zo'n uitzending misschien best goed.
(lol nou doe ik net alsof PVVers zomergasten kijken, laat maar)
Mee eens, dit vind ik interessanter dan alle zomergasten van 2015 bij elkaar. Aboutaleb was nog redelijk, de rest was uitermate saai om naar te kijken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:19 schreef bamibij het volgende:
Ik vind het juist een goede keuze, wat mij betreft nodigen ze volgend jaar een geradicaliseerde jongen uit de Schilderswijk ofzo uit. Interessant om een inkijk in de gedachtegang van zo iemand te krijgen.
Goed bezig vpro. Mensen die hierom aangifte doen
Ah, zit Loonstein hierachter? Ken hem van zijn jaarlijkse gestamp rond vier mei.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Federatief Joods Nederland is een organisatie van één man, Herman Loonstein. De andere leden zijn vrijwel allemaal familieleden van Loonstein. Niet echt een vertegenwoordiging van de Nederlandse Joden dus.
Zomergasten staar er immers om bekend een programma te zijn waar gasten volledig uit de school klappen over hun ware intenties, het is verder zeker geen platform waarop iemand met een dubieuze reputatie zich zou kunnen profileren en zijn image wat kan oppoeten, daarvoor is drie uur veel te kort.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Er wordt geroepen dat hij een antisemiet is, maar ik wil dat wel graag zelf zien. Voorzover ik weet is hij slechts tegen de bezetting, en dat ben ik ook en dat mag.
De beste man heeft een interessant programma en is een gewaardeerd journalist van de NYT, maar hij komt pas net kijken zolang is hij nog niet bezig, het is een heel erg opportunistisch beleid geweest om hem als presentator aan te stellen terwijl er veel meer ervaren en bewezen journalisten rondlopen. Het past echter in het straatje van hoe het programma wordt ingevuld dit jaar, opportunitisch en meeleven met de hype, shoqueren met een dubieuze gast hoort er schijnbaar ook bij dat vindt deze omroep schijnbaar geen probleem om kijkcijfers te trekken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:02 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Onze man was in Teheran wel interessant. Maar ik zie hem niet als een kritische journalist, en dus niet geschikt om dit soort zomergasten te interviewen.
PS: Ik heb wel respect op de manier hoe hij zich in Iran handhaaft. Wel een journalist zijn op een zodanige manier, dat je net niet het land wordt uitgezet. Daar heb ik bewondering voor.
We zijn nu allemaal zo hoog opgeleid dat we niet meer voor mannen met een kleine snor stemmen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is de culturele elite in NL die naar Zomergasten kijkt hoor (althans zo zien ze zich). Meestal qua opleidingsniveau gemiddeld HBO-WO, schat ik in. Verder is het gemiddelde opleidingsniveau in NL behoorlijk wat hoger dan van Dld in het interbellum denk ik. Daarnaast is nu de tweede wereldoorlog allang afgelopen en heeft iedereen wel mee gekregen tot welke gruweldaden deze heeft geleid, men heeft dus sws een kennisvoorsprong op Duitsers uit het interbellum.
Nee, teleurgesteld.quote:
Mwa, tegen de film Fitna, nog voor hij op tv kwam.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:54 schreef bamibij het volgende:
[..]
Is dat minder ja? Dat is in ieder geval nog een aanraakbaar iets, iets concreets.
Dit is aangifte doen omdat iemand op TV komt, veel gekker heb ik het nog niet gezien.
Zou het werkelijk zo werken bij de VPRO? Zouden ze bijvoorbeeld ook een PVVer uitnodigen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:47 schreef Lyrebird het volgende:
Vreemde keus, maar we hebben het over de VPRO, en vanuit dat perspectief gezien is het een perfecte keus.
Het belang van de vrijheid van meningsuiting lijkt me groter dan grote tenen van een belangengroep.
Die willen niet, want de VPRO is veel te progressief.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zou het werkelijk zo werken bij de VPRO? Zouden ze bijvoorbeeld ook een PVVer uitnodigen?
Ja, het is de vraag of de PVV wil.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die willen niet, want de VPRO is veel te progressief.
Waarschijnlijk. Maar ik denk ook niet dat ze ooit gevraagd zullen worden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die willen niet, want de VPRO is veel te progressief.
Ik zou behalve Agema dan ook geen PVV'ers weten die langer dan een kwartier weten te boeien.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Maar ik denk ook niet dat ze ooit gevraagd zullen worden.
Bosma?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou behalve Agema dan ook geen PVV'ers weten die langer dan een kwartier weten te boeien.
De kapper van Geert Wilders.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou behalve Agema dan ook geen PVV'ers weten die langer dan een kwartier weten te boeien.
Klopt een andere PVV stemmer was eens bij DWDD ten tijde van de 'gedoogconstructie' en ook te gast bij Knevel en vd Brinkquote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, het is de vraag of de PVV wil.
Fleur Agema zou het wellicht doen. Die was ook al eens bij Wilfried.... nog wat, met 24 uur met.....
Of bij Jeroen Pauw. Of bij Humberto Tan, maar dat was niet zo'n succes. Humberto begon over de samenwerking met fpo en zo. Moet wel kunnen vind ik.
Mja, sowieso zijn er elk seizoen maar een paar gasten die me echt weten te boeien. Meestal zijn de echte wetenschappers en vakidioten het leukst.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die is totaal gestoord. Dat wordt drie uur lang geschiedsvervalsing en absurde complottheorieën.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |