Zonder 'zwart' ervoor wel. Piet mag wel, zwarte piet niet.quote:
Je zal maar een kleurtje hebben en ook nog Piet heten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Zonder 'zwart' ervoor wel. Piet mag wel, zwarte piet niet.
Dus, iedereen kan piet worden, behalve zwarten.
"What’s in a name? That which we call a rose,quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij heet dan ook nota bene Zwarte Piet
That which we call a Zwarte Piet,quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
"What’s in a name? That which we call a rose,
By any other word would smell as sweet."
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleurquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
That which we call a Zwarte Piet,
By any other word would look as black.
Maar zijn cultuur historische afkomst wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleur
God, gaan die Amerikanen zich ook nog eens met ons bemoeien.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:50 schreef polderturk het volgende:
https://www.washingtonpos(...)is-racist-and-weird/
quote:Sinds 2014 faciliteert minister Asscher gesprekken tussen voor- en tegenstanders van het traditionele Sinterklaasfeest. Het is geen actieve bemiddeling, zo heeft het ministerie altijd onderstreept. Van de kant van de veranderingsgezinden zitten aan tafel: het Surinaams Inspraak Orgaan, het Overlegorgaan Caribisch Nederland, de Stichting Nederland wordt beter en de intochtcomités van Amsterdam en Utrecht.
De traditie wordt aan tafel verdedigd door het Sint Nicolaas Genootschap Nederland, de Stichting Sint en Pietengilde, en het Sinterklaascomité van Dordrecht, dat een traditionele intocht organiseert.
Verder zitten aan tafel enkele belanghebbenden zonder vooraf duidelijke voorkeur, zoals de gemeente Maassluis, waar dit jaar de landelijke intocht wordt georganiseerd, omroep RTL, het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed en detailhandel Nederland.
Geen bedreiging, geweld, polarisatie of agressie meer, wel een „beschaafde en respectvolle dialoog” waarbij „het kind centraal” staat. Het Sinterklaasfeest moet een feest „voor alle kinderen” zijn.
Met een gezamenlijke verklaring heeft minister Asscher (Sociale Zaken, PvdA) de rondetafelbesprekingen tussen voor- en tegenstanders van de traditionele Zwarte Piet afgesloten. Gezamenlijk – op één partij na. De conservatief-katholieke stichting Civitas Christiana weigerde de verklaring te tekenen.
Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijvenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleur
Wat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:07 schreef john2406 het volgende:
Wa mat dat oeus van mien part is de wies jetupt lila.
Mooi! Dan heb je er dus geen probleem mee dat ie wit, groen, geel of pimpelpaars wordtquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijven
Voor mij het liefste, schaffen ze heel het Sinterklaas feest af, zal de handel leuk vinden!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijven
Denk aan de kindertjesquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij het liefste, schaffen ze heel het Sinterklaas feest af, zal de handel leuk vinden!
Als die joekels het feest niet begaaien ervoor, denk ik er ook aan, zo niet dan zeg ik gooi het hele feest in de vuilnisbak!quote:
Begaaienquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die joekels het feest niet begaaien ervoor, denk ik er ook aan, zo niet dan zeg ik gooi het hele feest in de vuilnisbak!
Heb jij een leesachterstand of zo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mooi! Dan heb je er dus geen probleem mee dat ie wit, groen, geel of pimpelpaars wordt
Donkere mensen en ook donkere kinderen hebben er last van. Als het echt zo'n kinderfeest is moet het voor alle kinderen leuk zijn en dat is nu blijkbaar niet zo. Dus veranderen dan maar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Heb jij een leesachterstand of zo?
Het maakt mij niet uit of ie Pimpelpaarse Piet wordt genoemd, zolang het gezicht maar zwart is. Echt #000000 zwart en niet negerbruin.
De linker moet de whitey helper voorstellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is gewoon keihard provoceren:
[ afbeelding ]
waarom moet een traditie worden aangepast aan mensen die immigreren i.p.v. dat immigranten zich aanpassen aan tradities..?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Donkere mensen en ook donkere kinderen hebben er last van. Als het echt zo'n kinderfeest is moet het voor alle kinderen leuk zijn en dat is nu blijkbaar niet zo. Dus veranderen dan maar.
Roodharige kinderen hebben last van vuurtorens en rode stoplichten. Veranderen maar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Donkere mensen en ook donkere kinderen hebben er last van. Als het echt zo'n kinderfeest is moet het voor alle kinderen leuk zijn en dat is nu blijkbaar niet zo. Dus veranderen dan maar.
Dan blijf je hem toch gewoon Zwarte Piet noemen ook al is ie paars?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Heb jij een leesachterstand of zo?
Het maakt mij niet uit of ie Pimpelpaarse Piet wordt genoemd, zolang het gezicht maar zwart is. Echt #000000 zwart en niet negerbruin.
Bruine kinderen hebben last van duo penotti. Aanpassen nu!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Roodharige kinderen hebben last van vuurtorens en rode stoplichten. Veranderen maar.
Kinderen met een bril van brilsmurf. Opzouten met dat blauwe misbaksel dus!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Bruine kinderen hebben last van duo penotti. Aanpassen nu!
Ik heb last van kinderen, afschaffen nu!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kinderen met een bril van brilsmurf. Opzouten met dat blauwe misbaksel dus!
Nee de bedoeling is dat we een fictief (=niet bestaand) figuur veranderen, niet de kinderen. We gaan dus niet donkere kindertjes tijdens het Sinterklaasfeest wit makenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Roodharige kinderen hebben last van vuurtorens en rode stoplichten. Veranderen maar.
Enkele donkere kinderen, en enkele donkere volwassen. Denk dat de meeste donkere kinderen en donkere volwassen er geen last van hebben. Er zijn genoeg donkere kinderen voor wie Zwarte Piet hun held is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hihi, ook een oplossing. Niet de gewenste, denk ik zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee de bedoeling is dat we een fictief (=niet bestaand) figuur veranderen, niet de kinderen. We gaan dus niet donkere kindertjes tijdens het Sinterklaasfeest wit maken
Ah, onze Jesse denkt het ultieme tegenargument te hebben gevonden. Dat postte je gisteren elders ook al.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |